abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 juni 2006 @ 17:56:10 #1
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_38664218
Mn zus nam vanmiddag de auto van mn vader mee,omdat zij naar het ziekenhuis moest en haar eigen auto stuk is. (zus is uitwonend) nu heeft zij dus vanmiddag een ongeluk veroorzaakt,waarbij zij schuld had. Nu heb ik unive verzekeringen gebelt (daar is mn vader verzekert) hoe dat nou precies zit met de verzekering.

Volgens de man van unive ging de schade van de auto van de tegenpartij (dus de man tegen wie mn zus is opgeknalt) van mijn vaders no claim af. Enkel,de auto van mn vader wordt niet vergoed.

Nu vraag ik me e.e.a af :

1 : is het niet zo,dat mijn zus aansprakelijk is voor de kosten van de tegen partij? Immers,zij reed op dat moment. Welliswaar in de auto van mijn vader,maar doet dat er werkelijk toe?
2 : Hoe zit het met de schade aan onze auto. Is dat op te geven aan haar verzekering? (unive beweert namelijk ook van niet)

Zwaf
pi_38664334
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 17:56 schreef Zwaffel het volgende:
Mn zus nam vanmiddag de auto van mn vader mee,omdat zij naar het ziekenhuis moest en haar eigen auto stuk is. (zus is uitwonend) nu heeft zij dus vanmiddag een ongeluk veroorzaakt,waarbij zij schuld had. Nu heb ik unive verzekeringen gebelt (daar is mn vader verzekert) hoe dat nou precies zit met de verzekering.

Volgens de man van unive ging de schade van de auto van de tegenpartij (dus de man tegen wie mn zus is opgeknalt) van mijn vaders no claim af. Enkel,de auto van mn vader wordt niet vergoed.

1 : is het niet zo,dat mijn zus aansprakelijk is voor de kosten van de tegen partij? Immers,zij reed op dat moment. Welliswaar in de auto van mijn vader,maar doet dat er werkelijk toe?
Nee. Schade veroorzaakt met een motorvoertuig valt onder de WA verzekering die op dat voertuig is afgesloten, en is zelfs specifiek uitgesloten van de normale WA verzekering van een persoon.
quote:
2 : Hoe zit het met de schade aan onze auto. Is dat op te geven aan haar verzekering? (unive beweert namelijk ook van niet)
Volgens mij kan je vader in principe haar aansprakelijk stellen, maar ik weet niet in hoeverre hier ook weer uitzondering voor voertuigen gelden. Navragen bij de verzekering dus.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_38664376
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 17:56 schreef Zwaffel het volgende:

Neen, dat doet er niet toe. Wie de bestuurder is, is niet relevant.
quote:
Wordt standaard uitgesloten in AVP's.
quote:
Zwaf

[ Bericht 1% gewijzigd door Diederik_Duck op 08-06-2006 18:08:42 (onduidelijke zin verbeterd) ]
pi_38664400
1: Ja, maar volgens de WAM is de eigenaar van de auto ook aansprakelijk.
2: Nee (elke AVP verzekering sluit schade aan auto's etc uit)
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_38664451
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:03 schreef _-rally-_ het volgende:
1: Ja, maar volgens de WAM is de eigenaar van de auto ook aansprakelijk.
Zeg er dan wel even bij, dat die theoretische mogelijkheid niet zo relevant is, aangezien iedereen zich zal proberen te verhalen op de verzekering.
pi_38664513
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:04 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Zeg er dan wel even bij, dat die theoretische mogelijkheid niet zo relevant is, aangezien iedereen zich zal proberen te verhalen op de verzekering.
Ach, die nuances ook altijd
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_38664750
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:04 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Volgende kleine nuance
Wat in het geval iemand een auto leent welke onverzekerd is (dus ook nergens aangemeld). Waarboirgfonds even buiten beschouwing gelaten (die zal willen verhalen indien de kip nog veren blijkt te hebben)
  donderdag 8 juni 2006 @ 18:24:49 #8
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_38665004
Maar ik hoor hier geluiden dat er geen WA verzekering is. En dat dus het een must is dat de auto opgegeven wordt (van de tegen partij) aan de verzekering van mn vader.

kan iemand mij vertellen trouwens hoe dit allemaal in zn werk gaat? Je belt de verzekering,zegt dat er schade is bij persoon X en vervolgens komt er een expert langs?

iemand belang bij foto's van de schade?
pi_38665096
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:15 schreef frederik het volgende:

[..]

Volgende kleine nuance
Wat in het geval iemand een auto leent welke onverzekerd is (dus ook nergens aangemeld). Waarboirgfonds even buiten beschouwing gelaten (die zal willen verhalen indien de kip nog veren blijkt te hebben)
Waarborgfonds keert uit aan de tegenpartij en zoekt verhaal op de verzekeringsplichtige eigenaar *en* op de bestuurder.
  donderdag 8 juni 2006 @ 18:31:39 #10
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_38665221
Je zus moet gewoon doen wat op het schade formulier staat en dan wordt de rest afgehandelt door de verzekeringsmaatschappij.

geeeesj hoe moeilijk is dat?
pi_38665337
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:24 schreef Zwaffel het volgende:
Maar ik hoor hier geluiden dat er geen WA verzekering is. En dat dus het een must is dat de auto opgegeven wordt (van de tegen partij) aan de verzekering van mn vader.

kan iemand mij vertellen trouwens hoe dit allemaal in zn werk gaat? Je belt de verzekering,zegt dat er schade is bij persoon X en vervolgens komt er een expert langs?

iemand belang bij foto's van de schade?
Dat de tegenpartij geen WA verzekering heeft doet toch niet ter zake (afgezien van de mogelijkheid dat die partij daarvoor beboet wordt nu het uitkomt).
Wanneer je zus de schuldige is, dan wordt er toch alleen gekeken naar haar situatie, niet naar die van de tegenpartij?

Ik zou alleen wel uitkijken met de schuld op me nemen als het niet mijn schuld bleek te zijn, of advocaat van de duivel spelende, het een in scene gezet ongeval is door de tegenpartij
  donderdag 8 juni 2006 @ 18:41:10 #12
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_38665512
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 18:35 schreef frederik het volgende:

[..]

Dat de tegenpartij geen WA verzekering heeft doet toch niet ter zake (afgezien van de mogelijkheid dat die partij daarvoor beboet wordt nu het uitkomt).
Wanneer je zus de schuldige is, dan wordt er toch alleen gekeken naar haar situatie, niet naar die van de tegenpartij?

Ik zou alleen wel uitkijken met de schuld op me nemen als het niet mijn schuld bleek te zijn, of advocaat van de duivel spelende, het een in scene gezet ongeval is door de tegenpartij
Zo bedoelde ik het niet Ik hoor allemaal vage verhalen hiero. Ik heb geen idee hoe het exact zit.

Niemand neemt zomaar de schuld opzich. Wat ik wel zeker weet nu,is dat unive weigert de auto te vergoeden (die van mn vader) en dat de verzekering van mijn zus ook de auto van mijn vader niet vergoedt. De auto van de tegen partij,moet worden vergoedt van onze verzekering. Zonet nog met unive gebelt. En dit was wat ze zeiden.

Schade :

iemand een klein idee wat dit gaat kosten?

De gehele moterkap moet iig vervangen worden. De grill en bumper zijn gezet. Dus die zijn echt enor m uit zn verband gerukt. En de klem waarmee de koplamp vastzit ia kaduuk. Ik heb zo'n idee dat niet enkel de moterkap er nieuw op moet,maar ook de bumper + grill.
pi_38676685
Ja, dan heb je dus gewoon geen allrisk-verzekering, maar slechts WA dekking. Dan ben je niet voor je eigen schade verzekerd en moet je die dus zelf betalen. Je verzekering vergoedt de schade van de tegenpartij, hetgeen je wel weer terug zult zien in terugval van noclaim.

Ik sluit niet uit dat je vader het eea op je zus kan verhalen, maar het is de vraag of je die route wil bewandelen.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 8 juni 2006 @ 23:50:34 #14
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_38677718
En wat doe je als de schademaker (in dit geval mn zus) alles weigert te betalen?

Die vent die ze had aangereden,daar wou ze een dealtje meemaken. Zo van "ik haal er geen verzekering bij,maar jij haalt een achter bumper van de sloop,en krijgt dat bedrag van me terug"

Nou,dat wou die man niet. Die man wil perse dat het via de verzekering gaat.
En onze eigen auto wil ze ook niet betalen,want ze heeft én geen geld,en het boeit dr niet want het is toch niet dr auto

Conclusie : we have a little problem
pi_38677965
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 23:50 schreef Zwaffel het volgende:
En wat doe je als de schademaker (in dit geval mn zus) alles weigert te betalen?
Afgezien van de huidige kosten,

Haar de volgende keer naar het ziekenhuis laten lopen desnoods. Ze zou never meer iets lenen van me als ze er zo makkelijk van af dacht te komen.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 00:16:00 #16
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_38678590
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 23:50 schreef Zwaffel het volgende:

Die vent die ze had aangereden,daar wou ze een dealtje meemaken. Zo van "ik haal er geen verzekering bij,maar jij haalt een achter bumper van de sloop,en krijgt dat bedrag van me terug"

Nou,dat wou die man niet. Die man wil perse dat het via de verzekering gaat.
En onze eigen auto wil ze ook niet betalen,want ze heeft én geen geld,en het boeit dr niet want het is toch niet dr auto

Conclusie : we have a little problem
In dat geval kun je via de rechter natuurlijk alles op haar verhalen , of dit goed is voor de familie band is de 2e .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:35:43 #17
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_38683862
De famillie band is naar gisteren toch al verstoord haar vriend komt ff langs de schade te bekijken,en wordt compleet wild omdat er voor minimaal maximaal 3000 euro aan schade opzit Hij heeft lopen schoppen en slaan e.d

Aangezien mn zus tegenwerkt,gaan wij dat natuurlijk ook doen. Wat als mn vader tegen mn zus zegt van "bekijk het maar. De schade van de tegen partij geef ik niet op aan mijn verzekering"

is hij dan strafbaar?

[ Bericht 3% gewijzigd door Zwaffel op 09-06-2006 10:07:26 (Moest miximaal ipv minimaal zijn) ]
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:46:38 #18
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38684173
3000 euro is trouwens erg veel, maar 2000 haal je wel. Eventueel met imitatiedelen.

Trouwens, in principe is voor haar aansprakelijkheid het toch niet relevant dat haar verzekering wegens een uitsluitingsclausule niet uitbetaald? Of geld hier de regel dat schade het risico van het uitlenen is?
Vampire Romance O+
  vrijdag 9 juni 2006 @ 09:51:20 #19
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_38684293
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 09:46 schreef MouseOver het volgende:
3000 euro is trouwens erg veel, maar 2000 haal je wel. Eventueel met imitatiedelen.

Trouwens, in principe is voor haar aansprakelijkheid het toch niet relevant dat haar verzekering wegens een uitsluitingsclausule niet uitbetaald? Of geld hier de regel dat schade het risico van het uitlenen is?
¤2000 is inderdaad reëel. Mijn mazda 626 was ook aangereden. Motorkap uitgedeukt en gespoten, nieuwe bumper (gespoten), gril, 2 koplampen en nog wat kleine onderdelen, kwam op ¤1850. Wel met imitatieonderdelen, maar dat is echt niet te zien!
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 9 juni 2006 @ 10:06:29 #20
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_38684713
Nou,goed,prima. laat dat zo zijn. 2000 euro. Alle sloperijen zijn afgebelt,en niemand heeft een moterkap voor een honda civic. Zelfs op marktplaats staan niet de juiste. Weet je wat een nieuwe honda motorkap kost? Mn zus mag blij zijn als ze 40 euro per week heeft om van te eten e.d

Mouseover : Volgens de verzekering geldt dat schade het risico van uitlenen is.
pi_38684780
Die motorkap kost iig ¤ 1150euro, dus de hierboven genoemde 2000euro is wel aardig in de richting.
Imitatiemotorkap kost 100euro ofzo, met spuiten zit je dan op 300.............
  vrijdag 9 juni 2006 @ 10:10:33 #22
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38684818
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 10:06 schreef Zwaffel het volgende:
Nou,goed,prima. laat dat zo zijn. 2000 euro. Alle sloperijen zijn afgebelt,en niemand heeft een moterkap voor een honda civic. Zelfs op marktplaats staan niet de juiste. Weet je wat een nieuwe honda moterkap kost? Mn zus mag blij zijn als ze 40 euro per week heeft om van te eten e.d

Mouseover : Volgens de verzekering geldt dat schade het risico van uitlenen is.
Bel eens met Van Deyne in Volkel.. die hebben goede nieuwe imitatieonderdelen.
Vampire Romance O+
  vrijdag 9 juni 2006 @ 10:11:02 #23
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_38684825
Ja,nou dat zeg ik. En nergens is zo'n honda kap te krijgen. Dan is de grill nog stuk,de bumper,de koplamp,en het hele frame binnen in moet recht getikt worden.

Mn ouders willen dit ding inruilen ik gok zo dat ze er een euro of 2 a 300 voor etrug krijgen wat jullie?
  vrijdag 9 juni 2006 @ 10:13:42 #24
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_38684896
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 10:10 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Bel eens met Van Deyne in Volkel.. die hebben goede nieuwe imitatieonderdelen.
Nou,dan heb ik bv die imitatie delen,wie gaat dat betalen dan? Er is hier geen 2000 euro,en die is er helemaaaal niet bij mn zus
  vrijdag 9 juni 2006 @ 10:15:00 #25
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38684930
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 10:11 schreef Zwaffel het volgende:
Ja,nou dat zeg ik. En nergens is zo'n honda kap te krijgen. Dan is de grill nog stuk,de bumper,de koplamp,en het hele frame binnen in moet recht getikt worden.

Mn ouders willen dit ding inruilen ik gok zo dat ze er een euro of 2 a 300 voor etrug krijgen wat jullie?
Lijkt me erg weinig, al hangt het ook van de nieuwe aankoop af. Wat is het bouwjaar?.

Die firma die ik noemde heeft de onderdelen trouwens vrijwel zeker.

Maargoed, als ze zo enorm weinig geld heeft dan heeft het idd sowieso weinig nu daar geld van proberen te plukken.

edit: gekruist
Vampire Romance O+
  vrijdag 9 juni 2006 @ 10:15:56 #26
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38684959
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 10:13 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

Nou,dan heb ik bv die imitatie delen,wie gaat dat betalen dan? Er is hier geen 2000 euro,en die is er helemaaaal niet bij mn zus
Ja, maar als ze hem willen inruilen moeten ze toch ook bijbetalen
Vampire Romance O+
  vrijdag 9 juni 2006 @ 10:52:35 #27
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_38685979
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 10:15 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Lijkt me erg weinig, al hangt het ook van de nieuwe aankoop af. Wat is het bouwjaar?.

Die firma die ik noemde heeft de onderdelen trouwens vrijwel zeker.

Maargoed, als ze zo enorm weinig geld heeft dan heeft het idd sowieso weinig nu daar geld van proberen te plukken.

edit: gekruist
Bouwjaar is 97. En om in te gaan op je volgende post : Ja,met dat inruilen kost ook geld. Dus daar hebben we nu ook een probleem mee

Mn vader heeft Unive gebelt,en mn zus heeft haar verzekering gebelt. De schade die mn zus bij die andere man heeft gemaakt,betaald de verzekering van mn vader. Alleen gaat dat wel van zn co-claim af. Maar de schade die mn vader heeft,is jammer. Die wordt door Unive niet vergoedt

En ook de verzekering vergoedt niet de schade van mn vaders auto. precies zoals hier ook al is gezegd : Schade is het risico van uitlenen.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:08:36 #28
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38686504
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 10:52 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

Bouwjaar is 97. En om in te gaan op je volgende post : Ja,met dat inruilen kost ook geld. Dus daar hebben we nu ook een probleem mee
Dan is het dus zaak om de schade te minimaliseren door hem met geleend geld te repareren en dan te verkopen
Vampire Romance O+
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:15:32 #29
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_38686747
Ik zal eens even die dinges in volker bellen...
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:15:55 #30
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_38686771
eigenlijk als je gewoon een simpele conclusie trekt is er geen budget in het gezin van je zus en jouw gezin om een auto te rijden. Zodra er iets gebeurt met dat ding moeten er leningen worden afgesloten om het te repareren.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_38686885
Vrouwen achter het stuur...
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:25:39 #32
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38687120
Mss kan je die motorkap gewoon uitdeuken..... t is maar net hoe belangrijk je het vindt hoe het eruit ziet hè..... als t technisch gezien maar oké en veilig is.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:25:39 #33
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_38687121
Nou,ik heb die van deyne gebelt. Omdat het een 97'er is,en dus is het een nieuw type,heeft hij er niks van liggen. En hij wenst me veel succes met het vinden van iets,want dat zal lastig worden.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:26:08 #34
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_38687134
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:25 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Mss kan je die motorkap gewoon uitdeuken..... t is maar net hoe belangrijk je het vindt hoe het eruit ziet hè..... als t technisch gezien maar oké en veilig is.
Weet je wat uitdeuken en spuiten kost?
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:26:58 #35
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38687170
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:26 schreef Zwaffel het volgende:

[..]

Weet je wat uitdeuken en spuiten kost?
Ligt eraan hoe grondig je het wilt laten doen.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_38687289
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 10:52 schreef Zwaffel het volgende:
Schade is het risico van uitlenen.
als daarmee verondersteld wordt dat het risico op schade bij de uitlener ligt dan zeg ik bullshit.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:30:24 #37
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_38687296
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:15 schreef MikeyMo het volgende:
eigenlijk als je gewoon een simpele conclusie trekt is er geen budget in het gezin van je zus en jouw gezin om een auto te rijden. Zodra er iets gebeurt met dat ding moeten er leningen worden afgesloten om het te repareren.
Ik heb ook niet zo een bedrag op de plank liggen om een nieuwe auto te kopen. Daarom issie ook all risk verzekerd.

Maar in dit geval is er gegokt op geen schade door hem niet all risk te verzekeren en de gok is verloren.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:33:14 #38
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38687390
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:25 schreef Zwaffel het volgende:
Nou,ik heb die van deyne gebelt. Omdat het een 97'er is,en dus is het een nieuw type,heeft hij er niks van liggen. En hij wenst me veel succes met het vinden van iets,want dat zal lastig worden.
Vriendelijke mensen, dat wel

edit: hij heeft dus ook geen imitatie? Dat had ik niet verwacht, dat gebruikt moeilijk zou worden zie ik idd ook wel
Vampire Romance O+
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:42:56 #39
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_38687664
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:33 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Vriendelijke mensen, dat wel

edit: hij heeft dus ook geen imitatie? Dat had ik niet verwacht, dat gebruikt moeilijk zou worden zie ik idd ook wel
Nope,ook geen imitatie. helemaal niks noppes nada
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:44:27 #40
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_38687723
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:30 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Ik heb ook niet zo een bedrag op de plank liggen om een nieuwe auto te kopen. Daarom issie ook all risk verzekerd.

Maar in dit geval is er gegokt op geen schade door hem niet all risk te verzekeren en de gok is verloren.
het gaat ook niet om een complete auto natuurlijk, maar je moet rekening houden met het feit dat er zoals nu, altijd schade kan ontstaan. En natuurlijk slijtage. Nu is het een ongeluk, over een half jaar is het een uit de hand gelopen APK omdat er een nieuwe uitlaat onder moest, en de banden versleten waren. Een auto rijden kost geld, benzine, verzekering, onderhoud en eventuele schade zoals nu. Mjah, een auto rijden terwijl je nauwelijks de eindjes aan elkaar kan knopen is gewoon stom imho.
[..]
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:48:49 #41
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38687817
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 11:44 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

het gaat ook niet om een complete auto natuurlijk, maar je moet rekening houden met het feit dat er zoals nu, altijd schade kan ontstaan. En natuurlijk slijtage. Nu is het een ongeluk, over een half jaar is het een uit de hand gelopen APK omdat er een nieuwe uitlaat onder moest, en de banden versleten waren. Een auto rijden kost geld, benzine, verzekering, onderhoud en eventuele schade zoals nu. Mjah, een auto rijden terwijl je nauwelijks de eindjes aan elkaar kan knopen is gewoon stom imho.
Anderszijds krijg je ineens een heerlijke ruimte in je budget als het ding weg is, heb ik gemerkt.
Vampire Romance O+
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:25:34 #42
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_38689120
dat zal idd wel ja, wegenbelasting, benzine, onderhoud, verzekering, allemaal uitgaven die je niet meer hebt in ene...

wat betreft haar zus
quote:
Mn zus mag blij zijn als ze 40 euro per week heeft om van te eten e.d
diezelfde zus is in het bezit van 2(!) auto's
[..]
  vrijdag 9 juni 2006 @ 12:34:17 #43
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38689436
Als je je otoo uitleent aan iemand die de eventuele schade niet kan betalen is dat je eigen verantwoording. Dus je zus moet gewoon ophoesten wat je redelijkerwijs kan verwachten; niet zo veel begrijp ik. En je pa moet de rest dokken.
Als je zus de otoo heeft "meegenomen" zonder dat je pa er van wist moet ze mi. alles betalen, alleen daar kan je dus naar fluiten.
Kortom of je maakt grote ruzie en je krijgt je geld niet of je maakt geen ruzie en je krijgt je geld niet en je pa leent zijn otoo niet meer uit aan je zus.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 9 juni 2006 @ 13:54:01 #44
121707 5112
Iedereens lievelingsgetal
pi_38692315
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 12:25 schreef MikeyMo het volgende:
diezelfde zus is in het bezit van 2(!) auto's
Nou, dan lijkt de oplossing me voor de hand liggen. Even wat afleveringen van "The A-Team" en "McGuyver" kijken en van die 3 auto's (waaronder dus 2 kapotte als ik het goed begrijp) tenminste 1 werkende klussen en die aan de vader geven.
Someone you trust is one of us...
pi_38693989
Kan je zus haar auto niet aan je pa geven als ie weer gemaakt is?
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  vrijdag 9 juni 2006 @ 14:56:34 #46
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_38694331
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:46 schreef rameijer het volgende:
Kan je zus haar auto niet aan je pa geven als ie weer gemaakt is?
moet je dat maar eens tegen die zus zeggen dat ze voortaan naar het winkelcentrum (wat 500m verderop is) moet lopen
[..]
  vrijdag 9 juni 2006 @ 15:06:15 #47
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_38694679
mja,Mikeymo heeft gelijk hoor Dit is echt absurd allemaal
  vrijdag 9 juni 2006 @ 15:07:29 #48
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_38694727
Wielklem er omheen. Kom zeg

Of de toch al beschadigde neus van die civic tegen haar auto opzetten
Vampire Romance O+
  vrijdag 9 juni 2006 @ 17:48:45 #49
133023 Zwaffel
freaking frack
pi_38700435
Nou,bij deze verklaar ik mn ouders voor gek

Ze hebben een auto op AFBETALING gekocht 80 euro p/m een diesel notabene wat voor hun nooit uitkan en die 3000 euro schaden vergeten ze maar,want volgens haar "blijft het toch je kind" . Tief op Ik snap niet dat ze dit zomaar pikken

Naja,tief hier maar een slotje op oid.
pi_38703978
dan ben je wel een beetje gek ja, auto op afbetaling....

dan maar geen auto meer, als iemand mijn auto in elkaar rijd dan kan ie dokken.... al is het mijn eigen vriendin.... dan sluit zij maar een lening af, maar ik niet.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')