Bentley Cabrio vergelijken met een Porsche Carrera GTquote:Op donderdag 29 maart 2007 16:14 schreef leolinedance het volgende:
GIsteren zo een Bentley Cabrio gespot, zo een dus: [afbeelding]
Dát is pas een bak![]()
Wie vergelijkt die dan?quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:47 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Bentley Cabrio vergelijken met een Porsche Carrera GT![]()
dan staat je post in t verkeerde topicquote:
Fantastisch is dat filmpjequote:Op woensdag 21 maart 2007 21:34 schreef SToRM81 het volgende:
Carrera GT soundcheck in Beverly Hills
Wat een fan-tas-tisch geluid. Niet normaal meer![]()
En nu?quote:Op woensdag 4 april 2007 22:04 schreef SpeedyRich het volgende:
Trouwens de Enzo heeft een top van 350 en de GT 330
ff voor de duidelijkheid
Met zes constructeurstitels in de F1 sinds 1999, mag je er vanuit gaan dat Ferrari zondermeer in staat is om een auto te bouwen die sneller is dan een Porsche Carrera GT. Ferrari kan er natuurlijk ook weinig aan doen dat er werkelijk mensen zijn die een vluchtige blik op wat rondetijden van de Nordschleife werpen en vervolgens aan de hand van dat lijstje objectief menen te kunnen bepalen welke auto de 'snellere' is om daar vervolgens ook maar meteen een waardeoordeel aan te hechten. Dat is het manko van Porsche-adepten. Zij menen passie in cijfertjes terug te vinden. Ze snappen het gewoon niet.quote:Op donderdag 29 maart 2007 09:19 schreef DS4 het volgende:
Ja: achterblijven.
Ik vind rondetijden anders genoeg zeggen hoorquote:Op woensdag 4 april 2007 23:45 schreef Argento het volgende:
[..]
Met zes constructeurstitels in de F1 sinds 1999, mag je er vanuit gaan dat Ferrari zondermeer in staat is om een auto te bouwen die sneller is dan een Porsche Carrera GT. Ferrari kan er natuurlijk ook weinig aan doen dat er werkelijk mensen zijn die een vluchtige blik op wat rondetijden van de Nordschleife werpen en vervolgens aan de hand van dat lijstje objectief menen te kunnen bepalen welke auto de 'snellere' is om daar vervolgens ook maar meteen een waardeoordeel aan te hechten. Dat is het manko van Porsche-adepten. Zij menen passie in cijfertjes terug te vinden. Ze snappen het gewoon niet.
Overigens is de Enzo geen circuitauto. Nooit geweest ook. Daar moet je de FXX voor hebben. Die is wel voorbehouden aan het circuit. Even een nuance op je verheerlijking van rondetijden op een circuit, terwijl zowel de CGT als de Enzo volgens mij toch echt straatwagens zijn.
Feit dat jij moet lachen om Lotus zegt genoeg over je onkunde. Dat je daarnaast nog een Bentley convertible post is gewoon lachwekkend. Ga lekker je bed in.quote:
Nogal een verregaande conclusie als je bedenkt dat Porsche niet deelneemt aan de F1. Waar wil je in hemelsnaam naartoe met deze uitspraakquote:Op woensdag 4 april 2007 23:45 schreef Argento het volgende:
[..]
Met zes constructeurstitels in de F1 sinds 1999, mag je er vanuit gaan dat Ferrari zondermeer in staat is om een auto te bouwen die sneller is dan een Porsche Carrera GT.
Porsche ontwikkelt z'n auto setup op de Nordschleife (neem ik aan) en de fabrieksauto's zullen dan waarschijnlijk ook een setup hebben die t goed doet op de Nordschleife. Net zoiets als dat Ferrari's op Mugello grondig getest worden. Om dan alleen Nordschleife tijden van productie auto's aan te houden vind ik dan nog niet alles zeggen.quote:Op woensdag 4 april 2007 23:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind rondetijden anders genoeg zeggen hoor
Juistquote:Op donderdag 5 april 2007 01:06 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Feit dat jij moet lachen om Lotus zegt genoeg over je onkunde. Dat je daarnaast nog een Bentley convertible post is gewoon lachwekkend. Ga lekker je bed in.
Want een F1 is bijna hetzelfde als een straatauto...quote:Op woensdag 4 april 2007 23:45 schreef Argento het volgende:
Met zes constructeurstitels in de F1 sinds 1999, mag je er vanuit gaan dat Ferrari zondermeer in staat is om een auto te bouwen die sneller is dan een Porsche Carrera GT.
De auto met de beste rondetijd is echt het snelste. Je hoeft geen Einstein te zijn om dat te bedenken. Of dacht jij dat die constructeurstitels van Ferrari zijn behaald door NIET als eerste over de streep te komen?quote:Ferrari kan er natuurlijk ook weinig aan doen dat er werkelijk mensen zijn die een vluchtige blik op wat rondetijden van de Nordschleife werpen en vervolgens aan de hand van dat lijstje objectief menen te kunnen bepalen welke auto de 'snellere' is om daar vervolgens ook maar meteen een waardeoordeel aan te hechten.
Het manco van Ferrari liefhebbers is dat ze van een proletenbak houden. Het is een auto voor de show, niet voor het circuit. Ik zal het nog eens uitleggen:quote:Dat is het manko van Porsche-adepten. Zij menen passie in cijfertjes terug te vinden. Ze snappen het gewoon niet.
In die zin heb je gelijk vwb de snelheid. In de file is de Carrera GT niets sneller dan een enzo.quote:Overigens is de Enzo geen circuitauto. Nooit geweest ook. Daar moet je de FXX voor hebben. Die is wel voorbehouden aan het circuit. Even een nuance op je verheerlijking van rondetijden op een circuit, terwijl zowel de CGT als de Enzo volgens mij toch echt straatwagens zijn.
Ferrari rijdt ook op de Nordschleife. En SportAuto test ook op de Hockenheimring en verhip, daar zijn de Porsches weer sneller dan de Ferrari's.quote:Op donderdag 5 april 2007 01:13 schreef Jimmeh het volgende:
Porsche ontwikkelt z'n auto setup op de Nordschleife (neem ik aan) en de fabrieksauto's zullen dan waarschijnlijk ook een setup hebben die t goed doet op de Nordschleife. Net zoiets als dat Ferrari's op Mugello grondig getest worden. Om dan alleen Nordschleife tijden van productie auto's aan te houden vind ik dan nog niet alles zeggen.
Als deze tijden al zo dicht bij elkaar liggen zal de F430 CS die porsche van de baan af rijden lijkt me.quote:Op donderdag 5 april 2007 10:58 schreef Jimmeh het volgende:
Even naar die SportAuto tijden gekeken.
Ferrari F430 F1 1.12,7 min 7.55 min 01/06
Porsche 911 GT3 RS (997) ** 1.11,1 min 7.48 min 03/07
Porsche 911 Carrera S (997) 1.14,3 min 8.05 min 05/05
De Porsche GT3 RS staan 2 sterretjes bij omdat ie op semi slicks getest is. Zonder die semi slicks lijken me de tijden behoorlijk gelijk aan elkaar. Die F430 is ook meer straatauto afgesteld dan de GT3 RS (wat eigenlijk een circuit bak op kenteken is), dus dat Ferrari geen degelijke sportauto kan maken is gewoon onzin
Niet dat ik een echte Ferrari fan ben, maar geen ander merk met zo'n mooie race historie op Alfa Romeo en Maserati na imo. Ja en Porsche past ook zekerwete in dat rijtje.
GT3 RS heeft wel veel minder vermogen dan de ferrari, en vooral bij het vals plat kan dat veel opleveren.quote:Op donderdag 5 april 2007 10:58 schreef Jimmeh het volgende:
Even naar die SportAuto tijden gekeken.
Ferrari F430 F1 1.12,7 min 7.55 min 01/06
Porsche 911 GT3 RS (997) ** 1.11,1 min 7.48 min 03/07
Porsche 911 Carrera S (997) 1.14,3 min 8.05 min 05/05
De Porsche GT3 RS staan 2 sterretjes bij omdat ie op semi slicks getest is. Zonder die semi slicks lijken me de tijden behoorlijk gelijk aan elkaar. Die F430 is ook meer straatauto afgesteld dan de GT3 RS (wat eigenlijk een circuit bak op kenteken is), dus dat Ferrari geen degelijke sportauto kan maken is gewoon onzin
Manquote:Op donderdag 5 april 2007 01:06 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Feit dat jij moet lachen om Lotus zegt genoeg over je onkunde. Dat je daarnaast nog een Bentley convertible post is gewoon lachwekkend. Ga lekker je bed in.
Net als de CS. Ik vergeleek dus appels met appels.quote:Op donderdag 5 april 2007 10:58 schreef Jimmeh het volgende:
De Porsche GT3 RS staan 2 sterretjes bij omdat ie op semi slicks getest is.
Lijken... Hoezo?quote:Zonder die semi slicks lijken me de tijden behoorlijk gelijk aan elkaar.
Daarom vergeleek ik ook de CS...quote:Die F430 is ook meer straatauto afgesteld dan de GT3 RS (wat eigenlijk een circuit bak op kenteken is),
Het moet allemaal nog blijken...quote:Op donderdag 5 april 2007 11:14 schreef Repeat het volgende:
Als deze tijden al zo dicht bij elkaar liggen zal de F430 CS die porsche van de baan af rijden lijkt me.
Volgens mij als het om racefeel en rondetijden gaat, dan is zo'n Exige S/GT3 denk ik een knap lastige voor menig supercarquote:Op donderdag 5 april 2007 12:16 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Man![]()
Ben nu eens eerlijk. Lotus pást toch ook helemaal niet in dat rijdje. Tenminste als je naar status/prijzen/motoren kijkt
Ga volgende keer wat eerder naar bed, en stap er met het goede been uit![]()
Ja de Ferrari heeft 75 pk meer en dat zal altijd schelen.quote:Op donderdag 5 april 2007 12:08 schreef GiSaE het volgende:
[..]
GT3 RS heeft wel veel minder vermogen dan de ferrari
Daar heb je gelijk in. Maar daar houdt het vergelijk dan ook wel op...quote:Op donderdag 5 april 2007 13:03 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Volgens mij als het om racefeel en rondetijden gaat, dan is zo'n Exige S/GT3 denk ik een knap lastige voor menig supercar
U heeft smaak.quote:Op donderdag 5 april 2007 13:14 schreef leolinedance het volgende:
En tsja, ik val persoonlijk gewoon 100% voor de looks van de 911. Mijn droomauto![]()
Ik ben ook een 911 man hoorquote:Op donderdag 5 april 2007 13:14 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar daar houdt het vergelijk dan ook wel op...
Waar op een 911 GT3 RS nog Airco, ABS, remkrachtverdeling, airbags, electrische ramen, stuurbekrachtiging, leren bekleding en nog veel meer extra's heeft (waaronder een mooi dashbord + boordcomputer), heeft een Lotus Exige S dus helemaal niks![]()
Maja het prijsverschil: 71.000 en 173.000 euro
En de motoren: 1.8 liter turbo met 225 pk en 3.6 liter zonder turbo met 381 pk
Dus die Exige S is echt alleen maar leuk om mee te rijden op een circuit ofzo. Buiten dat lijkt het me niks, puur omdat er niks maar dan ook helemaal niks op of aan zit. Maar misschien komt dat wel omdat ik lui ben![]()
En tsja, ik val persoonlijk gewoon 100% voor de looks van de 911. Mijn droomauto![]()
De 360 CS had ook 50 pk meer dan de GT3RS. Vermogen alleen is onvoldoende. Vandaar dat een auto waarbij alleen de motor wordt getuned zelden significant sneller wordt op het circuit (en soms zelfs langzamer!).quote:Op donderdag 5 april 2007 13:09 schreef Jimmeh het volgende:
Ja de Ferrari heeft 75 pk meer en dat zal altijd schelen.
Das nog een 360 oftewel vorige generatie en vergeleken de gewone Modena is er van de 996 lijn ook alleen maar de GT3 en Turbo sneller.quote:Op donderdag 5 april 2007 12:57 schreef DS4 het volgende:
[..]
Net als de CS. Ik vergeleek dus appels met appels.
[..]
Lijken... Hoezo?
[..]
Daarom vergeleek ik ook de CS...
Nogmaals: ik doe appelen en appelen. De 360 CS tegen de 996 GT3RS. Beiden op R-compound. En de Porsche is gewoon sneller.quote:Op donderdag 5 april 2007 13:24 schreef Jimmeh het volgende:
Das nog een 360 oftewel vorige generatie en vergeleken de gewone Modena is er van de 996 lijn ook alleen maar de GT3 en Turbo sneller.
Op de Topgear track zijn ze beide even snel (al staat de Porsche boven de Ferrari).quote:Op donderdag 5 april 2007 13:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nogmaals: ik doe appelen en appelen. De 360 CS tegen de 996 GT3RS. Beiden op R-compound. En de Porsche is gewoon sneller.
Truequote:Op donderdag 5 april 2007 13:42 schreef vosss het volgende:
Hey mensen, het maakt toch geen zak uit welke auto nou een halve seconde sneller is dan de ander?
Jullie kunnen ze waarschijnlijk toch nooit veroorloven, dus waar maken jullie je zo druk om
Ja dat is ie, maar Ferrari boekt met de nieuwe modellen vooruitgang en Porsche blijft stil staan op dezelfde tijden.quote:Op donderdag 5 april 2007 13:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nogmaals: ik doe appelen en appelen. De 360 CS tegen de 996 GT3RS. Beiden op R-compound. En de Porsche is gewoon sneller.
quote:Op donderdag 5 april 2007 13:47 schreef leolinedance het volgende:
Neem die lijst trouwens wel met een flinke korrel zout.
Een BMW 535d legt de track sneller af dan een M3![]()
Sneller? 1.31.8 en 1.31.8 is volgens mij gelijkquote:56 BMW 535d 1.31.8
57 Mazda RX8 1.31.8
58 Nissan 350Z 1.31.8
59 BMW M3 1.31.8
In Engeland regent het regelmatig, iets van 1/4e van de tijden zijn met nat weer gereden.quote:Op donderdag 5 april 2007 13:47 schreef leolinedance het volgende:
Een BMW 535d legt de track sneller af dan een M3![]()
Erg mooi.quote:Op donderdag 5 april 2007 13:46 schreef Jimmeh het volgende:
Ja dat is ie, maar Ferrari boekt met de nieuwe modellen vooruitgang en Porsche blijft stil staan op dezelfde tijden.
En nogmaals: de nieuwe generatie appelen en appelen zal andersom zijn.
Maar ik moet zeggen; ik vind beide merken erg mooi en als ik van Porsche een model zou kiezen was het de oude Carrera RS 2.7
Hij staat er in ieder geval wel boven in de lijst. Maar dan nog, gelijke tijden zijn toch ook niet echt normaal voor een diesel en een M3quote:Op donderdag 5 april 2007 13:48 schreef vosss het volgende:
[..]
[..]
Sneller? 1.31.8 en 1.31.8 is volgens mij gelijk
Eerst lezen maat:quote:Op donderdag 5 april 2007 13:54 schreef Fugie het volgende:
Ik denk niet dat je naar de topgear track kunt kijken als benchmark
quote:Op donderdag 5 april 2007 13:47 schreef leolinedance het volgende:
Neem die lijst trouwens wel met een flinke korrel zout.
Een BMW 535d legt de track sneller af dan een M3![]()
Truequote:Er is altijd discussie over wie het sneller is, maar feitelijk is het niet te testen. Condities zullen nooit gelijk zijn. Maar ik denk wel dat de meeste mensen het ermee eens zijn dat de carrera gt een behoorlijke imposante supercar is met veel aantrekkingskracht.
Dat is mijn nummer 2quote:Op donderdag 5 april 2007 13:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Erg mooi.
Mijn Porsche wordt, mocht ik ooit in de gelegenheid zijn, een 993 Turbo![]()
[afbeelding]
Ganz geilquote:Op donderdag 5 april 2007 14:03 schreef Richie_Rich het volgende:
[..]
Dat is mijn nummer 2
#1
[afbeelding]
![]()
Misschien gewoon omdat ze daar eerder (of later) mee gereden hebben?quote:Op donderdag 5 april 2007 13:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hij staat er in ieder geval wel boven in de lijst. Maar dan nog, gelijke tijden zijn toch ook niet echt normaal voor een diesel en een M3![]()
Topgear is een erg beperkt "circuit". De Koenigsegg staat bij TopGear bovenaan, maar bij SportAuto geeft deze een paar seconde toe op de Carrera GT.quote:Op donderdag 5 april 2007 13:41 schreef leolinedance het volgende:
Op de Topgear track zijn ze beide even snel (al staat de Porsche boven de Ferrari).
De Enzo verslaat de Carrera GT hier.
edit: http://www.topgear.com/content/tgonbbc2/laptimes/thestig/
Nogmaals: pure speculatie.quote:Op donderdag 5 april 2007 13:46 schreef Jimmeh het volgende:
En nogmaals: de nieuwe generatie appelen en appelen zal andersom zijn.
Gelet op de spoilers en de kleur van de klauwen is dat een 993 Turbo S.quote:Op donderdag 5 april 2007 13:52 schreef leolinedance het volgende:
Mijn Porsche wordt, mocht ik ooit in de gelegenheid zijn, een 993 Turbo![]()
De 964 blijft toch de mooiste in mijn ogen...quote:
Het gaat mij meer om het model opzich. Maar zo'n 993 Turbo S is toch welquote:Op donderdag 5 april 2007 14:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Gelet op de spoilers en de kleur van de klauwen is dat een 993 Turbo S.
Bij mij in het dorp staan er een aantal van die 993's te koop.quote:Op donderdag 5 april 2007 14:54 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om het model opzich. Maar zo'n 993 Turbo S is toch wel![]()
Nog 1 993 dan om het af te leren![]()
[afbeelding]
Plusminus 40.000 euro + verzekering en onderhoud etc. is me op dit moment nog iets te gortig helaasquote:Op donderdag 5 april 2007 15:34 schreef vosss het volgende:
[..]
Bij mij in het dorp staan er een aantal van die 993's te koop.
Ook nog een berg andere modellen
Klikkerdeklik
Mooiere foto dan zo'n saaie persfotoquote:Op donderdag 5 april 2007 14:20 schreef vosss het volgende:
Waarom post je de rooie dan als ik vragen mag?
[afbeelding]
Dat geeft aan dat de 993 een beetje gehyped wordt... En het telt ook wel mee dat de 3.4 liter motor van de 996 zo langzamerhand een erg bedenkelijke naam aan het krijgen is.quote:Op donderdag 5 april 2007 16:17 schreef Richie_Rich het volgende:
Het feit dat 993's tweedehandse duurder zijn/worden dan de 996's geeft ook wel wat aan (ok, even gechargeerd)
Het is nu meer een algemeen Porsche (quote:Op donderdag 5 april 2007 18:31 schreef SpeedyRich het volgende:
dit is toch een carrera GT topic of een porsche vs ferrari algemeen ?
Ook fraaiquote:Op donderdag 5 april 2007 21:18 schreef Paladijn het volgende:
911 fappers
Dit is toch zoveel fraaier?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Met de motor op de juiste plek
Is dat niks dan die 3,4l? Over dat gehype weet ik niet, weet wel dat er véél meer 996's geproduceert zijn dan 993'squote:Op donderdag 5 april 2007 17:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat geeft aan dat de 993 een beetje gehyped wordt... En het telt ook wel mee dat de 3.4 liter motor van de 996 zo langzamerhand een erg bedenkelijke naam aan het krijgen is.
Wil je hiermee aangeven dat de 928 een "nep" Porsche is?quote:Op donderdag 5 april 2007 21:38 schreef KZR het volgende:
Een 928 is leuk, maar ik zou toch de voorkeur geven aan een "echte" Porsche:
[afbeelding]
993rs![]()
Donkervoort D8 RS in 7:14 (gereden door diezelfde horst saurma kerel)quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Snelste Nordschleife tijd voor productie-auto's. 7.32 min. Hoezo nooit de snelste geweest? Hij houdt nu nog het record.
Sneller kan... De Porsche 962 wordt (als ik mij niet vergis) nog steeds door Dauer geleverd. Niet dat je dat nog als een echte productieauto kan zien, maar het is waarschijnlijk ook nu nog de snelste auto die je op kenteken kan zetten.
Productie auto?quote:Op donderdag 5 april 2007 22:31 schreef SilentRimmer het volgende:
[..]
Donkervoort D8 RS in 7:14 (gereden door diezelfde horst saurma kerel)
993 is wel ongeveer de enige die ik wél zou willen hebben... Een zwarte...quote:Op donderdag 5 april 2007 13:52 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Erg mooi.
Mijn Porsche wordt, mocht ik ooit in de gelegenheid zijn, een 993 Turbo![]()
[afbeelding]
Leuk zo'n 928. Maar veel meer GT dan sportwagen natuurlijk. Voor als ik 40+ ben... maar dan ga ik liever naar Aston Martin.quote:
De 3.4 wil nog wel eens plof doen...quote:Op donderdag 5 april 2007 22:04 schreef Richie_Rich het volgende:
Is dat niks dan die 3,4l? Over dat gehype weet ik niet, weet wel dat er véél meer 996's geproduceert zijn dan 993's
Ies dus niet een productieauto.quote:Op donderdag 5 april 2007 22:31 schreef SilentRimmer het volgende:
Donkervoort D8 RS in 7:14 (gereden door diezelfde horst saurma kerel)
Keramische lichtgewicht koppelingquote:Op woensdag 7 juni 2006 19:32 schreef Sterke_Yerke het volgende:
En wat was er bovendien ZO super aan deze auto?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |