Dat is dus alvast mogelijk een reden waarom ze je niet hebben uitgenodigd. Neem anders zelfs een wat initiatief en nodig anderen uit voor wat dan ook. Het allemaal maar op je af laten komen en het telkens afwijzen komt niet geweldig sociaal over.quote:Op zondag 11 juni 2006 16:57 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb echt zin om het bij de bruiloft te laten afweten. Statement maken enzo.
Ja, dat wel.quote:Op zondag 11 juni 2006 16:59 schreef Skinkie het volgende:
Gewoon statement maken, je hebt er echt alleen jezelf mee. Geef wel even aan de betrokkenen aan dat ze niet op je hoeven te rekenen bij andere festiviteiten
ik was wel van plan om naar de bruiloft te gaan hoor, en verjaardagen sla ik (meestal) ook niet over, tenzij ik een goede reden heb (studeren, andere verplichtingen). Bovendien heb ik zelf meerdere keren voorgesteld om langs te komen. M'n broer zou daar nog op reageren, maar dat heeft 'ie niet gedaan. Zelf nodig ik niet zo vaak mensen uit hier, omdat ik op een studentenkamer woon. Niet zo handig voor veel visite, lijkt me.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:01 schreef JeRa het volgende:
[..]
Dat is dus alvast mogelijk een reden waarom ze je niet hebben uitgenodigd. Neem anders zelfs een wat initiatief en nodig anderen uit voor wat dan ook. Het allemaal maar op je af laten komen en het telkens afwijzen komt niet geweldig sociaal over.
Dat dus. Als jij elke keer nee zegt op uitnodigingen, dan word je op een gegeven moment niet meer gevraagd.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:03 schreef XiChico het volgende:
Bullshit, op een gegeven moment houd het op met mensen vragen die toch altijd maar nee zeggen. Waarom moeite doen om diegene te bellen / sms'en. Laat zelf maar wat van je weten, dan hadden ze het er vast met je over gehad en kon je jezelf uitnodigen.
nou nee, niet bewust. Mijn broer laat het zelf zo vaak afweten bij een feestje, omdat 'ie andere prioriteiten heeft of op vakantie is oid, dus bij een verjaardagsfeestje valt het niet zo op dat deze of gene er niet bij is. Maar als er iemand mist op een bruiloft die er wel bij zou moeten zijn, valt dat wél op. Je mag er immers vanuit gaan dat mensen, zeker je naaste familie, bij de bruiloft aanwezig zullen zijn en als dat niet zo is, dan schort er iets aan. Dat weten zij ook dondersgoed.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:07 schreef KumA het volgende:
niet naar de bruiloft gaan is een statement ja, waarschijnlijk heb je die statement al eerder gemaakt....want door zulke dingen gaan mensen je niet meer uitnodigen!
al gehadquote:Op zondag 11 juni 2006 17:06 schreef Copycat het volgende:
En weet je eigenlijk wel zeker dat je een uitnodiging krijgt voor de bruiloft?
ze bedoelen dat je waarschijnlijk eerder al een boel uitnodigingen hebt afgewezen, en je gaf al aan dat je ook hierin niet zo'n zin zou hebben gehad.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:06 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, hoe kan ik iets van me laten horen als ik niet eens wéét van een vrijgezellenfeestje?
van m'n moeder. Zegt wel weer genoeg.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:13 schreef Copycat het volgende:
Van wie hoorde je trouwens over dat vrijgezellenfeest?
Ja, en als jij dus niet komt zul jij daar raar op aangekeken worden. Een oom van mij was ook een keer weggegaan op een feest na 10 minuten, met de reden: was te beroerd om zijn auto 100m verderop te zetten. Niemand die dat verder boeit, hij word er alleen raar op aangekeken.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou nee, niet bewust. Mijn broer laat het zelf zo vaak afweten bij een feestje, omdat 'ie andere prioriteiten heeft of op vakantie is oid, dus bij een verjaardagsfeestje valt het niet zo op dat deze of gene er niet bij is. Maar als er iemand mist op een bruiloft die er wel bij zou moeten zijn, valt dat wél op. Je mag er immers vanuit gaan dat mensen, zeker je naaste familie, bij de bruiloft aanwezig zullen zijn en als dat niet zo is, dan schort er iets aan. Dat weten zij ook dondersgoed.
quote:Op zondag 11 juni 2006 17:15 schreef Megumi het volgende:
Mooi dat je wel voor de bruiloft bent uitgenodigd.Je kan het dan ook zien dat ze rekening met je houden.
Dus er zit best een positiefe kant aan dus.
ja mij niet voor de bruiloft uitnodigenquote:Op zondag 11 juni 2006 17:15 schreef Megumi het volgende:
Mooi dat je wel voor de bruiloft bent uitgenodigd.Je kan het dan ook zien dat ze rekening met je houden.
Dus er zit best een positiefe kant aan dus.
nou ik heb nooit in de clinch gelegen met haar, dus formeel weet ik helemaal niet dat wij elkaar niet echt mogen. Zij weet waarschijnlijk niet eens dat ik me ongemakkelijk voel met haar. Mijn moeder brieft altijd alles door. Ze hebben nooit het lef om het tegen mij zelf te zeggen.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:19 schreef Copycat het volgende:
Dan zal het dus wel aan het feit liggen dat jij en je schoonzus to be elkaar niet liggen.
Het is tenslotte haar feestje en dat vier je met mensen die je er graag bij wilt hebben. Niet met mensen die er voor de vorm bij zouden moeten zijn.
true. Ik zou het eens moeten vragen en moeten zeggen dat ik het niet leuk vind dat ze dat gedaan hebben. Probleem is dat ze dat zelf ook wel weten en er toch niets aan doen, want iedere keer zeggen ze wel: ja ik weet dat het niet leuk/aardig/netjes is, moet volgende keer beter bla bla bla.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:20 schreef _Kimmie_ het volgende:
Je bent alleen maar aan het speculeren waarom je niet gevraagd bent en waarom je zus niets gezegd heeft. Je kunt het natuurlijk ook gewoon vragen. En zeggen dat je het jammer vind dat niemand iets tegen je heeft gezegd of je heeft gevraagd om mee te gaan. Maar er is nu niets meer aan te doen, dus om nou niet daar hun bruiloft te gaan is weer het andere uiterste.
dat zal wel ja.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:24 schreef Copycat het volgende:
Ook zonder het met woorden te zeggen kun je mensen heel goed duidelijk maken ze als een indringer te zien.
Dan ben je ook zeker wel op de goede weg, maar probeer je dan op jezelf te richten. Laat de rest eerst maar voor wat het is en richt je op jezelf. Hoe jij je beter kunt voelen in dat soort situaties. En als hun niets willen doen aan de hele situatie, ja daar kun jij dan niets aan doen. Jij hebt je best gedaan op dat moment en hun willen dat blijkbaar niet. Probeer dit dan ook te accepteren.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
true. Ik zou het eens moeten vragen en moeten zeggen dat ik het niet leuk vind dat ze dat gedaan hebben. Probleem is dat ze dat zelf ook wel weten en er toch niets aan doen, want iedere keer zeggen ze wel: ja ik weet dat het niet leuk/aardig/netjes is, moet volgende keer beter bla bla bla.
Ik heb in de afgelopen tijd al geprobeerd om de verhoudingen een beetje recht te trekken. Ik vergat bijv altijd verjaardagen, dat je een cadeautje hoort mee te nemen, dat soort dingen. Dus ik had vaak niets bij me als ik ging, of ik moest weer op t laatste moment met iemand anders 'mee doen'. Dit jaar heb ik voor het eerst het cadeautje voor m'n moeder verzorgd, namens iedereen. Dat is al een hele verbetering: niet alleen heb ik een cadeautje, ik regel het ook nog eens namens iedereen. Dus ik vind zelf wel dat ik al op de goede weg ben.
Dan zijn we er toch?quote:Op zondag 11 juni 2006 17:27 schreef Viking84 het volgende:
dat zal wel ja.
Maar ik ben nu eenmaal niet zo sociaal, wat kan ik daar nou aan doen?! Ik voel me niet prettig in grote groepen en moet ik daar dan toch maar heen gaan om in m'n eentje zitten te kniezen? M'n vriend die vaak meegaat ervaart overigens hetzelfde. Hij wordt nooit bij het gesprek betrokken en het gekke is dat we bij zijn familie wél altijd gewoon als gelijke gespreksdeelnemers worden gezien.
het gaat inderdaad om het principe. Ik wil niet vergeten worden en ik heb wel de indruk dat men mij gewoon vergeet op één of andere manier. Ik ben blijkbaar zó afwezig als ik aanwezig ben dat men mijn aanwezigheid niet opmerkt. En dat is een ervaring die ik niemand toewens, want niemand wil vergeten of genegeerd worden.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan zijn we er toch?
Zo'n druk vrijgezellenfeest is toch niets voor jou. Waarom je dan uitnodigen als je toch afzegt omdat je geen zin hebt om daar in je eentje een beetje sociaalonvaardig te gaan zitten kniezen?
Om het principe?
Laat me raden: je wordt ZO overweldigd door een grote groep door elkaar pratende mensen, dat je helemaal niks meer verstaat. Bekend probleem.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:34 schreef Viking84 het volgende:
. Ik wil niet vergeten worden en ik heb wel de indruk dat men mij gewoon vergeet op één of andere manier. Ik ben blijkbaar zó afwezig als ik aanwezig ben dat men mijn aanwezigheid niet opmerkt. En dat is een ervaring die ik niemand toewens, want niemand wil vergeten of genegeerd worden.
TS is slechthorend, weet niet in hoeverre, maar gesprekken zijn dan redelijk vervelend.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:50 schreef Copycat het volgende:
Is het niet slimmer dat gesprek face to face aan te gaan, in plaats van via brief of e-mail?
Dat snap ik en ben ik ook volkomen met je eens.... Je mag inderdaad van je familie wel verwachten dat die je door en door kennen en daar wat meer begrip voor tonen.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:20 schreef Viking84 het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert: het is kwetsend om niet uitgenodigd te worden, ook al heb je uitnodigingen in het verleden vaak afgewezen. Je mag er vanuit gaan dat je familie toch iets meer begrip toont en je toch niet links laat liggen.
En ik denk inderdaad dat je dit moet doen. Gewoon naar die schoonzus toelopen en om tekst en uitleg vragen (niet op een aanvallende manier!) maar je mag best weten waarom niet. Zeker omdat ze al je andere zussen wel heeft uitgenodigd...quote:Op zondag 11 juni 2006 17:20 schreef _Kimmie_ het volgende:
Je bent alleen maar aan het speculeren waarom je niet gevraagd bent en waarom je zus niets gezegd heeft. Je kunt het natuurlijk ook gewoon vragen. En zeggen dat je het jammer vind dat niemand iets tegen je heeft gezegd of je heeft gevraagd om mee te gaan.
Dat begreep ik, maar ik denk dat voor zo'n issue e-mail een te multi-interpreteerbaar medium is. Je zegt A, maar het komt over als B. Je mist tenslotte toch de gehele non-verbale communicatie.quote:Op zondag 11 juni 2006 18:23 schreef Empathologica het volgende:
TS is slechthorend, weet niet in hoeverre, maar gesprekken zijn dan redelijk vervelend.
Vergis je niet: als een slechthorende A zegt, dan kan het op een ander nog steeds overkomen als zijnde B!quote:Op zondag 11 juni 2006 18:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat begreep ik, maar ik denk dat voor zo'n issue e-mail een te multi-interpreteerbaar medium is. Je zegt A, maar het komt over als B. Je mist tenslotte toch de gehele non-verbale communicatie.
Zelf hanteer ik het principe e-mail alleen maar voor goed nieuws gesprekken te gebruiken.
Ik mag hopelijk toch aannemen dat haar broer en zussen TS inmiddels zo goed kennen, dat ze haar intonatie ook kunnen interpreteren?quote:Op zondag 11 juni 2006 19:17 schreef Thisbe het volgende:
Vergis je niet: als een slechthorende A zegt, dan kan het op een ander nog steeds overkomen als zijnde B!
Daar heb je groot gelijk in. Maar veel mensen vergeten het ook. Mijn ouders vergeten het soms ook nog wel is na 8 jaar.quote:Op zondag 11 juni 2006 19:17 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Vergis je niet: als een slechthorende A zegt, dan kan het op een ander nog steeds overkomen als zijnde B!
[impertinente vraagmodus]quote:Op zondag 11 juni 2006 19:48 schreef Viking84 het volgende:
Neen, maar m'n zus komt net online. Nu weer off... misschien komt ze zo terug. Zal kijken of het lukt om er dan iets over te vragen. Ha, daar is ze weer...
of ik een vriend heb? Ja en nee.quote:Op zondag 11 juni 2006 19:50 schreef Furia het volgende:
[..]
[impertinente vraagmodus]
Jij was toch lesbisch? Heb je dan ook een vriend?![]()
[/impertinente vraagmodus]
OT: Ze moeten je gewoon vragen, punt. Ik vind het ronduit onfatsoenlijk om mensen maar niet te vragen omdat je DENKT te weten dat ze er toch geen zin in hebben.
Dat maakt een hoop duidelijkquote:Op zondag 11 juni 2006 19:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
of ik een vriend heb? Ja en nee.
Ik heb nog geen geschikte vrouw kunnen vinden, dus momenteel woon ik samen met mijn beste vriend. Maar mensen denken toch altijd dat het 'mijn vriend' is en 'huisgenoot' impliceert niet voldoende, dus houd ik het hier mee op. Kan 't mij schelen
ja ik snap het ook niet helemaal waarom ik me er druk om maak, maar ik doe het wél, dus kan ik er niet omheen verder.quote:Op zondag 11 juni 2006 19:55 schreef milagro het volgende:
volgens mij blaas je iets heel erg op, en dat kan de bedoeling toch niet zijn, rondom een trouwerij.
(precies de reden waarom ik daar dus niets van moet hebben, altijd gezeik met zich gepasseerd voelde familie of kennissen)
ik snap echt niet waarom je je buitengesloten voelt, als je toch nee had gezegd.
je maakt er onnodig een principe zaak van.
en je bent nog lesbisch ook, dat is helemaal de limit...................................
Sorry, ik had over de eerste regel half heengelezenquote:Op zondag 11 juni 2006 20:06 schreef Viking84 het volgende:
Uh, ze hebben me wel uitgenodigd voor de bruiloft hoorEn het vrijgezellenfeest is dus al geweest.
ik heb het er niet met m'n zus over gehad. Haar zoontje heeft vandaag nml z'n arm gebroken, dus dat wilde ze even snel gaan vertellen (he! ze neemt contact met MIJ op! dus het kán wel
) en ze is nu weer weg.
Ik denk dat dat het is om eerlijk te zijn.quote:Op zondag 11 juni 2006 19:49 schreef Viking84 het volgende:
Hm, m'n zus is niet de beste persoon om hierover aan te spreken, dus ik denk dat ik m'n mond maar houd en het mailtje van m'n schoonzus afwacht. Ik hoop niet dat ze denken dat dit weer een grol van me is en het dus maar negeren (dat hebben ze nml al eerder gedaan, alleen was ik toen wel een stukje heftiger bezig)
dit is de 2e keerquote:Op zondag 11 juni 2006 23:40 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik persoonlijk vind het een rotstreek dat ze jou niet voor het vrijgezellenfeest uitnodigen en je zussen wel. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om de een wel en de ander niet uit te nodigen voor zulke belangrijke dingen. We hebben het niet over een verjaardag of iets relatief onbelangrijks als dat.
Ik denk dat zij misschien wel het gevoel hebben dat ze het toch nooit goed kunnen doen. Nodigen ze je wel uit, dan zeg je vaak nee, nodigen ze je niet uit, dan voelen ze zich gepasseerd. Trek daar zelf meer een duidelijke lijn in zodat zij ook beter weten wanneer ze je wel en niet uit hoeven te nodigen.
En wel gaan naar de bruiloft, als alles goed gaat trouwt je broer maar 1 keer!
quote:Op zondag 11 juni 2006 19:21 schreef Copycat het volgende:
Hoe dan ook ben ik ervan overtuigd dat middels mail je de boel alleen maar verder op de spits drijft, deels ook afgaande op de poststijl van TS op FOK! .
Wat zijn jullie ontzettend scherp bezig vandaag, is het een topdag voor jullie of zo?quote:Op zondag 11 juni 2006 20:21 schreef nikky het volgende:
Ik denk dat dat het is om eerlijk te zijn.
Wat kun jij weten wat andere mensen denken en voelen zonder er op een normale manier naar te vragen. Zoals ik al jouw posts hier lees zie ik een hoop frustratie en woede. En ik heb het idee dat jij dat ook zo overbrengt naar je familieleden.
Persoonlijk vind het ik niet raar dat ze je dan soms negeren.
Dat gevoel ken ik welquote:Op zondag 11 juni 2006 16:57 schreef Viking84 het volgende:![]()
ik hoor net dat m'n zussen naar het vrijgezellenfeest van mijn aanstaande schoonzus zijn geweest (m'n broer gaat dus trouwen), maar ik ben helemaal niet uitgenodigd, waarschijnlijk 'omdat ik toch niet wil'.
Hier word ik dus echt niet goed van. Het gaat er niet om of ik wil of niet, maar ze kunnen tenminste het fatsoen hebben om me te vragen. Nu voel ik me dus buitengesloten.
Laatst werd ik ook al eens op het laatste moment uitgenodigd voor een feestje bij m'n zus. Vast niet omdat ik zo gezellig ben, maar omdat ze het niet konden maken om mij niet te vragen.
Overigens, de reden dat ik vaak niet wil is dat ik slechthorend ben en om deze en andere redenen niet zo dol ben op grote roepen. Kan het vaak niet verstaan enzo en dan lig je er al vaak buiten.
Maar het is dus gewoon kwetsend om dan maar niet uitgenodigd te worden
Hoe zorg je dat je nooit ergens meer voor gevraagd wordt, les 1.quote:Op zondag 11 juni 2006 16:59 schreef Skinkie het volgende:
Gewoon statement maken, je hebt er echt alleen jezelf mee. Geef wel even aan de betrokkenen aan dat ze niet op je hoeven te rekenen bij andere festiviteiten
quote:Hoi Renske,
Bedankt voor je mailtje. Allereerst veel succes toe gewenst voor de komende tentamenweek. Pittige tijd, hoge temperaturen en ook nog een feest in zicht!
Maar je gaat het vast redden! Ik ben wel trots op zo'n slimme schoonzus.
Wij verheugen ons erg op het komende weekeinde.
Natuurlijk ben jij en hoor jij erbij, samen met M.! Daar rekenen wij op het daar verheugen wij ons op. Al die andere ideeën moet je maar snel "deleten", want zoals jij daarover denkt, zo denken wij daar niet over.
Even over het vrijgezellen-avondje. Ik heb je wel overwogen niet op de dames-lijst gezet.
Zoals je weet ben ik 43 jaar en mijn vriendinnnen-club dus ook. Ik ben er vanuit gegaan dat jij niet zo'n zin zou hebben in een avondje tussen de "oude bessen". Bovendien zit je in tentamentijden en is Groningen - Scheveningen een flinke rit voor 1 avondje.
Een aantal weken geleden heb je gemaild dat je een avondje langs wil komen met M. Nou, dat gaan we na de bruiloft afspreken. Dat lijkt ons erg gezellig en dan kunnen we eens even bijkletsen. Op een verjaardag en in een grote groep is dat soms lastig, maar dat geldt voor iedereen.
Renske,
Veel succes met de stuut en tot vrijdag!
Groetjes A.
Dat is knap lullig, als anderen voor je gaan denken. Is dat ook de reden, of ben jij nu voor hen aan het denken?quote:Op zondag 11 juni 2006 16:57 schreef Viking84 het volgende:![]()
... maar ik ben helemaal niet uitgenodigd, waarschijnlijk 'omdat ik toch niet wil'.
Doet me denken aan een vriendin die wenste dat er dienstplicht voor vrouwen was. Dan kon ze weigeren...quote:Hier word ik dus echt niet goed van. Het gaat er niet om of ik wil of niet, maar ze kunnen tenminste het fatsoen hebben om me te vragen. Nu voel ik me dus buitengesloten.
Op het laatste moment zodat je hopelijk niet kunt!quote:Laatst werd ik ook al eens op het laatste moment uitgenodigd voor een feestje bij m'n zus.
Beetje negatief?quote:Vast niet omdat ik zo gezellig ben, maar omdat ze het niet konden maken om mij niet te vragen.
Begrijpelijk!quote:Maar het is dus gewoon kwetsend om dan maar niet uitgenodigd te worden
Kijk, dat is een lief mailtjequote:Op maandag 12 juni 2006 10:58 schreef Viking84 het volgende:Ik heb mail (namen van anderen zijn even gewijzigd in initialen):
[..]dus het valt allemaal toch nog mee
Overigens wisten jullie misschien niet dat het leeftijdsverschil zo groot is. Mijn broer is 41, mijn schoonzus to be dus 43 en mijn zussen zijn 36 en 39. Dan praat je toch over een wereld van verschil (zelf ben ik immers 22).
No offence, maar als 20 jarige tussen een stel 40 jarige rosé mutsen zitten zou ik ook passeren.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:07 schreef amaranta het volgende:
Terwijl ik aan het lezen was dacht ik al..TS is een nakomertje...
WSS is dr schoonzus 2 keer zo oud... en wat blijkt. Het is zo.
I
quote:Op maandag 12 juni 2006 19:13 schreef milagro het volgende:
Nou, Viking84, je voodoo poppetje kan weer in de kast dus
nou er komt toch niet veel bijzonders meer bij te staan denk ikquote:Op maandag 12 juni 2006 22:17 schreef Black_Tulip het volgende:
Even tvp.
Ik heb al via MSN op het topic gereageerd, mods, mag het even?
quote:Op maandag 12 juni 2006 23:07 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ik zou ze eens gaan vragen waarom ze jou niet hebben uitgenodigd, dan kun je meteen jouw kant van het verhaal vertellen
Je broer heeft je toch niet niet uitgenodigt en hij zal het neem ik aan niet leuk vinden als zijn zus er niet is , gewoon gaan dusquote:Op zondag 11 juni 2006 17:02 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, dat wel.
Ik snap je eerste opmerking niet.
Gewoon statement maken --> positieve waardering van statement maken
je hebt er echt alleen jezelf mee --> negatieve waardering van statement maken?
Moet ik het nu wel of niet laten afweten?
Nee, dat niet inderdaad.quote:Op maandag 12 juni 2006 23:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou er komt toch niet veel bijzonders meer bij te staan denk ik
Het lijkt me beter om ze te vertellen dat je je gekwetst voelt door deze dingen, dat je er ook graag bij wilt horen, en dat je het gevoel hebt dat ze je overslaan vanwege je slechthorendheid. Zeg dat je graag deel uit wil maken van de familie en dat je op deze manier het gevoel hebt te worden buitengesloten. Probeer als je wordt uitgenodigd, een gezellige gast te zijn, ook al ben je slechthorend, je hoeft niet chagrijnig te zijn bijvoorbeeld en in een hoekje te gaan zitten kniezen. Je wordt vast vaker uitgenodigd als men weet hoe jij je voelt over deze dingen.quote:Op zondag 11 juni 2006 16:57 schreef Viking84 het volgende:![]()
ik hoor net dat m'n zussen naar het vrijgezellenfeest van mijn aanstaande schoonzus zijn geweest (m'n broer gaat dus trouwen), maar ik ben helemaal niet uitgenodigd, waarschijnlijk 'omdat ik toch niet wil'.
Hier word ik dus echt niet goed van. Het gaat er niet om of ik wil of niet, maar ze kunnen tenminste het fatsoen hebben om me te vragen. Nu voel ik me dus buitengesloten.
Laatst werd ik ook al eens op het laatste moment uitgenodigd voor een feestje bij m'n zus. Vast niet omdat ik zo gezellig ben, maar omdat ze het niet konden maken om mij niet te vragen.
Overigens, de reden dat ik vaak niet wil is dat ik slechthorend ben en om deze en andere redenen niet zo dol ben op grote roepen. Kan het vaak niet verstaan enzo en dan lig je er al vaak buiten.
Maar het is dus gewoon kwetsend om dan maar niet uitgenodigd te worden
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:35 schreef Lucille het volgende:
Misschien hadden ze het wel gevraagd of je naar het vrijgezellenfeestje wilde komen, maar heb je het niet gehoord.
dank jequote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:30 schreef Copycat het volgende:
Dat valt gelukkig dus reuze mee!
Veel plezier straks op de bruiloft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |