nee, ik dacht dat dus ook. hij zei ook dat als het echt niet goed zit, hij het wel zou zeggen en ik wil dat ook echt geloven maar soms ben ik gewoon beetje bang dat hij het misschien toch niet zegt.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:14 schreef twisted_fok het volgende:
de meeste mannen doen dat gewoon niet. als het niet goed zit dan zegt ie dat wrs wel, dus maak je niet zo druk.
haha, wat is je motivatie daarvoor?quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:15 schreef likkende_lassie het volgende:
hmm ik snap je wel, je moet het uitmaken
das niet waar. ik zou best naar mn vriendin (als ik die zou hebben danquote:op zaterdag 3 juni 2006 15:18 schreef muus het volgende:
kerels/jongens doen niet aan dat kleffe gedoe.
dat ligt niet aan jou en het zegt niks over hoe hij naar jou en jullie relatie kijkt.
dat was een grapjequote:op zaterdag 3 juni 2006 15:19 schreef vencodark het volgende:
[..]
haha, wat is je motivatie daarvoor?![]()
uitmaken zal ik niet doen om deze reden hoor![]()
ja, ik snap wel wat je bedoeld. ik verwacht niet elke 10 min een berichtjequote:op zaterdag 3 juni 2006 15:18 schreef tandenstokert het volgende:
en zeur niet teveel als je eecht wil dat een gast gillend van je wegrant moet je zo doen ..
dat hij niet elke 10 minuten iets van zich laten horen betekent niet dat ie je niet leuk vind ofzo.
maar als er een ding is waar kerles over het algemeen ontzettend allergisch voor zijn is het well overdreven aanhankelijkheid (lees het gevoel geven dat je geen vrijheid meer hebt).
ik vind het een beetje triest...quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:20 schreef jopido het volgende:
wel leuk dat als vrouwen niet te horen krijgen wat ze willen horen, ze er om gaan bedelen
nou ja, de meeste mannen doen dat niet. ze denken er gewoon niet aan.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:19 schreef likkende_lassie het volgende:
[..]
das niet waar. ik zou best naar mn vriendin (als ik die zou hebben dan) lieve smsjes sturen, aanspreken op msn
en zou zeker niet altijd eerst een smsje moeten ontvangen voordat ik dr 1 stuur
![]()
hm, dat klinkt best logisch. ik probeer me ook vast te houden aan de momenten dat we samen zijn enzo. ik ben gewoon ontzettend onzeker, niet alleen wat hem en mij betreft maar over mezelf ook. dat speeld ook mee.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:16 schreef bouncingvictor het volgende:
ik denk dat het een beetje een typisch mannelijke eigenschap is om sommige zaken teveel voor lief te nemen. maar iedere dag om aandacht vragen lijkt me ook teveel van het goede, probeer te zoeken naar een goede balans. en wat je zegt, als hij bij je is dan voelt alles goed. misschien hecht hij nu eenmaal niet zoveel waarde aan sms-berichtjes, dat heb ik zelf ook.
wat is dat nou weer?quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:20 schreef jopido het volgende:
wel leuk dat als vrouwen niet te horen krijgen wat ze willen horen, ze er om gaan bedelen
ik bedel niet ofzo. maar ik moet toch kunnen zeggen dat ik onzeker ben en weleens meer bevestiging zou willen? dat is echt niet raar ofzoquote:
is het trouwens altijd al zo geweest?quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:24 schreef vencodark het volgende:
[..]
hm, dat klinkt best logisch. ik probeer me ook vast te houden aan de momenten dat we samen zijn enzo. ik ben gewoon ontzettend onzeker, niet alleen wat hem en mij betreft maar over mezelf ook. dat speeld ook mee.
mannen laten heus wel blijken dat ze je nog leuk vinden, alleen doen ze dat vaak anders. smsjes of lieve briefjes doen ze niet zo aan.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:24 schreef merleyn het volgende:
[..]
wat is dat nou weer?
ik kan me goed voorstellen dat je af en toe wil horen dat hij je leuk vindt of waarom hij voor je is gevallen. alles maar voor lief nemen, omdat je toch al een relatie hebt, vind ik een beetje makkelijk.![]()
indd, soms moet iemand duwtje in de rug hebben. hoeft niet allemaal te serieus te zijn enzo maar een kleine hint is niet zo gek. misschien het hij een typische man en ik een typische vrouw ofzo.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:22 schreef muus het volgende:
[..]
nou ja, de meeste mannen doen dat niet. ze denken er gewoon niet aan.
als je iets wilt, moet je het duidelijk zeggen. "ik wil bloemen!" en dan krijg je de volgende dag bloemen..
nu je het zegt...vorige keer heeft hij (uit zichzelf) het bed opgeruimd (slaapbank) dus heb ik het niet hoeven doenquote:op zaterdag 3 juni 2006 15:26 schreef muus het volgende:
[..]
mannen laten heus wel blijken dat ze je nog leuk vinden, alleen doen ze dat vaak anders. smsjes of lieve briefjes doen ze niet zo aan.
afwassen zonder te mokken of hun vieze sokken in de wasmand gooien i.p.v ernaast, dát is hun manier om te laten blijken dat ze je nog lief vinden..
nu, hij ís gewoon niet zo van de sms-erige en bellerige en bevestigende etc.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
ik bedel niet ofzo. maar ik moet toch kunnen zeggen dat ik onzeker ben en weleens meer bevestiging zou willen? dat is echt niet raar ofzo![]()
in het begin was hij juist onzeker en heeft ie het ook gezegt. toen ben ik erop gaan letten dat ik weleens aardiger kan zijn![]()
natuurlijk mag je dat best zeggen, maar verwachten dat het daardoor veranderd kan best wel eens onrealistisch zijn.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
ik bedel niet ofzo. maar ik moet toch kunnen zeggen dat ik onzeker ben en weleens meer bevestiging zou willen? dat is echt niet raar ofzo![]()
in het begin was hij juist onzeker en heeft ie het ook gezegt. toen ben ik erop gaan letten dat ik weleens aardiger kan zijn![]()
euhm, nah ja. de eerste week hadden we voorjaarsvakantie. toen wilde hij elke dag bij me zijn en was hij onzeker doordat ik zei: tja, dat kan nu eenmaal niet. de eerste 6 weken was het goed tussen ons omdat we mekaar meer zagen. elke zondag en dinsdag, meestal tussendoor ook nog. maar vanwege zijn werk zien we mekaar nu alleen zondag vast en de rest is even kijken per week.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:25 schreef likkende_lassie het volgende:
[..]
is het trouwens altijd al zo geweest?
het klinkt nu al beetje slapjes van zijn kant, 2 lieve smsjes maar liefstquote:op zaterdag 3 juni 2006 15:32 schreef vencodark het volgende:
[..]
euhm, nah ja. de eerste week hadden we voorjaarsvakantie. toen wilde hij elke dag bij me zijn en was hij onzeker doordat ik zei: tja, dat kan nu eenmaal niet. de eerste 6 weken was het goed tussen ons omdat we mekaar meer zagen. elke zondag en dinsdag, meestal tussendoor ook nog. maar vanwege zijn werk zien we mekaar nu alleen zondag vast en de rest is even kijken per week.
echt lieve smsjes heb ik nooit gehad. wel toen we nog niks hadden, 2 hele lieve.![]()
maar daarna eigenlijk niet. wel smsjes die beginnen met schat en eindigen met een roosje maar qua inhoud niet veel bijzonders. dat is nu nog steeds. wanneer we mekaar zien knuffelen we wanneer we alleen zijn (we houden niet van pottekijkers). dus in dat opzicht moet ik weer niet klagen.
we hebben nu net iets meer dan 3 maanden dus eigenlijk is het nog heel pril toch?
ik vind het vrij normaal dat de hoeveelheid aandacht en lievigheid dan af begint te zwakken. dit is het punt waarop je je relatie met je normale leven moet gaan verweven.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:32 schreef vencodark het volgende:
[..]
euhm, nah ja. de eerste week hadden we voorjaarsvakantie. toen wilde hij elke dag bij me zijn en was hij onzeker doordat ik zei: tja, dat kan nu eenmaal niet. de eerste 6 weken was het goed tussen ons omdat we mekaar meer zagen. elke zondag en dinsdag, meestal tussendoor ook nog. maar vanwege zijn werk zien we mekaar nu alleen zondag vast en de rest is even kijken per week.
echt lieve smsjes heb ik nooit gehad. wel toen we nog niks hadden, 2 hele lieve.![]()
maar daarna eigenlijk niet. wel smsjes die beginnen met schat en eindigen met een roosje maar qua inhoud niet veel bijzonders. dat is nu nog steeds. wanneer we mekaar zien knuffelen we wanneer we alleen zijn (we houden niet van pottekijkers). dus in dat opzicht moet ik weer niet klagen.
we hebben nu net iets meer dan 3 maanden dus eigenlijk is het nog heel pril toch?
zie je, hij laat dus wel merken dat hij je lief vindt. hij kruipt toch niet tegen je aan als dat niet zo was?quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:28 schreef vencodark het volgende:
[..]
nu je het zegt...vorige keer heeft hij (uit zichzelf) het bed opgeruimd (slaapbank) dus heb ik het niet hoeven doenen hij is ook wel lief enzo, net als dat ie altijd bij me kruipt op de bank wanneer de rest naar bed is enzo, das ook lief. maar ik ben gewoon iemand die ook weleens woordelijke bevestiging nodig heeft.
![]()
wat worden wij, als mannen, weer achterlijk neergezetquote:op zaterdag 3 juni 2006 15:22 schreef muus het volgende:
[..]
nou ja, de meeste mannen doen dat niet. ze denken er gewoon niet aan.
als je iets wilt, moet je het duidelijk zeggen. "ik wil bloemen!" en dan krijg je de volgende dag bloemen..
je hebt helemaal gelijk. ik probeer hem 100 % te accepteren zoals hij is. mijn onzekerheid speeld gewoon met alles. ook van werk en vrienden enzo. altijd al gehad. ik ben gewoon bang dat ik me in hem vergis ofzo en hij niet zal zeggen dat er iets mis is. dat heeft meer te maken met weinig vertrouwen in mijn mensenkennis dan geen vertrouwen in hem. ik probeer ook niet te maken van hem wat hij niet is, ik heb hem alleen bekend gemaakt waar ik behoefte aan heb. ik snap iig wat je bedoeld ook.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:28 schreef milagro het volgende:
[..]
nu, hij ís gewoon niet zo van de sms-erige en bellerige en bevestigende etc.
je kan het wel gaan forceren, maar ik garandeer je dat je ook dan niet tevreden zal zijn, omdat het niet spontaan gegaan is.
je moet van hem niet willen maken wat hij niet is, en als je er geen vrede mee kan hebben, is hij dus niet de juiste voor jou.
of je moet leren om te gaan met je onzekerheid, uitvinden waarom je "iedere dag" bevestiging nodig hebt.
gewoon niet iedereen houdt van dat kleffe gedoe (sorry dat ik het zo noem)...quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:32 schreef vencodark het volgende:
[..]
quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:35 schreef muus het volgende:
[..]
zie je, hij laat dus wel merken dat hij je lief vindt. hij kruipt toch niet tegen je aan als dat niet zo was?
hij is niet zo van de lieve woordjes en daar moet je mee leren omgaan.
roep af en toe van de andere kant van de kamer: "oi, vind je me nog een lekker wijf?" en dan brult hij terug : "echt wel!" en dan klopt hij op zijn borst als een echte holbewoner, knijpt in jouw kont en dan is alles weer goed.
heb jij je bevestiging en hij hoeft er niet teveel té kleffe woorden aan vuil te maken.
werkt prima, heur..
wat ben jij ontzettend lomp zegquote:op zaterdag 3 juni 2006 15:35 schreef muus het volgende:
[..]
zie je, hij laat dus wel merken dat hij je lief vindt. hij kruipt toch niet tegen je aan als dat niet zo was?
roep af en toe van de andere kant van de kamer: "oi, vind je me nog een lekker wijf?" en dan brult hij terug : "echt wel!" en dan klopt hij op zijn borst als een echte holbewoner, knijpt in jouw kont en dan is alles weer goed.
heb jij je bevestiging en hij hoeft er niet teveel té kleffe woorden aan vuil te maken.
werkt prima, heur..
haha, is wel een goeie indd. maar zo zit ik dan ook weer niet in mekaarquote:op zaterdag 3 juni 2006 15:35 schreef muus het volgende:
[..]
werkt prima, heur..
ik bedoelde het niet eens lullig.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:35 schreef bolletje_25 het volgende:
[..]
wat worden wij, als mannen, weer achterlijk neergezet![]()
oh mijn god het gaat ook alleen maar over smsjes of msnquote:op zaterdag 3 juni 2006 15:11 schreef vencodark het volgende:
- ik stuur elke avond een weltruste-smsje, zomaar om te laten blijken dat ik aan hem denk (zeker als we mekaar niet gezien of gesproken hebben die dag). dit komt eigenlijk niet van hemzelf, als ik niks stuur, doet hij het ook niet.
- in die smsjes zet ik ook weleens dat ik hem mis of zeg ik dat ik dit of dat lief van hem vond (die dag of de laatste keer dat ik hem zag. hij smst me zulke dingen nooit.
- als we beide online zijn ben ik degene die hem aanspreekt (niet gelijk want ben ook bezig maar uiteindelijk, soms na anderhalf uur) hij reageerd dan ook wel, maar komt zelden naar mij toe.
- overdag stuur ik ook weleens een smsje om te vragen hoe het is etc. hij doet dat ook nooit.
i know. hij zei toen bij dat gesprek dat het voor hem ook niet leuk is wanneer ik er (steeds) over begin. dit was nu de 3e keer ofzo in 2 weken ongeveer. andere 2 keren waren op msn.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:37 schreef mike het volgende:
ik weet in ieder geval dat als je er teveel over zeurt bij 'm, je een self-fulfilling prophecy krijgt: jij bent onzeker dat hij je niet meer leuk vindt, zegt dat tegen hem, daardoor vindt hij je iedere keer wat minder leuk en uiteindelijk heb je de situatie waar je bang voor was.
euhm ja, dat viel me ook opquote:op zaterdag 3 juni 2006 15:40 schreef smoked het volgende:
[..]
oh mijn god het gaat ook alleen maar over smsjes of msn![]()
precies, en al zou hij haar niet minder leuk vinden erom, dan nog voed je je eigen onzekerheid door steeds die bevestiging te blijven vragen, erover te piekeren, het constante analyseren van zijn doen en laten, en ondertussen geniet je dus niet.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:37 schreef mike het volgende:
ik weet in ieder geval dat als je er teveel over zeurt bij 'm, je een self-fulfilling prophecy krijgt: jij bent onzeker dat hij je niet meer leuk vindt, zegt dat tegen hem, daardoor vindt hij je iedere keer wat minder leuk en uiteindelijk heb je de situatie waar je bang voor was.
och.quote:
soms ben je moe, chagerijnig, heb je het warm, wil je even wat meer op jezelf zitten etc etc.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
haha, is wel een goeie indd. maar zo zit ik dan ook weer niet in mekaar![]()
ik hou me soms teveel vast aan dingen die ik mis ipv dat ik blij moet zijn met wat ik wel heb.
mijn ma zei laatst iets dat het misschien niet zo diep zit bij hem als bij mij. ze bedoelde dat niet onaardig ofzo maar het deed me wel even pijn. niet iedereen hoef te weten dat we toch wel gek op mekaar zijn maar we moeten ook niet op een ijskast gaan lijken. het ligt ook heel erg aan onze buien. we zijn met zijn familie begin april een weekend weg geweest. dat was echt top, veel hand in hand lopen en gewoon lief met mekaar om gaan, zoals een stel met mekaar omgaan. soms heeft ie die bui nog weleens, maar ook vaak niet. en misschien wil ik zulke buien teveel.![]()
true, maar ik heb nu laten blijken wat ik wilquote:op zaterdag 3 juni 2006 15:40 schreef muus het volgende:
[..]
ik bedoelde het niet eens lullig..
de meeste kerels die ik ken, denken gewoon niet aan dat soort dingen en zeggen zélf : "ja, als ze nou zegt wat ze wil....."
mannen en vrouwen denken anders.
een vrouw denkt dat ze elke dag moet zéggen dat ze nog van hem houdt.
een man denkt dat hij het 'gewoon' kan laten blijken.
helaas ziet een vrouw die kleine dingetjes van de man niet altijd en dan loopt het scheef.
je moet een man ook niet in een hoekje gaan drukken natuurlijk. een bloemetje halen vindt geen enkele vent een probleem, maar je moet niet gaan eisen dat hij elke dag gaat smsen als dat niet in hem zit. dat houdt hij toch niet vol..
ik ben het eens met al je posts, maar bij deze schoot ik toch echt in de lach.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:35 schreef muus het volgende:
[..]
werkt prima, heur..
ja juist, ik snap je. maar constant samen zijn en aan mekaar zitten is ook niet mijn ding hoor, dat dat wel duidelijk isquote:op zaterdag 3 juni 2006 15:46 schreef muus het volgende:
[..]
och..
een beetje lol hebben en niet alles te serieus nemen, dan heb je een stuk minder stress.
dat, en ik heb een hekel aan smsen..
[..]
soms ben je moe, chagerijnig, heb je het warm, wil je even wat meer op jezelf zitten etc etc.
in het begin van een relatie hangen veel mensen constant op elkaars lip en bij de één houdt dat eerder op dan de ander. ik kan er ook niet tegen als iemand constant bij me wil zijn en aan me wil zitten.
benauuuuuuuwend..
wow...dit is precies ik.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:45 schreef milagro het volgende:
[..]
precies, en al zou hij haar niet minder leuk vinden erom, dan nog voed je je eigen onzekerheid door steeds die bevestiging te blijven vragen, erover te piekeren, het constante analyseren van zijn doen en laten, en ondertussen geniet je dus niet.
ga gewoon wat meer ondernemen als hij er niet is, heb je geen tijd om te piekeren, steeds op je gsm te kijken of er al een berichtje staat.
mensen die zoveel bevestiging zoeken, zijn ws nooit tevreden , er is altijd weer iets waar ze onzeker van worden, doordat ze zelf eigenlijk op een bepaalde manier weinig spontaan zijn, en alles analyseren.
als jij van iemand houdt wil dat niet zeggen dat diegene automatisch ook van jou houdt. dat zou wel erg makkelijk zijn.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:51 schreef mymoodfentje het volgende:
als je echt van hem houdt heb je geen bevestiging nodig....![]()
dat zeg ik ook niet, je houdt toch pas van iemand als je zeker bent dat diegene van jou houdt,quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:53 schreef twisted_fok het volgende:
[..]
als jij van iemand houdt wil dat niet zeggen dat diegene automatisch ook van jou houdt. dat zou wel erg makkelijk zijn.
zo werkt het idd wel.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:55 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
dat zeg ik ook niet, je houdt toch pas van iemand als je zeker bent dat diegene van jou houdt,![]()
![]()
![]()
denk je bij mij huilbaby?quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:54 schreef thisbe het volgende:
ik ben het met muus eens. tegenwoordig denk ik elke keer als ik iets van jou zie staan 'huilbaby, huilbaby'
veel mannen vergeten dit soort dingen gewoon, en dat doen ze heus niet expres. en zeker omdat dit jullie eerste 'relatie' is moet je bepaalde dingen nog gewoon een beetje uitvogelen.
voer hem eens dronken, sommige mannen gaan dan heel vaak tegen je zeggen dat ze heel veel van je houden![]()
als ts daar maar niet over begint met haar vriend, want dan rent hij gillend weg.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:54 schreef thisbe het volgende:
ik ben het met muus eens. tegenwoordig denk ik elke keer als ik iets van jou zie staan 'huilbaby, huilbaby'
goed plan. als ik bezopen ben, vind ik ook iedereen enorm lief.quote:veel mannen vergeten dit soort dingen gewoon, en dat doen ze heus niet expres. en zeker omdat dit jullie eerste 'relatie' is moet je bepaalde dingen nog gewoon een beetje uitvogelen.
voer hem eens dronken, sommige mannen gaan dan heel vaak tegen je zeggen dat ze heel veel van je houden![]()
thx voor de support. ik ben nogal een gevoelspersoon. snap voor hem ook dat het vervelend is steeds met mijn onzekerheid geconfronteerd te worden. ik ga mijn best iig doen en heb dit topic een beetje als steunpilaar.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:55 schreef muus het volgende:
maar ja, hij is je eerste en zo'n relatie is altijd wel heel heftig voor een meisje.
alles is nieuw, dus zo gek is het eigenlijk niet. dat constante gevraag aan jezelf of je het wel goed doet, is heel frustrerend en vermoeiend.
daarna ga je het constant aan hem vragen en dat is voor hem weer heel frustrerend en vermoeiend.
maar nee, zo vreemd vind ik dit eigenlijk niet.
dus dit is het beste advies wat je hier op fok kan krijgen,....dit meisje loopt duidelijk rond mee een eigenwaarde van 0,0. en om dat op te lossen hahaha moet ze maar haar vent dronken voeren om haar onzekerheid dan tijdelijk te laten verdwijne, omdat hij dan haar overspoelt met het zeggen van " ik hou van je etc etc".quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:58 schreef muus het volgende:
[..]
als ts daar maar niet over begint met haar vriend, want dan rent hij gillend weg..
[..]
![]()
goed plan. als ik bezopen ben, vind ik ook iedereen enorm lief..
neeneenee, dat sloeg op mij. ik heb pas een topic volgepost met horrorverhalen over bevallingen en kinderen.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:56 schreef vencodark het volgende:
[..]
denk je bij mij huilbaby?![]()
misschien staat het hier ook veel dramatiser dan dat het is. maar onzekerheid heb ik altijd al gehad en dat werkt veel te vaak tegen me.![]()
ja hoor, lees vooral de rest van het topic niet en neem vooral alles serieus wat je leest. een geintje maken kan natuurlijk écht niet.quote:op zaterdag 3 juni 2006 16:00 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
dus dit is het beste advies wat je hier op fok kan krijgen,....dit meisje loopt duidelijk rond mee een eigenwaarde van 0,0. en om dat op te lossen hahaha moet ze maar haar vent dronken voeren om haar onzekerheid dan tijdelijk te laten verdwijne, omdat hij dan haar overspoelt met het zeggen van " ik hou van je etc etc".
mijn god wat triest![]()
ja je hebt gelijk. we zijn ook best verschillend van elkaar. hij is nu ook niet onzeker over ons, hij heeft zoiets van: het zit toch goed? nou dan.quote:op zaterdag 3 juni 2006 16:03 schreef -trinity- het volgende:
zijn karakter zit gewoon niet zo in elkaar. ik ben zelf bijvoorbeeld ook iemand die kriegel wordt van elke 3 uur een smsje of als iemand dan meteen iets terugverwacht. ik zou zeggen dat je inderdaad wat veel van hem eist: je eist hem om niet zichzelf te zijn en steeds voor jou te bevestigen dat 'ie van je houdt. dat doet 'ie wel, maar dat uit 'ie niet in smsjes/bellen enzo. jullie zitten op dat gebied anders in elkaar.
nee joh, ik had het over de huilbaby van muusquote:op zaterdag 3 juni 2006 15:56 schreef vencodark het volgende:
[..]
denk je bij mij huilbaby?![]()
misschien staat het hier ook veel dramatiser dan dat het is. maar onzekerheid heb ik altijd al gehad en dat werkt veel te vaak tegen me.![]()
ik raad je aan erachter te komen waarom je zo onzeker bent, dat aan te pakken en je dan pas volledig te wijden aan een relatie,...dat je een gevoelspersoon bent is leuk, maar dat is geen excuus.quote:op zaterdag 3 juni 2006 16:02 schreef vencodark het volgende:
haha, ach, tis goed bedoeld toch? dronken voeren is niet nodig. ik ben tot een conclusies gekomen na al deze posts: ik ben een onzekere zeurkous die teveel verwacht van haar vent![]()
vrouwen hebben die bevestiging wel nodig op zijn tijd, ook al weten ze dat je van ze houdt.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:51 schreef mymoodfentje het volgende:
als je echt van hem houdt heb je geen bevestiging nodig....![]()
erg diepzinnig allemaal maar ja. veel meiden (en ook mannen ofcourse) zitten met onzekerheden. ik probeer eraan te werken, heb ook daar al een topic overquote:op zaterdag 3 juni 2006 16:10 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
ik raad je aan erachter te komen waarom je zo onzeker bent, dat aan te pakken en je dan pas volledig te wijden aan een relatie,...dat je een gevoelspersoon bent is leuk, maar dat is geen excuus.
je zal dan namelijk inzien dat jij net zoals vele andere meiden niets mankeert en eigenlijk jezelf voor de gek houdt met je onzekerheden...dat ze zijn ontstaan door situaties waar jij waarschijnlijk geen grip op had etc.../oprah ©® 2006
komt wel goed, komt het altijd![]()
![]()
![]()
leuke analyse. denk ook wel dat je gelijk heb, maar waarom kan een man niet meer denken als een vrouw (niet teveel ofcoursequote:op zaterdag 3 juni 2006 16:14 schreef darkmanta het volgende:
[..]
vrouwen hebben die bevestiging wel nodig op zijn tijd, ook al weten ze dat je van ze houdt.
zo zijn doorgaans vrouwen nou eenmaal, vrouwen zitten meer in het gevoelige en romantische hoekje.
mannen zitten meer in het logische hoekje en niet moeiljijk doen.
een man redeneert meer van: waarom zou ik haar een smsje sturen met de tekst ik heb je gisteren gemist. ze weet dat toch, ze weet toch dat ik van haar houd. zo`n smsje is zonde geld, als ze het nodig heeft kan ik het haar beter in de ogen zeggen.
logischer voor een man om een smsje te sturen is meer praktischer zoals: schat je bent nu toch in de winkel, neem je bier mee, voetbal komt vanavond op tv.
maar goed ik zal wel weer uit mijn nek schrijven
als dat zo zou zijn, dan is de hele charme van het mens-zijn er af. dan zou je in wereld leven van één kleur. neuh laat maar lekker hoe het nou is, niet met elkaar, en zeker niet zónder elkaar kunnen leven.quote:op zaterdag 3 juni 2006 16:16 schreef vencodark het volgende:
[..]
leuke analyse. denk ook wel dat je gelijk heb, maar waarom kan een man niet meer denken als een vrouw (niet teveel ofcourse) en een vrouw meer als een man, dat zou perfect zijn.
hm...misschien heb je daarom homo's en bi's![]()
je kan haar hunkering naar bevestiging echt niet wegschrijven aan het feit dat ze een vrouw is, vooral niet als ze 4 keer per dag bevestiging nodig heeft, in een gelijkwaardige goede relatie voel je elkaar aan, de relatie die zij heeft is nog niet gelijkwaardig,...dat komt door haar onzekerheid dus daar moet ze wat aan doenquote:op zaterdag 3 juni 2006 16:14 schreef darkmanta het volgende:
[..]
vrouwen hebben die bevestiging wel nodig op zijn tijd, ook al weten ze dat je van ze houdt.
zo zijn doorgaans vrouwen nou eenmaal, vrouwen zitten meer in het gevoelige en romantische hoekje.
mannen zitten meer in het logische hoekje en niet moeiljijk doen.
een man redeneert meer van: waarom zou ik haar een smsje sturen met de tekst ik heb je gisteren gemist. ze weet dat toch, ze weet toch dat ik van haar houd. zo`n smsje is zonde geld, als ze het nodig heeft kan ik het haar beter in de ogen zeggen.
logischer voor een man om een smsje te sturen is meer praktischer zoals: schat je bent nu toch in de winkel, neem je bier mee, voetbal komt vanavond op tv.
maar goed ik zal wel weer uit mijn nek schrijven
dat is goed dat je ervan baalt, dan weet je in ieder geval waar je iets aan wil doen. succes met het vinden van een oplossingquote:op zaterdag 3 juni 2006 16:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
erg diepzinnig allemaal maar ja. veel meiden (en ook mannen ofcourse) zitten met onzekerheden. ik probeer eraan te werken, heb ook daar al een topic over![]()
maar het is niet zo makkelijk als er gezegt wordt. trust me, ik probeer echt het allemaal wat makkelijker te nemen en zekerder te zijn. maar dat gaat niet altijd. ik ben ook niet depressief ofzo maar ik baal gewoon van mezelf.
ja, ik weet het. dat probeer ik ook echt in mijn hoofd te stampen enzo.quote:op zaterdag 3 juni 2006 16:31 schreef salsagirl het volgende:
bij mj is het vaak het tegen over gestelde
ik sms/bel hem minder vaak dan hij mij..in de periode dat we elkaar niet kunnen zien.
en het leukste zo was hij eerder met zijn vorige vriendinnetjes helemaal niet.
maar ik ben zelf altijd wel ergens mee bezig en denk heus wel aan hem,maar niet altijd de behoefte om door te geven via sms of een belletje dat ik hem mist of wat dan ook..
dat haal ik liever in als ik hem persoonlijk ziet..
maar wil er dus mee zeggen.. zoals ik hem dus ook niet al te vaak smst of belt..hij weet toch wel dat ik niet minder om hem geeft.. en dat moet zo voor jou ook kunnen zijn..
of het nou hoort of niet in een relatie, voor de een is het vanzelfsprekend en de ander is wat minder open. maar het is echt niet zo dat hij niets voor je voelt etc, alleen maar omdat hij dat niet steeds bevestigt.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
ja, ik snap wel wat je bedoeld. ik verwacht niet elke 10 min een berichtjemaar ik heb zelf zoiets van, als je mekaar niet hebt gesproken een dagje, dan laat je ff wat horen ofzo toch?
maar dit is mn eerste relatie dus moet er misschien nog steeds een beetje aan wennen over hoe "het hoort".
ik ben niet overdreven aanhankelijk maar een beetje bevestiging is toch niet heel veel gevraagd?
maar we zien mekaar ook niet zoveel de laatste weken. standaard op zondag, rest is meer hoe het uitkomt met school en werk.![]()
pfff, heb je dat écht gezegd?quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
maar dit is mn eerste relatie dus moet er misschien nog steeds een beetje aan wennen over hoe "het hoort".
het staat ook tussen haakjes, bedoel niet letterlijk. maar om te merken wat een beetje normaal is en wat toch wel uitzonderlijk is, snap je?quote:op zaterdag 3 juni 2006 16:55 schreef vrouwelijkice het volgende:
[..]
pfff, heb je dat écht gezegd?![]()
dingen gaan gewoon zoals ze gaan hoor. relax.
nou leuk hoor, jij gaat erom vragen, de volgende dag krijg je dan (als je geluk hebtquote:op zaterdag 3 juni 2006 15:25 schreef vencodark het volgende:
[..]
volgens mij staat 'het hoort' tussen aanhalingstekens omdat niet duidelijk is hóe dingen horen. niet omdat jij anderen niet na wilt doen zegmaarquote:op zaterdag 3 juni 2006 16:56 schreef vencodark het volgende:
[..]
het staat ook tussen haakjes, bedoel niet letterlijk. maar om te merken wat een beetje normaal is en wat toch wel uitzonderlijk is, snap je?
ja, dat weet ik ook allemaal wel. tot die conclusie ben ik ondertussen ook gekomen. het topic heeft wel geholpen moet ik zeggen, was precies mijn doel.quote:op zaterdag 3 juni 2006 16:51 schreef vrouwelijkice het volgende:
[..]
of het nou hoort of niet in een relatie, voor de een is het vanzelfsprekend en de ander is wat minder open. maar het is echt niet zo dat hij niets voor je voelt etc, alleen maar omdat hij dat niet steeds bevestigt.
maar 1 ding is zeker: hij vindt je wel leuk, want hij heeft het zelf gezegd.
en als hij dat zegt voelt hij dat zo en moet je dat gewoon geloven. hij voelt gewoon niet de behoefte om het te bevestigen, is dat nou zo erg?
en nou niet meer zo zeuren hoor![]()
iedereen is nou eenmaal anders.
ik weet het. ik was al tot die conclusie gekomen. en ik vraag niet letterlijk of hij lieve smsjes wil sturen. heb hem alleen gezegt dat een beetje bevestiging welkom zou zijn. hij moet zelf zien wat hij daarmee doet. ik vraag niks.quote:op zaterdag 3 juni 2006 16:58 schreef vrouwelijkice het volgende:
[..]
nou leuk hoor, jij gaat erom vragen, de volgende dag krijg je dan (als je geluk hebt) een smsje met die 'bevestiging'. is ook lekker spontaan gegaan hè. leuk he? je moet gewoon nie zeuren, als hij zegt dat hij van je houdt net zoveel als jij dat van hem doet, geloof het. hij is niet hetzelfde als jij, hij heeft geen behoefte aan smsen en bevestigen.
wees blij dat je een vriend hébt.
nee, bedoelde dus wat normaal is etc. niet alles te letterlijk lezen enzo.quote:op zaterdag 3 juni 2006 16:59 schreef vrouwelijkice het volgende:
[..]
volgens mij staat 'het hoort' tussen aanhalingstekens omdat niet duidelijk is hóe dingen horen. niet omdat jij anderen niet na wilt doen zegmaar![]()
ik vind dat niet teveel, ik heb die aandacht ook nodig van m'n vriendje, anders word ik boosaardigquote:op zaterdag 3 juni 2006 15:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
haha, is wel een goeie indd. maar zo zit ik dan ook weer niet in mekaar![]()
ik hou me soms teveel vast aan dingen die ik mis ipv dat ik blij moet zijn met wat ik wel heb.
mijn ma zei laatst iets dat het misschien niet zo diep zit bij hem als bij mij. ze bedoelde dat niet onaardig ofzo maar het deed me wel even pijn. niet iedereen hoef te weten dat we toch wel gek op mekaar zijn maar we moeten ook niet op een ijskast gaan lijken. het ligt ook heel erg aan onze buien. we zijn met zijn familie begin april een weekend weg geweest. dat was echt top, veel hand in hand lopen en gewoon lief met mekaar om gaan, zoals een stel met mekaar omgaan. soms heeft ie die bui nog weleens, maar ook vaak niet. en misschien wil ik zulke buien teveel.![]()
ja ik heb het een paar keer gezegt dat ik met onzekerheden zag en graag eens bevestigingen wil. dus hij weet het wel. het zit inderdaad gewoon niet in hem enzo en dat accepteer ik ook wel, maar zou graag willen dat er wat meer uit hem kwam.quote:op zaterdag 3 juni 2006 17:11 schreef aglarrr het volgende:
even zonder de reacties van anderen te lezen, dus misschien oud nieuws:
enigzins herkenbaar. maar het punt is: hij kan niet raden dat jij die bevestiging zoekt. zeg het hem. vertel dat je het zo af en toe fijn vindt om te horen dat hij ook om jou geeft. besef echter wel dat dit kennelijk niet in hem zit en dat hij het nooit zoveel gaat doen als jij zou willen. leg je hier bij neer, je kunt hem daarin moeilijk veranderen. besef je dat hij zijn liefde voor jou uit op manieren die jij misschien in eerste instantie niet als zodanig herkent.
daar komt bij: als je dit probleem blijft houden, en hem in extreme blijft "uitlokken" om berijchtjes .e.d te sturen, stoot je hem ws. alleen maar af.
zie je de tegenstelling in deze zin zelf ook? je accepteert de sitautie dus niet, omdat je nog steeds wíl dat die verandert ondanks dat je weet dat het zinloos is...quote:het zit inderdaad gewoon niet in hem enzo en dat accepteer ik ook wel, maar zou graag willen dat er wat meer uit hem kwam.
ja, ik ontdekte het zelf ook. laat ik het zo stellen: ik wil het heel graag accepteren en ik doe daar ook wel moeite voor. maar stiekem wil ik dat hij toch meer bevestigtquote:op zaterdag 3 juni 2006 17:20 schreef aglarrr het volgende:
[..]
zie je de tegenstelling in deze zin zelf ook? je accepteert de sitautie dus niet, omdat je nog steeds wíl dat die verandert ondanks dat je weet dat het zinloos is...
ik snap de goeie bedoeling van je idee maar dat zou een beetje tegenstrijdig van me zijn en echt uitlokking zijn om wat van hem te horen. ik stuur uit plezier een smsje naar hem, niet omdat ik persé wat van hem wil horen.quote:op zaterdag 3 juni 2006 17:21 schreef woniya het volgende:
het is ook een idee om eens een tijdje geen sms jes te sturen en je telefoon uit te zetten. zeg gewoon dat je het druk hebt.kijk wat er dan gebeurd. meestal doet de ander dan ook eens moeite om contact te krijgen.
hoezo doen de meeste mannen dat nietquote:op zaterdag 3 juni 2006 15:14 schreef twisted_fok het volgende:
de meeste mannen doen dat gewoon niet. als het niet goed zit dan zegt ie dat wrs wel, dus maak je niet zo druk.
je hebt gelijk. hij zei me ook al dat ik me moet richten op de momenten die we wel leuk hebben samen. afgelopen dinsdag was hij eerder klaar met werken en ik smste hem of hij me wilde komen redden van mijn huiswerk. toen na wat wikken en wegen is hij gekomen, 11 uur savonds was hij er. dat vond ik zo fijn. hij hoefde niet te komen maar deed het toch. hij is toen blijven slapen en ondanks dat we niet echt iets ondernomen hebben of wat dan ook, je hebt toch mekaars gezelschap.quote:op zaterdag 3 juni 2006 17:40 schreef salsagirl het volgende:
ik denk dat je hem gewoon moet nemen zoals hij is.
je maak alleen jezelf gek..iets van hem te willen waar hij waarschijnlijk zelf het nut niet van inziet
je heb het in de tijden dat jullie samen zijn toch leuk samen?
nou geniet daarvan en verwacht gewoon niet te veel van hem dat hij je veel aandacht moet geven via msn/phone/sms en geniet gewoon van de dingen die jullie wel samen delen
blijf hem zelf wel zo af en toe leuke dingen sms'en. als je er behoefte aan heb..
jullie hebben maar net 3 maanden wat.. en je nu al druk maken..kijk was hij eerder wel continu aan het bellen/sms'n etc ja dan zou ik me maybe zorgen maken,maar dat deed hij al niet
inderdaad, gewoon aan de leuke dingen denken.quote:op zaterdag 3 juni 2006 17:48 schreef vencodark het volgende:
[..]
je hebt gelijk. hij zei me ook al dat ik me moet richten op de momenten die we wel leuk hebben samen. afgelopen dinsdag was hij eerder klaar met werken en ik smste hem of hij me wilde komen redden van mijn huiswerk. toen na wat wikken en wegen is hij gekomen, 11 uur savonds was hij er. dat vond ik zo fijn. hij hoefde niet te komen maar deed het toch. hij is toen blijven slapen en ondanks dat we niet echt iets ondernomen hebben of wat dan ook, je hebt toch mekaars gezelschap.
ik zie nu dat ik meer moet denken aan wat ik wel heb en hem niet te perfect moet willen hebben.
ook dat mijn gedachtengang/verwachtingen volgens de meeste van jullie een beetje "te hoog" gegrepen zijn. ik moet hem accepteren zoals hij is en hem niet willen veranderen. andersom zou ik dat ook niet willen.![]()
dat staat er in eerste instantie niet aardigquote:op zaterdag 3 juni 2006 17:51 schreef joeyt het volgende:
[..]
inderdaad, gewoon aan de leuke dingen denken.
de kans dat het ooit uitgaat is toch immens groot![]()
ja je hebt gelijk, dat bedoelde ikquote:op zaterdag 3 juni 2006 18:00 schreef vencodark het volgende:
[..]
dat staat er in eerste instantie niet aardig![]()
maar denk dat je bedoeld dat mn eerste relatie echt niet voor eeuwig aanblijft.![]()
ik snap je niet helemaal geloof ik danquote:op zaterdag 3 juni 2006 18:01 schreef joeyt het volgende:
[..]
ja je hebt gelijk, dat bedoelde ik
sterker nog je hebt 2 keer gelijk, want ik bedoelde het ook niet aardig...
joey is in een slechte bui...
verplicht uitgaan![]()
![]()
![]()
![]()
nee, dus ik doe toch geen hele rare/uitzonderlijke dingen ?quote:op zaterdag 3 juni 2006 18:57 schreef repelsteeltjuh het volgende:
1 smsje op een dag vind ik niet echt veel
als je steeds het initiatief blijft nemen voor afspraakjes, zal hij steeds minder moeite voor je doen. probeer eens of hij met plannen komt en jou gaat bellen. mannen vinden het leuk een vrouw te verrassen als ze verliefd zijn. als je zo doorgaat komt het een wanhopig over en ga je misschien claimen, dat is nooit goed voor een relatie.quote:op zaterdag 3 juni 2006 17:48 schreef vencodark het volgende:
[..]
je hebt gelijk. hij zei me ook al dat ik me moet richten op de momenten die we wel leuk hebben samen. afgelopen dinsdag was hij eerder klaar met werken en ik smste hem of hij me wilde komen redden van mijn huiswerk. toen na wat wikken en wegen is hij gekomen, 11 uur savonds was hij er. dat vond ik zo fijn. hij hoefde niet te komen maar deed het toch. hij is toen blijven slapen en ondanks dat we niet echt iets ondernomen hebben of wat dan ook, je hebt toch mekaars gezelschap.
ik zie nu dat ik meer moet denken aan wat ik wel heb en hem niet te perfect moet willen hebben.
ook dat mijn gedachtengang/verwachtingen volgens de meeste van jullie een beetje "te hoog" gegrepen zijn. ik moet hem accepteren zoals hij is en hem niet willen veranderen. andersom zou ik dat ook niet willen.![]()
nee, en wat doe jij als je er 1 terugkrijgt.... laat me raden, je stuurt er weer één, en zo ben je binnen no time 5 smsjes (x2) verderquote:op zaterdag 3 juni 2006 19:33 schreef vencodark het volgende:
[..]
nee, dus ik doe toch geen hele rare/uitzonderlijke dingen ?
en van hem 1tje terug is toch ook niet teveel gevraagd?
wat verschrikkelijk spontaan en leuk zeg om iedere dag maar weer verplicht iets te moeten sturen.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:11 schreef vencodark het volgende:
- ik stuur elke avond een weltruste-smsje, zomaar om te laten blijken dat ik aan hem denk (zeker als we mekaar niet gezien of gesproken hebben die dag). dit komt eigenlijk niet van hemzelf, als ik niks stuur, doet hij het ook niet.
misschien zegt hij het liever en gebruikt hij liever niet een medium zoals sms/msn/etc wat vaak alleen maar verwarring oogstquote:- in die smsjes zet ik ook weleens dat ik hem mis of zeg ik dat ik dit of dat lief van hem vond (die dag of de laatste keer dat ik hem zag. hij smst me zulke dingen nooit.
nou en? misschien heeft hij andere dingen te doen en wil hij je niet 24/7 bezighouden.quote:- als we beide online zijn ben ik degene die hem aanspreekt (niet gelijk want ben ook bezig maar uiteindelijk, soms na anderhalf uur) hij reageerd dan ook wel, maar komt zelden naar mij toe.
als jij hem dat steeds stuurt, ligt het initiatief steeds bij jou en heeft hij geen noodzaak het te doen.quote:- overdag stuur ik ook weleens een smsje om te vragen hoe het is etc. hij doet dat ook nooit.
mnouja, zoals milagro al zegt, zo blijf je bezig. en dat je überhaupt iets terugverwacht... tja.. word je dan niet gek van het wachten enzo? ik zou er namelijk echt kriegel van worden als iemand steeds een smsje terugverwacht en steeds stuurt enzo... maar zo zit ik in elkaar.quote:op zaterdag 3 juni 2006 19:33 schreef vencodark het volgende:
nee, ik sms niet steeds een smsjes terug, is maar net of hij me nog wat vroeg of ik zelf wat wil weten nog. het zijn geen doelloze smsjesquote:op zaterdag 3 juni 2006 19:51 schreef milagro het volgende:
[..]
nee, en wat doe jij als je er 1 terugkrijgt.... laat me raden, je stuurt er weer één, en zo ben je binnen no time 5 smsjes (x2) verder
1 smsje per dag is niet veel, maar géén smsje is ook geen ramp toch, of moet jij echt iedere dag dat je hem niet ziet wat van hem horen?
ben je wel druk genoeg met je eigen leventje?
ms richt je je teveel op hem/jullie, en niet genoeg meer op vencodark.
hang in there.quote:op zaterdag 3 juni 2006 20:15 schreef vencodark het volgende:
en misschien moet ik me indd. meer richten op mezelf en de wereld buiten mn vriend en mij. ben ook druk met school maar hij houdt me nu eenmaal veel bezig, probeer het te onderdrukken, echt.![]()
ik heb om bevestiging gevraagd ja, niet de hele tijd, maar zo af en toe eens laten weten etc.quote:op zaterdag 3 juni 2006 19:57 schreef tranceptor het volgende:
[..]
wat verschrikkelijk spontaan en leuk zeg om iedere dag maar weer verplicht iets te moeten sturen.
[..]
het is niet verplicht van mijn kant, ik doe dat met plezier, niet omdat ik persé wat terug moet.
misschien zegt hij het liever en gebruikt hij liever niet een medium zoals sms/msn/etc wat vaak alleen maar verwarring oogst[..]
dat is wel een goed punt, zou je gelijk in kunnen hebben, thx.
nou en? misschien heeft hij andere dingen te doen en wil hij je niet 24/7 bezighouden.[..]
ik krijg dan beetje de indruk dat hij geen behoefte heeft me te spreken of te vragen hoe het is. hij doet ict dus is veel met zn pc'tje bezig terwijl msn aanstaat. waarschijnlijk spreekt hij niemand aan.
hoeft zich ook niet 24/7 met me bezig te houden, dat vraag ik ook niet.
als jij hem dat steeds stuurt, ligt het initiatief steeds bij jou en heeft hij geen noodzaak het te doen.true, beetje een wisselwerking heeft dat.![]()
je vraagt de hele tijd om bevestiging, dat verstikt aan de andere kant. laat het gewoon lekker gaan en heb een beetje vertrouwen. [b]jouw eigen onzekerheid/moeite in het loslaten of vertrouwen op de situatie zit je hier dwars.[/b]
nee, het is niet zo dat ik gek wordt van het wachten en steeds op mijn mobiel kijk, zo erg is het ook weer nietquote:op zaterdag 3 juni 2006 20:04 schreef -trinity- het volgende:
[..]
mnouja, zoals milagro al zegt, zo blijf je bezig. en dat je überhaupt iets terugverwacht... tja.. word je dan niet gek van het wachten enzo? ik zou er namelijk echt kriegel van worden als iemand steeds een smsje terugverwacht en steeds stuurt enzo... maar zo zit ik in elkaar.
je hebt gelijk. door dit hele topic heen besef ik dat ook wel maar hebben niet veel vrouwen zoiets van dat ze meer willen dan gezelschap? een lief woordje of een compliment is toch ook niet zo raar om te willen horen?quote:op zaterdag 3 juni 2006 20:17 schreef tranceptor het volgende:
[..]
hang in there.![]()
je moet gewoon ophouden met die aandachtsgeile onzekerheid van je, dit wordt contraproductief op den duur. hij is bij je en heeft iets met jou, hoeveel meer bevestiging heb je nog nodig?![]()
ja dat wilde ik net horen eigenlijkquote:op zaterdag 3 juni 2006 20:22 schreef milagro het volgende:
ik vind het een misgedachte, ja, om verplicht iedere dag wat van je te laten horen, als je niet samenwoont.
eens een dagje niets is toch geen ramp, 2 dagen niets ook niet, toch?
ik vind het wel fijn om iemand ook eens lekker te missen
als je nu 1 week niets hoort, okay, maar een dagje af en toe ertussen, gun die knul wat ademruimte, joh
ga gewoon lekker met je vriendinnen op pad, nodig ze uit, pak een hobbie op, ga met je moeder winkelen, sla je zusje, whatever , maar vul je dag eens op alsof je een single bent
je zegt zelf al ergens "soms heb je ook niets te melden aan de telefoon", zorg er eens voor dat je elkaar tijd gunt opdat je wat te melden hebt, maak wat mee, mis hem eens een keer écht, dus niet bellen, sms-en, msn-en voor een dag of ms wel 2 dagen.
jij krijgt het nog zwaar in een lang huwelijk.quote:op zaterdag 3 juni 2006 20:22 schreef vencodark het volgende:
[..]
je hebt gelijk. door dit hele topic heen besef ik dat ook wel maar hebben niet veel vrouwen zoiets van dat ze meer willen dan gezelschap? een lief woordje of een compliment is toch ook niet zo raar om te willen horen?
ja maar met een huwelijk ben je al zooolang samen meestal. dan begrijp ik ook wel dat het een beetje minder wordt enzo. maar we zijn net 3 mnd dus misschien hoopte ik op meer ofzoquote:op zaterdag 3 juni 2006 20:28 schreef tranceptor het volgende:
[..]
jij krijgt het nog zwaar in een lang huwelijk.
je doet niets raars, hoorquote:op zaterdag 3 juni 2006 20:26 schreef vencodark het volgende:
[..]
ja dat wilde ik net horen eigenlijkeen beetje een inzicht van wat over het algemeen "normaal" binnen een relatie. we zijn beide geen plakkers en zeker niet met pottenkijkers, dat is allemaal ok. ik stuur ook geen hele liefdesverklaringen ofzo elke avond. ik zat met de gedachte dat stelletjes mekaar toch wel dagelijks horen of iets laten horen ofzo. waarschijnlijk niet. maar ja, mijn eerste relatie, ik weet dat allemaal niet zo, vergeef me.
![]()
verkapte 'vroeger-was-alles-beter-post'.quote:op zaterdag 3 juni 2006 20:32 schreef milagro het volgende:
[..]
je doet niets raars, hoor
ik herken het wel, dat gepieker en gepaniek, alleen toen ik jouw leeftijd had, was er geen internet, en waren er geen gsm's, dus dat scheelde al een hoop
nu ben je eigenlijk altijd bereikbaar, zelfs als je in bed ligt , heb je je gsm nog naast je liggen bij wijze van... dus er is zo gesms-t weer.
ja daarom. een vriendin van me begrijpt ook wel wat ik bedoel maar zij is nog veel erger dan ik. mijn vriend en ik bellen nooit. geloof dat we mekaar 2 keer aan de telefoon hebben gehad voor zomaar een leuk gesprek. verder niet.quote:op zaterdag 3 juni 2006 20:32 schreef milagro het volgende:
[..]
je doet niets raars, hoor
ik herken het wel, dat gepieker en gepaniek, alleen toen ik jouw leeftijd had, was er geen internet, en waren er geen gsm's, dus dat scheelde al een hoop
nu ben je eigenlijk altijd bereikbaar, zelfs als je in bed ligt , heb je je gsm nog naast je liggen bij wijze van... dus er is zo gesms-t weer.
haha, ja een mannen point of view vind ik juist interessant.quote:op zaterdag 3 juni 2006 20:55 schreef odin83 het volgende:
hier nog een mannelijk point of view voor je:
het is inderdaad zoals muus het zo subtiel omschrijft: mijn vriendin vraagt soms hoouuuuuuuu je nog van me? waarop ik dan altijd weer positief antwoord.
veel mannen zeggen niet zo vaak lieve dingen omdat ze er of niet aan denken of gewoon niet zoveel zin hebben om dat steeds maar te zeggen.
ik zie bij mezelf dat ik mijn liefde ook meer laat blijken door als ik bij haar slaap sochtends ontbijtjes op bed te maken, de afwas voor der te doen, haar katten een rotschop geef zodat ze stil zijn.. meer de gebarenkant dus.
haha, ja ik snap waarom je kriegelig ga worden. ik neem me bij deze voor om niet meer elke avond een trustesmsje te sturen en het bijv. om de paar dagen te doen.quote:op zaterdag 3 juni 2006 21:07 schreef milagro het volgende:
je moet niet zo vergelijken met wat anderen doen.
de ene man smst veel of belt veel, de andere niet, en zo ook vrouwen.
jij hebt toevallig iemand getroffen die niet zo'n beller is en ook niet zoveel smst
maar zolang hij geen weken niets van zich laat horen, is er toch niets aan de hand?
eerlijk gezegd zou ik kriegelig worden van iedere avond stipt een weltrusten smsje.... wat moet je ermee? "ja jij ook, schat , kus"
op zich lief, hoor, maar sla eens een avondje over , over liever 2, 3 avondjes
maar kun je dat niet, wil je dat niet, omdat je je ei kwijt wil, probeer dan te accepteren dat er niet altijd wat terugkomt (ms ziet hij het niet altijd tijdig, he, dat kan ook, en om dan een uur of 3 later of de volgende morgen te reageren is ook weer zo overbodig)
je moet je relatie niet defineren aan de hand van relaties van anderen. iedere relatie is uniek en het is zaak een bepaald evenwicht te vinden waarbij beide partners in hun behoeftes worden voorzien.quote:op zaterdag 3 juni 2006 20:26 schreef vencodark het volgende:
ik zat met de gedachte dat stelletjes mekaar toch wel dagelijks horen of iets laten horen ofzo.
ja juist, mijn behoefte is meer lieve woorden en complimentjesquote:op zaterdag 3 juni 2006 21:48 schreef xennia het volgende:
[..]
je moet je relatie niet defineren aan de hand van relaties van anderen. iedere relatie is uniek en het is zaak een bepaald evenwicht te vinden waarbij beide partners in hun behoeftes worden voorzien.
ja, en zoiets hoopte ik ook te bereiken door te zeggen waar ik behoefte aan heb etc.quote:op zaterdag 3 juni 2006 22:33 schreef modeliefje het volgende:
toevallig had ik het er laatst ook over met mijn vriend.
op het begin van onze relatie liet hij eigelijk ook nooit iets van zich horen.
hij is voor zijn werk veel in het buitenland en soms hoorde ik 2 dagen niks van hem ofzo.
maar nu bellen we echt iedere dag, heb ook een goedkoop nummer dus kan hem iedere dag bellen.
hij zei laatst ook dat hij het maar lomp van zichzelf vond om nooit iets van zich te laten horen.
en is blij me nu wel iedere dag te kunnen spreken.
verder mail ik hem wel ooit of stuur hem een sms en krijg er ook niet altijd reactie op. laatst zei ik het tegen hem. hij zei gewoon van; het moet geen verplichting worden om iets terug te sturen.
en daar geef ik hem eigelijk groot gelijk in. hij zei ook dat hij gewoon zo niet is. en ik ben juist wel heel erg zo. dus hebben we afgesproken dat ik wat minder word qua smsen en mailen en hij wat meer. werd ik vanmorgen wakker van een sms-geluid. had nooit verwacht dat het van hem zou zijn. maar blijkbaar wil hij er ook wel wat aan doen.
de tering, elke dag weer sms'en. dat zou ik na een week helemaal zat zijn, ook al ben je nog zo lief.quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:11 schreef vencodark het volgende:
- ik stuur elke avond een weltruste-smsje, zomaar om te laten blijken dat ik aan hem denk (zeker als we mekaar niet gezien of gesproken hebben die dag).
- in die smsjes zet ik ook weleens dat ik hem mis of zeg ik dat ik dit of dat lief van hem vond (die dag of de laatste keer dat ik hem zag. hij smst me zulke dingen nooit.
- als we beide online zijn ben ik degene die hem aanspreekt (niet gelijk want ben ook bezig maar uiteindelijk, soms na anderhalf uur) hij reageerd dan ook wel, maar komt zelden naar mij toe.
- overdag stuur ik ook weleens een smsje om te vragen hoe het is etc. hij doet dat ook nooit.
nou idd.quote:op woensdag 7 juni 2006 09:54 schreef mr_belvedere het volgende:
[..]
de tering, elke dag weer sms'en. dat zou ik na een week helemaal zat zijn, ook al ben je nog zo lief.
je moet oppassen met dit gedrag omdat dit juist kan veroorzaken wat je vreest. als ik een meisje zou hebben dat elke dag bevestiging nodig heeft dat ik haar leuk vind, ik zou er erg moe van worden en uiteindelijk waarschijnlijk openstaan voor een meisje dat lekker zelfverzekerd is en haar eigen leven leidt. ik wil je absoluut niet bang maken dat zoiets gebeurt, maar wel duidelijk maken dat je gedrag niet goed is binnen een relatie (volgens mij).quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:15 schreef vencodark het volgende:
ja, had 2 weken geleden telefonisch over mn onzekerheden gesproken. hij probeert me wel op te beuren enzo door te zeggen dat het wel goed zit enzo en niet onzeker hoef te zijn. maar ik wil zo graag lieve woorden etc. is dat iets typisch voor vrouwen of niet?
dat denk ik, ja.quote:op woensdag 7 juni 2006 11:10 schreef liewec het volgende:
[..]
maar misschien is dit meer mijn fantasie
ik zou me ergeren aan het legen van mijn inbox iedere week.quote:op woensdag 7 juni 2006 09:54 schreef mr_belvedere het volgende:
[..]
de tering, elke dag weer sms'en. dat zou ik na een week helemaal zat zijn, ook al ben je nog zo lief.
nee, ik heb hem gezegt wat ik zou willen. ik dwing hem niet maar kan het maar bekend maken toch.quote:op woensdag 7 juni 2006 09:11 schreef sadisticembrace het volgende:
ja, ik ken dit wel. uit mijn ervaring leerde ik dat "als het er niet inzit", je het ook niet kunt verwachten. het enige wat het je oplevert is wederzijdse frustratie. je zou een gesprek met hem kunnen aangaan hierover. het gaat niet om dat mailtje of smsje, maar als jij behoefte hebt aan bevestiging, en hij kan je dat op ook geen andere manier geven die jou voldoende rust geeft, wordt het moeilijk. hij kan zichzelf ook niet gaan overvragen.
quote:op woensdag 7 juni 2006 10:27 schreef mgerben het volgende:
dus ts gaat er van uit dat haar vriend de hele dag niets doet behalve aan haar denken. en dat-ie 's avonds niet kan slapen. en dat hij het heerlijk vindt als piep-piep-piep zijn gsm afgaat. want als hij dan jouw smsje leest wordt hij weer helemaal vervuld van heerlijke warmte.
nee, dat heb je mis. dat maak jij er nu van. ik verwacht dat niet, al maak ik misschien die indruk. jammer dat iemand door mijn posts een vertekend beeld van me heeft, daar heb ik niks aan.
welkom op de planeet aarde: hier gebeurt dat niet.
je vriend is gewoon met dingen bezig, en hij wordt op een gegeven moment gestoord van dat ge-sms.
het is daarbij totaal niet nodig voor hem om jou te smsen, want jij stuurt er al genoeg.
je bent bezig om je eigen onzekerheid bij hem neer te leggen.
lees je eigen posts nog eens door en kijk eens naar je opmerkingen als 'dat is toch normaal', 'het is normaal als...' en '1tje terug is toch niet teveel gevraagd'.
jij vindt dat. jij vindt dat dit-en-dat niet teveel gevraagd is voor jou vriend, en je gaat het hem aanrekenen als hij niet doet wat jij 'normaal' vindt.
hier staat het er wel allejezus negatief. zo erg is het allemaal niet zoals je denkt dat het is.
ik zeg ook helemaal niet dat ik gelijk heb of whatever. in mijn openingspost vraag ik juist of ik teveel van mijn vriend verwacht. ik hoef geen heel verhaal van jou wat ik allemaal doe o.i.d. want zo staan de zaken helemaal niet.
als er iets irritant is, zijn het wel onzekere mensen die het 'normaal' vinden dat hun vrienden hen contstant aan het bevestigen zijn, onder het motto 'dat is toch niet teveel moeite'.
brrrrrr... krijg er helemaal de rillingen van. je moet wel erg lief zijn dat hij er nog geen jeuk van krijgt.
[b]ik heb het al helemaal niet over constant bevestigen. maar af en toe een beetje mag toch wel? of is dat heel erg idioot?![]()
trouwens, als je al de rillingen krijgt van dit, dan kan je wel barweinig hebben.![]()
ook jij hebt helaas een vertekend beeld van me gekregen of je stelt je mijn gedrag wel heel overdreven en erg voor. whatever.![]()
kip?quote:op woensdag 7 juni 2006 23:25 schreef dickies het volgende:
mijn kip heeft ook wel eens zoiets, maar soms zegt ze zo vaak ik hou van je en blabla wil je niet kwijt dat ik haast de kans niet krijg het zelf te zeggenen meestal denk ik er niet aan.
mannen zijn daar gewoon anders in over het algemeen, hoeft heus niet direct te betekenen dat ie niet om je geeft.
quote:op woensdag 7 juni 2006 11:10 schreef liewec het volgende:
[..]
je moet oppassen met dit gedrag omdat dit juist kan veroorzaken wat je vreest. als ik een meisje zou hebben dat elke dag bevestiging nodig heeft dat ik haar leuk vind, ik zou er erg moe van worden en uiteindelijk waarschijnlijk openstaan voor een meisje dat lekker zelfverzekerd is en haar eigen leven leidt. ik wil je absoluut niet bang maken dat zoiets gebeurt, maar wel duidelijk maken dat je gedrag niet goed is binnen een relatie (volgens mij).
ik begrijp je goeie bedoeling. maar ik vraag echt niet om elke dag bevestiging. ik wil af en toe eens een complimentje o.i.d., veel meer vraag ik niet. hij zei zelf ook dat hij het op den duur vervelend vind om te horen dat ik weer zo onzeker ben (over ons). sindsdien hebben we het er niet meer over gehad omdat ik niet elk dingetje wil bespreken.
geloof me als ik zeg dat ik oppas hiermee. ik probeer wat zekerder te zijn en vooral niet aan hem te hangen, al lijkt dat nu zo.![]()
maar ik vind wel, dat als ik me gewoon klote voel, ik dat moet kunnen zeggen. dat hoeft niet met hem te maken te hebben maar gewoon, alles. je moet toch met mekaar kunnen praten als je je klote voelt etc?
je gedrag heeft ook vrij weinig met je relatie te maken alswel met je algehele onzekerheid als persoon. het lijkt me wel zinnig om daar aan te werken, en om naar je vriend het vertrouwen uit te spreken dát het goed zit, maar dat je je soms niet kunt beheersen in je drang naar bevestiging... maar dat je eraan werkt. als je dat zegt, krijg je gegarandeerd een hele lieve reactie
ja, dat gesprek van laatst ging daarover. het ging niet puur met hem over ons maar over waarom ik onzeker ben, dat dat ook buiten hem om is. dat ik daarom af en toe bevestiging nodig heb.
toen ik zei dat ik eraan werkte was hij ook geïnteresseerd hoe ik dat deed en dat dat goed voor me zou zijn.
maak er ook maar een spelletje van, zet hem maar een keer met een dikke knipoog de deur uit, onder het motto "ik moet aan m'n onafhankelijkheid werken", grote kans dat de volgende afspraak heftig is
maar misschien is dit meer mijn fantasie
je mag nog even achter de pc van je vriendin?quote:
alsof ik heeeeele lange smsjes etc stuur. tis gewoon weltruste en sweet dreams, spreek je morgen. of whatever. zo'n ramp lijkt me dat nou ook weer niet.quote:op woensdag 7 juni 2006 09:54 schreef mr_belvedere het volgende:
[..]
nee hoor, doen wij ook wel eens. alleen smsen we niet als we die dag elkaar al gezien hebben ofzo. en het is niet standaard altijd. maar elkaar iedere dag spreken vind ik vrij normaal.quote:op woensdag 7 juni 2006 23:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
alsof ik heeeeele lange smsjes etc stuur. tis gewoon weltruste en sweet dreams, spreek je morgen. of whatever. zo'n ramp lijkt me dat nou ook weer niet.![]()
ja, ben tot het inzicht gekomen dat het niet raar is als je niks van mekaar hoort een dagje of wat.quote:op woensdag 7 juni 2006 23:32 schreef dickies het volgende:
[..]
nee hoor, doen wij ook wel eens. alleen smsen we niet als we die dag elkaar al gezien hebben ofzo. en het is niet standaard altijd. maar elkaar iedere dag spreken vind ik vrij normaal.
haha ja thx voor de tip. heb tijdje terug wel gesmst dat ik zn warme lijf naast me mistte, maar toen kreeg ik weinig/geen reactie dus ik sms dat niet meer zo snel.quote:op woensdag 7 juni 2006 23:33 schreef goed_gek het volgende:
sms hem dan eens iets geils.
"ik lig net in bed maar kan niet slapen. ik moet de hele tijd aan je denken en daardoor word ik nat tussen mijn benen. ik ben zo geil dat ik er met gemak 3 vingers in kan laten glijden. oh was je maar hier bij mij"
wij bellen (nou ja, ik bel nooit eigenlijk nu ik er zo over nadenk) iedere dag. dus tja.quote:op woensdag 7 juni 2006 23:42 schreef vencodark het volgende:
[..]
ja, ben tot het inzicht gekomen dat het niet raar is als je niks van mekaar hoort een dagje of wat.![]()
iedere dag spreken vind je normaal maar een smsje sturen als je mekaar niet spreekt niet?
bellen doen we eigenlijk nooit. ik vind dat wel jammer want ik ben nogal een beller, hij niet maar goed, dat geeft dan weer niet![]()
gelukkig maar toch?quote:op woensdag 7 juni 2006 23:40 schreef vencodark het volgende:
overigens, voor de mensen die echt denken dat ik 24/7 met hem bezig ben. dat is niet zo. ik verwacht niet dat hij constant aan me denkt wat dat is andersom ook niet zo.
hier vind ik dat je het bij hem neerlegt. je hebt je verlangen naar bevestiging niet opgegeven, en door het aan hem te vertellen zaai je zelf het bloembed van je eigen onzekerheid in (met vergeet-mij-nietjes).quote:ik heb hem alleen gezegt dat ik weleens behoefte heb aan wat meer bevestiging.
je kip...quote:op woensdag 7 juni 2006 23:25 schreef dickies het volgende:
mijn kip heeft ook wel eens zoiets ...
ja dat is wel herkenbaar..quote:op vrijdag 9 juni 2006 12:24 schreef sadisticembrace het volgende:
er zijn trouwens ook wel mannen die dagelijks smsen hoor.
maar het is ook een kwesite van je heel goed bij iemand voelen, ik heb niet elke dag een sms van mijn vriend nodig om te weten dat het goed zit. vroeger wel, bij anderen, typisch.
het liefst iedere dag even opvullen.quote:op vrijdag 9 juni 2006 12:41 schreef roquefort het volgende:
[..]
je kip...![]()
hoe vaak moet je zo'n beest nou voeren?
ah, ik wist het. vroeg of laat kwam er iemand die hetzelfde deed/wilde.quote:op donderdag 8 juni 2006 00:26 schreef kitten. het volgende:
als mijn vriend en ik elkaar een dag niet spreken, sturen we altijd even een sms'je (inmiddels vijf maanden), en dat komt van beide kanten. maar wij zijn dan ook raar
quote:op donderdag 8 juni 2006 08:18 schreef mgerben het volgende:
[..]
gelukkig maar toch?
[..]
hier vind ik dat je het bij hem neerlegt. je hebt je verlangen naar bevestiging niet opgegeven, en door het aan hem te vertellen zaai je zelf het bloembed van je eigen onzekerheid in (met vergeet-mij-nietjes).
je leidt jezelf gewoon naar teleurstellingen toe.
want: door het hem te vertellen ga je nl toch verwachten dat hij dit doet.
en als hij het niet doet ga je het hem toch verwijten. eerst inwendig, en daarna ook naar hem toe.
want het is toch een kleine moeite? en hij weet toch dat jij dit graag wil? dus kan hij dit toch wel doen?
ja, ik begrijp wat je bedoeld. jij ziet het als negatief dat ik het tegen hem gezegt heb, dat snap ik ook wel. maar ik vind, dat als ik me om welke reden dan ook, klote voel, ik dat tegen hem moet kunnen zeggen. ik kan wel doen alsof er niets aan de hand is. maar dat voelt ook niet prettig. ik heb het om 2 redenen tegen hem gezegt. 1. omdat ik indd. graag wilde dat hij me op zou beuren. dat als hij weet dat ik een beetje behoefte heb aan weleens bevestiging, hij daar misschien rekening mee zou houden. dat had ik gehoopt, niet vanuit gegaan. 2. omdat ik, voordat we wat hadden, ook mijn problemen met hem kon bespreken. hij deed dat ook met mij als hij onzeker was of whatever.
als je een relatie heb moet je met elkaar kunnen praten. en ook zeggen waarom je je ellendig voelt etc. het is niet mijn bedoelling hem rot of schuldig te laten voelen, nooit.
sorry voor de redelijk felle reactie een dagje geleden, maar ik heb gezien waar dit toe kan leiden.
ik heb een meid gekend die echt te vaak bedacht wat andere mensen wel niet spontaan voor haar hadden kunnen doen. en dan teleurgesteld werd omdat die mensen dat niet gedaan hadden.
denk je dat ze daar gelukkiger van werd? nee dus, ze werd keer op keer teleurgesteld omdat mensen niet elke dag vijf minuten vrijmaakten om te bedenken hoe ze haar konden verrassen.
ik snap je goede bedoeling nu maar je reactie was eerder indd. een beetje fel, maar das nu goed.iig, ik probeer echt mezelf een beetje te "herstellen"door niet teveel voor andere te denken. zoals je zelf zegt, wat iemand niet voor me kan doen etc. en wat ik zou doen in zijn geval.
zoals ik eerder als ergens heb gezegt. mijn denkwijze is vaak logisch, maar mijn gevoel zit vaak toch scheef. mijn gevoel en verstand zijn het niet met mekaar eens. dat klinkt misschien zweverig en raar, maar dat is het ook.ik probeer het echt. ik wil geen gedoe met mensen op die manier.
het was gewoon jammer om te zien hoe haar drang naar korte-termijn bevrediging haar eigen geluk in de weg stond. als ze het gewoon los had kunnen laten was ze een stuk gelukkiger geweest.
die houding begint met te vinden dat iemand anders wel iets voor jou kan doen; want het is zo'n kleine moeite.
ja klopt. ik vind/vond dat mijn vriend, nu hij weet dat ik een beetje bevestiging nodig heb af en toe, hij ook best die moeite kan nemen. als het andersom was geweest, zou ik dat ook doen. ik wil niemand onzeker laten voelen. is dat wel zo, dan ben ik bereid me aan te passen. moet natuurlijk wel binnen de grenzen blijven. maar snap je wat ik bedoel?
als je iets wilt, dan zijn er drie manieren om het gedaan te krijgen:
1. doe het zelf
2. huur iemand in om het voor je te doen
3. verbied je kinderen om het te doen
optie 4: hopen dat iemand het spontaan gaat doen is het pad naar teleurstelling.
tja, een man die dagelijks smst heb ik dus niet.quote:op vrijdag 9 juni 2006 12:24 schreef sadisticembrace het volgende:
er zijn trouwens ook wel mannen die dagelijks smsen hoor.
maar het is ook een kwesite van je heel goed bij iemand voelen, ik heb niet elke dag een sms van mijn vriend nodig om te weten dat het goed zit. vroeger wel, bij anderen, typisch.
uhuh, ik snap het. ik vind het trouwens behoorlijk kaal als je een relatie van een paar maanden hebt, en dan van dinsdag tot vrijdag niets hoort. zou niks voor mij zijn.quote:op vrijdag 9 juni 2006 23:29 schreef vencodark het volgende:
[..]
tja, een man die dagelijks smst heb ik dus niet.![]()
maare, je hebt gelijk wat betreft het goed voelen bij iemand. ik ben om zoveel redenen onzeker over onze relatie eigenlijk. stuurde hij maar eens een lief smsje ipv dat "gewone" gedoe.
dan zou ik serieus minder onzeker zijn.
ik weet niet hoe het met de meeste vrouwen is, maar naar mijn ervaring houden vrouwen van af en toe een lief woordje etc. ik krijg dat gewoon nooit.![]()
ik zou ook anders willen maar het moet niet alleen van mij komen ej.quote:op zaterdag 10 juni 2006 09:17 schreef sadisticembrace het volgende:
[..]
uhuh, ik snap het. ik vind het trouwens behoorlijk kaal als je een relatie van een paar maanden hebt, en dan van dinsdag tot vrijdag niets hoort. zou niks voor mij zijn.
ja, het werkt natuurljk bij iedereen anders. en soms kijkt hij me ook wel aan op die speciale manier maar het mag best weleens meer voorkomen dat hij eens laten merken me nog leuk etc te vinden.quote:op zaterdag 10 juni 2006 14:02 schreef brandx het volgende:
mbt tot mij en mijn vriend:
ja het is denk ik vrouw-eigen om het meer en vaker in overduidelijke 'signalen' te laten blijken dat we aan de ander denken enz.
gekeken naar mjin vriend: hij is een man van weinig woorden (zoals de meesten) als ik een sms stuur (zelden) krijg ik altijd een reactie van hem terug. een vreselijk niets zeggende, max, 5 woorden ofzo, maar ik weet dat dat voor hem heel veel is. ook de noodzaak voor hem om altijd zijn naam als afsluiting neer te zetten vind ik een mooie. voor mij stiekem nog belangrijker dan het bericht zelf.
zoasl ik zei: de meeste mannen zijn mannen van weinig woorden wat dit soort dingen betreft. dat ik veel voor hem beteken haal ik uit de dingetjes als wanneer ik hem bel op zijn werk (wat overigens alleen gebeurt als het echt moet, dus eens in de x maanden ofzo) vraag ik altijd 'stoor ik?' (ik kan per slot van rekening later terugbellen) hij zegt dan altijd nee hoor, jij nooit.![]()
of, wanneer hij door het huis banjert (klust veel) en even langs mij heen loopt en dan een knipoog geeft. simpel, klein, maar wel helemaal voor mij. hij zal niet snel zeggen 'ik hou van jou'. ken maar weinig mannen die dat doen. dus waarom zou hij het wel moeten, omdat ik dat zo leuk zou vinden? onzin. en die keren dat hij het wel zegt, maakt het dus des te bijzonderder en mooier. man, dan word ik weer helemaal warm van binnen, is het gevoel van de verliefdheid weer helemaal als toen we elkaar net kenden. heerlijk.
oh, en ik moet bekennen, dat wanneer hij mij elke dag zou sms-en voor het slapen gaan, ik gek zou worden van hempleur op man, ik probeer te slapen, nu weet ik het wel hoor! zou mijn reactie zijn
![]()
naja, zo werkt dat bij ons iig.![]()
euhm, sowieso op zondag. meestal is hij rond uurtje of half 3 hier en blijft ook slapen. dan is hij de volgende ochtend meestal bijtijds weer naar huis omdat hij nog naar school moet.quote:op zaterdag 10 juni 2006 16:44 schreef sadisticembrace het volgende:
ts, hoe vaak zie je je vriend eigenlijk?
ok. ik vroeg het want kijk, als je elkaar elke dag of vijf keer in de week of zo ziet, dan zijn tekenen van waardering zoals sms of mail wat "minder belangrijk". maar als je elkaar twee keer in de week een avond ziet lijkt mij een sms of mail sturen niet zo moeilijk. en, dat geldt altijd, als je je gewoon puur in het contact met hem onzeker voelt, en verder niet (dus gewoon je eigen leven hebt en zo), lijkt het me wel belangrijk dat je hem dat zegt. niet met zoveel woorden (misschien heeft hij net als 90% van de fokers last van allergie wb onzekerheid), maar een sms is 1 minuut werk. hij hoeft niet te ik hou van je-en, maar gewoon, een smsje, dat moet niet zo moeilijk zijn. maar als hij niet weet dat jij dat wil (en soms is het ook niet duidelijk, zelfs niet als jij wel dagelijks smst), kan hij er ook geen rekening mee houden.quote:op zaterdag 10 juni 2006 18:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
euhm, sowieso op zondag. meestal is hij rond uurtje of half 3 hier en blijft ook slapen. dan is hij de volgende ochtend meestal bijtijds weer naar huis omdat hij nog naar school moet.
de rest van de week hangt af van hoe we zitten met school. eerst zag ik hem ook elke dinsdag na school want hij was dan savonds vrij van werk. nu moet hij ook op dinsdag werken dus dan zien we mekaar niet.
hij werkt elke doordeweekse avond en is zaterdagavond en zondag vrij.
eigenlijk is zondag standaard bij ons, de rest is elke week de vraag.
ik ben degene die eigenlijk een afspraak probeert te regelen, hij komt er nooit mee. misschien omdat ik altijd eerder ben ofzo, dat weet ik niet. hm...![]()
ja, ik begrijp je, ik dacht al dat je het daarom vroeg. als we mekaar vaak (min. 3 keer per week) zouden zien, zou het indd. anders zijn. maar ik zie hem weinig de laatste weken, dus op een andere manier contact zou ik wel prettig vinden.'quote:op zaterdag 10 juni 2006 18:43 schreef sadisticembrace het volgende:
[..]
ok. ik vroeg het want kijk, als je elkaar elke dag of vijf keer in de week of zo ziet, dan zijn tekenen van waardering zoals sms of mail wat "minder belangrijk". maar als je elkaar twee keer in de week een avond ziet lijkt mij een sms of mail sturen niet zo moeilijk. en, dat geldt altijd, als je je gewoon puur in het contact met hem onzeker voelt, en verder niet (dus gewoon je eigen leven hebt en zo), lijkt het me wel belangrijk dat je hem dat zegt. niet met zoveel woorden (misschien heeft hij net als 90% van de fokers last van allergie wb onzekerheid), maar een sms is 1 minuut werk. hij hoeft niet te ik hou van je-en, maar gewoon, een smsje, dat moet niet zo moeilijk zijn. maar als hij niet weet dat jij dat wil (en soms is het ook niet duidelijk, zelfs niet als jij wel dagelijks smst), kan hij er ook geen rekening mee houden.
wat laf en respectloosquote:op woensdag 14 juni 2006 01:11 schreef vencodark het volgende:
vanavond heeft hij het uitgemaakt op msn.
quote:op woensdag 14 juni 2006 02:23 schreef vencodark het volgende:
dankje. ik ben geen uitgaander maar ik wil niet lang singel zijn. weet jij iemand voor me?![]()
ik wou net zeggen dat het waarschijnlijk niets betekende. guess againquote:op woensdag 14 juni 2006 01:25 schreef xennia het volgende:
het was wel ironisch geweest als hij het had uitgemaakt per sms![]()
goed, maar houd in je hoofd dat mannen anders werken dan vrouwen. we houden niet van continu aandacht moeten geven, continu laten zien dat je van elkaar houdt en continu binden. vrijheid is fijn, je eigen dingen doen is fijn, tijd vrij maken voor je vriendin is fijn. geclaimd worden werk heel slecht, dat kan ik je ook zeggen.quote:op woensdag 14 juni 2006 02:29 schreef vencodark het volgende:
ik was niet serieus hoor.![]()
ik ben gewoon nogal verbitterd op het moment. hoe langer ik erover nadenk hoe bozer ik wordt.![]()
lieve meid wat rot voor je dat je je liefste kwijt bent, het zal wel pijn doen. ik vind het vooral erg voor je dat hij je niet persoonlijk heeft durven zeggen dat hij het niet meer zag zitten. dit is erg laf en hij toont weinig respect voor je op deze manier. ik hoop dat je veel troost krijgt van je ouders en broertje de komende dagen. na een poosje krabbel je weer op, droog je je tranen, houd je je hoofd recht en ga je weer verder, maar nu even niet.quote:op woensdag 14 juni 2006 01:35 schreef vencodark het volgende:
hij durfde het niet in mijn gezicht. en hij begon zo lullig op msn, en ik wist het gewoon. alles wees erop en hij maar ontkennen want hij wilde het nog proberen. had verdomme tegen me gepraat maar dat deed hij niet. maandag verjaar ik en hij zal niet bij mijn etentje zondag aanwezig zijn.
ik zit helemaal onder de tranen en ik weet niet meer wat ik moet doen. ik kan alleen mijn gevoel hier neerzetten en dat is alles. ik ben gebroken nu. zoveel tijd heb ik erin gestoken. zoveel moeite en zoveel verdriet om mijn onzekerheid en ik ben alles kwijt. niks is meer wat het was en alles herinnerd me aan hem. ik wil niet slapen want ik wil niet dromen over hem. ik wil niks en hier gewon blijven wachten tot het ochtend is en het mijn ouders en broertje enzo kan vertellen. ik wil zo graag een arm om me heen maar hetliefst nog de zijne die zegt dat het een droom is.
nou, zeg, dat deed ze dus wel, alleen als de andere partij al niet meer echt interesse heeft, kun je doen wat je wil, alles werkt alleen maar averechts.quote:op woensdag 14 juni 2006 09:04 schreef dickies het volgende:
waar kon je aan merken dat het al langer speelde? en waarom greep je niet zelf in?
goed, maar als ik al zo'n 2 maanden zou merken dat haast alles van mijn kant moet komen verdwijnt mijn interesse ook wel.quote:op woensdag 14 juni 2006 09:05 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, zeg, dat deed ze dus wel, alleen als de andere partij al niet meer echt interesse heeft, kun je doen wat je wil, alles werkt alleen maar averechts.
en dat was dus hier blijkbaar het geval.
ja, maar we zijn niet allemaal hetzelfde, hè.quote:op woensdag 14 juni 2006 09:08 schreef dickies het volgende:
[..]
goed, maar als ik al zo'n 2 maanden zou merken dat haast alles van mijn kant moet komen verdwijnt mijn interesse ook wel.
ja, dat is zeker triest. en respectloos. zeker als ze al langer samen waren.quote:op woensdag 14 juni 2006 09:11 schreef milagro het volgende:
terwijl vaak de ander allang besloten heeft dat het over is, alleen heeft diegene nog niet het lef dat te zeggen, treurig , maar niet altijd onbegrijpelijk.
alleen het per msn uitmaken![]()
ik weet niet of het averechts werken. hij had zoveel kansen te zeggen wat er was. hij had naar me toe moete komen. misschien hadden we er samen uit kunnen komen. hij heeft me 2 mnd toch min of meer voor de gek gehouden.quote:op woensdag 14 juni 2006 09:05 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, zeg, dat deed ze dus wel, alleen als de andere partij al niet meer echt interesse heeft, kun je doen wat je wil, alles werkt alleen maar averechts.
en dat was dus hier blijkbaar het geval.
pcies. hij zei me dat er niets was en wilde hem zo graag geloven maar kon het niet.quote:op woensdag 14 juni 2006 09:11 schreef milagro het volgende:
[..]
ja, maar we zijn niet allemaal hetzelfde, hè.
sommigen denken ms dan ze zich het inbeelden, die desinteresse, zoeken de fout bij zichzelf, worden onzeker, gaan zich krampachtig gedragen etc etc., willen die ander gewoon niet kwijt.
terwijl vaak de ander allang besloten heeft dat het over is, alleen heeft diegene nog niet het lef dat te zeggen, treurig , maar niet altijd onbegrijpelijk.
alleen het per msn uitmaken![]()
ja, vond ik ook. hij begon zo bot, alsof ik achterlijk was enzo en draaide om de zaken heen. hij was koud, bot, ongeïnteresseerd en respectloos. hij zei me dat we vandaag nog wel ff konden praten als ik wilde. ik wil met hem erover bellen. ik denk niet dat ik hem nu kan zien.quote:op woensdag 14 juni 2006 09:18 schreef dickies het volgende:
[..]
ja, dat is zeker triest. en respectloos. zeker als ze al langer samen waren.
lieve schat, ik bedoel, dat jouw pogingen, had je het geweten, ws averechts gewerkt zouden hebben omdat hij ws allang besloten had dat het klaar was voor hem.quote:op woensdag 14 juni 2006 09:26 schreef vencodark het volgende:
[..]
ik weet niet of het averechts werken. hij had zoveel kansen te zeggen wat er was. hij had naar me toe moete komen. misschien hadden we er samen uit kunnen komen. hij heeft me 2 mnd toch min of meer voor de gek gehouden.
is ook allemaal logisch, toch, dat je je zo voelt? het is ook nogal wat, toch?quote:op woensdag 14 juni 2006 09:31 schreef vencodark het volgende:
ja dat weet ik. maar ik had gewoon gewillen dat hij er eerder mee was gekomen. ik verjaar maandag en ik vind het erg dat hij zondag niet mee uit eten nu gaat. ik krijg niet eens meer een cadeau denk ik. dat vind ik erg. hij is gewoon belangrijk voor me.
ik weet het. maar het zo dichtbij mijn verjaardag. ik had niet voorzien hij het in deze maand eigenlijk nog zou uitmaken.quote:op woensdag 14 juni 2006 09:35 schreef milagro het volgende:
[..]
is ook allemaal logisch, toch, dat je je zo voelt? het is ook nogal wat, toch?
niet dat het enige troost biedt, maar stel dat hij je de dag na je verjaardag dit verteld had, was je net zo boos geweest, hoor, dat hij de hele dag zo toneel gespeeld had, en had je ws zijn kado terug in zijn gezicht gesmeten.
huil gewoon lekker uit, maar zorg ook dat je druk bezig blijft, en met iedere dag die verstrijkt, wordt hij een beetje minder belangrijk, echt.
ja thx. voor je tips. ik wil nu deze dag echt niets doen. ik wil afleiding maar aan de andere kant wil ik alleen maar huilen. ik wil met hem praten, en indd. ik wil hem slaanquote:op woensdag 14 juni 2006 09:56 schreef milagro het volgende:
word maar lekker boos, heb je ook alle recht toe, hij heeft dit gewoon niet netjes aangepakt.
maar weet je, al had hij dat wel gedaan, dan was het verdriet er niet minder om geweest, en was je ws net zo goed boos geweest.
ikzelf heb altijd veel aan boosheid inzake liefdesverdriet.
"verdomme, wie denkt hij wel dat hij is, zeg, klootzak, ik ga dus echt geen traan meer verspillen aan hem"
lukt natuurlijk niet altijd, maar het hielp wel de tijd enigzins minder depri door te komen
het is gewoon moeilijk, je zou hem bij wijze van spreken willen slaan gewoon, en tegelijkertijd willen vasthouden, omarmen
maar ik schud die gedachten dan gewoon letterlijk weg door![]()
te doen met het hoofd, en mezelf te dwingen op te staan en wat te gaan doen, winkelen, film kijken, vriendinnen charteren, moeder plagen, whatever.
nee, ik denk ook dat die "onzekerheid" (terecht, blijkt) een gevolg is geweest, en niet de oorzaak van het uitmaken. probeer het maar niet te begrijpen, soms kan dat gewoon niet.quote:op woensdag 14 juni 2006 13:18 schreef vencodark het volgende:
maar mensen, luister ff. het speelt bij hem al sinds 2 maanden. dus voor die tijd was ik niet onzeker en hij ook niet. ergens is er een kink in de kabel gekomen. omdat hij zich vaag begon te gedragen kreeg ik meer behoefte aan bevestiging. ik heb hem gezegt wat er in mij om ging en gevraagd of er niks aan de hand wat. hij zei me van niet en dat ik vertrouwen moest hebben in de zaak.
en nu heeft hij het uitgemaakt met de reden dat dus al 2 maanden die klik er niet meer is. hij ziet geen toekomst meer in ons.
ik heb hem altijd vrij gelaten, zoveel spraken en zagen we mekaar niet.
je vriend is gewoon geen prater maar een doener... punt...quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:11 schreef vencodark het volgende:
*knip*
als hij bij me is kruipt hij savonds op de bank wel bij me en houdt me vast, kan me ook heel lief aankijken enzo. als hij blijft slapen is het ook helemaal goed etc.![]()
*knip*
het is sinds gister uit, punt.quote:op woensdag 14 juni 2006 14:02 schreef dengaman het volgende:
[..]
je vriend is was gewoon geen prater maar een doener... punt...
dankje voor het sterkte wensen. komt goed met mij.quote:op woensdag 14 juni 2006 14:03 schreef mind_trick het volgende:
heb het topic gevolgd maar had nog niet gereageerd.
wil je in de eerste plaats heel veel sterkte wensen! ben blij dat je je nu veel beter voelt! er zullen nog wel dipjes komen maar die horen erbij en worden vanzelf minder.
je moet eigenlijk 'blij' zijn dat jouw gevoel het bij het rechte eind had, je schrijft dat je sinds 5 a 6 weken onzeker bent geworden, 'precies' dus op het moment dat hij ging twijfelen. je kan dus van je gevoel op aan en bent niet gek of zo. vind ook dat hij wel eerder wat had kunnen laten blijken en er eventueel eerder een punt achter had kunnen zetten, als je na één maand al twijfelt... maar goed het is niet anders. hij heeft je uiteindelijk niet met respect behandeld maar hou de eer aan jezelf en sluit het 'netjes' af. waarom wil je nog vrienden met em blijven?
dronken mensen zeggen hun waarheid. drank of niet, ik ben nooit respectloos t.o.v. mijn vriendin, ook al is de relatie bijna uit.quote:op woensdag 14 juni 2006 13:45 schreef vencodark het volgende:
- ik ben boos omdat hij me gister respectloos behandelde en deed alsof ik heel dom was. lullige opmerkingen. hij had wat drank op, dus dat zal ook invloed hebben gehad denk ik.
heel goed. nu kan je echt beginnen met verwerken.quote:- ik ben opgelucht. ondanks dat ik ook verdriet heb, is alle onzekerheid nu weg. het is bevestigt en weet nu waar ik aan toe ben. het is uit. en dat moet ik (leren) accepteren. ik hoef me niet meer bezig te houden waarom hij zich vaag gedraagt en of ik spoken zie. ik weet nu hoe het zit.
besef komt met de jaren/maanden/weken/dagen (doorhalen wat niet van toepassing is). zoals ik al zei: nu kan je echt beginnen met verwerken.quote:- ik besef nu hoe weinig we nog hadden. ik ben wel gek op hem, maar ergens is hij niet wat ik nodig heb om gelukkig te zijn. hij kan heel lief zijn maar dat was heel weinig. de johan die ik toen kende en de eerste tijd mee te maken had, die was er niet meer. onze connectie was allang weg.
dat went, op een gegeven moment mis je dat ook niet meer.quote:- ik ga hem wel missen maar misschien meer omdat hij me zo lekker kon vasthouden soms en zijn heerlijke lichaam dan dat ik hem echt als persoon zal missen. we lachten zelden meer echt met elkaar.
don't! iemand die het via de msn heeft uitgemaakt omdat hij de ballen niet had om het in je gezicht te vertellen, heeft geen respect voor je. en hoeft dat in mijn ogen ook niet terug te verwachten van degene die hij digitaal gedumpt heeft.quote:- ik wil proberen nog vrienden met hem te blijven maar weet nog niet hoe hij erover denkt.
schrijf het op! wanneer je hem spreekt hoef je op die manier niet iets te vergeten.quote:- ik wil hem nog echt spreken over de zaken, nu hij volledig nuchter is. dan zal ik ook zeggen wat ik denk en voel.
dat is heel erg laf van hem.quote:op woensdag 14 juni 2006 01:11 schreef vencodark het volgende:
voor de mensen die het willen weten hoe het gaat. vanavond heeft hij het uitgemaakt op msn.
je instinct had in deze situatie gewoon gelijk, dus excuses voor mijn voorgaande reply over dat elke dag sms'en.quote:ik wist dit. maar hij bleef ontkennen. 100 keer had hij de kans. en hij pakt hm vanavond op msn, op de 13e, 2 dgn nadat we mekaar gezien hadden en juist vele hadden geknuffeld etc.
het gevoel/de klik is weg zegt ie. ik kan het nog niet geloven.het is over.
oh mijn god, dit ga je niet menen!je bent hem serieus aan het verdedigen dat hij jou dumpte, ook nog via een wazige vriend, via msn????????????ohhh god, jij moet écht werken aan je eigenwaarde, kom aan! zo laat je je toch zeker niet afschepen..quote:op woensdag 14 juni 2006 17:42 schreef vencodark het volgende:
en ohja, via msn was niet de perfectie manier en hij vind het eigenlijk ook laf van zichzelf maar hij kón het niet uitmaken aan de telefoon of face to face. dat vind hij ontzettend moeilijk. ik begrijp dat wel en herken zijn probleem. hij weet dat hij eraan moet werken maar is nu nog niet zover. hij heeft het nooit met rot bedoelingen willen doen en is echt een goeie jongen.
hoop dat jullie mijn mening willen vertrouwen hierop. ik wil het niet volledig zwart maken al lijkt dat nu wel.![]()
inderdaad. serieus, zo over je heen laten lopen slaat nergens op. ook jij mag heus wel is boos zijn.quote:op woensdag 14 juni 2006 17:59 schreef zonnestraal het volgende:
oh mijn god, dit ga je niet menen!je bent hem serieus aan het verdedigen dat hij jou dumpte, ook nog via een wazige vriend, via msn????????????ohhh god, jij moet écht werken aan je eigenwaarde, kom aan! zo laat je je toch zeker niet afschepen..![]()
ja ho wacht ff. ik vindt de term dumpen ten eerste klinken alsof ik nooit wat voor hem betekend heb, dat vind ik niet terecht. hij heeft het uitgemaakt, me niet gedumpt, ik ben geen vuilniszak.quote:op woensdag 14 juni 2006 17:59 schreef zonnestraal het volgende:
[..]
oh mijn god, dit ga je niet menen!je bent hem serieus aan het verdedigen dat hij jou dumpte, ook nog via een wazige vriend, via msn????????????ohhh god, jij moet écht werken aan je eigenwaarde, kom aan! zo laat je je toch zeker niet afschepen..![]()
ik ben boos op die vriend van hem die zich met ons bemoeit. johan wist niet eens dat die vriend tegen me lulde enzo totdat hij boven kwam.quote:op woensdag 14 juni 2006 18:08 schreef cybertim het volgende:
[..]
inderdaad. serieus, zo over je heen laten lopen slaat nergens op. ook jij mag heus wel is boos zijn.
ik snap je goede bedoeling maar ik weet dat hij finaal negatief overkomt nu maar hij is echt niet de duivel ofzo. tis echt geen fout persoon, voor hem is dit ook nieuw. die vriend is een lul ja en johan had het ook beter aan kunnen pakken maar mensen maken fouten.quote:op woensdag 14 juni 2006 18:09 schreef milagro het volgende:
je maakt het hem wel erg makkelijk, hoor, vind ik.
het was gewoon een teringstreek, en al helemaal dat hij niet meteen duidelijk maakte dat zijn vriend zat te kloten.
hij heeft die vriend gewoon de voorzet laten geven, omdat hij daar zelf te laf voor is, en trapt hem er loeihard in, en jij raapt de bal op en geeft hem terug "nog eens!!!!!!!!"
en vriendschap direct na een relatie, zo ineens die knop op, niet verstandig, joh
wat wil je dan dat ik zeg? wanneer je vriend je dumpt ( uitmaakt ) via msn omdat die te laf is om het in je gezicht te zeggen dan doet die inderdaad alsof jij een vuilniszak bent en ben je botweg gedumpt, uitmaken is het in mijn ogen pas wanneer iemand het lef toont én het respect om het face to face te zeggen, hoe moeilijk dit ook is, óók bij weinig ervaring met relaties kan elke boer dit bedenken, leek me zo? bovendien is 't niet terecht dat je boos wordt op mijn reactie als jij je laat gebruiken als voetveeg moet je dat zelf weten.quote:op woensdag 14 juni 2006 18:11 schreef vencodark het volgende:
[..]
ja ho wacht ff. ik vindt de term dumpen ten eerste klinken alsof ik nooit wat voor hem betekend heb, dat vind ik niet terecht. hij heeft het uitgemaakt, me niet gedumpt, ik ben geen vuilniszak.hij heeft die vriend geen opdracht gegeven het met me uit te maken. ik chat wel vaker met die gast terwijl onder johan zn naam staat, zo heel raar was het niet dat hij nu ook online was. alleen het gesprek was idioot.
![]()
lijkt mij ook...quote:op woensdag 14 juni 2006 18:31 schreef mind_trick het volgende:
geloof eerlijk gezegd helemaal niets van zijn verhaal...
als je vriend loopt te kloten op msn en jij zit beneden, komt daarna boven en jij ziet wat voor lullig gesprek die vriend van je met je vriendin gehouden heeft dan biedt je in de eerste plaats toch je verontschuldigen aan en zeg je dat jij het niet was lijkt mij![]()
hahaha!quote:op zaterdag 3 juni 2006 15:16 schreef milagro het volgende:
en als hij het nu ineens wel zou doen krijgt-ie weer te horen "ja, maar je doet het alleen nu, omdat ik erover gezeurd heb"
ergo, je hebt jezelf al klem gezet eigenlijk
ja, door jouw post ga ik ook nog twijfelen. ik weet niet wat ik ermee moet. misschien eens mailen ofzo erover. aan de andere kant wil ik het gewoon achter me laten en niet overal wat achter zoeken.quote:op woensdag 14 juni 2006 18:31 schreef mind_trick het volgende:
geloof eerlijk gezegd helemaal niets van zijn verhaal...
als je vriend loopt te kloten op msn en jij zit beneden, komt daarna boven en jij ziet wat voor lullig gesprek die vriend van je met je vriendin gehouden heeft dan biedt je in de eerste plaats toch je verontschuldigen aan en zeg je dat jij het niet was lijkt mij. lijkt me gewoon vooropgezet plan. lijkt me dat die vriend ook wist dat johan het met je uit wilde maken via msn. maar goed dat is hoe ik het zie door middel van je posts. snap nooit zo goed waarom exen persé vrienden met elkaar willen blijven, naar mijn mening wordt dat alleen maar gezegd om de boel te sussen (uiteindelijk komt er dus niets van). vaak doe je jezelf daar alleen maar pijn mee. maar je moet natuurlijk zelf doen waar jij jezelf het beste bij voelt. sterkte!
quote:op woensdag 14 juni 2006 18:39 schreef zonnestraal het volgende:
[..]
wat wil je dan dat ik zeg? wanneer je vriend je dumpt ( uitmaakt ) via msn omdat die te laf is om het in je gezicht te zeggen dan doet die inderdaad alsof jij een vuilniszak bent en ben je botweg gedumpt, uitmaken is het in mijn ogen pas wanneer iemand het lef toont én het respect om het face to face te zeggen, hoe moeilijk dit ook is, óók bij weinig ervaring met relaties kan elke boer dit bedenken, leek me zo? bovendien is 't niet terecht dat je boos wordt op mijn reactie als jij je laat gebruiken als voetveeg moet je dat zelf weten.
maar kom op, je bent de moeite en respect en tijd en liefde toch wel wáárd om 't niet direct voor hem op te nemen wanneer iemand écht te ver is gegaan, wat zeg ik, zich schofterig heeft gedragen?????
![]()
ik werd niet boos om je reactie. maar ik wil mn ex (vreemd om nu te zeggen) niet afschilderen als een monster. zo is hij ook niet, althans,ik dnek het niet.![]()
hij heeft het fout aangepakt i know. maar voor hem zal het ook niet makkelijk geweest zijn. ik wil hem eigenlijk niet verder verdedigen en het gewoon laten gaan op het moment.
ik heb het gesprek van gister nagelezen en zijn woord tegen dat van msn gesprek kloppen niet met mekaar. weet niet hoe uit te leggen maar iets is niet juist. ook dat hij verder was gaan tikken zonder deze "persoonsverwisseling" te zeggen, vind ik ook nogal verdacht.
ik mail hem vanavond en leg wel uit wat ik eigenlijk wil weten.
ik weet het. ik hij ze me aan de telefoon dat hij mijn spontaniteit mistte wat betreft het lichamelijk contact. hij wilde graag aan me merken dat ik hm geweldig vond. maar ik deed dat juist via een smsje laten weten dan echt me zo gedragen tegen hem. ik weet niet hoe ik dat moet uitleggen. dat is iets wat in mij zit.quote:op woensdag 14 juni 2006 18:45 schreef friek_ het volgende:
[..]
hahaha!scherp opgemerkt.
spontaniteit kun je niet aanleren, het is een karaktertrek.
ja, ik heb hem gezegt dat hij daar wel heel kwaad om mag zijn en hij hem op zn lazer moet geven.quote:op woensdag 14 juni 2006 19:13 schreef roquefort het volgende:
pff, dat verhaal van die vriend maakt jouw johan alleen nog maar een grotere loser.
kom op zeg, als ik een vriend had, die het voor mij uitmaakte met mijn vriendin op msn, zelfs al zou ik het willen, die zou ik mijn huis uitknallen en echt never nooit meer een woord mee spreken.
je laat je ex-vriendje johan + zijn dronken vriendje gewoon spelletjes spelen met jouw gevoel joh, wat een dom slachtoffergedrag om je ex nou nog te gaan verdedigen omdat ie aan de telefoon later aardig was. kom op zeg, wat een misselijke jongetjes en wat dom dat je dat vergoelijkt.
je bent nog te verliefd om objectief ernaar te kunnen kijken.quote:op woensdag 14 juni 2006 18:14 schreef vencodark het volgende:
[..]
ik snap je goede bedoeling maar ik weet dat hij finaal negatief overkomt nu maar hij is echt niet de duivel ofzo. tis echt geen fout persoon, voor hem is dit ook nieuw. die vriend is een lul ja en johan had het ook beter aan kunnen pakken maar mensen maken fouten.
dit was zijn fout en we hebben daarover gepraat.
trouwens, ik zeg niet dat ik gelijk morgen als vrineden met hem wil omgaan maar willen mekaar niet uit het oog verliezen en proberen ons best te doen als vrienden. vaak genoeg werkt dit. wij moeten het nog zien.![]()
weetje, zo overduidelijk was het niet dat er een ander achter zit. het was een raar sfeertje en het verschil tussen johan en die vriend was niet zo groot. johan heeft later aan de telefoon aangegeven op welk moment hij begon met lullen. stom dat ik op dat moment niet heb gevraagd waarom hij niet ff had gezegt dat nu hij pas begon met lullen. al met al komt het raar over en ik weet nu niet wie wat gezegt heb enzo. misschien nog eens doorlezen en naar hem mailen wat me onduidelijk is ofzo. gewoon uitpluizen etc.quote:op woensdag 14 juni 2006 19:42 schreef dickies het volgende:
right, z'n vriend praat bijna een uur met je op msn en eigenlijk maakte hij het uitsowieso merk je wel als een ander erachter zit. dus of hij liegt over die vriend, of hij is echt een enorme schijterd
en jij pikt het nog allemaal ook.
quote:op woensdag 14 juni 2006 19:49 schreef milagro het volgende:
[..]
je bent nog te verliefd om objectief ernaar te kunnen kijken.
het is echt idioot dat je je maat laat kloten op msn, tegen je vriendin, rare dingen laat zeggen en dan niet meteen reageert.
of hij verzint dit gewoon om nog een beetje krediet bij je te winnen, hetgeen duidelijk werkt, of hij heeft gewoon die vriend de voorzet laten geven, waarop hij makkelijk kon doorborduren.
dit gevoel krijg ik ook steeds meer. maar ik kan niet geloven dat hij zo idioot in mekaar zit.
ook aardige mensen doen laffe foute klootzakkerige dingen, hoor, en klootzakken zijn soms aardig.
je moet het niet omwille van de lieve vrede, en omdat het toch altijd zo'n fijne vent was, het minder lullig maken dan het was.
je lijkt ineens ook al vergeten, begrijpelijk, hoor, je wil hem eigenlijk helemaal niet kwijt nog, dat hij je wekenlang heeft laten aanmodderen, terwijl hij eigenlijk allang wist dat hij je zat was, want dat is hij, dropje, hij is je zat, als liefdespartner.
hij zei me niet goed te weten wat hij wilde. ene week was het leuk, andere week weer minder. hij wist dat het een keer tijd moest worden om de knoop door te hakken en dat heeft hij nu gedaan. hij zegt dat hij het zoo graag wilde proberen met me maar het gewoon niet kon. maar zo, ik vind het zo raar eigenlijk. ik ga hm er echt nog over ondervragen. jullie hebben gelijk.
tuurlijk is het geen slecht mens, maar erg netjes heeft hij een en ander niet afgehandeld, via msn, en dan nog op zo'm manier, via een vriend die liep te kloten ( als dat waar is tenminste)
nee, het is ook niet netjes. dat msn is niet eens het ergste maar dat hij niet normaal wat heeft gezegt, en ook niet heeft gezegt dat die vriend liep te kloten. misschien dacht hij dat ik wist dat hij het niet was, maar dan nog. ik ga hem er over ondervragen, serieus.
je hoeft geen hekel aan hem te krijgen, uiteraard niet, maar je slaat nu wel ineens heel erg door naar de andere kant, en ik denk dat je dan nog wel eens je neus gaat stoten, een weekje in die boosheid blijven lijkt mij iets verstandiger.
ja, ik wil hem dus eerst ondervragen etc en zien wat daaruit komt. ik kan nu ff niks voorspellen enzo en weet niet eens wat ik precies voel en waarom ik het zo erg vind.![]()
slecht plan, zorg jij nou maar eerst ff dat je over hem heenbent voordat je weer vrienden gaat worden....quote:als we werkelijk willen proberen vrienden te blijven
quote:op donderdag 15 juni 2006 08:49 schreef sadisticembrace het volgende:
sterkte vandaag.
oh, en als ik je nog een tip mag geven: laat alle contact (dus ook mailcontact) voorlopig even achterwege. je merkt vanzelf wel of hij dan nog naar jou toe komt voor vriendschap.
ik geloof dat de liefde zeer ongelijk is verdeeld en hij je altijd onzeker zal maken, misschien de eerste weken niet maar dan verval je al gauw weer in het oude patroon.quote:op dinsdag 4 juli 2006 23:36 schreef vencodark het volgende:
hm, net een gesprek met hem gehad op msn. ik vermoedde het al en heb wederom gelijk.
hij heeft twijfels gekregen wat betreft het beïndigen van de relatie. ergens wilt hij het weer proberen, aan de andere kant is hij ook bang dat het niet zal werken alsnog.
ik sta er best voor open want ik voel nog wel dingen maar als we het willen proberen zal het echt anders moeten gaan dan voorheen.
vind het wel beetje eng omdat ik niet goed weet wat ik ermee moet doen.
we hebben afgesproken voor morgen om te praten met mekaar. we hoeven dan natuurlijk niet gelijk weer wat te beginnen maar gewoon eens aftasten hoe we ons voelen bij elkaar etc.
wat vinden jullie er ongeveer van?
we missen mekaar best wel en misschien dat we er nog wat van kunnen maken. ik heb hem voorgesteld dat we mekaar eigenlijk opnieuw moeten leren kennen enzo, omdat er dingen misgelopen zijn. mijn broertje gaat het me af opnieuw te proberen, ik weet het nog niet. misschien is er een mogelijkheid op een nieuwe start?![]()
denk je niet dat jullie direct in bed belanden?quote:op dinsdag 4 juli 2006 23:47 schreef vencodark het volgende:
ja, ergens ben ik daar ook bang voor. ik denk dat we eerst als vrienden met mekaar om moeten gaan en langzaam opbouwen en ontdekken wat er nog tussen ons zit.
enne, bedankt voor je reactie en je tips enzo maar je hebt mn update helaas gemist. het is sinds 3 weken uit. daar loopt dit topic nu verder op. toch bedankt voor je moeite.quote:op donderdag 6 juli 2006 22:43 schreef dacrash het volgende:
hey venco, 1x sms kan veel zijn of niet, dat ligt aan de persoon. ik heb een rothekel aan die dingen want je kunt er veel te weinig in zeggen (behalve praktische zaken) en ze zijn irritant om in te typen. mijn vriendin weet dus al vanaf het begin dat ze van mij geen sponatene sms of reactie hoeft te verwachten. na 3 jaar stuur ik er wel eens een, meestal als ik wat alcohol op heb en wat er dan staat is dus ook echt gemeend en niet omdat het een verplichting is. voor mij zou 1 sms per dag dus gruwelijk veel zijn. echter...
een huisgenote van mij is een echte sms-freak, die stuurt er (minstens) 4 er dag naar haar vriend, waaronder (elke dag!) een "goedemorgen" en "weltrusten". wat mij betreft voegt dat dus echt geen zak toe aan je relatie en het kost geld. dan kun je nog beter elke dag even bellen.
blijkbaar moet jij heel vaak horen dat 'ie je nog leuk vindt, volgens mij komt dat door een gebrek aan vertrouwen in je relatie. je moet er gewoon op vertrouwen dat het zo is en naarmate je wat langer een relatie hebt gaat dat vanzelf beter...
vraag hem anders eens of 'ie liever een andere manier heeft om het te uiten (als 'ie dat al wil), bijvoorbeeld en brief(kaart) of elkaar bellen ofzo, want blijkbaar is sms gewoon niet zijn ding. voordeel van een brief voor jou ... als je twijfelt kun je die nog eens lezen zonder hem lastig te hoeven vallen!
dus op 1 dag heb je hem ontmoet, hem die avond nog op msn gesproken en je hebt hem daarna ook nog eens gemaild? en je verbaast je erover dat je nog geen reactie hebt gehad? en dit vind jij relaxed met elkaar omgaan?quote:op donderdag 6 juli 2006 23:06 schreef vencodark het volgende:
ja heb hem gezien gister. het was best gezellig en het leek wel alsof we mekaar weer net leerde kennen, voordat we dus wat hadden. we hebben niet echt gesproken over hoe we ons voelden enzo. ik wilde dat ook niet persé omdat ik nu gewoon relaxed met mekaar om wilde gaan. kunnen we altijd zien hoe ons dat bevalt.
maar goed, hij zei eind van de dag wel dat hij het gezellig vond en we het vaker moesten doen. die avond heb ik hem nog heel ff gesproken hierover en zei hij het opzich wel gezellig gevonden te hebben maar verder niets en is overgegaan over wat anders, iets in zijn thuissituatie wat hem erg dwars zat. toen hij offline ging wist ik dus nog niet precies waar ik aan toe was en heb hem gemaild daarover. wat ik wilde weten en wat ik van de dag vond, wat het met me deed enzo.
nu nog geen reactie gehad, misschien vanavond.![]()
hij heeft jou gedumpt, mocht hij je terug willen vind ik dat dit op zijn initiatief moet gebeuren en niet omdat jij blijft zagen. bovendien mag hij best wat meer moeite doen dan om aan te tonen dat dat echt is wat hij wilquote:op vrijdag 7 juli 2006 00:15 schreef vencodark het volgende:
nee, ho wacht !!. die avond sprak hij mij aan op msn en ik wilde graag weten wat hij gewoon van het dagje enzo vond maar hij bleef vaag, daarom heb ik hem indd. gemaild.
en ik weet niet goed wat ik wil. ergens wil ik wel maar aan de andere kant denk ik niet dat er echt iets veranderd tussen ons en dat het beter is als vrienden. opzich sta ik best open voor een 2e poging maar nu nog ff niet. wil denk ik alleen weten of voor hem die mogelijkheid er zit. dan kan ik altijd nog nagaan wat ik wil. toch?
dat zal voor iedere vrouw anders zijn, maar bij mij is het te veel wanneer ik niet eens de tijd krijg aan hem te denken/hem te missen of er komt al weer een smsje vol met bevestiging binnenquote:op vrijdag 7 juli 2006 00:22 schreef itsme-hck het volgende:
even tussendoor, ik had dus altijd de neiging (als man zijnde... hoop ik tenminste... even kijken ;x ) wel veel te sms'en met m'n vriendin, maar dan had ik altijd het gevoel dat ik erg irritant was.
ik weet ook wel dat dat heel erg gewaardeerd wordt, maar wanneer is het teveel?
ja, daar heb je gelijk in. heb ik ook wel tegen hem gezegt maar hij was degene die naar me toe kwam en me zei dat hij het misschien weer wilde proberen. nu hebben we mekaar natuurlijk weer gezien en wilde dus eigenlijk weten wat het nog met hem deed qua gevoel, zo vreemd lijkt me dat niet.quote:op vrijdag 7 juli 2006 00:21 schreef brandx het volgende:
of je laat de boel gewoon eens de boel, geniet van elkaars vriendschap, en als er dan toch meer is voor allebei, dan komt dat vanzelf wel naar voren. als je van te voren al wil weten of de mogelijkheid er in zit van hem, dan forceer je al een keuze van hem, en dat zou nog wel eens averechts kunnen werken vrees ik.
met andere woorden, probeer te chillen
your right. de dagen dat ik hem sprak erover was hij weer best lief voor me, toch wel laten blijken me te missen maar nu is het ff rustig. maar ja, hij heeft het thuis niet makkelijk dus dat zal ook meespelen.quote:op vrijdag 7 juli 2006 00:33 schreef xennia het volgende:
[..]
hij heeft jou gedumpt, mocht hij je terug willen vind ik dat dit op zijn initiatief moet gebeuren en niet omdat jij blijft zagen. bovendien mag hij best wat meer moeite doen dan om aan te tonen dat dat echt is wat hij wil
niets mis mee, hoor, maar hij zal ws tijd nodig hebben om met een reactie te kunnen komen op die mail.quote:op vrijdag 7 juli 2006 00:15 schreef vencodark het volgende:
nee, ho wacht !!. die avond sprak hij mij aan op msn en ik wilde graag weten wat hij gewoon van het dagje enzo vond maar hij bleef vaag, daarom heb ik hem indd. gemaild.
en ik weet niet goed wat ik wil. ergens wil ik wel maar aan de andere kant denk ik niet dat er echt iets veranderd tussen ons en dat het beter is als vrienden. opzich sta ik best open voor een 2e poging maar nu nog ff niet. wil denk ik alleen weten of voor hem die mogelijkheid er zit. dan kan ik altijd nog nagaan wat ik wil. toch?
het moet ws effe allemaal bezinken bij hem.quote:op vrijdag 7 juli 2006 00:44 schreef vencodark het volgende:
ja pcies. heb ik ook wel hoor, daar niet van. ben donders nieuwsgierig maar ik weet dat hij vroeg of laat op mijn mailtje reageerd. overigens had ik deze ontwikkeling nooit verwacht tot een paar dagen geleden. ik had hem een week geleden een heel persoonlijk mailtje gestuurd over wat me nog bezig hield enzo. duurde ook ff aantal dagen tot ik een reactie kreeg maar had een smsje gehad zag ik 's avonds dat hij wat wilde afspreken om te praten. sinsdien toch aantal gesprekken gehad en daar kwam dus uit dat hij het ergens wel wil proberen maar bang is dat het weer fout gaat. weet nu dus niet hoe hij het nu voelt, nu we mekaar weer gezien hebben.
wees hier anders gewoon blij mee en ga op zoek naar een ander. hij heeft nu en de looks en de persoonlijkheid niet voor je.... niet bang zijn om alleen achter te blijven he meisquote:vond het wel vreemd dat ik hm nu een stuk minder aantrekkelijk vond. waar is die sexy jongen nou?
als je er om moet vragen, is het wel teveel.quote:op zaterdag 3 juni 2006 19:33 schreef vencodark het volgende:
[..]
weet je, stel je krijgt niet de reactie die je wil op die mail of niet bevredigend genoeg, wat doe je dan?quote:op zondag 9 juli 2006 11:26 schreef vencodark het volgende:
mwa, het is maar wat je onder "erom vragen" ziet. ik vind dat je best kenbaar kan/mag maken dat je een beetje aandacht d.m.v. een leuk smsje of whatever leuk vind en zou waarderen. als de persoon in kwestie dat weet mag hij/zij zelf weten natuurlijk wat die daar mee doet. je moet niks, kunt het maar laten blijken toch?![]()
overigens heb ik nog steeds geen reactie op mn mail gehad. ik wordt een beetje ongeduldig.![]()
lijkt mij niet echt een goede grond voor een eventuele doorstart. klinkt in mijn oren meer als 'beter iets dan niets'. persoonlijk zou ik daar nooit voor gaan. het is er of het is er niet (meer).quote:op zondag 9 juli 2006 11:46 schreef vencodark het volgende:
eerlijk gezegt geloof ik niet dat ik nog verliefd ben op hem enzo. als hij me werkelijk terug wilt mag hij daar echt zijn best voor gaan doen. misschien dat ik dan zelf weer verliefd wordt. nu weet ik het niet. we'll see.
ja je hebt 100 % gelijk. heb er niets meer aan toe te voegen.quote:op zondag 9 juli 2006 13:13 schreef dfr0st het volgende:
als hij je terug wilt dan hou dan voor jezelf ongeveer bij als jij 1 keer belt dan moet hij 1.5 keer bellen. hij moet wel meer tijd in de relatie steken wil hij werken.
ook een keer iets als een doos chocolade of rozen zou niet mis zijn. en dan kun je wel zeggen dat soort persoon is hij niet. maar er zijn genoeg tekstbook things to do!
dan nog mijn eigen mening:
geniet lekker van zijn lelijke kapsel en ga verder. het is je eerste vriendje, je hebt belangrijke ervaringen in je leven met hem gedeeld maar dat is geen reden om bij elkaar te blijven.
ga gewoon lekker op vakantie!
ja, ik snap je reactie en je idee erachter. alleen nu staat het wel wat negatiever dan ik bedoel. omdat onze relatie de laatste tijd al niet super was is onbewust mijn gevoel voor hem ook weggezakt. ik blijf wel een zwak voor hem houden en misschien dat ik opnieuw weer verliefd op hem kan worden maar hij moet wel beetje moeite voor me doen anders heeft het al geen zin, i think.quote:op zondag 9 juli 2006 13:16 schreef copycat het volgende:
[..]
lijkt mij niet echt een goede grond voor een eventuele doorstart. klinkt in mijn oren meer als 'beter iets dan niets'. persoonlijk zou ik daar nooit voor gaan. het is er of het is er niet (meer).
ik weet dat je het serieus meent en denk ook wel dat je daarin gelijk hebt. je bent gewoon niet zelfverzekerd en hebt een verkeerde jongen getroffen. ik sms trouwens wel gewoon elke avond en laat mijn vriendin wel duidelijk merken dat ik haar leuk vind. zeker als ze aangeeft bevestiging daarvan te willen.quote:op maandag 10 juli 2006 00:38 schreef vencodark het volgende:
ik voorspel jullie, binnekort hebben ze wat, ze houden het langer vol dan hij en ik en ik zal nog heel lang alleen blijven.
dit meen ik serieus.![]()
dit is geen jaloezie, dit is een gekwetst ego aan het woord.quote:op maandag 10 juli 2006 00:38 schreef vencodark het volgende:
update.
vanavond mn ex gesproken. reactie niet echt gehad op de mail maar hij zei me vrij snel waarom dat was. schijnt dat hij afgelopen weekend met iemand min om meer contact heeft gehad.
een meisje waar hij regelmatig oogcontact mee had tijdens zijn werk (bij een café), ook af en toe wat woorden gewisseld. hij zei me dat hij haar gelijk wel heel leuk vond en helemaal zijn type is.
ergens waardeer ik wel dat hij het gewoon tegen me verteld enzo maar ergens voel ik een berg jaloerzie. de gedachte dat zij hem misschien gelukkig ga maken en ik dat niet kon vind ik gewoon verschrikkelijk.
ik ben niet meer verliefd, dat merkte ik eerder deze week al. maar ik baal ervan dat hij vorige week nog sprak over misschien opnieuw beginnen, en nu ineens een meid heel leuk vind.
hij zei zelf ook dat hij het raar vond om te ervaren maar hij wel eerlijk wil zijn.
ik heb er een rotgevoel aan over, gewoon omdat het nog zo vers is.
het loopt tussen ons zo raar en ironisch. het had niet anders gekunnen dan dat dit had gebeurd.
ik voorspel jullie, binnekort hebben ze wat, ze houden het langer vol dan hij en ik en ik zal nog heel lang alleen blijven.
dit meen ik serieus.![]()
soms schrijf ik weleens, als dingen me niet lekker zitten. nu net ook en ben 100 % eerlijk geweest aangezien ik niks te verliezen had. soms durf je niet eens eerlijk tegen jezelf te zijn. ik nu wel.quote:op maandag 10 juli 2006 00:44 schreef #ANONIEM het volgende:
[..]
ik weet dat je het serieus meent en denk ook wel dat je daarin gelijk hebt. je bent gewoon niet zelfverzekerd en hebt een verkeerde jongen getroffen. ik sms trouwens wel gewoon elke avond en laat mijn vriendin wel duidelijk merken dat ik haar leuk vind. zeker als ze aangeeft bevestiging daarvan te willen.
gewoon een goede jongen proberen te vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |