dat lees zelfs ik nog wel tussen de regels door.quote:Op maandag 30 augustus 2004 13:08 schreef Lucille het volgende:
Tis voor mij toch wel duidelijk dat je het over de (vermeende) genocide hebt van de Armeniers.
Vanuit de veilige VS want in Turkije ben je dan je leven niet zekerquote:Op maandag 30 augustus 2004 13:27 schreef DoctorB het volgende:
Die overigens onlangs door een Turkse wetenschapper erkend werd...
Misschien verdien je het ook niet met je gewouwel?quote:Op maandag 30 augustus 2004 15:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Een inhoudelijke reactie zit er dus niet in. Oke.
Nee, dat heb je niet gedaan. Je hebt op Weekend-achtige wijze wat over de Armeense genocide beweerd en daarbij ook nog bikkelhard gelogen over de bronnen. Als je niet bereid bent je ergens in te verdiepen, moet je er ook niet over spreken. En beweer nu niet dat je wel bereid bent je er in te verdiepen, want blijkens jouw eigen uitspraak is iedere Turk die dit erkent een landverrader. Met zulke emmers verf is het makkelijk schilderen.quote:Op maandag 30 augustus 2004 15:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Hoe kan ik een topic maken over iets wat niet heeft plaatsgevonden? Ik kan wel een topic maken over genocides in het algemeen en dat is wat ik heb gedaan. Voor de rest moet je niet zo huilen. Als je niets te melden hebt, kun je ook wegblijven.
En nu nog een internationaal orgaan dat het ook erkend en je hebt een punt. Tot die tijd heb je geen poot om op te staan. Als bepaalde 'genocides' daadwerkelijk hebben plaatsgevonden, waar wacht een VN bijvoorbeeld nog op om het ook vast te leggen? Wachten ze op toestemming van het land dat een vermeende genocide heeft gepleegd? Dat moet dat wel een oppermachtig land zijn dat het de VN zo tegen kan houden.quote:Op maandag 30 augustus 2004 18:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Jezus, wat een walgelijke OP.
Je beweert dus eigenlijk, dat omdat JIJ vindt dat het geen genocide was, dat iedereen die beweert dat het dat wel was, liegt.
Er is voldoende serieus wetenschappelijk en historisch onderzoek geweest om gefundeerd te kunnen concluderen dat er wel degelijk een Armeense genocide heeft plaatsgehad. Alleen omdaty het niet in jouw straatje past, ontken je het?
Dat is net zo revisionistisch als de Holocaust ontkennen...
Even je post aangepast.quote:Op maandag 30 augustus 2004 12:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Er zijn bepaalde discussies geweest die impliceren dat Turken Armenen stelstelmatig zouden hebben uitgemoord en dat er dus gesproken kan worden van genocide. Nu zijn er altijd wel 'bronnen' te vinden die een en ander eventueel aantonen en er zijn bronnen die het tegenovergestelde aantonen.
Maar wanneer is een genocide nu een genocide? Kan iedere moord op meer dan 50 mensen als genocide worden bestempeld? Loopt dit niet via een officiele weg? Zo heeft de holocaust wel plaatsgevonden en dat wordt ook internationaal erkend door bijv. de VN. Daarentegen is de Armeense genocide waarvan erkend wordt dat ze wel heeft plaatsgevonden, maar deze wordt door Turkije niet erkend. Zeker niet door de regering. Zo zijn er zelfs groepen die beweren dat 100 jaar geleden een genocide heeft plaatsgevonden. Er zijn geen overlevenden meer van die tijd en dus zijn we gewezen op selectieve bronnen van iedere kant. Zo kan het zomaar gebeuren dat de kant die beweert dat er een genocide heeft plaatsgevonden, deze erkend probeert te krijgen via de politiek ipv het erkend te krijgen door onafhankelijke historici om het daarna aan te kaarten bij de VN. Wat kan een reden zijn voor dit soort groepen om het via de politiek te spelen en voor ieder land apart te lobby-en?
Wat nog kwalijker is, is het feit dat als een meerderheid, om welke redenen dan ook, vindt dat een genocide heeft plaatsgevonden, dat een tegengeluid niet geduld wordt. Ook al is er geen internationale erkenning. Spelen er soms andere factoren en motieven mee? Wat zou een reden kunnen zijn om een genocide toch te erkennen, ook al is die erkenning er internationaal niet? Ik wil de discussie graag zo breed en onafhankelijk mogelijk houden, maar faal daar ontzettend in, vandaar dat ik geen specifieke landen en volken noem, want soortgelijke situaties zijn wijdverspreid. Ze komen bijna op ieder continent voor.
Sorry, want...?quote:Op maandag 30 augustus 2004 19:27 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
En nu nog een internationaal orgaan dat het ook erkend en je hebt een punt.
Jij bent echt ziek...quote:Tot die tijd heb je geen poot om op te staan. Als bepaalde 'genocides' daadwerkelijk hebben plaatsgevonden, waar wacht een VN bijvoorbeeld nog op om het ook vast te leggen? Wachten ze op toestemming van het land dat een vermeende genocide heeft gepleegd? Dat moet dat wel een oppermachtig land zijn dat het de VN zo tegen kan houden.![]()
Mhuuaaa, dat zou het wel wat geloofwaardiger maken dan het enkel die landen laten erkennen die van oorsprong al een grote gemeenschap van een bepaalde groep hebben en derhalve ook een sterke lobby. In ieder geval sterkere lobby dan die van de beschuldigde groep, want zij hebben niet eens een lobby. Het erkennen gebeurt door politici in dat land. Sinds wanneer zijn polititci geschiedkundigen? Tot nu toe hoor ik niets zinnigs van iedereen. Behalve dat er genoeg armeense bronnen zijn en dat bepaalde landen het hebben erkend. Lekkere manier om met de geschiedenis om te gaan. Zolang je maar blijft doordrammen wordt het vanzelf wel waarheid. Tuurlijk. Wie spoort dan niet helemaal?quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 08:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sorry, want...?
Een genocide is pas een genocide als iemand er een stickertje 'Goedgekeurd als genocide door [vul hier je organisatie in]' opplakt? Spoor jij wel helemaal?
[..]
Ik voel me opperste best, maar bedankt voor je medeleven.quote:Jij bent echt ziek...
Armeense bezetters? Get real man.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 10:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Omdat het oorlogsslachtoffers waren en doden als gevolg van het uitdrijven van de armeense bezetters. Heeft weinig met genocide te maken. Meer met een uitstekende zet van het Turkse leger om zo het verloren land weer te claimen bij gebrek aan vrijwillig vertrek van de armeense bezetter.
Maar de topic ging over vermeende genocides in het algemeen, niet specifiek over de oorlogsslachtoffers van begin vorige eeuw.
Armeense bezetters? Mijn hemelse goedheid, ik heb revisionisten gehoord die meer eerbied afdwingen dan jij. En dan andermans repliek als ''blaat'' afdoen? Een volkomen geindoctrineerde nationalist, dat ben jij.quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 10:56 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Omdat het oorlogsslachtoffers waren en doden als gevolg van het uitdrijven van de armeense bezetters. Heeft weinig met genocide te maken. Meer met een uitstekende zet van het Turkse leger om zo het verloren land weer te claimen bij gebrek aan vrijwillig vertrek van de armeense bezetter.
Maar de topic ging over vermeende genocides in het algemeen, niet specifiek over de oorlogsslachtoffers van begin vorige eeuw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |