en als je er een normale kaart naast legt? kan je het dan niet uitvogelen?quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Deze kom ik steeds tegen, maar hier heb ik gewoon geen fuck aan, dat lijkt me duidelijk
[afbeelding]
Jaquote:Op dinsdag 7 november 2006 13:56 schreef Jaguarized het volgende:
Nog 1.
http://www.bueker.net/tra(...)/romania/romania.gif
Is dat wel een spoorkaart?
Niet nog andere spoorkaarten nodig? Of misschien kun je zelf wat spoorkaarten van exotische landen in dit topic zetten?quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Jadie had ik ook net gevonden
dat is precies het soort kaart wat ik zocht idd
Thx allZlotteken gaarne
offtopic, maar toch ff; jij deed toch mee met rondje nederland? heb je dta artikeltje in de rails erover gezien? stonden 'jullie' ook in vermeld.quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Waarom is er nergens op internet een beetje zinvolle spoorkaart van bijvoorbeeld een land als Roemenië te vinden? Of kijk ik gewoon niet goed genoeg?
Ik ben op zoek naar een spoorkaart waar je wat aan HEBT in ieder geval. Niet een ingescand ding, verkleind naar 580 px breed, zodat je geen enkele plaatsnaam meer kan lezen, en ook niet een glibberig geile flash-productie waar je wel kan inzoomen en zo, maar waar 3/4 van de lijnen en 95 % van de stations niet op staan
Gewoon, een goeie spoorkaart. Wil ik zoveel?
Ja klopt, maar dat was al 6 weken geleden of zo, dat dat in de rails stondquote:Op woensdag 8 november 2006 17:56 schreef Matness het volgende:
[..]
offtopic, maar toch ff; jij deed toch mee met rondje nederland? heb je dta artikeltje in de rails erover gezien? stonden 'jullie' ook in vermeld.
Bookmarkje waard voor iedereen die spoorkaarten zoektquote:
weet ik, maar hij ligt hier toevalligquote:Op woensdag 8 november 2006 22:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja klopt, maar dat was al 6 weken geleden of zo, dat dat in de rails stonden ze hadden idd gewonnen en zo
Daar hebben we al een heel mooi topic voor: Met de trein door Europaquote:Op dinsdag 7 november 2006 23:53 schreef UIO_AMS het volgende:
Niet nog andere spoorkaarten nodig? Of misschien kun je zelf wat spoorkaarten van exotische landen in dit topic zetten?
D'r klopt niets vanquote:Op donderdag 9 november 2006 16:47 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Daarvoor hebben we al een heel mooi topic voor: Met de trein door Europa
Alhoewel ik jullie deze niet wil onthouden (uit een folder van de Duitse Spoorwegen)
[afbeelding]
wie voelt zich hier nou verheven? Mr. "moet jij mij nou eens zien met hoe weinig ik kan rondkomen en ik vrienden kan maken met een fles jeneverquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:56 schreef mzungu het volgende:
Waar ik meestal maar weinig contact mee krijg zijn backpackers. Die voelen zich vaak (dus niet in alle gevallen, val me niet aan) verheven boven andere reizigers, omdat ze het zogenaamd allemaal wel weten hoe het reizen en het leven in elkaar steekt (vooral in India heb je dat, maar dat is weer een ander verhaal). Met hun knoerten van rugzakken (wat gaat daar allemaal in joh) voelen ze zich groter dan iemand (zoals ik) die een simpel sporttasje bij zich heeft (en wel zijn kleding overal laat stomen of wassen). Iemand die zijn haar deze week al wél een keer heeft gewassen en die niet per se op sandalen of tussen-de-teen-slippers hoeft te lopen!
Ik ben benieuwd naar je reisverslagquote:Op donderdag 1 juni 2006 15:46 schreef edsuit het volgende:
Ik ga in augustus 2 a 2,5 week door Noorwegen en Zweden treinen. Scanrail en Interrail bieden ongeveer hetzelfde voor dat gebied, maar Interrail is voor mij wat voordeliger. Ik neem dan een ticket voor 16 dagen.
Heen vlieg ik naar Oslo en terug ga ik eerst naar Berlijn met de Berlin Night Express (zit zowel bij Scanrail of bij Interrail inbegrepen), en vanaf daar vlieg ik weer naar Nederland. Dat doe ik enerzijds omdat ik vanaf Stockholm niet echt goedkope vluchten kon vinden, en anderzijds ben ik nog nooit in Berlijn geweest, misschien blijf ik daar ook nog wel een dag of twee.
Over een tijdje ga ik nog wel een topic openen over m'n reis.. uiteraard komt er een reisverslag
Is iemand wel eens de Inlandbanan (Inland Railway) door Zweden gedaan? Ik ben van plan om die voor een groot gedeelte te nemen (Gallivare tot Ostersund), maar dat is wel een lange dag in de trein en ik heb het idee dat de route wel mooi is maar veel van hetzelfde..
Dan schijnt het ook dat je voor de meeste lange-afstandstreinen, ook overdag, moet reserveren, anders zitten ze vaak vol. Iemand daar ervaring mee?
[reisverslag] Interrailen door Noorwegen en Zwedenquote:Op donderdag 16 november 2006 19:36 schreef poohy het volgende:
Ik ben benieuwd naar je reisverslagHeb je er eentje gemaakt? Kan namelijk niets vinden. Ben namelijk erg benieuwd naar treinreizen in Scandinavie.
Bedanktquote:Op donderdag 16 november 2006 20:16 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
[reisverslag] Interrailen door Noorwegen en Zweden
In het oosten van Europa kan ik je aanraden om wel voor hostels te gaan. Kamperen is vaak buiten de stad en niet echt bereikbaar. Tenzij je natuurlijk juist voor de rust van de natuur gaat interrailen. Hostels zijn er ook zeker niet duur, kijk voor tips, reviews en prijzen op www.hostelworld.com of www.hostelz.com.quote:Op zondag 19 november 2006 13:50 schreef Europees het volgende:
Ik ben benieuwd naar hoeveel jullie uitgaven (ongeveer) op een dag, en wat je er dan voor deed (shoppen, musea etc.). Dan kan ik voor mezelf een indicatie maken
Bedankt, hadden we geen rekening mee gehouden!quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:31 schreef T-Infinity het volgende:
Heb je er wel rekening mee gehouden dat het zonesysteem in Juli niet meer bestaat? Vanaf april wordt het hele interrailsysteem weer omgegooid (in jouw geval misschien ook duurder bij de huidige route).
Meer informatie kun je vinden op www.treinreiswinkel.nl bij rondreistickets en dan interrail.
Je wilt vrij veel bezoeken in zo'n korte tijd, ik weet niet of je dat gaat lukken zonder echt alles the rushen. Ik ben zelf een maand weg geweest en we hebben Parijs, Barca, Costa brava, Nice en Monaco (dagje), rome, venetie, ljubljana, budapest en praag bezocht. We wouden vanuit rome eigenlijk naar athene gaan en dan naar istanbul maar we kwamen er achter als we dat zouden doen dat we dan eigenlijk geen tijd meer overhadden om op de terug weg vanuit istanbul iets te bezoeken. Houdt er rekening mee dat istanbul toch wel in de uithoek ligt en de treinverbinding niet al te best zijn (van wat ik heb gehoord). Je bent dus al snel een paar dagen bezig om er naartoe en weg te komen. Qua hostels hebben wij de meeste eigenlijk gevonden via hostelworld.com of hostelsclub.com ofzo. We zijn er achter gekomen dat het toch best handig is om vooruit te boeken. Ten eerste kan je makkelijk zien welke hostels leuk zijn en die dan gelijk reserveren, en je hebt een mooi overzicht van de prijzen; je wordt dus niet op het laatste moment afgezet als je wanhopig nog snel naar een hostel zoekt. We zijn 2x zonder te boeken een stad binnen gegaan; bij venetie pakte het goed uit, een dorm gevonden voor 18 euro p.p nacht (super goedkoop voor venetie). De 2e keer was in praag. We kwamen vrijlaat aan en we waren in de veronderstelling dat er wel hordes mensen op het station zouden staan om je een slaapplek aan te smeren; dat was de ervaring die we in de meeste andere steden hadden gehad. Helaas dus, er was haast niemand. We zijn toen maar gaan lopen en het eerste hostel genomen. Het was echt waardeloos, een of ander studentencomplex dat in de zomer diende als hostel. We moesten onszelf de kamer inbreken... We hadden niks van een sleuter ofzo omdat de andere gasten die al hadden maar die waren dus neit op de kamer... Volgende dag gelijk maar een ander hostel gezocht...quote:Op donderdag 25 januari 2007 18:15 schreef Vogel87 het volgende:
Wij (een vriend van mij en ikzelf) hadden het plan om met interrail door zone C en zone G te gaan reizen. In een tijdsbestek van ongeveer 20 dagen willen we dan ongeveer door de volgende steden: Milaan, Venetie, Florence, Rome, Napels, Athene, Istanboel, Thessaloniki, Wenen, Berlijn - waarbij we dus ook van Griekenland naar Turkije gaan.
Nu hebben we ervaringen nodig, dit topic is erg handig natuurlijkmaar eigenlijk hebben we nog wat meer info nodig om rekening mee te houden;
- waar kun je goede hostels vinden in bovengenoemde steden?
- kunnen we dit evt. al reserveren of is dat ook goed te doen op de 'bonnefooi'?
- hoe duur zal het eten ongeveer zijn in de landen/steden waar we verblijven? (Italie zal wel duur zijn?)
- wat zijn de lengtes van de reistijden ongeveer?
- hoe duur zijn de toeslagen als je bijv. slaaptreinen/extra snelle treinen neemt?
- Is het aan te raden om bijv. een slaapzak mee te nemen of is dit slechts overtollige bagage?
Als iemand verder nog aanraders heeft om te bezichtigen, dingen die we absoluut mee moeten nemen of zaken waar we voor op moeten passen, dan horen we dat natuurlijk ook graag!
Het lijkt ons erg leuk om de vakantie eens op deze manier in te vullen, zeker omdat je dan ook veel onverwachte dingen meemaakt en veel ziet. We moeten nog wel een goede planning maken hoe lang we voor elke stad uittrekken, maar voor nu zijn we dus veel info aan het verzamelen. We zijn dan van plan om aankomende zomer in juli te gaan touren met Interrail. Alvast bedankt voor de reacties!
Heel erg bedankt!quote:
Aight. Als je 10 van je 22 dagen wilt reizen wordt het een euro of 70 goedkoper...alleen wordt plannen dan onoverkomelijk.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:02 schreef Europees het volgende:
Houd er rekening mee dat het ''zone'' gedeelte weg zal gaan. Je moet voortaan per land gaan betalen, met een vast aantal reisdagen. Ook zal Marokko weggaan. Op www.treinreiswinkel.nl kan je mee informatie vinden in het interrail gedeelte.
Eu.
quote:InterRail vanaf 1 april 2007 Nieuw, uitgebreider en voordeliger!
Met ingang van 1 april 2007 worden Interrail en EuroDomino samengevoegd en compleet vernieuwd. Hierdoor wordt het rondreizen per trein veel aantrekkelijker en voordeliger.
Wat wijzigt?
Interrail en EuroDomino worden samengevoegd tot InterRail
Nieuw
InterRail Global Pass voor 31 landen in Europa (Oostenrijk, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, Tsjechië, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, Griekenland, Hongarije, Italië, Luxemburg, Montenegro, Nederland, Noord Ierland, Noorwegen, Polen, Portugal, Ierland, Macedonië, Roemenië, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zwitserland, Zweden, Turkije, Attica ferries Italië-Griekenland)
InterRail One Country Pass voor één land
Ook InterRail 1e klas (alleen vanaf 26 jaar)
Wie doet niet meer mee? Marokko
Wie doet wel weer mee? Spanje, Frankrijk en Italië
Toeslagen: informatie is vanaf februari 2007 verkrijgbaar
Geldigheid?
InterRail Global Pass
5 dagen binnen 10 dagen (flexi), 10 dagen binnen 22 dagen (flexi), 22 dagen aaneengesloten, 1 maand aaneengesloten
InterRail One Country Pass
3 dagen binnen 1 maand (flexi), 4 dagen binnen 1 maand (flexi), 6 dagen binnen 1 maand (flexi), 8 dagen binnen 1 maand (flexi),
Tickets zijn niet geldig in land waar men woonachtig is, korting op tickets tot aan de grens.
Tarieven:
InterRail Global Pass voor 31 landen
v.a. 26 j. 1e klas v.a. 26 j. 2e klas 12 – 25 j.
5 dgn binnen 10 dagen 329 249 159
10 dgn binnen 22 dagen 489 359 239
22 dagen aaneengesloten 629 469 309
1 maand aaneengesloten 809 599 399
Dankquote:Op maandag 29 januari 2007 16:57 schreef FritsBom het volgende:
Voor andere geinteresseerden:
Hey K.V, heel erg bedankt voor je info!quote:Op zondag 28 januari 2007 01:45 schreef K.V. het volgende:
Hey Vogel87!
Leuk dat je op reis wil gaan met de trein in Europa.
- knip -
Ik zou zeggen, denk nog eens goed na over je reisplan..Dan wordt het zeker weten een leuke trip!!![]()
Je kan bij aankoop bij het NS internationaal loket al een beperkt aantal reserveringen maken. Voor de rest moet je vrijwel overal ter plekke even langs het loket of bij het instappen naar de conducteur om je reservering of toeslag te betalen. Dat staat per land als het goed is ook in de handleiding die je bij aankoop krijgt.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 20:06 schreef Vogel87 het volgende:
Waar wij ons nu zorgen over maken is het volgende: in hoeverre moet je de treinen van te voren reserveren en waar kan dat? De site van Deutsche Bahn geeft bijvoorbeeld ook geen kosten voor reserveren en toeslagen. Weet iemand hoe het hele reserveren van treinen in z'n werk gaat - de site van de Italiaanse spoorwegen is zo mogelijk nog onduidelijker dan die van de Duitse. We hebben al verschillende sites gekeken, waar allemaal opstaat dat je moet reserveren, maar hoe dit kan (ook met interrail-kaart) is nergens beschreven.
Spitstreinen en belangrijke routes zitten in Duitsland altijd vol. Je kan van te voren nog een reservering uit de automaat halen en daarmee op de 'freigeben' plaatsen gaan zitten. Die zijn er speciaal voor de last minute reserveringen. (en daar zul je dus ook altijd mensen vanaf moeten jagen als je een reservering hebt). Als je interrailt kan ik je overigens de langzamere route kangs de Rijn aanraden tussen Keulen en Frankfurt. Scheelt je toeslag (26 euro?) en je ziet nog eens wat.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:31 schreef Fogel het volgende:
Als je in Duitsland met de ICE gaat, kan ik je sterk aanraden om een plaatsreservering te nemen (op de route Keulen-Frankfurt was het 3.50¤). Op de heenweg heb ik moeten staan en op de terugweg iemand van mijn gereserveerde stoel af moeten jagen. De trein was beide keren afgeladen vol.
Zoek wel even hoelang je vantevoren de stoel moet reserveren. Ik kon ter plekke zo'n 15-20 minuten voor vertrek in ieder geval geen plek meer reserveren.
Ik heb bij een loket geboekt, hele vriendelijke en behulpzame vent die ook meteen uitlegde hoe je het beste bij de beurs kon komen in Keulen en er zich voor verontschuldigde dat hij voor de trip Frankfurt-Keulen helaas geen plek kon reserveren omdat het te kort voor vertrek zou zijn. Er lijkt dus wel een tijdslimiet te zijn!? Ik neem aan dat hij wel gezegd had dat ik dan maar naar zo'n automaat zou moeten gaan.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:36 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Spitstreinen en belangrijke routes zitten in Duitsland altijd vol. Je kan van te voren nog een reservering uit de automaat halen en daarmee op de 'freigeben' plaatsen gaan zitten. Die zijn er speciaal voor de last minute reserveringen. (en daar zul je dus ook altijd mensen vanaf moeten jagen als je een reservering hebt). Als je interrailt kan ik je overigens de langzamere route kangs de Rijn aanraden tussen Keulen en Frankfurt. Scheelt je toeslag (26 euro?) en je ziet nog eens wat.
Kan ook zijn dat je alleen op het laatste moment kan reserveren als je een Bahncard hebt.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 23:44 schreef Fogel het volgende:
Er lijkt dus wel een tijdslimiet te zijn!? Ik neem aan dat hij wel gezegd had dat ik dan maar naar zo'n automaat zou moeten gaan.
Dat heeft ook weinig zin om daar een kaart voor te kopen; voor nog geen 30 euro ben je in de eerste klas van Tanger in Marrakech => http://www.oncf.ma/scripts/tarifs1.aspquote:Op woensdag 4 april 2007 23:50 schreef The.PhantoM het volgende:
tering, waarom doet marokko dit jaar niet mee aan interrail?? Was net van plan om er dit jaar naar toe te gaan...
Waar heb je die treinkaart gekocht?quote:Op donderdag 5 april 2007 13:54 schreef Roellio het volgende:
Net een grote treinkaart van heel Europa gekocht en een spiksplinternieuwe 'Europe on a shoestring'.
Zin in de zomervakantie!
Frank en Vrij, een klein winkeltje in Alkmaar dat helemaal ramvol zit met reisboeken, kaarten etc.quote:Op maandag 9 april 2007 12:02 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]
Waar heb je die treinkaart gekocht?
Het is wel ver weg. Alhoewel je natuurlijk nog een stukje zou kunnen afsteken door met Ryanair of Easyjet vanuit Marokko naar Spanje terug te vliegen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:16 schreef Roellio het volgende:
Ik ga wel 31 dagen. Dan zou het toch wel te doen moeten zijn?
Kijk, als ik voor 100 euro extra in Marrakech zit doe ik het, wordt het serieus meer dan vind ik 't te gek.
Klinkt tof, maar wat betaal je nu voor deze hele trip (een schatting)?quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:27 schreef Roellio het volgende:
Dan wordt het waarschijnlijk zoiets:
Hilversum - Parijs
Parijs - Irun
Irun - Lissabon
Lissabon - Madrid
Madrid - Valencia
Valencia - Barcelona
Barcelona - Carcassonne
Carcassonne - Venetië
Venetië - Rome
Rome - Pompeï
En vanaf daar even kijken hoe ik qua tijd en geld zit.
Je kunt vaak al voor 19 euro pp enkele reis die trein boeken (een enkeltje normale prijs A'dam-Arnhem is duurder), maar 136 is ook wel OK. Voor die prijs is het goed te doen. De vier keer dat ik er in zat was het erg rustig en had ik geen probleem met die stoelen. Als je zou willen kun je er in slapen, zolang er maar niet iemand voor of achter je zit. Alle keren zat ik direct bij het kofferruim, waardoor je meer beenruimte hebt.quote:Op zaterdag 14 april 2007 23:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat zijn de ervaringen met de CityNightLine naar Zurich? De nachttrein vanaf Amsterdam CS. Ik heb de laatste twee pagina's doorgescand, maar kwam niet zo snel iets tegen.
We gaan de eerste week van Mei met de CNL naar Zurich voor maar 136e in totaal voor 2 personen. Was een speciaal tarief - wel de goedkope reisstoelen. Dus geen ligplaatsen oid.
Weet iemand hoe het is qua drukte? Of de trein afgeladen vol is? Of het eventueel mogelijk is bij leegte van de coupe meerdere stoelen in gebruik te nemen zodat je toch liggend kan slapen?
Weet je zeker dat je het over de CNL hebt, en niet over de normale Duitse nachttrein, want die stoelen zijn inderdaad niet geschikt om in te slapenquote:Op zaterdag 14 april 2007 23:51 schreef ultra_ivo het volgende:
Die stoelen zijn een totale ramp. Je kunt er amper in liggen, laat staan fatsoenlijk slapen. Na een paar doorwaakte nachten heb ik besloten dat de 10 Euro extra voor een ligplaats het meer dan waard zijn. Deze ligstoelen zijn qua kwaliteit vergelijkbaar met een overvolle Russische 4e (!) klas nachttreinwagon, eentje die je zelden op de hoofdlijnen daar aantreft.
Keulen - Wenen, Keulen-München en Keulen-Berlijn, met die nachttreinen heb ik ervaring. CNL heeft dacht ik hetzelfde materieel als het gewone nachttreinennet. Haalt het bij lange na niet bij het Russische nachttreinennet.quote:Op zondag 15 april 2007 00:01 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je het over de CNL hebt, en niet over de normale Duitse nachttrein, want die stoelen zijn inderdaad niet geschikt om in te slapen
Dat zijn inderdaad de zeer ouderwetste bakken voor zover ik weet.quote:Op zondag 15 april 2007 00:14 schreef ultra_ivo het volgende:
Keulen - Wenen, Keulen-München en Keulen-Berlijn, met die nachttreinen heb ik ervaring. CNL heeft dacht ik hetzelfde materieel als het gewone nachttreinennet. Haalt het bij lange na niet bij het Russische nachttreinennet.
Met die aanbieding die hier staat van een paar weken terug, kon je gewoon met de dagtrein een retourtje München krijgen voor 78 euroquote:Op zondag 15 april 2007 00:11 schreef Jaguarized het volgende:
19 euro is best goedkoop, kan het alleen niet vinden. Ik kom nu niet lager dan 29 maar dat is nauwelijks boekbaar. Naar München dan.
Als je naar Basel of verder gaat, heb je dat soort stoelenquote:Op zondag 15 april 2007 10:28 schreef PeRi het volgende:
Zijn het deze stoelen? Denk dat we het wel overleven dan.
Dat is nogal een verschil, naar budapest op de fiets óf met de treinquote:Op zondag 15 april 2007 11:31 schreef ErikT het volgende:
Ik wil misschien ook iets met treinen deze zomer. Ik wil iig naar Sziget, misschien op de fiets, misschien met de trein. Moet nog zien. Dit is iig een nuttig topic.
Daarom moet ik nog zienquote:Op zondag 15 april 2007 22:20 schreef mynick het volgende:
[..]
Dat is nogal een verschil, naar budapest op de fiets óf met de trein![]()
Als je tijdens het kopen van je ticket 25 bent kan je gewoon het ticket t/m 25 jaar kopen.quote:Op maandag 16 april 2007 01:09 schreef SpecialGuest het volgende:
Ik overweeg ook om dit jaar met InterRail te gaan. Het komt waarschijnlijk zo uit dat mijn 26e verjaardag binnen de 22 dagen valt, weet iemand of ik nu wel een kaart tegen het jongerentarief kan kopen?
1500 euroquote:Op woensdag 11 april 2007 14:39 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Klinkt tof, maar wat betaal je nu voor deze hele trip (een schatting)?
Weet je dat zeker? Maar hoe gaat dat met controle in de trein, moet je ook je ID-kaart laten zien? Ik wil niet het risico lopen dat ik door een of andere Franse conducteur de trein uitgezet word.quote:Op maandag 16 april 2007 11:29 schreef mynick het volgende:
[..]
Als je tijdens het kopen van je ticket 25 bent kan je gewoon het ticket t/m 25 jaar kopen.
Ja, dat weet ik zeker. tenminste, het is wat ze aan het NS loket vertelden tegen een kennis van me, die heeft er ook geen problemen mee gehad. Je moet officieel naast je Interrailkaart ook je ID-kaart laten zien. In de praktijk vragen ze daar eigenlijk nooit naar en als ze dat wel doen kijken ze hooguit of de naam overeenkomt.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:16 schreef SpecialGuest het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Maar hoe gaat dat met controle in de trein, moet je ook je ID-kaart laten zien? Ik wil niet het risico lopen dat ik door een of andere Franse conducteur de trein uitgezet word.![]()
Ja, voor de uitvinding van de goedkope vliegtickets was dat heel gewoon. Zeker als je in de zomer gaat is het geen probleem om een Amerikaan of Australiër tegen te komen in de trein die van Rome naar Amsterdam via Barcelona en Praag reizen in twee weken...quote:Op donderdag 19 april 2007 21:33 schreef SpecialGuest het volgende:
Zijn er hier ook mensen die in hun eentje hebben ge-InterRailed? Ik kan waarschijnlijk niemand zo gek krijgen om mijn reisgenoot te worden, en heb totaal geen ervaring met in mijn eentje in het buitenland rondreizen, overnachtingen regelen enzo... Is dat een beetje te doen?
Nee, maar het is wel verstandig als je op tijd op het station bent om te zien waar het rijtuig stopt waar je in moet zitten (staat op een apart bord op het perron) om te voorkomen dat je plotseling heel ergens anders uitkomt...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:00 schreef PeRi het volgende:
Moet je bij de CNL nog een bepaalde tijd vantevoren inchecken oid? Of is het gewoon net als bij een 'normale trein'?
Ja dat sowieso, echt minstens een kwartier vantevoren daar zijn, het liefst nog eerder. Komt goed dus. Thanks!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:45 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel verstandig als je op tijd op het station bent om te zien waar het rijtuig stopt waar je in moet zitten (staat op een apart bord op het perron) om te voorkomen dat je plotseling heel ergens anders uitkomt...
Binnen 5 dagen is dat. Maar als je alleen heen en weer naar Praag gaat en niets anders wil gaan zien, dan zijn er goedkopere mogelijkheden.quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, kan ik met een InterRail Global Pass voor 160 euro naar Tsjechië (praag) en terug binnen 10 dagen? (Via Deventer -> Berlijn -> Praag ?).
Hmm oke dan begrijp ik die flex nog niet zo maargoed, het is wel de bedoeling ja om alleen maar naar Praag te gaan. Welke goedkopere mogelijkheden bedoel je?quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Binnen 5 dagen is dat. Maar als je alleen heen en weer naar Praag gaat en niets anders wil gaan zien, dan zijn er goedkopere mogelijkheden.
En bij de 159 euro komen ook nog enkele euro reserveringskosten voor de treinen, afhankelijk van welke je neemt.
Jongeren 2e klas
5 dagen ¤ 159
10 dagen ¤ 239
22 dagen ¤ 309
1 maand ¤ 399
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |