Zou je niet in het Dakar topic reageren?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:50 schreef Harry44 het volgende:
Bouw 3e racetruck stilgelegd ivm onduidelijkheid nieuw regelement. Het Renaultteam schijnt naast een servicejeep een 2e wedstrijdtruck te hebben ingeschreven.
Beschrijf hem dan eens svpquote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:14 schreef dakarspecialist het volgende:
heb mooi fototje van de rooy
en meschien wel de nieuwe race truck maar heb beloofd nog niet uit te brengen
Ik heb ook geruchten gehoord over een onafhankelijke vering zoals bij de Ginaf's van van Ginkelquote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:50 schreef dakarspecialist het volgende:
zowel op de voor als achteras speciale vering en aandrijving.
groeten dakarspecialist
Men kan zeggen wat men wil, maar dit lijkt echt op vakwerk! Mooi gedaan.quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:13 schreef dakarspecialist het volgende:
het is gelukt
de eerste eigen gegoten bowler en unimog zijn er
zoals op de foto te zien nog niet afgewerkt maar zijn ook vers uit de mal
bowler schaal 1:18
unimog schaal 1:24
ga nu de chassis maken van de wagens en in kleur spuiten
[afbeelding]
[afbeelding]
groeten dakarspecialist
Als dit waar is heeft De Rooy opnieuw zijn truck verbouwd voor Jan Lul..........quote:Op vrijdag 16 juni 2006 13:33 schreef MarcoMarco het volgende:
Gisteren (15/06) in de Telegraaf stond dat Bekx en De Rooy zich niet ingeschreven hadden, omdat ze nog op het regelement wachten. De inschrijvingen zijn echter geheel vol nu....:-S
quote:Dakar-woestijnrally sluit inschrijving
AMSTERDAM - De Brabantse vrachtwagencoureurs Jan en Gerard de Rooy alsook Hans Bekx, die in het recente verleden voor vele Nederlandse successen in de Dakar-rally zorgden, zijn de grote afwezigen op de inschrijvingslijst voor de 29e monsterrit door West-Afrika. Toch maken zij zich geen kopzorgen dat zij niet worden geaccepteerd indien zij alsnog besluiten mee te doen.
Gisteren maakte de verantwoordelijke Amaury Sport Organisation bekend om voor het derde achtereenvolgende jaar de inschrijvingstermijn al ver voor de start te sluiten, omdat het aantal aanmeldingen het maximale deelnemersveld heeft overschreden. De woestijnrally, die komend jaar niet rond de jaarwisseling maar op 6 januari aanstaande vanuit de Portugese hoofdstad Lissabon vertrekt, is in alle drie categorieën (motoren, auto's en trucks) 'uitverkocht'.
De Rooy en Bekx laten deelname echter afhangen van hoe het vrachtwagenreglement, dat door de Internationale Automobiel Federatie wordt opgesteld, er voor de komende jaren gaat uitzien. Bij de afgelopen editie van 'Le Dakar' kregen De Rooy en Bekx geen toestemming van start te gaan, omdat hun trucks niet conform het technisch reglement en de homologatiepapieren waren. Die deceptie willen de DAF-rijders zichzelf nu besparen.
www.telegraaf.nl
eeen 1:1 Lada Niva?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:58 schreef dakarspecialist het volgende:
een kennis van mij heeft een orgineele rolkoii van OMP te koop
passend in een lada niva
zijn daar liefhebbers voor
groeten
brandweeruitvoering is helemaal TOP!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:40 schreef dakarspecialist het volgende:
eerste versie van de unimog zal een brandweerwagen worden
daarna zullen snel veel dakar trucks volgen.
van de bowler komt eerst jacobs/jacobs
dan dakarsport en loomans
groeten dakarspecialist
quote:2M Rallyteam gaat nieuwe uitdaging aan
2M equėpe met Marco Carper en Martin de Groot, verruilen de veilige basis, de Rally Clinic Dutch Open 2006, voor een nieuwe uitdaging tijdens Le Dakar 2007. De equėpe wil goed van start gaan en is daarom nu al druk met het treffen van de nodige voorbereidingen.
Passion4Wheels en 2M zijn een commitment aangegaan om DakarPress.nl vorm te geven voor Le Dakar 2007. DakarPress.nl is onderdeel van Passion4Wheels en maakt exclusief beeldmateriaal en interviews van de Nederlandse en Belgische teams tijdens Le Dakar voor diverse mediapartners en het Dakar Jaarboek. 2M merkt daarbij op dat de gemaakte overeenkomsten voor seizoen 2006 met participerende sponsoren vertegenwoordigd worden in dit nieuwe avontuur.
De expeditie wordt gereden met vier jeeps en een truck en zal op 6 januari door de ongerepte natuur van Portugal van start gaan. Vanuit Lissabon zal via alle mogelijke terreinsoorten de koers worden gezet naar Marokko. Daarna wordt het regenwoud doorkruist, slalommen tussen de bomen, riviertjes over gestoken en gaat de tocht via Senegal door tot aan de finish in Dakar. In twee weken tijd zal ongeveer 9.000 kilometer worden gereden.
Vooraf aan de expeditie wordt er een Dakar stranddag en special VIP-avond georganiseerd voor de deelnemende Nederlandse en Belgische team en sponsoren op het strand van Zandvoort.
quote:John, van autobedrijf de Heijde uit Son, ”Turbodieseld” met de 203 pk sterke Seat Ibiza TDI. Tijdens de Dakar Rally 2007, zit John wederom achter het stuur echter met flink wat meer M.A.N.-diesel-power.
Sorry, dat is de truck van Hans Stacey van 2006quote:Op vrijdag 30 juni 2006 17:50 schreef existenz het volgende:
Ik zag gisteren middag een nieuwe? dakar truck bij Tridec voor de deur staan. Heb alleen geen foto er van kunnen maken
Ja, dat ie van Stacey is weet ikquote:Op zondag 2 juli 2006 10:25 schreef JosvG het volgende:
[..]
Sorry, dat is de truck van Hans Stacey van 2006Die staat wel vaker buiten, als er binnen even geen plaats is zetten ze hem voor de show neer
Heb je de rechterzijkant niet gezien? Die zit nog helemaal onder de deuken en schade van die kantel-actie van vorig jaarquote:Op zondag 2 juli 2006 11:20 schreef existenz het volgende:
[..]
Ja, dat ie van Stacey is weet ik. Wist alleen niet of voor de komende dakar is of van de afgelopen dakar.
Deze was schade vrij van de kanten waar ik heb kunnen zien toen ik er langs reed hoor. De voorkant was ieg schade vrij. Kan me overigens zo niet voor me halen hoe zijn truck er na het kantelen uit zagquote:Op maandag 3 juli 2006 10:39 schreef JosvG het volgende:
[..]
Heb je de rechterzijkant niet gezien? Die zit nog helemaal onder de deuken en schade van die kantel-actie van vorig jaar
Dan heb je niet zo goed gekekenquote:Op maandag 3 juli 2006 18:28 schreef existenz het volgende:
[..]
Deze was schade vrij van de kanten waar ik heb kunnen zien toen ik er langs reed hoor. De voorkant was ieg schade vrij. Kan me overigens zo niet voor me halen hoe zijn truck er na het kantelen uit zag
Ik reed dan ook tegen de 80 a 90 op die wegquote:Op dinsdag 4 juli 2006 01:43 schreef JosvG het volgende:
[..]
Dan heb je niet zo goed gekekenHij is aan de rechterkant he-le-maal ingedeukt, en een beetje van de voorkant (vooral boven) van de cabine ook. Genoeg schade om aan te kunnen nemen dat het geen nieuwe truck was
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 02:06 schreef existenz het volgende:
[..]
Ik reed dan ook tegen de 80 a 90 op die weg![]()
Op Ekkersrijtquote:Op dinsdag 4 juli 2006 12:05 schreef JosvG het volgende:
[..]
![]()
Daar staan ze wel eens snelheid te controleren
Maar nu weer ontopic, er is geloof ik genoeg geslowchat
Ben jij de persoon die vroeger aangesloten was bij de Yahoo Dakar group??quote:Op donderdag 6 juli 2006 15:58 schreef Barcaconia het volgende:
Gelukkig heb ik sinds kort thuis een schotel, kan ik dat ook lekker kijken
Nee, ik lees dit topic al een tijdje mee, ik ben ook een beetje insider in Dakarquote:Op donderdag 6 juli 2006 16:23 schreef Baan1980 het volgende:
Kheb de uitzending en vond er eigelijk heel veel aan. Je zag een grote Dakar truck ban, die zijn wel groot én breed
[..]
Ben jij de persoon die vroeger aangesloten was bij de Yahoo Dakar group??
Hij stond vandaag weer buiten, dus ik heb nog es goed gekeken en deze truck heeft toch echt geen schade.. Ieg niet genoeg schade voor een truck die een keer over de kop is gegaan....quote:Op dinsdag 4 juli 2006 01:43 schreef JosvG het volgende:
[..]
Dan heb je niet zo goed gekekenHij is aan de rechterkant he-le-maal ingedeukt, en een beetje van de voorkant (vooral boven) van de cabine ook. Genoeg schade om aan te kunnen nemen dat het geen nieuwe truck was
Misschien moet je ff weten dat JosG erg nauw betrokken is bij dat bedrijf en dat team (lees dagelijks) dus lijkt me dat hij hier niets over verzint. (Wagen staat bij hem zelf op de stoep namelijk)quote:Op maandag 10 juli 2006 20:07 schreef existenz het volgende:
[..]
Hij stond vandaag weer buiten, dus ik heb nog es goed gekeken en deze truck heeft toch echt geen schade.. Ieg niet genoeg schade voor een truck die een keer over de kop is gegaan....
quote:Op maandag 10 juli 2006 20:07 schreef existenz het volgende:
[..]
Hij stond vandaag weer buiten, dus ik heb nog es goed gekeken en deze truck heeft toch echt geen schade.. Ieg niet genoeg schade voor een truck die een keer over de kop is gegaan....
Heb jij hem ook zien staan?quote:Op maandag 10 juli 2006 21:01 schreef Barcaconia het volgende:
[..]. Wat let je trouwens om er even een foto van te maken?
Ik kom ook regelmatig langs Ekkersrijt, en ik zie dat ding dan ook wel eens buiten staan. Deuken zitten er genoeg in hoorquote:
Dan vind ik het erg meevallen met die "schade". Een gemiddelde slopen uit 1980 op de weg heeft naar mijn mening meer schade...quote:Op maandag 10 juli 2006 20:15 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Misschien moet je ff weten dat JosG erg nauw betrokken is bij dat bedrijf en dat team (lees dagelijks) dus lijkt me dat hij hier niets over verzint. (Wagen staat bij hem zelf op de stoep namelijk)![]()
quote:Op maandag 10 juli 2006 21:21 schreef existenz het volgende:
[..]
Dan vind ik het erg meevallen met die "schade". Een gemiddelde slopen uit 1980 op de weg heeft naar mijn mening meer schade...
De schade op de voorkant zit er nogquote:Op maandag 10 juli 2006 23:25 schreef JosvG het volgende:
[..]
[afbeelding]
Deze schade, die op de laadbak een beetje met de hand uitgedeukt is, zit er nog gewoon in.
Niet de grille hoor, het is alleen de zijkantquote:Op dinsdag 11 juli 2006 13:53 schreef existenz het volgende:
[..]
De schade op de voorkant zit er nogDan ga ik ff een afspraak maken bij de opticien
![]()
Op Jos' zijn foto zie je dat de voorkant ook enige schade heeft. En die zijkant, tja... Zeg Jos laat ze de truc de volgende keer de andere kant op parkeren ipv met de neus naar de Ikea, maar met de neus naar de slachterij. Dan zie ik de schade welquote:Op dinsdag 11 juli 2006 18:21 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Niet de grille hoor, het is alleen de zijkant
OK, heftig nieuws. En Bekx?quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:13 schreef area51 het volgende:
Vandaag in het Eindhovens Dagblad: De Rooy rijdt Dakar 2007 met GINAF.
quote:De Rooy doet mee aan Dakar-rally
27 juli 2006 07:45
Jan de Rooy en zijn zoon Gerard hebben zich alsnog ingeschreven voor de komende editie van de Dakar-rally.
In eerste instantie was de deelname van de De Rooys onzeker omdat niet duidelijk was hoe de regels er voor de vrachtwagens waarmee beiden rijden uit zouden zien. Nu duidelijk is geworden dat de regels hetzelfde zijn gebleven, heeft het duo zich alsnog ingeschreven voor de woestijnrally. Kort voor de afgelopen Dakar-rally kregen vader en zoon De Rooy van de organisatie te horen dat ze niet mee mochten doen omdat hun Daf-trucks niet aan de voorschriften voldeden.
http://www.sportone.nl/
quote:De Rooy toch na Dakar 2007
Written by Gert-Jan Veenendaal
Thursday, 27 July 2006
Jan en Gerard de Rooy gaan toch weer van start in de Dakar rally. Lang leek het erop dat na het debacel van afgelopen jaar (afgekeurde vrachtwagens tijdens de technische keuring) de Rooy definief zou stoppen met Dakar mits de regelementen niet aangepast zouden worden.
Inmiddels is duidelijk dat de vrachtwagenregelementen voor 2007 niet aangepast zullen worden. Dit betekent concreet voor de Rooy dat de huidige Daf's niet zouden mogen starten. Daarom is de het team van de Rooy inmiddels overstapt op een Ginaf met Daf motor.
Voor Ginaf betekent dit overiges topdrukte, naast de trucks van de Rooy zullen zij immers met hun eigen team deelnemen. Buitenlandse interesse voor Ginaf stuit dan ook op tegenslag omdat Ginaf voor 2007 niet nog meer teams kan voorzien van nieuwe racetrucks. Het geinteresseerde Franse Lurodakar team probeert daarom wellicht om een deal te sluiten met het MAN team van Hans Stacey.
Wat Hans Bekx voor 2007 gaat doen is nog wat onduidelijk. Er zit nog een kans in dat met tussenkomst van Daf er toch nog een aangepaste truck komt. Zodat het team van Bekx alsnog in 2007 gewoon met een Daf aan de start staat.
Wordt vervolgd
http://www.rallymaniacs.nl/
Inderdaad dat is 'm.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:41 schreef Baan1980 het volgende:
Denk dat dat het Renault team moet met Marc Leeuw, Harm Scholt Albers en Björn Schalk. Eerste keer Dakar. Rijden met oude auto van Blom. Chris Leijds zou ook mee doen volgens JosvG maar die staat er niet meer bij volgens mij....
http://www.trucksfromholland.nl/index.php?page=16&id=246
[afbeelding]
Yeps, Gauloises. go!!!!!!!!!! wordt er overheen geplakt als ze in landen zijn waar er geen tabaksreclame gemaakt mag worden. Zie je ook altijd in Formule 1 en MotoGP.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:20 schreef dakarspecialist het volgende:
hier een nieuw model klaar
1:43 ad-sport race truck dakar 2004
[afbeelding]
go!!!!!!! staat voor gauloises
is denk wel bij iedereen bekend
groeten roger
Niet echt dus. Maar inderdaad, hier had ik zelf ook nog wel op kunnen komen...quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 15:20 schreef dakarspecialist het volgende:
is denk wel bij iedereen bekend
Ik heb nooit gezegd dat Chris samen met Marc zou gaan rijden, ik zei alleen waarschijnlijk dat ik via Marc met Chris in gesprek ben geraakt over Dakar. Ze hebben allebij een apart team.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:41 schreef Baan1980 het volgende:
Denk dat dat het Renault team moet met Marc Leeuw, Harm Scholt Albers en Björn Schalk. Eerste keer Dakar. Rijden met oude auto van Blom. Chris Leijds zou ook mee doen volgens JosvG maar die staat er niet meer bij volgens mij....
http://www.trucksfromholland.nl/index.php?page=16&id=246
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |