quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:21 schreef Ladybos het volgende:
Ik vind het zo verdrietig om te zien dat Bar dit topic heeft geopend. Toen had ze nog haar dreumesje![]()
![]()
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:21 schreef Ladybos het volgende:
Ik vind het zo verdrietig om te zien dat Bar dit topic heeft geopend. Toen had ze nog haar dreumesje![]()
![]()
Ik denk dat ik de eerste de beste ehbo post van het dichtsbijzijnde ziekenhuis was ingelopen.quote:Op maandag 12 juni 2006 11:44 schreef Mammietje het volgende:
Wat goed, Coolbabe! Hier wordt alleen 'Bah' geroepen als de luier al vol zit!
We zijn gisteravond toch nog maar even met Randy naar de huisartsenpost gegaan. Hij was zo verschrikkelijk jankerig dat ik er zenuwachtig van werd. Bovendien is hij sterk vermagerd en eet hij nog steeds geen hap. En het is een dagtaak om er voldoende (?) drinken in te krijgen. Een infectievirus in de darmen schijnt wel een week te kunnen duren en heerst op het moment erg, volgens de dokter. Volgens haar zou hij het verloren gewicht zó weer inhalen als het over was, maar hij moest wel voldoende drinken en plasluiers houden. Toen ik vroeg hoeveel hij moest plassen zei ze 4 luiers die 'plof' zeggen als je ze laat vallen. Dat haalt hij lang niet, maar toen ik dat zei, kon het volgens haar ook wel minder?!![]()
Inmiddels heeft hij vanaf gisteravond helemaal niet geplast. Als hij dat nog steeds niet gedaan heeft als hij wakker wordt straks, bel ik maar weer met mijn eigen huisarts.![]()
Krijg inmiddels ook verschrompelde handjes van het handen wassen, want ben als de dood dat hij zijn zussie van nog geen 8 weken besmet.![]()
Weet je wat ze hier geweldig vinden? Van die sportdrankjes of andere dingen met zo'n dop erop die je zelf kunt uittrekken en dan uit kunt lurken. Gewoon die dingen van de Aldi of Aquarade of hoe het ook heet bij de Appie Heijn. Vinden ze geweldig interessant. Zo interessant dat ze er een beetje uit lurken, ook al hebben ze niet echt zin om te drinken. Een eigen flesje met een flitsende kleur waar ze zelf de baas over zijn, zoiets denken ze geloof ik.quote:Op maandag 12 juni 2006 13:12 schreef Mammietje het volgende:
Dat zou ik nog eens kunnen proberen Moussy... Thanks.
Gelukkig gaat opvolgmelk er ook wel redelijk goed in. Krijgt hij toch nog wat voedingsstoffen.
Ik hoop dat hij gewoon geplast heeft en dat het niet nodig is om weer te gaan Lishe! Ze kunnen helaas ook niet zoveel doen, geloof ik... Hij moet het uitzieken.
Jammer genoeg niet Rewimo... hij vindt die koude dingen maar niets, hihi!
Goed dat je weer even langs bent gegaan Mammietje! Dat hij weer wat knabbelt is een goed teken denk ik, hopen dat hij ondanks het plakweer vandaag verder opknapt!quote:Op maandag 12 juni 2006 16:22 schreef Mammietje het volgende:
Klopt Mwana! Die truuk heb ik ook al uit de kast gehaald!
Randy had nog steeds niet geplast na zijn slapie (wel een flinke witte poepluier) en heb dus de huisarts weer gebeld. Die wilde hem toch weer even zien. Hij heeft geen uitdrogingsverschijnselen en is nog genoeg actief. Klopt ook, moet zeggen dat ik hem vanmiddag zelfs weer wat ondernemender en vrolijker vind. Toen we terug kwamen, at hij zelfs een stukkie volkorenbeschuit en een halve soepstengel op. We moesten de luiers ff wegen en als hij morgenvroeg nog steeds niet geplast heeft, moeten we morgen even weer contact opnemen. Maar hij wilde hem liever nog niet doorsturen naar het ziekenhuis omdat ze daar het óf net als hem mee vonden vallen, óf hem via een infuus vocht toe zouden dienen en dat is best aangrijpend voor een jochie van zijn leeftijd.
Ben wel gerust gesteld eigenlijk.
Zo denk ik er ook over Easy, het weer maakt het idd enger. Heb hem vandaag ook lekker binnen gelaten met duren open en luxaflex dicht. Het is in huis aangenamer dan erbuiten.
nergens meer last vanquote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:46 schreef Lois het volgende:
Hoe is het met Sas-waterpokje-kia ET?
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:05 schreef Lois het volgende:
Tom en Cas helemaal zindelijkWat onwijs goed zeg!
Ik heb hier een 3-jarige die dat doet bij zijn grote broer en in het algemeen nogal dominant aanwezig is over wat er wel en niet moet gebeuren.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:48 schreef poemojn het volgende:
Wat zielig dat Randy nog steeds ziek is
Zeggen jullie kinderen eigenlijk ook alles dubbelop? Ik neem aan dat Myrthe nog wel doorkrijgt hoe de grammatica echt werkt, maar ik ken 't niet, vandaar de vraag. Ze zegt bijv 'papa niet superman is hij niet' of 'ballon is niet blauw is hij niet'. Zulke dingen.
En nog een vraag, Myrthe heeft sinds een week of twee de neiging andere kinderen te corrigeren als ze de regels niet volgen (kan Amber over meepraten). Is dat iets dat normaal is als een kind ontdekt dat er regels zijn en gaat uitproberen hoe dat werkt? De psz-juf vond haar nogal bemoeierig nl (ze is er vandaag voor het eerst geweest, ochtendje proefdraaien).
Klinkt allebei erg bekend inderdaad, alles dubbel zeggen doet Samara ook.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:48 schreef poemojn het volgende:
Wat zielig dat Randy nog steeds ziek is
Zeggen jullie kinderen eigenlijk ook alles dubbelop? Ik neem aan dat Myrthe nog wel doorkrijgt hoe de grammatica echt werkt, maar ik ken 't niet, vandaar de vraag. Ze zegt bijv 'papa niet superman is hij niet' of 'ballon is niet blauw is hij niet'. Zulke dingen.
En nog een vraag, Myrthe heeft sinds een week of twee de neiging andere kinderen te corrigeren als ze de regels niet volgen (kan Amber over meepraten). Is dat iets dat normaal is als een kind ontdekt dat er regels zijn en gaat uitproberen hoe dat werkt? De psz-juf vond haar nogal bemoeierig nl (ze is er vandaag voor het eerst geweest, ochtendje proefdraaien).
Fijn dat hij zich beter voelt Mammietje! Hij voelt zich alleen nog duidelijk niet 100%, getuige zijn gedrag. Ik heb er hier eentje rondlopen die het ook zo doet: eerst een paar dagen onverklaarbaar vervelend gedrag, vervolgens ziek (ah, dáárom was hij zo...), daarna een dag of twee heel rustig en aanhankelijk en dan weer een paar dagen geklier. Die twee lieve dagen die hij normaliter heeft (en de ziekdagen zelf) kan ik mijn knuffel- en zorgdrang wel kwijt op hem, gelukkigquote:Op donderdag 15 juni 2006 17:02 schreef Mammietje het volgende:
...
Moet helaas wel zeggen dat hij vandaag ronduit stout doet. Hij krijst alles aan elkaar als er iets niet lukt, iets niet mag of als hij zijn zin niet krijgt, probeert mij en zijn babyzusje continu te bijten, knijpen en slaan. Hier was hij mee begonnen voordat hij ziek werd (een week nadat ik met zijn zusje thuiskwam om precies te zijn) maar vandaag spande echt de kroon. Kan wel janken. Heb me zoveel zorgen over hem gemaakt en zou hem het liefst de hele dag willen knuffelen, maar zoals hij zich vandaag gedroeg kan ik hem wel achter het behang plakken. Daar voel ik me dan weer hartstikke schuldig over, etc...
...
Iiih, schrikken!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 01:17 schreef Ladybos het volgende:
Pfff, kom net bij het ziekenhuis vandaan met myrthe. Ze was van de bank gevallen en bleef maar huilen, niets voor haar. Ze liet d'r armpje hangen dus toch maar even naar de HAP. Nou laat dat even maar weg, voor je geholpen wordt ben je 2,5 uur verder. Maar goed, foto's gemaakt en puntje bij paaltje denken ze dat het een breukje in d'r elleboog is maar ze weten het niet helemaal zeker. Ze wilde voor de zekerheid gipsen maar we hebben nu afgesproken dat morgenochtend de gipsmeester er naar kijkt en als het inderdaad gegipst moet worden dat we morgenochtend weer terugkomen. Myrthe was helemaal kapot van vermoeidheid en ik vond dat er wel even genoeg aan d'r armpje gefrot was, en aangezien het toch een twijfelgevalletje was hebben we dit maar besloten. Ze ligt nu lekker te slapen met een paracetamolletje tegen de pijn, ze was doodop.
Fijn! Het is zo soms zo zielig als ze het zichzelf alleen maar moeilijker maken met hun eigen dwarsigheid he?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 11:34 schreef Lishe het volgende:
O, Ladybos,wat een nare nacht.Hopelijk is Myrthe snel de pijn af.
Anna toch.... Dikke kus erop!
Maria ook al zo geschrokken.... Zou wat zijn als je man nu ook nog zijn voet brak.![]()
Vrolijk nieuws dan maar? Luuke is vandaag ein-de-lijk weer eens vrolijk! Niet meer pieperig en boos!!![]()
Als de fontanel helemaal dicht is moeten ze kunnen springen... schijnt....quote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:13 schreef dutchie het volgende:
Mijn ventje kan springen. Ja echt!
Hij komt echt los van de grond. Gister zag ik het ineens, ik wist niet wat ik zag. Ik dacht dat ze veel ouder waren voor ze zoiets konden.
Ik geloof het ook. Ook zijn dan pas de nekspieren helemaal ontwikkeld, dus tot die tijd nog steeds voorzichtig met hoofdje doen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als de fontanel helemaal dicht is moeten ze kunnen springen... schijnt....
dan had Cas al met een half jaar moeten gaan springenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 11:47 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als de fontanel helemaal dicht is moeten ze kunnen springen... schijnt....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |