abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38738594
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 16:03 schreef Caithlinn het volgende:

[..]

Ik denk dat de kans groot is dat er iets zoals dit is gebeurt, ik vind het moeilijk te geloven dat een hond zomaar uit het niets een weerloze (ja, dat is het in de ogen van de hond ook)
Nee, dat is het in de ogen van de hond niet. In de ogen van de hond is het een indringer of zelfs een prooi. Gehuil van de baby kan het prooigedrag versterken (een prooi die nog gilt moet worden doodgeschud). Dit heeft allemaal niets met valsheid te maken, maar met de aard van het dier hond.

En ja, ook als het dier goede 'bedoelingen' heeft, kan er veel misgaan. Baby's zijn kwetsbaar. Ik vind het ook niet fraai dat die hond is afgespoten, maar ik zie geen andere oplossing.
  zondag 11 juni 2006 @ 00:36:22 #252
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_38739066
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 20:00 schreef SCH het volgende:

[..]

Vind ik ook erg raar. Snap wel dat ze de hond niet willen houden maar zoek er dan een andere plek voor.
Wil jij 't beesie dan?
Ik zal mijn reactie toelichten, voor ik de reactie krijg dat ik uit mn nek klets.

Ik ben toen ik 3 was behoorlijk ernstig in mijn gezicht gebeten door een hondje, altijd erg lief en aanhankelijk (niet hoger als 8cm op de poten)
Ik deed de poort van de buren open, en het beestje vloog me in het gezicht, ik was er geen vreemde en de hond kende me dus er was geen reden voor te verzinnen.
Gevolg: je keek zo mijn mond in, mijn wang en n gedeelte van mij bovenlip waren weg, Dat lieve onschuldige beestje had de week er voor ook al een kind gebeten, maar ja het ligt niet aan de hond dus het beestje lieten ze niet inslapen. Nog geen week erna lag ik met 3 jaar oud op de tafel van de plastisch chirurg, toen lieten ze het beestje alsnog inslapen.
Nu is het kind in Gorredijk dood, stukkie erger als je het mij vraagt dan wat mij is overkomen ik vertel het immers nog wel na, zou jij die hond nog met een mens/kind in de buurt vertrouwen? En graag een eerlijk antwoord.. zou jij dat zieluge beestje in huis nemen? nou ik niet.
Begrijp me niet verkeerd ik ben een echte dierenliefhebber maar als 'n hond of welk dier dan ook eenmaal bloed heeft geproeft en dit soort gedrag heeft vertoond dan kan je doen wat je wil maar hij zal het nog eens doen, hij is er namelijk de eerste keer ook mee weg gekomen.
Mama van Isa en Ties
pi_38739196
Het 'bloed proeven'-verhaal is een beetje een mythe hoor.

Honden handelen uit instinct. Hun gedrag is in 99% van de gevallen heel goed te voorspellen als je verstand hebt van de lichaamstaal van een hond. Een groot probleem is dat 99% van de hondenbezitters daar in de verste verte geen verstand van heeft... Goh, wat schattig, de hond legt zijn poot op de buik van het kindje. Goh, wat schattig, hij kijkt de hele dag naar het kindje. Dat zijn dus dreigementen, signalen dat er gevaar dreigt van de kant van de hond. Je moet het maar net weten. De meeste hondenbezitters weten het niet. Kinderen al helemáál niet en die moet je dus nóóit alleen laten met een hond. Zowel ter bescherming van het kind als ter bescherming van de hond.
  zondag 11 juni 2006 @ 11:53:36 #254
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_38745123
In geval van een Husky is het bloedproeven beslist geen mythe.

Ook ik ben de trotse bezitter van een Husky geweest. Aanvankelijk kennen Husky's geen agressie naar mensen (dat maakt ze naast hun kracht en uithoudingsvermogen, dan ook tot de perfecte sledehond). Verder zijn ze in hun gedrag exact hetzelfde als wolven, uiterlijk is er ook al weinig verschil tussen beide te vinden.

Anyway, mijn husky was een lieverd, vertoonde geen enkel teken van agressie naar mensen of dieren. TOTDAT hij (nadat hij had weten los te breken van de ketting waaraan hij lag) een joekel van een hert had gekild in de Belgische Ardennen. Normaal gesproken, wordt een hond daar dan meteen afgeschoten, maar de boswachter bood me een 2e kans. Terwijl mijn husky onder schot werd gehouden door 4 mannen met geweer, mocht ik hem roepen en als hij naar me toe zou komen mocht ik hem meenemen (zand erover!). Hij kwam naar me toe.

De volgende dag, brak hij weer los maar bleef gelukkig op eigen terrein. Toch heeft hij toen een ree weten te grijpen en doden. Niet lang daarna had hij het op de schapen voorzien, maar wist ik hem net op tijd te vangen.

Ik las op de frontpage, dat de betreffende husky in deze nachtmerrie, de week ervoor een kat had gegrepen. Vanaf dat moment was de husky dus volledig onbetrouwbaar geworden.

Ik vind het een triest verhaal. In principe, zijn husky's beslist geen huishonden. Mijn husky kwam dan ook nooit in huis. Maar ja, ze zijn zo mooi he...
pi_38745188
Zorgen dat je hond niet losloopt is ook een optie. Alle honden zijn jagers, de mijne gaat ook achter een ree aan als ze de kans krijgt. Die kans geef ik haar alleen niet.
  zondag 11 juni 2006 @ 12:01:45 #256
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_38745291
Hopen maar dat je hondje dan nooit los weet te breken
pi_38745415
quote:
Op zondag 11 juni 2006 12:01 schreef Tissik het volgende:
Hopen maar dat je hondje dan nooit los weet te breken
Ik moet de eerste hond nog ontmoeten die kan lockpicken.

En als een hond buiten zit gewoon voor een fatsoenlijk hek zorgen en dan kan er weinig gebeuren. Overigens kunnen husky's best binnen gehouden worden. Vrienden van mij hebben er twee, gewoon in huis. Ze gaan er alleen wel uren per dag mee lopen/fietsen. Als je daar geen zin in hebt, moet je geen husky nemen.
  zondag 11 juni 2006 @ 12:35:58 #258
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_38745453
Klopt Isegrim, alleen bestaan er ook mensen die het zo zielig vinden als ze een hond aan een ketting zien liggen, en de hond dan losmaken. Zo is dat bij mij toen ook gegaan. Terwijl ik in de overtuiging was dat mijn husky (husky's kun je nooit en te nimmer los laten lopen) veilig aan de ketting lag, was hij de wereld aan het veroveren.
  zondag 11 juni 2006 @ 12:39:38 #259
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_38745548
Husky's kun je niet binnen houden, het is te warm binnen. De warmte tast hun isolerende ondervacht aan en zorgt ervoor dat de vetlaag op de bovenvacht wordt aangetast. Het beest hoort in een koele omgeving te leven, om hem in topconditie te houden. Een husky als huishond, is dierenmishandeling.
pi_38745553
quote:
Op zondag 11 juni 2006 12:35 schreef Tissik het volgende:
Klopt Isegrim, alleen bestaan er ook mensen die het zo zielig vinden als ze een hond aan een ketting zien liggen, en de hond dan losmaken. Zo is dat bij mij toen ook gegaan. Terwijl ik in de overtuiging was dat mijn husky (husky's kun je nooit en te nimmer los laten lopen) veilig aan de ketting lag, was hij de wereld aan het veroveren.
Dat is wel heel brutaal.
pi_38745582
quote:
Op zondag 11 juni 2006 12:39 schreef Tissik het volgende:
Husky's kun je niet binnen houden, het is te warm binnen. De warmte tast hun isolerende ondervacht aan en zorgt ervoor dat de vetlaag op de bovenvacht wordt aangetast. Het beest hoort in een koele omgeving te leven, om hem in topconditie te houden. Een husky als huishond, is dierenmishandeling.
Die twee lijken nergens last van te hebben. Overdag zitten ze wel veel buiten trouwens, maar slapen doen ze gewoon in huis.

Maar is het eigenlijk al niet beter om een husky niet te houden in een land waar het af en toe zo warm is als vandaag hier?
  zondag 11 juni 2006 @ 12:46:07 #262
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_38745700
quote:
Op zondag 11 juni 2006 12:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Die twee lijken nergens last van te hebben. Overdag zitten ze wel veel buiten trouwens, maar slapen doen ze gewoon in huis.

Maar is het eigenlijk al niet beter om een husky niet te houden in een land waar het af en toe zo warm is als vandaag hier?
Daar geef ik je absoluut gelijk in. Husky's horen niet hier te leven. Op dagen als deze hebben husky's het beslist zwaar. Mijn husky lag met warm weer volkomen voor pampus. Ze passen hun hartritme dan wel aan, maar verkoeling (veel zwemmen) is dan echt wel nodig.

Dik tien jaar geleden, was het ineens een trend om husky's hier als huishond te houden. Je ziet ze gelukkig al een stuk minder.
  zondag 11 juni 2006 @ 12:54:11 #263
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_38745892
quote:
Op zondag 11 juni 2006 12:39 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is wel heel brutaal.
Heel brutaal, met desastreuze gevolgen. Ik heb mijn hond via de dierenbescherming vervolgens in een grote roedel weten te plaatsen, waar hij nog een gelukkig leven heeft gehad. Maar als zo'n beest eenmaal bloed heeft geproefd, is het werkelijk een killer geworden.
pi_38745900
Mensen denken toch niet echt goed na bij dat soort dingen. Dan is er weer een film met zo'n beest er in, wil iedereen ineens zo'n dier, zonder dat ze er ook maar iets vanaf weten.

Hoe was dat met dat hert gebeurd dan? Zagen de boswachters dat het gebeurde, of heb jij het gemeld? Dat lijkt me vreselijk, als ze je hond zo onder schot houden. Maar had je je hond daar dan loslopen, of was het daar dat iemand hem had losgemaakt?
pi_38745936
quote:
Op zondag 11 juni 2006 12:54 schreef Tissik het volgende:

[..]

Heel brutaal, met desastreuze gevolgen. Ik heb mijn hond via de dierenbescherming vervolgens in een grote roedel weten te plaatsen, waar hij nog een gelukkig leven heeft gehad. Maar als zo'n beest eenmaal bloed heeft geproefd, is het werkelijk een killer geworden.
Alle honden hebben toch de neiging om te jagen? Dat is toch niet uniek voor husky's? Ik heb een gewone kruising, en die wordt ook helemaal gek als ze wild ziet (zonder dat ze ooit in haar leven iets gevangen heeft). Ik hou haar alleen altijd aangelijnd.
pi_38746011
Mijn zusje heeft trouwens ook ooit een poosje een afgedankte husky gehad. Dat ging ook niet goed. Die wilde ze toen ook in zo'n roedel laten plaatsen (speciale opvang voor husky's), maar die accepteerden alleen husky's met papieren.
  zondag 11 juni 2006 @ 14:05:48 #267
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_38747585
quote:
Op zondag 11 juni 2006 12:54 schreef Isegrim het volgende:
Mensen denken toch niet echt goed na bij dat soort dingen. Dan is er weer een film met zo'n beest er in, wil iedereen ineens zo'n dier, zonder dat ze er ook maar iets vanaf weten.

Hoe was dat met dat hert gebeurd dan? Zagen de boswachters dat het gebeurde, of heb jij het gemeld? Dat lijkt me vreselijk, als ze je hond zo onder schot houden. Maar had je je hond daar dan loslopen, of was het daar dat iemand hem had losgemaakt?
Familie woonde op een groot chateau in de Ardennen, met 600 ha eigen terrein. Een groot deel van dat eigen terrein, viel wel onder bosbeheer. Ik had nog niet eens ontdekt dat een onverlaat mijn husky had losgemaakt, toen de boswachter het erf op kwam rijden, met achterin een onwijs groot hert! Hij beweerde, dat mijn husky het beest had gedood. Ik constateerde inderdaad, dat hij niet meer aan de ketting lag, en de shuldige daaraan bekende inderdaad hem losgemaakt te hebben, omdat diegene het "zo zielig vond dat hij aan de ketting lag."

Omdat het op eigen terrein was voorgevallen, werd me de kans geboden om hem toch op te halen. Normaal gesproken, wordt zo'n beest ter plekke meteen afgeschoten. Ook omdat er rabiës in België voorkomt. Anyway, ik reed met de boswachter naar de plek des onheils, en de hond kwam naar me toe toen ik hem riep. Dat is al opmerkelijk, want Husky's zijn nu niet bepaald de trouwste beesten die er bestaan (het boeit ze echt niet wie hun baas is, als ze maar te eten krijgen), maar kennelijk voelde hij zich niet erg op zijn gemak met al die geweren op hem gericht.
  zondag 11 juni 2006 @ 14:09:27 #268
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_38747700
quote:
Op zondag 11 juni 2006 12:55 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Alle honden hebben toch de neiging om te jagen? Dat is toch niet uniek voor husky's? Ik heb een gewone kruising, en die wordt ook helemaal gek als ze wild ziet (zonder dat ze ooit in haar leven iets gevangen heeft). Ik hou haar alleen altijd aangelijnd.
In principe, is een husky geen jachthond. Hij eet dan ook voornamelijk granen (brood) en vis. Maar als ze eenmaal iets gedood hebben, is het hek van de dam. Dan blijken het ineens ware wolven te zijn.
  zondag 11 juni 2006 @ 17:48:53 #269
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_38754380
Geen vervolging na doodbijten baby
UTRECHT - 11/06/06 - (Novum) - De acht dagen oude baby uit het Friese Gorredijk die vrijdag werd doodgebeten, is het slachtoffer geworden van een tragisch ongeluk. Dat concludeert de politie zondag na 'grondig' onderzoek. Niemand wordt naar aanleiding van het incident vervolgd.

De ouders van het jongetje, 35 en 28 jaar, zijn uitgebreid door de politie gehoord en de recherche heeft de woning waar het ongeval plaatsvond op sporen onderzocht, meldt de politie. Uit het onderzoek is gebleken dat de hond, een husky, niet eerder agressief is geweest. Ook is duidelijk geworden dat de poolhond de gesloten deur van de slaapkamer van de baby zelf heeft geopend.

De 28-jarige moeder controleerde de slaapkamer van de baby vrijdagochtend omstreeks 04.00 uur en trof het jongetje dood aan. De hond heeft het jongetje uit een wieg gehaald en doodgebeten.

Het Gerechtelijk Laboratorium in Rijswijk heeft zaterdag sectie verricht op de lichamen van het jongetje en de afgemaakte hond. Dat onderzoek heeft bevestigd dat de baby is overleden door een beet van de hond.

© Tiscali/Novum
pi_38756527
quote:
Op zondag 11 juni 2006 14:05 schreef Tissik het volgende:

[..]

Familie woonde op een groot chateau in de Ardennen, met 600 ha eigen terrein. Een groot deel van dat eigen terrein, viel wel onder bosbeheer. Ik had nog niet eens ontdekt dat een onverlaat mijn husky had losgemaakt, toen de boswachter het erf op kwam rijden, met achterin een onwijs groot hert! Hij beweerde, dat mijn husky het beest had gedood. Ik constateerde inderdaad, dat hij niet meer aan de ketting lag, en de shuldige daaraan bekende inderdaad hem losgemaakt te hebben, omdat diegene het "zo zielig vond dat hij aan de ketting lag."
Ik zou in staat zijn geweest om diegene een flinke klap voor zijn kop te verkopen.
pi_38770867
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 15:20 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Waar haal je dit vandaan? Dat in het Westen het eten van honden tegenwoordig niet meer geaccepteerd wordt, haalt het de hond/wolf niet ineens uit de voedselketen hoor.
Ik had het over de huis tuin en keuken hond.
pi_38771269
quote:
Op zondag 11 juni 2006 17:48 schreef Tissik het volgende:
Geen vervolging na doodbijten baby
UTRECHT - 11/06/06 - (Novum) - De acht dagen oude baby uit het Friese Gorredijk die vrijdag werd doodgebeten, is het slachtoffer geworden van een tragisch ongeluk. Dat concludeert de politie zondag na 'grondig' onderzoek. Niemand wordt naar aanleiding van het incident vervolgd.

De ouders van het jongetje, 35 en 28 jaar, zijn uitgebreid door de politie gehoord en de recherche heeft de woning waar het ongeval plaatsvond op sporen onderzocht, meldt de politie. Uit het onderzoek is gebleken dat de hond, een husky, niet eerder agressief is geweest. Ook is duidelijk geworden dat de poolhond de gesloten deur van de slaapkamer van de baby zelf heeft geopend.

De 28-jarige moeder controleerde de slaapkamer van de baby vrijdagochtend omstreeks 04.00 uur en trof het jongetje dood aan. De hond heeft het jongetje uit een wieg gehaald en doodgebeten.

Het Gerechtelijk Laboratorium in Rijswijk heeft zaterdag sectie verricht op de lichamen van het jongetje en de afgemaakte hond. Dat onderzoek heeft bevestigd dat de baby is overleden door een beet van de hond.

© Tiscali/Novum

Ik meldde eerder dat ik het heel sterk zou vinden als die hond zo'n Houdini zou blijken te zijn...is het toch zo.
Blijft mijn vraag of die eigenaren wisten dat die hond deuren kon openen...sjeuz...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_38771412
quote:
Op zondag 11 juni 2006 00:42 schreef Isegrim het volgende:
Het 'bloed proeven'-verhaal is een beetje een mythe hoor.

Honden handelen uit instinct. Hun gedrag is in 99% van de gevallen heel goed te voorspellen als je verstand hebt van de lichaamstaal van een hond. Een groot probleem is dat 99% van de hondenbezitters daar in de verste verte geen verstand van heeft... Goh, wat schattig, de hond legt zijn poot op de buik van het kindje. Goh, wat schattig, hij kijkt de hele dag naar het kindje. Dat zijn dus dreigementen, signalen dat er gevaar dreigt van de kant van de hond. Je moet het maar net weten. De meeste hondenbezitters weten het niet. Kinderen al helemáál niet en die moet je dus nóóit alleen laten met een hond. Zowel ter bescherming van het kind als ter bescherming van de hond.
Een mooi voorbeeld die we te zien kregen bij een puppycursus is de lichaamstaal van een hond wanneer je een kind te dicht bij de voerbak van een hond laat komen terwijl de hond staat te eten. Je ziet duidelijk van te voren of een hond dat accepteert of niet.

En precies gewoon nooit kinderen alleen laten met honden als je er niet bij bent
pi_38771535
quote:
Op maandag 12 juni 2006 09:20 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik meldde eerder dat ik het heel sterk zou vinden als die hond zo'n Houdini zou blijken te zijn...is het toch zo.
Blijft mijn vraag of die eigenaren wisten dat die hond deuren kon openen...sjeuz...
Tsja, het komt wel vaker voor, honden zien natuurlijk ook hoe jij een deur opent en als ze dat maar vaak genoeg zien, dan komt er vanzelf wel een dag dat ze het ook proberen. Als je dat niet weet (wat ik me kan voorstellen), dan kun je het ook niet voorkomen. Wat je kunt doen is de klink omhoogzetten, waardoor je dus niet simpelweg de deur kan openen door eraan te hangen. Dat gaat meestal we goed. Maar na dit bericht is het alleen maar erg triest voor de ouders.
pi_38778034
Honden en kinderen ..... al 100 jaar bekend dat die twee niet met elkaar matchen. Als je je een beetje in de hond verdiept (en waarom zou je dat niet doen als je zo'n beest aanschaft) dan moet je dat weten. RTL Volk!!!
"er zijn er met talent, maar de meeste doen het zonder"
pi_38778497
quote:

[..]

Er zijn heel veel honden die dat kunnen. De mijne kan het ook. En husky's zijn slimmerds.
pi_38778685
quote:
Op maandag 12 juni 2006 13:55 schreef bellingerII het volgende:
Honden en kinderen ..... al 100 jaar bekend dat die twee niet met elkaar matchen. Als je je een beetje in de hond verdiept (en waarom zou je dat niet doen als je zo'n beest aanschaft) dan moet je dat weten. RTL Volk!!!
De hond heeft een afgesloten deur zelf opengemaakt. Er is geen enkele reden meer om aan te nemen dat deze mensen onverantwoordelijk hebben gehandeld. De juiste werkwijze is een hond altijd weghouden bij kinderen en daar hebben ze zich aan gehouden.
pi_38778776
quote:
Op maandag 12 juni 2006 14:14 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Er zijn heel veel honden die dat kunnen. De mijne kan het ook. En husky's zijn slimmerds.
Honden zijn in het algemeen slimmer dan veel mensen doorhebben. Ik kwam daar op de volgende manier achter:

Ik had tot 2 jaar geleden een Maltezer die helemaal gek werd als je het woord 'koekje' zei. Dan sprong op en racede hij naar de plek in de keuken waar hij wist dat er koekjes bewaard werden. Op een goeie dag zei ik iets tegen mijn vriend en ik wilde het woord koekje niet zeggen om de hond niet in verwarring te brengen. Dus ik zeg k o e k ... en de hond stond vrolijk kwispelstaartend in de keuken.
pi_38778780
Tenzij ze op de hoogte waren van het feit dat hun hond deuren kon openmaken natuurlijk.

Maar hoe het ook zij, die mensen zijn afschuwelijk gestraft, of ze nou wel of geen verantwoordelijkheid hebben in deze.
pi_38778800
quote:
Op maandag 12 juni 2006 14:24 schreef Isegrim het volgende:
Tenzij ze op de hoogte waren van het feit dat hun hond deuren kon openmaken natuurlijk.

Maar hoe het ook zij, die mensen zijn afschuwelijk gestraft, of ze nou wel of geen verantwoordelijkheid hebben in deze.
Kennelijk vind het OM dat ze geen onaanvaardbaar risico namen, ze worden immers niet vervolgd.
pi_38778842
quote:
Op maandag 12 juni 2006 14:25 schreef HiZ het volgende:

[..]

Kennelijk vind het OM dat ze geen onaanvaardbaar risico namen, ze worden immers niet vervolgd.
Idd.
pi_38779040
quote:
Op maandag 12 juni 2006 14:24 schreef Isegrim het volgende:

Dat laatste zeker. Godsamme, zo heb je een kindje-huisje-beestje, zo heb je in één klap een leeg huis...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_38779901
quote:
Op maandag 12 juni 2006 14:25 schreef HiZ het volgende:
Óf het OM vind dat wel, maar acht het moeilijk te bewijzen.
Óf ze vinden dat de ouders al genoeg gestraft zijn.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_38779990
quote:
Op maandag 12 juni 2006 15:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Óf het OM vind dat wel, maar acht het moeilijk te bewijzen.
Óf ze vinden dat de ouders al genoeg gestraft zijn.
Is het niet zo dat in het tweede geval wel vervolging wordt ingesteld maar uiteindelijk geen straf opgelegd? Indien er sprake is van verwijtbaarheid, gaan ze niet van tevoren bepalen of iemand al genoeg gestraft is dacht ik.
pi_38780065
quote:
Op maandag 12 juni 2006 15:18 schreef Isegrim het volgende:
Is het niet zo dat in het tweede geval wel vervolging wordt ingesteld maar uiteindelijk geen straf opgelegd? Indien er sprake is van verwijtbaarheid, gaan ze niet van tevoren bepalen of iemand al genoeg gestraft is dacht ik.
Ik gok dat ze wel naar de haalbaarheid kijken. Weet ik echter niet zeker.

Het zou ook nog kunnen zijn dat ze niet nóg meer belastinggeld aan de stommiteit van één van 's lands burgers wil besteden.
pi_38780129
quote:
Op maandag 12 juni 2006 15:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Het zou ook nog kunnen zijn dat ze niet nóg meer belastinggeld aan de stommiteit van één van 's lands burgers wil besteden.
Ik geloof niet dat een dergelijke gedachte bij ze opkomt.
pi_38780295
quote:
Op maandag 12 juni 2006 15:25 schreef Isegrim het volgende:
Ik geloof niet dat een dergelijke gedachte bij ze opkomt.
Waarom niet?
Verdere vervolging van die ouders zou toch nodeloos verkwisten van belastinggeld zijn?

Eigenlijk zouden alle kosten tot dus verre ook wel op de ouders verhaald mogen worden wat mij betreft. Solidariteitsbeginsel prima, ik vind belasting betalen niet erg, zolang er maar niet dit soort dingen mee betaald wordt.
(om de knuppel even in het ho(e)nderhok te gooien)
pi_38781344
quote:
Op maandag 12 juni 2006 14:21 schreef HiZ het volgende:

[..]

De hond heeft een afgesloten deur zelf opengemaakt. Er is geen enkele reden meer om aan te nemen dat deze mensen onverantwoordelijk hebben gehandeld. De juiste werkwijze is een hond altijd weghouden bij kinderen en daar hebben ze zich aan gehouden.
Nogmaals, honden en kinderen ..... niet doen, ook niet met een deurtje er tussen. Hoeveel miliseconden denk je dat een hond nodig heeft om een dodelijke beet uit te delen. Het deurtje is er niet altijd tussen. Honden en kinderen..... met een grote boog om elkaar heen!!
"er zijn er met talent, maar de meeste doen het zonder"
pi_38781537
Het lijkt me duidelijk dat de ouders hier niet verantwoordelijk gesteld kunnen worden.
Als ze nog nooit meegemaakt hebben dat hun hond een deur kan openen of er nog nooit van gehoord hebben, dan kun je je er ook niet op voorbereiden. Ze zijn nu ook wel genoeg gestraft.
  maandag 12 juni 2006 @ 20:43:32 #290
143426 Tissik
Of wie dan ook...
pi_38790028
Daar sluit ik me bij aan! Daarbij is een husky niet te vergelijken met een normale gedomesticeerde huishond. Het is echt een verhaal apart. Husky's zijn inderdaad erg slim, razendsnel, kunnen vreselijk lief zijn (dat is eigenlijk wel hun karakter, ze kennen in principe geen agressie naar mensen), maar evengoed levensgevaarlijk (die karaktertrek blijkt doorgaans onverwacht en treft je als de bliksem).

Ik wil me niet eens voorstellen, in welke hel die ouders zich nu bevinden. Mét het oordeel van heel nederland wat zomaar even geveld wordt. Het is een werkelijk drama, zoals niemand dat mee wil maken. Als een moeder in het holst van de nacht evengoed nog een checkronde doet, mag je aannemen dat die moeder toch heus zorgzaam is.

Dit is een tragisch ongeluk. En ongelukken gebeuren, met alle consequenties die daaraan verbonden zijn. Maar ongelukken hoeven niet bestraft te worden. Het ongeluk zelf, was de "straf".

Ik hoop maar, dat deze mensen een beetje goede opvang krijgen vanuit hun omgeving, zonder dat hun zorgzaamheid in twijfel getrokken wordt.
pi_38791030
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:02 schreef ruud.nl het volgende:

[..]

als ouder zijnde zorg je er toch ook voor dat zo'n beest niet bij die baby kan komen?
Dat gaat niet met een husky, zo'n beest vreet desnoods dwars door een deur heen.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_38791193
quote:

[..]

Zo'n beest kan ongeveer overal doorheen komen.
M'n pa vertelde een tijdje geleden (we hadden het over dit incident) dat er bij hun een husky in de kippenren was gekomen die uiteraard een heleboel kippen had gedood. Dat beest opgesloten en politie laten komen (of opgesloten bij de politie, iig opgesloten.) En hij was na een behoorlijk korte tijd al bijna weer buiten, door gewoon overal doorheen te bijten.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  maandag 12 juni 2006 @ 21:56:34 #293
150776 Chou
Anti Kabinet
pi_38793179
Een husky ligt dicht bij de bloedlijn van wolven, geen doorsnee hondje
  maandag 12 juni 2006 @ 22:13:50 #294
37769 erodome
Zweefteef
pi_38794027
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Er is elke twee maanden één hond die een kind doodbijt of tenminste ernstig verwond.
Er is elke seconde een mens die een kind doodmaakt in de wereld, dus?
Meerdere individuen worden elke seconde gedood door een ander mens, echt aantallen waar je naar van wordt.

Zijn alle mensen nu moordenaars in de praktijk?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 12 juni 2006 @ 22:21:10 #295
37769 erodome
Zweefteef
pi_38794438
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik zou mezelf dus liever een realist willen noemen, dan iemand die een psychiater nodig heeft.
Maar ja, zeg iets over honden wat hondenbezitters niet bevalt, en alle redelijkheid gaat bij hen de deur uit.
Je bent niet realistisch, je bent parania in deze mening.

Een hond is een hond, dat betekend dat er absoluut bepaalde risiko's aanzitten, risiko's waar goed mee te leven valt mits je je aan de regels houdt.

Een kind onder de 12 jaar ongeveer valt automatisch lager in rang dan de hond, het is de aanwezige volwassene die de hond hoger in rang tilt, de hond heeft dus als hij alleen is met het kind de hoogste rang en daardoor het recht en zelfs de plicht te corrigeren.
Doet hij dit dan loopt dat maar al te vaak heel erg slecht af omdat het kind niet op de juiste hondenmanier reageert en de hond in zijn zijn niets anders kan dan wat zijn natuur hem verteld, doorgaan.

Dit is een vast gegeven, de ene hond zal wat vergelijker zijn dan de ander, maar onder dit feit kom je niet uit, van de goede lobbes van op de hoek tot die indrukwekkend blaffende rottweiler achter dat hek, deze regel staat vast.

Als je deze regel in acht neemt en dus het kind niet alleen laat met de hond waardoor jij het kind hoger in rang tilt dan is het risiko erg laag mits de hond goed opgevoed is en van goede komaf is(geen geklooi met barslechte karakters).

Wat ook vaak een probleem is is dat mensen er niet aan denken de hond wat minder aandacht te geven voordat het kind komt, het is te vaak zo dat de hond een luizenleventje had en dan ineens de boom in kan omdat de ouders erg druk zijn met de nieuwgeborene, dat wekt jaloesie op, wat een fiks risiko met zich meebrengt.

Voordat het kind geboren wordt gehoorzaamheid aanscherpen en langzaam aan wat minder aandacht geven, zodat als het kind er is de hond al gewend is aan de nieuwe dagindeling en niet ineens alles afgepakt ziet worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 12 juni 2006 @ 22:25:10 #296
37769 erodome
Zweefteef
pi_38794614
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

Maar ja, een hondenhoudbewijs oid valt natuurlijk niet goed bij de kiezers die een hond hebben .
Ik zou een gat in de lucht springen van blijdschap om eerlijk te zijn en dat zegt een verstokte hondenliefhebber, ben helemaal wous van honden, maar heb zoveel ellende gezien die door verkeerde behandeling komt, een hondenbewijs zou meer dan geweldig zijn, serieus.
  maandag 12 juni 2006 @ 22:27:21 #297
37769 erodome
Zweefteef
pi_38794725
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:00 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ergo honden zijn niet te vertrouwen.
Jawel hoor, is een vaste set regels, is niet onbetrouwbaar, is gewoon een hond zoals een hond is en hij zal nooit anders worden.

Onbetrouwbaar is het pas als het wel goed zou moeten gaan, als het wel zou moeten kunnen en het kan ineens niet, het kan gewoon nooit, is een rangorde regel.
  maandag 12 juni 2006 @ 22:29:04 #298
37769 erodome
Zweefteef
pi_38794801
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Jij zou een hond die een kind heeft doodgebeten nog vertrouwen?
Ja....
Heb best veel honden gekend die gebeten hebben en daarna nooit weer.

Ligt er maar net aan waarom er gebeten wordt, wat de omstandigheden zijn, is het dier zo tot in de grond toe verknalt dat het ene lopend trauma is dan weet ik het zo net nog niet, maar is het verder een dier dat gezond van geest is dan is hij nog prima te vertrouwen.
  maandag 12 juni 2006 @ 22:33:21 #299
37769 erodome
Zweefteef
pi_38795014
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:41 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Het is maar een fucking hond.
Get over it. Mensen zijn intelligenter dus staan we boven ze in de voedselketen.
Dus mogen we doden. Of ga je ook protesteren tegen de leeuw als ie weer eens een zebra dood heeft gebeten?
Kan het zich niet aan ons aanpassen dan mag je ingrijpen imo.
Je gaat toch ook niet aan die leeuw vragen of hij dat niet meer wil doen, je weet dat leeuwen dat doen, dus als jij je zebra heel wil houden zet je hem niet alleen bij een leeuw.

Zo kan je een hond niet bij een kind alleen laten, omdat het instinct dingen kan laten gebeuren waar een andere hond niet van zou sterven, maar een klein kind wel.
  maandag 12 juni 2006 @ 22:39:49 #300
37769 erodome
Zweefteef
pi_38795327
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 15:08 schreef _Bambi_ het volgende:

[..]

Nee, het is idd zeer intelligent om een hondeleven gelijk te stellen aan de waarde van een mensenleven.

Maar goed, ik ben benieuwd naar de situatie waarin het gebeurde, echt verschrikkelijk dat zoiets kan gebeuren. Ik ben zelf zwanger en ik ga mijn ieniemienie tekkel toch echt een muilkorf omdoen als de kleine er is, aangezien hij erg lief is, maar heel erg jaloers en al eens in wat neuzen heeft gehangen.
Dan kan je dat beter nu al gaan doen, dan hangt de hond die handeling niet straks aan de komst van het kind waardoor er een groter risiko ontstaat.

Niet pas handelen als de kleine er is, nu al handelen, nu gehoorzaamheid aanscherpen, minder aandacht gaan geven(nieuw dagschema aangepast op de kleine straks) en als je een korf wil gaan gebruiken nu al gaan wennen aan dat ding.

Zomaar ineens een korf omgooien en die langere tijd omlaten geeft erg veel stress, gaat niet leuk worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')