Toppie argumenten, jongen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:15 schreef SCH het volgende:
Wat zit jij ineens rechts-populistisch te doen Kozzmic, met je milieumaffia en zo. Vind je het gek dat je egoistisch wordt genoemd.
Het is opvallend hoe mensen veranderen als het om NIMBY-achtig gedrag gaat. Deze posts staan bijna haaks op zijn normale posts.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:17 schreef Kadesh het volgende:
Ja Kozzmic, doe eens lief, boehoehoe.........![]()
Met een nieuwe spoorlijn langs een kwetsbaar natuurgebied natuurlijkquote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:30 schreef Knarf het volgende:
Maar de infrastructuur van een trein is bijna evengroot als die van een snelweg, maar kan veel minder mensen 'vervoeren'. Dus hoe moet ik dit dan plaatsen?
En waarom zou dit orgaan niet objectief zijn? Ik citeer: "De Raad voor het Landelijk Gebied adviseert de regering en de beide kamers van de Staten-Generaal op hoofdlijnen van beleid." en "De Raad voor het Landelijk Gebied bestaat uit 12 leden inclusief de voorzitter.De leden zijn - conform de richtlijnen van de wet - onafhankelijk en benoemd op basis van hun deskundigheid op het werkterrein waarvoor de raad is ingesteld, alsmede hun maatschappelijke kennis en ervaring."quote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:06 schreef Kozzmic het volgende:
Geheel objectief natuurlijk: Raad voor het Landelijk Gebied![]()
Er zullen ongetwijfeld uitzonderingen zijn, maar de algemene trend is anders dan jij hier doet geloven.quote:Ik ben een jaar of tien geleden betrokken geweest bij wat projecten in Amsterdam. Vanaf de jaren 80 wordt er juist veel gedaan om de natuur tot ver binnen de steden terug te brengen. Je ziet het bijvoorbeeld aan de vorm van Amsterdam, een soort hand met vingers, met tussen de vingers alle ruimte voor de natuur om tot diep in de stad door te dringen. De Nederlandse steden voorstellen als betonnen kolossen is simpelweg een leugen.
Dit is haast lachwekkend. Huizen worden steeds kleiner, tuinen worden kleiner, vaak laat men de voortuin maar helemaal achterwege, er wordt geen rekening gehouden met ruimte voor kinderen om buiten te spelen, en zo kan ik nog wel even doorgaan. We worden gedwongen om steeds dichter boven op elkaar te wonen en dan durf jij te beweren dat er veel aandacht wordt gegeven aan leefbaarheid en natuur.quote:Uiteraard wordt er gebouwd, maar er wordt daarbij juist veel aandacht gegeven aan leefbaarheid en natuur, soms zelf m.i. te veel.
Wat een onzin verhaal. Mensen staan echt niet voor de lol in de file. Het is trouwens ook niet zo dat de wegen in Nederland overvol zijn. Alleen bepaalde stukken staan op twee momenten per werkdag muurvast. Gewoon een kwestie van op die stukken de capaciteit verhogen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:54 schreef SCH het volgende:
\Meer asfalt leidt tot meer auto's - het is absoluut geen oplossing. Iedereen weet dat het uiteindelijk om het betalen van rijden gaat, tol e.d. maar geen partij durft dat aan. Kiezers he.
Ja, en dat mag dan natuurlijk welquote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:32 schreef Joppy het volgende:
[..]
Met een nieuwe spoorlijn langs een kwetsbaar natuurgebied natuurlijk
Tuurlijk, zo een spoorlijn is namelijk veel nuttiger dan een snelweg. Daar komt maar iedere 3 minuten (mits optimaal bezet) een trein voorbij, das veel rustiger voor de vogeltjesquote:Op zaterdag 10 juni 2006 19:56 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, en dat mag dan natuurlijk wel![]()
kwa rust zal het idd weinig uitmaken .. maar al dat vergif wat daar in de lucht gestoten wordt zelfs al is het gefilterd, dat heeft natuurlijk geen enkel effect ?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 20:26 schreef Joppy het volgende:
Tuurlijk, zo een spoorlijn is namelijk veel nuttiger dan een snelweg. Daar komt maar iedere 3 minuten (mits optimaal bezet) een trein voorbij, das veel rustiger voor de vogeltjes
vrij simpel, het destijds ingezette beleid om meer mensen in het OV te krijgen (DenUyl ging zelf met de trein naar z'n werk van A'dam naar Den Haag) werd binnen no-time getorpedeerd door een meervoud van componenten .. met als belangrijkste geld tekort ten gevolge van de oliecrisis, stagnerende economie en missende taxes van de benzine .. en krijg de burger maar uit zijn auto .. sinds Ford en Hitler droomd iedere burger van zijn eigen autotje lijkt het ..quote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:30 schreef Knarf het volgende:
Hoe moet het OV eigenlijk verbeterd worden?
Meer bussen, meer treinen?
Het OV tussen Almere en A'dam, zit op dit moment ook vol. Daar kunnen niet veel mensen meer bij tijdens de spits. Daar moet dus eerst wat aangedaan worden, anders heeft het roepen dat mensen maar het OV moeten pakken geen zin. Ze kunnen er niet eens in.
Maar de infrastructuur van een trein is bijna evengroot als die van een snelweg, maar kan veel minder mensen 'vervoeren'. Dus hoe moet ik dit dan plaatsen?
nou moequote:Op zaterdag 10 juni 2006 01:27 schreef Knarf het volgende:
Er is geen natuur in Nederland alles is aangelgt (ooit).
heb je het nou over het ene weiland waar ze die vlinders weer gevonden hebben waarvan men dacht dat die uitgestorven waren ?quote:Heb je wel eens gezien waar die tunnel van de HSL goed voor was. Er is daar niets, alleen weiland, waar meestal niet eens koeien oplopen. Is dit nu de natuur in Nederland die beschermt moet worden?
heeft een riant gedeelte van die weilanden niet te maken met de waterstand .. dat als je dat dicht gooit/beplant dat hele waterstandsreguleringsgebeuren in de streek op zijn kop komt te staan ?quote:Laat de overheid eens een paar flinke boerderijen opkopen en daar een echt natuurlandschap van maken. En dat mag van mij het liefst in het groene hart, want de 'natuur' daar bestaat hoefdzakelijk uit weilanden. Maar dan ook gelijk de infrastructuur goed aanpassen. Want al die uitlaatgassen van auto's in de file veroorzaken een stuk meer verontreiniging dan auto's die gewoon blijven rijden.
Die komt nu enkele kilometers verderop de lucht in, bij de energiecentrale. En die wordt nog steeds gestookt op fossiele brandstoffen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 23:33 schreef moussie het volgende:
[..]
kwa rust zal het idd weinig uitmaken .. maar al dat vergif wat daar in de lucht gestoten wordt zelfs al is het gefilterd, dat heeft natuurlijk geen enkel effect ?
Overigens heeft Nederland al een heel dicht spoorwegnetwerk, maar het zal nooit een volledige oplossing kunnen bieden. Al is het alleen maar het feit dat een auto je de vrijheid geeft. Je bent van niemand afhankelijk, je hebt privacy en laadruimte. Bovendien is het wegennet vele malen fijnmazigerquote:[..]
vrij simpel, het destijds ingezette beleid om meer mensen in het OV te krijgen (DenUyl ging zelf met de trein naar z'n werk van A'dam naar Den Haag) werd binnen no-time getorpedeerd door een meervoud van componenten .. met als belangrijkste geld tekort ten gevolge van de oliecrisis, stagnerende economie en missende taxes van de benzine .. en krijg de burger maar uit zijn auto .. sinds Ford en Hitler droomd iedere burger van zijn eigen autotje lijkt het ..
dus de geplande uitbreiding is nooit gekomen, de extra treinstellen niet besteld, heel wat dubbele sporen (nog steeds) niet gelegd .. en sinds de privatisering gaat het al helemaal lekker, alles wat niet echt nodig is en met verlies draait wordt asap opgedoekt of dusdanig drastisch ingekrompen dat het amper nog zinvol is
Ik denk dat hij denkt dat een weiland nutteloos is als er geen vee in loopt. Wat dus niet waar is. Gras is namelijk ook voer in de winter en dat moet ook ergens groeien en met een kudde er in groeit dat niet zo hardquote:[..]
nou moe
[..]
heb je het nou over het ene weiland waar ze die vlinders weer gevonden hebben waarvan men dacht dat die uitgestorven waren ?
Op dit moment daalt het aantal boeren (vergrijzing, weinig opvolgers, tegenwerkende overheid), maar de productiviteit gaat al jaren omhoog. Er komt dus landbouwgrond vrij, dat is het punt niet.quote:[..]
heeft een riant gedeelte van die weilanden niet te maken met de waterstand .. dat als je dat dicht gooit/beplant dat hele waterstandsreguleringsgebeuren in de streek op zijn kop komt te staan ?
en vraagje, als die weilanden dus bebouwd/beplant zouden worden en dan gaan we ervan uit dat de grond niet wegzakt omdat die uitdroogt en het verderop onderloopt omdat het water nergens anders naar toe kan .. maar waar grazen de koeien dan .. want die zal je toch moeten houden voorlopig, daar hangt een hele keten van voedselverwerkende industrie aan vast die anders werkeloos zou worden ?
Als je niet afhankelijk van anderen in je werk, dan kan dat. Zou een stuk schelen. Maar als je bijv. vertegenwoordiger bent, dan kan je niet zeggen " kom laat ik vandaag eens 's avonds langs de klanten gaan". Kans is groot dat er dan niemand is.quote:wat mij blijft verbazen .. we willen hoeveel geld ook alweer uitgeven voor een extra snelweg of een paar extra banen op de snelweg die hooguit 4 uur per dag gebruikt worden, de rest van de tijd ligt dat daar maar en kost alleen, je zal het toch moeten onderhouden ?
waarom gaan we niet even een extra baan aanleggen in onze denkprocessen ipv zo eensporig te blijven denken aan meer en meer asphalt zodat we met z'n allen stipt om 9 uur kunen beginnen ?
ga de arbeidstijden spreiden en de files verdwijnen als sneeuw voor de zon .. het is zo simpel ..
Dit "bos" is dus gekocht door particulieren en eigendom van natuurmonumenten. De overheid pakt het grond dus af of je het mee eens bent of niet.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:14 schreef heiden6 het volgende:
Koop maar een bos op ofzo om te gaan zitten janken terwijl mensen mét een baan langs je rijden.![]()
Treurig dat mensen blijven komen met dooddoeners als "heel Nederland wordt geasfalteerd"...quote:Op zondag 11 juni 2006 00:58 schreef Arnem_ het volgende:
[..]
Het aanleggen van snelwegen is geen structurele oplossing en maakt alleen maar meer problemen. In de limiet (heel Nederland geasfalteerd) zou je nog steeds files krijgen doordat de verkeersstromen dan nog chaotischer zouden lopen.
Maar waarom wordt die weg zo duur? Omdat er zo nodig een tunnel moet worden aangelegd, die m.i. ter hoogte van het Naardermeer helemaal niet noodzakelijk is.quote:Op zondag 11 juni 2006 01:07 schreef zakjapannertje het volgende:
het Centraal Planbureau vindt overigens de aanleg van de A6-A9-verbinding te duur...
Zo'n tracé wordt nou eenmaal gigantisch duur als een handjevol groene mensen blijft procedureren en absurde eisen blijft stellen (zoals ondertunneling)...quote:Op zondag 11 juni 2006 01:07 schreef zakjapannertje het volgende:
het Centraal Planbureau vindt overigens de aanleg van de A6-A9-verbinding te duur, met de invoering van een spitsheffing moet de huidige infrastructuur (met wat aanpassingen) aldaar voldoende zijn om de verkeersdrukte tussen Amsterdam en Almere op te vangen, lijkt mij dat het kabinet onvoldoende naar het CPB rapport heeft gekeken eigenlijk, niet alle mogelijkheden zijn benut
quote:Erop of eronder voor de Ouderkerkerplas
Is de Ouderkerkerplas in 2010 nog een natuur- en recreatieplas of een groot verkeersplein? Dat is de vraag waar u tot eind januari 2005 uw mening over kunt geven. Rijkswaterstaat heeft begin januari de "startnotitie Hoofdverbinding Schiphol-Almere" gepubliceerd met mogelijke oplossingen voor de fileproblemen tussen Schiphol en Almere.
Initiatiefgroep StopA9.nl roept nu iedereen op die de Ouderkerkerplas en de gemeente Ouder Amstel een warm hart toedraagt om te protesteren.
Met Startnotitie Schiphol-Almere heeft Rijkswaterstaat de procedure gestart die moet leiden tot een kabinetsbesluit over de oplossing van de verkeersproblemen tussen Schiphol en Almere. In de startnotitie wordt de “stroomlijnvariant” als één van de alternatieven genoemd.
Dit betekent dat de A9 pal langs de zuid- en oostkant van de Ouderkerkerplas tot 8 of mogelijk zelfs 10 rijstroken wordt uitgebreid. De A2 wordt een soort Amerikaanse Highway met wellicht 12 rijstroken! De Ouderkerkerplas dreigt hiermee vrijwel omsloten te worden met een verkeersplein van ongekende afmetingen.
Realisatie van de stroomlijnvariant heeft de vernietiging van de Ouderkerkerplas als Natuur- en Recreatiegebied tot gevolg en betekent een ernstige verstoring van de leefbaarheid in de hele gemeente Ouder Amstel.
http://www.stopa9.nl/actueel.htm
Ook zonder tunnel is de weg te duur. Het is voor mij onbegrijpelijk dat men een kosten-baten analyse laat uitvoeren en dat deze vervolgens compleet wordt genegeerd omdat de conclusie niet in de lijn der wensen en verwachtingen ligt.quote:Op zondag 11 juni 2006 10:50 schreef Kozzmic het volgende:
Maar waarom wordt die weg zo duur? Omdat er zo nodig een tunnel moet worden aangelegd, die m.i. ter hoogte van het Naardermeer helemaal niet noodzakelijk is.
Pardon? Ik reageer op jouw gebruik van termen als 'miliemaffia' en 'die paar natuurclubjes'. Kijk dan eerst even naar jezelfquote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:18 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Toppie argumenten, jongen.![]()
Als je het niet kan winnen op inhoud, dan ga je maar strooien met termen als 'egoisme' en' rechts-populistisch'.![]()
Dat is het Jorritsma-verhaal. Doe het maar zo goedkoop en schadelijk mogelijk want het gaat om de economie. Dat gezeik ook van mensen die hechten aan een natuurgebiedquote:Op zondag 11 juni 2006 10:50 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Maar waarom wordt die weg zo duur? Omdat er zo nodig een tunnel moet worden aangelegd, die m.i. ter hoogte van het Naardermeer helemaal niet noodzakelijk is.
quote:Op zondag 11 juni 2006 10:53 schreef Kozzmic het volgende:
Stroomlijning van de Gaasperdammerweg is overigens volgens een natuurclubje ook al niet gewenst...
[..]
Ja inderdaad. Laat de milieufanatici vooral nog meer macht krijgen. Dan weten we zeker dat de economie de nek om wordt gedraaid en vervolgens gaan mensen klagen dat ze geen werk hebben en er voedselbanken zijnquote:Op zondag 11 juni 2006 11:46 schreef SCH het volgende:
Dat is het Jorritsma-verhaal. Doe het maar zo goedkoop en schadelijk mogelijk want het gaat om de economie. Dat gezeik ook van mensen die hechten aan een natuurgebied![]()
Toon eerst het economisch belang van deze weg maar eens aan.quote:Op zondag 11 juni 2006 11:58 schreef MrX1982 het volgende:
Ja inderdaad. Laat de milieufanatici vooral nog meer macht krijgen. Dan weten we zeker dat de economie de nek om wordt gedraaid en vervolgens gaan mensen klagen dat ze geen werk hebben en er voedselbanken zijn.
ach ja, zal wel taxes opbrengen of zo .. ..quote:Op zondag 11 juni 2006 12:43 schreef NewOrder het volgende:
Toon eerst het economisch belang van deze weg maar eens aan.
Ga eens voor de lol op een door de weekse dag van Amsterdam West naar Almere proberen te rijden. Moet jij kijken of je dat leuk vindtquote:Op zondag 11 juni 2006 00:58 schreef Arnem_ het volgende:
@dazzle: De meeste mensen in de file zien het anders als hun dagelijkse ritueel en als een soort van uitvlucht tussen thuis en werk. Stond vandaag een aardig artikel in de krant over dit fenomeen.
Maar ben je ook bereid om je welvaart op te geven?quote:Op zondag 11 juni 2006 14:07 schreef moussie het volgende:
[..]
ach ja, zal wel taxes opbrengen of zo .. ..
dat we al met een generatie kinderen zitten met ongeloofelijk veel luchtwegaandoeningen (de artsen spreken van "zorgelijk" las ik laatst in een van die treinkrantjes) die ons ook handen vol met geld gaan kosten kan niemand wat schelen, we gaan gewoon nog zo'n zuurstofhart aantasten, schone lucht, waar is dat nou voor nodig, als ik maar niet in de file hoef te staan ..
en ja, ik weet dat het juist de files zijn die voor extra uitstoot zorgen .. maar om daarvoor het evenwicht te verstoren van een natuurgebied .. ook lekker zinvol
Of kort gezegt...quote:Op zondag 11 juni 2006 10:53 schreef Kozzmic het volgende:
Stroomlijning van de Gaasperdammerweg is overigens volgens een natuurclubje ook al niet gewenst...
[..]
Je bedoelt wanneer het geld voor de subsidies op is?quote:Op zondag 11 juni 2006 22:48 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Of kort gezegt...
Laat Amsterdam maar een verkeersinfarct krijgen.
Dat is wat de natuurclubjes willen maar zelf wel zeiken als ze hun baan kwijt raken etc...
Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat de Gaasperdammerweg wordt uitgebreid.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:35 schreef Kozzmic het volgende:
Een slechte zaak, want die weg is ernstig noodzakelijk om de A1 te ontlasten. Of ze moeten een brug van Almere over het IJmeer naar de Gaasperdammerweg aanleggen. Het aangedragen alternatief: verbetering van de A1 en Gaasperdammerweg, is volgens mij haast geen doen. Ten eerste heb je enorme overlast tijdens de werkzaamheden, ten tweede zal het volgens mij maar een beperkte verbetering geven. Het verkeer dat vanuit de polder richting Schiphol en verder gaat moet dan (net als nu) in korte tijd driemaal van snelweg wisselen.
Wat dus meestal niet in de spits zal zijn.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Van mij hoef je er niet serieus op in te gaan. Het is slechts iets wat ik constateer als ik met het OV naar school ga.
Puintbronnen tegenover diffuse bronnen dat maakt nogal een verschil in beheersbaarheid.quote:Op zondag 11 juni 2006 00:45 schreef Joppy het volgende:
[..]
Die komt nu enkele kilometers verderop de lucht in, bij de energiecentrale. En die wordt nog steeds gestookt op fossiele brandstoffen.
[..]
Waarschijnlijk ongeveer net zo rendabel als de Betuwelijnquote:Op zondag 11 juni 2006 12:43 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Toon eerst het economisch belang van deze weg maar eens aan.
Een deel van m'n welvaart wel (al zal het dan in de praktijk gaan om een kleinere groei van je welvaart).quote:Op zondag 11 juni 2006 17:26 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Maar ben je ook bereid om je welvaart op te geven?
Anders ga je toch dichterbij je werk wonen of dichterbij een station ? Neehoor, omdat jij dat niet wilt moet de overheid een weg aanleggen ?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:35 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Heb je wel eens geprobeerd met de trein ergens te komen?
Als ik van mijn huis naar mijn werk wil ben ik 2,5 uur bezig met bus een trein. Terwijl ik met de auto in de spits er 1 - 1,5 uur over doe.
Buiten de spits is het zelfs in minder dan 3 kwartier te doen.
Nee laat ze eerst het OV maar eens grondig verbeteren voor dat ik de auto uit kom
Jij hebt zeker nog nooit gehoord van het woningtekort? Waarom denk je dat SCH het over symptoombestrijding heeft? De oorzaak voor de files in Nederland is niet een gebrek aan wegen maar een gebrek aan woningen, met name in de Randstad, waar dus wel de meeste banen te vinden zijn, zodat mensen ver van hun werk af moeten wonen, en dus iedere keer op en neer moeten rijden.quote:Op maandag 12 juni 2006 08:07 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Anders ga je toch dichterbij je werk wonen of dichterbij een station?
Dat je dan zonodig verder weg ´moet´ gaan wonen, waarom kies je dan een plaats uit met slechte OV verbindingen ? En laat de overheid opdraaien voor de kosten van een nieuwe snelweg ?quote:Op maandag 12 juni 2006 09:11 schreef Seneca het volgende:
[..]
Jij hebt zeker nog nooit gehoord van het woningtekort? Waarom denk je dat SCH het over symptoombestrijding heeft? De oorzaak voor de files in Nederland is niet een gebrek aan wegen maar een gebrek aan woningen, met name in de Randstad, waar dus wel de meeste banen te vinden zijn, zodat mensen ver van hun werk af moeten wonen, en dus iedere keer op en neer moeten rijden.
Omdat er niet genoeg ruimte is om IEDEREEN in een plaats met goede OV verbindingen te laten wonen, misschien?quote:Op maandag 12 juni 2006 09:15 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dat je dan zonodig verder weg ´moet´ gaan wonen, waarom kies je dan een plaats uit met slechte OV verbindingen ? En laat de overheid opdraaien voor de kosten van een nieuwe snelweg ?
Zoek dan een baan dichterbij huis, of een baan die goed betaalt zodat je in de buurt van je werk kan gaan wonen.quote:Op maandag 12 juni 2006 09:27 schreef Seneca het volgende:
[..]
Omdat er niet genoeg ruimte is om IEDEREEN in een plaats met goede OV verbindingen te laten wonen, misschien?
Hoe wil je dat doen als de meeste banen in de Randstad zijn? Dan kan simpelweg niet iedereen een baan dicht bij huis zoeken.quote:Op maandag 12 juni 2006 10:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zoek dan een baan dichterbij huis, of een baan die goed betaalt zodat je in de buurt van je werk kan gaan wonen.
Dan moet je dus in de Randstad gaan wonen. Nogmaals, we hebben de mond vol van eigen verantwoording, en niet meer terugvallen op Vadertje Staat.quote:Op maandag 12 juni 2006 10:18 schreef Seneca het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen als de meeste banen in de Randstad zijn? Dan kan simpelweg niet iedereen een baan dicht bij huis zoeken.
tja, dan zal je dus moeten kiezen wiens eigendomsrecht heiliger is ..quote:Op maandag 12 juni 2006 10:18 schreef Seneca het volgende:
Hoe wil je dat doen als de meeste banen in de Randstad zijn? Dan kan simpelweg niet iedereen een baan dicht bij huis zoeken.
Inderdaad, dat zou heel goed zijn.quote:Op zondag 11 juni 2006 22:48 schreef Martijn_77 het volgende:
Laat Amsterdam maar een verkeersinfarct krijgen.
Omdat het die werkenden zijn die het belastinggeld opbrengen misschien? Om maar te zwijgen van het aandeel van de autogebruikers.quote:Op maandag 12 juni 2006 10:21 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Dan moet je dus in de Randstad gaan wonen. Nogmaals, we hebben de mond vol van eigen verantwoording, en niet meer terugvallen op Vadertje Staat.
Waarom moet de staat een dure snelweg bouwen zodat jij in een groter/goedkoper huis kan blijven wonen ?
als ik je ff om je oren mag slaan met een van je eigen uitspraken ?quote:Op maandag 12 juni 2006 13:48 schreef nikk het volgende:
Omdat het die werkenden zijn die het belastinggeld opbrengen misschien? Om maar te zwijgen van het aandeel van de autogebruikers.
het is toch te gek voor woorden als er in de stad niet gewoond kan worden omdat het particuliere eigendom heilig is en beschermd moet worden om vervolgens een weg te (moeten) bouwen voor deze mensen die niet meer in de stad kunnen wonen en daarvoor dan wel privégrond te onteigenen .. ?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:49 schreef nikk het volgende:
Inderdaad, dat diefstal niet meer mag.
Je beseft zeker niet wat de impact daarvan op de economie is. Als dat gebeurd dan kunnen die treehuggers welquote:Op maandag 12 juni 2006 11:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Inderdaad, dat zou heel goed zijn.
Vervolgens gaan ze op het Londense model over dat prima werkt.
Zijn er economisch sterke gebieden zonder files en opstoppingen dan?quote:Op maandag 12 juni 2006 14:18 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Je beseft zeker niet wat de impact daarvan op de economie is. Als dat gebeurd dan kunnen die treehuggers welnaar alle subsidies want dan gaat de economie er aan.
Je moet het één het ander in perspectief plaatsen. Een woning is iets anders dan een weg waar honderdduizenden mensen gebruik van maken en het economische belang dusdanig groot is. De kosten daarvan zijn ook onvergelijkbaar. Daarbij krijg je een schadevergoeding bij onteigening terwijl krakers over het algemeen maar een kostenpost zijn. En men kan niet ergens anders een weg aanleggen zoals je wel gewoon ergens anders kunt wonen.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:14 schreef moussie het volgende:
[..]
als ik je ff om je oren mag slaan met een van je eigen uitspraken ?
[..]
het is toch te gek voor woorden als er in de stad niet gewoond kan worden omdat het particuliere eigendom heilig is en beschermd moet worden om vervolgens een weg te (moeten) bouwen voor deze mensen die niet meer in de stad kunnen wonen en daarvoor dan wel privégrond te onteigenen .. ?
Ik zal wel hartstike achterlijk zijn maar ik snap het niet .. het grondbezit in de steden is heilig, dus al die mensen moeten de stad uit, er moeten ergens voor duur geld woningen worden gebouwd, er moet voor veel geld een weg worden aangelegd die over privéterrein loopt dus er moet onteigend ..
als er dan blijkbaar toch onteigend mag worden in het belang van de gemeenschap, waarom dan niet die grondbezitter in de stad onteigenen en de rest van de poen besteden aan iets nuttigs ?
Ik wist niet dat de Londense economie is ingestort, maar vertel?quote:Op maandag 12 juni 2006 14:18 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Je beseft zeker niet wat de impact daarvan op de economie is. Als dat gebeurd dan kunnen die treehuggers welnaar alle subsidies want dan gaat de economie er aan.
Zal dit niet veel eerder voor een verschuiving van de problemen zorgen?quote:Op maandag 12 juni 2006 14:47 schreef Joppy het volgende:
Helaas zal dit ook niet de files oplossen, die zullen waarwschijnlijk wel nooit verdwijnen. Maar het aanleggen van een klein stukje snelweg als dit kan een hoop verlichting brengen.
Ja, maar Londen is een stad en die heffing geld alleen voor Londen centrum wat een uitstekend openbaar vervoer net werk heeft.quote:Op maandag 12 juni 2006 15:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik wist niet dat de Londense economie is ingestort, maar vertel?
Londen kom je nauwelijks nog met de auto in - alleen tegen fikse vergoeding. En iedereen is er blij mee.
Jij had het over Amsterdam en dat is dus heel goed met Londen te vergelijken.quote:Op maandag 12 juni 2006 16:09 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja, maar Londen is een stad en die heffing geld alleen voor Londen centrum wat een uitstekend openbaar vervoer net werk heeft.
Hierin Nederland praatje over een regio, welke al een overvol openbaar vervoer heeft en daarnaast is het OV netwerk in Nederland verre van optimaal
Dat is dus appels met peren vergelijken en geeft dus ook een hele andere impact op de economie
Een brug over het IJmeer heeft niks te maken met de verbindig Schiphol-Almere.quote:Op maandag 12 juni 2006 15:50 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Zal dit niet veel eerder voor een verschuiving van de problemen zorgen?
Ik zie wel iets in een goede brug over het IJmeer.
Maar wel met de verbinding Almere Amsterdam. Als die beter wordt zal de huidige route richting Schiphol ook ontlast worden.quote:Op maandag 12 juni 2006 16:38 schreef Joppy het volgende:
[..]
Een brug over het IJmeer heeft niks te maken met de verbindig Schiphol-Almere.
Ik denk het geen kwestie is van of/of maar van en/en.quote:Op maandag 12 juni 2006 16:49 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Maar wel met de verbinding Almere Amsterdam. Als die beter wordt zal de huidige route richting Schiphol ook ontlast worden.
Dat hoeft niet perse zoals al eerder aangegeven in dit topic kan je geen wegen blijven bouwen. het lijkt mij beter om te zoeken naar een duurzame integrale oplossing voor de verbinding van Almere met Amsterdam en evt schiphol. In plaats van ad hoc oplossingen zoals men nu voorstelt.quote:Op maandag 12 juni 2006 17:06 schreef Joppy het volgende:
[..]
Ik denk het geen kwestie is van of/of maar van en/en.
De verbinding A6/A9 kan een onderdeel zijn van die intergrale oplossing. Samen met een brug over het IJmeer is er dan een zgn '2e ring' rond A'dam.quote:Op maandag 12 juni 2006 17:08 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Dat hoeft niet perse zoals al eerder aangegeven in dit topic kan je geen wegen blijven bouwen. het lijkt mij beter om te zoeken naar een duurzame integrale oplossing voor de verbinding van Almere met Amsterdam en evt schiphol. In plaats van ad hoc oplossingen zoals men nu voorstelt.
Zou kunnen inderdaad. Maar ik ben toch van mening dat je eerst die integrale visie uit moet werken (ook in overleg met milieugroepen, protesten voorkomen is beter dan procederen, VNO NCW etc etc). Voordat je je pijlen gaat richten op 1 van de mogelijke deeloplossingen.quote:Op maandag 12 juni 2006 17:21 schreef Joppy het volgende:
[..]
De verbinding A6/A9 kan een onderdeel zijn van die intergrale oplossing. Samen met een brug over het IJmeer is er dan een zgn '2e ring' rond A'dam.
Als je dan bijv. de tram naar IJburg doortrekt naar Almere en opwaardeert tot Metro/Lightrail en ook de weesperboog aanlegt. Dan kom je al een heel eind.
Als je eerst jaren gaat polderen met van alles en iedereen, dan blijf je achter de feiten aan lopen. En uiteindelijk komt er dan een halfbakken oplossing om iedereen tevreden te houden, maar niemand die dan tevreden is.quote:Op maandag 12 juni 2006 17:25 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Zou kunnen inderdaad. Maar ik ben toch van mening dat je eerst die integrale visie uit moet werken (ook in overleg met milieugroepen, protesten voorkomen is beter dan procederen, VNO NCW etc etc). Voordat je je pijlen gaat richten op 1 van de mogelijke deeloplossingen.
Het grondbezit in de stad is niet heilig er is gewoon geen grond. Er willen gewoon te veel mensen wonen en Amsterdam mag niet uitbreiden.quote:Op maandag 12 juni 2006 14:14 schreef moussie het volgende:
[..]
als ik je ff om je oren mag slaan met een van je eigen uitspraken ?
[..]
het is toch te gek voor woorden als er in de stad niet gewoond kan worden omdat het particuliere eigendom heilig is en beschermd moet worden om vervolgens een weg te (moeten) bouwen voor deze mensen die niet meer in de stad kunnen wonen en daarvoor dan wel privégrond te onteigenen .. ?
Ik zal wel hartstike achterlijk zijn maar ik snap het niet .. het grondbezit in de steden is heilig, dus al die mensen moeten de stad uit, er moeten ergens voor duur geld woningen worden gebouwd, er moet voor veel geld een weg worden aangelegd die over privéterrein loopt dus er moet onteigend ..
als er dan blijkbaar toch onteigend mag worden in het belang van de gemeenschap, waarom dan niet die grondbezitter in de stad onteigenen en de rest van de poen besteden aan iets nuttigs ?
Je kan beter wat polderen en tot een oplossing zien te komen dan domweg proberen je mening door te dringen. Dat wou men bij de A4 en dat duurt nu al 30 jaar.quote:Op maandag 12 juni 2006 17:33 schreef Joppy het volgende:
[..]
Als je eerst jaren gaat polderen met van alles en iedereen, dan blijf je achter de feiten aan lopen. En uiteindelijk komt er dan een halfbakken oplossing om iedereen tevreden te houden, maar niemand die dan tevreden is.
De A6/A9 is naar mijn idee net als de A4 bij Schiedam, een ontbrekende schakel in het trace. Die dus gewoon aangelegd moet worden.
Het is niet alleen de ontbrekende schakel het is onderdeel van het oorspronkelijke plan. Hij had er al 30 jaar terug moeten liggen. Sterker nog de aansluitingen bij de A2 waren 30 jaar terug al aangelegd en later weer weggehaald. Nog sterker kijk eens naar een landkaart en kijk dan eens waar de A9 aansluit op de A2. Trek de lijn door naar de A6. En ziedaar hoe het allemaal in elkaar past en bedoeld was.quote:Op maandag 12 juni 2006 17:33 schreef Joppy het volgende:
[..]
Als je eerst jaren gaat polderen met van alles en iedereen, dan blijf je achter de feiten aan lopen. En uiteindelijk komt er dan een halfbakken oplossing om iedereen tevreden te houden, maar niemand die dan tevreden is.
De A6/A9 is naar mijn idee net als de A4 bij Schiedam, een ontbrekende schakel in het trace. Die dus gewoon aangelegd moet worden.
Die hadden anders 5 km verderop in de file gestaanquote:Op maandag 12 juni 2006 17:49 schreef dazzle123 het volgende:
Maar nee een paar lobbyclubjes gaan lopen klagen en schreeuwen met als gevolg dat politici met slappe knietjes buigen. Gevolg, honderdduizenden mensn staan al tientallen jaren onnodig in de file.
Het is niet met elkaar te vergelijken omdat men in Nederland heeft gekozen voor overloopsteden en niet voor een grote aaneengesloten stad.quote:Op maandag 12 juni 2006 16:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij had het over Amsterdam en dat is dus heel goed met Londen te vergelijken.
Het OV van netwerk kan ook optimaler maar dat wordt door bepaalde krachten in de politiek nou juist tegengehouden. Ik vind het nogal hypocriet dat veel rechtse mensen mekkeren over de kwaliteit van het OV maar ook weigeren om daar in te investeren en dat altijd hebben tegengehouden.
Nu staan ze die 5km verderop ook in de file maar ook de 5km daar voor.quote:Op maandag 12 juni 2006 17:53 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Die hadden anders 5 km verderop in de file gestaan.
Dat bedoel ik ook, daarom trek ik ook de vergelijking met de A4.quote:Op maandag 12 juni 2006 17:49 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Het is niet alleen de ontbrekende schakel het is onderdeel van het oorspronkelijke plan. Hij had er al 30 jaar terug moeten liggen. Sterker nog de aansluitingen bij de A2 waren 30 jaar terug al aangelegd en later weer weggehaald. Nog sterker kijk eens naar een landkaart en kijk dan eens waar de A9 aansluit op de A2. Trek de lijn door naar de A6. En ziedaar hoe het allemaal in elkaar past en bedoeld was..
Al die plannen staan al vast. Laatst nog een stukje op de frontpage over een derde ring om AMsterdam. Terwijl bij mijn weten de tweede nog niet eens bestaat. Dit stuk A9-A6 is onderdeel van die tweede ring. Net als volgens mij de A5 en de tweede koentunnel en een directe verbinding van Flevoland richting Purmerend. Hoe dat precies zit weet ik niet maar de plannen zullen vast ergens op het ministerie van Verkeer en Waterstaat liggen.quote:Op maandag 12 juni 2006 18:05 schreef armmoetzaaier het volgende:
is dat wegen netwerk niet al lang vast gelegt op tekening. kijk naar de A4 je mist een stukje van delft tot rotterdam. dat komt er hoe dan ook. al staat er dat hele stuk alleen maar mensen als vogelverschikkers vast gebonden. en A4 mist nog een stuk tussen rotterdam en berg op zoom. nou dat komt ook aan elkaar. en zo gaat dan met die A9 ook. randstad groeit aan elkaar dus je kan er niet onder uit komen.
laten die actievoerders een nuttig werk gaan doen. kunnen ze wat geld verdiennen om zit zelf bij te houden.
Het probleem is dat je al gauw het riscio loopt om achter de feiten aan te blijven lopen, omdat het ideale compromis niet kan worden bereikt.quote:Op maandag 12 juni 2006 17:47 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Je kan beter wat polderen en tot een oplossing zien te komen dan domweg proberen je mening door te dringen. Dat wou men bij de A4 en dat duurt nu al 30 jaar.
Als je draagvlak weet te verwerven zullen er veel minder protesten en dien ten gevolge vertragingen zijn.
Ja, want als je eenmaal een plan hebt gemaakt dan moet je het ook uitvoeren, ongeacht of dat plan nog past in de huidige tijd.quote:Op maandag 12 juni 2006 17:33 schreef Joppy het volgende:
De A6/A9 is naar mijn idee net als de A4 bij Schiedam, een ontbrekende schakel in het trace. Die dus gewoon aangelegd moet worden.
en je zuurstof haal je in de aanbieding bij land's grootste kruidenier ?quote:Op maandag 12 juni 2006 18:33 schreef frankium het volgende:
Gewoon dat meer droogleggen. Voor natuur rij je maar iets verder naar de oostvaardersplassen of de veluwe.
er staat gewoon, ondanks alles, nog steeds verschrikkelijk veel leegquote:Op maandag 12 juni 2006 17:45 schreef dazzle123 het volgende:
Het grondbezit in de stad is niet heilig er is gewoon geen grond. Er willen gewoon te veel mensen wonen en Amsterdam mag niet uitbreiden.
hehe .. en of mij dat nog iets zegt .. parkeerplek bij het station en met het OV naar Amsterdam, dat was de bedoeling .. schone lucht ook in de binnenstad .. en gelukkig is er sindsdien in de binnenstad en naaste omgeving toch wel een beetje groen bij gekomen waardoor de lucht weer enigzins adembaar is ..quote:Dat is nou het hele punt wat ik al eerder aanhaalde waar gemakshalve maar niet op in wordt gegaan. Het is allemaal zo bedoeld door de overheid 40 jaar terug. Het is niet zo dat al die mensen dachten van he laten we eens in die nieuw aangelegde polder gaan wonen. Nee de overheid wilde dat zo. En waarom? Nou niet omdat ze Nederland vol wilden bouwen maar juist om dat te voorkomen. Het groene hart zegt jullie dat nog iets?
Maar de uitvoering van een plan op 90 % afkappen en de snelweg in het niets laten eindigen, terwijl enkele kilometers verderop parallel aan de weg die er niet is, iedereen dagelijks in de file staat. Dat is wel verstandig?quote:Op maandag 12 juni 2006 18:31 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Ja, want als je eenmaal een plan hebt gemaakt dan moet je het ook uitvoeren, ongeacht of dat plan nog past in de huidige tijd.
Heeft er nou niemand geleerd van de fouten die we in het verleden hebben gemaakt?
Overigens produceert een stukje natuur als het Naardermeer relatief weinig zuurstof. De natuur daar is "volwassen" , maar juist jonge planten produceren het meeste zuurstof. Daarbij hebben die juist CO2 nodig om te kunnen groeienquote:Op maandag 12 juni 2006 20:41 schreef moussie het volgende:
[..]
en je zuurstof haal je in de aanbieding bij land's grootste kruidenier ?
Dat neemt niet weg dat je het Londense voorbeeld nog steeds heel goed in Amsterdam kan toepassen en kan uitbreiden in de regio.quote:Op maandag 12 juni 2006 17:54 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Het is niet met elkaar te vergelijken omdat men in Nederland heeft gekozen voor overloopsteden en niet voor een grote aaneengesloten stad.
Dat is een keuze die 30 jaar geleden is gemaakt. Het is zinloos om nu terug te komen op die keuze zonder rekening te houden met de huidige situatie.quote:Op maandag 12 juni 2006 21:06 schreef Joppy het volgende:
Maar de uitvoering van een plan op 90 % afkappen en de snelweg in het niets laten eindigen, terwijl enkele kilometers verderop parallel aan de weg die er niet is, iedereen dagelijks in de file staat. Dat is wel verstandig?
De huidige situatie is dat er nog meer files zijn en het stuk weg broodnodig.quote:Op maandag 12 juni 2006 22:07 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dat is een keuze die 30 jaar geleden is gemaakt. Het is zinloos om nu terug te komen op die keuze zonder rekening te houden met de huidige situatie.
Ik snap nog steeds niet hoe je een centrum oplossing van een metropool wil toe passen op de ringweg van onze hoofdstad. Is necht appels met peren vergelijkenquote:Op maandag 12 juni 2006 21:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat je het Londense voorbeeld nog steeds heel goed in Amsterdam kan toepassen en kan uitbreiden in de regio.
Het heeft niks met milieu te maken maar met infrastructuur. Verdiep je maar eens in de Londense situatie. Kun je heel goed iets mee doen hier.quote:Op maandag 12 juni 2006 22:25 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet hoe je een centrum oplossing van een metropool wil toe passen op de ringweg van onze hoofdstad. Is necht appels met peren vergelijken
Dan kun je de economie van de U.S.A. ook net zo goed met die van China vergelijken![]()
Maar misschien is de milieulogica waar en normaal mens de balen niet van snapt.
Ja, maar de infrastructuur van een centrum is totaal iets anders dan dat van een rand / snelweg.quote:Op maandag 12 juni 2006 22:26 schreef SCH het volgende:
Het heeft niks met milieu te maken maar met infrastructuur. Verdiep je maar eens in de Londense situatie. Kun je heel goed iets mee doen hier.
Jij beschikt over cijfers die de noodzaak van die weg aantonen?quote:Op maandag 12 juni 2006 22:09 schreef Joppy het volgende:
De huidige situatie is dat er nog meer files zijn en het stuk weg broodnodig.
Vooral ook over cijfers die aantonen dat deze financieel uitkanquote:Op dinsdag 13 juni 2006 08:14 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Jij beschikt over cijfers die de noodzaak van die weg aantonen?
Ik denk juist dat men door zich hierop te storten achter de feiten aan gaat lopen. Je kan nu al van verre ruiken dat het net zo'n drama wordt als de A4.quote:Op maandag 12 juni 2006 18:24 schreef Joppy het volgende:
[..]
Het probleem is dat je al gauw het riscio loopt om achter de feiten aan te blijven lopen, omdat het ideale compromis niet kan worden bereikt.
Ik heb liever volledig draagvlak bij de meerderheid (bijv. forensen en werkgevers), dan halfbakken draagvlak bij het geheel.
Als alle wegen in de omgeving elke ochtend en avond weer vast staan, dan lijkt mij het duidelijk dat er iets moet gebeuren. Alles zal zijn kostplaatje hebben, ook de files als er niks gebeurd. Het financiele voordeel van een stuk weg is bovendien lastig te aan te geven, je weet weinig van de situatie over 40/50, misschien wel 100 jaar als die weg er nog steeds ligt en gebruikt kan worden.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:38 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Vooral ook over cijfers die aantonen dat deze financieel uitkan.
Een goede oplossing waar iedereen het mee eens is, dat zou prachtig zijn. Maar er zijn bepaalde groeperingen die allergisch zijn voor elk stukje asfalt. Zo zijn zij ook tegen de variant over de gaasperdammerweg, want dan zou de ouderkerkerplas er last van hebben.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:09 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Ik denk juist dat men door zich hierop te storten achter de feiten aan gaat lopen. Je kan nu al van verre ruiken dat het net zo'n drama wordt als de A4.
Dat zie je gewoon aankomen de komende 30 jaar ligt die weg er nog niet. Dan kan je beter zorgen dat je het met z'n allen ergens over eens wordt en aan de slag gaan.
Het is inderdaad erg lastig aan te geven. Maar moet je daarom zomaar 4,5 miljard in een paar kilometer storten?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 13:32 schreef Joppy het volgende:
[..]
Als alle wegen in de omgeving elke ochtend en avond weer vast staan, dan lijkt mij het duidelijk dat er iets moet gebeuren. Alles zal zijn kostplaatje hebben, ook de files als er niks gebeurd. Het financiele voordeel van een stuk weg is bovendien lastig te aan te geven, je weet weinig van de situatie over 40/50, misschien wel 100 jaar als die weg er nog steeds ligt en gebruikt kan worden.
[..]
Het zal lastig zijn en er is altijd locaal protest. Maar het lijkt me toch wel praktisch om procedures tot aan de hoge raad en europese hoven te voorkomen. Want daar ga je nu naar toe.quote:Een goede oplossing waar iedereen het mee eens is, dat zou prachtig zijn. Maar er zijn bepaalde groeperingen die allergisch zijn voor elk stukje asfalt. Zo zijn zij ook tegen de variant over de gaasperdammerweg, want dan zou de ouderkerkerplas er last van hebben.
het begrip bodemerosie zegt je dan waarschijnlijk ook niets .. het feit dat al die kleine lieve plantjes gewoon wegspoelen als er geen "volwassen" begroeiing is om met hun wortels de grond vast te houden ?quote:Op maandag 12 juni 2006 21:10 schreef Joppy het volgende:
Overigens produceert een stukje natuur als het Naardermeer relatief weinig zuurstof. De natuur daar is "volwassen" , maar juist jonge planten produceren het meeste zuurstof. Daarbij hebben die juist CO2 nodig om te kunnen groeien
In de volgroeide natuur is er een natuurlijk evenwicht tussen jong en oud (als het nou echte natuur was, dan was er volkomen evenwicht, maar goed dat hebben we niet in NL).quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:43 schreef moussie het volgende:
[..]
het begrip bodemerosie zegt je dan waarschijnlijk ook niets .. het feit dat al die kleine lieve plantjes gewoon wegspoelen als er geen "volwassen" begroeiing is om met hun wortels de grond vast te houden ?
Waarom begin je bij gebrek aan argumenten ineens over bodemerosie?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:43 schreef moussie het volgende:
[..]
het begrip bodemerosie zegt je dan waarschijnlijk ook niets .. het feit dat al die kleine lieve plantjes gewoon wegspoelen als er geen "volwassen" begroeiing is om met hun wortels de grond vast te houden ?
als je nou eerst even leest waarop dat een antwoord was ?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:50 schreef Kritski het volgende:
Waarom begin je bij gebrek aan argumenten ineens over bodemerosie?![]()
het westen van nederland is al behoorlijk aan verzakken .. en met het dalende grondwater is de grond steeds verder en sneller aan het inklinken cq verzakken .. en dat doet die dus niet regelmatig .. dus of het verstandig is om daar een snelweg aan te leggen cq nog een bodemloze put voor onderhoud .. ?quote:Wat zijn de effecten van bodemerosie als er een lintje asfalt van 22 meter breed door een voormalig weiland wordt aangelegt? Spoelt Noord-Holland dan de Noordzee in?
Die kleine natuurgebiedjes stellen echt geen zak voor in de zuurstof productie, ze nemen net zoveel zuurstof op als dat ze afgeven. Heb je wel enig idee wat de echte longen van de aarde zijn? Dat zijn ook niet de tropische regenwouden, die zijn namelijk ook in totaal evenwicht. De echte longen van de aarde zijn de algenbroedplaatsen in de zee, hier wordt zo verschrikkelijk veel CO2 omgezet in O2 dat de gehele mensheid hier voldoende aan heeft.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:43 schreef moussie het volgende:
[..]
het begrip bodemerosie zegt je dan waarschijnlijk ook niets .. het feit dat al die kleine lieve plantjes gewoon wegspoelen als er geen "volwassen" begroeiing is om met hun wortels de grond vast te houden ?
Ik had het over CO2 opname en O2 productie. Niet over bodemerosie of bodeminklinking.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:53 schreef moussie het volgende:
[..]
als je nou eerst even leest waarop dat een antwoord was ?
[..]
het westen van nederland is al behoorlijk aan verzakken .. en met het dalende grondwater is de grond steeds verder en sneller aan het inklinken cq verzakken .. en dat doet die dus niet regelmatig .. dus of het verstandig is om daar een snelweg aan te leggen cq nog een bodemloze put voor onderhoud .. ?
en tja, of het hier relevant is .. zoals joppy al herhaaldelijk zei ,we hebben het allemaal zelf aangelegd .. en juist daar in de buurt hebben we dus nog weing diepgaande roots, da's nog in opbouw .. vernietig het beetje wat we hebben en de grond in de omgeving begint weg te spoelen ?
Alsof de wegenbouwers daar geen rekening mee houden, ze bewerken die grond echt wel zodanig dat er echt geen verzakkingen ontstaan. Niks bodemloze put voor onderhoud.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:53 schreef moussie het volgende:
[..]
als je nou eerst even leest waarop dat een antwoord was ?
[..]
het westen van nederland is al behoorlijk aan verzakken .. en met het dalende grondwater is de grond steeds verder en sneller aan het inklinken cq verzakken .. en dat doet die dus niet regelmatig .. dus of het verstandig is om daar een snelweg aan te leggen cq nog een bodemloze put voor onderhoud .. ?
en tja, of het hier relevant is .. zoals joppy al herhaaldelijk zei ,we hebben het allemaal zelf aangelegd .. en juist daar in de buurt hebben we dus nog weing diepgaande roots, da's nog in opbouw .. vernietig het beetje wat we hebben en de grond in de omgeving begint weg te spoelen ?
Idd en dus zijn er geen reden om de snelweg niet aan te leggenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:27 schreef frenkck het volgende:
[..]
Alsof de wegenbouwers daar geen rekening mee houden, ze bewerken die grond echt wel zodanig dat er echt geen verzakkingen ontstaan. Niks bodemloze put voor onderhoud.
Als het aan asfalthuggers als jou ligt, plempen we het hele land volquote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:48 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Idd en dus zijn er geen reden om de snelweg niet aan te leggen
Nee, niet het hele land maar wel voor de broodnodige verbeteringen van de infrastructuur. Want als het aan die treehugers ligt gaan we allemaal weer terug naar de middeleeuwenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Als het aan asfalthuggers als jou ligt, plempen we het hele land vol![]()
Tuurlijk johquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:12 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, niet het hele land maar wel voor de broodnodige verbeteringen van de infrastructuur. Want als het aan die treehugers ligt gaan we allemaal weer terug naar de middeleeuwen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |