abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38705619
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 19:35 schreef nikk het volgende:

[..]

Lees de plannen eens zou ik dan zeggen.
Enlighten me. Er blijkt weinig van behalve dat ze het zeggen.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 20:30:00 #52
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_38705631
Ik heb het vermoeden dat deze regering (en al die vorige trouwens ook) naar helemaal niemand luistert.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_38705808
waarmee we dus terug zijn bij de situatie in amsterdam rond 1975 .. massale speculatieve leegstand en gigantische woningnood ..

@ Chewie .. de wetten waren niet fout, ze zijn immers geboren uit noodzaak .. en de noodzaak is helaas nog steeds niet verandert, men vindt het blijkbaar nog steeds normaal om panden langdurig leeg te laten staan en op deze manier productieve grond aan de gemeenschap te onttrekken
en dat is imo gewoon asociaal in zo'n klein landje als het onze, we hebben al zo weinig en dan staan we het toe dat het daar maar ongebruikt en nutteloos staat weg te rotten .. omdat het particuler eigendom is ? Die particuliere aso die dat doet heeft een schop onder z'n reet verdiend, vette boete iedere dag dat het leegstaat !!
pleased to meet you
  vrijdag 9 juni 2006 @ 21:46:06 #54
99433 Tup
Tupperwaar
pi_38708035
Eerst leegstand en speculatie aanpakken dan pas een goed plan. Veel mensen verlangen natuurlijk heimelijk naar het romantische krakerbestaan (om dit nu stellig te ontkennen! )
Wasserwunderland
  vrijdag 9 juni 2006 @ 22:00:00 #55
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_38708514
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 20:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Een goede regering luistert naar de geluiden uit het land, zeker van bestuurders en neemt dat serieus mee in de besluitvorming. De grote steden schreven een heel redelijke brief met goede motivatie en het was absoluut geen pleidooi voor kraken.
Wie zegt dat de wensen van het stedenbestuur niet is meegenomen in de besluitvorming?
Say your prayers
  vrijdag 9 juni 2006 @ 22:01:25 #56
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_38708549
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 21:46 schreef Tup het volgende:
Eerst leegstand en speculatie aanpakken dan pas een goed plan. Veel mensen verlangen natuurlijk heimelijk naar het romantische krakerbestaan (om dit nu stellig te ontkennen! )
Gewoon meer woningen laten bouwen. Probleem opgelost. Overheidsinmenging heeft ook in de woningmarkt haar lelijke hoofd laten zien, en met de nodige gevolgen.
Say your prayers
pi_38708605
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 22:00 schreef Sickie het volgende:

[..]

Wie zegt dat de wensen van het stedenbestuur niet is meegenomen in de besluitvorming?
Het besluit druist vierkant in tegen de wensen van de vier grote steden.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 22:05:00 #58
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_38708651
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 22:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Het besluit druist vierkant in tegen de wensen van de vier grote steden.
Dat wil niet zeggen dat het niet is meegenomen in de besluitvorming.
Say your prayers
pi_38708671
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 22:05 schreef Sickie het volgende:

[..]

Dat wil niet zeggen dat het niet is meegenomen in de besluitvorming.
De argumenten zijn van tafel geveegd blijkbaar.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 22:07:45 #60
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_38708743
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 22:05 schreef SCH het volgende:

[..]

De argumenten zijn van tafel geveegd blijkbaar.
Prima mogelijk. Maar voor je iets van tafel kunt vegen moet het er wel op gelegen hebben. Ik zie het probleem dus niet.
Say your prayers
pi_38708786
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 22:07 schreef Sickie het volgende:

[..]

Prima mogelijk. Maar voor je iets van tafel kunt vegen moet het er wel op gelegen hebben. Ik zie het probleem dus niet.
De 4 grote steden, die voor het overgrote deel met het probleem worden geconfronteerd, geven gezamenlijk een visie. Waarom zou je dat niet honoreren? Zij hebben er echt last van.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 22:10:09 #62
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_38708816
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 22:09 schreef SCH het volgende:

[..]

De 4 grote steden, die voor het overgrote deel met het probleem worden geconfronteerd, geven gezamenlijk een visie. Waarom zou je dat niet honoreren? Zij hebben er echt last van.
Omdat het in het landelijke beleid moet passen.
Say your prayers
pi_38708855
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 22:01 schreef Sickie het volgende:
Gewoon meer woningen laten bouwen. Probleem opgelost. Overheidsinmenging heeft ook in de woningmarkt haar lelijke hoofd laten zien, en met de nodige gevolgen.
huh .. waar heb je het over .. juist in de tijd dat de overheid zich er wel mee ging bemoeien werden er veel woningen gebouwd en kregen huurders rechten en verhuurders verplichtingen (leegstandswet, onderhoudswet, acceptatieplicht, meldplicht) , sinds de overheid zich eruit terug getrokken heeft wordt het weer een puinhoop omdat niemand het financieel interressant vindt om lowbudget huizen te bouwen, daar is geen geld mee te verdienen
pleased to meet you
  vrijdag 9 juni 2006 @ 22:13:03 #64
45173 Sickie
Nr. 1 infidel
pi_38708930
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 22:11 schreef moussie het volgende:

[..]

huh .. waar heb je het over .. juist in de tijd dat de overheid zich er wel mee ging bemoeien werden er veel woningen gebouwd en kregen huurders rechten en verhuurders verplichtingen (leegstandswet, onderhoudswet, acceptatieplicht, meldplicht) , sinds de overheid zich eruit terug getrokken heeft wordt het weer een puinhoop omdat niemand het financieel interressant vindt om lowbudget huizen te bouwen, daar is geen geld mee te verdienen
Het is een schaarste probleem. Door de restricties vanuit de overheid kan niet aan de vraag worden voldoen.
Say your prayers
pi_38709092
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:59 schreef Semisane het volgende:

[..]

Geen goed plan, want er zijn totaal geen maatregelen in op genomen om massale leegstand, zoals dat in de vroege jaren 80 het geval was in de centra van de grote steden, met name Amsterdam, te voorkomen.

Ik vind het prima om kraken te verbieden, maar zorg er dan voor dat huisjesmelkers _geen enkele_ kans maken, er voldoende koopwoningen zijn voor starters, voldoende huurwoningen en dat je leegstand in de centra van de verschillende steden in Nederland kan voorkomen, eventueel door dwangmiddelen om ontroerend goed eingenaars te dwingen "iets" met hun panden te doen.

Dit huidige plan getuigd weer van de gebruikelijke kortzichtigheid van het huidige kabinet cq politieke klimaat van Nederland.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 22:22:22 #66
150776 Chou
Anti Kabinet
pi_38709208
Leegstaande panden zijn en blijven iemands eigendom dus kraken is gewoon inbreken
pi_38709388
De leegstand die er nu in de grote steden heerst is niet te vergelijken met de vroege jaren 80. Daarnaast is er (dit kan ik fout hebben hoor maar staat me vaag iets van bij) dacht ik een restrictie dat er helemaal op A-locatie's in centra van steden bij leegstand van een bepaalde periode gecontroleerd wordt wat de bedoeling van de eigenaar is.

En de krakers die ik ken roepen altijd wel dat het uit protest tegen leegstand is, (blaat etc. discussie onzin crap enz.) maar ondertussen belemmeren ze wel de bouw van (bijv.) een nieuw flatgebouw waardoor er nog veeeeeel meer mensen een nieuwe woning zouden kunnen krijgen.

Plus ik word moe van de "de-regering-is-kut-en-ik-verzet-me-tegen-de-maatschappij-maar-hou-wel-netjes-één-keer-in-de-maand-mn-hand-op-voor-mn-uitkering"houding
At least you'll never be a vegetable — even artichokes have hearts.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 23:51:04 #68
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38711547
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 22:22 schreef Chou het volgende:
Leegstaande panden zijn en blijven iemands eigendom dus kraken is gewoon inbreken
Volledig mee eens
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38711755
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 22:22 schreef Chou het volgende:
Nee - er is een maatschappelijk belang.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 00:06:42 #70
99433 Tup
Tupperwaar
pi_38711939
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 22:01 schreef Sickie het volgende:
Tja, het is altijd goed om duizenden lege gebouwen te hebben....typisch wegwerpbouw; als we behoefte hebben aan iets nieuws bouwen we dat gewoon bij.
Wasserwunderland
pi_38712101
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 22:13 schreef Sickie het volgende:

[..]

Het is een schaarste probleem. Door de restricties vanuit de overheid kan niet aan de vraag worden voldoen.
duh .. en die schaarste ontstaat hoe .. effe denken .. nog effe denken .. juist ja, kunstmatige speculatieve leegstand .. bingo .. je mag door voor de wasmachine
pleased to meet you
  zaterdag 10 juni 2006 @ 10:41:52 #72
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38717067
Ja! Op naar leegstaande huizen, woningtekort, hoge huizenprijzen en dikke rekeningen van VVD'ers!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 10:45:23 #73
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38717131
ja het zal even wennen worden voor de krakers om te beseffen dat er genoeg huizen te vinden zijn buiten de grote steden. gewoon huur betalen, werken en bek gaan houden. ze hebben al veel te lang geprofiteerd van de idiote onteigeningswetten uit de jaren 60'.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_38717234
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 23:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee - er is een maatschappelijk belang.
Inderdaad, dat diefstal niet meer mag.
pi_38717283
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 20:35 schreef moussie het volgende:
waarmee we dus terug zijn bij de situatie in amsterdam rond 1975 .. massale speculatieve leegstand en gigantische woningnood ..

@ Chewie .. de wetten waren niet fout, ze zijn immers geboren uit noodzaak .. en de noodzaak is helaas nog steeds niet verandert, men vindt het blijkbaar nog steeds normaal om panden langdurig leeg te laten staan en op deze manier productieve grond aan de gemeenschap te onttrekken
en dat is imo gewoon asociaal in zo'n klein landje als het onze, we hebben al zo weinig en dan staan we het toe dat het daar maar ongebruikt en nutteloos staat weg te rotten .. omdat het particuler eigendom is ? Die particuliere aso die dat doet heeft een schop onder z'n reet verdiend, vette boete iedere dag dat het leegstaat !!
Dat die wetten er uiteindelijk gekomen zijn wil nog niet zeggen dat ze goed waren. Ik wil ook niet zeggen dat de situatie ervoor goed was hoor. Maar er is vast een tussenweg mogelijk tussen leegstand vanwege speculatie toestaan en een pand na één jaar domweg vogelvrij verklaren. De plannen zoals ze er nu liggen klinken m.i. een stuk beter om leegstand tegen te gaan dan die vogelvrij-verklaring.
pi_38717287
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 10:49 schreef nikk het volgende:

[..]

Inderdaad, dat diefstal niet meer mag.
Jarenlange leegstand is ook diefstal.
pi_38717334
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 10:52 schreef nikk het volgende:
. De plannen zoals ze er nu liggen klinken m.i. een stuk beter om leegstand tegen te gaan dan die vogelvrij-verklaring.
Wat was er vogelvrij aan? De eigenaren hadden een heel jaar, 12 maanden, 365 dagen om iets met het pand te gaan doen - als ze blijkbaar andere belangen prioriteit wilden geven dan het gebruik van het gebouw, waar het voor is bedoeld, dan mocht het bewoond worden. Panden worden er niet neer gezet om heel lang leeg te staan, daar is ruimte veel te schaars voor.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 10:57:04 #78
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_38717389
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 10:45 schreef zoalshetis het volgende:
ja het zal even wennen worden voor de krakers om te beseffen dat er genoeg huizen te vinden zijn buiten de grote steden. gewoon huur betalen, werken en bek gaan houden. ze hebben al veel te lang geprofiteerd van de idiote onteigeningswetten uit de jaren 60'.
Ja het zal even wennen worden voor vastgoedeigenaren om te beseffen dat ze ook eigen verantwoordelijkheid moeten dragen. Gewoon je vastgoed verhuren of een antikraakwacht instellen in plaats van bij de overheid aankloppen om het probleem op te lossen.
pi_38717420
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 10:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat was er vogelvrij aan? De eigenaren hadden een heel jaar, 12 maanden, 365 dagen om iets met het pand te gaan doen - als ze blijkbaar andere belangen prioriteit wilden geven dan het gebruik van het gebouw, waar het voor is bedoeld, dan mocht het bewoond worden. Panden worden er niet neer gezet om heel lang leeg te staan, daar is ruimte veel te schaars voor.
En na die jaar? Dan is het pand domweg vogelvrij verklaard. En één jaar is sowieso een veel te krappe tijd. Sowieso wanneer je met gemeenten aan het rommelen bent met vergunningen, bestemmingsplannen e.d. Ik hecht net iets teveel waarde aan eigendom om dergelijke praktijken toe te staan.

Zoals ik al zei, er is vast een tussenweg mogelijk.
pi_38717452
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 10:57 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Ja het zal even wennen worden voor vastgoedeigenaren om te beseffen dat ze ook eigen verantwoordelijkheid moeten dragen. Gewoon je vastgoed verhuren of een antikraakwacht instellen in plaats van bij de overheid aankloppen om het probleem op te lossen.
Het is de overheid die de bouwgrond gijzelt. Daar verander je als vastgoedhandelaar niets aan.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 10:59:55 #81
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_38717472
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 10:45 schreef zoalshetis het volgende:
Inderdaad, in de grote stad wonen is geen recht, als er geen huizen in de stad zijn dan ga je maar ergens anders wonen. Steden zijn al druk genoeg.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_38717588
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 10:58 schreef nikk het volgende:

[..]

En na die jaar? Dan is het pand domweg vogelvrij verklaard. En één jaar is sowieso een veel te krappe tijd. Sowieso wanneer je met gemeenten aan het rommelen bent met vergunningen, bestemmingsplannen e.d. Ik hecht net iets teveel waarde aan eigendom om dergelijke praktijken toe te staan.

Zoals ik al zei, er is vast een tussenweg mogelijk.
Daarom is verbieden van kraken ook niet zo'n goede zaak vinden de grote gemeenten. Die pleiten juist voor een tussenweg. Maar dat een jaar niet genoeg is, is niet de kwestie hoor. Dat jaar lukt echt wel, het gaat om gebouwen die echt langdurig leeg staan zonder dat er een intentie is iets mee te doen.

Ik hecht net iets teveel waarde aan het maatschappelijk belang, aan de schaarse ruimte en te weinig aan de portemonnee van al die vastgoedontwikkelaars om kraken zomaar helemaal te verbieden. De tussenoplossoing van de 4 grote steden was uitstekend en ik vind het een gemiste kans dat die niet is overgenomen.

Nu is er voor een oplossing gekozen die op weerstand stuit bij degenen die het meoten uitvoeren en controleren en dat is niet zo'n goede start natuurlijk.
pi_38717615
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 10:59 schreef nikk het volgende:

[..]

Het is de overheid die de bouwgrond gijzelt. Daar verander je als vastgoedhandelaar niets aan.
:d De praktijk is echt anders hoor. De vastgoedhandelaren hebben veel meer macht dan de overheid.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 11:07:00 #84
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_38717638
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 10:59 schreef nikk het volgende:
Dat is gedeeltelijk waar, maar dat verandert niets aan het feit dat een vastgoedeigenaar creatief met zijn leegstaande panden om kan gaan door het bijvoorbeeld tijdelijk te verhuren in plaats van 'ja maar' te roepen. Als krakers in een pand kunnen wonen dan moet het ook mogelijk zijn om het te verhuren.
pi_38717909
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 11:04 schreef SCH het volgende:

[..]

Daarom is verbieden van kraken ook niet zo'n goede zaak vinden de grote gemeenten. Die pleiten juist voor een tussenweg. Maar dat een jaar niet genoeg is, is niet de kwestie hoor. Dat jaar lukt echt wel, het gaat om gebouwen die echt langdurig leeg staan zonder dat er een intentie is iets mee te doen.
En daarom is de huidige wetgeving geen goede oplossing. Die vogelvrij-verklaring na één jaar is gewoon absurd.
quote:
Ik hecht net iets teveel waarde aan het maatschappelijk belang, aan de schaarse ruimte en te weinig aan de portemonnee van al die vastgoedontwikkelaars om kraken zomaar helemaal te verbieden. De tussenoplossoing van de 4 grote steden was uitstekend en ik vind het een gemiste kans dat die niet is overgenomen.
Tussenoplossing? Zover ik weet wilden ze de huidige wetgeving intact laten. En naar mijn mening is kraken een dusdanige aantasting van het eigendomsrecht dat het juist indruist tegen het maatschappelijk belang.
quote:
Nu is er voor een oplossing gekozen die op weerstand stuit bij degenen die het meoten uitvoeren en controleren en dat is niet zo'n goede start natuurlijk.
Als het resultaat maar goed is.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 11:18:47 #86
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38717943
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 11:07 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Dat is gedeeltelijk waar, maar dat verandert niets aan het feit dat een vastgoedeigenaar creatief met zijn leegstaande panden om kan gaan door het bijvoorbeeld tijdelijk te verhuren in plaats van 'ja maar' te roepen. Als krakers in een pand kunnen wonen dan moet het ook mogelijk zijn om het te verhuren.
als er bepaalde wetten komen waarbij de eigenaar sneller zijn eigendom kan opeisen dan nu het geval is, bij welk plan die eigenaar ook heeft met zijn pand, lijkt me zeker een welkome tegemoetkoming. bestemmingsplannen moeten dan ook niet opzettelijk traag behandeld worden.
pi_38717949
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 11:06 schreef SCH het volgende:

[..]

:d De praktijk is echt anders hoor. De vastgoedhandelaren hebben veel meer macht dan de overheid.
Grapjas. Probeer maar eens aan een stuk grond te komen en daar woningen te bouwen.
pi_38718105
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 11:07 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Je kan niet zomaar een pand verhuren... Als het om woningen gaat die leegstaan zijn de kosten nog relatief laag. Maar een kantoorpand of bedrijfspand dat leegstaat mag je niet zomaar in wonen, bestemmingsplannen enzo... Laat staan de staat van het pand waar er nog allerlei voorzieningen in gebouwd moeten worden. En dan moet je het ook nog eens voor elkaar zien te krijgen dat je de huurders eruit kunt zetten op het moment dat je een geschikte koper of functie hebt gevonden. En dat is in Nederland ook nog wel een probleem...
pi_38718164
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 11:18 schreef nikk het volgende:

[..]

Grapjas. Probeer maar eens aan een stuk grond te komen en daar woningen te bouwen.
Grapjas. Dat gebeurt dan ook nauwelijks natuurlijk De praktijk is dat de meeste overheden hun oren maar al te graag laten hangen naar projectontwikkelaars vanwege economische redenen.
pi_38718220
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 11:24 schreef nikk het volgende:

[..]

Je kan niet zomaar een pand verhuren... Als het om woningen gaat die leegstaan zijn de kosten nog relatief laag. Maar een kantoorpand of bedrijfspand dat leegstaat mag je niet zomaar in wonen, bestemmingsplannen enzo... Laat staan de staat van het pand waar er nog allerlei voorzieningen in gebouwd moeten worden. En dan moet je het ook nog eens voor elkaar zien te krijgen dat je de huurders eruit kunt zetten op het moment dat je een geschikte koper of functie hebt gevonden. En dat is in Nederland ook nog wel een probleem...
De 4 grote steden stelden nou juist voor omdat te veranderen en dat verhuren veel gemakkelijker te maken voor verhuurders.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 11:30:40 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38718320
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 11:27 schreef SCH het volgende:

[..]

De 4 grote steden stelden nou juist voor omdat te veranderen en dat verhuren veel gemakkelijker te maken voor verhuurders.
ja nu snel, nu de overheid het beleid terecht aan de kaak gaat stellen. neemt niet weg dat ik daar zeker voorstander van ben. maar hadden ze eerlijkheidshalve wel wat eerder mee mogen beginnen.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 11:32:08 #92
136568 funkmaster
di papa pakke di mama
pi_38718366
en terrecht!

iemands eigendom is iemands eigendom, ik ga toch ook niet bij m'n buurman wonen als die op vakantie is
"goude rolex en grote auto's, upperclass leven is reuze mooi"
pi_38718377
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 11:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja nu snel, nu de overheid het beleid terecht aan de kaak gaat stellen. neemt niet weg dat ik daar zeker voorstander van ben. maar hadden ze eerlijkheidshalve wel wat eerder mee mogen beginnen.
De regering wil het dus niet. Nu ook niet.

De gemeenten stellen dat het door het verbieden slechter zal gaan en ik denk dat ze wel een punt hebben.
pi_38718383
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 11:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Grapjas. Dat gebeurt dan ook nauwelijks natuurlijk De praktijk is dat de meeste overheden hun oren maar al te graag laten hangen naar projectontwikkelaars vanwege economische redenen.
Ja, het is inderdaad erg fijn om 7 jaar te moeten wachten op groen licht van de gemeente... En dan als gemeente natuurlijk zoveel mogelijk euro's eruit proberen te persen...

Hoe dan ook, hoeveel macht je als projectontwikkelaar ook mag hebben, het is blijft de overheid die de bouwgrond gijzelt.
pi_38718447
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 11:32 schreef nikk het volgende:

[..]

Ja, het is inderdaad erg fijn om 7 jaar te moeten wachten op groen licht van de gemeente... En dan als gemeente natuurlijk zoveel mogelijk euro's eruit proberen te persen...
Het is meestal nogal snel geregeld hoor, en projectontwikkelaars wapperen maar al te graag met hun buidel. Doe nou niet of ze zo zielig zijn.
pi_38718482
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 16:14 schreef Pool het volgende:
OZB verdubbelen voor elk jaar dat een pand leegstaat. Zoiets.
Vergeet niet dat vaak de overheid schuldig is aan leegstand, omdat de bestemmingsplannen vaak weinig mogelijkheden bieden. Heb je als eigenaar een leuk idee mag het niet, of de procedures duren zo lang dat één jaar niks is.
pi_38718518
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 11:36 schreef more het volgende:

[..]

Vergeet niet dat vaak de overheid schuldig is aan leegstand, omdat de bestemmingsplannen vaak weinig mogelijkheden bieden. Heb je als eigenaar een leuk idee mag het niet, of de procedures duren zo lang dat één jaar niks is.
Een leuk idee Het is maar goed dat de overheid niet al die 'leuke ideeen' honoreert
pi_38718539
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 11:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is meestal nogal snel geregeld hoor, en projectontwikkelaars wapperen maar al te graag met hun buidel. Doe nou niet of ze zo zielig zijn.
Nee, maar de normale burger is daar wel de dupe van. En de lokale overheid is de eerste schakel in het probleem.
pi_38718558
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 11:38 schreef SCH het volgende:

[..]

Een leuk idee Het is maar goed dat de overheid niet al die 'leuke ideeen' honoreert
Dan moet je ook niet zeuren dat een pand misschien langer dan één jaar leegstaat.

Je zeikt wel akelig veel over leegstand en woningnood voor iemand die bouwen en bestemmingen voor panden niet wil goedkeuren.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 11:41:43 #100
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38718602
best wel wat mensen in de regering of gemeentes hebben vroeger zelf gekraakt en zien nog die mooie ideale tijd voor zich met bloemetjes in het haar, luisterend naar bob dylan, lurkend aan de eikeltjeskoffie.

nu zijn het stinkende spanjaarden, italianen, ranzige polen, vieze duitse herders, afa, antiglobalisten, terroristen, noem maar op! opzouten uit degrote steden als er genoeg leegstand in de rest van nederland is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')