Soms wel, soms niet. Soms is het gebruik van slaapzakken niet toegestaan, soms verplicht, en vrijwel altijd kun je bedlinnen - eventueel tegen betaling - bij de receptie krijgenquote:Op vrijdag 13 juli 2007 10:19 schreef Harmen1984 het volgende:
Nog een vraagje:
We gaan niet kamperen, alleen in hostels. Is het raadzaam om een slaapzak(je) mee te nemen, of hebben vrijwel alle hostels standaard bedlinnen?
Welk (youth)ho(s)tel was dat in Lissabon? Ik ga over 2 weken met mn vriendin treinen door Portugal, en we zijn ook van plan een paar dagen Lissabon aan te doen. We hebben een camping gevonden (camping Lisboa), maar een goedkoop hotel in het centrum is altijd beter natuurlijk! En verder nog tips voor Portugal?quote:Op vrijdag 13 juli 2007 12:19 schreef SuperSchurk het volgende:
Het is altijd een beetje afwachten waar je terecht komt natuurlijk. In madrid zaten we in een enorm onduidelijk 3 kamer hostel van 2 hele oude mensjes. In lissabon in een soort van grote hotelkamer midden in het centrum tegenover de H&M, met tv, grote bedden, en een fatsoenlijk ontbijt.![]()
Ik heb nog nooit een hostel meegemaakt dat geen bedlinnen levert.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 10:19 schreef Harmen1984 het volgende:
Nog een vraagje:
We gaan niet kamperen, alleen in hostels. Is het raadzaam om een slaapzak(je) mee te nemen, of hebben vrijwel alle hostels standaard bedlinnen?
Thanks, dat is precis de manier die ik voor ogen heb! Ik wil alleen even bij de "experts" checken of het in Europa mogelijk is (heb het wel in Canada en Noorwegen gedaan), maar dat komt wel goed zie ik zo...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 17:16 schreef Hik het volgende:
-
Met een simpel pitje kan je zo goed als alle maaltijden wel maken, als het water van de spagheti eenmaal kookt kan je het bijvoorbeeld wegzetten en de saus maken en als je klaar bent met de saus is de pasta zo ongeveer ook wel klaar. Je moet niet de hoogste eisen stellen, want dan kan je verrekte veel maken.quote:Op zondag 15 juli 2007 17:34 schreef Sport_Life het volgende:
Voor degene die ook op campings verblijven: Nemen jullie gas- en kooktoestellen mee en zo ja, hoeveel dan? Neemt zo veel ruimte in beslag (is al snel 3 kg bij elkaar) maar aan de andere kant is het natuurlijk wel de charme van cameren.
Alternatief is natuurlijk hostels enzo, maar ik vind met vriendinnetje een camping veel fijner. Bovendien moeten we voor NoordPortugal toch campings hebben, dus tentje moet sowieso mee
.
Ja, dat vroeg ik me ook al af. MaJo en ik willen met de Thalys, waar je net zoals voor de ICE toeslag voor moet betalen. Ik neem aan dat je dus alleen die toeslag moet betalen en dan niet ook nog eens van ons vertrekpunt (A'dam) tot aan de grens... Maar dat is dus nergens duidelijk te vinden.quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:37 schreef Harmen1984 het volgende:
Weet iemand hoe hoet zit als je met de ICE van Nederland naar Dresden (Dui) wilt met een Interrail Global Pass?
Het eerste traject is Utrecht Centraal - Frankfurt Luchthaven. Hoeveel moet ik bijbetalen tot de Duitse grens? Gewoon het NS-tarief x 50%?
Als je gebruik wilt maken van de Interrail korting, moet je die meteen reserveren bij het kopen van je interrail kaart (kan misschien ook nog wel later, maar vrijwel zeker niet aan elk loket). Voor Utrecht - Duisburg betaal je dan de helft, plus je boekingskosten en reserveringskosten.quote:Op donderdag 19 juli 2007 10:37 schreef Harmen1984 het volgende:
Weet iemand hoe hoet zit als je met de ICE van Nederland naar Dresden (Dui) wilt met een Interrail Global Pass?
Het eerste traject is Utrecht Centraal - Frankfurt Luchthaven. Hoeveel moet ik bijbetalen tot de Duitse grens? Gewoon het NS-tarief x 50%?
En moet ik die ICE vanuit Utrecht reserveren?
hm, die is nu natuurlijk nergens meer te vindenquote:Op zondag 22 juli 2007 19:21 schreef Stansfield het volgende:
In het AD van zaterdag stond een heel artikel hierover. Met allemaal do's en don'ts.
Dat was Interrail voor 40-plussers...quote:Op zondag 22 juli 2007 19:21 schreef Stansfield het volgende:
In het AD van zaterdag stond een heel artikel hierover. Met allemaal do's en don'ts.
natuurlijkquote:Op maandag 23 juli 2007 14:24 schreef Omaha het volgende:
Kun je het hele jaar door interrailen?
Klinkt een beetje bekend. Ik heb een "10 dagen binnen 22 dagen reizen"-ticket gekocht.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 03:30 schreef MaJo het volgende:
Even een tvptjeIk ga volgende week via Parijs, Venetië, Kroatië en Bosnië 22 dagen interrailen naar Sziget (festival in Budapest). Zal morgen het topic doorlezen en wat uitgebreider reageren maar nu eerst
Lien en ik gaan ook woensdag voor 22 dagen op reisquote:Op maandag 23 juli 2007 14:32 schreef Harmen1984 het volgende:
Woensdagochtend gaan we 22 dagen weg richting het oosten![]()
Eerste stop: Dresden, daarna waarschijnlijk Praag.
Van Budapest naar Cluj naar Brasov - Boekarest (naar Sofia) naar Belgrado naar Ljubljana naar Venetiëquote:Op maandag 23 juli 2007 16:34 schreef stimmerx het volgende:
Heeft er btw nog iemand tips voor de 10 dagen die ik tussen Budapest en Venetie te reizen heb?
Tip: vergeet ook Polen niet; rechtstreekse trein vanuit Dresden naar Wroclaw vanwaar je weer verder kan naar Krakauquote:Op maandag 23 juli 2007 14:32 schreef Harmen1984 het volgende:
Woensdagochtend gaan we 22 dagen weg richting het oosten![]()
Eerste stop: Dresden, daarna waarschijnlijk Praag.
Van Stockum op de Prinsessegracht in Den Haag of bij Donner op de Lijnbaan in Rotterdamquote:Op maandag 23 juli 2007 19:58 schreef Harmen1984 het volgende:
Noodkreet:
Waar o waar in de omgeving van Rotterdam kan ik de
European Rail Timetable in de winkel kopen?
Vorige week besteld bij Bol.com, maar die gaat niet op tijd binnenkomen...![]()
De treinreiswinkel in Leiden is iets te ver om onder werktijd even langs te gaan.
Donner: ausverkauftquote:Op maandag 23 juli 2007 20:42 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Van Stockum op de Prinsessegracht in Den Haag of bij Donner op de Lijnbaan in Rotterdam
Op het station verkochten ze wel het Duitse spoorboek met daarin de belangrijkste Duits - Europese verbindingen, maar ik meen dat die alleen nog maar op CD-ROM wordt uitgegeven.quote:Op maandag 23 juli 2007 20:57 schreef Harmen1984 het volgende:
Weet jij toevallig of ze dit soort dingen ook in Duitsland op de stations verkopen, met name Frankfurt Hbf?
Dat kunnen we inderdaad proberen te regelen op Rotterdam CS woensdag, thanksquote:Op maandag 23 juli 2007 21:02 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Vroeger kon je bij het NS internationaal loket gratis een EUrail boekje krijgen met daarin vrijwel alle EC / EN treinen en HSL's met aansluitingen op binnenlandse treinen. Ze zijn eigenlijk bedoeld voor de Amerikaanse EUrail gebruiker, maar als je er om vraagt zou je er wel een moeten kunnen krijgen, mits ze nog bestaan.
treinreiswinkelquote:Op maandag 23 juli 2007 19:58 schreef Harmen1984 het volgende:
Noodkreet:
Waar o waar in de omgeving van Rotterdam kan ik de
European Rail Timetable in de winkel kopen?
Vorige week besteld bij Bol.com, maar die gaat niet op tijd binnenkomen...![]()
De treinreiswinkel in Leiden is iets te ver om onder werktijd even langs te gaan.
Jawel hoor!quote:Op zondag 22 juli 2007 23:47 schreef lienelien het volgende:
[..]
hm, die is nu natuurlijk nergens meer te vinden![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |