quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:48 schreef Zwaffel het volgende:
Nou,bij deze verklaar ik mn ouders voor gek
Ze hebben een auto op AFBETALING gekocht80 euro p/m
een diesel notabene wat voor hun nooit uitkan
en die 3000 euro schaden vergeten ze maar,want volgens haar "blijft het toch je kind"
. Tief op
Ik snap niet dat ze dit zomaar pikken
Naja,tief hier maar een slotje op oid.
die is er niet.quote:Op zondag 11 juni 2006 02:28 schreef Mikkie het volgende:
Een auto op afbetaling is té dom.
Bovendien moet je zus gewoon alles dokken. Dat is het risico van autorijden. Ze moet de no-claimschade die je vader heeft opgelopen vergoeden, en het bedrag van waardevermindering, vind ik.
Zo gaat dat bij ons thuis ook. Als ik een aanrijding veroorzaak of schuldig ben, draai ik op voor alle kosten die daar mee samenhangen. Natuurlijk zal op zo'n moment wel de voordeligste methode daartoe worden bekeken, maar het principe blijft. Zo hoort het bij je zus ook te gaan.
ze is 32 geloof ik en wat betreft dat laatste; doe es welquote:Op zondag 11 juni 2006 15:20 schreef Johnns het volgende:
Motorpak schade is vrij prijzig ja, maar volgens mij ben ik al een beetje laat gezien je ouders an een nieuwe auto gekocht hebbenMn pa kreeg zelf een keer een fietser zonder licht over de motorpak en er was toen voor 5000 gulden schade. Paar omdat de fietser bleef volhouden dat zij het 'slachtoffer' was omdat ze van rechts kwam en volgens haar 'wel haar licht aan had' werd maar de helft vergoed. toen maar de auto ingeruild
Maar over je zus, damn wat een asociaal mens. sorry dat ik het zeg, maar als ik gebruik maak van mn ouders auto dan neem ik daarmee ook mn verantwoordelijkheid. ik weet niet hoe oud ze is, maar ze gedraagt zich echt als een klein kind. Als ze evt. schade niet kan betalen zou ze ook niet moeten auto rijden, simpel.
En over die auto op afbetaling zal ik het maar niet hebben![]()
Geen waardevermindering. Waardevermindering treedt alleen op bij recente auto's. Daar is een (ingewikkelde) berekening voor, maar ik kan je vertellen dat dit barrel niet aan de criteria voor waardevermindering voldoet.quote:Op zondag 11 juni 2006 11:26 schreef Mikkie het volgende:
[..]
In dit geval dus wel. De no-claimschade heeft alleen betrekking op de auto van de tegenpartij.
De eigen auto heeft nu inruil geheid minder opgeleverd dan wanneer hij zonder schade zou worden ingeleverd. Dus: er is waardevermindering van de auto. Wat mij betreft zou ze daar ook voor mogen opdraaien.
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:22 schreef Zwaffel het volgende:
Mike,hou is op met dit topic te kicken. Jij bent enkel uit op sensatie
de auto zelf is allang weg. Daar gaat het niet om.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:01 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Auto verkopen en op de fiets gaan.
En hoe laat je die financiering verdwijnen? Die auto is gekocht bij een bedrijf, dus je hebt er teveel voor betaald als je deze nu meteen wilt verkopen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:05 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik bedoel die Almera wegdoen.
Geen auto hebben scheelt zo 300 in de maand.
mja,das geen optie. Mn vader heeft hem nodig voor het werk,en mn moeder idem dito.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:05 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik bedoel die Almera wegdoen.
Geen auto hebben scheelt zo 300 in de maand.
Auto van zuslief opeisen lijkt me de enige optie. Als dat niet lukt zie ik een leermoment als enige positieve punt ervanquote:Op donderdag 15 juni 2006 11:00 schreef Zwaffel het volgende:
nou update :
Mn zus heeft echt geen enkele cent. Mn ouders kunnen fluiten naar het bedrag,en hebben zelf ook een probleem zoals je hier : 7 dagen wettelijke bedenktijd kunt lezen.
kan iemand opties noemen die nu echt van toepassing zijn? Ik bedoel,mn ouders zitten met een enorme schade post waar ze zelf niet uitkomen,en mn zus lacht ze uit
dat kunnen we wel vergeten. Vrijwillig staat ze niks af.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:09 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Auto van zuslief opeisen lijkt me de enige optie. Als dat niet lukt zie ik een leermoment als enige positieve punt ervan
2 brommers?quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:08 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
mja,das geen optie. Mn vader heeft hem nodig voor het werk,en mn moeder idem dito.
Enkel mn vader kan auto rijden. Dus een brommer voor mn moeder kun je wel vergetenquote:
Op die manier blijf je in rondjes redeneren. Als die auto geen reeële optie is dan kán er gewoon geen auto aanwezig zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:18 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Enkel mn vader kan auto rijden. Dus een brommer voor mn moeder kun je wel vergeten
Er is hier gewoon een auto nodig.
*diep zucht
Nah,geheel ondraagelijk is het neit. het kan wel,maar zoals ik in het andere topic zei : als er iets stuk gaan,then we have a hugh problemquote:Op donderdag 15 juni 2006 11:20 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Op die manier blijf je in rondjes redeneren. Als die auto geen reeële optie is dan kán er gewoon geen auto aanwezig zijn.
Die almera met flink verlies kopen en een goedkopere benzineauto kopen lijkt misschien voordelig maar het verlies van die almera opgeteld bij de vaste lasten van een andere auto is samen waarschijnlijk nog steeds evengroot als de -ondraaglijke- lasten bij het houden van de almera.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |