abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38375014
UPC's HDTV mogelijk te laat voor WK Voetbal

UPC en Philips werken koortsachtig aan het operationeel betrouwbaar maken van HDTV.
Het gaat niet goed met de commerciële ontwikkeling van HDTV (Hoge definitie televisie) bij UPC. "We zijn volop bezig met testen, maar het werkt nog niet voldoende. De komende krap twee weken tot aan het begin van het WK voetbal, worden enorm spannend", aldus de woordvoerder.

Hij wil niet zeggen wat het euvel precies is met de HD-boxen van Philips. De woordvoerster van Philips kon dat ook nog niet precies duiden.

De berichten over de problemen met de decoders verschenen afgelopen week op het forum van Chelloo.com waar UPC-gebruikers zich verzamelen. Een van de posters weet te melden dat het definitief niet zal gaan lukken met HDTV.

UPC zelf ontkent dit, maar probeert alvast wel het aantal gedupeerden te beperken. Volgens de woordvoerder hebben slechts een paar duizend klanten te kennen gegeven HDTV te willen gaan kijken. "En dat was nog maar een voorinschrijving op de website dat ze belangstelling hebben. Er zit nog een stap tussen alvorens ze het werkelijk bestellen." Het WK in HDTV zou UPC gratis uitzenden, daarna moeten klanten gaan betalen.

Al in oktober 2005 werd bekend dat Philips de HDTV settopboxen aan UPC zou leveren. Het gaat om de HDTV DCR7000 settopbox, die is gebaseerd op de Euro-Docsis standaard die uitgaat van MPEG4-video.

Onlangs publiceerden we Planet - HDTV is een prachtige belofte, een special over onder andere de mitsen en maren van HDTV.

Bron: Tweakers.net / webwereld.nl

UPC is weer eens goed bezig
  dinsdag 30 mei 2006 @ 16:47:42 #2
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_38375128
Hahahaha. Voetbal. Ik mag hopen dat ze er meteen de eerste ronde uitvliegen.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_38375943

dinsdag 30 mei 2006 @ 18:11:53 #4
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_38378046
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 17:11 schreef SpiceP het volgende:
[afbeelding]

* I intend to live forever, so far so good! *
pi_38424473
Hoe moeilijk kan het zijn? HDTV bestaat all tijden in de VS, 1280x720 en zelfs 1920x1080. PAL is wat, 720x560?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 1 juni 2006 @ 03:35:57 #6
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_38424476
Niet alleen dan Upc toch
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 1 juni 2006 @ 06:26:30 #7
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_38424978
Da's best wel een blunder, ze hebben er wel mee gepromoot.

Vreemd, alsof HDTV iets totaal nieuws is.

Zelfs de VS loopt 'achter' waar o.a. veel sport, series en films in HD worden uitgezonden, HDTV is nu eigenlijk alweer een verouderde techniek.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_38424983
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 06:26 schreef popolon het volgende:

Zelfs de VS loopt 'achter' waar o.a. veel sport, series en films in HD worden uitgezonden, HDTV is nu eigenlijk alweer een verouderde techniek.
Als het aan Europa ligt doen we de D2Mac (voorloper Palplus/breedbeeld) periode nog eens dunnetjes over
  donderdag 1 juni 2006 @ 06:37:24 #9
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_38424989
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 06:34 schreef SpiceP het volgende:

[..]

Als het aan Europa ligt doen we de D2Mac (voorloper Palplus/breedbeeld) periode nog eens dunnetjes over
Nou goed, de kwaliteit van PAL in Europa is toch net weer wat beter dan NTSC.

Toch een geruststelling.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_38424996
Da's waar

Ik denk dat het met HDTV op langere termijn wel goed gaat komen. Ik gok een jaartje of 5 voordat het een beetje ingeburgerd raakt. Het aanbod groeit langzaam maar zeker. Bovendien is het wachten op de consument die er klaar voor is (denk daarbij aan een nieuw TV toestel, een vaste HDTV standaard en geen onzekerheden meer hierover).
  donderdag 1 juni 2006 @ 06:58:15 #11
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_38425052
Ik spreek nu over Michigan, weet niet hoe het in de andere staten is maar hier zijn er tientallen HD kanalen 24/4, lang niet alles dus.

Het gaat ook hier niet snel, vanaf volgend jaar willen ze alle kanalen digitaal hebben + HD (hoeveel kan ik niet zeggen want dat zijn er ontelbare en hangt ook van je abonnement af).

Maar heel veel sport (o.a. de ESPN kanalen) en de grote filmkanalen (HBO, Encore) + de 'grote jongens' (ABC, FOX, NBC, TNT etc) zijn al lang over op HD en voor sport, ik ben een liefhebber, is dat een hele uitkomst.

En dan vind ik het dus raar dat je meer dan een jaar er mee loopt te adverteren en het niet kunt waarmaken.

Zal me benieuwen hoeveel mensen een HD ready TV hebben aangeschaft voor dit spektakel.
pi_38425121
In Engeland hebben ze bij de digitale satelliet provider BskyB al 40.000 HDTV abonnementen in de voorverkoop weten te slijten (zie ook dit bericht op Satplaza). En ook daar lijken ze het niet aan te kunnen.

Slechts de helft heeft zijn HDTV ontvanger in huis Maar dat is iig wat meer dan UPC momenteel presteert (helemaal niets namelijk).
  donderdag 1 juni 2006 @ 08:20:04 #13
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38425504
Want digitale TV is béter!

alleen heb je er nu nog geen ruk aan
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  donderdag 1 juni 2006 @ 08:21:29 #14
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38425527
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 06:58 schreef popolon het volgende:
Ik spreek nu over Michigan, weet niet hoe het in de andere staten is maar hier zijn er tientallen HD kanalen 24/4, lang niet alles dus.

Het gaat ook hier niet snel, vanaf volgend jaar willen ze alle kanalen digitaal hebben + HD (hoeveel kan ik niet zeggen want dat zijn er ontelbare en hangt ook van je abonnement af).

Maar heel veel sport (o.a. de ESPN kanalen) en de grote filmkanalen (HBO, Encore) + de 'grote jongens' (ABC, FOX, NBC, TNT etc) zijn al lang over op HD en voor sport, ik ben een liefhebber, is dat een hele uitkomst.

En dan vind ik het dus raar dat je meer dan een jaar er mee loopt te adverteren en het niet kunt waarmaken.

Zal me benieuwen hoeveel mensen een HD ready TV hebben aangeschaft voor dit spektakel.
Best wel veel mensen, Philips e.d. verwachtte zelfs extra verkoopcijfers vlak vóór het WK.
Alleen lukt het nu dus niet. Wel de marketing klaar hebben liggen, maar technisch werkt het niet...
  donderdag 1 juni 2006 @ 08:24:33 #15
148586 Wii
BELIEVE!
pi_38425558
Hetzelfde geld in iets mindere mate voor Essent/Samsung/@home, die decoders worden al wel uitgeleverd, maar in hele kleine partijen.
Wii
pi_38448907
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 03:34 schreef StefanP het volgende:
Hoe moeilijk kan het zijn? HDTV bestaat all tijden in de VS, 1280x720 en zelfs 1920x1080. PAL is wat, 720x560?
720x576 pixels, zelfs nog beter dan wat ze in de VS EDTV noemen; en dat met een standaard van bijna 40 jaar oud.

De enige reden dat HDTV meer succes heeft in de States dan in Europa is dat er in Europa al een fatsoenlijke tv standaard bestaat terwijl de VS 50 jaar naar een volstrekt beroerd kleursysteem hebben moeten kijken.
pi_38449210
Ik doe niet gauw aan leedvermaak, maar deze keer toch heel graag. Al die mensen die koortsachtig een breedbeeld-tv hebben aangeschaft, of die zich nu hebben laten inpakken door de hype die HD-TV heet... - duizenden euro's kwijt aan iets dat niet werkt, je er keer op keer weer aan ergeren tijdens het WK.

Alle WK's die ik heb meegemaakt, heb ik tot dusver bekeken op een gewone kleuren-TV, beeldformaat 3 bij 4, normale beeldbuis. Nog nooit was het beeld zo slecht dat ik niet kon zien wie aan de bal was, of wie er scoorde... - Voor 188 euro koop je al een heel aardige TV

En aan diegenen die zich hebben laten inpakken door verkooppraatjes: eigen schuld, moet je maar niet zo naief zijn.
  donderdag 1 juni 2006 @ 20:16:39 #18
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_38449615
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 20:06 schreef dVTB het volgende:
Ik doe niet gauw aan leedvermaak, maar deze keer toch heel graag. Al die mensen die koortsachtig een breedbeeld-tv hebben aangeschaft, of die zich nu hebben laten inpakken door de hype die HD-TV heet... - duizenden euro's kwijt aan iets dat niet werkt, je er keer op keer weer aan ergeren tijdens het WK.

Alle WK's die ik heb meegemaakt, heb ik tot dusver bekeken op een gewone kleuren-TV, beeldformaat 3 bij 4, normale beeldbuis. Nog nooit was het beeld zo slecht dat ik niet kon zien wie aan de bal was, of wie er scoorde... - Voor 188 euro koop je al een heel aardige TV

En aan diegenen die zich hebben laten inpakken door verkooppraatjes: eigen schuld, moet je maar niet zo naief zijn.
Als ze een XBOX360 hebben en/of een DVD kunnen ze er nog een beetje van genieten.
  donderdag 1 juni 2006 @ 20:20:43 #19
148586 Wii
BELIEVE!
pi_38449810
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 20:06 schreef dVTB het volgende:
[blaat]
jij vindt een Dacia Logan zeker ook een prima auto? .
Wii
pi_38449884
Ja *

* natuurlijk niet, maar in het kader van dit leedvermaak zeg ik graag JA
  vrijdag 2 juni 2006 @ 01:14:06 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38461836
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 19:59 schreef Jalu het volgende:

[..]

720x576 pixels, zelfs nog beter dan wat ze in de VS EDTV noemen; en dat met een standaard van bijna 40 jaar oud.

De enige reden dat HDTV meer succes heeft in de States dan in Europa is dat er in Europa al een fatsoenlijke tv standaard bestaat terwijl de VS 50 jaar naar een volstrekt beroerd kleursysteem hebben moeten kijken.
NTSC (VS) en PAL ja. NTSC is echt beroerd.
pi_38463206
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 08:20 schreef Yildiz het volgende:
Want digitale TV is béter!

alleen heb je er nu nog geen ruk aan
Je bedoeld HDTV, gezien digitale TV al enige tijd bestaat. Via de satelliet al sinds 1996. Via de kabel sinds korte tijd.

(en ja, digitale tv is beter, vooral via satelliet)
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:02:50 #23
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38466088
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 02:50 schreef SpiceP het volgende:

[..]

Je bedoeld HDTV, gezien digitale TV al enige tijd bestaat. Via de satelliet al sinds 1996. Via de kabel sinds korte tijd.

(en ja, digitale tv is beter, vooral via satelliet)
Behalve als je 2-3 tv's in huis hebt staan, dan moet je ineens, met de geweldige techniek, ook 2-3 decoders aanschaffen.
Terwijl het nou niet echt een grote sprong voorwaarts is, om eerlijk te zijn. PAL is goed genoeg voor mij.
pi_38474959
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:02 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Behalve als je 2-3 tv's in huis hebt staan, dan moet je ineens, met de geweldige techniek, ook 2-3 decoders aanschaffen. [afbeelding]
Terwijl het nou niet echt een grote sprong voorwaarts is, om eerlijk te zijn. PAL is goed genoeg voor mij.
Tja, dat is nou eenmaal een feit omdat TV's (nog) niet beschikken over een plug&play tuner die je naar wens kunt veranderen van analoog naar digitaal (ether/kabel of satelliet). Dus het ligt niet zozeer aan de digitale TV zelf opzich, maar aan de verouderde technieken waar veel mensen (waaronder Europa) nog vrolijk in willen blijven hangen.

Het zijn juist mensen zoals jij waarbij, als het aan jullie ligt, we over 20 jaar nog steeds in PAL uitzenden met een achterhaalde resolutie van 576i (576x720 of 704)

Als het aan jou had gelegen hadden we nog in zwart/wit uitgezonden zeker PAL stamt uit 1967 !!

Goed, het doet verder niet af aan het feit dat HDTV op een langzame en klungelige wijze op de markt wordt gebracht, en kabelboeren zoals UPC er een zooitje van maken.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:45:56 #25
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_38475346
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:02 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Behalve als je 2-3 tv's in huis hebt staan, dan moet je ineens, met de geweldige techniek, ook 2-3 decoders aanschaffen. [afbeelding]
Zelfs in vergelijking met PAL is het verschil heel erg groot. Vooral met sport (ijshockey vooral, basketball, voetbal) is het een wereld van verschil.

En als je 't via de satelliet hebt krijg je vaak meerdere decoderkastjes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')