Dat heeft ook weinig zin om daar een kaart voor te kopen; voor nog geen 30 euro ben je in de eerste klas van Tanger in Marrakech => http://www.oncf.ma/scripts/tarifs1.aspquote:Op woensdag 4 april 2007 23:50 schreef The.PhantoM het volgende:
tering, waarom doet marokko dit jaar niet mee aan interrail?? Was net van plan om er dit jaar naar toe te gaan...
Waar heb je die treinkaart gekocht?quote:Op donderdag 5 april 2007 13:54 schreef Roellio het volgende:
Net een grote treinkaart van heel Europa gekocht en een spiksplinternieuwe 'Europe on a shoestring'.
Zin in de zomervakantie!
Frank en Vrij, een klein winkeltje in Alkmaar dat helemaal ramvol zit met reisboeken, kaarten etc.quote:Op maandag 9 april 2007 12:02 schreef XxxPimxxX het volgende:
[..]
Waar heb je die treinkaart gekocht?
Het is wel ver weg. Alhoewel je natuurlijk nog een stukje zou kunnen afsteken door met Ryanair of Easyjet vanuit Marokko naar Spanje terug te vliegen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:16 schreef Roellio het volgende:
Ik ga wel 31 dagen. Dan zou het toch wel te doen moeten zijn?
Kijk, als ik voor 100 euro extra in Marrakech zit doe ik het, wordt het serieus meer dan vind ik 't te gek.
Klinkt tof, maar wat betaal je nu voor deze hele trip (een schatting)?quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:27 schreef Roellio het volgende:
Dan wordt het waarschijnlijk zoiets:
Hilversum - Parijs
Parijs - Irun
Irun - Lissabon
Lissabon - Madrid
Madrid - Valencia
Valencia - Barcelona
Barcelona - Carcassonne
Carcassonne - Venetië
Venetië - Rome
Rome - Pompeï
En vanaf daar even kijken hoe ik qua tijd en geld zit.
Je kunt vaak al voor 19 euro pp enkele reis die trein boeken (een enkeltje normale prijs A'dam-Arnhem is duurder), maar 136 is ook wel OK. Voor die prijs is het goed te doen. De vier keer dat ik er in zat was het erg rustig en had ik geen probleem met die stoelen. Als je zou willen kun je er in slapen, zolang er maar niet iemand voor of achter je zit. Alle keren zat ik direct bij het kofferruim, waardoor je meer beenruimte hebt.quote:Op zaterdag 14 april 2007 23:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat zijn de ervaringen met de CityNightLine naar Zurich? De nachttrein vanaf Amsterdam CS. Ik heb de laatste twee pagina's doorgescand, maar kwam niet zo snel iets tegen.
We gaan de eerste week van Mei met de CNL naar Zurich voor maar 136e in totaal voor 2 personen. Was een speciaal tarief - wel de goedkope reisstoelen. Dus geen ligplaatsen oid.
Weet iemand hoe het is qua drukte? Of de trein afgeladen vol is? Of het eventueel mogelijk is bij leegte van de coupe meerdere stoelen in gebruik te nemen zodat je toch liggend kan slapen?
Weet je zeker dat je het over de CNL hebt, en niet over de normale Duitse nachttrein, want die stoelen zijn inderdaad niet geschikt om in te slapenquote:Op zaterdag 14 april 2007 23:51 schreef ultra_ivo het volgende:
Die stoelen zijn een totale ramp. Je kunt er amper in liggen, laat staan fatsoenlijk slapen. Na een paar doorwaakte nachten heb ik besloten dat de 10 Euro extra voor een ligplaats het meer dan waard zijn. Deze ligstoelen zijn qua kwaliteit vergelijkbaar met een overvolle Russische 4e (!) klas nachttreinwagon, eentje die je zelden op de hoofdlijnen daar aantreft.
Keulen - Wenen, Keulen-München en Keulen-Berlijn, met die nachttreinen heb ik ervaring. CNL heeft dacht ik hetzelfde materieel als het gewone nachttreinennet. Haalt het bij lange na niet bij het Russische nachttreinennet.quote:Op zondag 15 april 2007 00:01 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je het over de CNL hebt, en niet over de normale Duitse nachttrein, want die stoelen zijn inderdaad niet geschikt om in te slapen
Dat zijn inderdaad de zeer ouderwetste bakken voor zover ik weet.quote:Op zondag 15 april 2007 00:14 schreef ultra_ivo het volgende:
Keulen - Wenen, Keulen-München en Keulen-Berlijn, met die nachttreinen heb ik ervaring. CNL heeft dacht ik hetzelfde materieel als het gewone nachttreinennet. Haalt het bij lange na niet bij het Russische nachttreinennet.
Met die aanbieding die hier staat van een paar weken terug, kon je gewoon met de dagtrein een retourtje München krijgen voor 78 euroquote:Op zondag 15 april 2007 00:11 schreef Jaguarized het volgende:
19 euro is best goedkoop, kan het alleen niet vinden. Ik kom nu niet lager dan 29 maar dat is nauwelijks boekbaar. Naar München dan.
Als je naar Basel of verder gaat, heb je dat soort stoelenquote:Op zondag 15 april 2007 10:28 schreef PeRi het volgende:
Zijn het deze stoelen? Denk dat we het wel overleven dan.
Dat is nogal een verschil, naar budapest op de fiets óf met de treinquote:Op zondag 15 april 2007 11:31 schreef ErikT het volgende:
Ik wil misschien ook iets met treinen deze zomer. Ik wil iig naar Sziget, misschien op de fiets, misschien met de trein. Moet nog zien. Dit is iig een nuttig topic.
Daarom moet ik nog zienquote:Op zondag 15 april 2007 22:20 schreef mynick het volgende:
[..]
Dat is nogal een verschil, naar budapest op de fiets óf met de trein![]()
Als je tijdens het kopen van je ticket 25 bent kan je gewoon het ticket t/m 25 jaar kopen.quote:Op maandag 16 april 2007 01:09 schreef SpecialGuest het volgende:
Ik overweeg ook om dit jaar met InterRail te gaan. Het komt waarschijnlijk zo uit dat mijn 26e verjaardag binnen de 22 dagen valt, weet iemand of ik nu wel een kaart tegen het jongerentarief kan kopen?
1500 euroquote:Op woensdag 11 april 2007 14:39 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Klinkt tof, maar wat betaal je nu voor deze hele trip (een schatting)?
Weet je dat zeker? Maar hoe gaat dat met controle in de trein, moet je ook je ID-kaart laten zien? Ik wil niet het risico lopen dat ik door een of andere Franse conducteur de trein uitgezet word.quote:Op maandag 16 april 2007 11:29 schreef mynick het volgende:
[..]
Als je tijdens het kopen van je ticket 25 bent kan je gewoon het ticket t/m 25 jaar kopen.
Ja, dat weet ik zeker. tenminste, het is wat ze aan het NS loket vertelden tegen een kennis van me, die heeft er ook geen problemen mee gehad. Je moet officieel naast je Interrailkaart ook je ID-kaart laten zien. In de praktijk vragen ze daar eigenlijk nooit naar en als ze dat wel doen kijken ze hooguit of de naam overeenkomt.quote:Op dinsdag 17 april 2007 15:16 schreef SpecialGuest het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Maar hoe gaat dat met controle in de trein, moet je ook je ID-kaart laten zien? Ik wil niet het risico lopen dat ik door een of andere Franse conducteur de trein uitgezet word.![]()
Ja, voor de uitvinding van de goedkope vliegtickets was dat heel gewoon. Zeker als je in de zomer gaat is het geen probleem om een Amerikaan of Australiër tegen te komen in de trein die van Rome naar Amsterdam via Barcelona en Praag reizen in twee weken...quote:Op donderdag 19 april 2007 21:33 schreef SpecialGuest het volgende:
Zijn er hier ook mensen die in hun eentje hebben ge-InterRailed? Ik kan waarschijnlijk niemand zo gek krijgen om mijn reisgenoot te worden, en heb totaal geen ervaring met in mijn eentje in het buitenland rondreizen, overnachtingen regelen enzo... Is dat een beetje te doen?
Nee, maar het is wel verstandig als je op tijd op het station bent om te zien waar het rijtuig stopt waar je in moet zitten (staat op een apart bord op het perron) om te voorkomen dat je plotseling heel ergens anders uitkomt...quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:00 schreef PeRi het volgende:
Moet je bij de CNL nog een bepaalde tijd vantevoren inchecken oid? Of is het gewoon net als bij een 'normale trein'?
Ja dat sowieso, echt minstens een kwartier vantevoren daar zijn, het liefst nog eerder. Komt goed dus. Thanks!quote:Op dinsdag 1 mei 2007 19:45 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel verstandig als je op tijd op het station bent om te zien waar het rijtuig stopt waar je in moet zitten (staat op een apart bord op het perron) om te voorkomen dat je plotseling heel ergens anders uitkomt...
Binnen 5 dagen is dat. Maar als je alleen heen en weer naar Praag gaat en niets anders wil gaan zien, dan zijn er goedkopere mogelijkheden.quote:Op woensdag 2 mei 2007 16:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Dus als ik het goed begrijp, kan ik met een InterRail Global Pass voor 160 euro naar Tsjechië (praag) en terug binnen 10 dagen? (Via Deventer -> Berlijn -> Praag ?).
Hmm oke dan begrijp ik die flex nog niet zo maargoed, het is wel de bedoeling ja om alleen maar naar Praag te gaan. Welke goedkopere mogelijkheden bedoel je?quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:20 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Binnen 5 dagen is dat. Maar als je alleen heen en weer naar Praag gaat en niets anders wil gaan zien, dan zijn er goedkopere mogelijkheden.
En bij de 159 euro komen ook nog enkele euro reserveringskosten voor de treinen, afhankelijk van welke je neemt.
Jongeren 2e klas
5 dagen ¤ 159
10 dagen ¤ 239
22 dagen ¤ 309
1 maand ¤ 399
Ligt er aan waar je vandaan komt en wanneer je gaat. Vanuit elk station in Duitsland betaal je minimaal 78 euro voor een retourtje met de trein. Met het vliegtuig ( www.skyeurope.com of http://www.germanwings.com) kun je voor ca. 80 euro vanaf Schiphol of Keulen een retourtje krijgen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Hmm oke dan begrijp ik die flex nog niet zo maargoed, het is wel de bedoeling ja om alleen maar naar Praag te gaan. Welke goedkopere mogelijkheden bedoel je?
Tja, wat is duur? Je betaalt de prijs die je het waard vindt in zo'n geval denk ik. Zet jezelf een budget en houdt in de gaten wat het kost om weer terug te komen. En met 100 euro kun je net zo goed een leukere vakantie hebben als met 1000. Het is maar waar je je prioriteiten legt.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:38 schreef sanni het volgende:
Hey goed topic. Vraagje: Als iemand vanuit Nederland een trip door Europa wil maken is dat heel erg kostbaar als je op de bonnefooi gaat met een koffer? of is dat wel te doen?
Schijnt een mooie route te zijn van Oslo naar Gothenborg en dan verder naar Malmo en Kopenhagen. Is niet goedkoop inderdaad en vliegen (www.sterlingticket.com) kan wel eens voordeliger zijn, maar veel minder interessant (alhoewel het uitzicht ook wel mooi is).quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:08 schreef annoh het volgende:
Zijn hier misschien mensen die eens van Oslo naar Kopenhagen zijn gereisd met de trein? Is dat goed te doen? Ik wil daarna misschien ook nog van Kopenhagen naar Berlijn met de trein, maar een vliegticket kost maar 30 euro incl. dus dat moet ik nog even bekijken.
Wat ik tot nu toe gevonden heb:
Oslo - Göteborg v.a. E57.60
Göteborg - Kopenhagen v.a. E36.40
Denk dat je mij niet begrijpt. Ik bedoelde vanuit Nederland richting Duitsland,Tjechie,Zweden/Finland e.d. bezoeken. Een soort rondtrip met goeie hotels erbij voor een redelijke prijs. Voor 14 dagen.quote:Op donderdag 3 mei 2007 21:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Tja, wat is duur? Je betaalt de prijs die je het waard vindt in zo'n geval denk ik. Zet jezelf een budget en houdt in de gaten wat het kost om weer terug te komen. En met 100 euro kun je net zo goed een leukere vakantie hebben als met 1000. Het is maar waar je je prioriteiten legt.
Dit is best te doen in 22 dagen, maar het lijkt een wat willekeurige reis (op het concert en vriendenbezoek na). In Spanje zou ik een rondje maken met de trein via Bilbao / Madrid / Valencia / Barcelona. Of nog verder naar het zuiden naar Malaga en Sevilla. Madrid is als interrailer niet zo interessant (en je kunt er net zo goed een keer goedkoop naartoe vliegen)quote:Op dinsdag 15 mei 2007 02:45 schreef VrAnKiE het volgende:
Utrech-Parijs
Parijs-madrid (nachttrein reserveren, en vanaf de grens reserveren)
madrid-girona
girona-Llanca (bij wat vrienden langs die daar in de buurt zijn voor de studie)
Llanca - marseille (meer als tussenstop) of meteen door naar Lyon, moet ik nog ff uitzoeken
Marseille of lyon dus- Dusseldorf (Pearl jam!!!)
en dan hangt het ervan af of ik dus een maand ga of niet waar ik nog allemaal heen ga. Eigenlijk wil ik ook nog sowieso ff naar berlijn....
Dat ze niet bestaan, dusquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:22 schreef UIO_AMS het volgende:
Wat is er dan mis met de online-gegevens van de NS op dat gebied?
Hmm, nee, dat is de Swiss Pass, en die is duurder dan mijn InterRail One Country pass met dezelfde klasse, leeftijd en geldigheidsduur, dus die zal ongetwijfeld op meer lijnen geldig zijn. Die links onderaan daarvan is er eentje dood en de andere een portal waar honderdmiljard dingen over Zwitserland staan, maar die zal ik iig eens nader gaan uitpluizenquote:Op dinsdag 29 mei 2007 14:23 schreef Hik het volgende:
Bedoel je dit?
Onderaan de pagina staan de pagina's van de zwiteserse maatschappijen, met vast de uitleg die je zoekt... ?
zijn vanaf prijzen goed zoeken. Houd er rekening mee dat je waarschijnlijk op kut tijden aankomt (22u savonds) en weg gaat (7u smorgens). Vliegen naar Marseille is goedkoper en beter denk ik..quote:Op zondag 17 juni 2007 01:08 schreef Toad het volgende:
Wat is dat nou weer voor onzin van Thalys. Ik moet al m'n vrienden gaan vertellen (via een e-card) dat Marseille voor 60 euro te bereiken is vanuit Nederland. Leuk en aardig, maar wanneer je een reis probeert te plannen, op de suntarieven dagen, kom je alleen maar in hogere prijsklasses uit.
ook fijn dat je eigenlijk voortdurend storingen krijgt op de websites van de NS/TGV/Thalys/NMBS
Ik heb het op allerlei manier geprobeerd, maar hij wil echt niet bij mij.quote:Op zondag 17 juni 2007 11:50 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
zijn vanaf prijzen goed zoeken. Houd er rekening mee dat je waarschijnlijk op kut tijden aankomt (22u savonds) en weg gaat (7u smorgens). Vliegen naar Marseille is goedkoper en beter denk ik..
Leuk om meer over te horenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 14:15 schreef VrAnKiE het volgende:
Yay ik ben dus gaan interrailen van 3 juni tot en met 2 juli.. Had vantevoren een paar voorbeeldroutes gemaakt maar me daar helemaal niet aan gehouden, de uiteindelijke route:
Utrecht-Parijs-Avignon-Marseille-Carcassonne-Cadaques-Geneve-Bern-Munchen-Dusseldorf (Pearl Jam concert) -Berlijn-Nijmegen(Pearl jam concert)-Brugge-Utrecht
Kheb lekker de tijd genomen om elke stad/dorp te zien en dat is me goed bevallen. Het viel me enorm mee hoeveel mensen je ontmoet als je in je eentje op reis bent trouwens, en ook vooral veel locals waar je normaal als je met meer mensen bent niet zo gauw mee zou gaan praten! Maar al met al een supertoffe ervaring, heb veel geleerd over de steden waar ik ben geweest, en veel over mezelf natuurlijk, en heb veel leuke mensen ontmoet! Dit was mn eerste keer interrailen maar zeker niet de laatste!
Eerst even de vragen;quote:Op zaterdag 7 juli 2007 21:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Leuk om meer over te horen
Heb je nog gebruik gemaakt van speciale reisgidsen, of ben je overal ter plekke dingen uit gaan zoeken? En was het makkelijk om overal slaapplaatsen en reserveringen te regelen?
* voegt to aan Favorieten als nieuwe Bijbelquote:Op donderdag 12 juli 2007 18:47 schreef MCH het volgende:
http://www.thomascookpublishing.com/book.htm?book_id=44
Bedankt voor je reactie, hier kan ik wel wat mee!quote:Op donderdag 12 juli 2007 21:23 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
-
Bedankt voor je reactie!quote:Op donderdag 12 juli 2007 23:40 schreef beertenderrr het volgende:
-
Soms wel, soms niet. Soms is het gebruik van slaapzakken niet toegestaan, soms verplicht, en vrijwel altijd kun je bedlinnen - eventueel tegen betaling - bij de receptie krijgenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 10:19 schreef Harmen1984 het volgende:
Nog een vraagje:
We gaan niet kamperen, alleen in hostels. Is het raadzaam om een slaapzak(je) mee te nemen, of hebben vrijwel alle hostels standaard bedlinnen?
Welk (youth)ho(s)tel was dat in Lissabon? Ik ga over 2 weken met mn vriendin treinen door Portugal, en we zijn ook van plan een paar dagen Lissabon aan te doen. We hebben een camping gevonden (camping Lisboa), maar een goedkoop hotel in het centrum is altijd beter natuurlijk! En verder nog tips voor Portugal?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:19 schreef SuperSchurk het volgende:
Het is altijd een beetje afwachten waar je terecht komt natuurlijk. In madrid zaten we in een enorm onduidelijk 3 kamer hostel van 2 hele oude mensjes. In lissabon in een soort van grote hotelkamer midden in het centrum tegenover de H&M, met tv, grote bedden, en een fatsoenlijk ontbijt.![]()
Ik heb nog nooit een hostel meegemaakt dat geen bedlinnen levert.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 10:19 schreef Harmen1984 het volgende:
Nog een vraagje:
We gaan niet kamperen, alleen in hostels. Is het raadzaam om een slaapzak(je) mee te nemen, of hebben vrijwel alle hostels standaard bedlinnen?
Thanks, dat is precis de manier die ik voor ogen heb! Ik wil alleen even bij de "experts" checken of het in Europa mogelijk is (heb het wel in Canada en Noorwegen gedaan), maar dat komt wel goed zie ik zo...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:16 schreef Hik het volgende:
-
Met een simpel pitje kan je zo goed als alle maaltijden wel maken, als het water van de spagheti eenmaal kookt kan je het bijvoorbeeld wegzetten en de saus maken en als je klaar bent met de saus is de pasta zo ongeveer ook wel klaar. Je moet niet de hoogste eisen stellen, want dan kan je verrekte veel maken.quote:Op zondag 15 juli 2007 17:34 schreef Sport_Life het volgende:
Voor degene die ook op campings verblijven: Nemen jullie gas- en kooktoestellen mee en zo ja, hoeveel dan? Neemt zo veel ruimte in beslag (is al snel 3 kg bij elkaar) maar aan de andere kant is het natuurlijk wel de charme van cameren.
Alternatief is natuurlijk hostels enzo, maar ik vind met vriendinnetje een camping veel fijner. Bovendien moeten we voor NoordPortugal toch campings hebben, dus tentje moet sowieso mee
.
Ja, dat vroeg ik me ook al af. MaJo en ik willen met de Thalys, waar je net zoals voor de ICE toeslag voor moet betalen. Ik neem aan dat je dus alleen die toeslag moet betalen en dan niet ook nog eens van ons vertrekpunt (A'dam) tot aan de grens... Maar dat is dus nergens duidelijk te vinden.quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:37 schreef Harmen1984 het volgende:
Weet iemand hoe hoet zit als je met de ICE van Nederland naar Dresden (Dui) wilt met een Interrail Global Pass?
Het eerste traject is Utrecht Centraal - Frankfurt Luchthaven. Hoeveel moet ik bijbetalen tot de Duitse grens? Gewoon het NS-tarief x 50%?
Als je gebruik wilt maken van de Interrail korting, moet je die meteen reserveren bij het kopen van je interrail kaart (kan misschien ook nog wel later, maar vrijwel zeker niet aan elk loket). Voor Utrecht - Duisburg betaal je dan de helft, plus je boekingskosten en reserveringskosten.quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:37 schreef Harmen1984 het volgende:
Weet iemand hoe hoet zit als je met de ICE van Nederland naar Dresden (Dui) wilt met een Interrail Global Pass?
Het eerste traject is Utrecht Centraal - Frankfurt Luchthaven. Hoeveel moet ik bijbetalen tot de Duitse grens? Gewoon het NS-tarief x 50%?
En moet ik die ICE vanuit Utrecht reserveren?
hm, die is nu natuurlijk nergens meer te vindenquote:Op zondag 22 juli 2007 19:21 schreef Stansfield het volgende:
In het AD van zaterdag stond een heel artikel hierover. Met allemaal do's en don'ts.
Dat was Interrail voor 40-plussers...quote:Op zondag 22 juli 2007 19:21 schreef Stansfield het volgende:
In het AD van zaterdag stond een heel artikel hierover. Met allemaal do's en don'ts.
natuurlijkquote:Op maandag 23 juli 2007 14:24 schreef Omaha het volgende:
Kun je het hele jaar door interrailen?
Klinkt een beetje bekend. Ik heb een "10 dagen binnen 22 dagen reizen"-ticket gekocht.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 03:30 schreef MaJo het volgende:
Even een tvptjeIk ga volgende week via Parijs, Venetië, Kroatië en Bosnië 22 dagen interrailen naar Sziget (festival in Budapest). Zal morgen het topic doorlezen en wat uitgebreider reageren maar nu eerst
Lien en ik gaan ook woensdag voor 22 dagen op reisquote:Op maandag 23 juli 2007 14:32 schreef Harmen1984 het volgende:
Woensdagochtend gaan we 22 dagen weg richting het oosten![]()
Eerste stop: Dresden, daarna waarschijnlijk Praag.
Van Budapest naar Cluj naar Brasov - Boekarest (naar Sofia) naar Belgrado naar Ljubljana naar Venetiëquote:Op maandag 23 juli 2007 16:34 schreef stimmerx het volgende:
Heeft er btw nog iemand tips voor de 10 dagen die ik tussen Budapest en Venetie te reizen heb?
Tip: vergeet ook Polen niet; rechtstreekse trein vanuit Dresden naar Wroclaw vanwaar je weer verder kan naar Krakauquote:Op maandag 23 juli 2007 14:32 schreef Harmen1984 het volgende:
Woensdagochtend gaan we 22 dagen weg richting het oosten![]()
Eerste stop: Dresden, daarna waarschijnlijk Praag.
Van Stockum op de Prinsessegracht in Den Haag of bij Donner op de Lijnbaan in Rotterdamquote:Op maandag 23 juli 2007 19:58 schreef Harmen1984 het volgende:
Noodkreet:
Waar o waar in de omgeving van Rotterdam kan ik de
European Rail Timetable in de winkel kopen?
Vorige week besteld bij Bol.com, maar die gaat niet op tijd binnenkomen...![]()
De treinreiswinkel in Leiden is iets te ver om onder werktijd even langs te gaan.
Donner: ausverkauftquote:Op maandag 23 juli 2007 20:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Van Stockum op de Prinsessegracht in Den Haag of bij Donner op de Lijnbaan in Rotterdam
Op het station verkochten ze wel het Duitse spoorboek met daarin de belangrijkste Duits - Europese verbindingen, maar ik meen dat die alleen nog maar op CD-ROM wordt uitgegeven.quote:Op maandag 23 juli 2007 20:57 schreef Harmen1984 het volgende:
Weet jij toevallig of ze dit soort dingen ook in Duitsland op de stations verkopen, met name Frankfurt Hbf?
Dat kunnen we inderdaad proberen te regelen op Rotterdam CS woensdag, thanksquote:Op maandag 23 juli 2007 21:02 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Vroeger kon je bij het NS internationaal loket gratis een EUrail boekje krijgen met daarin vrijwel alle EC / EN treinen en HSL's met aansluitingen op binnenlandse treinen. Ze zijn eigenlijk bedoeld voor de Amerikaanse EUrail gebruiker, maar als je er om vraagt zou je er wel een moeten kunnen krijgen, mits ze nog bestaan.
treinreiswinkelquote:Op maandag 23 juli 2007 19:58 schreef Harmen1984 het volgende:
Noodkreet:
Waar o waar in de omgeving van Rotterdam kan ik de
European Rail Timetable in de winkel kopen?
Vorige week besteld bij Bol.com, maar die gaat niet op tijd binnenkomen...![]()
De treinreiswinkel in Leiden is iets te ver om onder werktijd even langs te gaan.
Jawel hoor!quote:Op zondag 22 juli 2007 23:47 schreef lienelien het volgende:
[..]
hm, die is nu natuurlijk nergens meer te vinden![]()
volgens mij wanneer je boekt.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 20:56 schreef greatgonzo het volgende:
vraagje, is leeftijd gebonden aan de reistijd, of wanneer je boekt?
Wordt namelijk 1 september 26, wil de laatste drie weken van september weg. Dat scheelt dus 100 piek
met zn 2en maak ik ook wel contact met anderen vaak. Loop toch met een rugzak rond en meestal groet je dan andere backpackers, wat vaak resulteert in een praatje.quote:Op vrijdag 10 augustus 2007 18:21 schreef Willy84 het volgende:
Als je alleen reist maak je wel veel makkelijker contact. Je stelt je opener op. Met z'n tweeen sluit je je toch meer af en zou je je eerder aan je planning houden.
Reizen de meeste mensen alleen of met meerdere..?? En waarom?
Ligt er natuurlijk aan waar je naartoe gaat. Als je kiest voor zo goedkoop mogelijk, denk ik aan Dag 1 naar Praag, twee nachten daar, dan door naar Krakow en terug via Berlijn voor een paar nachten.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 23:20 schreef Slazenger het volgende:
Ik zit erover te denken om te Interrailen met een Global Pass voor 5 reisdagen (geldig binnen 10 dagen).
Als ik ervan uitga dat ik in de goedkoopst mogelijke hostels overnacht, wat zou ik dan ongeveer kwijt zijn aan de totale reis (inclusief toeslagen, reserveringen, etc.)?
Veel reserveringen heb je over het algemeen niet nodig. En anders even opschrijven op een briefje wat je hebben wil met behulp van een taalgids.quote:Op zondag 19 augustus 2007 15:43 schreef Slazenger het volgende:
Bedankt voor je antwoord.
Op de site van de NS zie ik dat je maar 2 treinreizen van te voren kunt reserveren en de rest onderweg moet doen, is het erg moeilijk om dat te regelen in het buitenland (zeker als je alleen maar Engels kunt)?
Ik ben voornamelijk geinteresseerd in de bereikbaarheid van campings per openbaar vervoer in de omgeving van Brest/Quimper, Haute Savoie, Cote d'azur, Ardeche en Bordeaux.quote:Op donderdag 1 mei 2008 20:27 schreef Sabinee het volgende:
Bah, typ ik net een heel verhaal, is het ineens weg.
Nog een keer, iets minder uitgebreid.
Ik ga van 7 juli tot 28 juli door Frankrijk interrailen met mijn vriend. We willen graag kamperen op een beetje mooie, goedkope campings, we hoeven echt niet veel faciliteiten zoals zwembaden enzo, we zwemmen wel in zee / meer / etc
Vraag: zijn leuke campings een beetje goed te bereiken met het openbaar vervoer (als in: bussen of iets dergelijks) dus geen dure, vieze stadscampings?
De laatste drie dagen van de reis zullen we waarschijnlijk in Parijs in een goedkoop hostel gaan om daar nog lekker van de stad te genieten.
We willen echt een rondreis maken door Frankrijk, dus als je nog dingen weet die we echt niet mogen missen of handige tips hebt: ik hoor het graag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |