Voer voor je hoedenplank, tast toe. Proef die woofer!quote:Op maandag 5 juni 2006 22:43 schreef Neleos het volgende:
Flaming Lips waren wel goed zeg, jammer dat ze maar 1 nummer uitzenden. en straks nog ff Opgezwolle kijken![]()
quote:Op maandag 5 juni 2006 22:52 schreef spacemangraig het volgende:
pfff Bluf met hun oosterse invloeden, wie denken ze dat ze zijn, de Beatles?![]()
500.000-700.000 ergens in die rangequote:Op maandag 5 juni 2006 22:55 schreef Z het volgende:
Is het waar dat de RHCP een miljoen vangen voor hun optreden?
Misschien kost het zoveel om ze te boeken. Grootste gedeelte daarvan gaat naar de crew en materiaal. Helemaal omdat ze om de zoveel weken een paar dagen een break nemen en iedereen dan wel doorbetaald moet worden.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:55 schreef Z het volgende:
Zou de Pinkpop organisatie dan niet compleet aan de bedelstaf raken als dat zo is?quote:Op maandag 5 juni 2006 22:55 schreef Z het volgende:
Hoe komen andere bands dan rond? Hebben die geen materiaal, crew en breaks ofzo?quote:Op maandag 5 juni 2006 22:57 schreef crackhead het volgende:
[..]
Misschien kost het zoveel om ze te boeken. Grootste gedeelte daarvan gaat naar de crew en materiaal. Helemaal omdat ze om de zoveel weken een paar dagen een break nemen en iedereen dan wel doorbetaald moet worden.
Ik zeg niet dat ze er niks van over houden. Maar de meeste mensen vergeten de kosten van zo'n grote gig als de Chili Peppers.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Hoe komen andere bands dan rond? Hebben die geen materiaal, crew en breaks ofzo?
Rijke crew zullen zij dan hebben.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:57 schreef crackhead het volgende:
[..]
Misschien kost het zoveel om ze te boeken. Grootste gedeelte daarvan gaat naar de crew en materiaal. Helemaal omdat ze om de zoveel weken een paar dagen een break nemen en iedereen dan wel doorbetaald moet worden.
Dat vroeg ik me ook af.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:57 schreef Weakling het volgende:
[..]
Zou de Pinkpop organisatie dan niet compleet aan de bedelstaf raken als dat zo is?
Zo groot is die gig nou ook weer niet.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:59 schreef crackhead het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze er niks van over houden. Maar de meeste mensen vergeten de kosten van zo'n grote gig als de Chili Peppers.
Die breaks van 10 dagen ofzo om de paar weken hebben de meeste bands trouwens inderdaad niet.
Mwaw, ik zag geen geweldige spectacularire audiovisuele presentatie op het podium ofzo. Dus heel veel meer kosten dan de doorsnee Pinkpopband zullen ze niet hebben.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:59 schreef crackhead het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ze er niks van over houden. Maar de meeste mensen vergeten de kosten van zo'n grote gig als de Chili Peppers.
Die kwamen natuurlijk voor nickelbackquote:Op maandag 5 juni 2006 23:02 schreef jmac het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/tools/images/index.jsp?number=28666998
Ook dit jaar weer BrEeZaHs
Ze hebben backstage een speciaal afgesloten dorpje voor RHCP alleenquote:Op maandag 5 juni 2006 23:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Mwaw, ik zag geen geweldige spectacularire audiovisuele presentatie op het podium ofzo. Dus heel veel meer kosten dan de doorsnee Pinkpopband zullen ze niet hebben.
So what?quote:Op maandag 5 juni 2006 23:02 schreef jmac het volgende:
quote:Op maandag 5 juni 2006 23:03 schreef jmac het volgende:
[..]
Ze hebben backstage een speciaal afgesloten dorpje voor RHCP alleen![]()
De uitsmijter na RHCPquote:Op maandag 5 juni 2006 23:04 schreef Harry_Sack het volgende:
fijn dat Opgezwolle even meldt dat ze live komen
Zoals elke hoofdact dat zal hebben...quote:Op maandag 5 juni 2006 23:03 schreef jmac het volgende:
[..]
Ze hebben backstage een speciaal afgesloten dorpje voor RHCP alleen![]()
ja, je sluit af met een opgefokte act, da's heel normaalquote:
Nee hoor, da's bij slechte rappers altijd zo ...quote:Op maandag 5 juni 2006 23:08 schreef Croupouque het volgende:
Ben ik nou de enige die rappers nooit kan verstaan als ze live optreden?
Die wonen bij mij in de buurtquote:Op maandag 5 juni 2006 23:02 schreef jmac het volgende:
Ik had ze daarstraks al op de radio gehoord, nu even kijkenquote:Op maandag 5 juni 2006 23:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
Nu RHCP op NL3.
Ach goed voro de seksquote:Op maandag 5 juni 2006 23:02 schreef jmac het volgende:
Tool was echt super. Ik ben geen fan, maar ik twijfel na dit optreden of ik ook nog naar de HMH wil.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 02:56 schreef thaleia het volgende:
Tool was het allerbeste. Zo ongelooflijk strak. Cool licht erbij. Perfect.
Volgens mij zag ik jou. Stond je tijdens dEUS in het vak links voor?quote:Ook goed: dEUS
Ja, was jij een van die veel te lange kerels voor me?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 03:02 schreef broer het volgende:
Volgens mij zag ik jou. Stond je tijdens dEUS in het vak links voor?
Helaas is dat het grote gebrek aan Pinkpop.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 03:04 schreef Steijn het volgende:
Wordt er net als op Lowlands nog wat aan elektronische muziek gedaan op Pinkpop?
Neh, zo lang ben ik niet. Maar ik had óók lange kerels voor me, dus we zouden naast elkaar kunnen hebben gestaan.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 03:05 schreef thaleia het volgende:
Ja, was jij een van die veel te lange kerels voor me?
Ja dat is inderdaad een groot gemis. Maar ik heb het dan ook nooit verbazingwekkend gevonden dat het toch conservatieve Pinkpop de afgelopen jaren zo slecht liep. Als ik zou moeten kiezen koos ik toch echt voor Lowlands.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 03:07 schreef broer het volgende:
[..]
Helaas is dat het grote gebrek aan Pinkpop.
Als ze dat wel zouden doen zou ik er wel vaker naartoe gaan.
Nee! Zwart hemdje. Of misschien inmiddels m'n lichtgrijze vest (ik vond het 's avonds verdomd koud) en dat kan heel misschien eventueel wit lijken. Hoe dan ook, ik stond redelijk achterin dat vak aan de rechterkant, ongeveer aan het middenpad. Als je me ergens anders hebt gespot dan daar, was ik het nietquote:Op dinsdag 6 juni 2006 03:08 schreef broer het volgende:
Als jij bent wie ik dénk dat jij was (of zoiets) dan stond je in de breedte zo'n vijftien meter verderop. Met iets wits aan.
Is het daar zoveel beter dan? Voor goeie elektronica moet je toch gewoon niet op een main stream festival zijn?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 03:11 schreef Steijn het volgende:
Als ik zou moeten kiezen koos ik toch echt voor Lowlands.
Ja, ik stond redelijk achteraan, links in dat vak. Het moet je gebreide (?) vest zijn geweest. Als ik je nog eens tegenkom, tik ik je wel op je schouder.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 03:12 schreef thaleia het volgende:
Nee! Zwart hemdje. Of misschien inmiddels m'n lichtgrijze vest (ik vond het 's avonds verdomd koud) en dat kan heel misschien eventueel wit lijken. Hoe dan ook, ik stond redelijk achterin dat vak aan de rechterkant, ongeveer aan het middenpad. Als je me ergens anders hebt gespot dan daar, was ik het niet![]()
Klopt je kan beter naar DanceValley etc gaan wat dat betreft. Maar ik vind het toch ook altijd leuk om van meerdere muziekstijlen te proeven. Ik vind een leuke verassing mooier om naar te luisteren dan naar een goed optreden van een mij al bekende DJ's of band.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 03:15 schreef broer het volgende:
Is het daar zoveel beter dan? Voor goeie elektronica moet je toch gewoon niet op een main stream festival zijn?
5 Days Off.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 03:20 schreef Steijn het volgende:
Klopt je kan beter naar DanceValley etc gaan wat dat betreft.
Ik gok op a.s. zaterdagochtend bij het postkantoorquote:Op dinsdag 6 juni 2006 03:17 schreef broer het volgende:
Als ik je nog eens tegenkom
Nou, DV is toch ook niet het meest vooruitstrevende wat dance betreft. Ik hoef niet zozeer dance te horen, als wel 'acts' die iets nieuws of goeds doen. En dat gaat dan van dance naar metal en weer terug.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 03:20 schreef Steijn het volgende:
Klopt je kan beter naar DanceValley etc gaan wat dat betreft.
Klopt. Helaas gisteren niet zoveel verrassends en nieuws gezien. Ja, Dredg kende ik nog niet en dat vond ik wel leuk. Maar verrassend was het niet echt.quote:Maar ik vind het toch ook altijd leuk om van meerdere muziekstijlen te proeven. Ik vind een leuke verassing mooier om naar te luisteren dan naar een goed optreden van een mij al bekende DJ's of band.
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 03:23 schreef thaleia het volgende:
Ik gok op a.s. zaterdagochtend bij het postkantoor
nou op de radio/tv was het geluid van de peppers ergquote:Op dinsdag 6 juni 2006 07:55 schreef Ingridh007 het volgende:
Man wat vielen de Peppers tegen, vals, brak geluid, setlist.
Helemaal geweldig vond ik Opgezwolle (en ook zeer goed verstaanbaar overigens).
Keane vond ik ook super (als fan), maar vriendlief vroeg zich af wat ze deden op een festival, heeft ie miss een puntje (qua muziekstijl)
Franz F en Nickelback vond ik ook cool en Blof, die horen dus écht wel op pinkpop thuis.
Ga nu, rood verbrand, nog een beetje slapen.
Het geluid van de radio/tv gaat via een ander draadje/systeem dan dat je op het veld hoort. Kan nogal verschillen. Het hangt er ook vanaf waar je op het veld staat. Als ik het goed heb begrepen moet je altijd daarstaan waar de geluidsregisseur staat. Meestal in het midden achterin op een podiumpje in het publiek.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 08:56 schreef staticdata het volgende:
[..]
nou op de radio/tv was het geluid van de peppers erg![]()
Nee man, heb je wel eens een goede show van ze gehoord/gezien.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 08:56 schreef staticdata het volgende:
[..]
nou op de radio/tv was het geluid van de peppers erg![]()
Als je er middenin stond dan had je het vast wel goed gevonden, qua muziek zal't niet geweldig geweest zijn, maar dat kan ook niet op ieder festival, de show was goed vond ik en het merendeel van het publiek vermaakte zich opperbestquote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:17 schreef Saik0 het volgende:
![]()
Iedereen die zegt dat RHCP goed was, snapt niet wat goed geluid is. Ben gisteravond om half zes vertrokken van het terrein omdat dat niet de moeite waard was om tot half elf te blijven. Eenmaal thuis aangekomen bevestigde de TV mijn vermoedens, met een vals,saai en verveeld concert.
Optreden van Tool was absoluut het hoogtepunt![]()
nou idd, het was echt niet goed. Ik sluit me aan bij de mensen die vinden dat het geluid kut was en de show tam. Toch vond ik het leuk ze een keer live te hebben gezien, stond ook op een plek waar iedereen de sfeer er in hield.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:14 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
Nee man, heb je wel eens een goede show van ze gehoord/gezien.
Peppers waren bagger, plichtmatig en verveeld.
Nieuwe cd's al gehoord , zegt genoeg.
God ja, die was ik alweer vergeten. Dolle pret, ook de maffe Vlamingen in het publiek.quote:
Idd. Dat was erg aangenaam wakker worden. Wat een mooie stem heeft die zanger!quote:
Kashmir(die Blom van 3voor12 snapt er werkelijk geen donder van!)
O ja, zo heetten ze. Zeker erg lolligquote:The Living Things![]()
Pinkpop lijkt me iets windgevoeliger ook...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:12 schreef bloodymary het volgende:
Zo, ben voor het eerst op Pinkpop geweest, terwijl ik al tien jaar of zo op Werchter kom. Maar wat een verschil tussen die twee. Wat is het hoofdpodium van Pinkpop klein tegenover dat van Werchter en vooral wat is het geluid slecht! Op Werchter staan echt gigantische speakertorens die je mist op Pinkpop. Dat je de bas in je lijf voelt dreunen. En dat je zelfs achter op het veld nog zuiver geluid had. Hier waaide het alle kanten op.
Wat het precies was, weet ik niet, maar ik weet wel dat er Douwe Egberts op die rode pakken stond. Misschien kun je op hun site wat vinden....quote:Op maandag 5 juni 2006 15:27 schreef mad_dog123 het volgende:
Ik was gisteren op pinkpop (de zondag) en er liepen twee gastjes in een rode overall waarvan een met lcd-scherm en camera en ander met microfoon. Ze spraken ons dus aan, maar wij waren zo knetterheen dat we niet echt een idee hebben gekregen waar ze van waren, of wat er aan de hand was. Weet iemand hier misschien iets meer van, dus in de trant van, welk bedrijf, wat deden ze enz.?
Andere periode, ander terrein, (deels) andere bands, andere prijzen, enzovoort....quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:19 schreef bloodymary het volgende:
Met dat windgevoelige ben ik het wel eens, maar waarom is het appels en peren?
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:25 schreef bloodymary het volgende:
Ja, dat van die wind dat is zo, maar verder vind ik het toch heel vergelijkbaar. Zelfde bezoekersaantallen, zelfde bands, er zit maar vier weken tussen hoor.
Tja je kan ook weer zeggen dat PP de diverse podia wat beter heeft staan... Op werchter staat de Marque al jaren verkeerd....quote:Maar technisch vind ik Pinkpop ver achter blijven.
En er is ook geen wc-papier en op Werchter wel!![]()
Het was er wel hoorquote:Op dinsdag 6 juni 2006 10:25 schreef bloodymary het volgende:
Ja, dat van die wind dat is zo, maar verder vind ik het toch heel vergelijkbaar. Zelfde bezoekersaantallen, zelfde bands, er zit maar vier weken tussen hoor.
Maar technisch vind ik Pinkpop ver achter blijven.
En er is ook geen wc-papier en op Werchter wel!![]()
Als ze donderdag dan ook maar zo goed zijnquote:Op dinsdag 6 juni 2006 11:47 schreef Danzig het volgende:
De gemiste kans van Pinkpop was toch wel het niet contracteren van Metallica. Ik heb net het optreden van Metallica op RAM gezien en dat was ongelovelijk goed. Ze speelden 2,5 uur (!) en wat een energie kwam daar vanaf, ze waren geinspireerd, enthousiast en bovenal in supervorm. Hier kan de RHCP nog heel erg veel van leren.
Het is algemeen bekend dat het veeeeeel slimmer is om cash geld mee te nemen naar een festival....quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:01 schreef webfreak het volgende:
Prutspop
Verschrikkelijk slecht georganiseerd wel..
5 Pinautomaten waarvan er 4 kapot zijnHeb 35 min. in de rij gestaan om geld te pinnen.. Blijkt dat er 2 euro transactiekosten bijkomen. Stelletje tyfuslijers.
![]()
Ook moest je náást je campingbandje ook je toegangskaartje laten zien. Welke mongool zoiets verzint is mij een raadsel.Ik wist 't dus niet (het wordt tenslotte NERGENS duidelijk gemaakt), dus ik heb 3 kwartier moeten lopen om 't alsnog te halen. "Het stond duidelijk op de website hoor" aldus zo'n trut bij de ingang. Hallo!? Ik doe verdomme 6 festivals aan dit jaar, denk je nou echt dat ik bij allemaal de website uitgebreid ga doorspitten om te kijken of iemand nieuwe kutregeltjes heeft verzonnen?
Verder was 't geluid bij de mainstage zwaar beroerd. Vooraan was 't prima, maar in 't midden klonk 't echt ontzettend slecht. Het werd steeds harder en zachter gedraaid, alles klonk dof... Kan de geluidsman voortaan van de paddo's afblijven?
Al met al wel genoten van de goeie acts (TOOL, Paul Weller en vooral The Flaming Lips), maar de organisatie is ongetwijfeld de slechtste die ik ooooit heb meegemaakt op een festival. Petje af, Jan.
stakker als je niet van muziek houd moet je hier ook niet postenquote:Op maandag 5 juni 2006 22:19 schreef Asskicker14 het volgende:
RHCP moeten eens stoppen...ze hebben hun beste tijd gehad...
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:08 schreef Appelpit het volgende:
[..]
stakker als je niet van muziek houd moet je hier ook niet posten![]()
Dat vind ik helemaal niet jammer. Metallica is kut.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:28 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het is bekend dat Jan Smeets Metallica niet op zijn festival wil hebben. Pinkpop heeft nooit een Dynamoachtigpubliek willen aantrekken. En dan met name het publiek dat Dynamo zo rond 94-97 had, veel bezopen dikke Duitsers. Jammer voor de metalfans...
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:48 schreef stefmans het volgende:
Zijn er nog mensen naar Danko Jones geweest? Lekker show en Danko was weer goed vol van zichzelf maar het was zeker vet![]()
Het had wel iets dat hij zichzelf geweldig vond, maar als je zo goede muziek maakt mag dat denk ik ook wel. Vooral dat liedje dat voor hem werd gezongenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 12:49 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
![]()
Zeker vet! En wat een ego heeft die gast.. Maargoed, dat maakt de muziek er niet slechter op..![]()
Die feesttent op Bquote:Op dinsdag 6 juni 2006 13:24 schreef JelleS het volgende:
Zo. Het was leuk. Eerste keer Pinkpop, en vergeleken met Lowlands is het maar een matig festivalletje, maar ik heb me vermaakt.Blijft altijd erg gezellig op een festival/camping, afterparty op camping B was ook fijn.
Hoogtepunten
: dEUS, Jamie Lidell (vond het op plaat nie zo boeiend, maar ze waren geweldig aan het jammen), The Zutons, Kraak en Smaak en als absolute klapper Morrissey.
Minder:
-De plaatselijke geluidstechnici uit 1 of ander Limburgs cafe die het geluid op de mainstage regelde, wat was dat slecht.
- Dagjesmensen
- Pinautomaten allemaal defect terwijl ik shirt wilde kopen.
Flaming Lips gemist
-Dresden Dolls totaal misplaatst op mainstage.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |