quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 15:48 schreef thijsdetweede het volgende:Leg eens uit? Anouk in je lijstje van goede namen klinkt tamelijk wanhopig, maar vervolgens de UDS er niet in zetten... (vgl. je ondertitel)
Overigens lijkt me 10 goede namen plus 2 of 3 onverwachte ontdekkingen een tamelijk vruchtbaar festival.
Ow... En UDS natuurlijk... Had ik eventjes over het hoofd gezien waarschijnlijk. Anouk in mijn lijstje met goeie namen, ach... Da's meer zo van "die wil ik wel even bekijken, lijkt me wel wat". Niet dat ik totaal weg ben van anouk, maar dat rockt over het algemeen meer dan gemiddeld.
Dat je met een stuk of 10 goede namen een redelijk vruchtbaar festival hebt ben ik geheel met je eens, maar momenteel moet ik nog maar afwachten of ik ze alle 11 kán zien... Da's met Lowlands altijd nog maar effe afwachten. Daarnaast heb ik in voorgaande jaren toch ook al stukken interessantere line-ups gezien. Brit-pop en Indie doen me eenvoudig weg niet zo veel en dat lijkt er de laatste jaren steeds en steeds meer te komen. Vind ik jammer. Ik zou het persoonlijk leuker vinden als Lowlands meer richting een festival a la Pukkelpop zou gaan en dus meer de accenten op rock zou leggen in plaats van "luistermuziek", waar het nu steeds meer naar toe gaat.
In 2001 vond ik bijvoorbeeld de volgende namen interessant:
* Beef
* Boy Hits Car
* El Tattoo Del Tigre
* Michael Franti
* Muse
* The Prodigy
* Real Big Fish
* SOAD
* Fear Factory
* Spineshank
* Stone Temple Pilots
* Relax
* Dropkick Murphy's
* The Hives
* Luie Hond
* Less Than Jake
* Manu Chao
* Ignite
Vrij breed programma, van rock tot metal, van industrial tot folk en van latin tot reggae naar hardcore..
In 2002:
* Black Rebel Motorcycle Club
* Def P. + Beatbusters
* Israel Vibration
* Jaya The Cat
* Junky XL
* Peuple de L'Herbe
* Peter Pan Speedrock
* Roy Paci & Aretruska
* Underworld
* Zuco 103
* Mark Schneider Kunst
* Danko Jones
* 2 Many DJ's
* Flogging Molly
* Flip Kowlier
Zelfde verhaal... Van Dans naar beuq, van zweven naar stampen...
2003, het punkjaar!
* Rancid
* AFI
* Apers
* Audio Bully's
* Boysetsfire
* Electric Six
* Foo Fighters
* Fisherspooner
* Guano Apes
* Lagwagon
* Less Than Jake
* Mando Diao
* Reel Big Fish
* Soulwax
* T. Raumschmiere
* The Spades
* Frank Anthony & The Las Vegas Train
* Kaisers Orchestra
2004:
* Bloodhound Gang
* Chemical Brothers
* Danko Jones
* The Darkness
* Distillers
* Dropkick Murphy's
* Everlast
* Extince
* Felix da Housecat
* Flogging Molly
* Franz Ferdinand
* Freestylers
* The Hives
* Mala Vita
* Rude Rich & The High Notes
* Russendisko
* The Streets
* Tokyo Ska Paradise Orchestra
2005:
* 2 Many DJ's
* Audio Bully's
* Bad Religion
* Beatsteaks
* Nick Cave
* Foo Fighters
* Franz Ferdinand
* Le peuple de l'herbe
* Mala Vita
* Mark Foggo
* Mr. T-Bone & All Star Band
* MxPx
* Prodigy
* Quasimodo Jones
* Seeed
* Royksopp
* Panteon Rococo
* Vive la Fete
Overal toch minstens 15 namen, bij sommigen bijna 20 die in mijn ogen toen interessant tot zeer interessant waren en dan zitten nog niet eens mijn "ontdekkingen" van die jaren erbij. Nu heb ik bijna moeite om een lijstje te maken van 10 dingen die ik toch zéker wel zou willen zien. Ik vind het allemaal zo soft! Ik ga naar een festival om uit m'n naad te gaan, niet om als een stelletje koeien in een weiland naar een podium te gapen... IK WIL BEUQ!