abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38780656
quote:
Op maandag 12 juni 2006 14:47 schreef Joppy het volgende:


Helaas zal dit ook niet de files oplossen, die zullen waarwschijnlijk wel nooit verdwijnen. Maar het aanleggen van een klein stukje snelweg als dit kan een hoop verlichting brengen.
Zal dit niet veel eerder voor een verschuiving van de problemen zorgen?

Ik zie wel iets in een goede brug over het IJmeer.
  maandag 12 juni 2006 @ 16:09:19 #152
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38781155
quote:
Op maandag 12 juni 2006 15:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik wist niet dat de Londense economie is ingestort, maar vertel?

Londen kom je nauwelijks nog met de auto in - alleen tegen fikse vergoeding. En iedereen is er blij mee.
Ja, maar Londen is een stad en die heffing geld alleen voor Londen centrum wat een uitstekend openbaar vervoer net werk heeft.

Hierin Nederland praatje over een regio, welke al een overvol openbaar vervoer heeft en daarnaast is het OV netwerk in Nederland verre van optimaal

Dat is dus appels met peren vergelijken en geeft dus ook een hele andere impact op de economie
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38781400
Ik heb een plaatje gevonden hoe de aansluiting bij het Naardermeer eruit zou komen te zien...



Let op: Dit zijn dus niet drie wegen die er komen, maar drie mogelijke varianten. Het is toch vrij duidelijk dat zelfs de variant die het minst ver van het Naardermeer (donkergroene gebied bovenin) af ligt, het gebied niet doorsnijdt. De A1 ligt vrijwel tegen het Naardermeer aan, en de spoorlijn Amsterdam-Amersfoort doorkruist het gebied; overlast van de verbinding A6-A9 zal maar een fractie zijn van wat de A1 en de spoorlijn aan overlast veroorzaken.
pi_38781682
Het gaat ook helemaal niet om doorsnijden van het meer zelf, wel van het gebied of de omgeving. Het heeft wel degelijk invloed op het natuurklimaat daar.

En los daarvan zijn er gewoon grenzen aan de groei. Dat is geen treehug opmerking, geen milieuridder-oprisping maar gewoon een reeel standpunt.
pi_38781765
quote:
Op maandag 12 juni 2006 16:09 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, maar Londen is een stad en die heffing geld alleen voor Londen centrum wat een uitstekend openbaar vervoer net werk heeft.

Hierin Nederland praatje over een regio, welke al een overvol openbaar vervoer heeft en daarnaast is het OV netwerk in Nederland verre van optimaal

Dat is dus appels met peren vergelijken en geeft dus ook een hele andere impact op de economie
Jij had het over Amsterdam en dat is dus heel goed met Londen te vergelijken.

Het OV van netwerk kan ook optimaler maar dat wordt door bepaalde krachten in de politiek nou juist tegengehouden. Ik vind het nogal hypocriet dat veel rechtse mensen mekkeren over de kwaliteit van het OV maar ook weigeren om daar in te investeren en dat altijd hebben tegengehouden.
  maandag 12 juni 2006 @ 16:38:13 #156
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38782002
quote:
Op maandag 12 juni 2006 15:50 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Zal dit niet veel eerder voor een verschuiving van de problemen zorgen?

Ik zie wel iets in een goede brug over het IJmeer.
Een brug over het IJmeer heeft niks te maken met de verbindig Schiphol-Almere.
Let the beat control your body!
pi_38782485
quote:
Op maandag 12 juni 2006 16:38 schreef Joppy het volgende:

[..]

Een brug over het IJmeer heeft niks te maken met de verbindig Schiphol-Almere.
Maar wel met de verbinding Almere Amsterdam. Als die beter wordt zal de huidige route richting Schiphol ook ontlast worden.
  maandag 12 juni 2006 @ 17:06:12 #158
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38783096
quote:
Op maandag 12 juni 2006 16:49 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Maar wel met de verbinding Almere Amsterdam. Als die beter wordt zal de huidige route richting Schiphol ook ontlast worden.
Ik denk het geen kwestie is van of/of maar van en/en.
Let the beat control your body!
pi_38783167
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:06 schreef Joppy het volgende:

[..]

Ik denk het geen kwestie is van of/of maar van en/en.
Dat hoeft niet perse zoals al eerder aangegeven in dit topic kan je geen wegen blijven bouwen. het lijkt mij beter om te zoeken naar een duurzame integrale oplossing voor de verbinding van Almere met Amsterdam en evt schiphol. In plaats van ad hoc oplossingen zoals men nu voorstelt.
  maandag 12 juni 2006 @ 17:21:07 #160
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38783501
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:08 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Dat hoeft niet perse zoals al eerder aangegeven in dit topic kan je geen wegen blijven bouwen. het lijkt mij beter om te zoeken naar een duurzame integrale oplossing voor de verbinding van Almere met Amsterdam en evt schiphol. In plaats van ad hoc oplossingen zoals men nu voorstelt.
De verbinding A6/A9 kan een onderdeel zijn van die intergrale oplossing. Samen met een brug over het IJmeer is er dan een zgn '2e ring' rond A'dam.
Als je dan bijv. de tram naar IJburg doortrekt naar Almere en opwaardeert tot Metro/Lightrail en ook de weesperboog aanlegt. Dan kom je al een heel eind.
Let the beat control your body!
pi_38783633
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:21 schreef Joppy het volgende:

[..]

De verbinding A6/A9 kan een onderdeel zijn van die intergrale oplossing. Samen met een brug over het IJmeer is er dan een zgn '2e ring' rond A'dam.
Als je dan bijv. de tram naar IJburg doortrekt naar Almere en opwaardeert tot Metro/Lightrail en ook de weesperboog aanlegt. Dan kom je al een heel eind.
Zou kunnen inderdaad. Maar ik ben toch van mening dat je eerst die integrale visie uit moet werken (ook in overleg met milieugroepen, protesten voorkomen is beter dan procederen, VNO NCW etc etc). Voordat je je pijlen gaat richten op 1 van de mogelijke deeloplossingen.
  maandag 12 juni 2006 @ 17:33:08 #162
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38783856
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:25 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Zou kunnen inderdaad. Maar ik ben toch van mening dat je eerst die integrale visie uit moet werken (ook in overleg met milieugroepen, protesten voorkomen is beter dan procederen, VNO NCW etc etc). Voordat je je pijlen gaat richten op 1 van de mogelijke deeloplossingen.
Als je eerst jaren gaat polderen met van alles en iedereen, dan blijf je achter de feiten aan lopen. En uiteindelijk komt er dan een halfbakken oplossing om iedereen tevreden te houden, maar niemand die dan tevreden is.

De A6/A9 is naar mijn idee net als de A4 bij Schiedam, een ontbrekende schakel in het trace. Die dus gewoon aangelegd moet worden.
Let the beat control your body!
pi_38784234
quote:
Op maandag 12 juni 2006 14:14 schreef moussie het volgende:

[..]

als ik je ff om je oren mag slaan met een van je eigen uitspraken ?
[..]

het is toch te gek voor woorden als er in de stad niet gewoond kan worden omdat het particuliere eigendom heilig is en beschermd moet worden om vervolgens een weg te (moeten) bouwen voor deze mensen die niet meer in de stad kunnen wonen en daarvoor dan wel privégrond te onteigenen .. ?

Ik zal wel hartstike achterlijk zijn maar ik snap het niet .. het grondbezit in de steden is heilig, dus al die mensen moeten de stad uit, er moeten ergens voor duur geld woningen worden gebouwd, er moet voor veel geld een weg worden aangelegd die over privéterrein loopt dus er moet onteigend ..

als er dan blijkbaar toch onteigend mag worden in het belang van de gemeenschap, waarom dan niet die grondbezitter in de stad onteigenen en de rest van de poen besteden aan iets nuttigs ?
Het grondbezit in de stad is niet heilig er is gewoon geen grond. Er willen gewoon te veel mensen wonen en Amsterdam mag niet uitbreiden.

Dat is nou het hele punt wat ik al eerder aanhaalde waar gemakshalve maar niet op in wordt gegaan. Het is allemaal zo bedoeld door de overheid 40 jaar terug. Het is niet zo dat al die mensen dachten van he laten we eens in die nieuw aangelegde polder gaan wonen. Nee de overheid wilde dat zo. En waarom? Nou niet omdat ze Nederland vol wilden bouwen maar juist om dat te voorkomen. Het groene hart zegt jullie dat nog iets?
pi_38784270
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:33 schreef Joppy het volgende:

[..]

Als je eerst jaren gaat polderen met van alles en iedereen, dan blijf je achter de feiten aan lopen. En uiteindelijk komt er dan een halfbakken oplossing om iedereen tevreden te houden, maar niemand die dan tevreden is.

De A6/A9 is naar mijn idee net als de A4 bij Schiedam, een ontbrekende schakel in het trace. Die dus gewoon aangelegd moet worden.
Je kan beter wat polderen en tot een oplossing zien te komen dan domweg proberen je mening door te dringen. Dat wou men bij de A4 en dat duurt nu al 30 jaar.
Als je draagvlak weet te verwerven zullen er veel minder protesten en dien ten gevolge vertragingen zijn.
pi_38784317
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:33 schreef Joppy het volgende:

[..]

Als je eerst jaren gaat polderen met van alles en iedereen, dan blijf je achter de feiten aan lopen. En uiteindelijk komt er dan een halfbakken oplossing om iedereen tevreden te houden, maar niemand die dan tevreden is.

De A6/A9 is naar mijn idee net als de A4 bij Schiedam, een ontbrekende schakel in het trace. Die dus gewoon aangelegd moet worden.
Het is niet alleen de ontbrekende schakel het is onderdeel van het oorspronkelijke plan. Hij had er al 30 jaar terug moeten liggen. Sterker nog de aansluitingen bij de A2 waren 30 jaar terug al aangelegd en later weer weggehaald. Nog sterker kijk eens naar een landkaart en kijk dan eens waar de A9 aansluit op de A2. Trek de lijn door naar de A6. En ziedaar hoe het allemaal in elkaar past en bedoeld was.

Maar nee een paar lobbyclubjes gaan lopen klagen en schreeuwen met als gevolg dat politici met slappe knietjes buigen. Gevolg, honderdduizenden mensn staan al tientallen jaren onnodig in de file.
pi_38784415
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:49 schreef dazzle123 het volgende:

Maar nee een paar lobbyclubjes gaan lopen klagen en schreeuwen met als gevolg dat politici met slappe knietjes buigen. Gevolg, honderdduizenden mensn staan al tientallen jaren onnodig in de file.
Die hadden anders 5 km verderop in de file gestaan .
pi_38784448
quote:
Op maandag 12 juni 2006 16:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Jij had het over Amsterdam en dat is dus heel goed met Londen te vergelijken.

Het OV van netwerk kan ook optimaler maar dat wordt door bepaalde krachten in de politiek nou juist tegengehouden. Ik vind het nogal hypocriet dat veel rechtse mensen mekkeren over de kwaliteit van het OV maar ook weigeren om daar in te investeren en dat altijd hebben tegengehouden.
Het is niet met elkaar te vergelijken omdat men in Nederland heeft gekozen voor overloopsteden en niet voor een grote aaneengesloten stad.
pi_38784463
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:53 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Die hadden anders 5 km verderop in de file gestaan .
Nu staan ze die 5km verderop ook in de file maar ook de 5km daar voor.
  maandag 12 juni 2006 @ 18:05:04 #169
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_38784725
is dat wegen netwerk niet al lang vast gelegt op tekening. kijk naar de A4 je mist een stukje van delft tot rotterdam. dat komt er hoe dan ook. al staat er dat hele stuk alleen maar mensen als vogelverschikkers vast gebonden. en A4 mist nog een stuk tussen rotterdam en berg op zoom. nou dat komt ook aan elkaar. en zo gaat dan met die A9 ook. randstad groeit aan elkaar dus je kan er niet onder uit komen.
laten die actievoerders een nuttig werk gaan doen. kunnen ze wat geld verdiennen om zit zelf bij te houden.
ik type ook mar wat
  maandag 12 juni 2006 @ 18:17:16 #170
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38785055
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:49 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Het is niet alleen de ontbrekende schakel het is onderdeel van het oorspronkelijke plan. Hij had er al 30 jaar terug moeten liggen. Sterker nog de aansluitingen bij de A2 waren 30 jaar terug al aangelegd en later weer weggehaald. Nog sterker kijk eens naar een landkaart en kijk dan eens waar de A9 aansluit op de A2. Trek de lijn door naar de A6. En ziedaar hoe het allemaal in elkaar past en bedoeld was..
Dat bedoel ik ook, daarom trek ik ook de vergelijking met de A4.
Let the beat control your body!
pi_38785211
quote:
Op maandag 12 juni 2006 18:05 schreef armmoetzaaier het volgende:
is dat wegen netwerk niet al lang vast gelegt op tekening. kijk naar de A4 je mist een stukje van delft tot rotterdam. dat komt er hoe dan ook. al staat er dat hele stuk alleen maar mensen als vogelverschikkers vast gebonden. en A4 mist nog een stuk tussen rotterdam en berg op zoom. nou dat komt ook aan elkaar. en zo gaat dan met die A9 ook. randstad groeit aan elkaar dus je kan er niet onder uit komen.
laten die actievoerders een nuttig werk gaan doen. kunnen ze wat geld verdiennen om zit zelf bij te houden.
Al die plannen staan al vast. Laatst nog een stukje op de frontpage over een derde ring om AMsterdam. Terwijl bij mijn weten de tweede nog niet eens bestaat. Dit stuk A9-A6 is onderdeel van die tweede ring. Net als volgens mij de A5 en de tweede koentunnel en een directe verbinding van Flevoland richting Purmerend. Hoe dat precies zit weet ik niet maar de plannen zullen vast ergens op het ministerie van Verkeer en Waterstaat liggen.

Geldt trouwens ook voor het OV. Het metronetwerk van Amsterdam ligt ook al 40 jaar op de tekentafel. Waarbij nu net de N-Z lijn wordt aangelegd. Maar er moet ook nog een O-W lijn komen. Het probleem in dit land is gewoon dat er teveel wordt geouwehoerd met teveel verschillende splintergroepjes.
  maandag 12 juni 2006 @ 18:24:46 #172
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38785242
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:47 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Je kan beter wat polderen en tot een oplossing zien te komen dan domweg proberen je mening door te dringen. Dat wou men bij de A4 en dat duurt nu al 30 jaar.
Als je draagvlak weet te verwerven zullen er veel minder protesten en dien ten gevolge vertragingen zijn.
Het probleem is dat je al gauw het riscio loopt om achter de feiten aan te blijven lopen, omdat het ideale compromis niet kan worden bereikt.
Ik heb liever volledig draagvlak bij de meerderheid (bijv. forensen en werkgevers), dan halfbakken draagvlak bij het geheel.
Let the beat control your body!
  maandag 12 juni 2006 @ 18:31:27 #173
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_38785441
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:33 schreef Joppy het volgende:
De A6/A9 is naar mijn idee net als de A4 bij Schiedam, een ontbrekende schakel in het trace. Die dus gewoon aangelegd moet worden.
Ja, want als je eenmaal een plan hebt gemaakt dan moet je het ook uitvoeren, ongeacht of dat plan nog past in de huidige tijd.

Heeft er nou niemand geleerd van de fouten die we in het verleden hebben gemaakt?
  maandag 12 juni 2006 @ 18:33:28 #174
116446 frankium
111111111
pi_38785496
Gewoon dat meer droogleggen. Voor natuur rij je maar iets verder naar de oostvaardersplassen of de veluwe.
11111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111111
pi_38789977
quote:
Op maandag 12 juni 2006 18:33 schreef frankium het volgende:
Gewoon dat meer droogleggen. Voor natuur rij je maar iets verder naar de oostvaardersplassen of de veluwe.
en je zuurstof haal je in de aanbieding bij land's grootste kruidenier ?
pleased to meet you
pi_38790806
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:45 schreef dazzle123 het volgende:
Het grondbezit in de stad is niet heilig er is gewoon geen grond. Er willen gewoon te veel mensen wonen en Amsterdam mag niet uitbreiden.
er staat gewoon, ondanks alles, nog steeds verschrikkelijk veel leeg
quote:
Dat is nou het hele punt wat ik al eerder aanhaalde waar gemakshalve maar niet op in wordt gegaan. Het is allemaal zo bedoeld door de overheid 40 jaar terug. Het is niet zo dat al die mensen dachten van he laten we eens in die nieuw aangelegde polder gaan wonen. Nee de overheid wilde dat zo. En waarom? Nou niet omdat ze Nederland vol wilden bouwen maar juist om dat te voorkomen. Het groene hart zegt jullie dat nog iets?
hehe .. en of mij dat nog iets zegt .. parkeerplek bij het station en met het OV naar Amsterdam, dat was de bedoeling .. schone lucht ook in de binnenstad .. en gelukkig is er sindsdien in de binnenstad en naaste omgeving toch wel een beetje groen bij gekomen waardoor de lucht weer enigzins adembaar is ..
helaas zijn deze plannen met toekomstvisie (schoon, goedkoop, en niet afhankelijk van de binnen afzienbare tijd opdrogende oliebronnen) door het eerstvolgende rechtse kabinet op de lange, de hele lange baan geschoven, de extra treinstellen voor het spitsuur kwamen er niet .. men liet het OV langzaam aan verpauperen om het uiteindelijk te privatiseren .. tja ..

ik vraag me dan ook af wat er gaat gebeuren met de luchtkwaliteit in de binnenstad als er in de wijde omgeving geen zuurstof is
pleased to meet you
  maandag 12 juni 2006 @ 21:06:11 #177
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38791033
quote:
Op maandag 12 juni 2006 18:31 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Ja, want als je eenmaal een plan hebt gemaakt dan moet je het ook uitvoeren, ongeacht of dat plan nog past in de huidige tijd.

Heeft er nou niemand geleerd van de fouten die we in het verleden hebben gemaakt?
Maar de uitvoering van een plan op 90 % afkappen en de snelweg in het niets laten eindigen, terwijl enkele kilometers verderop parallel aan de weg die er niet is, iedereen dagelijks in de file staat. Dat is wel verstandig?
Let the beat control your body!
  maandag 12 juni 2006 @ 21:10:07 #178
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38791185
quote:
Op maandag 12 juni 2006 20:41 schreef moussie het volgende:

[..]

en je zuurstof haal je in de aanbieding bij land's grootste kruidenier ?
Overigens produceert een stukje natuur als het Naardermeer relatief weinig zuurstof. De natuur daar is "volwassen" , maar juist jonge planten produceren het meeste zuurstof. Daarbij hebben die juist CO2 nodig om te kunnen groeien
Let the beat control your body!
pi_38793310
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:54 schreef dazzle123 het volgende:

[..]

Het is niet met elkaar te vergelijken omdat men in Nederland heeft gekozen voor overloopsteden en niet voor een grote aaneengesloten stad.
Dat neemt niet weg dat je het Londense voorbeeld nog steeds heel goed in Amsterdam kan toepassen en kan uitbreiden in de regio.
  maandag 12 juni 2006 @ 22:07:46 #180
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_38793709
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:06 schreef Joppy het volgende:
Maar de uitvoering van een plan op 90 % afkappen en de snelweg in het niets laten eindigen, terwijl enkele kilometers verderop parallel aan de weg die er niet is, iedereen dagelijks in de file staat. Dat is wel verstandig?
Dat is een keuze die 30 jaar geleden is gemaakt. Het is zinloos om nu terug te komen op die keuze zonder rekening te houden met de huidige situatie.
  maandag 12 juni 2006 @ 22:09:06 #181
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38793774
quote:
Op maandag 12 juni 2006 22:07 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Dat is een keuze die 30 jaar geleden is gemaakt. Het is zinloos om nu terug te komen op die keuze zonder rekening te houden met de huidige situatie.
De huidige situatie is dat er nog meer files zijn en het stuk weg broodnodig.
Let the beat control your body!
  maandag 12 juni 2006 @ 22:25:01 #182
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38794600
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:59 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat je het Londense voorbeeld nog steeds heel goed in Amsterdam kan toepassen en kan uitbreiden in de regio.
Ik snap nog steeds niet hoe je een centrum oplossing van een metropool wil toe passen op de ringweg van onze hoofdstad. Is necht appels met peren vergelijken

Dan kun je de economie van de U.S.A. ook net zo goed met die van China vergelijken

Maar misschien is de milieulogica waar en normaal mens de balen niet van snapt.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38794694
quote:
Op maandag 12 juni 2006 22:25 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik snap nog steeds niet hoe je een centrum oplossing van een metropool wil toe passen op de ringweg van onze hoofdstad. Is necht appels met peren vergelijken

Dan kun je de economie van de U.S.A. ook net zo goed met die van China vergelijken

Maar misschien is de milieulogica waar en normaal mens de balen niet van snapt.
Het heeft niks met milieu te maken maar met infrastructuur. Verdiep je maar eens in de Londense situatie. Kun je heel goed iets mee doen hier.
  maandag 12 juni 2006 @ 22:45:49 #184
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38795633
quote:
Op maandag 12 juni 2006 22:26 schreef SCH het volgende:
Het heeft niks met milieu te maken maar met infrastructuur. Verdiep je maar eens in de Londense situatie. Kun je heel goed iets mee doen hier.
Ja, maar de infrastructuur van een centrum is totaal iets anders dan dat van een rand / snelweg.

Daarnaast zo het in Nederland dan over een veel groter gebied moeten gaan en gebeid wat heel veel mensen en bedrijven niet kunnen mijden of op een ander manier bereiken.

Dat wordt dus gewoon weer oud Hollands automobilistje pesten. Iets waar die milieuclubs erg goed in zijn
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 13 juni 2006 @ 08:14:08 #185
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_38802601
quote:
Op maandag 12 juni 2006 22:09 schreef Joppy het volgende:
De huidige situatie is dat er nog meer files zijn en het stuk weg broodnodig.
Jij beschikt over cijfers die de noodzaak van die weg aantonen?
pi_38808526
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 08:14 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Jij beschikt over cijfers die de noodzaak van die weg aantonen?
Vooral ook over cijfers die aantonen dat deze financieel uitkan .
pi_38809445
quote:
Op maandag 12 juni 2006 18:24 schreef Joppy het volgende:

[..]

Het probleem is dat je al gauw het riscio loopt om achter de feiten aan te blijven lopen, omdat het ideale compromis niet kan worden bereikt.
Ik heb liever volledig draagvlak bij de meerderheid (bijv. forensen en werkgevers), dan halfbakken draagvlak bij het geheel.
Ik denk juist dat men door zich hierop te storten achter de feiten aan gaat lopen. Je kan nu al van verre ruiken dat het net zo'n drama wordt als de A4.
Dat zie je gewoon aankomen de komende 30 jaar ligt die weg er nog niet. Dan kan je beter zorgen dat je het met z'n allen ergens over eens wordt en aan de slag gaan.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 13:32:15 #188
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38810141
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 12:38 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Vooral ook over cijfers die aantonen dat deze financieel uitkan .
Als alle wegen in de omgeving elke ochtend en avond weer vast staan, dan lijkt mij het duidelijk dat er iets moet gebeuren. Alles zal zijn kostplaatje hebben, ook de files als er niks gebeurd. Het financiele voordeel van een stuk weg is bovendien lastig te aan te geven, je weet weinig van de situatie over 40/50, misschien wel 100 jaar als die weg er nog steeds ligt en gebruikt kan worden.
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 13:09 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Ik denk juist dat men door zich hierop te storten achter de feiten aan gaat lopen. Je kan nu al van verre ruiken dat het net zo'n drama wordt als de A4.
Dat zie je gewoon aankomen de komende 30 jaar ligt die weg er nog niet. Dan kan je beter zorgen dat je het met z'n allen ergens over eens wordt en aan de slag gaan.
Een goede oplossing waar iedereen het mee eens is, dat zou prachtig zijn. Maar er zijn bepaalde groeperingen die allergisch zijn voor elk stukje asfalt. Zo zijn zij ook tegen de variant over de gaasperdammerweg, want dan zou de ouderkerkerplas er last van hebben.
Let the beat control your body!
pi_38810406
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 13:32 schreef Joppy het volgende:

[..]

Als alle wegen in de omgeving elke ochtend en avond weer vast staan, dan lijkt mij het duidelijk dat er iets moet gebeuren. Alles zal zijn kostplaatje hebben, ook de files als er niks gebeurd. Het financiele voordeel van een stuk weg is bovendien lastig te aan te geven, je weet weinig van de situatie over 40/50, misschien wel 100 jaar als die weg er nog steeds ligt en gebruikt kan worden.
[..]
Het is inderdaad erg lastig aan te geven. Maar moet je daarom zomaar 4,5 miljard in een paar kilometer storten?
quote:
Een goede oplossing waar iedereen het mee eens is, dat zou prachtig zijn. Maar er zijn bepaalde groeperingen die allergisch zijn voor elk stukje asfalt. Zo zijn zij ook tegen de variant over de gaasperdammerweg, want dan zou de ouderkerkerplas er last van hebben.
Het zal lastig zijn en er is altijd locaal protest. Maar het lijkt me toch wel praktisch om procedures tot aan de hoge raad en europese hoven te voorkomen. Want daar ga je nu naar toe.

Als je echtereen goed integraal plan opstelt met voldoende compensatie voor de verloren natuurwaarden dan zal erminder protest zijn en zijn de bestaande protesten makkelijker te counteren.
pi_38812544
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:10 schreef Joppy het volgende:
Overigens produceert een stukje natuur als het Naardermeer relatief weinig zuurstof. De natuur daar is "volwassen" , maar juist jonge planten produceren het meeste zuurstof. Daarbij hebben die juist CO2 nodig om te kunnen groeien
het begrip bodemerosie zegt je dan waarschijnlijk ook niets .. het feit dat al die kleine lieve plantjes gewoon wegspoelen als er geen "volwassen" begroeiing is om met hun wortels de grond vast te houden ?
pleased to meet you
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:49:35 #191
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38812786
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:43 schreef moussie het volgende:

[..]

het begrip bodemerosie zegt je dan waarschijnlijk ook niets .. het feit dat al die kleine lieve plantjes gewoon wegspoelen als er geen "volwassen" begroeiing is om met hun wortels de grond vast te houden ?
In de volgroeide natuur is er een natuurlijk evenwicht tussen jong en oud (als het nou echte natuur was, dan was er volkomen evenwicht, maar goed dat hebben we niet in NL).
Maar kijk nou eens nou naar de landbouw, elk jaar weer vele hectaren met jonge planten in de groei, dus volop O2 productie
Let the beat control your body!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 19:50:22 #192
150991 Kritski
De Übermensch
pi_38823302
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:43 schreef moussie het volgende:

[..]

het begrip bodemerosie zegt je dan waarschijnlijk ook niets .. het feit dat al die kleine lieve plantjes gewoon wegspoelen als er geen "volwassen" begroeiing is om met hun wortels de grond vast te houden ?
Waarom begin je bij gebrek aan argumenten ineens over bodemerosie?

Wat zijn de effecten van bodemerosie als er een lintje asfalt van 22 meter breed door een voormalig weiland wordt aangelegt? Spoelt Noord-Holland dan de Noordzee in?
pi_38825935
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 19:50 schreef Kritski het volgende:
Waarom begin je bij gebrek aan argumenten ineens over bodemerosie?
als je nou eerst even leest waarop dat een antwoord was ?
quote:
Wat zijn de effecten van bodemerosie als er een lintje asfalt van 22 meter breed door een voormalig weiland wordt aangelegt? Spoelt Noord-Holland dan de Noordzee in?
het westen van nederland is al behoorlijk aan verzakken .. en met het dalende grondwater is de grond steeds verder en sneller aan het inklinken cq verzakken .. en dat doet die dus niet regelmatig .. dus of het verstandig is om daar een snelweg aan te leggen cq nog een bodemloze put voor onderhoud .. ?
en tja, of het hier relevant is .. zoals joppy al herhaaldelijk zei ,we hebben het allemaal zelf aangelegd .. en juist daar in de buurt hebben we dus nog weing diepgaande roots, da's nog in opbouw .. vernietig het beetje wat we hebben en de grond in de omgeving begint weg te spoelen ?
pleased to meet you
pi_38829189
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 14:43 schreef moussie het volgende:

[..]

het begrip bodemerosie zegt je dan waarschijnlijk ook niets .. het feit dat al die kleine lieve plantjes gewoon wegspoelen als er geen "volwassen" begroeiing is om met hun wortels de grond vast te houden ?
Die kleine natuurgebiedjes stellen echt geen zak voor in de zuurstof productie, ze nemen net zoveel zuurstof op als dat ze afgeven. Heb je wel enig idee wat de echte longen van de aarde zijn? Dat zijn ook niet de tropische regenwouden, die zijn namelijk ook in totaal evenwicht. De echte longen van de aarde zijn de algenbroedplaatsen in de zee, hier wordt zo verschrikkelijk veel CO2 omgezet in O2 dat de gehele mensheid hier voldoende aan heeft.

Verder zie ik het probleem over de aanleg echt niet, hij ligt niet door het natuurgebied heen (wat ik in eerste instantie wel dacht door dat misleidende reclamespotje op de radio). Ook is hij gewoon noodzakelijk als je logisch naar het wegennet in Nederland kijkt. Het is toch totaal onlogisch dat als ik vanuit mijn woonplaats (tussen leiden en schiphol in, langs de A4) naar bijv. Enschede moet dat ik dan altijd eerst langs Amsterdam moet? Ik snij nog een brok af ook en dat scheelt weer flink wat brandstof en dus uitlaatgassen, win-win situatie toch?
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:11:23 #195
36461 Joppy
geen colaboy
pi_38829398
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 20:53 schreef moussie het volgende:

[..]

als je nou eerst even leest waarop dat een antwoord was ?
[..]

het westen van nederland is al behoorlijk aan verzakken .. en met het dalende grondwater is de grond steeds verder en sneller aan het inklinken cq verzakken .. en dat doet die dus niet regelmatig .. dus of het verstandig is om daar een snelweg aan te leggen cq nog een bodemloze put voor onderhoud .. ?
en tja, of het hier relevant is .. zoals joppy al herhaaldelijk zei ,we hebben het allemaal zelf aangelegd .. en juist daar in de buurt hebben we dus nog weing diepgaande roots, da's nog in opbouw .. vernietig het beetje wat we hebben en de grond in de omgeving begint weg te spoelen ?
Ik had het over CO2 opname en O2 productie. Niet over bodemerosie of bodeminklinking.
Volgens mij hebben we in Nederland vrijwel geen last van bodemerosie, wel van bodeminklinking. Maar dat is een totaal ander verhaal.
Let the beat control your body!
pi_38830179
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 20:53 schreef moussie het volgende:

[..]

als je nou eerst even leest waarop dat een antwoord was ?
[..]

het westen van nederland is al behoorlijk aan verzakken .. en met het dalende grondwater is de grond steeds verder en sneller aan het inklinken cq verzakken .. en dat doet die dus niet regelmatig .. dus of het verstandig is om daar een snelweg aan te leggen cq nog een bodemloze put voor onderhoud .. ?
en tja, of het hier relevant is .. zoals joppy al herhaaldelijk zei ,we hebben het allemaal zelf aangelegd .. en juist daar in de buurt hebben we dus nog weing diepgaande roots, da's nog in opbouw .. vernietig het beetje wat we hebben en de grond in de omgeving begint weg te spoelen ?
Alsof de wegenbouwers daar geen rekening mee houden, ze bewerken die grond echt wel zodanig dat er echt geen verzakkingen ontstaan. Niks bodemloze put voor onderhoud.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 22:48:19 #197
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38831190
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:27 schreef frenkck het volgende:

[..]

Alsof de wegenbouwers daar geen rekening mee houden, ze bewerken die grond echt wel zodanig dat er echt geen verzakkingen ontstaan. Niks bodemloze put voor onderhoud.
Idd en dus zijn er geen reden om de snelweg niet aan te leggen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38831737
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:48 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd en dus zijn er geen reden om de snelweg niet aan te leggen
Als het aan asfalthuggers als jou ligt, plempen we het hele land vol
  dinsdag 13 juni 2006 @ 23:12:04 #199
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38832367
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 22:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Als het aan asfalthuggers als jou ligt, plempen we het hele land vol
Nee, niet het hele land maar wel voor de broodnodige verbeteringen van de infrastructuur. Want als het aan die treehugers ligt gaan we allemaal weer terug naar de middeleeuwen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38832446
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 23:12 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Nee, niet het hele land maar wel voor de broodnodige verbeteringen van de infrastructuur. Want als het aan die treehugers ligt gaan we allemaal weer terug naar de middeleeuwen
Tuurlijk joh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')