abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 juni 2006 @ 10:58:42 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_38467546
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:45 schreef Meki het volgende:

[..]

Als het iets bijvoegt aan de discussie waarom niet
Mijn opmerking over jou postgedrag voegt ook iets toe, dus waar blijft je antwoord.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_38468939
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 20:11 schreef Vampier het volgende:
je kunt niet door een ambulance heen kijken... ze blazen tegenwoordig alles op dus ik snap goed waarom die amerikanen de ambulance onder vuur namen.
De vraag is natuurlijk of zulke paranoia wenselijk is. De Amerikanen zijn daar juist om die mensen te beschermen, maar ze hebben op deze manier bijna net zo veel te vrezen van de Amerikanen zelf als van hun landgenoten die zichzelf opblazen.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_38468990
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 23:18 schreef Pietverdriet het volgende:

Ja, en? Ik zeg mensen direct persoonlijk wat ik van hun mening vind, Meki is een luchtalarm, die loeit over alles wat overkomt, en monidique IS een stuurman aan wal, die de angst voor autobommen nergens op vind slaan (in Irak NB)
Dat is een beetje het hele punt, nietwaar? Ik heb dat nergens gezegd, ik ben het daar zelfs niet mee eens, maar op de een of andere manier weet jij altijd bepaalde dingen te lezen die nergens geschreven staan. Nu dus weer: volgens jou zeg ik dat de angst voor autobommen ongegrond is en met die veronderstelling reageer jij. Het lijkt mij dus volkomen begrijpelijk dat ik niets snap van jouw berichten.
pi_38469018
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Burgers die in een vuurgevecht verwikkeld raken hebben alle "burgers" geweren Meki?
In Irak wordt wapenbezit bij burgers wel gedoogd, ja.
pi_38469081
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:40 schreef Monidique het volgende:

[..]

In Irak wordt wapenbezit bij burgers wel gedoogd, ja.
En blijkbaar schieten deze burgers op de Amerikanen, die terugschieten. Pief paf poef, burger dood. En nu maar huilie gaan doen omdat je het verliest van die Amerikanen?
pi_38469092
Fijn icoontje van slechts 616.23KB, Seneca.
pi_38469131
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En blijkbaar schieten deze burgers op de Amerikanen, die terugschieten. Pief paf poef, burger dood. En nu maar huilie gaan doen omdat je het verliest van die Amerikanen?
Misschien schoten ze net zo blijkbaar op de Amerikanen als die burgers in Haditha die blijkbaar gedood werden door een IED.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 11:50:13 #208
45206 Pietverdriet
pi_38469385
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat is een beetje het hele punt, nietwaar? Ik heb dat nergens gezegd, ik ben het daar zelfs niet mee eens, maar op de een of andere manier weet jij altijd bepaalde dingen te lezen die nergens geschreven staan. Nu dus weer: volgens jou zeg ik dat de angst voor autobommen ongegrond is en met die veronderstelling reageer jij. Het lijkt mij dus volkomen begrijpelijk dat ik niets snap van jouw berichten.
tuurlijk, het is "anders"
pi_38469652
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:50 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

tuurlijk, het is "anders"
Kijk, die is weer zo'n onbegrijpelijke post. Wat moeten we hier mee? Niet alleen interpreteer je die van mij verkeerd, kennelijk ook al die van OllieA. Als ik zeg dat het begrijpelijk is dat Amerikanen zich zo gedragen en dat ze uiteraard zenuwachtig worden in zo'n omgeving met autobommen en dergelijke, dan interpreteer jij dat als Monidique "die de angst voor autobommen nergens op vind slaan (in Irak NB)". Wanneer ik je er weer eens op wijs dat dat niet is wat ik gezegd heb, kom je met iets onbegrijpelijks als "tuurlijk, het is "anders"" Je snapt toch wel dat dat tamelijk onlogisch en warrig overkomt?
pi_38469827
quote:

[..]

uhm .. dat van die oma wil ik evtl nog wel geloven maar een baby met een geweer ?
pleased to meet you
  vrijdag 2 juni 2006 @ 12:56:34 #211
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_38471797
Meki is de posterboy van de mislukte multicul....
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 2 juni 2006 @ 12:58:02 #212
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_38471854
quote:

[..]

Tis allemaal zo simpel he, vanuit je stoel vanachter de computer.
Era Vulgaris
  vrijdag 2 juni 2006 @ 13:05:45 #213
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_38472064
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:11 schreef zoalshetis het volgende:
het is me weer een tt van jewelste
Zegt de rechtse Amerika fanboy.
Era Vulgaris
  vrijdag 2 juni 2006 @ 13:08:26 #214
42306 Vassili_Z
Low Man's Lyric
pi_38472154
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je kan ook je vingers in je oren steken en lalalala gaan roepen.
[..]

Iedere situatie is anders, niet? Net als je beweert dat iedere president anders liegt en manipuleerd als de andere. Neemt niet weg dat er veel autobommen zijn geweest in Irak
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=carbomb+iraq&btnG=Google+zoeken&meta=
Je kan ook horen zien en zwijgen en rechtse, deprimerende polemiek bedrijven op een kinderforum als Fok!. Wat zielig...
Era Vulgaris
pi_38472407
tja, het dringt niet door dat de amrikanen er alle belang bij hebben dat het onrustig blijft daar .. ze willen nog steeds door naar Iran en dat gaat niet zo snel als gehoopt
pleased to meet you
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:52:16 #216
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_38475571
In elk geval zijn ook degene die onschuldige recrutanten voor politie- en veiligheidsdiensten in de rij voor hun aanmelding opblazen (om maar een voorbeeld te noemen) ook niet voor vrede en stabiliteit. Dit is een afschuwelijk bericht, maar jonge mensen die voornemens hebben iets te kunnen bijdragen aan het verhogen van veiligheid in hun land, om die reden alleen op een waanzinnige manier afslachten, evenzo. Het is derhalve bijzonder flauw om zo selectief te zijn in het openen van topics.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 2 juni 2006 @ 14:54:14 #217
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38475638
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 13:05 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

ik rechts amerika fan laat me niet lachen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_38477842
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:04 schreef Meki het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)evallende_vrouw.html

zelfs een pasgeboren baby schieten ze dood , zelfs een bevallende vrouw schieten ze dood
Amerikanen die zijn voor vrede , hulde met Amerikanen

Kan dit geval nou niet eens een spreekverbod krijgen?
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_38478865
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:04 schreef Meki het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)evallende_vrouw.html

zelfs een pasgeboren baby schieten ze dood , zelfs een bevallende vrouw schieten ze dood
Amerikanen die zijn voor vrede , hulde met Amerikanen

Gelukkig horen we je ook altijd zo hard huilen als er weer eens een moslimterrorist een pasgeboren baby of een bevallende vrouw heeft opgeblazen.

Oh nee, wacht...
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 02:20:33 #220
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38495920
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 13:05 schreef Vassili_Z het volgende:

[..]

knullie, ik neem aan dat je nog hard op zoek bent naar bewijs van mijn rechtsamerikaanse fanboyshit. anders ben je gewoon een vieze linkse kraaknazi, toch?
  zaterdag 3 juni 2006 @ 02:29:43 #221
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38496007
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 02:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

knullie, ik neem aan dat je nog hard op zoek bent naar bewijs van mijn rechtsamerikaanse fanboyshit. anders ben je gewoon een vieze linkse kraaknazi, toch?
Ik denk dat je het weer eens bij het rechte eind hebt.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 02:35:47 #222
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38496050
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 02:29 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Ik denk dat je het weer eens bij het rechte eind hebt.
ja het is leuk om zonder onderbouwing mensen aan te vallen... tenminste dat doet het grote linkse voorbeeld mij inmiddels wel denken.
pi_38496434
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:10 schreef Strolie75 het volgende:
Amerikanen beschieten auto die met hoge snelheid op militaire weg rijdt en stopteken negeert was een betere topictitel geweest.
Stel je voor dat dit hier in Nederland gebeurt?
Je rijdt te hard omdat je snel naar een ziekenhuis wil omdat je vrouw ligt te bevallen, wordt je overhoop geschoten!
Jaja, overdreven, ik weet 't.
Maarruh, waarom is het daar oorlog?
Toch alleen maar omdat een stel malloten het nodig vond om dat land binnen te vallen?
Saddam was natuurlijk niks maar de ellende is alleen maar groter geworden...
pi_38496984
Tja eigen bult dikke schuld, als je zo achterlijk bent verdien je het niet om te leven.
  Moderator zaterdag 3 juni 2006 @ 07:34:26 #225
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38497316
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 03:39 schreef Braamhaar het volgende:

[..]

Stel je voor dat dit hier in Nederland gebeurt?
Je rijdt te hard omdat je snel naar een ziekenhuis wil omdat je vrouw ligt te bevallen, wordt je overhoop geschoten!
Jaja, overdreven, ik weet 't.
Maarruh, waarom is het daar oorlog?
Toch alleen maar omdat een stel malloten het nodig vond om dat land binnen te vallen?
mwah tijdens Saddam hoefde je dit ook niet te proberen hoor, alleen dan waren er uberhaupt geen waarschuwingsschoten gelost en iedereen die erover klaagt verdween de gevangenis in
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:13:03 #226
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_38504163
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 07:34 schreef sp3c het volgende:

[..]

mwah tijdens Saddam hoefde je dit ook niet te proberen hoor, alleen dan waren er uberhaupt geen waarschuwingsschoten gelost en iedereen die erover klaagt verdween de gevangenis in
onder saddam werd er idd nik over gezegd. Maar moet men er nu ook maar niks over zeggen omdat het toen niet kon en nu wel?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:38:06 #227
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_38504695
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 03:39 schreef Braamhaar het volgende:

[..]

Waarom? Omdat een stel terroristen de sharia in gedachten heeft voor de Irakezen. De aanslagen worden gepleegd door terroristen. Itt in Europa zijn daar in Irak maar weinig voorstanders van die aanslagen.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_38504714
De Irakezen moeten nu meer op hun tenen lopen dan onder Saddam. Vooral "onverdacht" lopen, fietsen en autorijden want voor je het weet word je neergemaaid bij een van de vele Terrorpoints van de agressor/bezetter. Gelukkig konden de geslachte families in Haditha en Ishaqi korte tijd proeven van de "vrijheid".
De Postcodeloterij helpt!........mensen de vernieling in.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:41:36 #229
70154 klez
pi_38504773
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:39 schreef Mikrosoft het volgende:
De Irakezen moeten nu meer op hun tenen lopen dan onder Saddam. Vooral "onverdacht" lopen, fietsen en autorijden want voor je het weet word je neergemaaid bij een van de vele Terrorpoints van de agressor/bezetter. Gelukkig konden de geslachte families in Haditha en Ishaqi korte tijd proeven van de "vrijheid".
D'r sneuvelt nog altijd het honderdvoudige door de hand van moslimfundamentalisten die met hun heilige oorlog bezig zijn. Maar daar zullen we jou niet over horen, als lid van de fanclub...
pi_38504966
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:41 schreef klez het volgende:

[..]

D'r sneuvelt nog altijd het honderdvoudige door de hand van moslimfundamentalisten die met hun heilige oorlog bezig zijn. Maar daar zullen we jou niet over horen, als lid van de fanclub...
De moslimfundamentalisten in Irak kunnen nog lang niet tippen aan de massamoorden door de fundamentalistische topterroristen Bush en Blair.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 15:57:12 #231
70154 klez
pi_38505076
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:51 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

De moslimfundamentalisten in Irak kunnen nog lang niet tippen aan de massamoorden door de fundamentalistische topterroristen Bush en Blair.
Onzin. De "massamoorden" die Bush en Blair op hun geweten hebben betreffen missers in het veld, waarvan de daders zwaar gestraft (zullen) worden hopelijk.
Dat is heel wat anders dan het opzettelijk doden van vrouwen en kinderen. Dat is het primaat van jouw vrinden, de moslimfundamentalisten. Al sinds het helaas noodzakelijke offensief om Saddam af te zetten, valt het gros van de onschuldige slachtoffers in Irak door akties van extremisten.
pi_38505326
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:57 schreef klez het volgende:

[..]

Onzin. De "massamoorden" die Bush en Blair op hun geweten hebben betreffen missers in het veld, waarvan de daders zwaar gestraft (zullen) worden hopelijk.
Dat is heel wat anders dan het opzettelijk doden van vrouwen en kinderen. Dat is het primaat van jouw vrinden, de moslimfundamentalisten. Al sinds het helaas noodzakelijke offensief om Saddam af te zetten, valt het gros van de onschuldige slachtoffers in Irak door akties van extremisten.
De aanval op Irak door Bush en Blair is massamoord. Zij zijn geen haar beter dan moslimfundamentalistische terroristen. Het gros van de slachtoffers staat nog steeds op naam van Bush en Blair en zo zal het blijven want zij zijn verantwoordelijk voor de gevolgen van de terroristische aanval op en de bezetting van Irak.
Raar hoor dat terrorisme, nu een vreemde mogendheid het land bezet.
En noem die moslimfundamentalisten niet mijn vrienden. Ik vind ze bijna net zo laag als Bush en Blair.

[ Bericht 19% gewijzigd door Mikrosoft op 03-06-2006 16:14:11 ]
  zaterdag 3 juni 2006 @ 16:21:54 #233
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_38505638
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:57 schreef klez het volgende:

[..]

Eh, nee. Door de worrr on terrorrr zijn méér burgerslachtoffers gevallen dan door welke "islamitische" terreurorganisatie dan ook.
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
pi_38505738
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 16:21 schreef Arendt het volgende:

[..]

Eh, nee. Door de worrr on terrorrr zijn méér burgerslachtoffers gevallen dan door welke "islamitische" terreurorganisatie dan ook.
Ow ja? Ik garandeer je dat die islamitische terreurorganisaties verreweg het meeste doden op hun geweten hebben in Irak. Niet de Amerikaanse soldaten.
  Moderator zaterdag 3 juni 2006 @ 16:25:22 #235
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38505742
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 15:13 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

onder saddam werd er idd nik over gezegd. Maar moet men er nu ook maar niks over zeggen omdat het toen niet kon en nu wel?
hoe kom je daar nu weer in godsnaam op????
meneer doet alsof dit soort zaken onder Saddam niet gebeurden, ik zeg van wel ... ik zeg nergens dat mensen daarom hun mond moeten houden.

al vind ik overigens wel dat dit een hoop heisa is om niets, het is net zoals met kleine zeehondjes die om de populatie in goede banen te leiden oid worden doodgeknuppeld dan staat iedereen op zijn achterste benen omdat die dingen er zo lief uitzien maar over het jachtseizoen op vogels of wat dan ook om dezelfde weer geopend wordt dan hoor je er nauwelijks iemand over want die schijten toch alleen maar je auto onder. Hier ook dit zijn trieste incidenten maar alleen nu omdat mevrouwtje zwanger was is het groots nieuws.

Ik kan beide partijen goed begrijpen dat heb ik al eerder gezegd, een beetje schuldige aanwijzen aan de hand van hoe je denkt over het conflict is verder nogal nutteloos, er moet meer gedaan worden om dit soort incidenten te verminderen/voorkomen.
dit probleem is bepaald niet zo simpel als sommigen in dit topic wel niet denken
pi_38505784
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 16:25 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ow ja? Ik garandeer je dat die islamitische terreurorganisaties verreweg het meeste doden op hun geweten hebben in Irak. Niet de Amerikaanse soldaten.
De meeste doden zijn gevallen door Amerikaans geweld, je weet wel het Amerikaanse leger van Bush, de man zonder een geweten.
  Moderator zaterdag 3 juni 2006 @ 16:38:33 #237
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38506088
allicht, maar hoeveel van die doden waren gewapend?
  zaterdag 3 juni 2006 @ 16:56:19 #238
70154 klez
pi_38506668
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 16:27 schreef Mikrosoft het volgende:

[..]

De meeste doden zijn gevallen door Amerikaans geweld, je weet wel het Amerikaanse leger van Bush, de man zonder een geweten.
Een aantal maanden terug is die balans al omgeslagen in het nadeel van de moslimfundamentalisten en Iraakse criminelen.
pi_38506723
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 11:10 schreef Strolie75 het volgende:
Amerikanen beschieten auto die met hoge snelheid op militaire weg rijdt en stopteken negeert was een betere topictitel geweest.
sicko bastard... er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal he. en het is gewoon heel triest.

dat soort dingen gebeuren helaas in oorlogstijd. maar een beetje respect voor de slachtoffers zou je niet misstaan.
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  zaterdag 3 juni 2006 @ 17:58:47 #240
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38508171
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 16:58 schreef Aarde het volgende:

[..]

sicko bastard... er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal he. en het is gewoon heel triest.

dat soort dingen gebeuren helaas in oorlogstijd. maar een beetje respect voor de slachtoffers zou je niet misstaan.
dat je nou juist moet reageren op een van de mildste opmerkingen in dit topic zegt wel wat over jou.
pi_38508324
quote:

[..]

Goh, ik zou zeggen kom eens met wat cijfermateriaal uit een betrouwbare bron.
pi_38508456
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 17:58 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat je nou juist moet reageren op een van de mildste opmerkingen in dit topic zegt wel wat over jou.
goede inhoudelijke opmerking maak je hier. respect
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
  zaterdag 3 juni 2006 @ 18:10:40 #243
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38508480
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:10 schreef Aarde het volgende:

[..]

goede inhoudelijke opmerking maak je hier. respect
yw
pi_38508919
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 16:56 schreef klez het volgende:

[..]

Een aantal maanden terug is die balans al omgeslagen in het nadeel van de moslimfundamentalisten en Iraakse criminelen.
En hoe zijn die moslimfundamentalisten daar beland? Waarom zijn de Iraakse criminelen zo actief? Juist ja, dankzij de Amerikanen, die het een briljant idee vonden om na de omverwerping van Saddam ook nog eens het leger en het hele justitiele apparaat te ontbinden

Amerika heeft nu eenmaal de doos van Pandora geopend door Irak deze oorlog te ontketenen. Alles wat we nu zien zijn de symptomen van die inval. Het is nog steeds niet duidelijk waar dit allemaal naar toe gaat leiden. De doomscenario, dat dit een regionale oorlog zal worden is nog steeds niet uitgesloten.

Wie had in 1914 kunnen bedenken dat, een moord op een hertog tot de eerste globale oorlog zou leiden, dat uiteindelijk het einde zou beteken van 3 grote koninkrijken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 3 juni 2006 @ 18:30:58 #245
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38509044
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:25 schreef Slayage het volgende:

[..]

En hoe zijn die moslimfundamentalisten daar beland? Waarom zijn de Iraakse criminelen zo actief? Juist ja, dankzij de Amerikanen, die het een briljant idee vonden om na de omverwerping van Saddam ook nog eens het leger en het hele justitiele apparaat te ontbinden

Amerika heeft nu eenmaal de doos van Pandora geopend door Irak deze oorlog te ontketenen. Alles wat we nu zien zijn de symptomen van die inval. Het is nog steeds niet duidelijk waar dit allemaal naar toe gaat leiden. De doomscenario, dat dit een regionale oorlog zal worden is nog steeds niet uitgesloten.

Wie had in 1914 kunnen bedenken dat, een moord op een hertog tot de eerste globale oorlog zou leiden, dat uiteindelijk het einde zou beteken van 3 grote koninkrijken.
volgens mij is de vinger vrij makkelijk op de zere plek te leggen.

de islamitische minderheid in irak die met sadam heulde krijgt na jaren eindelijk te maken met de meerderheid die gemarteld en onderdrukt is door hen. bijtjesdag wordt met bomaanslagen en angstzaaien (geholpen door broeders van dezelfde extremistische stroming die ff irak aandoen) verhinderd.

zo zit de vork in de steel na de afzetting van sadam.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 18:46:53 #246
70154 klez
pi_38509367
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

de islamitische minderheid in irak die met sadam heulde krijgt na jaren eindelijk te maken met de meerderheid die gemarteld en onderdrukt is door hen. bijtjesdag wordt met bomaanslagen en angstzaaien (geholpen door broeders van dezelfde extremistische stroming die ff irak aandoen) verhinderd.

Blijft overeind dat Bush-administration een incompetent zootje is gebleken.
Van de andere kant, de fervente tegenstanders proberen meestal toch niet meerdere kanten van een verhaal te bekijken en dus had men het nooit goed kunnen doen.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 19:00:25 #247
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_38509680
Hetgeen waar dit topic over gaat; een vrouw op deze noodlottige wijze aan haar eind komt is ronduit verschrikkelijk en brengt een hoop commotie teweeg (begrijpelijk)

Waar ik langzamerhand echter spuugziek van ben, is dat Meki achter bijna ieder anti-islam-crap als topicstarter zit en blaat dat iedereen zo slecht voor de moslimwereld is.

Niet alleen ergert half FOK zich groen en geel aan dit belerende toontje van onze vakkenvuller, het zorgt voor veel onnodig gebash.

Met andere woorden TS, als je alleen maar kunt afgeven en donkere kant inziet dan krijg je wat je zaait: Irritatie en onbegrip.
Qui habet aures audiendi audiat
  zaterdag 3 juni 2006 @ 19:02:13 #248
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38509720
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:46 schreef klez het volgende:

[..]

Blijft overeind dat Bush-administration een incompetent zootje is gebleken.
Van de andere kant, de fervente tegenstanders proberen meestal toch niet meerdere kanten van een verhaal te bekijken en dus had men het nooit goed kunnen doen.
1000% mee eens, belangrijkste is dat ze niet op eigenhoutje hadden moeten gaan, maar dat is natuurlijk knip en klaar.
pi_38510096
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Als het leger en het justitiele apparaat niet was opgeheven, zouden we deze problemen misschien niet eens hebben meegemaakt. Of zou je dat beledigend vinden voor de goede inteties van de Amerikanen.

Als het zo simpel zou zijn, zou het probleem gemakkelijk op te lossen zijn. Namelijk de Soennitische Irakezen betrekken bij het politieke proces. De Amerikanen kunnen de wel willende Irakezen niet genoeg bescherming geven waardoor deze mensen gedwongen worden om zich aan te sluiten bij de opstandelingen.

Je ziet nog ook effe over het hoofd, dat de politieke proces wordt ook nog door Sjiietische extremisten gebruikt om hun eigen agenda te op Irak te implementeren met onder het ministerie van binnenlandse zaken vallende Sjiitische doodseskaders tot gevolg. Of dat Sjiiten Britse soldaten opblazen in Basra. Of dat de Sjiitische en Soennitische Arabieren in Kirkuk worden verdreven door de Koerden om ervoor te zorgen, dat de toekomstige federale Irak twee regios krijgen met olie en een zonder.

Schuif het maar in de schoenen van de mensen die met Saddam hebben "geheuld"
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_38510792
quote:

[..]

Die tientallen burgers die bijna dagelijks worden doodgeschoten, opgeblazen en onthoofd... Dat is niet iets wat de Amerikanen doen...
pi_38527666
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

1000% mee eens, belangrijkste is dat ze niet op eigenhoutje hadden moeten gaan, maar dat is natuurlijk knip en klaar.
Ze hadden dit imperialistisch avontuur sowieso niet moeten beginnen.
  Moderator zondag 4 juni 2006 @ 14:18:18 #252
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38528386
nu ja het verwijderen van Saddam Hussein heeft toch iets nobels, ik blijf dat een goede zaak vinden ongeacht hoe het afloopt

alleen hadden ze het anders aan moeten pakken
pi_38528414
quote:
Op zondag 4 juni 2006 14:18 schreef sp3c het volgende:
nu ja het verwijderen van Saddam Hussein heeft toch iets nobels, ik blijf dat een goede zaak vinden ongeacht hoe het afloopt

Het doel heiligt de middelen dus?
  zondag 4 juni 2006 @ 14:21:39 #254
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38528454
quote:
Op zondag 4 juni 2006 14:18 schreef sp3c het volgende:

1000% anders moeten aanpakken idd.
  zondag 4 juni 2006 @ 14:22:30 #255
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38528480
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 19:18 schreef Slayage het volgende:

Schuif het maar in de schoenen van de mensen die met Saddam hebben "geheuld"
ja daar moet je de huidige situatie idd in schuiven.
  Moderator zondag 4 juni 2006 @ 14:23:33 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38528495
quote:
Op zondag 4 juni 2006 14:19 schreef Seneca het volgende:

[..]

Het doel heiligt de middelen dus?
nee?
pi_38528873
quote:
Op zondag 4 juni 2006 14:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee?
Daar komt het toch op neer? Saddam is weg, dat was het doel. En met dat doel op zich was niets mis. Maar wat zijn de gevolgen? De chaos in Irak is nog nooit zo groot geweest. Is dat het afzetten van Saddam waard geweest? Ik vraag het me af.
  zondag 4 juni 2006 @ 14:48:49 #258
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_38529065
Het geduld van mensen is altijd zo tergend klein. Tuurlijk zal er de komende jaren nog chaos en geweld zijn, alleen dit is één van de kansen voor een land in het Midden-Oosten om een democratische regering te vormen. Gezien zij hier totaal geen ervaring mee hebben, moet de cultuur zich nog aanpassen aan deze politieke laag opgelegd van boven. Wanneer dat gebeurd is zullen er eerst wat fundi regeringen aan de macht komen, maar op den duur zullen zij vervangen worden door meer liberale regeringen.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  Moderator zondag 4 juni 2006 @ 15:00:59 #259
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38529449
quote:
Op zondag 4 juni 2006 14:41 schreef Seneca het volgende:

[..]

Daar komt het toch op neer? Saddam is weg, dat was het doel. En met dat doel op zich was niets mis. Maar wat zijn de gevolgen?
helemaal niet, als de Amerikanen Bagdad genuked hadden was Saddam ook weg geweest ... in dat geval was ik tegen
quote:
De chaos in Irak is nog nooit zo groot geweest. Is dat het afzetten van Saddam waard geweest? Ik vraag het me af.
maar daar heb ik het niet over, ik heb het over het besluit om Irak binnen te vallen ... daar was ik voor, zal ik altijd blijven ook want Saddam is een lul. Of het het waard is geweest kan ik pas zeggen als de uitkomst bekend is
pi_38529491
quote:
Op zondag 4 juni 2006 15:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

helemaal niet, als de Amerikanen Bagdad genuked hadden was Saddam ook weg geweest ... in dat geval was ik tegen
[..]

maar daar heb ik het niet over, ik heb het over het besluit om Irak binnen te vallen ... daar was ik voor, zal ik altijd blijven ook want Saddam is een lul. Of het het waard is geweest kan ik pas zeggen als de uitkomst bekend is
Ik begrijp niet hoe je bij voorbaat voor iets kan zijn waarvan je de gevolgen (nog) niet kan overzien?
pi_38530062
quote:
Op zondag 4 juni 2006 14:22 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja daar moet je de huidige situatie idd in schuiven.
Ga dan in op mijn argumenten of hou je het lekker makkelijk voor jezelf
-Rabia Al-Basri
  zondag 4 juni 2006 @ 15:41:56 #262
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38530605
quote:
Op zondag 4 juni 2006 15:21 schreef Slayage het volgende:

[..]

Ga dan in op mijn argumenten of hou je het lekker makkelijk voor jezelf
lees eens mijn teksten in dit topic en ga niet af van een enkele opmerking. ik ben niet geneigd alles te herhalen.
  zondag 4 juni 2006 @ 15:45:46 #263
70154 klez
pi_38530715
quote:
Op zondag 4 juni 2006 15:02 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ik begrijp niet hoe je bij voorbaat voor iets kan zijn waarvan je de gevolgen (nog) niet kan overzien?
Ik kan hier nu een hele hoop analogieen naar voren brengen om de nutteloosheid van deze opmerking aan te tonen maar die kun je zelf ook wel verzinnen.
pi_38530809
quote:
Op zondag 4 juni 2006 15:45 schreef klez het volgende:

[..]

Ik kan hier nu een hele hoop analogieen naar voren brengen om de nutteloosheid van deze opmerking aan te tonen maar die kun je zelf ook wel verzinnen.
Ik zou zeggen, doe je best eens.
  zondag 4 juni 2006 @ 15:51:36 #265
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38530890
quote:

[..]

moet je eens zeggen tegen de mensen die voor vrijheid hebben gestreden.
pi_38531283
quote:
Op zondag 4 juni 2006 15:51 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

moet je eens zeggen tegen de mensen die voor vrijheid hebben gestreden.
Voor vrijheid strijden tegen een bezettingsmacht vind ik wel iets anders dan door middel van geweld jouw politieke overtuiging op willen dringen aan een ander, soeverein land. Het eerste is een reactie op een actie (je verdedigen tegen een agressor), het tweede is een actie op zichzelf (je bent zelf de agressor). Voor veel Irakezen is Amerika juist de agressor, en zijn zij degenen die strijden voor vrijheid!

Niet dat ik tegen democratie ben, maar "democratie opleggen" is imho een oxymoron, if there ever was one.

Ook niet dat ik Saddam niet weg wilde hebben, maar niet op deze manier. Hoe slecht hij ook was, Saddam's harde hand was de stabiliserende factor die alle verschillende groeperingen in Irak - die elkaars bloed wel kunnen drinken - bij elkaar hield. Met Saddam is die stabiliserende factor weggevallen, met alle gevolgen van dien.

Is al die chaos het waard om een dictator af te zetten? Ik vind van niet. En als het dat wel is, waarom heeft men Kim Jong-Il dan nog niet afgezet? Ik denk dat niemand het met me oneens zal zijn dat deze man even slecht is als Saddam. En de gevolgen zijn het waard, toch?
pi_38531293
quote:

[..]

Het alternatief is niks doen totdat je met volledige zekerheid weet wat er in de toekomst gaat gebeuren.

Ik bewonder mensen die met terugwerkende kracht de toekomst tot aan vandaag voorspellen niet zo heel erg overigens.
pi_38531354
quote:
Op zondag 4 juni 2006 16:04 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het alternatief is niks doen totdat je met volledige zekerheid weet wat er in de toekomst gaat gebeuren.
Daar heb je een punt, maar iedereen had kunnen zien aankomen dat met het wegvallen van Saddam Irak in chaos zou vervallen. Democratie opleggen is nog nooit in de geschiedenis gelukt, en gaat zelfs tegen de hele betekenis van het woord in.

Ik vraag me af hoe mensen dat gegeven naast zich neer hebben kunnen leggen, en het blijkbaar een offer vonden dat de moeite waard was, zo lang men Saddam maar zou pakken.
pi_38531548
quote:
Op zondag 4 juni 2006 16:06 schreef Seneca het volgende:

[..]

Daar heb je een punt, maar iedereen had kunnen zien aankomen dat met het wegvallen van Saddam Irak in chaos zou vervallen. Democratie opleggen is nog nooit in de geschiedenis gelukt, en gaat zelfs tegen de hele betekenis van het woord in.

Ik vraag me af hoe mensen dat gegeven naast zich neer hebben kunnen leggen, en het blijkbaar een offer vonden dat de moeite waard was, zo lang men Saddam maar zou pakken.
Duitsland, Japan.
pi_38532250
quote:
Op zondag 4 juni 2006 16:12 schreef HiZ het volgende:

[..]

Duitsland, Japan.
Dat waren agressors. De oorlog tegen Duitsland en Japan ging niet in de eerste plaats om het afzetten van een dictator, maar om het verdedigen van onze eigen vrijheid en democratie, die ons door de Duitsers was afgenomen.

Zie je dat verschil dan niet? Vechten voor democratie moet altijd van binnenuit komen, van de mensen zelf. Ik vraag me af of je de oorlog tegen Duitsland nog steeds als voorbeeld had aangedragen als we waren bevrijd door de Russen ipv de Amerikanen, en dus niet onze democratie teruggekregen hadden, maar de politieke overtuiging van de Soviets (het communisme) opgelegd hadden gekregen.

Voor de Irakezen is het precies hetzelfde. Zij krijgen een politieke overtuiging opgelegd door een ander land, een politieke overtuiging die niet uit henzelf komt, omdat ze daar nog niet klaar voor zijn, of misschien omdat ze hem helemaal niet willen. Dat doet er ook niet toe. Ik kan me in ieder geval goed voorstellen dat de Irakezen de Amerikanen juist als bezettingsmacht zien, ipv als bevrijders.
pi_38532305
Democratie opleggen kán inderdaad niet, maar niet om de reden die jij geeft. Je kunt democratie niet opleggen, omdat, zodra er een democratie is, de bevolking zelf kan beslissen wat er moet gebeuren met het land, welke staatsvorm er moet zijn. Het is daarentegen uiteraard wel weer zo dat je Japan en Duitsland niet kunt vergelijken met Irak en de drijfveren al helemaal niet.
  Moderator zondag 4 juni 2006 @ 17:17:13 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38533709
vertel dat tegen al die mensen die met gevaar voor eigen leven iedere keer op pad gaan om hun vinger in een potje inkt te dopen iedere keer als er weer gestemd wordt
  Moderator zondag 4 juni 2006 @ 17:19:32 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38533760
quote:

[..]

wat een rare opmerking?

niemand kan in de toekomst kijken, ik dus ook niet maar ik ben wel voor militair ingrijpen in bv Sudan, Zimbabwe en nog een bende andere rotlanden hoe een dergelijk optreden afloopt zou ik niet weten maar in principe ben ik wel voor ... ik ben ook voor Nederlandse deelname aan het wk voetbal maar hoever ze komen weet ik niet en van voetbal houd ik ook niet
pi_38533791
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:17 schreef sp3c het volgende:
vertel dat tegen al die mensen die met gevaar voor eigen leven iedere keer op pad gaan om hun vinger in een potje inkt te dopen iedere keer als er weer gestemd wordt
Wat bedoel je en is dat aan mij gericht?
  Moderator zondag 4 juni 2006 @ 17:23:25 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38533905
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat bedoel je en is dat aan mij gericht?
tegen iedereen die vind dat democratie niet opgelegd kan worden, het kan blijkbaar wel want ze trekken er met zijn allen op uit om te stemmen zodra er weer een of andere verkiezing is en ze worden er vrolijk van ook want ze willen allemaal met hun blauwe vinger op tv

en dat terwijl sommige groeperingen dreigen iedereen bij de stembus in de buurt staat dood te zullen maken
pi_38534006
Het is inderdaad een indicatie dat mensen hun eigen leven willen kunnen bepalen en democratie hoort daarbij. Als mensen zo moedig zijn om uren in de rij te gaan staan om hun stem te geven, terwijl pamfletten in een door burgeroorlog verscheurd land waarschuwen dat iedereen die gaat stemmen een potentiëel doelwit is, dan is het duidelijk dat democratie is wat men wil. Het is dan ook universeel, de macht van potentaten echter ook.
  zondag 4 juni 2006 @ 17:26:31 #277
45206 Pietverdriet
pi_38534012
Je kan trouwens aan de voormalige DDR zien hoe een proces van democratisering en investering in een land wat zo lang dictaturen heeft gekend zodat nauwelijk iemand zich de democratie kan herinneren dat dit door veel mensen in de bevolking niet dankbaar wordt afgenomen. Ondanks de enorme welvaardsgroei klaagt men steen en been en stemt men extremistische partijen. Ondanks de enorme investeringen lukt het niet de economie van de grond te tillen. Mensen die wat kunnen gaan weg om elders te gaan werken, wat blijft zijn bejaarden en asocialen.
pi_38534115
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:23 schreef sp3c het volgende:

[..]

tegen iedereen die vind dat democratie niet opgelegd kan worden, het kan blijkbaar wel want ze trekken er met zijn allen op uit om te stemmen zodra er weer een of andere verkiezing is en ze worden er vrolijk van ook want ze willen allemaal met hun blauwe vinger op tv

en dat terwijl sommige groeperingen dreigen iedereen bij de stembus in de buurt staat dood te zullen maken
Dat is nu dus juist mijn punt. Het feit dat er zulke groeperingen bestaan, en het feit dat de bevolking daar zelf blijkbaar niets tegen doet, geeft al aan dat de Irakeese bevolking nog niet klaar is voor democratie. Het is goed dat die mensen kunnen stemmen, maar wat denk je dat er gebeurt zodra de Amerikanen daar weggaan? De corruptie in Irak is zo groot dat het land binnen de kortste keren vervalt in chaos.

Het is makkelijk om een stabilizerende factor in een land, zoals een dictator, weg te nemen. Maar de Amerikanen zijn er niet in geslaagd die stabilizerende factor te vervangen voor iets anders, en dat was ze in mijn ogen ook nooit gelukt, omdat dat onmogelijk is. Ook in Europa is de democratisering van de samenleving een geleidelijk proces van binnenuit geweest, met zweet, bloed, en tranen. Door dat hele proces in een paar jaar te willen voltrekken hebben de Amerikanen een samenleving gecreeerd waarin het bestuurlijk apparaat volledig is verscheurd.

Ik ben van mening dat dit niet opweegt tegen het oppakken van een dictator als Saddam. Ik had liever gezien dat dat vanuit de bevolking zelf opgezet zou zijn, desnoods met steun van de VS.
  Moderator zondag 4 juni 2006 @ 17:33:04 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38534190
ja het is niet overnacht gebeurt nee, kijk naar Bosnie, daar zijn nog steeds peacekeepers aanwezig (en echt nodig ook!) en die oorlog heeft maar 5 jaar geduurt, ik krijg alleen niet de indruk dat Westerse politici weten dat dit 10 tot 20 jaren projecten zijn

neemt niet weg dat als het anders was aangepakt (en iedereen (ik ook) riep dat al voor het begon dus het is niet een gevalletje van achteraf kakelen de kippen) dat het er nu een stuk beter uit had gezien in Bagdad.

je ziet ook die problemen met zwangere vrouwtjes die per ongeluk dood geschoten worden (terug ontopic ) dit moet je ook anders aanpakken, dan worden je militairen wat kwetsbaarder maar je hebt wel de kans dat je er eerder weg kunt (wat weer militairen scheelt).
pi_38534253
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:33 schreef sp3c het volgende:
ja het is niet overnacht gebeurt nee, kijk naar Bosnie, daar zijn nog steeds peacekeepers aanwezig (en echt nodig ook!) en die oorlog heeft maar 5 jaar geduurt, ik krijg alleen niet de indruk dat Westerse politici weten dat dit 10 tot 20 jaren projecten zijn

neemt niet weg dat als het anders was aangepakt (en iedereen (ik ook) riep dat al voor het begon dus het is niet een gevalletje van achteraf kakelen de kippen) dat het er nu een stuk beter uit had gezien in Bagdad.

je ziet ook die problemen met zwangere vrouwtjes die per ongeluk dood geschoten worden (terug ontopic ) dit moet je ook anders aanpakken, dan worden je militairen wat kwetsbaarder maar je hebt wel de kans dat je er eerder weg kunt (wat weer militairen scheelt).
Daarmee ga je voorbij aan de vraag of het uberhaupt nodig was om in te grijpen in die regio.
  zondag 4 juni 2006 @ 17:36:18 #281
70154 klez
pi_38534285
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:26 schreef Monidique het volgende:
Het is inderdaad een indicatie dat mensen hun eigen leven willen kunnen bepalen en democratie hoort daarbij. Als mensen zo moedig zijn om uren in de rij te gaan staan om hun stem te geven, terwijl pamfletten in een door burgeroorlog verscheurd land waarschuwen dat iedereen die gaat stemmen een potentiëel doelwit is, dan is het duidelijk dat democratie is wat men wil. Het is dan ook universeel, de macht van potentaten echter ook.
En soms moeten ze daar een handje bij geholpen worden, ook al is het slechts een kleine groep die beseft wat de voordelen zijn. Zo is het altijd gegaan, van de Franse revolutie tot Roemenie. Enige verschil in een totalitaire staat als Irak was dat dat handje van buiten moest komen.
  zondag 4 juni 2006 @ 17:36:18 #282
70154 klez
pi_38534286
[quote]Op zondag 4 juni 2006 17:26 schreef Monidique het volgende:

dubbel?
pi_38534339
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:36 schreef klez het volgende:

[..]

En soms moeten ze daar een handje bij geholpen worden, ook al is het slechts een kleine groep die beseft wat de voordelen zijn. Zo is het altijd gegaan, van de Franse revolutie tot Roemenie. Enige verschil in een totalitaire staat als Irak was dat dat handje van buiten moest komen.
Er valt wat te zeggen voor die uitspraak, ware het niet dat ik nog nooit argumenten heb gehoord WAAROM er een handje van buitenaf nodig was voor die mensen.
pi_38534408
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:36 schreef klez het volgende:

[..]

Om die democratie nu te krijgen wel, ja. Misschien was het anders over dertig jaar gebeurd. Ik weet het niet, maar dat is nu ook niet zo relevant. Mensen democratie gunnen, is nobel, maar niet altijd -eerder: vrijwel nooit- reden genoeg om een land binnen te vallen. Echter, toen het simpele feit er nu eenmaal was dat Saddam Hoessein verwijderd was, was onze enige optie die democratie te bevorderen en te steunen. Overigens was democratie natuurlijk niet de reden van de oorlog en is het te danken aan Sistani dat de verkiezingen er waren; Bush en de zijnen hadden liever een halve democratie waarop meer invloed uitgeoefend kon worden.
  Moderator zondag 4 juni 2006 @ 17:42:21 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38534440
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:29 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dat is nu dus juist mijn punt. Het feit dat er zulke groeperingen bestaan, en het feit dat de bevolking daar zelf blijkbaar niets tegen doet, geeft al aan dat de Irakeese bevolking nog niet klaar is voor democratie. Het is goed dat die mensen kunnen stemmen, maar wat denk je dat er gebeurt zodra de Amerikanen daar weggaan? De corruptie in Irak is zo groot dat het land binnen de kortste keren vervalt in chaos.
maar de bevolking doet er wel wat tegen, ze staan met zijn allen in ellenlange rijen buiten de recruteringsbureaus (met een nog groter gevaar voor eigen leven) om bij de veiligheidsdiensten te gaan, uiteindelijk zullen die het probleem op moeten lossen

dat kunnen ze nu nog niet nee en als de Amerikanen weggaan worden ze in de pan gehakt of komen ze niet opdagen voor hun werk de volgende dag
quote:
Het is makkelijk om een stabilizerende factor in een land, zoals een dictator, weg te nemen. Maar de Amerikanen zijn er niet in geslaagd die stabilizerende factor te vervangen voor iets anders, en dat was ze in mijn ogen ook nooit gelukt, omdat dat onmogelijk is. Ook in Europa is de democratisering van de samenleving een geleidelijk proces van binnenuit geweest, met zweet, bloed, en tranen. Door dat hele proces in een paar jaar te willen voltrekken hebben de Amerikanen een samenleving gecreeerd waarin het bestuurlijk apparaat volledig is verscheurd.
stabilizerende factor me reet

het was een brute moordenaar, opstanden werden enorm bloederig de kop in gedrukt, mensen die grappen maakten over de grote baas verdwenen met familie en al de gevangenis in, de Sji'ieten konden nog maar nauwelijks hun geloof uitoefenen, dat noem ik geen stabilizerende factor dat noem ik volkerenmoord!

nee dan zou ik de huidige situatie verkiezen boven de oude al is dat natuurlijk wat makkelijk van ons veilige tolerante landje onder de zeespiegel
quote:
Ik ben van mening dat dit niet opweegt tegen het oppakken van een dictator als Saddam. Ik had liever gezien dat dat vanuit de bevolking zelf opgezet zou zijn, desnoods met steun van de VS.
ja dat werkt nu eenmaal niet tegen een dergelijk regime, dat hebben we na de eerste golfoorlog wel kunnen zien, toen Saddam de vredesvoorwaarden ondertekende waar hij beloofde zijn burgers een beter leven te geven trokken zijn legers Nassiriyah binnen om iedereen te vermoorden
  zondag 4 juni 2006 @ 17:42:57 #286
70154 klez
pi_38534456
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:38 schreef Seneca het volgende:

[..]

Er valt wat te zeggen voor die uitspraak, ware het niet dat ik nog nooit argumenten heb gehoord WAAROM er een handje van buitenaf nodig was voor die mensen.
Die zijn er genoeg. Vraag het maar aan Max van der Stoel of Mient-Jan Faber, linkse "Icons" die regelmatig in het Irak van Saddam zijn geweest.
  zondag 4 juni 2006 @ 17:44:28 #287
102466 cappp
Ondertitel
pi_38534493
Goede TT, rukt het hele nieuwsbericht uit zijn verband.
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
  Moderator zondag 4 juni 2006 @ 17:45:34 #288
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38534517
ik vind dat een morele plicht

als ik op straat iemand zie struikelen dan help ik hem of haar ook overeind (ok ok, mijn eerste reactie is erom te lachen, dat geef ik toe )
  zondag 4 juni 2006 @ 17:47:09 #289
70154 klez
pi_38534554
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:42 schreef sp3c het volgende:

stabilizerende factor me reet
Precies. Ik begrijp ook niet hoe mensen het hun strot uitkrijgen.
Net zoiets als die 0% werkeloosheid van Adolf.
pi_38534647
Ach, een staat van terreur kan ook erg stabiel zijn. Fijn is alleen anders.
  zondag 4 juni 2006 @ 18:05:00 #291
70154 klez
pi_38534954
quote:
Op zondag 4 juni 2006 17:51 schreef Monidique het volgende:
Ach, een staat van terreur kan ook erg stabiel zijn. Fijn is alleen anders.
schijnstabiliteit. De belangrijkste oorzaak dat het nu zo ontspoort is de stalen heerschappij van Saddam de voorgaande 25 jaar, vermoed ik.
pi_38535109
De debaathificering, een grandioos mislukte onderneming, is waarschijnlijk inderdaad wel zo fel vanwege de intense haat die men, met name natuurlijk de Koerden en de sji'ieten, heeft tegen de partij, om het wrede karakter ervan. Ik denk niet dat het de belangrijkste oorzaak is, omdat volgens mij de burgeroorlog vermeden had kunnen worden en de oorzaken dus te vinden zijn ná de inval.
  Moderator zondag 4 juni 2006 @ 18:12:32 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38535147
het kan nog steeds voorkomen worden mits er de manier van handelen drastisch omgegooid wordt
  zondag 4 juni 2006 @ 18:19:03 #294
70154 klez
pi_38535308
quote:
Op zondag 4 juni 2006 18:12 schreef sp3c het volgende:
het kan nog steeds voorkomen worden mits er de manier van handelen drastisch omgegooid wordt
Helaas ontbreekt het volledig aan daadkracht bij de Bush regering inmiddels. Van Europa valt helemaal niets te verwachten.
En toch schat ik de kans dat de Irakis er zelf uitkomen hoger in dan veel criticasters.
Volgens de meeste van hen zou Irak allang óf totaal in oorlog liggen óf een islamitische staat à la Iran moeten zijn. De meeste Irakezen lijken hier toch echt geen zin in te hebben.

Ook heeft het Irak debacle -naast dat van de Bush regering- het totale failliet van Al-Qaida en soortgelijke extremisten aangetoond. Geen oprechte Arabier gelooft nog dat zij het beste voor hebben met het Midden-Oosten.
pi_38535853
Het is een staat a la Iran. En Al-Kaida, of soortgelijke terroristen, doet het nog vrij aardig.
pi_38537924
quote:
Op zondag 4 juni 2006 16:31 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dat waren agressors. De oorlog tegen Duitsland en Japan ging niet in de eerste plaats om het afzetten van een dictator, maar om het verdedigen van onze eigen vrijheid en democratie, die ons door de Duitsers was afgenomen.

Zie je dat verschil dan niet? Vechten voor democratie moet altijd van binnenuit komen, van de mensen zelf. Ik vraag me af of je de oorlog tegen Duitsland nog steeds als voorbeeld had aangedragen als we waren bevrijd door de Russen ipv de Amerikanen, en dus niet onze democratie teruggekregen hadden, maar de politieke overtuiging van de Soviets (het communisme) opgelegd hadden gekregen.

Voor de Irakezen is het precies hetzelfde. Zij krijgen een politieke overtuiging opgelegd door een ander land, een politieke overtuiging die niet uit henzelf komt, omdat ze daar nog niet klaar voor zijn, of misschien omdat ze hem helemaal niet willen. Dat doet er ook niet toe. Ik kan me in ieder geval goed voorstellen dat de Irakezen de Amerikanen juist als bezettingsmacht zien, ipv als bevrijders.
Duh, 'wij' hebben helemaal niet voor onze vrijheid gevochten, dat hebben anderen gedaan. En ik had het niet over 'ons' maar over de Duitsers en Japanners die werden veroverd en een democratisch bestel opgelegd kregen. Nadat hun dictators werden verdreven.
  Moderator zondag 4 juni 2006 @ 20:06:38 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_38538347
quote:
Op zondag 4 juni 2006 19:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

Duh, 'wij' hebben helemaal niet voor onze vrijheid gevochten, dat hebben anderen gedaan.
gelul!
pi_38542715
quote:
Op zondag 4 juni 2006 15:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lees eens mijn teksten in dit topic en ga niet af van een enkele opmerking. ik ben niet geneigd alles te herhalen.
Ik lees je posts heus wel, maar jij zegt dat de huidige problemen te danken zijn aan de soenieten ik bestrijd dat met argumenten. Wat jij vervolgens niet wilt weerleggen of wat dan ook.
-Rabia Al-Basri
pi_38545748
quote:
Op zondag 4 juni 2006 19:56 schreef HiZ het volgende:

[..]

Duh, 'wij' hebben helemaal niet voor onze vrijheid gevochten, dat hebben anderen gedaan. En ik had het niet over 'ons' maar over de Duitsers en Japanners die werden veroverd en een democratisch bestel opgelegd kregen. Nadat hun dictators werden verdreven.
Het eerste is gelul. Met het tweede heb je een punt. In het geval van Japan dan. Voor Hitler had Duitsland immers al een democratie. Net als Nederland voor de bezetting. Dan is het niet zo moeilijk om daar weer naar terug te keren, aangezien dezelfde mensen die Hitler hadden meegemaakt, ook democratie hadden meegemaakt. Datzelfde is in Irak niet het geval.
pi_38549948
quote:
Op zondag 4 juni 2006 20:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

gelul!
Ik zou zeggen bewijs dat maar eens. Met uitzondering van een uitzonderlijk klein groepje mensen heeft de Nederlandse bevolking de oorlog uitgezeten met de armen overelkaar. Vanachter de begonia's toekijkend hoe de Duitsers hun Joodse landgenoten weghaalden. Percentueel zijn er uit geen ander land meer Joden geslachtofferd op het altaar van de burgerlijke onverschilligheid dan in Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')