Dat is dan jou conclusie en niet die van mijn.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:55 schreef maartena het volgende:
[..]
We hebben het hier niet over zomaar burgerslachtoffers, we hebben het hier over systematische deportatie van Armeniërs naar vernietigingskampen waar ze vervolgens afgeslacht werden. Dat heet genocide.
Verbetering 1: Hoofdstad was Istanbul destijds en geenAnkara.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 07:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Gelul. Lees de post die ik je hierboven al aangeef. Er is, vanuit Ankara, gewoon opdracht gegeven tot het uitroeien van de Armeniërs.
Weet je wat, ik kopieer hem hier wel even:
[..]
Dus... Doet het je niet aan een later tijdperk denken? Mij wel.
De Turken zijn al langere tijd voorzien van geweren en kanonnen ed. In 1915 was het niet makkelijker dan bv 1850.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 01:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Wellicht omdat de uitroeitactieken zich destijds beperkten tot zwaarden, en er ook geen goede logistiek was om een hele zooi Armeniërs op 1 plek te krijgen. Zo aan het begin van de 20e eeuw werd het massamoorden eindelijk een stuk eenvoudiger!
Tevens is het ook niet bekend of de Turken ook echt de Armeniers haatten zo'n 500 jaar geleden. Je zegt het verder ook zelf, ze hadden nog veel meel volkeren onder controle om zich druk over te maken, in 1915 stond het Ottomaanse Rijk, of wat er nog van over was op instorten.
Niks deportatie:quote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:31 schreef OguzHan het volgende:
[..]
Verbetering 2: Er is opdracht voor gegeven voor deportatie vanuit het oosten van het land naar minder strategische gebieden in het zuiden.
Het woordenboek 'Engels - Turks' vertaalt 'to annihilate' met 'deporteren', begrijp ik?quote:The duty of everyone is to effect on the broadest lines possible the realization of the noble project of wiping out of existence the well-known elements who for centuries have been the barrier to the empire's progress in civilization.
We must, therefore, take upon ourselves the entire responsibility, pledging ourselves to this action no matter what happens, and always remembering how great is the sacrifice which the Government has made in entering the World War. We must work so that the means used may lead to the desired end.
In our dispatch dated February 18th, we announced that the Djemiet has decided to uproot and annihilate the different forces which for centuries have been a hindrance; for this purpose it is forced to resort to very bloody methods. Certainly the contemplation of these methods horrified us, but the Djemiet saw no other way of insuring the stability of its work.
September 3rd, 1915
To the Prefecture of Aleppo:
We advise that you include the woman and children also in the orders which have been previously prescribed as to be applied to the males of the intended persons. Select employees of confidence for these duties.
Dit non-argument is al meerdere malen weerlegd, oa in de topics:quote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:28 schreef OguzHan het volgende:
[..]
Dat is dan jou conclusie en niet die van mijn.
Deportatie klopt, daar is bevel voor gegeven en niemand ontkent dat er doden zijn gevallen (honderduizenden zelfs).
Ik noem het geen genocide, maar handelingen om je land te verdedigen. Het blijft een feit dat door de aanwezigheid van de Armeniers in het gebied, het vaderland in gevaar was.
Waarna ze hoopten dat de Armeniërs niet meer in opstand zouden komen?quote:Verbetering 2: Er is opdracht voor gegeven voor deportatie vanuit het oosten van het land naar minder strategische gebieden in het zuiden.
het is nog steeds zo dat Turkse bronnen zijn vertaalt naar het Engels en neit andersomquote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niks deportatie:
[..]
Het woordenboek 'Engels - Turks' vertaalt 'to annihilate' met 'deporteren', begrijp ik?
Oh, dus nu geloof je wel, dat de geciteerde telegrammen / instructies Turks zijn? En je denkt nu dus, dat de instructies verkeerd vertaald zijn? Heb je daar een aanwijzing voor?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:44 schreef OguzHan het volgende:
[..]
het is nog steeds zo dat Turkse bronnen zijn vertaalt naar het Engels en neit andersom![]()
Ik gok op een "het zijn allemaal vervalsingen"-excuus.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Oh, dus nu geloof je wel, dat de geciteerde telegrammen / instructies Turks zijn? En je denkt nu dus, dat de instructies verkeerd vertaald zijn? Heb je daar een aanwijzing voor?
Leg jij eens uit wat de aanwezigheid van Armeense kinderen, vrouwen en bejaarden zo gevaarlijk maakte voor het vaderland? Sowieso was er geen reden om bang te zijn voor de Armeniërs, de opstanden begonnen pas echt toen Turkije begon met het deporteren en afslachten van vrouwen en kinderen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:28 schreef OguzHan het volgende:
Ik noem het geen genocide, maar handelingen om je land te verdedigen. Het blijft een feit dat door de aanwezigheid van de Armeniers in het gebied, het vaderland in gevaar was.
Ik denk dat de Turken al het bewijsmateriaal in het Engels en Duits ook helemaal niet vertaald WILLEN zien naar het Turks.... ze willen na al die jaren deze genocide nog steeds in de doofpot stoppen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:44 schreef OguzHan het volgende:
het is nog steeds zo dat Turkse bronnen zijn vertaalt naar het Engels en neit andersom![]()
quote:Op vrijdag 2 juni 2006 00:40 schreef OguzHan het volgende:
[..]
Ow ja?
Als wij Turken de Armeniers zo erg haatten, vertel eens, waarom hebben wij ze niet uitgeroeid in de 500 jaar ervoor, toen wij de halve bekende wereld veroverden?
Het mag dan oorlog geweest zijn, maar zulke wreedheden zijn nooit goed te praten. Of waren al die kinderen ook potentiele rebellen en je kan er dan maar beter snel bij zijn?quote:The German Consul from Mosul related, in my presence, at the German club at Aleppo that, in many places on the road from Mosul to Aleppo, he had seen children's hands lying hacked off in such numbers that one could have paved the road with them. In the German hospital at Ourfa there was a little girl who had had both her hands hacked off.
In an Arab village on the way to Aleppo Herr Holstein, the German Consul from Mosul, saw shallow graves with freshly-buried Armenian corpses. The Arabs of the village declared that they had killed these Armenians by the Government's orders. One asserted proudly that he personally had killed eight
LV: Waarom heb je deze post weggeedit? Iemand maakte de opmerking dat het onlogisch zou zijn dat de Turken de Armenen 500 jaar met rust laten en dan pas stelselmatig uitroeien. Speedcore zegt vervolgens dat je hetzelfde zou kunnen zeggen met de Duitsers en de Joden. Natuurlijk is dat een onzinnige stelling, maar het toont toch juist aan dat die vorige stelling óók onzinnig was? Ik vond de vergelijking helemaal zo slecht nog niet..quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:09 schreef speedcore het volgende:
-edit LV-
Irrelevant en slaat nergens op.
Het is toch vooral de Turkse regering die een onafhankelijk onderzoek weigert? En die 'gefabriceerde feiten', bedoel je daarmee de commando's die hierboven staan, en de foto's, en die Amerikaanse hulp-organisatie, en de getuigenis van die Duitse dichter? En heb jij feiten voor die genocide die de Armenen pleegden?quote:Op woensdag 7 juni 2006 11:06 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Welke genocide
Je bedoelt armenen die Groot-Armenie dachten te kunnen oprichten met de val van het Ottomaanse Rijk en die de dood vonden nadat ze zelf genocide hadden gepleegd op de Turkse bevolking in Noord-Oost Turkije en tijdens hun verhuizing naar het zuidelijke deel van het Rijk?
Tja, de anti-moslim propaganda machine draait weer op volle toeren.
Wat? Historici de kwestie laten uitlichten? Natuurlijk niet. Dat kunnen politici net zo goed![]()
Als de armeniers daadwerkelijk zo sterk stonden met al hun 'feiten', dan zouden ze niet als de dood zijn voor wederzijds onderzoek. Dát is een feit. Niet de gefabriceerde 'feiten' van de Britten (Blue Book) en hun marionetten (armeniers).
Al zal een moslimhater natuurlijk wel erg makkelijk geneigd zijn om de armeense zoete koek tot zich te nemen.
![]()
Niet zeuren. Zelfs de VN weigert deze 'genocide' te erkennen. Dat jij zo naief bent om daadwerkelijk te geloven dat al die 'bronnen' waarheidsgetrouw zijn, dat is niet mijn probleem. Zolang de armeense zijde weigert om om met historici van verschillende kampen om de tafel te zitten is die reden er ook niet. Het is niet voor niets dat de armenen de weg van de politiek verkiezen boven de weg van de geschiedenis.quote:Op woensdag 7 juni 2006 12:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Kirmizi, kappen met dat ontkennen. Of kom met onderbouwing, neutrale onderbouwing.
De propaganda machine doet blijkbaar goed werk. Het is de armeense zijde die stelselmatig onafhankelijk onderzoek heeft geweigerd. Zij prefereren de weg van de politiek om het te laten erkennen. Al zal erkenning door de VN nooit plaatsvinden.quote:Op woensdag 7 juni 2006 12:50 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het is toch vooral de Turkse regering die een onafhankelijk onderzoek weigert?
Er zijn enkele gefabriceerd 'hoofdfeiten', voornamelijk te vinden in het in opdracht van GB samengestelde Blue Book. Was GB destijds niet de grootste vijand van het Rijk? Ja, maar dat is voor velen niet relevant. De rest zij bijfeitjes. Zo kun je een foto nemen van een zielige vrouw. Kun jij het verschil zien tussen een armeense vrouw en kind in de armen en een Noord-Oost Turkse vrouw met kind in de armen. Propaganda is snel en makkelijk gemaakt.quote:En die 'gefabriceerde feiten', bedoel je daarmee de commando's die hierboven staan, en de foto's, en die Amerikaanse hulp-organisatie, en de getuigenis van die Duitse dichter?
De VN heeft het bestaan van Allah, de relativiteitstheorie en anti-biotica ook niet erkend. Maak het aanhangig!quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:24 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Ik stel voor dat jij ervoor zorgt dat de VN deze 'genocide' in eerste instantie erkent. Dan mag je bij mij voor erkenning aankloppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |