Je bent niet bekend met de term HDTV?. Dan is het inderdaad heel snel afgelopenquote:Op maandag 5 juni 2006 00:13 schreef Adfundum het volgende:
Dat was wel een erg korte enquete.
ingevuld dus.
Heb er zelf 1 (true-HD) en dat ook ingevuld maar ik kreeg maar ongeveer 7 vragen.quote:Op maandag 5 juni 2006 00:14 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met de term HDTV?. Dan is het inderdaad heel snel afgelopen.
Ja het is geen enorm grote enquête. Ik wil gewoon een globaal beeld krijgen en daar dan mijn onderzoeksverslag over schrijven.quote:Op maandag 5 juni 2006 00:22 schreef Adfundum het volgende:
Heb er zelf 1 (true-HD) en dat ook ingevuld maar ik kreeg maar ongeveer 7 vragen.
Je hebt te weinig zenders voor teveel geld. Het beeld is wel gewoon goed. (Ik heb in de winkel waar ik gewerkt heb een paar weken tegen een demo aangekeken)quote:Op maandag 5 juni 2006 01:56 schreef ACT-F het volgende:
HDTV via een beamer, dat lijkt me helemaalDeze draait nu in mijn woonkamer, maar is gewoon PAL:
[[url=http://xs101.xs.to/xs101/06231/IMG_0327-22-15-21.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Wie heeft er ervaring met HDTV van TV-Home met de Samsung decoder?
Precies, ik miste ook vragen over het al dan niet nuttig zijn van een HDTV en überhaupt al HD in dit stadium.quote:Op maandag 5 juni 2006 08:44 schreef YuckFou het volgende:
Je bent vragen vergeten zoals 'vind je het ook zo vervelend dat je nu al kapotgegooid word met HDTV terwijl breedbeeld nog niet eens geintroduceert is?'
't is mij te blij en te positief en waarom zijn niet alle vragen gewoon onder elkaar gezet?
De HD Ready tv's die verkocht worden en die het logo hebben kunnen 720P native aan.quote:Op maandag 5 juni 2006 11:32 schreef UFOtje het volgende:
Ja, even ingevuld hoor!
Over HD gesproken....
Het blijft mij verbazen dat mensen massaal "HD-ready" TV's aanschaffen.
Het enige wat zo'n ding doet (of in de toekomst gaat doen) is het HD-signaal weer terug-converteren naar een lagere resolutie.
Koop dan in iedergeval een tv die minimaal 1280x720 aankan.
Zodat je "echte" "native" HD kan bekijken.
Alsof ik een 8 inch / 4:3 tv'tje ga kopen..... Breedbeeld ready... Ja, je kan er idd breedbeeld uitzendingen op volgen hoor!![]()
HD ready wordt idd nog wel eens gewoon op platte TV's geplakt ook al hebben ze de 720P resolutie niet... Je ziet ze wel steeds minder omdat er veel nieuwere toestellen op de markt komen die wel echt HD ready zijn. Maar het gebeurt nog wel, zo'n stickertje zegt ook niet veel meer dan omdat er geen controle op is...quote:Op maandag 5 juni 2006 11:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De HD Ready tv's die verkocht worden en die het logo hebben kunnen 720P native aan.
Dus de officieele HD resolutie.
Dus ik weet niet welke jij allemaal bekeken hebt, maar dat zijn vast niet de goede geweest of het wordt tijd voor een bril of lenzen...
Ik heb met routering gewerkt omdat het niet echt zinvol is dat je als niet HDTV eigenaar een vraag krijgt over welk merk HDTV je hebt.quote:Op maandag 5 juni 2006 08:44 schreef YuckFou het volgende:
Je bent vragen vergeten zoals 'vind je het ook zo vervelend dat je nu al kapotgegooid word met HDTV terwijl breedbeeld nog niet eens geintroduceert is?'
't is mij te blij en te positief en waarom zijn niet alle vragen gewoon onder elkaar gezet?
HD heeft nogal veel verschillende resolutiesquote:Op maandag 5 juni 2006 11:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De HD Ready tv's die verkocht worden en die het logo hebben kunnen 720P native aan.
Dus de officieele HD resolutie.
Dus ik weet niet welke jij allemaal bekeken hebt, maar dat zijn vast niet de goede geweest of het wordt tijd voor een bril of lenzen...
HDTV is in Japan en de VS toch al aardig groot en met de komst van de xbox360 en ps3 is dat alleen maar gunstig voor HDTV. Hoewel Europa wat achter lijkt te lopen zoals wel vaker.quote:Op maandag 5 juni 2006 12:32 schreef DerBolle het volgende:
zit alweer nieuwe norm aan te komen.. is al op beursen te zien, HDTV gaat 't niet worden ben ik bang
Nieuwe Norm ??? Waar haal je dat vandaan,.quote:Op maandag 5 juni 2006 12:32 schreef DerBolle het volgende:
zit alweer nieuwe norm aan te komen.. is al op beursen te zien, HDTV gaat 't niet worden ben ik bang
Lijkt me eerder de UHDTV, 3d tv zal nog wel jaren duren. Maar aangezien HDTV hier nog lang niet is ingeburgerd zal het ook nog wel ffies duren voordat UHDTV hier doorbreekt. Heb je net een mooie HDTV kan je weer een nieuwe kopen. In Japan daarentegen zal er binnen een paar jaar wel verandering plaatsvinden.quote:Op maandag 5 juni 2006 13:56 schreef Equinix het volgende:
[..]
Nieuwe Norm ??? Waar haal je dat vandaan,.
Het gaat nog wel een tijdje duren voor we op Ultra High Definition overstappen.
Of bedoel je iets als 3d tv ofzo ?
vrij prijzig hoor, een 1920x1080 beamerquote:Op maandag 5 juni 2006 01:56 schreef ACT-F het volgende:
HDTV via een beamer, dat lijkt me helemaalDeze draait nu in mijn woonkamer, maar is gewoon PAL:
[[url=http://xs101.xs.to/xs101/06231/IMG_0327-22-15-21.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Wie heeft er ervaring met HDTV van TV-Home met de Samsung decoder?
quote:Op maandag 5 juni 2006 16:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Sterker nog, ik ben ze niet eens in de winkel tegengekomen
quote:2k Digital Cinema projector for large screens up to 20m (65.6ft)
Recognized as the industry standard for Digital Cinema, Barco’s D-Cine Premiere DP100 projector is based on Texas Instruments’ DLP Cinema™ technology, which enables it to deliver the benefits of 2048x1080 display resolution, 18.000 Cinema lumens light output, a contrast ratio of 2000:1 as well as DLP Cinema™, CineBlack™, CinePalette™ and CineLink™ image control.
Ja valt tegen. Het maken kostte een stuk meer tijdquote:
CRT.. wijsneusquote:Op maandag 5 juni 2006 15:35 schreef Repeat het volgende:
[..]
vrij prijzig hoor, een 1920x1080 beamer
De experts zijn het erover eens dat als je op een afstand van 3x de beelddiagonaal van je tv zit, je het verschil tussen HD en (goede) DVD niet meer ziet. Ik zit zelf op een afstand van bijna 4x de beelddiagonaal van mijn tv. HD heeft voor mij dus niet echt zin.quote:Op maandag 5 juni 2006 11:44 schreef Netsplitter het volgende:
Wat een onzin.quote:Op maandag 5 juni 2006 18:04 schreef m021 het volgende:
[..]
De experts zijn het erover eens dat als je op een afstand van 3x de beelddiagonaal van je tv zit, je het verschil tussen HD en (goede) DVD niet meer ziet. Ik zit zelf op een afstand van bijna 4x de beelddiagonaal van mijn tv. HD heeft voor mij dus niet echt zin.
(en nee, ik ga niet dichter bij mijn tv zitten, dat kijkt helemaal niet lekker)
En je onderbouwing van die uitspraak....?quote:
Het is weer overduidelijk dat je zelf niet in het bezit bent van een 1280/720 of hogere resolutie hdtv.quote:Op maandag 5 juni 2006 19:50 schreef m021 het volgende:
[..]
En je onderbouwing van die uitspraak....?
Hoe hoog de resolutie van je tv ook is, het oplossend vermogen van het menselijk oog heeft ook zijn grenzen. Die grens ligt ongeveer bij 3x de beelddiagonaal. Als je op 2,5 meter afstand van je 70cm tv zit zie je het verschil niet meer tussen HD en SD, hoe groot je liefde voor HDTV ook is.
is dit een 720 of 1080 projector? En wat voor een?quote:Op maandag 5 juni 2006 19:41 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Anyway, beetje matige enquete moet ik zeggen.
Mocht het je helpen, zal ik wel ff kort optypen want ik van HDTV vind.
HDTV wordt normaliter uitgezonden in 1920x1080i (interlaced) of 1280x720p (progressive). De meeste weergavers zijn op dit moment 1280x720. Maar naast een hogere resolutie die bij een hoog genoege bitrate duidelijk te merken is is een ander voordeel van HDTV dat het kleurenbereik groter is en je dus realistischere kleuren hebt, hier heb je ook voordeel van op een gewone tv.
Ik heb sinds een week nu een HD Projector, vind wel dat je dat had mogen toevoegen in je enquete of mensen voor tv of projector kiezen aangezien ik zeer sterk van mening ben dat een projector veel meer waar voor zn geld bied dan een tv. Met een projector kan je makkelijk 2.5 meter breed projecteren en ziet er nog superstrak uit. Een tv die ook maar 1/4de zo groot is kost 3 keer meer dan de projector.
Verder download ik HDTV films, bestanden van gemiddeld 10gb per film. HDTV is soms in vergelijking met een goede DVD niet altijd veel mooier nee, dit komt omdat het een televisieuitzending is met vaak lagere bitrates en dingen als macroblocking en signal noise.
Maar HD-DVD en Blu-ray zullen echt overduidelijk mooier zijn, vooral wanneer weergegeven op 1920x1080.
Hier wat foto's van geprojecteerd beeld op 2.5 meter.. in echt vind ik het er nog mooier uitzien.
http://www.3d-palace.com/marting/screenshotproj.jpg
http://www.3d-palace.com/marting/screenshotproj3.jpg
http://www.3d-palace.com/marting/screenshotproj4.jpg
http://www.3d-palace.com/marting/screenshotproj5.jpg
http://www.3d-palace.com/marting/screenshotproj6.jpg
http://www.3d-palace.com/marting/pioneerchick.jpg
http://www.3d-palace.com/marting/pioneerchick2.jpg
En hier nog een screenshot direct van een videobestand;
http://www.3d-palace.com/marting/carstrailer4cn.jpg
Als dit niet overtuigd hoe mooi HD is, dan weet ik het ook niet meer.
HD gaming had je ook wel erbij kunnen doen zodat je onderwerp HD in algemeen is en niet alleen HDTV. Want dat is opzich belangrijk want als mensen wel veel interesse hebben in HD gaming en HD-DVD/Blu-ray dan gaan ze dus wel HD weergevers kopen en dat is goed voor de toekomst van HDTV in Europa (in Japan en VS is HDTV al zo'n 6 jaar succesvol)
Leuk, 2 drogredenen in een post van 3 zinnen.quote:Op maandag 5 juni 2006 20:25 schreef Pangea-Pannotia het volgende:
[..]
Het is weer overduidelijk dat je zelf niet in het bezit bent van een 1280/720 of hogere resolutie hdtv.
(...)
Ik denk dat je een brilletje nodig hebt kerel.
Ten eerste: beter lezen. Ik heb het niet over 3-4 meter gehad, ik had het over 3-4 x de beelddiagonaal.quote:Op maandag 5 juni 2006 20:46 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Geen verschil tussen HD en een gewone dvd op 3-4 meter afstand?
quote:de kleuren zijn mooier. Dat zie je heus wel op 3 meter afstand.
Waarom? HDTV is nu en de toekomst, PAL/SD is al 50 jaar oud man.quote:Op maandag 5 juni 2006 22:42 schreef m021 het volgende:
[..]
Leuk, 2 drogredenen in een post van 3 zinnen.
En is wat je zegt nu dat je het verschil tussen SD en HD duidelijk ziet op een HDTV? Ja gek, die dingen zijn ook helemaal niet gemaakt voor de weergave van SD materiaal. Koop een goede CRT zou ik zeggen!
't ligt er ook maar natuurlijk net aan wat voor TV je hebt, en had.quote:Op maandag 5 juni 2006 20:25 schreef Pangea-Pannotia het volgende:
[..]
Het is weer overduidelijk dat je zelf niet in het bezit bent van een 1280/720 of hogere resolutie hdtv.
Zelf zit ik op ongeveer 3m van mijn tv en het verschil tussen een goede dvd en een 720p filmpje is overduidelijk.
Ik denk dat je een brilletje nodig hebt kerel.
Denk je nu werkelijk dat er even veel detail is te zien op je crt met sd materiaal ten opzichte van een hdtv met hd materiaal?quote:Op maandag 5 juni 2006 22:42 schreef m021 het volgende:
En is wat je zegt nu dat je het verschil tussen SD en HD duidelijk ziet op een HDTV? Ja gek, die dingen zijn ook helemaal niet gemaakt voor de weergave van SD materiaal. Koop een goede CRT zou ik zeggen!
Een hdtv met hd materiaal verslaat iedere crt met sd materiaal qua detail.quote:Op maandag 5 juni 2006 23:57 schreef Yildiz het volgende:
[..]
't ligt er ook maar natuurlijk net aan wat voor TV je hebt, en had.
720p is wel erg minimaal.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:52 schreef Pangea-Pannotia het volgende:
[..]
Een hdtv met hd materiaal verslaat iedere crt met sd materiaal qua detail.
Je moet natuurlijk wel 720p films op een hdtv hebben gezien wil je tot deze conclusie komen.
Ja het word tijd dat ze hier 1080p door de kabel gaan duwen.quote:
720quote:Op maandag 5 juni 2006 22:18 schreef Repeat het volgende:
[..]
is dit een 720 of 1080 projector? En wat voor een?
Je moet natuurlijk wel een eerlijke vergelijking uitvoeren. Ten eerste heb je een goede CRT nodig, niet eentje van 200 euro bij de ALDI. Ten tweede een goede DVD speler, niet eentje van 50 euro van Trekpleister. Ten derde een goede DVD. Die kan je het beste zelf maken (met als bron bijvoorbeeld HD materiaal) omdat retail DVD's door een overmaat aan extra audiotracks en extra's een lage videobitrate hebben.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 00:43 schreef Pangea-Pannotia het volgende:
Denk je nu werkelijk dat er even veel detail is te zien op je crt met sd materiaal ten opzichte van een hdtv met hd materiaal?
Als dat zo is voor jou kom ik toch maar weer even terug op het "brilletje".
Eigenlijk ben je gezegend dat je het verschil niet ziet.Dan hoef je in iedergeval niet je portmonaie te trekken voor de aanschaf van een hdtv.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 07:57 schreef m021 het volgende:
Je moet natuurlijk wel een eerlijke vergelijking uitvoeren. Ten eerste heb je een goede CRT nodig, niet eentje van 200 euro bij de ALDI. Ten tweede een goede DVD speler, niet eentje van 50 euro van Trekpleister. Ten derde een goede DVD. Die kan je het beste zelf maken (met als bron bijvoorbeeld HD materiaal) omdat retail DVD's door een overmaat aan extra audiotracks en extra's een lage videobitrate hebben.
En vertel dan nog maar eens het verschil met HDTV als je op 3xbd afstand zit.
het is helemaal niet heden, ze zenden nog niet eens in breedbeeld uitquote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:03 schreef SolidArt het volgende:
HDTV is geen toekomst, het is het heden.
Echter door financiele tekortkomingen heeft niet iedereen de beschikking over HDTV.
Wel is het zo, dat dalijk de kabel standaard HDTV wordt, ipv wat er nu uit de muur komt.
het is echt niet het heden. de invoering verloopt veel te traag, het hdtv zenderaanbod is extreem mager. de hd-media-opvolger is nog niet eens beslist (hddvd of bluray).quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:03 schreef SolidArt het volgende:
HDTV is geen toekomst, het is het heden.
Echter door financiele tekortkomingen heeft niet iedereen de beschikking over HDTV.
Wel is het zo, dat dalijk de kabel standaard HDTV wordt, ipv wat er nu uit de muur komt.
Uiteraard, anders wordt er veel te weinig geld op verdient.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:05 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
het is echt niet het heden. de invoering verloopt veel te traag, het hdtv zenderaanbod is extreem mager. de hd-media-opvolger is nog niet eens beslist (hddvd of bluray).
lijkt me niet.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:31 schreef pberends het volgende:
HD-tv is toch analoog of niet?
Ik kan er wel wat informatie uit halenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:42 schreef Asmodean het volgende:
korte enquete, waar ik me ook niet van voor kan stellen dat je er iets aan hebt. Ik kon ook vrijwel nooit invullen wat ik wilde, omdat het er simpelweg niet bij stond. Ik had vragen verwacht als: waarom geen HDTV enzo, waar waarschijnlijk vele mensen als antwoord gegeven zouden hebben dat het, net zoals met breedbeeld, toch nog ik weet niet hoeveel jaar duurt voordat de tv-programma's overstag gaan...
Dat moet ik dus nog verwerken.quote:Op woensdag 21 juni 2006 22:36 schreef MikelenniuM het volgende:
En wat is de uitkomst van de enquete?
Wat een kolder. Ten eerste is het een al stukken hogere resolutie dan PAL en bovendien is het progressive waardoor bewegende beelden vloeiender en met meer detail kunnen worden weergegeven.quote:
quote:Op maandag 5 juni 2006 21:13 schreef popolon het volgende:
Ook maar even gedaan. Ik vind de enquete wel wat kinderlijk in elkaar zitten als ik eerlijk moet zijn.
Kijk al meer dan een jaar naar HD, vooral sport is geweldig om in HD te zien.
Idem, ik koop ook geen games puur en alleen vanwege de mooie graphics, of een boek wegens het mooie lettertype.quote:Op donderdag 22 juni 2006 07:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ingevuld, overigens wil ik even van de gelegenheid gebruik maken om te zeggen dat ik het nut van HDTV niet inzie en er dan ook echt geen cent, maar dan ook geen cent aan uit wil geven totdat het echt niet anders kan.![]()
Bij een game kunnen de graphics iig nog een enorm verschil maken. Het verschil tussen HDTV en ouderwetse tv zie ik wel, maar het is gewoon niet schokkend. Wat hoert mij het nou of ik de afscheiding tussen het shirtje van Robben en het groene gras haarscherp kan zien of iets minder scherp, ik zie perfect wat er gebeurt. Het gaat met tv dezelfde kant op als met audio, veel mensen kopen spullen die zo goed zijn dat ze het verschil met een mindere kwaliteit niet eens horen omdat hun eigen oren te slecht zijnquote:Op donderdag 22 juni 2006 07:37 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Idem, ik koop ook geen games puur en alleen vanwege de mooie graphics, of een boek wegens het mooie lettertype.
Mensen die hun muziek op een hogere bitrate dan 192 rippen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 07:43 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Bij een game kunnen de graphics iig nog een enorm verschil maken. Het verschil tussen HDTV en ouderwetse tv zie ik wel, maar het is gewoon niet schokkend. Wat hoert mij het nou of ik de afscheiding tussen het shirtje van Robben en het groene gras haarscherp kan zien of iets minders scherp, ik zie perfect wat er gebeurt. Het gaat met tv dezelfde kant op als met audio, veel mensen kopen spullen die zo goed zijn dat ze het verschil met een mindere kwaliteit niet eens horen omdat hun eigen oren te slecht zijn...
Hadden ze niet een keer zo'n test gedaan met van die audiofielen waar er geen een het verschil tussen 190 of 256 kon horen?quote:Op donderdag 22 juni 2006 07:45 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Mensen die hun muziek op een hogere bitrate dan 192 rippen.
Ja, 256 is écht beter hoor, ik hóór het gewoon...
128 als bitrate bij AAC werkt ook al perfect...quote:Op donderdag 22 juni 2006 07:45 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Mensen die hun muziek op een hogere bitrate dan 192 rippen.
Ja, 256 is écht beter hoor, ik hóór het gewoon...
No shit. Dat bedoel ik. Hoger dan 192 is daarom helemáál onzinnig.quote:Op donderdag 22 juni 2006 08:21 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
128 als bitrate bij AAC werkt ook al perfect...
Prachtigquote:Op maandag 5 juni 2006 19:41 schreef Hertog_Martin het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Anyway, beetje matige enquete moet ik zeggen.
Mocht het je helpen, zal ik wel ff kort optypen want ik van HDTV vind.
HDTV wordt normaliter uitgezonden in 1920x1080i (interlaced) of 1280x720p (progressive). De meeste weergavers zijn op dit moment 1280x720. Maar naast een hogere resolutie die bij een hoog genoege bitrate duidelijk te merken is is een ander voordeel van HDTV dat het kleurenbereik groter is en je dus realistischere kleuren hebt, hier heb je ook voordeel van op een gewone tv.
Ik heb sinds een week nu een HD Projector, vind wel dat je dat had mogen toevoegen in je enquete of mensen voor tv of projector kiezen aangezien ik zeer sterk van mening ben dat een projector veel meer waar voor zn geld bied dan een tv. Met een projector kan je makkelijk 2.5 meter breed projecteren en ziet er nog superstrak uit. Een tv die ook maar 1/4de zo groot is kost 3 keer meer dan de projector.
Verder download ik HDTV films, bestanden van gemiddeld 10gb per film. HDTV is soms in vergelijking met een goede DVD niet altijd veel mooier nee, dit komt omdat het een televisieuitzending is met vaak lagere bitrates en dingen als macroblocking en signal noise.
Maar HD-DVD en Blu-ray zullen echt overduidelijk mooier zijn, vooral wanneer weergegeven op 1920x1080.
Hier wat foto's van geprojecteerd beeld op 2.5 meter.. in echt vind ik het er nog mooier uitzien.
http://www.3d-palace.com/marting/screenshotproj.jpg
http://www.3d-palace.com/marting/screenshotproj3.jpg
http://www.3d-palace.com/marting/screenshotproj4.jpg
http://www.3d-palace.com/marting/screenshotproj5.jpg
http://www.3d-palace.com/marting/screenshotproj6.jpg
http://www.3d-palace.com/marting/pioneerchick.jpg
http://www.3d-palace.com/marting/pioneerchick2.jpg
En hier nog een screenshot direct van een videobestand;
http://www.3d-palace.com/marting/carstrailer4cn.jpg
Als dit niet overtuigd hoe mooi HD is, dan weet ik het ook niet meer.
HD gaming had je ook wel erbij kunnen doen zodat je onderwerp HD in algemeen is en niet alleen HDTV. Want dat is opzich belangrijk want als mensen wel veel interesse hebben in HD gaming en HD-DVD/Blu-ray dan gaan ze dus wel HD weergevers kopen en dat is goed voor de toekomst van HDTV in Europa (in Japan en VS is HDTV al zo'n 6 jaar succesvol)
PAL resolution: 768x576quote:Op donderdag 22 juni 2006 01:07 schreef budha het volgende:
[..]
Wat een kolder. Ten eerste is het een al stukken hogere resolutie dan PAL en bovendien is het progressive waardoor bewegende beelden vloeiender en met meer detail kunnen worden weergegeven.
En verreweg de meeste HDTV ready apparaten kunnen native maximaal 720p aan. Er zijn niet veel schermen die 1080i native aankunnen. Ik snap trouwens niet waarom er niet of nauwelijks schermen zijn die precies 720 beeldlijnen hebben, maar 756 beeldlijnen. Ik ken ze iig niet. Moet er toch weer worden gerekt.
Ikzelf heb een beamer hangen waarvan de native resolutie precies 1280x720 is
De tests die ik heb gedaan met 720p beeldmateriaal waren verbluffend, wat een scherpte!
Op dit moment zie ik nog niet veel in HDTV. Ik wil het natuurlijk wel graag hebben, maar er is veel te weinig aanbod. De Nederlandse zenders doen zelfs nog nauwelijks breedbeeld! En aangezien je kunt kiezen uit maar liefts één decoder wacht ik het voorlopig nog even af. Laat ze eerst maar eens bugvrij digitale tv uitzenden.
quote:Op maandag 5 juni 2006 14:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Lijkt me eerder de UHDTV, 3d tv zal nog wel jaren duren. Maar aangezien HDTV hier nog lang niet is ingeburgerd zal het ook nog wel ffies duren voordat UHDTV hier doorbreekt. Heb je net een mooie HDTV kan je weer een nieuwe kopen. In Japan daarentegen zal er binnen een paar jaar wel verandering plaatsvinden.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 | Format X and Y pixels CGA/EGA 160x200 320x200 320x240 640x200 640x480 MDA Monochrome Display Adapter 720x350 VGA 640x480 Super VGA 800x600 SVGA 1024x768 UVGA, XGA, EVGA, Stardard 15" LCD Size 1152x864 XGA+ 1280x768 WXGA 1280x1024 SXGA Stardard 17" LCD Size 1400x1050 SXGA+ 1680x1024 WSXGA 1680x1050 WSXGA+ 1600x1200 UXGA 1600x1280 1920x1440 4:3 Aspect Misc VGA 720x480 720x576 800x480 LILLIPUT 7" LCD (called 1152000 pixels) 848x480 LCD 852x480 LCD 1024x512 1280x960 1360x765 LCD 1366x768 LCD 1792x1344 ATI RADEON 9800XT 1800x1440 ATI RADEON 9800XT 1856x1393 ATI RADEON 9800XT WUXGA 1920x1200 16:10 Aspect QXGA 2048x1536 - 4x(1024x768) WQXGA 2560x1600 16:10 QSXGA 2560x2048 - 4x(1280x1024) WQSXGA 3200x2048 QUXGA 3200x2400 4:3 WQUXGA 3840x2400 - 4x(1920x1200 HDTV) HSXGA 5120x4096 5:4 WHSXGA 6400x4096 (15.6:10) HUXGA 6400x4800 4:3 [b]UHDTV 7680x4320 - UHDV (33MegaPixels)[/b] WHUXGA 7680x4800 |
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |