Bronquote:PvdA tegen snelweg langs Naardermeer
De PvdA is tegen een nieuwe, ondertunnelde snelweg langs het Naardermeer die de snelwegen A6 en A9 met elkaar verbindt. Volgens het Tweede Kamerlid Co Verdaas is de verbinding helemaal niet nodig om het fileprobleem tussen Amsterdam en Almere op te lossen.
Hij denkt dat de verkeersproblemen ook kunnen worden verholpen door verbreding van de bestaande wegen tussen de twee steden. Op die manier groeien Amsterdam en Almere bovendien meer naar elkaar toe.
Aanpak fileleed
Het is niet nodig om het Naardermeer in gevaar te brengen, dus niet doen”, aldus Verdaas woensdag. Het kabinet besluit eind deze maand hoe het fileleed in de regio moet worden aangepakt. Er liggen twee tracévarianten op tafel, de verbreding van de bestaande verbindingen A1 en A9 (Gaasperdammerweg) en de nieuwe snelweg dichtbij het Naardermeer, 's lands oudste natuurgebied en eigendom van Natuurmonumenten.
Draagvlak
In de Tweede Kamer weigeren CDA en LPF vooruit te lopen op dat besluit en net als de PvdA ‘voor te sorteren’, zoals hun woordvoerders het noemen. Onduidelijk is daardoor hoe groot het politieke draagvlak voor een of andere keuze van het kabinet is.
Opgetogen
Het Platform tegen A6-A9 reageert opgetogen op de opstelling van de PvdA. Deze tegenstanders verdenken minister Karla Peijs (Verkeer) ervan dat zij een voorkeur heeft voor de nieuwe snelweg en net zo lang onderzoek laat doen naar kosten en baten totdat zij die uitkomst eruit krijgt.
Varianten
De Volkskrant meldde woensdagavond op zijn website dat de omstreden variant 3,5 miljard euro, 1 miljard goedkoper dan eerder begroot, kan worden aangelegd. De meevaller zou het gevolg zijn van 'slimmer' bouwen van de tunnel, goedkopere grond en lagere rentelasten. Een woordvoerster van minister Peijs zei in een reactie dat beide tracévarianten worden doorberekend of zij goedkoper kunnen worden aangelegd. “Substantiële besparingen zijn mogelijk, bij beide alternatieven. Of het wenselijk is, is een andere vraag.”
Wat is er mis met het hebben van een mening voordat er een besluit wordt genomen ? Kan de minister de politieke haalbaarheid testen van een bepaald idee.quote:Op donderdag 8 juni 2006 11:01 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Naast politiek inzicht ontbreekt het PvdA ook aan verkeers en milllieuinzicht en gaan al vooruit lopen op het besluit. Want verbreden vand e bestaande wegen heeft misschien nog wel een grotere impact op de omgeving dan zo'n tunnel onder het Naardermeer heeft.
Weer een reden er bij om geen PvdA te stemmen
Klopt die komt er voorlopig echt niet. Er is teveel maatschappelijke weerstand tegen. Men kan zich veel beter op een ander tracé richten (brug over het ijmeer). Dan kom je met die 4 miljard ook een heel eind.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:09 schreef maartena het volgende:
Van mij mag die A6-A9 er gewoon komen hoor.... maar ik als kapitalist ben al vrij snel voor fatsoenlijke uitbreiding en verbreding van de wegennetten.Maar ik gok zelf dat de A6-A9 kwestie de A4 bij Schiedam gaat vervangen als "snelwegklucht van de eeuw" waar ze ook al 30 jaar bezig zijn over 5km snelweg.
Waarom moet de A1 ontlast worden? Gewoon tol heffen of de prijs van het openbaar vervoer 1/4 van de huidige prijs maken en die files verdwijnen wel en anders maar niet.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:35 schreef Kozzmic het volgende:
Een slechte zaak, want die weg is ernstig noodzakelijk om de A1 te ontlasten. Of ze moeten een brug van Almere over het IJmeer naar de Gaasperdammerweg aanleggen. Het aangedragen alternatief: verbetering van de A1 en Gaasperdammerweg, is volgens mij haast geen doen. Ten eerste heb je enorme overlast tijdens de werkzaamheden, ten tweede zal het volgens mij maar een beperkte verbetering geven. Het verkeer dat vanuit de polder richting Schiphol en verder gaat moet dan (net als nu) in korte tijd driemaal van snelweg wisselen.
Nederland is nog geen 15% bebouwd. (steden, dorpen, vliegvelden, industritereinen, wegen, havens, etc, etc, etc...) plaats genoeg, en als ze hem ondertunnelen is er helemaal niets aan de hand. Toen die Spoorlijn (die door het Naardermeer loopt) gebouwd werd heb ik de milieubeweging niet gehoord, maar nu gaat het over autotjes en zijn ze er weer als de kippen bij om moord en brand te schreeuwen.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:59 schreef SCH het volgende:
Die bak moet er niet komen. We gaan maar door met bouwen en bouwen - de koek is een keer op.
http://www.probos.net/bosdigitaal/html/doc_hoeveelbos_txt.htmlquote:Is Nederland te vol?
Dit zijn de feiten:
In 2000 was twaalf procent van het Nederlandse grondgebied bebouwd; bos en natuur nemen samen 13 procent in.
Bron: Vijfde Nota RO (2001)
Dat is natuurlijk een groter kul argument dan degene die je in het vorige betoog probeerde te ontkrachten... Als er zon ruimte over is laat al die mensen uit almere dan maar via drente rijden...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:33 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Nederland is nog geen 15% bebouwd. (steden, dorpen, vliegvelden, industritereinen, wegen, havens, etc, etc, etc...) plaats genoeg, en als ze hem ondertunnelen is er helemaal niets aan de hand. Toen die Spoorlijn (die door het Naardermeer loopt) gebouwd werd heb ik de milieubeweging niet gehoord, maar nu gaat het over autotjes en zijn ze er weer als de kippen bij om moord en brand te schreeuwen.
Goed argument... Alles wat daar rijdt gaat er voor werk heen, denk je nou echt dat je die mensen met tol of goedkoper openbaar vervoer uit de auto krijgt? Maar leuk dat je in sprookjes geloofdquote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:55 schreef SCH het volgende:
Waarom moet de A1 ontlast worden? Gewoon tol heffen of de prijs van het openbaar vervoer 1/4 van de huidige prijs maken en die files verdwijnen wel en anders maar niet.
Dan moeten ze niet zeiken dat ze in de file staan toch?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:05 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Goed argument... Alles wat daar rijdt gaat er voor werk heen, denk je nou echt dat je die mensen met tol of goedkoper openbaar vervoer uit de auto krijgt? Maar leuk dat je in sprookjes geloofd
yup, lekker slopen die hap, allemaal volbouwen met wegen en huizen .. waar heb je immers natuur voor nodig, je zit toch liever achter de computer dan vogeltjes te kijken in een natuurgebiedquote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:05 schreef Kadesh het volgende:
En voor mensen die vinden dat Nederland veeel te vol gebouwd is.
Er is zelfs meer bos en natuur dan bebouwing, dus leg even vlug dat weggetje aan en hou op met zaniken over dat er geen natuur meer is.
Laat die lui in het openbaar vervoer maar eens de prijs betalen die het werkelijk kost.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom moet de A1 ontlast worden? Gewoon tol heffen of de prijs van het openbaar vervoer 1/4 van de huidige prijs maken en die files verdwijnen wel en anders maar niet.
Heb je daar een bron van?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:17 schreef moussie het volgende:
't wordt alleen lastig als je ineens allemaal begint naar lucht te happen omdat er in de buurt niks meer over is dat zuurstof produceerd ..
Simpelweg niet waar. De weg loopt LANGS het Naardermeer, niet erdoorheen. Het is eigenlijk zelfs kul om op die plek een dure tunnel aan te leggen...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:05 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
[..]
Daarbij komt dat et naardermeer gebied meer is dan alleen het water...
Ook is het een beetje gek dat men op een gebied waar eerst je alleen met georganiseerde groepen door het gebied mocht, je nu er ineens met de auto doorheen kan donderen.
Ik geloof niet dat het echt reeel is om de prijzen van het OV tot een kwart te reduceren. Daarbij puilen de treinen op het bewuste traject nu al uit tijdens de spits. Tol heffen zie ik ook niet als optie, je gebruikt de automobilist als melkkoe terwijl het maar de vraag is of het wat op gaat leveren.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom moet de A1 ontlast worden? Gewoon tol heffen of de prijs van het openbaar vervoer 1/4 van de huidige prijs maken en die files verdwijnen wel en anders maar niet.
Het punt is dat er voor ieder nieuw project wel redenen zijn. Maar het gaat om het geheel. We houden geen natuur meer over op deze manier.
quote:VVD: Snelweg Naardermeer op palen
Langs het Naardermeer moet geen tunnel worden aangelegd, maar een snelweg op vijf meter hoge palen. Zo wordt niet alleen de natuur ontzien, maar bespaart de overheid ook handenvol met geld, denkt de VVD. Tweede-Kamerlid Pieter Hofstra ziet het al helemaal voor zich. Hij vertelt: "Met een overkapping van bijvoorbeeld plexiglas, ga je geluidsoverlast én stank tegen. En zo'n constructie kan er prachtig uitzien."
De VVD-parlementariër vindt dat minister Peijs snel moet onderzoeken of de 'snelweg op palen', tussen Amsterdam en Almere, er kan komen. "Het duurt toch nog jaren voordat we daar gaan bouwen. Dus daar is best tijd voor", is de opvatting van de verkeersspecialist van de liberale fractie.
Hofstra denkt dat zijn plan veel goedkoper is dan een tunnel, die zo'n drie miljard euro kost. Als voorbeeld noemt hij het stukje snelweg bij Millau in Zuid-Frankrijk, bovenop het hoogste viaduct ter wereld. "Dat schitterende ontwerp, van de beroemde architect Norman Foster, kostte maar een miljard! Dus laten wij ook een creatieve architect aan het werk zetten."
Als de kosten tegenvallen, of het ontwerp niet mooi in het landschap past, kiest de VVD waarschijnlijk toch voor een tunnel. Door alleen bestaande wegen te verbreden verdwijnen de files in het gebied niet, vreest de VVD.
http://www.ad.nl/binnenland/article392561.ece
Het is toch de keuze van de mensen om daar te gaan wonen? In de drukke randstad.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:38 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat het echt reeel is om de prijzen van het OV tot een kwart te reduceren. Daarbij puilen de treinen op het bewuste traject nu al uit tijdens de spits. Tol heffen zie ik ook niet als optie, je gebruikt de automobilist als melkkoe terwijl het maar de vraag is of het wat op gaat leveren.
Feit is dat hier gewoon een stuk weg mist. Je leidt nu het verkeer dat vanuit de polder om Amsterdam heen moet de al overbelaste A1 richting Amsterdam op. Vanaf het verkeersblad A1/A6 staat het nu regelmatig vast tot Almere-Centrum. Op de A1 loopt het vast bij Muiden, en vervolgens bij de afslag naar de Gaasperdammerweg en naar de A10. Die Gaasperdammerweg, bedoeld om het verkeer om Amsterdam te leiden, ligt daar natuurlijk heel vreemd, een planologische misser (zie bovenstaand kaartje). Ik vraag me ook af of er uberhaupt ruimte is om deze te verbreden.
Je doet alsof de natuur steeds verder aangetast wordt, maar je 'vergeet' dat op andere plekken juist weer natuur ontstaat. De Oostvaardersplassen bijvoorbeeld, en bij Zeewolde is er ook zo'n gebied. In 't Gooi is net een natuurbrug aangelegd om een aantal gebieden met elkaar te verbinden.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Het houdt gewoon een keer op Kozzmic. Eerst het Groene Hart en nu het Naardermeer, het kan niet doorgaan zo. De economie wint het keer op keer. Ik kan dat persoonlijk niet verantwoorden tegenover volgende generaties.
Moet je die mensen daarom straffen door geen goede infrastructuur aan te leggen? Het is een keuze van de overheid om Almere fors te laten groeien, maar dan horen ze ook te zorgen voor voldoende wegen en spoor. Je kan die mensen ook naar Doetinchem of Stadskanaal laten verhuizen, maar dat zal ook gepaard moeten gaan met nieuwe infrastructuur. Daar ontkom je niet aan.quote:Het is toch de keuze van de mensen om daar te gaan wonen? In de drukke randstad.
Ik kom vrijwel elke dag over de A6 en de A1, 's ochtends heen en 's avonds terug. Ik weet dus uit eigen ervaring hoe nodig deze verbinding is.quote:Ik meen te weten dat je zelf in Almere of in ieder geval Flevoland woont, heeft dat iets met je stellingname te maken?
Dat is heel goed en hard nodig maar dat is toch geen reden om bestaande gebieden dan maar aan te tasten. Dat vind ik een wat vreemde verbinding. Dat die natuurbrug er moet komen is alleen maar een gevolg van al het gebouw.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:55 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Je doet alsof de natuur steeds verder aangetast wordt, maar je 'vergeet' dat op andere plekken juist weer natuur ontstaat. De Oostvaardersplassen bijvoorbeeld, en bij Zeewolde is er ook zo'n gebied. In 't Gooi is net een natuurbrug aangelegd om een aantal gebieden met elkaar te verbinden.
Daar zijn de meningen ernstig over verdeeld, je kunt het zeker niet als een feit presenteren. Er is wel degelijk reden tot zorg.quote:Trouwens, het Naardermeer wordt dus nauwelijks aangetast door deze nieuwe weg.
Ik vind ook dat er wat moet gebeuren en ben daarom voor tolheffing en voor beter OV. Ook dat is infrastructuur.quote:Moet je die mensen daarom straffen door geen goede infrastructuur aan te leggen? Het is een keuze van de overheid om Almere fors te laten groeien, maar dan horen ze ook te zorgen voor voldoende wegen en spoor. Je kan die mensen ook naar Doetinchem of Stadskanaal laten verhuizen, maar dat zal ook gepaard moeten gaan met nieuwe infrastructuur. Daar ontkom je niet aan.
Grootste probleem van Nederland is de overbevolking.quote:Wees trouwens blij dat die mensen voornamelijk in de Randstad wonen, dan worden tenminste andere delen van Nederland minder belast.
Eigenbelang is nooit zo'n sterke raadgever vind ik.quote:Ik kom vrijwel elke dag over de A6 en de A1, 's ochtends heen en 's avonds terug. Ik weet dus uit eigen ervaring hoe nodig deze verbinding is.
Leuk en aardig, maar de groei van bevolking en behoefte aan nieuwe woongebieden is voorlopig nog gewoon een feit. We bouwen in de polder, we bouwen de Leidsche Rijn, we bouwen IJburg; al die mensen die daar wonen moeten ook ergens heen. Ik ben het met je eens dat je altijd goed moet kijken naar leefbaarheid en milieu-argumenten, maar het is bepaald niet zo dat de natuur in Nederland in een verdomhoekje zit. Vergelijk dat eens met andere dichtbevokte gebieden in de wereld.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Grootste probleem van Nederland is de overbevolking.
[..]
p.s. mijn laatste opmerking was het belangrijkst, en die laat je nou net liggen. We kunnen niet blijven doorgaan met bouwen. We willen alles en overal zijn wel redenen voor. Het is voor mij vooral een principezaak, de grens is bereikt.
Dus degenen die niets van doen hebben met de verkeerssituatie ter plaatse kunnen er beter over oordelen dan degenen die er veel gebruik van moeten maken? Lijkt me nogal kul, daarbij is het makkelijk praten vanuit Utrecht dat van alle kanten goed ontsloten is!quote:Eigenbelang is nooit zo'n sterke raadgever vind ik.
De natuur in Nederland doet het nog redelijk en dat moeten we zo houden. We zijn hard bezig om dat te verstieren omdat zoals ik zeg, overal wel redenen zijn. De groei van de bevolking moet tegen gehouden worden, het is juist zo erg dat dat tegenwoordig overal maar gestimuleerd wordt door die hysterische vergrijzingsangst.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:19 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar de groei van bevolking en behoefte aan nieuwe woongebieden is voorlopig nog gewoon een feit. We bouwen in de polder, we bouwen de Leidsche Rijn, we bouwen IJburg; al die mensen die daar wonen moeten ook ergens heen. Ik ben het met je eens dat je altijd goed moet kijken naar leefbaarheid en milieu-argumenten, maar het is bepaald niet zo dat de natuur in Nederland in een verdomhoekje zit. Vergelijk dat eens met andere dichtbevokte gebieden in de wereld.
Dat is niet echt zo. Het zijn niet zulke sterke voorbeelden die je aanhaalde, het is allemaal een beetje Hansaplast.quote:Overigens ging ik op deze opmerking wel degelijk in (zonder 'm te quoten), door je erop te wijzen dat elders in Nederland en zelfs binnen de Randstad juist geinvesteerd wordt in natuurgebieden.
Ja hoor, hier sta je nooit in de filequote:Dus degenen die niets van doen hebben met de verkeerssituatie ter plaatse kunnen er beter over oordelen dan degenen die er veel gebruik van moeten maken? Lijkt me nogal kul, daarbij is het makkelijk praten vanuit Utrecht dat van alle kanten goed ontsloten is!
Welk geweldig OV?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:46 schreef heiden6 het volgende:
Al die mensen staan 's ochtends en 's avonds in de file, en worden vervolgens nog helemaal uitgemelkt om de hobby van een stelletje treehuggers en het o zo geweldige OV te financiëren. Te walgelijk voor woorden.
Gewedige reden om de auto te nemen.quote:
Gebruiken om de weg te verhogen.quote:Gewoon die treehuggers negeren een aanleggen die weg![]()
Eigenbelang van Jorritsma? Wat heb jij toch een bord voor je kop.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:06 schreef SCH het volgende:
Treehuggers???? Het gaat om alle partijen van links tot rechts die tegen die weg zijn, het is vooral het stokpaardje van Jorrtisma en nu ook van Duivestein. Het is puur eigenbelang en voor een groot deel egoisme, mensen kiezen uiteindelijk altijd vooral voor hun eigen welzijn zonder zich erbij af te vragen wat het voor het nageslacht brengt.
Ja wat anders? Zij wil Almere maar laten groeien en groeien. Als ze burgemeester van Naarden was geweest, dan had ze honderd procent zeker weten het tegenovergestelde geroepen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:10 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Eigenbelang van Jorritsma? Wat heb jij toch een bord voor je kop.
Niet alles draait om de economie heiden6.quote:Dat jij je nageslacht ()met een berg files wilt opschepen vind ik veel asocialer dan een broodnodige verbetering van de infrastructuur aan te brengen.
![]()
Wat interesseert mij het nou wat zij ervan vindt, en waarom.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja wat anders? Zij wil Almere maar laten groeien en groeien. Als ze burgemeester van Naarden was geweest, dan had ze honderd procent zeker weten het tegenovergestelde geroepen.
Als jij nou even lekker voor jezelf bepaalt wat je belangrijk vindt, dan laten we ondertussen mensen die dat willen en dat zelf betalen een weg aan liggen. Koop maar een bos op ofzo om te gaan zitten janken terwijl mensen mét een baan langs je rijden.quote:Niet alles draait om de economie heiden6.
Het heeft geen zin om serieus te praten als je het over treehuggers blijft hebben. Heb ik het over asfalthuggers? Kom met argumenten en niet van die flauwe cliches.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:13 schreef Martijn_77 het volgende:
En wat denk je wat de gevolgen van een compleet verpeste infrastructuur zijn voor het nageslacht?
De problemen die wij nu hebben worden ook deels veroorzaakt omdat in de jaren 80 en 90 de treehugers plannen tegen hebben gehouden.
De onmetelijke arrogantie van dat soort mensen, om maar even gaan te bepalen wat voor de rest van Nederland (nu én in de toekomst) het beste is en dat dan op te leggen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:13 schreef Martijn_77 het volgende:
En wat denk je wat de gevolgen van een compleet verpeste infrastructuur zijn voor het nageslacht?
De problemen die wij nu hebben worden ook deels veroorzaakt omdat in de jaren 80 en 90 de treehugers plannen tegen hebben gehouden.
Het zelfde kun je zeggen van die milieufreaks. Wat is het verschil?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De onmetelijke arrogantie van dat soort mensen, om maar even gaan te bepalen wat voor de rest van Nederland (nu én in de toekomst) het beste is en dat dan op te leggen.![]()
Mensen de auto uit jagen (door ze aan de lopende band te bestelen en te beledigen) is net zoiets als een hongersnood voorkomen met genocide. Het lost niets op, je creëert alleen maar grotere problemen in plaats van de realiteit onder ogen te zien.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Het heeft geen zin om serieus te praten als je het over treehuggers blijft hebben. Heb ik het over asfalthuggers? Kom met argumenten en niet van die flauwe cliches.
De infrastructuur wordt niet verpest, je moet wel wat doen maar niet het hele land blijven volstrooien met asfalt en het autogebruik aan moedigen.
Daar heb ik het juist over.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:20 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Het zelfde kun je zeggen van die milieufreaks. Wat is het verschil?![]()
Dat doe je toch zelf net zo goed???? Met veel meer gevolgen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
De onmetelijke arrogantie van dat soort mensen, om maar even gaan te bepalen wat voor de rest van Nederland (nu én in de toekomst) het beste is en dat dan op te leggen.![]()
Nee dat is het helemaal niet. Jij doet net of het een recht is om maar zoveel mogelijk asfalt neer te plempen en tot in de oneindigheid te mogen blijven rijden. Onzin natuurlijk. Je mag niet overal een huis bouwen, je mag niet overal rijden.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Mensen de auto uit jagen (door ze aan de lopende band te bestelen en te beledigen) is net zoiets als een hongersnood voorkomen met genocide. Het lost niets op, je creëert alleen maar grotere problemen in plaats van de realiteit onder ogen te zien.
De infrastructuur verpesten is nergens voor nodig, want dat is al gebeurd. Het gaat hier om een pleistertje op de vele wonden van het autoleed, dat louter en alleen wordt veroorzaakt door het opleggen van jouw standpunten in deze.
Wie heeft het nu weer over aanmoedigen? Autorijders worden gedwongen om zich helemaal uit te laten melken als ze niet doen wat jij zegt ('neem de trein maar'). Het is dwang, afpersing en manipulatie.
Dat is het wel.quote:
Dat maak jij uit?quote:Jij doet net of het een recht is om maar zoveel mogelijk asfalt neer te plempen en tot in de oneindigheid te mogen blijven rijden. Onzin natuurlijk. Je mag niet overal een huis bouwen, je mag niet overal rijden.
Het probleem is verdomme dat mensen die in de file staan gedwongen worden om jouw trein te betalen.quote:Jij wilt blijkbaar niet met de trein, dat is je goed recht. Dan ga je toch lekker in de file staan. Ik zie het probleem niet.
Ik verbied jou niet om een stel bomen neer te plempen toch?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:22 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat doe je toch zelf net zo goed???? Met veel meer gevolgen.
Als het OV nu eens een goed alternatief was. Maar ook daar willen de milieu mensen niet te veel geld in steken.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:24 schreef SCH het volgende:
Jij wilt blijkbaar niet met de trein, dat is je goed recht. Dan ga je toch lekker in de file staan. Ik zie het probleem niet.
Nee hoor, we hebben wetten en zo.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:26 schreef heiden6 het volgende:
Dat maak jij uit?
quote:Het probleem is verdomme dat mensen die in de file staan gedwongen worden om jouw trein te betalen.
Nee, je zorgt wel dat ze naar de knoppen gaan met al dat gebouw en de uitlaatgassen.quote:Ik verbied jou niet om een stel bomen neer te plempen toch?
Bron?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:29 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Als het OV nu eens een goed alternatief was. Maar ook daar willen de milieu mensen niet te veel geld in steken.
Omdat het kabinet niet wil investeren in het OV. Ontmoedig het autogebruik door vignetten, tol en dergelijke en maak het OV zo goed als gratis en investeer daar veel in. Maar de noordzuidlijn mag niet doorgaan terwijl dit weg door een uniek natuurgebied op veel minder weerstand stuit.quote:Met als gevolg dat heel Nederland met de auto gaat.
Heb je wel eens geprobeerd met de trein ergens te komen?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:31 schreef SCH het volgende:
Bron?
Nee, dan komen eer weer protesten omdat de trein door een Milieu gebeid gaat. Dat zag je toch ook met de HSL en het groene hart.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:31 schreef SCH het volgende:
Omdat het kabinet niet wil investeren in het OV. Ontmoedig het autogebruik door vignetten, tol en dergelijke en maak het OV zo goed als gratis en investeer daar veel in. Maar de noordzuidlijn mag niet doorgaan terwijl dit weg door een uniek natuurgebied op veel minder weerstand stuit.
nope sorry, die is gedempt en geasphalteerd .. geen bronnen meerquote:
yup, wat zullen ze blij zijn over 50 jaar met al dat asphalt dat nergens meer goed voor is omdat er geen auto's meer rijden (olie is binnenkort op, weet je nog) .. wat zullen ze blij zijn met het feit dat hun voorouders op de valreep het kleine beetje natuur dat we nog hebben opofferen aan hun heilige autotje ..quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:10 schreef heiden6 het volgende:
Dat jij je nageslacht ()met een berg files wilt opschepen vind ik veel asocialer dan een broodnodige verbetering van de infrastructuur aan te brengen.
![]()
Mijn idee, maar dan moeten we het ook willen. Laten we daar dan geld insteken in plaats van in zo'n tunnelbak.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:35 schreef Martijn_77 het volgende:
Nee laat ze eerst het OV maar eens grondig verbeteren voor dat ik de auto uit kom
Ja, dat was dan ook een heel dom planquote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:36 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, dan komen eer weer protesten omdat de trein door een Milieu gebeid gaat. Dat zag je toch ook met de HSL en het groene hart.
Jij geeft toch ook wel om natuur en leefmilieu?quote:Dat is ook allemaal vertraagd door de treehugers. Dus links om of rechts om ze werken altijd alles tegen
Het eerste de beste trein station is voor mij minimaal een half uur ver met de auto en met de bus zelfs een uur.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Mijn idee, maar dan moeten we het ook willen. Laten we daar dan geld insteken in plaats van in zo'n tunnelbak.
En doe nou niet of je met de trein nergens komt.
Oke waar moeten ze die trein dan laten lopen?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, dat was dan ook een heel dom plan
[..]
Jij geeft toch ook wel om natuur en leefmilieu?
Jawel hoor, maar jij wist alles bij voorbaat al af en blijft maar over treehugers brabbelen. Heeft niet zoveel zin dit.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:44 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Oke waar moeten ze die trein dan laten lopen?
En schijnbaar mag dus een verbetering van het OV en dus een vermindering van het aantal reizigers via de lucht tussen schiphol en Parijs ook weer niet.
Dat is nu typisch gedrag voor treehugers links mag niet en rechts mag ook niet alles moet gewoon blijven zoals het is. Ze zijn overal op tegen en hebben nooit een goed alternatief.
we hebben al amper natuur in nederland .. is het nou echt zo erg om het kleine beetje wat we nog hebben te willen behouden en niet op te offeren aan een idee ?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:44 schreef Martijn_77 het volgende:
Oke waar moeten ze die trein dan laten lopen?
En schijnbaar mag dus een verbetering van het OV en dus een vermindering van het aantal reizigers via de lucht tussen schiphol en Parijs ook weer niet.
Dat is nu typisch gedrag voor treehugers links mag niet en rechts mag ook niet alles moet gewoon blijven zoals het is. Ze zijn overal op tegen en hebben nooit een goed alternatief.
Ik stem geen PVDA maar ben ook tegen.quote:Op donderdag 8 juni 2006 11:01 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Naast politiek inzicht ontbreekt het PvdA ook aan verkeers en milllieuinzicht en gaan al vooruit lopen op het besluit. Want verbreden vand e bestaande wegen heeft misschien nog wel een grotere impact op de omgeving dan zo'n tunnel onder het Naardermeer heeft.
Weer een reden er bij om geen PvdA te stemmen
Betuwelijn en HSLquote:
Er is geen natuur in Nederland alles is aangelgt (ooit).quote:Op zaterdag 10 juni 2006 01:05 schreef moussie het volgende:
[..]
we hebben al amper natuur in nederland .. is het nou echt zo erg om het kleine beetje wat we nog hebben te willen behouden en niet op te offeren aan een idee ?
hoe heette dat programma ook alweer .. over de balk .. over hoeveel geld er werdt verspild aan dingen die uiteindelijk anders uitpakten dan gepland .. oeps, net even te positief berekend in mijn voordeel ? En tja, zoiets is jammer voor je centen als het gebeurd met een te krappe rotonde omdat je iets vergeten was .. maar met zo'n natuurgebied is het wel onherstelbare schade, je zit een evenwicht te verstoren dat je never nooit niet terug krijgt ..
en tja, we hebben er al zoveel van .. natuur ..
Wat een onzin. Nederland heeft een prima infrastructuur. Het verder uitbreiden van deze infrastructuur moet dan ook worden gezien als symptoombestrijding. Als we er voor zouden zorgen dat mensen betaalbaar kunnen wonen op een plek waar ze zelf graag wilen wonen en als we van bedrijven zouden vragen om hun verantwoordelijkheid te nemen ten aanzien van de fileproblematiek, dan is de aanleg van extra snelwegen geheel overbodig. Maar zolang mensen, al dan niet gedwongen, op grote afstand van hun werk wonen en bedrijven van hun werknemers verwachten dat ze om half negen aanwezig zijn, zal er inderdaad niets veranderen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:13 schreef Martijn_77 het volgende:
En wat denk je wat de gevolgen van een compleet verpeste infrastructuur zijn voor het nageslacht?
De problemen die wij nu hebben worden ook deels veroorzaakt omdat in de jaren 80 en 90 de treehugers plannen tegen hebben gehouden.
Leuke column in de Elsevier over het woord investeren in combinatie met politici. Je weet waar het woord investeren voor staat?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:31 schreef SCH het volgende:
Bron?
Omdat het kabinet niet wil investeren in het OV. Ontmoedig het autogebruik door vignetten, tol en dergelijke en maak het OV zo goed als gratis en investeer daar veel in. Maar de noordzuidlijn mag niet doorgaan terwijl dit weg door een uniek natuurgebied op veel minder weerstand stuit.
Bron?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:59 schreef SCH het volgende:
Die bak moet er niet komen. We gaan maar door met bouwen en bouwen - de koek is een keer op.
Meen je dat zelf nou? Ik vermoed dat zeker 70 procent van mijn collega's gebruik maakt van het open baar vervoer, het is bij ons dan ook goed geregeld met shuttle bussen vanaf het station.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 09:36 schreef MrX1982 het volgende:
Het OV is een vervoersmiddel voornamelijk gebruikt door ambtenaren, scholieren en werklozen. Voor mensen met een echte baan is het nagenoeg onbruikbaar.
Nee hoor, dat is het neit. Je kunt natuurlijk met percentages gaan goochelen maar die werken niet in dit verband, daar is het gegeven te groots en abstract voor. Nederland wordt wel degelijk in rap tempo volgebouwd, het gebeurt op zoveel verschillende plekken dat het alleeen niet zo opvalt.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:08 schreef Kritski het volgende:
Dat het hele land wordt volgebouwd met beton en asfalt is dus een pertinente leugen.
Het valt wel mee hoor. Er wordt wel gebouwd maar niet zo dramatisch zoals jouw voorstelling doet geloven. Bovendien moeten we wel bouwen willen we iets aan de woningnood doen. Het is beschamend dat een welvarend land als Nederland nog steeds woningnood kent.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:30 schreef SCH het volgende:
Nee hoor, dat is het neit. Je kunt natuurlijk met percentages gaan goochelen maar die werken niet in dit verband, daar is het gegeven te groots en abstract voor. Nederland wordt wel degelijk in rap tempo volgebouwd, het gebeurt op zoveel verschillende plekken dat het alleeen niet zo opvalt.
Maar waar komt die lust tot bouwen toch vandaan?
Ik ben ook niet tegen bouwen maar wel tegen het ongebreidelde bouwen zonder toekomstvisie. Er wordt heel mooi gebouwd maar vaak ook heel pardoes en onlogisch.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:51 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Het valt wel mee hoor. Er wordt wel gebouwd maar niet zo dramatisch zoals jouw voorstelling doet geloven. Bovendien moeten we wel bouwen willen we iets aan de woningnood doen. Het is beschamend dat een welvarend land als Nederland nog steeds woningnood kent.
Met percentages die gebaseerd zijn op feiten valt weinig te goochelen...quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is het neit. Je kunt natuurlijk met percentages gaan goochelen maar die werken niet in dit verband, daar is het gegeven te groots en abstract voor. Nederland wordt wel degelijk in rap tempo volgebouwd, het gebeurt op zoveel verschillende plekken dat het alleeen niet zo opvalt.
Maar waar komt die lust tot bouwen toch vandaan?
Gelukkig niet zeg, zou je dan willen dat dat mag?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:56 schreef Kritski het volgende:
Koop zelf eens een stuk land van een boer en probeer toestemming te krijgen van de lokale overheid om er een huis op te bouwen. Dat gaat je niet lukken...
Je bent wel tegen bouwen dat roep je zelf steeds.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben ook niet tegen bouwen maar wel tegen het ongebreidelde bouwen zonder toekomstvisie. Er wordt heel mooi gebouwd maar vaak ook heel pardoes en onlogisch.
Nee hoor, dat zou toch volstrekte onzin zijn? Ik vind alleen dat we op de rem moeten gaan staan en niet ieder project op redenen moet afkeuren of goedkeuren maar meer naar het grote geheel moeten kijken.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:11 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Je bent wel tegen bouwen dat roep je zelf steeds.
Jammer dat je de rest van m'n reactie negeert, want dat past natuurlijk niet in je ongefundeerde en denkbeeldige straatje...quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Gelukkig niet zeg, zou je dan willen dat dat mag?
Het probleem is dat ze dat 30 jaar terug dus ook deden. Een plan ontwikkelden, dat voor de helft uitvoerden en vervolgens dertig jaar later roepen dat de andere helft maar even weggelaten moet worden omdat er een paar bomen in de weg staan.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zou toch volstrekte onzin zijn? Ik vind alleen dat we op de rem moeten gaan staan en niet ieder project op redenen moet afkeuren of goedkeuren maar meer naar het grote geheel moeten kijken.
Waarom is het in deze discussies toch steeds nodig om dit soort irrelevante onjuistheden te gebruiken?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:28 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze dat 30 jaar terug dus ook deden. Een plan ontwikkelden, dat voor de helft uitvoerden en vervolgens dertig jaar later roepen dat de andere helft maar even weggelaten moet worden omdat er een paar bomen in de weg staan
Dat is niet waar. De mens en natuur gaan prima samen maar dat is iets wat men in ieder geval bij de overheid nog niet inziet. Nu bouwen we steden zo vol mogelijk waarbij ieder stukje groen wordt opgeofferd aan beton en dan vinden we het vreemd dat de mens geen binding heeft met de natuur.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:11 schreef dazzle123 het volgende:
Dus zal je moeten kiezen. Of natuur of de mens.
Haha, blijft toch vermakelijk hoe je jezelf er weer uit weet te lullen, als de cijfertjes je niet aanstaan dan heet het goochelen met percentages.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is het neit. Je kunt natuurlijk met percentages gaan goochelen maar die werken niet in dit verband, daar is het gegeven te groots en abstract voor. Nederland wordt wel degelijk in rap tempo volgebouwd, het gebeurt op zoveel verschillende plekken dat het alleeen niet zo opvalt.
Maar waar komt die lust tot bouwen toch vandaan?
Nee het gaat om een paar weilanden. De weg loopt immers langs het naardermeer. Hij gaat weliswaar door het gein maar weet je dat was 30 jaar geleden ook al bekend.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom is het in deze discussies toch steeds nodig om dit soort irrelevante onjuistheden te gebruiken?
Omdat dat het is. Je kunt die verhoudingen niet gebruiken in dit verband omdat ze scheef zijn. 1 procent natuurgebied is heel iets anders dan 1 procent bebouwd gebied, dat zal je ook wel snappen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:32 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Haha, blijft toch vermakelijk hoe je jezelf er weer uit weet te lullen, als de cijfertjes je niet aanstaan dan heet het goochelen met percentages.![]()
Wie is hier nu degene die strooit met onjuistheden? Als je zegt dat met dit plan een natuurgebied wordt opgeofferd of als je stelt dat de natuur in Nederland aan het verdwijnen is of (zoals NewOrder hierboven) het hebt over 'ieder stukje groen dat in de steden wordt opgeofferd aan beton', dan ben je juist bezig met een verkeerde voorstelling van zaken schetsen. Precies wat dat zogenaamde 'brede draagvlak'; die paar natuurclubjes verbonden aan het Naardermeer, aan het doen is.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom is het in deze discussies toch steeds nodig om dit soort irrelevante onjuistheden te gebruiken?
Dat is in deze discussie niet helemaal waar. Almere is juist aangelegd vanwege dit principe. Maar ja dat is ook iets waar SCH niet op in wil gaan. Zoals veel groene politici wel vaker doen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:29 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dat is niet waar. De mens en natuur gaan prima samen maar dat is iets wat men in ieder geval bij de overheid nog niet inziet. Nu bouwen we steden zo vol mogelijk waarbij ieder stukje groen wordt opgeofferd aan beton en dan vinden we het vreemd dat de mens geen binding heeft met de natuur.
Neen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:40 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Maar het blijft natuurlijk als een paal boven water staan dat meer ruimte voor de mens leidt tot minder ruimte voor de natuur.
Almere lijkt me nu precies het voorbeeld waarbij het onlogisch is aangepakt. Een stad gaan bouwen met een kwart miljoen mensen, maar de infrastructuur er naar toe vrijwel niet aanpassen. En aangezien je moeilijk al die mensen die er nu al wonen uit hun huis kan jagen omdat de infrastructuur niet goed is. Dan kan je beter gewoon de infrastructuur aanpassen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben ook niet tegen bouwen maar wel tegen het ongebreidelde bouwen zonder toekomstvisie. Er wordt heel mooi gebouwd maar vaak ook heel pardoes en onlogisch.
Bovendien wordt tegenwoordig ook veel gedaan aan 'natuurontwikkeling'* bij grote bouwprojecten. Dat gaat weliswaar ten koste van het oerhollandse cultuurlandschap, maar de natuurclubs zijn er blij mee. En het is mogelijk omdat de boerenstand krimpt.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:39 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Wie is hier nu degene die strooit met onjuistheden? Als je zegt dat met dit plan een natuurgebied wordt opgeofferd of als je stelt dat de natuur in Nederland aan het verdwijnen is of (zoals NewOrder hierboven) het hebt over 'ieder stukje groen dat in de steden wordt opgeofferd aan beton', dan ben je juist bezig met een verkeerde voorstelling van zaken schetsen. Precies wat dat zogenaamde 'brede draagvlak'; die paar natuurclubjes verbonden aan het Naardermeer, aan het doen is.
Stadsinfarct: steden groeien dichtquote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:39 schreef Kozzmic het volgende:
of (zoals NewOrder hierboven) het hebt over 'ieder stukje groen dat in de steden wordt opgeofferd aan beton', dan ben je juist bezig met een verkeerde voorstelling van zaken schetsen.
Als je het slim aanpakt hoeft het minder gevolgen te hebben. Maar een woonwijk met veel groen haalt het natuurlijk niet bij een een bos of een park.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:52 schreef Kritski het volgende:
[..]
Neen.
Als ik een ruime tuin heb met veel groen dan zie ik niet in waarom een vogel geen nest zou bouwen in één van mijn bomen en er geen kikkers komen in mijn vijver. Een dier laat zich niet afschrikken door een stapel stenen.
Ik woon naast een spoorlijn omgeven door een ruime hoeveelheid bomen. Als ik om 5:00 a 6:00 wakker word, dan is het één groot orkest van fluitende vogels die het daar kennelijk al jaren lang prima naar hun zin hebben. Ondanks de trein die 2x per uur langsdendert...
Wat eigenbelang al niet kan doen. Zie je altijd dat mensen heel egoistisch worden als het om hun eigen ding gaat.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:39 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Wie is hier nu degene die strooit met onjuistheden? Als je zegt dat met dit plan een natuurgebied wordt opgeofferd of als je stelt dat de natuur in Nederland aan het verdwijnen is of (zoals NewOrder hierboven) het hebt over 'ieder stukje groen dat in de steden wordt opgeofferd aan beton', dan ben je juist bezig met een verkeerde voorstelling van zaken schetsen. Precies wat dat zogenaamde 'brede draagvlak'; die paar natuurclubjes verbonden aan het Naardermeer, aan het doen is.
Omdat er in jouw tuin vogels zitten, is er geen probleem? Er sterven ondertussen veel soorten uit en juist zo'n weg door het Naardermeer is heel slecht omdat die heel verstorend werkt. Wegen die natuurgebieden doorkruisen of er tegen aan zitten verstoren het systeem enorm, daarom worden nu al die ecoducten als lapmiddelen aangelegd.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:52 schreef Kritski het volgende:
[..]
Neen.
Als ik een ruime tuin heb met veel groen dan zie ik niet in waarom een vogel geen nest zou bouwen in één van mijn bomen en er geen kikkers komen in mijn vijver. Een dier laat zich niet afschrikken door een stapel stenen.
Ik woon naast een spoorlijn omgeven door een ruime hoeveelheid bomen. Als ik om 5:00 a 6:00 wakker word, dan is het één groot orkest van fluitende vogels die het daar kennelijk al jaren lang prima naar hun zin hebben. Ondanks de trein die 2x per uur langsdendert...
Ja dat meen ik.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:29 schreef SCH het volgende:
Meen je dat zelf nou? Ik vermoed dat zeker 70 procent van mijn collega's gebruik maakt van het open baar vervoer, het is bij ons dan ook goed geregeld met shuttle bussen vanaf het station.
Je verwacht dat ik hier serieus op inga?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:14 schreef MrX1982 het volgende:
Het OV is vrijwel alleen geschikt voor mensen waarbij het niet uit maakt of ze op hun werk komen of niet. Denk aan de overheid. Of een ambtenaar wel of niet op zijn werk komt maakt niet gek veel uit daar ze bij de overheid voornamelijk geld uitgeven.
Van mij hoef je er niet serieus op in te gaan. Het is slechts iets wat ik constateer als ik met het OV naar school ga.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:16 schreef SCH het volgende:
Je verwacht dat ik hier serieus op inga?
Ik werk met verslaggevers die het land doorkruisen en die dat zo veel als mogelijk met het openbaar vervoer doen en voor de rest komen de meeste mensen met de trein, omdat dat prima kan. Trein - shuttlebusje - werk. Er komen steeds meer van die mogelijkheden en juist daar moet in geinvesteerd worden.
Dat zegt zeker wat ja.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:22 schreef MrX1982 het volgende:
Bij de overheid krijg je een OV jaarkaart van de "zaak". In het bedrijfsleven krijg je in de betere/hogere functies een auto. Zegt wel iets, me dunkt.
Dat er diersoorten uitsterven is van alle tijden, tegelijkertijd komen er ook weer nieuwe soorten bij. Terwijl er ook soorten zijn die zich heel goed kunnen aanpassen aan de nieuwe omstandigheden.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:14 schreef SCH het volgende:
[..]
Omdat er in jouw tuin vogels zitten, is er geen probleem? Er sterven ondertussen veel soorten uit en juist zo'n weg door het Naardermeer is heel slecht omdat die heel verstorend werkt. Wegen die natuurgebieden doorkruisen of er tegen aan zitten verstoren het systeem enorm, daarom worden nu al die ecoducten als lapmiddelen aangelegd.
Tsja, noem het maar egoistisch...quote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat eigenbelang al niet kan doen. Zie je altijd dat mensen heel egoistisch worden als het om hun eigen ding gaat.
Door rekening te houden met de natuurmaffia (en ja, dat zijn in feite maar hele kleine clubjes!) wordt dit project geldverslindend. De oplossing is simpel: geen tunnel.quote:Het gaat helemaal niet om een paar natuurclubjes, het verzet tegen deze plannen heeft een enorm draagvlak, mensen zijn het zat dat er weer zo'n geldverslindend project komt dat lijkt op de Betuwelijn.
Tsja, en aan de andere kant komt er natuur bij. Panta rhei; alles verandert, trouwens heel veel projectenb zijn tientallen jaren vertraagd of zelfs afgeblazen wegens dubieuze natuurargumenten. Zie mijn eerdere reacties: de impact op het Naardermeer is helemaal niet zo groot als de tegenstanders ons willen doen geloven.quote:We gaan door met bouwen - dat is gewoon een gegeven, het is nogal flauw om dat iedere keer te bagatellisseren en het te hebben over treehuggers en die paar natuurclubjes. Het gaat om een veel breder iets, om het zoveelste project waardoor natuur verloren gaat.
Ik ga nota bene met het OV naar mijn werk; met de bus over de A6 en A1 naar Amsterdam-Zuidoost. Heen valt het nog mee; de bus kan grotendeels langs de file heen. Terug sta ik op drukke dagen tot ver in Amsterdam-Zuidoost vast, en doe ik over een stuk dat in 35 minuten kan worden afgelegd anderhalf uur. Heerlijk joh, zo genieten!!quote:In de volkskrant van vandaag staat een aardig verhaal van enkele verkeerspsychologen die pleiten voor tolheffing en die relativerend doen over de files rond Almere omdat mensen daar volgens hen op ingesteld zijn en zelfs bijna aan gehecht
En dan neemt een groot deel van de huidige filerijders het OV. Dan zal er ook flink in het OV moeten worden geinvesteerd. Dan zullen er ook nieuwe spoorlijnen (danwel lightrail/busbanen) worden aangelegd. En wat als zo een nieuwe lijn dan vlak langs een natuurparkje moet?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:54 schreef SCH het volgende:
\Meer asfalt leidt tot meer auto's - het is absoluut geen oplossing. Iedereen weet dat het uiteindelijk om het betalen van rijden gaat, tol e.d. maar geen partij durft dat aan. Kiezers he.
Geheel objectief natuurlijk: Raad voor het Landelijk Gebiedquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |