De goeden moeten soms onder de kwaden lijden. Net zoals in het echte leven en net zoals nu wanneer een overgroot deel van de 'normale' moslims moet lijden onder de daden van extremistische moslims en de daarop volgende reacties. Als ze destijds nu massaal gingen betogen dat ze het niet eens waren met de revolutionairen, dan waren de zaken misschien anders geweest. Maar het had er alle schijn van dat ze ze steunden of in ieder geval mee sympatiseerden.quote:Op dinsdag 14 september 2004 07:34 schreef Mwanatabu het volgende:
Als de meerderheid van de Armeense bevolking de revolutionairen niet steunde, waarom moesten ze dan allemaal dood weg? (Tweede keer)
Ik heb niet echt het idee dat de IND nou een stel PvdA of GL'ers op een hoopje zijn. Het zou me niet verbazen als de weegschaal zwaar aan de rechterkant zou hangen bij de IND. Vooral als je kijkt waar het kantoor naartoe is verhuisd waar men zich moet melden. Zwolle. In the middle of nowhere. Waarom niet ergens in de Randstad? Dit is overigens een retorische vraag. Het antwoord weet ik namelijk al.quote:Op dinsdag 14 september 2004 09:19 schreef Koobus het volgende:
Deze vergelijking met Verdonk is werkelijk te dom voor woorden.
Tegen domme stellingen voel ik me verplicht met even domme stellingen te komen.
quote:Valt me tegen van iemand die dus blijkbaar wel graag een goed boek leest. Het gaat hier niet om mensen die hier al een paar duizend jaar wonen, maar die hier naar toe komen om wat voor reden dan ook. Hetzij omdat ze echt vervolgd worden, hetzij omdat ze hopen hier een beter bestaan op te bouwen.
Ik heb twee vrienden die bij de IND werken en die vertellen onafhankelijk van elkaar (ze kennen elkaar niet) dat 95% van de asielzoekers zich hier gewoon meldt met een of ander zwamverhaal dat niet klopt. Gelukszoekers. Dan ben je dus op een gegeven moment uitgeprocedeerd en word je teruggestuurd naar waar je vandaan komt. Je wordt dus niet uit je leefomgeving gehaald en in de woestijn gedumpt. Als je daadwerkelijk gevaar loopt in je land van herkomst, kun je hier blijven. Mensen worden dus absoluut niet de dood in gejaagd. Flauwekul.
Precies.quote:@Mwatanabu: Wikipedia STREEFT ernaar om artikelen weer te geven vanuit NPOV (neutral point of view). Dat is niet noodzakelijkerwijs het geval. In dat geval wordt er naar consensus gezocht, maar die consensus hoeft niet juist te zijn. Zeker waar het zulke beladen onderwerpen betreft is het maar de vraag of niet de hardste schreeuwers hun gelijk krijgen bij Wikipedia.
quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:10 schreef Koobus het volgende:
Voor de duidelijkheid heb ik de titel ongewijzigd gelaten, hoewel er wel het een en ander op valt af te dingen.
[..]
Nou, dat is dus grappig, want de een is (actief) lid van de PvdA, terwijl ik de ander Groenlinks inschat. Maar dat laatste zou ik na moeten vragen. Bij de IND werken echt niet de die-hard rechtse ballen die jij blijkbaar voor ogen hebt. Voor het merendeel gewone ambtenaren.
Um? Dus jij zou het ermee eens zijn als we alle moslims gingen deporteren omdat er rotte appels tussen zitten en de verschillende moslimgemeenschappen de straat niet oprennen om hiertegen te betogen?quote:Op dinsdag 14 september 2004 07:34 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
De goeden moeten soms onder de kwaden lijden. Net zoals in het echte leven en net zoals nu wanneer een overgroot deel van de 'normale' moslims moet lijden onder de daden van extremistische moslims en de daarop volgende reacties. Als ze destijds nu massaal gingen betogen dat ze het niet eens waren met de revolutionairen, dan waren de zaken misschien anders geweest. Maar het had er alle schijn van dat ze ze steunden of in ieder geval mee sympatiseerden.
Um...wie zijn er de hardste schreeuwers dan? Wie heeft er het meeste belang bij om te schreeuwen? De daders.quote:Koobus schreef:
quote:@Mwatanabu: Wikipedia STREEFT ernaar om artikelen weer te geven vanuit NPOV (neutral point of view). Dat is niet noodzakelijkerwijs het geval. In dat geval wordt er naar consensus gezocht, maar die consensus hoeft niet juist te zijn. Zeker waar het zulke beladen onderwerpen betreft is het maar de vraag of niet de hardste schreeuwers hun gelijk krijgen bij Wikipedia.
Kirmizi schreef:
Precies.
Jij zou zelfs de Palestijnen de schuld kunnen geven van de oorlog die er in Israel heerst. Zij schreeuwen immers het hardst.quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:13 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Um...wie zijn er de hardste schreeuwers dan? Wie heeft er het meeste belang bij om te schreeuwen? De daders.
KirmiziBeyaz weet zich vast wel te handhaven in de Gobi-woestijn zonder enige hulpmiddelen. En als hij doodgaat is het zijn eigen schuld, want er zijn voldoende bedoeïnen die er wel overleven.quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:13 schreef Mwanatabu het volgende:
Dus jij zou het ermee eens zijn als we alle moslims gingen deporteren omdat er rotte appels tussen zitten
Dus het klopt.quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Jij zou zelfs de Palestijnen de schuld kunnen geven van de oorlog die er in Israel heerst. Zij schreeuwen immers het hardst.
Je kennis van geografie is weer als vanouds. Armenen werden naar een buurland gestuurd. Ik zou het prima overleven in België of desnoods Frankrijk. Niets om over te huilen, jongen.quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:20 schreef Lithion het volgende:
[..]
KirmiziBeyaz weet zich vast wel te handhaven in de Gobi-woestijn zonder enige hulpmiddelen. En als hij doodgaat is het zijn eigen schuld, want er zijn voldoende bedoeïnen die er wel overleven..
Wat gek dat ik meer Israelisch getinte nieuwsberichten tegenkom dan. CNN wel eens gezien?quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:16 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Jij zou zelfs de Palestijnen de schuld kunnen geven van de oorlog die er in Israel heerst. Zij schreeuwen immers het hardst.
Israelisch getinte berichten waarin Palestijnen schreeuwen ja, dat klopt.quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:28 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Wat gek dat ik meer Israelisch getinte nieuwsberichten tegenkom dan. CNN wel eens gezien?
Ook als je te voet moet met alleen de kleren die je aan hebt in -15 van laten we zeggen Zwolle naar Lyon? Zonder onderdak onderweg? Met je ouders, grootouders, vrouw en kinderen? Klinkt dat als niets om te huilen?quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Je kennis van geografie is weer als vanouds. Armenen werden naar een buurland gestuurd. Ik zou het prima overleven in België of desnoods Frankrijk. Niets om over te huilen, jongen.
Nee, de Israelische regering is en was walgelijk bezig.quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Israelisch getinte berichten waarin Palestijnen schreeuwen ja, dat klopt.
Nu we het toch over vermeende genocides in het algemeen hebben, hoe zit het met de genocide die door Israel wordt gepleegd voor de ogen van de hele wereld? Of heeft Israel een aparte status in de wereld waardoor het maar kan doen en laten wat zij wil?
Wederom een onzinnige vergelijking. Armeniers woonden vooral in de steden en dorpen en waren handelaars. Geen bedoeinen of andere overlevingskunstenaars. De Syrische woestijn is heel iets anders dan een stad. Het gaat niet om de geografische afstand maar om het leefklimaat.quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Je kennis van geografie is weer als vanouds. Armenen werden naar een buurland gestuurd. Ik zou het prima overleven in België of desnoods Frankrijk. Niets om over te huilen, jongen.
Wanneer heb je eerder kennis genomen van mijn kennis van geografie dan?quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Je kennis van geografie is weer als vanouds.
Ja, België en Frankrijk is ook echt te vergelijken met die regio.quote:Armenen werden naar een buurland gestuurd. Ik zou het prima overleven in België of desnoods Frankrijk. Niets om over te huilen, jongen.
Leg eens even punt voor punt uit waarom hetgeen Israel allemaal uitvreet vandaag de dag, genocide betreft.quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
hoe zit het met de genocide die door Israel wordt gepleegd voor de ogen van de hele wereld?
Tja, de goeden en de kwaden he. Ze hadden zich ook kunnen uitspreken tegen hun revolutionaire kameraden. Maar zwijgen is toestemmen zoals je weet.quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ook als je te voet moet met alleen de kleren die je aan hebt in -15 van laten we zeggen Zwolle naar Lyon? Zonder onderdak onderweg? Met je ouders, grootouders, vrouw en kinderen? Klinkt dat als niets om te huilen?
Nee, wat ik zeg is dat men niet zo selectief moet zijn. Als men de ogen al sluit voor wat Israel nú met zekerheid doet, zie ik er geen brood in om te kijken naar wat het Ottomaanse Rijk 100 jaar geleden misschien heeft gedaan.quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, de Israelische regering is en was walgelijk bezig.
Maar awat bedoel je te zeggen? Als zij het mogen mogen wij het ook?![]()
Leefden er dan geen mensen in Syriëquote:Op dinsdag 14 september 2004 10:35 schreef Koobus het volgende:
[..]
Wederom een onzinnige vergelijking. Armeniers woonden vooral in de steden en dorpen en waren handelaars. Geen bedoeinen of andere overlevingskunstenaars. De Syrische woestijn is heel iets anders dan een stad. Het gaat niet om de geografische afstand maar om het leefklimaat.
Oké, nou, pak je koffers dan maar vast hè.quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:38 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Tja, de goeden en de kwaden he. Ze hadden zich ook kunnen uitspreken tegen hun revolutionaire kameraden. Maar zwijgen is toestemmen zoals je weet.
Kortom, deportatie is geen genocide. Fijn dat we het eens zijn.quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:35 schreef Lithion het volgende:
Blaat.
Ik begrijp best dat jij dat wel zou willen, maar dat zit er voorlopig niet in.quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:40 schreef Lithion het volgende:
[..]
Oké, nou, pak je koffers dan maar vast hè..
Er leven ook mensen in de Gobi-woestijn. Als we daar nu alle moslims van Nederland naartoe zouden sturen (goeden en kwaden hè, jouw redenering), dan kunnen jullie je ook allemaal zomaar aanpassen neem ik aan?quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Leefden er dan geen mensen in SyriëHet leefklimaar is daar immers niet toereikend voor.
Mooi, dan wordt het tijd alle Turken en Marokkanen vanuit Nederland terug naar de landen van herkomst te laten lopen. Zonder eten, zonder drinken, zonder beschutting. Wie dood gaat, he, das pech, want immers, die moslims zijn toch zo vindingrijk dat ze daar wel wat op moeten kunnen vinden toch?quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Kortom, deportatie is geen genocide. Fijn dat we het eens zijn.
Dat ligt er maar aan hoe die deporatie plaatsvindt, in welke mate daar zorgvuldigheid in acht wordt genomen en welke kansen op overleving de mensen hebben bij die deportatie.quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Kortom, deportatie is geen genocide
Oooooohhhhhh... Domme vraaaaagen... Ja, natuurlijk woonden daar wel. Maar die waren gewend aan een woestijnklimaat. Zoals je wellicht weet, met je fabelachtige geografische kennis, kan een woestijn maar een zeer beperkt aantal mensen van voedsel voorzien en zeker niet lang op dezelfde plek. Bedoeinen hebben de kennis en de middelen om te overleven. Stadsbewoners niet.quote:Op dinsdag 14 september 2004 10:40 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Leefden er dan geen mensen in SyriëHet leefklimaar is daar immers niet toereikend voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |