Nee, dat is het in de ogen van de hond niet. In de ogen van de hond is het een indringer of zelfs een prooi. Gehuil van de baby kan het prooigedrag versterken (een prooi die nog gilt moet worden doodgeschud). Dit heeft allemaal niets met valsheid te maken, maar met de aard van het dier hond.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:03 schreef Caithlinn het volgende:
[..]
Ik denk dat de kans groot is dat er iets zoals dit is gebeurt, ik vind het moeilijk te geloven dat een hond zomaar uit het niets een weerloze (ja, dat is het in de ogen van de hond ook)
Wil jij 't beesie dan?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Vind ik ook erg raar. Snap wel dat ze de hond niet willen houden maar zoek er dan een andere plek voor.
Ik moet de eerste hond nog ontmoeten die kan lockpicken.quote:Op zondag 11 juni 2006 12:01 schreef Tissik het volgende:
Hopen maar dat je hondje dan nooit los weet te breken
Dat is wel heel brutaal.quote:Op zondag 11 juni 2006 12:35 schreef Tissik het volgende:
Klopt Isegrim, alleen bestaan er ook mensen die het zo zielig vinden als ze een hond aan een ketting zien liggen, en de hond dan losmaken. Zo is dat bij mij toen ook gegaan. Terwijl ik in de overtuiging was dat mijn husky (husky's kun je nooit en te nimmer los laten lopen) veilig aan de ketting lag, was hij de wereld aan het veroveren.
Die twee lijken nergens last van te hebben. Overdag zitten ze wel veel buiten trouwens, maar slapen doen ze gewoon in huis.quote:Op zondag 11 juni 2006 12:39 schreef Tissik het volgende:
Husky's kun je niet binnen houden, het is te warm binnen. De warmte tast hun isolerende ondervacht aan en zorgt ervoor dat de vetlaag op de bovenvacht wordt aangetast. Het beest hoort in een koele omgeving te leven, om hem in topconditie te houden. Een husky als huishond, is dierenmishandeling.
Daar geef ik je absoluut gelijk in. Husky's horen niet hier te leven. Op dagen als deze hebben husky's het beslist zwaar. Mijn husky lag met warm weer volkomen voor pampus. Ze passen hun hartritme dan wel aan, maar verkoeling (veel zwemmen) is dan echt wel nodig.quote:Op zondag 11 juni 2006 12:41 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Die twee lijken nergens last van te hebben. Overdag zitten ze wel veel buiten trouwens, maar slapen doen ze gewoon in huis.
Maar is het eigenlijk al niet beter om een husky niet te houden in een land waar het af en toe zo warm is als vandaag hier?
Heel brutaal, met desastreuze gevolgen. Ik heb mijn hond via de dierenbescherming vervolgens in een grote roedel weten te plaatsen, waar hij nog een gelukkig leven heeft gehad. Maar als zo'n beest eenmaal bloed heeft geproefd, is het werkelijk een killer geworden.quote:
Alle honden hebben toch de neiging om te jagen? Dat is toch niet uniek voor husky's? Ik heb een gewone kruising, en die wordt ook helemaal gek als ze wild ziet (zonder dat ze ooit in haar leven iets gevangen heeft). Ik hou haar alleen altijd aangelijnd.quote:Op zondag 11 juni 2006 12:54 schreef Tissik het volgende:
[..]
Heel brutaal, met desastreuze gevolgen. Ik heb mijn hond via de dierenbescherming vervolgens in een grote roedel weten te plaatsen, waar hij nog een gelukkig leven heeft gehad. Maar als zo'n beest eenmaal bloed heeft geproefd, is het werkelijk een killer geworden.
Familie woonde op een groot chateau in de Ardennen, met 600 ha eigen terrein. Een groot deel van dat eigen terrein, viel wel onder bosbeheer. Ik had nog niet eens ontdekt dat een onverlaat mijn husky had losgemaakt, toen de boswachter het erf op kwam rijden, met achterin een onwijs groot hert! Hij beweerde, dat mijn husky het beest had gedood. Ik constateerde inderdaad, dat hij niet meer aan de ketting lag, en de shuldige daaraan bekende inderdaad hem losgemaakt te hebben, omdat diegene het "zo zielig vond dat hij aan de ketting lag."quote:Op zondag 11 juni 2006 12:54 schreef Isegrim het volgende:
Mensen denken toch niet echt goed na bij dat soort dingen. Dan is er weer een film met zo'n beest er in, wil iedereen ineens zo'n dier, zonder dat ze er ook maar iets vanaf weten.
Hoe was dat met dat hert gebeurd dan? Zagen de boswachters dat het gebeurde, of heb jij het gemeld? Dat lijkt me vreselijk, als ze je hond zo onder schot houden. Maar had je je hond daar dan loslopen, of was het daar dat iemand hem had losgemaakt?
In principe, is een husky geen jachthond. Hij eet dan ook voornamelijk granen (brood) en vis. Maar als ze eenmaal iets gedood hebben, is het hek van de dam. Dan blijken het ineens ware wolven te zijn.quote:Op zondag 11 juni 2006 12:55 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Alle honden hebben toch de neiging om te jagen? Dat is toch niet uniek voor husky's? Ik heb een gewone kruising, en die wordt ook helemaal gek als ze wild ziet (zonder dat ze ooit in haar leven iets gevangen heeft). Ik hou haar alleen altijd aangelijnd.
Ik zou in staat zijn geweest om diegene een flinke klap voor zijn kop te verkopen.quote:Op zondag 11 juni 2006 14:05 schreef Tissik het volgende:
[..]
Familie woonde op een groot chateau in de Ardennen, met 600 ha eigen terrein. Een groot deel van dat eigen terrein, viel wel onder bosbeheer. Ik had nog niet eens ontdekt dat een onverlaat mijn husky had losgemaakt, toen de boswachter het erf op kwam rijden, met achterin een onwijs groot hert! Hij beweerde, dat mijn husky het beest had gedood. Ik constateerde inderdaad, dat hij niet meer aan de ketting lag, en de shuldige daaraan bekende inderdaad hem losgemaakt te hebben, omdat diegene het "zo zielig vond dat hij aan de ketting lag."
Ik had het over de huis tuin en keuken hond.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:20 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Waar haal je dit vandaan? Dat in het Westen het eten van honden tegenwoordig niet meer geaccepteerd wordt, haalt het de hond/wolf niet ineens uit de voedselketen hoor.
quote:Op zondag 11 juni 2006 17:48 schreef Tissik het volgende:
Geen vervolging na doodbijten baby
UTRECHT - 11/06/06 - (Novum) - De acht dagen oude baby uit het Friese Gorredijk die vrijdag werd doodgebeten, is het slachtoffer geworden van een tragisch ongeluk. Dat concludeert de politie zondag na 'grondig' onderzoek. Niemand wordt naar aanleiding van het incident vervolgd.
De ouders van het jongetje, 35 en 28 jaar, zijn uitgebreid door de politie gehoord en de recherche heeft de woning waar het ongeval plaatsvond op sporen onderzocht, meldt de politie. Uit het onderzoek is gebleken dat de hond, een husky, niet eerder agressief is geweest. Ook is duidelijk geworden dat de poolhond de gesloten deur van de slaapkamer van de baby zelf heeft geopend.
De 28-jarige moeder controleerde de slaapkamer van de baby vrijdagochtend omstreeks 04.00 uur en trof het jongetje dood aan. De hond heeft het jongetje uit een wieg gehaald en doodgebeten.
Het Gerechtelijk Laboratorium in Rijswijk heeft zaterdag sectie verricht op de lichamen van het jongetje en de afgemaakte hond. Dat onderzoek heeft bevestigd dat de baby is overleden door een beet van de hond.
© Tiscali/Novum
Een mooi voorbeeld die we te zien kregen bij een puppycursus is de lichaamstaal van een hond wanneer je een kind te dicht bij de voerbak van een hond laat komen terwijl de hond staat te eten. Je ziet duidelijk van te voren of een hond dat accepteert of niet.quote:Op zondag 11 juni 2006 00:42 schreef Isegrim het volgende:
Het 'bloed proeven'-verhaal is een beetje een mythe hoor.
Honden handelen uit instinct. Hun gedrag is in 99% van de gevallen heel goed te voorspellen als je verstand hebt van de lichaamstaal van een hond. Een groot probleem is dat 99% van de hondenbezitters daar in de verste verte geen verstand van heeft... Goh, wat schattig, de hond legt zijn poot op de buik van het kindje. Goh, wat schattig, hij kijkt de hele dag naar het kindje. Dat zijn dus dreigementen, signalen dat er gevaar dreigt van de kant van de hond. Je moet het maar net weten. De meeste hondenbezitters weten het niet. Kinderen al helemáál niet en die moet je dus nóóit alleen laten met een hond. Zowel ter bescherming van het kind als ter bescherming van de hond.
Tsja, het komt wel vaker voor, honden zien natuurlijk ook hoe jij een deur opent en als ze dat maar vaak genoeg zien, dan komt er vanzelf wel een dag dat ze het ook proberen. Als je dat niet weet (wat ik me kan voorstellen), dan kun je het ook niet voorkomen. Wat je kunt doen is de klink omhoogzetten, waardoor je dus niet simpelweg de deur kan openen door eraan te hangen. Dat gaat meestal we goed. Maar na dit bericht is het alleen maar erg triest voor de ouders.quote:Op maandag 12 juni 2006 09:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
![]()
Ik meldde eerder dat ik het heel sterk zou vinden als die hond zo'n Houdini zou blijken te zijn...is het toch zo.
Blijft mijn vraag of die eigenaren wisten dat die hond deuren kon openen...sjeuz...
Er zijn heel veel honden die dat kunnen. De mijne kan het ook. En husky's zijn slimmerds.quote:Op maandag 12 juni 2006 09:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
![]()
Ik meldde eerder dat ik het heel sterk zou vinden als die hond zo'n Houdini zou blijken te zijn...is het toch zo.
Blijft mijn vraag of die eigenaren wisten dat die hond deuren kon openen...sjeuz...
De hond heeft een afgesloten deur zelf opengemaakt. Er is geen enkele reden meer om aan te nemen dat deze mensen onverantwoordelijk hebben gehandeld. De juiste werkwijze is een hond altijd weghouden bij kinderen en daar hebben ze zich aan gehouden.quote:Op maandag 12 juni 2006 13:55 schreef bellingerII het volgende:
Honden en kinderen ..... al 100 jaar bekend dat die twee niet met elkaar matchen. Als je je een beetje in de hond verdiept (en waarom zou je dat niet doen als je zo'n beest aanschaft) dan moet je dat weten. RTL Volk!!!
Honden zijn in het algemeen slimmer dan veel mensen doorhebben. Ik kwam daar op de volgende manier achter:quote:Op maandag 12 juni 2006 14:14 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Er zijn heel veel honden die dat kunnen. De mijne kan het ook. En husky's zijn slimmerds.
Kennelijk vind het OM dat ze geen onaanvaardbaar risico namen, ze worden immers niet vervolgd.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:24 schreef Isegrim het volgende:
Tenzij ze op de hoogte waren van het feit dat hun hond deuren kon openmaken natuurlijk.
Maar hoe het ook zij, die mensen zijn afschuwelijk gestraft, of ze nou wel of geen verantwoordelijkheid hebben in deze.
Idd.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
Kennelijk vind het OM dat ze geen onaanvaardbaar risico namen, ze worden immers niet vervolgd.
Dat laatste zeker. Godsamme, zo heb je een kindje-huisje-beestje, zo heb je in één klap een leeg huis...quote:Op maandag 12 juni 2006 14:24 schreef Isegrim het volgende:
Tenzij ze op de hoogte waren van het feit dat hun hond deuren kon openmaken natuurlijk.
Maar hoe het ook zij, die mensen zijn afschuwelijk gestraft, of ze nou wel of geen verantwoordelijkheid hebben in deze.
Óf het OM vind dat wel, maar acht het moeilijk te bewijzen.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:25 schreef HiZ het volgende:
Kennelijk vind het OM dat ze geen onaanvaardbaar risico namen, ze worden immers niet vervolgd.
Is het niet zo dat in het tweede geval wel vervolging wordt ingesteld maar uiteindelijk geen straf opgelegd? Indien er sprake is van verwijtbaarheid, gaan ze niet van tevoren bepalen of iemand al genoeg gestraft is dacht ik.quote:Op maandag 12 juni 2006 15:15 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Óf het OM vind dat wel, maar acht het moeilijk te bewijzen.
Óf ze vinden dat de ouders al genoeg gestraft zijn.
Ik gok dat ze wel naar de haalbaarheid kijken. Weet ik echter niet zeker.quote:Op maandag 12 juni 2006 15:18 schreef Isegrim het volgende:
Is het niet zo dat in het tweede geval wel vervolging wordt ingesteld maar uiteindelijk geen straf opgelegd? Indien er sprake is van verwijtbaarheid, gaan ze niet van tevoren bepalen of iemand al genoeg gestraft is dacht ik.
Ik geloof niet dat een dergelijke gedachte bij ze opkomt.quote:Op maandag 12 juni 2006 15:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het zou ook nog kunnen zijn dat ze niet nóg meer belastinggeld aan de stommiteit van één van 's lands burgers wil besteden.
Waarom niet?quote:Op maandag 12 juni 2006 15:25 schreef Isegrim het volgende:
Ik geloof niet dat een dergelijke gedachte bij ze opkomt.
Nogmaals, honden en kinderen ..... niet doen, ook niet met een deurtje er tussen. Hoeveel miliseconden denk je dat een hond nodig heeft om een dodelijke beet uit te delen. Het deurtje is er niet altijd tussen. Honden en kinderen..... met een grote boog om elkaar heen!!quote:Op maandag 12 juni 2006 14:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
De hond heeft een afgesloten deur zelf opengemaakt. Er is geen enkele reden meer om aan te nemen dat deze mensen onverantwoordelijk hebben gehandeld. De juiste werkwijze is een hond altijd weghouden bij kinderen en daar hebben ze zich aan gehouden.
Dat gaat niet met een husky, zo'n beest vreet desnoods dwars door een deur heen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:02 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
als ouder zijnde zorg je er toch ook voor dat zo'n beest niet bij die baby kan komen?![]()
Zo'n beest kan ongeveer overal doorheen komen.quote:Op maandag 12 juni 2006 09:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
![]()
Er is elke seconde een mens die een kind doodmaakt in de wereld, dus?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Er is elke twee maanden één hond die een kind doodbijt of tenminste ernstig verwond.
Je bent niet realistisch, je bent parania in deze mening.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 11:59 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik zou mezelf dus liever een realist willen noemen, dan iemand die een psychiater nodig heeft.
Maar ja, zeg iets over honden wat hondenbezitters niet bevalt, en alle redelijkheid gaat bij hen de deur uit.
Ik zou een gat in de lucht springen van blijdschap om eerlijk te zijn en dat zegt een verstokte hondenliefhebber, ben helemaal wous van honden, maar heb zoveel ellende gezien die door verkeerde behandeling komt, een hondenbewijs zou meer dan geweldig zijn, serieus.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Maar ja, een hondenhoudbewijs oid valt natuurlijk niet goed bij de kiezers die een hond hebben.
Jawel hoor, is een vaste set regels, is niet onbetrouwbaar, is gewoon een hond zoals een hond is en hij zal nooit anders worden.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ergo honden zijn niet te vertrouwen.
Ja....quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Jij zou een hond die een kind heeft doodgebeten nog vertrouwen?
Je gaat toch ook niet aan die leeuw vragen of hij dat niet meer wil doen, je weet dat leeuwen dat doen, dus als jij je zebra heel wil houden zet je hem niet alleen bij een leeuw.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Het is maar een fucking hond.
Get over it. Mensen zijn intelligenter dus staan we boven ze in de voedselketen.
Dus mogen we doden. Of ga je ook protesteren tegen de leeuw als ie weer eens een zebra dood heeft gebeten?
Kan het zich niet aan ons aanpassen dan mag je ingrijpen imo.
Dan kan je dat beter nu al gaan doen, dan hangt de hond die handeling niet straks aan de komst van het kind waardoor er een groter risiko ontstaat.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:08 schreef _Bambi_ het volgende:
[..]
Nee, het is idd zeer intelligent om een hondeleven gelijk te stellen aan de waarde van een mensenleven.
Maar goed, ik ben benieuwd naar de situatie waarin het gebeurde, echt verschrikkelijk dat zoiets kan gebeuren. Ik ben zelf zwanger en ik ga mijn ieniemienie tekkel toch echt een muilkorf omdoen als de kleine er is, aangezien hij erg lief is, maar heel erg jaloers en al eens in wat neuzen heeft gehangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |