Als het aan Europa ligt doen we de D2Mac (voorloper Palplus/breedbeeld) periode nog eens dunnetjes overquote:Op donderdag 1 juni 2006 06:26 schreef popolon het volgende:
Zelfs de VS loopt 'achter' waar o.a. veel sport, series en films in HD worden uitgezonden, HDTV is nu eigenlijk alweer een verouderde techniek.
Nou goed, de kwaliteit van PAL in Europa is toch net weer wat beter dan NTSC.quote:Op donderdag 1 juni 2006 06:34 schreef SpiceP het volgende:
[..]
Als het aan Europa ligt doen we de D2Mac (voorloper Palplus/breedbeeld) periode nog eens dunnetjes over
Best wel veel mensen, Philips e.d. verwachtte zelfs extra verkoopcijfers vlak vóór het WK.quote:Op donderdag 1 juni 2006 06:58 schreef popolon het volgende:
Ik spreek nu over Michigan, weet niet hoe het in de andere staten is maar hier zijn er tientallen HD kanalen 24/4, lang niet alles dus.
Het gaat ook hier niet snel, vanaf volgend jaar willen ze alle kanalen digitaal hebben + HD (hoeveel kan ik niet zeggen want dat zijn er ontelbare en hangt ook van je abonnement af).
Maar heel veel sport (o.a. de ESPN kanalen) en de grote filmkanalen (HBO, Encore) + de 'grote jongens' (ABC, FOX, NBC, TNT etc) zijn al lang over op HD en voor sport, ik ben een liefhebber, is dat een hele uitkomst.
En dan vind ik het dus raar dat je meer dan een jaar er mee loopt te adverteren en het niet kunt waarmaken.
Zal me benieuwen hoeveel mensen een HD ready TV hebben aangeschaft voor dit spektakel.
720x576 pixels, zelfs nog beter dan wat ze in de VS EDTV noemen; en dat met een standaard van bijna 40 jaar oud.quote:Op donderdag 1 juni 2006 03:34 schreef StefanP het volgende:
Hoe moeilijk kan het zijn? HDTV bestaat all tijden in de VS, 1280x720 en zelfs 1920x1080. PAL is wat, 720x560?![]()
Als ze een XBOX360 hebben en/of een DVD kunnen ze er nog een beetje van genieten.quote:Op donderdag 1 juni 2006 20:06 schreef dVTB het volgende:
Ik doe niet gauw aan leedvermaak, maar deze keer toch heel graag. Al die mensen die koortsachtig een breedbeeld-tv hebben aangeschaft, of die zich nu hebben laten inpakken door de hype die HD-TV heet... - duizenden euro's kwijt aan iets dat niet werkt, je er keer op keer weer aan ergeren tijdens het WK.
Alle WK's die ik heb meegemaakt, heb ik tot dusver bekeken op een gewone kleuren-TV, beeldformaat 3 bij 4, normale beeldbuis. Nog nooit was het beeld zo slecht dat ik niet kon zien wie aan de bal was, of wie er scoorde... - Voor 188 euro koop je al een heel aardige TV
En aan diegenen die zich hebben laten inpakken door verkooppraatjes: eigen schuld, moet je maar niet zo naief zijn.
jij vindt een Dacia Logan zeker ook een prima auto?quote:Op donderdag 1 juni 2006 20:06 schreef dVTB het volgende:
[blaat]
NTSC (VS) en PAL ja. NTSC is echt beroerd.quote:Op donderdag 1 juni 2006 19:59 schreef Jalu het volgende:
[..]
720x576 pixels, zelfs nog beter dan wat ze in de VS EDTV noemen; en dat met een standaard van bijna 40 jaar oud.
De enige reden dat HDTV meer succes heeft in de States dan in Europa is dat er in Europa al een fatsoenlijke tv standaard bestaat terwijl de VS 50 jaar naar een volstrekt beroerd kleursysteem hebben moeten kijken.
Je bedoeld HDTV, gezien digitale TV al enige tijd bestaat. Via de satelliet al sinds 1996. Via de kabel sinds korte tijd.quote:Op donderdag 1 juni 2006 08:20 schreef Yildiz het volgende:
Want digitale TV is béter!
alleen heb je er nu nog geen ruk aan
Behalve als je 2-3 tv's in huis hebt staan, dan moet je ineens, met de geweldige techniek, ook 2-3 decoders aanschaffen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 02:50 schreef SpiceP het volgende:
[..]
Je bedoeld HDTV, gezien digitale TV al enige tijd bestaat. Via de satelliet al sinds 1996. Via de kabel sinds korte tijd.
(en ja, digitale tv is beter, vooral via satelliet)
Tja, dat is nou eenmaal een feit omdat TV's (nog) niet beschikken over een plug&play tuner die je naar wens kunt veranderen van analoog naar digitaal (ether/kabel of satelliet). Dus het ligt niet zozeer aan de digitale TV zelf opzich, maar aan de verouderde technieken waar veel mensen (waaronder Europa) nog vrolijk in willen blijven hangen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:02 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Behalve als je 2-3 tv's in huis hebt staan, dan moet je ineens, met de geweldige techniek, ook 2-3 decoders aanschaffen. [afbeelding]
Terwijl het nou niet echt een grote sprong voorwaarts is, om eerlijk te zijn. PAL is goed genoeg voor mij.
Zelfs in vergelijking met PAL is het verschil heel erg groot.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:02 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Behalve als je 2-3 tv's in huis hebt staan, dan moet je ineens, met de geweldige techniek, ook 2-3 decoders aanschaffen. [afbeelding]
Terwijl het nou niet echt een grote sprong voorwaarts is, om eerlijk te zijn. PAL is goed genoeg voor mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |