Ik denk dat het komt dat je lesbisch bent, maar toch een vriend hebt. Wat je relatie een complex verhaal maaktquote:Op zondag 11 juni 2006 17:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nou ik heb nooit in de clinch gelegen met haar, dus formeel weet ik helemaal niet dat wij elkaar niet echt mogen. Zij weet waarschijnlijk niet eens dat ik me ongemakkelijk voel met haar. Mijn moeder brieft altijd alles door. Ze hebben nooit het lef om het tegen mij zelf te zeggen.
zucht.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:13 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik denk dat het komt dat je lesbisch bent, maar toch een vriend hebt. Wat je relatie een complex verhaal maakt![]()
Ja toch wel een heel vaag iets... Iig klop je niet helemaal en dat vind je familie blijkbaar ook. Doe ze de groeten van mequote:
doe niet zo achterlijk en loop niet van alles te suggereren waar je niets vanaf weetquote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:15 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja toch wel een heel vaag iets... Iig klop je niet helemaal en dat vind je familie blijkbaar ook. Doe ze de groeten van me![]()
Hm ik dacht dat ze alleen samenwoonde met haar beste vriend? Of mis ik nu vanalles?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:13 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik denk dat het komt dat je lesbisch bent, maar toch een vriend hebt. Wat je relatie een complex verhaal maakt![]()
jij snapt het tenminste, maar veel anderen denken dan meteen dat je wat met elkaar hebt. En het maakt mij niet uit wat ze denken. Als dat gemakkelijker te bevatten is, prima danquote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:45 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Hm ik dacht dat ze alleen samenwoonde met haar beste vriend? Of mis ik nu vanalles?
voodoo popje kan weer uit de kast, Viking, een nieuwe kandidaat heeft zich gemeld, zie ikquote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
doe niet zo achterlijk en loop niet van alles te suggereren waar je niets vanaf weet
Ik zal ze de groeten doenAls je vrijdagavond om 20:00 uur aanschuift kun je zelfs een hapje mee eten
ja sorry hoor, maar je hebt het steeds over mn vriend...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
jij snapt het tenminste, maar veel anderen denken dan meteen dat je wat met elkaar hebt. En het maakt mij niet uit wat ze denken. Als dat gemakkelijker te bevatten is, prima dan
Nederland denkt toch wat ze wil denken. Als ik steeds met deze jongen overal naartoe ga, gezellig met hem op de bank zit en een zekere mate van intimiteit met hem deel, terwijl ik niet verliefd op hem ben en we beiden vrij zijn om te gaan waar we willen, hoe zou jij onze relatie dan omschrijven?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
ja sorry hoor, maar je hebt het steeds over mn vriend...
In Nederland betekent dat dat die persoon je vaste relatie is...
Dan ben je gewoon een neukertje totdat hij iets beters vindt..quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:18 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nederland denkt toch wat ze wil denken. Als ik steeds met deze jongen overal naartoe ga, gezellig met hem op de bank zit en een zekere mate van intimiteit met hem deel, terwijl ik niet verliefd op hem ben en we beiden vrij zijn om te gaan waar we willen, hoe zou jij onze relatie dan omschrijven?
Juist
Jij omdat je jezelf er zo druk om maakt. Zij weet toch zeker wel beter waar ze aan toe is als dat jij dat weetquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon een neukertje totdat hij iets beters vindt..
Wie is er dan zielig?
Juist....
Neen hoor, ze moet alleen niet gek opkijken dat mensen denken dat de jongen over wie ze steeds zegt "mn vriend' haar werkelijke vriend is en niet gewoon een huisgenoot. Want dan kun je ook gewoon zeggen: de familie van mijn huisgenoot (met wie ik weleens neuk voor de gezelligheid) doet wel lief tegen mij..quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:26 schreef NanKing het volgende:
[..]
Jij omdat je jezelf er zo druk om maakt. Zij weet toch zeker wel beter waar ze aan toe is als dat jij dat weet.
Ze heeft toch meerdere malen uitgelegd hoe het zit? Moet het voorgelezen worden aan je ofzo?Daarbij, al was het haar neukertje lekker boeiend toch? De familie van haar neukertje begrijpt het wel sjonge jonge.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:28 schreef amaranta het volgende:
[..]
Neen hoor, ze moet alleen niet gek opkijken dat mensen denken dat de jongen over wie ze steeds zegt "mn vriend' haar werkelijke vriend is en niet gewoon een huisgenoot. Want dan kun je ook gewoon zeggen: de familie van mijn huisgenoot (met wie ik weleens neuk voor de gezelligheid) doet wel lief tegen mij..
en niet: de familie van mn vriend doet wel lief tegen mij
want dan wekt ze een verkeerd beeld
En wat kan het jou aan je kont roesten wat ik ervan vind?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:30 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ze heeft toch meerdere malen uitgelegd hoe het zit? Moet het voorgelezen worden aan je ofzo?Daarbij, al was het haar neukertje lekker boeiend toch? De familie van haar neukertje begrijpt het wel sjonge jonge.
Wat kan jou het nou aan je reet roesten als zij een verkeerd beeld schept?
Goed antwoordquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:33 schreef amaranta het volgende:
[..]
En wat kan het jou aan je kont roesten wat ik ervan vind?
Ik had het toch niet tegen jou ofwel?
Wie loopt zich hier nou druk te maken.
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:21 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan ben je gewoon een neukertje totdat hij iets beters vindt..
Wie is er dan zielig?
Juist....
Welkom op Fokquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:37 schreef Viking84 het volgende:. Ik neuk niet eens met hem!
Dus waar heb je het over. Dit geeft wel aan hoe beperkt jouw wereldbeeld is.
nee, staan ze ook nietquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:42 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Hmm hmm
volgens mij staat jouw familie niet op de 1e plaatst,
dus op zich wel logisch dat ze je niet overal bij betrekken meer...
Hoewel ik me ook ONTZETTEND gepasseerd zou voelen
bedankt voor je constructieve bijdragequote:Op woensdag 14 juni 2006 00:24 schreef beertenderrr het volgende:
Blijkbaar sta je bij hun (bij lange na) ook niet op de eerste plaats, dus jammer voor je.
Dom wichtze hebben groot gelijk dat ze zo'n huilie passeren, moet dit soort mensen ook niet op mijn feesten hebben hoor
![]()
hoezo, hoor je uitgenodigd te wordenquote:Op woensdag 14 juni 2006 08:36 schreef Yo_whatever het volgende:
Ik snap wel dat je je gepasseerd voelt. Op zo'n feestje hoor je gewoon uitgenodigd te worden. Ik vind het best bot om dat gewoon niet te doen. Tenzij je echt ruzie met haar hebt ofzo. Heb je wel een redelijke band met broer en zussen eigenlijk?
Nou... Ik zou m'n familie wel belangrijker vinden dan feestjes van vrienden of zo,quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
nee, staan ze ook nietIkzelf sta bij mezelf op de eerste plaats
![]()
zouden meer mensen moeten doen
Nee ik bedoel dat ik er geen zin in heb om elk weekend bij iemand op een feestje te moeten. Ik besteed dan meer aandacht aan mezelf. Ga iets verkwikkends doen voor mezelf : boek lezen, film kijken, lekker internetten, muziek luisteren oidquote:Op woensdag 14 juni 2006 09:00 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
[..]
Nou... Ik zou m'n familie wel belangrijker vinden dan feestjes van vrienden of zo,
maar wie ben ik...
Je noemt t zelf je vriend, vind je t dan gek dat mensen dat dan ook gelovenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
jij snapt het tenminste, maar veel anderen denken dan meteen dat je wat met elkaar hebt. En het maakt mij niet uit wat ze denken. Als dat gemakkelijker te bevatten is, prima dan
Geen getroll... T zegt natuurlijk wel wat over de TS.quote:
Ik zou sowieso naar de verjaardag van m'n ouders gaan.. En heb maar 1 broertje dus daar ook naar..quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat ik er geen zin in heb om elk weekend bij iemand op een feestje te moeten. Ik besteed dan meer aandacht aan mezelf. Ga iets verkwikkends doen voor mezelf : boek lezen, film kijken, lekker internetten, muziek luisteren oid
Omdat haar zussen wel uitgenodigd worden. Je weet dan als je een iemand overslaat dat het dan kwetsend overkomt. Natuurlijk ben je niet verplicht schoonfamilie uit te nodigen maar je weet vantevoren dat je als je alle zussen uitnodigd behalve een dat het wel een beetje lullig over kan komen...quote:Op woensdag 14 juni 2006 08:40 schreef milagro het volgende:
[..]
hoezo, hoor je uitgenodigd te worden
een vrijgezellenfeest wordt meestal gegeven, geregeld door de vrienden/vriendinnen van de gom/bruid en het is helemaal geen verplicht nummer om dan (schoon)familie uit te nodigen, al helemaal niet als die familie compleet buiten de leeftijdsgroep valt en ook nog eens nauwelijks op trok met de bruid to be.
als de vrijgezellenclub nu uit allemaal jonge meiden had bestaan en de zogenaamd gepasseerde dik in de veertig was geweest, had ws niemand het vreemd gevonden dat ze niet uitgenodigd was, waarom nu dan wel?
jij bent best fel.. ben je je eigen sexuele onzekerheid aan het compenseren?quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:11 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Je noemt t zelf je vriend, vind je t dan gek dat mensen dat dan ook geloven![]()
Kom dan gewoon uit de kast, dan ben je er in 1keer vanaf![]()
quote:Nu voel ik me dus buitengesloten.
Of je leest het hele topic.quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:38 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
oke, serieus:
praat er gewoon over met degene die je niet heeft gevraagd. misschien is er een andere reden?
Ik ben ook niet op het vrijgezellenfeest van mijn schoonzus geweest, geen uitnodiging gehad, we zijn dan ook geen dikke maatjes ofzo, het gaat prima tijdens de familiebijeenkomsten en dan kan het best weleens gezellig zijn, maar echt vrienden zullen we nooit worden.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:39 schreef Viking84 het volgende:
Ja, ik denk dat ik wel gewoon ga, hoor, al is het maar omdat ik ook een weekendje weg kan gebruiken. Maar ik denk wel dat het goed is om daarna eens een brief te schrijven/mail te tikken waarin ik mijn ongenoegen over deze situatie uiteenzet.
Al loop ik dan wel weer vaak aan tegen het feit dat ze me niet serieus nemen. Ben vast m'n pillen vergeten in te nemen ofzo. Als je eenmaal medicijnen hebt gebruikt tegen psychische aandoeningen krijg je namelijk vaak met dergelijke opmerkingen te maken. Erg frusti.
Maar het echte probleem is natuurlijk dat veel fok!'ers te lui en ongeïnteresseerd zijn om het hele topic door te lezen of in ieder geval door te scrollen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:54 schreef Isabeau het volgende:
Soms lijkt het wel eens handig om in de OP de rest van het verhaal ook toe te voegen. Zo van update en dan de datum en dan de rest van het verhaal. Jammer dat je een post maar kort kan wijzigen.
Omgekeerde wereld hèquote:Op woensdag 14 juni 2006 11:02 schreef Claudia_x het volgende:
Van al dat schelden begrijp ik ook weinig. En dan wordt van de TS gevraagd om er niet op in te gaan...![]()
OK, maar als je wél gaat, maak er dan het beste van. Niemand zit te wachten op een lang gezicht tijdens een feestje, en je wordt er zelf ook niet bepaald gelukkiger van.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:10 schreef Viking84 het volgende:
Nee ik bedoel dat ik er geen zin in heb om elk weekend bij iemand op een feestje te moeten. Ik besteed dan meer aandacht aan mezelf. Ga iets verkwikkends doen voor mezelf : boek lezen, film kijken, lekker internetten, muziek luisteren oid
'Al die onfatsoenlijke reacties'.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:06 schreef SolidasRock het volgende:
Al dat schelden??? Overdrijf niet zo....
Ik deel deze mening niet, ben ik nou blind? Tis me wat, doof en blind....quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:10 schreef Etcetera het volgende:
ik ben blij dat het goed is afgelopen viking, en voor de overige blinde fokkers: TS is een toffe meid, met hele duidelijke denkbeelden en af en toe is ze een beetje fel - net als zovelen in deze wereld
veel plezier op de bruiloft
meningen verschillenquote:Op woensdag 14 juni 2006 11:17 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik deel deze mening niet, ben ik nou blind? Tis me wat, doof en blind....![]()
OK, maar je krijgt er meteen zo'n akelige sfeer van. Het is best een leuk topic met goede en gevarieerde reacties, en dan ineens gaat over haar 'vriend' en 'wie is er nou zielig' en 'wat ben je toch een dom wicht'. Nergens voor nodig. Een paar edits, en je hebt een heel ander topic.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:16 schreef SolidasRock het volgende:
Dat getroll ja, maar TS staat er zelf ook bekend om en daarnaast kan ze wel wat hebben.
ik doelde vooral op de blinde fokkers die niet het topic lezen (op de OP na) en meteen hun mening klaar hebben. Voor zover ik weet heb jij wel het topic gelezenquote:Op woensdag 14 juni 2006 11:20 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ok, blind ben ik dus niet maar een meningverschillend iemand? Klinkt al veel beter
Ja want homo zijn is zooo ergquote:Op woensdag 14 juni 2006 10:32 schreef mAnDy_OoSt het volgende:
[..]
jij bent best fel.. ben je je eigen sexuele onzekerheid aan het compenseren?
Ze heeft t ook zo zwaar. We moeten allemaal maar medelijden hebben met haarquote:Op woensdag 14 juni 2006 11:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Van al dat schelden begrijp ik ook weinig. En dan wordt van de TS gevraagd om er niet op in te gaan...![]()
Ik lees vrijwel altijd de hele topic door. En nogmaals, TS is een bekende voor veel mensen, het zou best goed kunnen dat ze niet alleen op de OP afgaan maar ook op hoe ze bekend staat, zeker weten doe ik dat natuurlijk niet.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:30 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ik doelde vooral op de blinde fokkers die niet het topic lezen (op de OP na) en meteen hun mening klaar hebben. Voor zover ik weet heb jij wel het topic gelezen
Kom op JoeyT, je kunt ook gewoon kritisch zijn en wél fatsoenlijk blijven. En ze heeft het prima opgelost, dus wat zeur je nou?quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:34 schreef JoeyT het volgende:
Ze heeft t ook zo zwaar. We moeten allemaal maar medelijden hebben met haar![]()
Ga gewoon praten als je iets dwars zit. Hoe moeilijk is dat nou![]()
Wat was er dan precies ontfatsoenlijk als ik vragen mag?quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Kom op JoeyT, je kunt ook gewoon kritisch zijn en wél fatsoenlijk blijven. En ze heeft het prima opgelost, dus wat zeur je nou?
Kuch.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:57 schreef XTracer het volgende:
Euhm, bij ons is het 'traditie' dat op het vrijgezellenfeest van de vrouw (georganiseerd door de zus/vriendin van de vrouw) van het stel, alleen maar vrouwen komen. Het vrijgezellenfeest voor de man wordt meestal georganiseerd door de broers/vrienden (dat ben jij dus!) en daar komen alleen maar mannen.
Misschien opent je broer nu ook wel een topic, met het geklaag dat zijn broer geen feest voor hem heeft georganiseerd.
Oooopppsss, nog een blunder. Ben GoT gewend waar 99.9% man isquote:Op woensdag 14 juni 2006 11:59 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Kuch.
Ik zou je verhaal nog even heroverwegen.
quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:03 schreef XTracer het volgende:
[..]
Oooopppsss, nog een blunder. Ben GoT gewend waar 99.9% man issorry
helaas heb je altijd mensen die je niet geloven tot je met een vrouw voor hun neus staat te bekken. En dat is nog niet gebeurd, niet omdat ik nog nooit een vriendin heb gehadquote:Op woensdag 14 juni 2006 10:11 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Je noemt t zelf je vriend, vind je t dan gek dat mensen dat dan ook geloven![]()
Kom dan gewoon uit de kast, dan ben je er in 1keer vanaf![]()
pas op, straks zeggen ze dat je een kloon van mij bentquote:Op woensdag 14 juni 2006 11:10 schreef Etcetera het volgende:
ik ben blij dat het goed is afgelopen viking, en voor de overige blinde fokkers: TS is een toffe meid, met hele duidelijke denkbeelden en af en toe is ze een beetje fel - net als zovelen in deze wereld
veel plezier op de bruiloft
maar wat heeft dat dan te maken met haar lesbisch zijn en jouw homosexualiteit?quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:32 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja want homo zijn is zooo erg![]()
Dat meisje is gewoon een jankerd. In plaats van dat ze ff met de toekomstig bruid gaat praten, gaat ze een mail of brief schrijven...
Oh. Dus als ik met m'n vriend naar de bios ga en daarmee m'n beste vriend bedoel, dan mag ik dat niet zo zeggen? Wat moet ik dan zeggen? Als ik met m'n vriendin naar de bios ga denkt ook niet gelijk iedereen dat ik een relatie heb, terwijl ik toch ook op vrouwen val.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:17 schreef amaranta het volgende:
[..]
ja sorry hoor, maar je hebt het steeds over mn vriend...
In Nederland betekent dat dat die persoon je vaste relatie is...
quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:31 schreef mAnDy_OoSt het volgende:
[..]
maar wat heeft dat dan te maken met haar lesbisch zijn en jouw homosexualiteit?
Ik ga met een vriend/vriendin naar bios... Mijn vriend/vriendin staat toch 9 van de 10 keer voor partner.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:02 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Oh. Dus als ik met m'n vriend naar de bios ga en daarmee m'n beste vriend bedoel, dan mag ik dat niet zo zeggen? Wat moet ik dan zeggen? Als ik met m'n vriendin naar de bios ga denkt ook niet gelijk iedereen dat ik een relatie heb, terwijl ik toch ook op vrouwen val.![]()
Ik mis echt heel veel geloof ik.![]()
Ik vind het ook niet zo gek trouwens dat Viking gemaild heeft ipv gewoon een gesprek aangaan. Sowieso vanwege haar slechthorendheid, maar ik vind dingen altijd tien keer dramatischer overkomen als je er voor gaat afspreken of opbellen terwijl het met een mailtje van tien regels ook geregeld kan zijn.
Als men (je eigen familie) je niet als een gelijkwaardige gespreksdeelnemer ziet, wordt je vanzelf inderdaad niet als sociaal gezien (terwijl het hun eigen schuld is).quote:Op zondag 11 juni 2006 17:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dat zal wel ja.
Maar ik ben nu eenmaal niet zo sociaal, wat kan ik daar nou aan doen?! Ik voel me niet prettig in grote groepen en moet ik daar dan toch maar heen gaan om in m'n eentje zitten te kniezen? M'n vriend die vaak meegaat ervaart overigens hetzelfde. Hij wordt nooit bij het gesprek betrokken en het gekke is dat we bij zijn familie wél altijd gewoon als gelijke gespreksdeelnemers worden gezien.
Bovendien houden ze ook geen rekening met het feit dat ik niet goed hoor. Ze weten allemaal dat ik niet goed kan bellen en dat ik communiceer via e-mail, maar vervolgens checken ze hun mail nooit of reageren niet en krijg ik de schuld dat ik niet goed met hen communiceer.![]()
Mijn ouders zijn beide slechthorend en ik zie het zelfs op verjaardagen (zelfs die van mijn ouders, waarvoor de familie dus zelf langskomt) dat men niet of nauwelijks praat met hun, of zelfs met een hand voor de mond zodat zij ook niet kunnen liplezen.quote:Op zondag 11 juni 2006 18:05 schreef Thisbe het volgende:
Laat me raden: je wordt ZO overweldigd door een grote groep door elkaar pratende mensen, dat je helemaal niks meer verstaat. Bekend probleem.Je moet heel goed beseffen dat je alleen zelf iets aan je situatie kunt doen, anderen hebben nu eenmaal vaak niet in de gaten wanneer je iets wel of niet verstaat. En als je in een hoekje niks gaat zitten zeggen, dan kom je inderdaad niet erg sociaal over.
Verder is het zo dat je als dove/slechtorende nogal eens agressief of achterdochtig over kan komen, omdat je de intonatie van je stem niet helemaal onder controle hebt. Je komt al snel bozer over dan je zelf in de gaten hebt. Allemaal redenen waarom mensen weleens niet zo dol op je zouden kunnen zijn.
Ga eens op een (rustige!) manier met je schoonzus praten!
heel herkenbaar. Maar zo gaat het mijn hele leven al, dus ik heb het geaccepteerd. Doven/slechthorenden moeten iemand hebben die alleen met hun praat en op verjaardagen enzo gaan de gesprekken toch al gauw in groepjes waarbij iedereen zijn aandeel levert aan het gesprek. Op het moment dat derden zich in het gesprek gaan mengen, reageert de gesprekspartner van de dove/slechthorende daar weer op, vervolgens gaat het allemaal zó snel dat de dove/slechthorende het niet meer kan volgen etc etc.quote:Op donderdag 15 juni 2006 06:02 schreef Paddokingnr1 het volgende:
Mijn ouders zijn beide slechthorend en ik zie het zelfs op verjaardagen (zelfs die van mijn ouders, waarvoor de familie dus zelf langskomt) dat men niet of nauwelijks praat met hun, of zelfs met een hand voor de mond zodat zij ook niet kunnen liplezen.
En als mijn ouders dan een beetje moeite doen om te proberen het gesprek te volgen (wat iedereen doet) worden zij als achterdochtig bestempeld, vind je het dan gek dat doven/slechthorenden liever in een groep is met gelijkende in plaats van in een groep met horenden.
Dit zie ik trouwens niet alleen bij mijn ouders maar bij meerdere doven/slechthorende.
tnxquote:En voor Viking:
Veel plezier op het feest![]()
en praat ze met je (a.s.) schoonzus![]()
Nee ik denk dat het goed is geweest om te mailen. Als je direct een persoonlijk gesprek moet aanvragen, blaas je het ook zo op. Ik maak het zelf heel erg groot (in mijn gedachten), maar voor een ander is het een kleinigheid, daar moet ik ook rekening mee houden. Als ik haar had opgebeld: "Ik moet met je praten", dan stelt zij zich daar waarschijnlijk iets heel ernstigs bij voor en zal ze, als ze eenmaal weet waar het om gaat, zoiets hebben van: "Nou is dat alles?".quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:16 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik ga met een vriend/vriendin naar bios... Mijn vriend/vriendin staat toch 9 van de 10 keer voor partner.
Ontopic: Ik denk dat het eerder andersom is. TS zegt zelf dat ze beetje als zeur gezien wordt. Als ze dan een mailtje stuurt, gaan die mensen meteen van het negatieve uit. In een gesprek face to face kan je je eigen gevoel veel beter uitdrukken.
Misschien moet je het dan anders bedrengen dan "Ik moet met je praten"quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Nee ik denk dat het goed is geweest om te mailen. Als je direct een persoonlijk gesprek moet aanvragen, blaas je het ook zo op. Ik maak het zelf heel erg groot (in mijn gedachten), maar voor een ander is het een kleinigheid, daar moet ik ook rekening mee houden. Als ik haar had opgebeld: "Ik moet met je praten", dan stelt zij zich daar waarschijnlijk iets heel ernstigs bij voor en zal ze, als ze eenmaal weet waar het om gaat, zoiets hebben van: "Nou is dat alles?".
Ik vind de aanduiding 'een vriend' niet voldoende. Wat ook mee speelt is de definitie die je zelf aan vriend geeft. Voor jou is een vriend iemand waar je dingen mee samen doet. Voor mij ook, maar er zijn ook vrienden die nog een trapje hoger zitten en ik vind het een beetje raar om de hele tijd over 'mijn beste vriend' te spreken, dat komt zo geforceerd over. Dus ja, dan blijft de keuze tussen 'een vriend' (iets wat te weinig zegt, want hij is niet gewoon 'een vriend') en 'mijn vriend', wat eigenlijk teveel zegt, maar wel het dichtst in de buurt komt van de soort relatie die wij hebben en bovendien voor de buitenwereld nog het beste te begrijpen is.
En dan vind je dat maar raar, lekker boeiend
Tsja eigenlijk boeit t in dit topic totaal niet, maar ik bv heb een partner, maar ook 'gewone' vriendinnen. Dan noem je ze toch niet allemaal 'mijn vriendin' of wel? En t is toch wel algemeen bekend dat wanneer iemand het over 'zijn vriendin' heeft eigenlijk zijn partner bedoelt?quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:31 schreef PescaPallaMarcusManu het volgende:
Nou... ik spreek ook altijd met mijn vriendin af en niet EEN vriendin..
maar het is gewoon een goede vriendin...
Dus eigenlijk is het beter om te zeggen een vriendin(nnetje) van mij
Nee, jij bent een ster, wilde je zeggen? Verdomme zeg, je bent zo halsstarrig als de pest en zo kortzichtig dat je niet bereid bent een ander de vrijheid te gunnen een dierbaar persoon te noemen zoals ze wil... Wie is er hier contactgestoord?quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:28 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Misschien moet je het dan anders bedrengen dan "Ik moet met je praten". Maja communicatieve vaardigheden zijn je waarschijnlijk onbekend. Mijn huisgenoot deed ook altijd alles via de mail of briefjes, slappe mensen altijd. Heeft zich heel wat irritaties op de hals gehaald.
Ik weet er ook alles van (al ben ik zelf horend), ik zit al mijn hele leven (gedeeltelijk) in de doven/slechthorende wereld (ik heb ook slechthorende ouders).quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:38 schreef Viking84 het volgende:
heel herkenbaar. Maar zo gaat het mijn hele leven al, dus ik heb het geaccepteerd. Doven/slechthorenden moeten iemand hebben die alleen met hun praat en op verjaardagen enzo gaan de gesprekken toch al gauw in groepjes waarbij iedereen zijn aandeel levert aan het gesprek. Op het moment dat derden zich in het gesprek gaan mengen, reageert de gesprekspartner van de dove/slechthorende daar weer op, vervolgens gaat het allemaal zó snel dat de dove/slechthorende het niet meer kan volgen etc etc.
Kijk wordt het toch nog gezelligquote:tnxik heb er wel veel zin in hoor
Ze hebben 15 (!!) vakantiehuisjes gehuurd, want we zijn het hele weekend met zo'n 90 mensen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |