abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43399901
quote:
Op donderdag 9 november 2006 16:47 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Daarvoor hebben we al een heel mooi topic voor: Met de trein door Europa


Alhoewel ik jullie deze niet wil onthouden (uit een folder van de Duitse Spoorwegen)

[afbeelding]

D'r klopt niets van
pi_43494180
Klopt het dat je ook naar Marokko kan met de Interrail kaart? Marakesh en Casablanca lijkt me bijvoorbeeld een leuk alternatief met deze kaart..
pi_43494200
F. Spanje, Portugal, Marokko
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  zondag 12 november 2006 @ 23:57:40 #124
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_43494850
heb aflgelopen zomer met een vriend een maand door europa gereisd. Was echt leuk en super veel gezien.

Eerste stop Parijs, geweldige stad Ook gelijk mijn favo stad van de reis. Next stop Barcalona, vondt ik persoonlijk tegenvallen. Daarna naar een camping gegaan in Parafrugell ofzo, ergens in de costa brava. Was echt super helder water en daar hebben we een paar dagen uitgerust na die 2 steden. Daarna doorgegaan naar Rome, maar voordat we daar aankwamen hadden we een stopover van 12 uur in Nice. Zijn toen die dag naar Monaco geweest, jezus wat een pats paradijs is het daar. Die dag was het ook super warm. We waren erg moe en uitgeput en hebben daardoor niet echt kunnen geniten van Monaco en Nice. Aan het eind van de dag met met kleren en al onder de douche gesprongen op het strand van Nice; we hadden geen zin om te gaan betalen om ergens te kunnen douchen. Lekker opgefrist en wel gingen we een helse treinreis tegemoet naar Rome. Met z'n 5'en in een kleine kut coupe moesten we over elkaar heen slapen. En juist de kleinste chinees neemt weer eens de meeste plek in .

Een aantal dagen in Rome geweest en veel opgetrokken met twee Amerikanen waarvan er 1 nogal geschift was. Maar wel leuk, hij had ene megafoon weten te ronselen van een of andere neger op straat voor 5 dollar. Dus daar nog wat fun mee gehad vanaf hte balkon van ons hostel

Vanuit Rome naar Venice gegaan. Ook hier een aantal dagen gebleven en van Venice naar mijn geboorteplaats Ljubljana en daar bij familie geslapen. Het een en ander bezocht in deze stad en toen zijn we na 3 dagen verder gegaan naar Budapest. En vanuit Budapest naar Praag.

Dit is een beetje in het kort wat wij gedaan hebben.
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_43543590
Ik ben ook gek op treinen, vooral Europa is een ultiem treincontent (afstanden zijn relatief klein en spoornetwerk groot). Maar treinen moet je alleen doen als je de tijd hebt, anders is het zonde. Bovendien moet je niet de instelling hebben om op een bestemming te komen, omdat dán pas je vakantie begint. Het moment dat je in Utrecht (of waar dan ook in Nederland) op de trein stapt is je reis begonnen. De trein ís de vakantie! Daar moet je van houden. Dat moet ook bij je passen. Het leuke van de trein is, dat je altijd mensen tegenkomt waarmee je spreekt of omgaat. Veel meer dan in het vliegtuig of ander vervoermiddel. Overdag eet je wat, drink je wat, leest een boekje, praat met elkaar, speelt een spelletje, slaap je nog wat of kijk je lekker naar buiten. 's Avnds kom je in gesprek met de andere mensen in de trein. Meestal onder het genot van een biertje of sterke drank...lekker ouwehoeren over politiek, het leven of gewoon over voetbal! Meestal neem ik een fles sterke dank mee, dat typisch Nederlands is (bessen- graanjenever, of een fles Boswandeling). Zoiets tevoorschijn halen is het toverwoord. Je kunt natuurlijk de pech hebben dat je bij een gezin met twee kleine kinderen in de coupe zit, maar dan vind je altijd wel iemand met het zelfde lot als jij en ga je lekker op de gang of in de restauratiewagen ziten (ervaring leert dat de conducteur ook wel vaak in is voor een biertje). Je bouwt echt vriendschappen op op dat moment, eeuwige vriendschappen die duren tot één van de twee de trein uit moet! Hoewel ik ook wel eens bij een Oekrainer in Kiev op de kamer gelegen, omdat we besloten nog effe een avondje door te trekken in zijn hoofdstad!
Waar ik meestal maar weinig contact mee krijg zijn backpackers. Die voelen zich vaak (dus niet in alle gevallen, val me niet aan) verheven boven andere reizigers, omdat ze het zogenaamd allemaal wel weten hoe het reizen en het leven in elkaar steekt (vooral in India heb je dat, maar dat is weer een ander verhaal). Met hun knoerten van rugzakken (wat gaat daar allemaal in joh) voelen ze zich groter dan iemand (zoals ik) die een simpel sporttasje bij zich heeft (en wel zijn kleding overal laat stomen of wassen). Iemand die zijn haar deze week al wél een keer heeft gewassen en die niet per se op sandalen of tussen-de-teen-slippers hoeft te lopen!

Maar goed mijn reizen:

Ik heb ook een keer een intterrail gedaan (of eurodomino) via Duistland(Frankfurt, München) naar Oostenrijk(Graz) naar Hongarije (Budapest, Siofok*) naar Kroatë terug naar Oostenrijk (Wenen) en via Slowakije (wat eigenlijk heel erg om is) door Duistland naar Denemarken (Aarhus en kopenhagen) weer terug naar Nederland.

* Siofok aan het balatonmeer een week gebleven....Dat raad ik iedereen af. Daar is niks te doen, of je moet houden van 15 jarige Duitse jongetjes, want daar zijn er zat van! Je herkent ze meestal aan het feit dat ze met de verhouding 1/10 om evenoude Duitse meisjes heen staan te dansen / draaien.Dus wie wil neuken kan beter niet naar Siofok gaan!

Voor de rest heb ik wel eens van Nederland naar Peking getreind. Ben ik via het hele oostblok naar Istanbul gegaan (via frankrijk terug). En ga ik ook nog eens naar Athene met de trein (heb nu minder tijd aangezien in geen student meer ben). En heb ik nog wat kleine reisjes gemaakt door Zweden, naar Zuid Frankrijk, Praag, Kiev, Polen, Oostenrijk, Zwitserland en Spanje, dus ervaring heb ik wel met treinreizen, en tegen mensen die nét gaan studeren zeg ik altijd dat ze gewoon zo nu en dan op de trein moeten stappen naar een onbekende bestemming....Nu hebben ze de tijd nog!
  dinsdag 14 november 2006 @ 17:49:54 #126
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_43549646
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 14:56 schreef mzungu het volgende:

Waar ik meestal maar weinig contact mee krijg zijn backpackers. Die voelen zich vaak (dus niet in alle gevallen, val me niet aan) verheven boven andere reizigers, omdat ze het zogenaamd allemaal wel weten hoe het reizen en het leven in elkaar steekt (vooral in India heb je dat, maar dat is weer een ander verhaal). Met hun knoerten van rugzakken (wat gaat daar allemaal in joh) voelen ze zich groter dan iemand (zoals ik) die een simpel sporttasje bij zich heeft (en wel zijn kleding overal laat stomen of wassen). Iemand die zijn haar deze week al wél een keer heeft gewassen en die niet per se op sandalen of tussen-de-teen-slippers hoeft te lopen!
wie voelt zich hier nou verheven? Mr. "moet jij mij nou eens zien met hoe weinig ik kan rondkomen en ik vrienden kan maken met een fles jenever "
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_43570205
Ja hoor.....jij hebt gelijk!
  donderdag 16 november 2006 @ 19:36:01 #128
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_43618512
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:46 schreef edsuit het volgende:
Ik ga in augustus 2 a 2,5 week door Noorwegen en Zweden treinen. Scanrail en Interrail bieden ongeveer hetzelfde voor dat gebied, maar Interrail is voor mij wat voordeliger. Ik neem dan een ticket voor 16 dagen.
Heen vlieg ik naar Oslo en terug ga ik eerst naar Berlijn met de Berlin Night Express (zit zowel bij Scanrail of bij Interrail inbegrepen), en vanaf daar vlieg ik weer naar Nederland. Dat doe ik enerzijds omdat ik vanaf Stockholm niet echt goedkope vluchten kon vinden, en anderzijds ben ik nog nooit in Berlijn geweest, misschien blijf ik daar ook nog wel een dag of twee.
Over een tijdje ga ik nog wel een topic openen over m'n reis.. uiteraard komt er een reisverslag

Is iemand wel eens de Inlandbanan (Inland Railway) door Zweden gedaan? Ik ben van plan om die voor een groot gedeelte te nemen (Gallivare tot Ostersund), maar dat is wel een lange dag in de trein en ik heb het idee dat de route wel mooi is maar veel van hetzelfde..

Dan schijnt het ook dat je voor de meeste lange-afstandstreinen, ook overdag, moet reserveren, anders zitten ze vaak vol. Iemand daar ervaring mee?
Ik ben benieuwd naar je reisverslag Heb je er eentje gemaakt? Kan namelijk niets vinden. Ben namelijk erg benieuwd naar treinreizen in Scandinavie.
pi_43619845
quote:
Op donderdag 16 november 2006 19:36 schreef poohy het volgende:
Ik ben benieuwd naar je reisverslag Heb je er eentje gemaakt? Kan namelijk niets vinden. Ben namelijk erg benieuwd naar treinreizen in Scandinavie.
[reisverslag] Interrailen door Noorwegen en Zweden
  donderdag 16 november 2006 @ 20:28:19 #130
129759 poohy
gelegenheidsfokster
pi_43620073
quote:
Bedankt
pi_43681013
DE site voor dit soort lol

http://www.seat61.com/
  zondag 19 november 2006 @ 13:50:38 #132
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_43682962
Hey,

Het lijkt me zeer leuk om te gaan interrailen in Zone D of G van de zomer. Ik zit alleen beetje te dubben over hoeveel geld ik ongeveer nodig zal hebben? Het liefste ga ik gewoon kamperen dus geen hotels of iets dergelijks, paar keer uit eten en af en toe en wat alcohol gaat er ook wel in

Ik ben benieuwd naar hoeveel jullie uitgaven (ongeveer) op een dag, en wat je er dan voor deed (shoppen, musea etc.). Dan kan ik voor mezelf een indicatie maken

Alvast bedankt


Eu

[ Bericht 8% gewijzigd door Europees op 19-11-2006 15:18:51 ]
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
pi_43698110
quote:
Op zondag 19 november 2006 13:50 schreef Europees het volgende:
Ik ben benieuwd naar hoeveel jullie uitgaven (ongeveer) op een dag, en wat je er dan voor deed (shoppen, musea etc.). Dan kan ik voor mezelf een indicatie maken
In het oosten van Europa kan ik je aanraden om wel voor hostels te gaan. Kamperen is vaak buiten de stad en niet echt bereikbaar. Tenzij je natuurlijk juist voor de rust van de natuur gaat interrailen. Hostels zijn er ook zeker niet duur, kijk voor tips, reviews en prijzen op www.hostelworld.com of www.hostelz.com.

In Italië, met name aan de oostkust zul je wel veel bereikbare campings vinden, maar die staan al snel vol met feestvierende tieners. En de echte interrailer gaat natuurlijk kamperen in het centrum van Florence

Wat je uitgeeft... de rekening van het hostel of camping is meestal lager dan de drankrekening in de bar van het hostel of de camping, maar als je echt low-cost wil leven dan koop je je spullen in de grotere supermarkten, waar je ongeveer hetzelfde betaald als hier in Nederland.
pi_45668288
Wij (een vriend van mij en ikzelf) hadden het plan om met interrail door zone C en zone G te gaan reizen. In een tijdsbestek van ongeveer 20 dagen willen we dan ongeveer door de volgende steden: Milaan, Venetie, Florence, Rome, Napels, Athene, Istanboel, Thessaloniki, Wenen, Berlijn - waarbij we dus ook van Griekenland naar Turkije gaan.

Nu hebben we ervaringen nodig, dit topic is erg handig natuurlijk maar eigenlijk hebben we nog wat meer info nodig om rekening mee te houden;

- waar kun je goede hostels vinden in bovengenoemde steden?
- kunnen we dit evt. al reserveren of is dat ook goed te doen op de 'bonnefooi'?
- hoe duur zal het eten ongeveer zijn in de landen/steden waar we verblijven? (Italie zal wel duur zijn?)
- wat zijn de lengtes van de reistijden ongeveer?
- hoe duur zijn de toeslagen als je bijv. slaaptreinen/extra snelle treinen neemt?
- Is het aan te raden om bijv. een slaapzak mee te nemen of is dit slechts overtollige bagage?

Als iemand verder nog aanraders heeft om te bezichtigen, dingen die we absoluut mee moeten nemen of zaken waar we voor op moeten passen, dan horen we dat natuurlijk ook graag!

Het lijkt ons erg leuk om de vakantie eens op deze manier in te vullen, zeker omdat je dan ook veel onverwachte dingen meemaakt en veel ziet. We moeten nog wel een goede planning maken hoe lang we voor elke stad uittrekken, maar voor nu zijn we dus veel info aan het verzamelen. We zijn dan van plan om aankomende zomer in juli te gaan touren met Interrail. Alvast bedankt voor de reacties!
Beter 1 vogel op FOK! dan 87 op Tweakers.
  donderdag 25 januari 2007 @ 18:31:05 #135
82247 T-Infinity
Heen en Weer....
pi_45668703
Heb je er wel rekening mee gehouden dat het zonesysteem in Juli niet meer bestaat? Vanaf april wordt het hele interrailsysteem weer omgegooid (in jouw geval misschien ook duurder bij de huidige route).

Meer informatie kun je vinden op www.treinreiswinkel.nl bij rondreistickets en dan interrail.
pi_45669662
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 18:31 schreef T-Infinity het volgende:
Heb je er wel rekening mee gehouden dat het zonesysteem in Juli niet meer bestaat? Vanaf april wordt het hele interrailsysteem weer omgegooid (in jouw geval misschien ook duurder bij de huidige route).

Meer informatie kun je vinden op www.treinreiswinkel.nl bij rondreistickets en dan interrail.
Bedankt, hadden we geen rekening mee gehouden!

Als ik zo op die site kijk, is het nieuwe zonesysteem alleen maar voordeliger. Nu kunnen we voor 309 euro p.p. 22 dagen aaneengesloten door heel Europa reizen, terwijl het daarvoor alleen door twee zones was voor 275 euro p.p.
Beter 1 vogel op FOK! dan 87 op Tweakers.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 00:29:35 #137
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_45684074
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 18:15 schreef Vogel87 het volgende:
Wij (een vriend van mij en ikzelf) hadden het plan om met interrail door zone C en zone G te gaan reizen. In een tijdsbestek van ongeveer 20 dagen willen we dan ongeveer door de volgende steden: Milaan, Venetie, Florence, Rome, Napels, Athene, Istanboel, Thessaloniki, Wenen, Berlijn - waarbij we dus ook van Griekenland naar Turkije gaan.

Nu hebben we ervaringen nodig, dit topic is erg handig natuurlijk maar eigenlijk hebben we nog wat meer info nodig om rekening mee te houden;

- waar kun je goede hostels vinden in bovengenoemde steden?
- kunnen we dit evt. al reserveren of is dat ook goed te doen op de 'bonnefooi'?
- hoe duur zal het eten ongeveer zijn in de landen/steden waar we verblijven? (Italie zal wel duur zijn?)
- wat zijn de lengtes van de reistijden ongeveer?
- hoe duur zijn de toeslagen als je bijv. slaaptreinen/extra snelle treinen neemt?
- Is het aan te raden om bijv. een slaapzak mee te nemen of is dit slechts overtollige bagage?

Als iemand verder nog aanraders heeft om te bezichtigen, dingen die we absoluut mee moeten nemen of zaken waar we voor op moeten passen, dan horen we dat natuurlijk ook graag!

Het lijkt ons erg leuk om de vakantie eens op deze manier in te vullen, zeker omdat je dan ook veel onverwachte dingen meemaakt en veel ziet. We moeten nog wel een goede planning maken hoe lang we voor elke stad uittrekken, maar voor nu zijn we dus veel info aan het verzamelen. We zijn dan van plan om aankomende zomer in juli te gaan touren met Interrail. Alvast bedankt voor de reacties!
Je wilt vrij veel bezoeken in zo'n korte tijd, ik weet niet of je dat gaat lukken zonder echt alles the rushen. Ik ben zelf een maand weg geweest en we hebben Parijs, Barca, Costa brava, Nice en Monaco (dagje), rome, venetie, ljubljana, budapest en praag bezocht. We wouden vanuit rome eigenlijk naar athene gaan en dan naar istanbul maar we kwamen er achter als we dat zouden doen dat we dan eigenlijk geen tijd meer overhadden om op de terug weg vanuit istanbul iets te bezoeken. Houdt er rekening mee dat istanbul toch wel in de uithoek ligt en de treinverbinding niet al te best zijn (van wat ik heb gehoord). Je bent dus al snel een paar dagen bezig om er naartoe en weg te komen. Qua hostels hebben wij de meeste eigenlijk gevonden via hostelworld.com of hostelsclub.com ofzo. We zijn er achter gekomen dat het toch best handig is om vooruit te boeken. Ten eerste kan je makkelijk zien welke hostels leuk zijn en die dan gelijk reserveren, en je hebt een mooi overzicht van de prijzen; je wordt dus niet op het laatste moment afgezet als je wanhopig nog snel naar een hostel zoekt. We zijn 2x zonder te boeken een stad binnen gegaan; bij venetie pakte het goed uit, een dorm gevonden voor 18 euro p.p nacht (super goedkoop voor venetie). De 2e keer was in praag. We kwamen vrijlaat aan en we waren in de veronderstelling dat er wel hordes mensen op het station zouden staan om je een slaapplek aan te smeren; dat was de ervaring die we in de meeste andere steden hadden gehad. Helaas dus, er was haast niemand. We zijn toen maar gaan lopen en het eerste hostel genomen. Het was echt waardeloos, een of ander studentencomplex dat in de zomer diende als hostel. We moesten onszelf de kamer inbreken... We hadden niks van een sleuter ofzo omdat de andere gasten die al hadden maar die waren dus neit op de kamer... Volgende dag gelijk maar een ander hostel gezocht...

Toeslagen verschillen nogal per streek. In het oosten kan je voor vrijgoedkoop een nachttrein nemen maar het westelijke deel van europa ben je toch snel 20 euro extra kwijt...
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_45684318
Ik wil komende zomer met mn vriendinnetje interrailen. Of nou ja, in eerste instantie wilden we door Schotland OF Noorwegen reizen, daarbij zijn we uitgekomen op een interrail ticket, probleem is alleen ons budget en de luxe van mn vriendin. Luxe van mn vriendin valt wel wat aan te schroeven (2 weken op een lichtgewicht matje slapen went echt wel), budget helaas niet en die staat op ongeveer 500E pp. Nou kost zo'n treinticket al 200Euro, met een vliegticket erbij zit je al over de helft van ons budget en dan zijn we nog niet eens weg..

Samengevat: We willen dus 1 of 2 weken in Scandinavie of Groot Brittanie reizen (per trein lijkt me de beste optie), met een budget van 500E per persoon. Het mag best een beetje avontuurlijk wat mij betreft (maar niet té, vriendin is niet zo veel gewend..) dus paar keertjes wildkamperen, een keer liften etc. Iemand tips?
pi_45701409
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 00:29 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

- knip -
Heel erg bedankt!

Het is inderdaad zo dat we heel veel willen bezoeken, maar voor elke stad willen we wel twee tot drie dagen uittrekken, dat moet toch wel genoeg zijn. Een reisplanning moeten we nog maken, maar Istanboel is dan misschien toch een stad die we moeten schrappen als de reistijden zo lang zijn en spoorwegen zo onbetrouwbaar. Sowieso zijn dat nog dingen die we komende week nog eens goed willen uitzoeken.

Die linkjes van hostels zijn superhandig! Daar staan toch goed betaalbare overnachtingsadressen op, we zullen inderdaad zoveel mogelijk vooruit reserveren. In ieder geval leuk je ervaringen van je 'treintrip' te lezen, als er meer mensen zijn, graag

edit; weet iemand toevallig ook of de boot vanuit Bari (Italie) naar Griekenland aan te raden is? Het is de vraag of dat een beetje werkt met aansluitingen (vanaf Rome naar Bari en of er vanaf de haven een treinstation is). Een alternatief is dat we via de binnenlanden gaan, dus terug naar Venetie en dan via de Balkan naar Griekenland.

[ Bericht 14% gewijzigd door Vogel87 op 26-01-2007 18:37:00 ]
Beter 1 vogel op FOK! dan 87 op Tweakers.
pi_45746704
Hey Vogel87!

Leuk dat je op reis wil gaan met de trein in Europa.

Je schrijft dat je per stad twee tot drie dagen wilt uittrekken en ik zag dat je ongeveer 10 steden wil bezoeken in een periode van 20 dagen. Vergeet niet dat je relatief enorme afstanden moet overbruggen. Je bent zo een hele dag aan het reizen als je niet oppast. Ik ben zelf in 1x van Nederland via Bari - Patras naar Athene gereisd met de trein en de boot. In Italie had ik een hogesnelheidstrein, maar deed er nog 7 uur over!! (milaan - bari) Eenmaal aangekomen in Patras moet je wachten op de trein naar Athene en die rit duurt nog eens een aantal uur...Wat ik wil zeggen is dat je je niet op de reistijd moet verkijken. De treinen rijden niet altijd op het tijdstip dat jij wil, helaas

Hostels kan je beter van te voren reserveren, zeker in het hoogseizoen. De spontaniteit is misschien dan niet groot, maar je weet tenminste zeker dat je die nacht in een goed bed doorbrengt. Als je toch besluit ergens anders heen te gaan ben je misschien 10 euro kwijt (je kan vaak niet meer annuleren)...Maar ja, de stress die je hebt omdat je nog geen slaapplaats hebt om 9 uur 's avonds is niet leuk!! Daarnaast ben je ook niet een paar uur bezig met het vinden van iets...In die tijd kan je de stad bekijken!..

Een handige site voor backpacken in Europa is: http://www.bugeurope.com
Hierop staan ook veel hostels met daarbij 'reviews' geschreven door eerdere bezoekers.
Deze site is ook zeer aan te raden > http://www.worldonrails.nl/

De boot van Bari naar Patras (Griekenland) is een aparte ervaring. Vanaf het treinstation van Bari moet je een eindje lopen (20 minuten) of een taxi nemen naar de haven. Het is geloof ik 15,5 uur varen (voornamelijk 's nachts)..Afgelopen zomer kon je als interrailer voor 16 euro enkele reis mee met de boot..Je moest dan wel op het dek slapen (opzich geen ramp)..Of ik het nog een keer zou doen? Waarschijnlijk niet, maar je moet het wel een keer meegemaakt hebben!

Ik zou zeggen, denk nog eens goed na over je reisplan..Dan wordt het zeker weten een leuke trip!!
pi_45762424
ordinaire tvp

Ben me ook aan het oriënteren om te interrailen in zuidoost Europa
// Last.fm
  maandag 29 januari 2007 @ 14:25:21 #142
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_45789506
Misschien dat ik van de zomer een 2-zone interrail kaart neem en van Den Haag. langs de Franse en Portugese kust naar Zuid-Spanje...of misschien wel Marokko ga, om daar vervolgens een week te vertoeven en in een week via de oostkust van Spanje en Frankrijk terug te keren...

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Zo wil ik bijvoorbeeld behalve in de trein zitten ook van mijn vakantie genieten. Ik schat zo in dat je in 3 dagen in Zuid-Spanje moet kunnen zijn. Wat ik dan zou willen is tussen elke reisdag 2 overnachtingen op een camping..of in ieder geval 2 dagen uit de trein. Overnachten in de trein is natuurlijk een goedkoop alternatief.

Maar heeft het zin zoiets te plannen (bijv. op dag 1 naar Zuid-Normandie, dag 2 en 3 hier blijven, dag 4 naar Noord-Portugal, dag 5 en 6 hier vertoeven. Dag 7 naar Zuid Spanje om hier een week te blijven....Dag 15 naar Barcelona. dag 17 naar Zuid-Frankrijk. Dag 20 naar Parijs. Dag 22 naar huis.

Heeft zoiets zin? Of valt het in de praktijk altijd tegen...
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
  maandag 29 januari 2007 @ 16:02:50 #143
152076 Europees
Op naar een Federale EU
pi_45792676
Houd er rekening mee dat het ''zone'' gedeelte weg zal gaan. Je moet voortaan per land gaan betalen, met een vast aantal reisdagen. Ook zal Marokko weggaan. Op www.treinreiswinkel.nl kan je mee informatie vinden in het interrail gedeelte.

Eu.
Je hebt geen recht op morgen dus geniet van elke dag
  maandag 29 januari 2007 @ 16:57:09 #144
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_45794701
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:02 schreef Europees het volgende:
Houd er rekening mee dat het ''zone'' gedeelte weg zal gaan. Je moet voortaan per land gaan betalen, met een vast aantal reisdagen. Ook zal Marokko weggaan. Op www.treinreiswinkel.nl kan je mee informatie vinden in het interrail gedeelte.

Eu.
Aight. Als je 10 van je 22 dagen wilt reizen wordt het een euro of 70 goedkoper...alleen wordt plannen dan onoverkomelijk.

Voor andere geinteresseerden:
quote:
InterRail vanaf 1 april 2007 Nieuw, uitgebreider en voordeliger!
Met ingang van 1 april 2007 worden Interrail en EuroDomino samengevoegd en compleet vernieuwd. Hierdoor wordt het rondreizen per trein veel aantrekkelijker en voordeliger.

Wat wijzigt?
Interrail en EuroDomino worden samengevoegd tot InterRail

Nieuw
InterRail Global Pass voor 31 landen in Europa (Oostenrijk, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Kroatië, Tsjechië, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië, Griekenland, Hongarije, Italië, Luxemburg, Montenegro, Nederland, Noord Ierland, Noorwegen, Polen, Portugal, Ierland, Macedonië, Roemenië, Servië, Slowakije, Slovenië, Spanje, Zwitserland, Zweden, Turkije, Attica ferries Italië-Griekenland)
InterRail One Country Pass voor één land
Ook InterRail 1e klas (alleen vanaf 26 jaar)

Wie doet niet meer mee? Marokko
Wie doet wel weer mee? Spanje, Frankrijk en Italië

Toeslagen: informatie is vanaf februari 2007 verkrijgbaar

Geldigheid?
InterRail Global Pass
5 dagen binnen 10 dagen (flexi), 10 dagen binnen 22 dagen (flexi), 22 dagen aaneengesloten, 1 maand aaneengesloten
InterRail One Country Pass
3 dagen binnen 1 maand (flexi), 4 dagen binnen 1 maand (flexi), 6 dagen binnen 1 maand (flexi), 8 dagen binnen 1 maand (flexi),
Tickets zijn niet geldig in land waar men woonachtig is, korting op tickets tot aan de grens.

Tarieven:


InterRail Global Pass voor 31 landen


v.a. 26 j. 1e klas v.a. 26 j. 2e klas 12 – 25 j.
5 dgn binnen 10 dagen 329 249 159
10 dgn binnen 22 dagen 489 359 239
22 dagen aaneengesloten 629 469 309
1 maand aaneengesloten 809 599 399
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
pi_45795621
quote:
Op maandag 29 januari 2007 16:57 schreef FritsBom het volgende:
Voor andere geinteresseerden:
Dank

OP aangepast aan deze nieuwe info
pi_45950759
quote:
Op zondag 28 januari 2007 01:45 schreef K.V. het volgende:
Hey Vogel87!

Leuk dat je op reis wil gaan met de trein in Europa.
- knip -
Ik zou zeggen, denk nog eens goed na over je reisplan..Dan wordt het zeker weten een leuke trip!!
Hey K.V, heel erg bedankt voor je info!

Het van tevoren reserveren van hostels gaat wel lukken, we hebben al een beetje gekeken en dat is inderdaad niet zo moeilijk. Wat dit betreft zien we het allemaal wel rooskleurig in. Tevens denken wij misschien gebruik te maken van couchsurfing, lekker goedkoop, verrassend en interessant; je leert zo eens een persoon van een andere cultuur kennen.

Waar wij ons nu zorgen over maken is het volgende: in hoeverre moet je de treinen van te voren reserveren en waar kan dat? De site van Deutsche Bahn geeft bijvoorbeeld ook geen kosten voor reserveren en toeslagen. Weet iemand hoe het hele reserveren van treinen in z'n werk gaat - de site van de Italiaanse spoorwegen is zo mogelijk nog onduidelijker dan die van de Duitse. We hebben al verschillende sites gekeken, waar allemaal opstaat dat je moet reserveren, maar hoe dit kan (ook met interrail-kaart) is nergens beschreven.
Beter 1 vogel op FOK! dan 87 op Tweakers.
pi_45956662
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 20:06 schreef Vogel87 het volgende:
Waar wij ons nu zorgen over maken is het volgende: in hoeverre moet je de treinen van te voren reserveren en waar kan dat? De site van Deutsche Bahn geeft bijvoorbeeld ook geen kosten voor reserveren en toeslagen. Weet iemand hoe het hele reserveren van treinen in z'n werk gaat - de site van de Italiaanse spoorwegen is zo mogelijk nog onduidelijker dan die van de Duitse. We hebben al verschillende sites gekeken, waar allemaal opstaat dat je moet reserveren, maar hoe dit kan (ook met interrail-kaart) is nergens beschreven.
Je kan bij aankoop bij het NS internationaal loket al een beperkt aantal reserveringen maken. Voor de rest moet je vrijwel overal ter plekke even langs het loket of bij het instappen naar de conducteur om je reservering of toeslag te betalen. Dat staat per land als het goed is ook in de handleiding die je bij aankoop krijgt.

In sommige landen (Duitsland, Frankrijk) kun je ook de toeslag of reservering uit de automaat halen.
  Moderator zaterdag 3 februari 2007 @ 23:31:15 #148
45833 crew  Fogel
pi_45957968
Als je in Duitsland met de ICE gaat, kan ik je sterk aanraden om een plaatsreservering te nemen (op de route Keulen-Frankfurt was het 3.50¤). Op de heenweg heb ik moeten staan en op de terugweg iemand van mijn gereserveerde stoel af moeten jagen. De trein was beide keren afgeladen vol.
Zoek wel even hoelang je vantevoren de stoel moet reserveren. Ik kon ter plekke zo'n 15-20 minuten voor vertrek in ieder geval geen plek meer reserveren.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_45958090
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 23:31 schreef Fogel het volgende:
Als je in Duitsland met de ICE gaat, kan ik je sterk aanraden om een plaatsreservering te nemen (op de route Keulen-Frankfurt was het 3.50¤). Op de heenweg heb ik moeten staan en op de terugweg iemand van mijn gereserveerde stoel af moeten jagen. De trein was beide keren afgeladen vol.
Zoek wel even hoelang je vantevoren de stoel moet reserveren. Ik kon ter plekke zo'n 15-20 minuten voor vertrek in ieder geval geen plek meer reserveren.
Spitstreinen en belangrijke routes zitten in Duitsland altijd vol. Je kan van te voren nog een reservering uit de automaat halen en daarmee op de 'freigeben' plaatsen gaan zitten. Die zijn er speciaal voor de last minute reserveringen. (en daar zul je dus ook altijd mensen vanaf moeten jagen als je een reservering hebt). Als je interrailt kan ik je overigens de langzamere route kangs de Rijn aanraden tussen Keulen en Frankfurt. Scheelt je toeslag (26 euro?) en je ziet nog eens wat.
  Moderator zaterdag 3 februari 2007 @ 23:44:50 #150
45833 crew  Fogel
pi_45958289
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 23:36 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Spitstreinen en belangrijke routes zitten in Duitsland altijd vol. Je kan van te voren nog een reservering uit de automaat halen en daarmee op de 'freigeben' plaatsen gaan zitten. Die zijn er speciaal voor de last minute reserveringen. (en daar zul je dus ook altijd mensen vanaf moeten jagen als je een reservering hebt). Als je interrailt kan ik je overigens de langzamere route kangs de Rijn aanraden tussen Keulen en Frankfurt. Scheelt je toeslag (26 euro?) en je ziet nog eens wat.
Ik heb bij een loket geboekt, hele vriendelijke en behulpzame vent die ook meteen uitlegde hoe je het beste bij de beurs kon komen in Keulen en er zich voor verontschuldigde dat hij voor de trip Frankfurt-Keulen helaas geen plek kon reserveren omdat het te kort voor vertrek zou zijn. Er lijkt dus wel een tijdslimiet te zijn!? Ik neem aan dat hij wel gezegd had dat ik dan maar naar zo'n automaat zou moeten gaan.

De route langs de Rijn kan ik ook van harte aanbevelen, is erg mooi!
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')