ook zowiezo voor colportage. Als iemand jou wat verkoopt aan de deur of op straat dan heb je 7 dagen wettelijke bedenktijd. Ik was door een vaag lul verhaal door een greenchoice coloprteur destijs overgehaald een krabbel te zetten (heb ik goed van geleerd) en binnen een paar dagen later had ik na protesteren een krabbel van Greenchoice dat het ongedaan is gemaaktquote:Op donderdag 15 juni 2006 10:21 schreef Vhiper het volgende:
Volgens mij gelden die alleen voor aankopen die via Internet gedaan zijn.
Die dagen bij aankoop aan de deur komen voort uit de Colportagewet. Je heb het recht om de koop ongedaan te maken binnen 7 dagen na deponeren van de aankoop bij de KvK. Als de colporteur dus te laat is met deponeren heb je meer dan 7 dagen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:33 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ook zowiezo voor colportage. Als iemand jou wat verkoopt aan de deur of op straat dan heb je 7 dagen wettelijke bedenktijd. Ik was door een vaag lul verhaal door een greenchoice coloprteur destijs overgehaald een krabbel te zetten (heb ik goed van geleerd) en binnen een paar dagen later had ik na protesteren een krabbel van Greenchoice dat het ongedaan is gemaakt
Ik weet niet precies hoe het zit met dergelijke aankopen zoals een occasion. Maar volgens mij gelden algemen regels als wettelijke bedenktijd na aankopen. Al kunnen winkels wel weer gebruik maken van dingen als tegoedbonnen.
Klopt, net als over de telefoon trouwensquote:Op donderdag 15 juni 2006 10:33 schreef MikeyMo het volgende:
ook zowiezo voor colportage. Als iemand jou wat verkoopt aan de deur of op straat dan heb je 7 dagen wettelijke bedenktijd. Ik was door een vaag lul verhaal door een greenchoice coloprteur destijs overgehaald een krabbel te zetten (heb ik goed van geleerd) en binnen een paar dagen later had ik na protesteren een krabbel van Greenchoice dat het ongedaan is gemaakt
Volgens mij is er geen wettelijke bedenktijd voor winkelaankopen. Dan is het hopen op de goede wil van de winkel en zijn ze niets verplicht (Tenzij product mankementen heeft, uiteraard)quote:Ik weet niet precies hoe het zit met dergelijke aankopen zoals een occasion. Maar volgens mij gelden algemen regels als wettelijke bedenktijd na aankopen. Al kunnen winkels wel weer gebruik maken van dingen als tegoedbonnen.
Een verkoper moet goede informatie geven, maar dat neemt niet weg dat de koper zichzelf ook moet informeren. In het geval van de wegenbelasting is dat afhakelijk van de provincie waar de eigenaar woont. Het is dus aan de koper ervoor te zorgen dat hij weet wat hij koopt. Foutieve informatie in deze zou zijn dat de verkoper zegt dat er ABS op zit, terwijl dat niet het geval is. Als de verkoper zegt dat het een rode auto is terwijl die blauw is, kun je na de aankoop niet zeggen dat je verkeerd bent voorgelicht en dat je de auto daardoor weer wilt terugbrengen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:36 schreef Douwe het volgende:
Je kunt artikelen, of dat nou een auto is of een tandenborstel, toch altijd retourneren op het moment dat de verkoper je foutieve informatie geeft?
Enige probleem is dat de financiering waarschijnlijk niet meer terug te draaien is
Ja, ik begrijp niet dat mensen niet zelf uitzoeken wat zo'n auto kost. Even een belletje naar de verzekering, even uitzoeken wat de wegenbelasting is.quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:40 schreef MikeyMo het volgende:
Die verkoper is blij dat hij van die dieselbak af is gok ik zo
quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:45 schreef deom het volgende:
Even een vraagje aan Zwaffel: wat voor auto is het, en in welke provincie wonen je ouders?
Nissan almera. Bouwjaar 99. Km stand 128.000. provincie drenthe.quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:45 schreef deom het volgende:
Even een vraagje aan Zwaffel: wat voor auto is het, en in welke provincie wonen je ouders?
en het is een dieselquote:Op donderdag 15 juni 2006 10:51 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Nissan almera. Bouwjaar 99. Km stand 128.000. provincie drenthe.
Overigens ben ik het eens met users in dit topic,mn ouders zijn idioten.
Een diesel dus, hebben ze daar ook voor gekozen? Of heeft de verkoper ze gewoon wat aangesmeerd?quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:51 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
Nissan almera. Bouwjaar 99. Km stand 128.000. provincie drenthe.
Overigens ben ik het eens met users in dit topic,mn ouders zijn idioten.
ik raad je aan dit topic door te lezen:quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:44 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ja, ik begrijp niet dat mensen niet zelf uitzoeken wat zo'n auto kost. Even een belletje naar de verzekering, even uitzoeken wat de wegenbelasting is.Uitgaan van de verkoper is nooit een goed idee.
Dat topic kende ik al hoor. (maar de laatste feiten nog niet)quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:54 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik raad je aan dit topic door te lezen:
Ongeluk ennu?
Kort samengevat:
Auto wordt door zus in elkaar gereden, 3000,- schade (niet getaxeerd, maar gegokt)
Nog geen 24 uur na het ongeluk moest er een nieuwe auto zijn, dat is bij gebrek aan gasauto-occasions een Nissan Almera uit '99 op diesel geworden omdat diesel goedkoper is dan benzine
Auto kostte 6000,- met inruil moest 4000,- bijbetaald worden, gefinancierd door een regeling.
Nu blijkt alles veel duurder te zijn dus; de wegenbelasting, de brandstof, de verzekering
een impulsaankoop eerste klas dus, enkel focussen op één aspect (brandstofkosten). Let wel: de persoon die tot de aankoop is overgegaan is van te voren tig keer verteld dat een dieselauto kopen niet slim is.
ze wouden perse een g3 lpg. Omdat die en zuinig is qua brandstof,en goedkoop is in de belastig. Die had die man niet. Maar hij had wel deze diesel. En daar zijn ze mee akkoord gegaan. Dus de verkoper valt niks te verwijten in deze qua dit.quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:52 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Een diesel dus, hebben ze daar ook voor gekozen? Of heeft de verkoper ze gewoon wat aangesmeerd?
jupquote:Op donderdag 15 juni 2006 10:55 schreef sungaMsunitraM het volgende:
In dat geval: pwned wie unne n00b
Tja.... Als ze zo'n grote mond hebben.....quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:55 schreef Zwaffel het volgende:
[..]
ze wouden perse een g3 lpg. Omdat die en zuinig is qua brandstof,en goedkoop is in de belastig. Die had die man niet. Maar hij had wel deze diesel. En daar zijn ze mee akkoord gegaan. Dus de verkoper valt niks te verwijten in deze qua dit.
Ik heb mn ouders op het moment van de deal (ik was er bij) nog gewaarschuwd. Maar toen moest ik mn mond houden,want ik wist toch nergens vanaf.
Ennu zijn ze genaait![]()
![]()
schapen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |