quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:29 schreef DrDurden het volgende:
Voor de mensen die deze serie nog nooit gezien hebben, of alleen van compilaties kennen (zoals ik dus), zendt Canvas (hopelijk) de complete serie Monty Python's Flying Circus uit. 1 nadeel, in de gids staat dat het waarschijnlijk in breedbeeld uitgezonden word, terwijl de serie dat niet is. Maar misschien is dat gewoon een foutje.
Ook wordt morgen om 22.30 uur, ook op Canvas, een interview met Terry Jones, een van de Pythons uitgezonden.
Maar het gaat vooral om de Flying Circus, en die is vanaf 6 juni te zien op Canvas, rond 23.00 uur.
Jup. Heb btw de OP maar even veranderd, bleek vanaf 30 mei te zijn ipv 6 juni, een week eerder dus.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 21:17 schreef crossover het volgende:
Hulde aan Ministry of Silly Walks
Zit die btw ook in The Flying Circus?
Jaaaaaaquote:Op zaterdag 27 mei 2006 23:30 schreef Berkery het volgende:
'The funniest joke in the world' blijft mijn favoriet, en die zit meteen in de eerste aflevering als ik het mij goed herinner.
quote:Op woensdag 31 mei 2006 00:44 schreef nein het volgende:
vergeten! damn! was vanavond nou die van the funniest joke in the world?
Door in 1987 te zijn geboren.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 20:49 schreef remlof het volgende:
Hoe kun je nou MPFC nooit gezien hebben?
Dat is inderdaad een redelijk argument. Zelf heb ik ook dat probleem, maar je bent toch wel bekend met het concept "video/dvd" en "p2p"quote:
Dat was briljantquote:Op dinsdag 6 juni 2006 01:37 schreef slindenau het volgende:
[..]
Vandaag de laatste minuten gezien, met dat sollicitatiegesprek. Geniaal.
Welke bedoel je? De sollicitatie a) bij het Ministry of Silly Walks, b) voor de bergbeklimmersexpeditie of c) anders?quote:
Oeh thanksquote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:24 schreef Jordy-B het volgende:
Veel van de sketches zijn te zien op Peekvid.com
Chapman heeft een sollicitatiegesprek bij Cleese, die heel raar gaat zitten doen met een belletje.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:16 schreef Frollo het volgende:
[..]
Welke bedoel je? De sollicitatie a) bij het Ministry of Silly Walks, b) voor de bergbeklimmersexpeditie of c) anders?
Dat lag aan Canvas, het begon pas rond half een.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:24 schreef BrainOverfloW het volgende:
hoe laat is hij gisteren begonnen? mijn opname is namelijk te vroeg gestart en nu mis ik het einde
Dus ik wil ff weten of ik hem nu zelf verkeerd ingesteld heb of dat ze weer aan het klooien zijn met de tijden van Canvas
Briljant!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:40 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Chapman heeft een sollicitatiegesprek bij Cleese, die heel raar gaat zitten doen met een belletje.
Deze is het.
[..]
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:24 schreef Jordy-B het volgende:
Ah, die is goed ja. Good night, ding, ding, ding, ding, diiiing.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:40 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Chapman heeft een sollicitatiegesprek bij Cleese, die heel raar gaat zitten doen met een belletje.
Deze is het.
Haha, dank je wel voor die link, ik heb me weer echt vermaakt. Die "International Philosophy Match" tussen Griekse en Duitse filosofen blijft nog altijd mijn persoonlijke favoriet. Wat een geniale sketch is dat!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 15:24 schreef Jordy-B het volgende:
Ja!quote:Op woensdag 7 juni 2006 00:06 schreef slindenau het volgende:
Het is weer begonnen.
Omg, die naam elke keer ook volledig uitspreken hè.
Johan G......Bratwurst.....of Uln.
Heb je ook heel FC op DVD? Waar gekocht en hoe duurquote:Op woensdag 7 juni 2006 00:09 schreef DennisMoore het volgende:
Als ik helden of idolen zou hebben, dan waren het deze heren.
MP's FC is fuckin' bril-fuckin'-jant!.
'k Heb natuurlijk al lang 'alles' op dvd, maar die peakvid-selectie is zeker niet verkeerd..
Gaat eindelijk eens verder dan die cliché Parrot-sketch etc.
Anne Elk (Miss)..
Jááren geleden gekocht bij Amazon voor 650 gulden ofzo.quote:Op woensdag 7 juni 2006 15:12 schreef slindenau het volgende:
Heb je ook heel FC op DVD? Waar gekocht en hoe duur?
Tja, Jabberwocky... niet geweldig, vind ik. Is eigenlijk een project van Michael Palin, niet van MP.quote:Zelf heb ik alleen hun gezamenlijk films en Jabberwockey, en van Cleese nog Fawlty Towers op dvd liggen.
Ik wist wel dat Jabberwocky (zonder e...ook goedquote:Op woensdag 7 juni 2006 18:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Jááren geleden gekocht bij Amazon voor 650 gulden ofzo.
En toen had ik nog niet eens een dvd-speler..
[..]
Tja, Jabberwocky... niet geweldig, vind ik. Is eigenlijk een project van Michael Palin, niet van MP.
De 'film' "And now for something completely different" hoef je ook niet te kopen, da's gewoon FC-sketches opnieuw opgenomen.
Ik zou héél graag een dvd willen van de film "Yellowbeard" aka "Butiny on the Mounty". Maar kan 'm alleen vinden op VHS..
Is ook niet officieel een MP-film, maar het scheelt niet veel, vind ik..
Life of Brian staat niet op de foto?quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:30 schreef slindenau het volgende:
Zijn er nog films van alle Pythons samen die ik mis?
als het goed is om 00.00quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:41 schreef crossover het volgende:
Komt het vanavond ook weer?
Die zit samen met Holy Grail en Jabberwocky dus in die bruin/paarse Enzyklo Pythoniaquote:Op woensdag 7 juni 2006 20:13 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Life of Brian staat niet op de foto?
Geinige knight..
Vertelquote:Op woensdag 7 juni 2006 20:17 schreef dvdfreak het volgende:
Denk dat ik maar de Megabox (16 Ton mega collection) ga halen
Nou die Schotse accenten sloegen nergens opquote:Op donderdag 8 juni 2006 00:51 schreef Soul79 het volgende:
Die jongens waren ook allemaal geweldige acteurs
Tim was echt geweldigquote:Op donderdag 8 juni 2006 08:01 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou die Schotse accenten sloegen nergens op. Ik kan nou ook het accent van wizard Tim uit the Quest for the Holy Grail beter plaatsen.
quote:There are some who call me... Tim.
thx voor the tipquote:Op donderdag 8 juni 2006 18:50 schreef DrDurden het volgende:
Vanavond trouwens om 23.20 uur. Dat er niet straks mensen lopen te klagen dat het al afgelopen is als ze om 0.00 uur inschakelen ofzo.
Hij was leuk jaquote:Op donderdag 8 juni 2006 21:23 schreef DennisMoore het volgende:
Haha, hele goeie sketch inderdaad! Die hele aflevering trouwens!.
"Let's have something decent!"
Toch is het leukste daarvan niet de sketch zelf, maar dat hij door John Cleese op de begrafenis van Graham Chapman is voorgedragen.quote:
quote:Graham Chapman, co-author of the 'Parrot Sketch,' is no more.
He has ceased to be, bereft of life, he rests in peace, he has kicked the bucket, hopped the twig, bit the dust, snuffed it, breathed his last, and gone to meet the Great Head of Light Entertainment in the sky, and I guess that we're all thinking how sad it is that a man of such talent, such capability and kindness, of such intelligence should now be so suddenly spirited away at the age of only forty-eight, before he'd achieved many of the things of which he was capable, and before he'd had enough fun.
Well, I feel that I should say, "Nonsense. Good riddance to him, the freeloading bastard! I hope he fries. "
And the reason I think I should say this is, he would never forgive me if I didn't, if I threw away this opportunity to shock you all on his behalf. Anything for him but mindless good taste. I could hear him whispering in my ear last night as I was writing this:
"Alright, Cleese, you're very proud of being the first person to ever say 'shit' on television. If this service is really for me, just for starters, I want you to be the first person ever at a British memorial service to say 'fuck'!"
Vanavond dan he, volgende week:quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:15 schreef slindenau het volgende:
22:15 is opzich een mooie tijd, maar het wordt er niet minder verwarrend door.
Slechte tijd ,bijna iedereen zit dan voetbal te kijkenquote:22:15 is opzich een mooie tijd, maar het wordt er niet minder verwarrend door.
pff, laatste 30 minuten van een matige, en matig belangrijke, wedstrijd, 'k denk dat de Python fans wel weten wat ze opzettenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:01 schreef dvdfreak het volgende:
[..]
Slecte tijd ,bijna iedereen zit dan voetbal te kijken
Wie ben jij nou weer?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 22:57 schreef Meneer_Aart het volgende:
Die laatste sketch was supermooi, weet iemand de titel?
Volgens mij bedoelt hij de sketch waarin een man (Chapman) en een vrouw een avondje lekker rustig met elkaar bezig willen zijn. Maar dan staat er ineens een man (Idle) voor de deur die het een geschikte avond vond om eens langs te komen om te feesten. Hij blijkt vrienden uitgenodigd te hebben en die hebben ook weer vrienden uitgenodigd.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:24 schreef DennisMoore het volgende:
Hoe ging de sketch?
Nee, die begint nu....quote:Op dinsdag 13 juni 2006 02:22 schreef roelofjan het volgende:
Hm, de aflevering van vanavond is zeker al uitgezonden?
Welke was dat? The Agatha Christie Murder sketch?quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:27 schreef Mister_Slide het volgende:
Die sketch met die politie inspecteurs![]()
Die met die stapel dode agenten/inspecteurs/whatever.quote:Op donderdag 15 juni 2006 00:16 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Welke was dat? The Agatha Christie Murder sketch?
Die dacht ik ook al te herkennen ja, maar dat weet ik niet helemaal zekerquote:Op donderdag 15 juni 2006 00:52 schreef Brentmeister het volgende:
Hey is dat niet Connie Booth (Polly uit Fawlty towers) waar John Cleese getrouwd mee is geweest
Jep, ik zie haar wel vaker in MP sketches, ze speelde ook een klein rolletje in The Life of Brian (of was het nou the holy grail...hmm)quote:Op donderdag 15 juni 2006 10:34 schreef slindenau het volgende:
[..]
Die dacht ik ook al te herkennen ja, maar dat weet ik niet helemaal zeker.
In Holy Grail speelde ze de heksquote:Op donderdag 15 juni 2006 10:43 schreef nein het volgende:
[..]
Jep, ik zie haar wel vaker in MP sketches, ze speelde ook een klein rolletje in The Life of Brian (of was het nou the holy grail...hmm)
Grappig ja, dat deden ze in sommige voorgaande afleveringen ook al. Het zijn niet zomaar een stel bij elkaar geraapte losse sketches...nee, ze zijn briljant bij MPquote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:26 schreef Mister_Slide het volgende:
Ook echt toen die ridder opeens het beeld in kwam lopen en met een dooie kip sloeg
Mja, dat liet ik ook al weten in mijn vorige post. Maar sommige dingen zijn weer door andere mensen online gezet op youtube, moet je gewoon even de titel van de sketch in de youtube search gooien en kijken of je geluk hebtquote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:51 schreef nein het volgende:
wel jammer dat al die youtube dingen offline zijn zegboee
Idd, ik zag het ook net. Daardoor heb ik het al een keer gemistquote:Op vrijdag 16 juni 2006 20:49 schreef dvdfreak het volgende:
22:15 vandaag
wat een vette aflevering zeg! Ik kende de silly walks alleen als 'losstaand' stukje, maar nu zie je pas hoe alles in elkaar verweven is in die aflevering!!! heel coolquote:
Die vrouw die koffie kwam brengen.quote:
Die was echt goed inderdaad, hints in de rechtbank ookquote:
fuck... .men.. dat ik die gemist heb..quote:
Morgen, als in vandaag (want je post is eigenlijk vandaag geschrevenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:44 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Die was echt goed inderdaad, hints in de rechtbank ook![]()
Morgen: SPAM
[afbeelding]
NOBODY expects the Spanish Inquisition!
Dat was twee weken geleden...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:55 schreef 456 het volgende:
And now for something completely different... The larch... THE LARCH...
Ah, daar zat ik op te wachtenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:44 schreef DJKoster het volgende:
Morgen: SPAM
quote:...
Waitress: Shut up!! Baked beans are off.
Man: Well could I have her spam instead of the baked beans then?
Waitress: You mean spam spam spam spam spam spam... (but it is too late and
the Vikings drown her words)
Vikings (singing elaborately): Spam spam spam spam. Lovely spam! Wonderful
spam! Spam spa-a-a-a-a-am spam spa-a-a-a-a-am spam. Lovely spam!
Lovely spam! Lovely spam! Lovely spam! Lovely spam! Spam spam
spam spam!
"Sod the sugar bowl... I'm trying to finish this stinking tune! Get out you old rat-bag. Buzz off and shut up!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:51 schreef chibibo het volgende:
De sketch met Beethoven en zijn vrouw is ook geniaal.
gelukkig heb ik alle 48 episodes hier liggenquote:Op woensdag 21 juni 2006 00:35 schreef DJKoster het volgende:
Volgens mij zenden ze die afleveringen niet helemaal in volgorde uit![]()
Zie: http://www.imdb.com/title/tt0063929/episodes#season-2
Gisteren was dus eps. 2 en vandaag eps. 4
Stomme canvas-miep die gisteren zei dat vandaag SPAM kwam..
Die aflevering van vandaag was weer geniaal![]()
bWhaha ja dat was erg grappig bij die verzekeringsman!quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:28 schreef DJKoster het volgende:
En uitleggen dat die apotheker niet echt de trap af is naar de kelder maar gewoon even buiten beeld staat te wachten...![]()
Of mensen die midden in een sketch domweg geen tekst meer hebben en dan maar weggaan of totaal iets anders gaan doen![]()
Voetbalquote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:52 schreef slindenau het volgende:
Hmm shit, ook gemist dan. Waarom zijn wij niet gewaarschuwd jongens
.
link doet t nietquote:Op zaterdag 24 juni 2006 03:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
Hier: [url=http://www.albinoblacksheep.com).swf/]om het af te leren[/url].
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 12:11 schreef -Dries- het volgende:
I'm sorry I'm late, my walk has become rather silly lately![]()
![]()
![]()
Is die al voorbij gekomen?
http://www.albinoblacksheep.com).swf/quote:Op zondag 25 juni 2006 00:18 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Reboot je PC dan maar eens. Hier werkt 't wel.
ahquote:Op zondag 25 juni 2006 00:21 schreef qu63 het volgende:
[..]
http://www.albinoblacksheep.com).swf/
er klopt geen hout van die url
Ook een klassieker.quote:Op zondag 25 juni 2006 09:38 schreef mien-moeke het volgende:
<---|| Check!
Ik had bijna bij een tweedehands winkel een priestersgewaad gekocht om bij de (vrome) ouders van mijn vriendin naar binnen te stormenquote:Op zondag 28 mei 2006 12:00 schreef the_jasper het volgende:
the spanish inquisistion![]()
get the soft comfy chair!!
Neequote:Op maandag 26 juni 2006 21:12 schreef Radagast2005 het volgende:
Oh als ik een TomTom zou hebben zou ik het wel weten.
Ik heb helemaal geen TomTom, maar is zo'n ding echt in staat die terloopse opmerkingen te maken als "Never mind the dog"?
iddquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:13 schreef crossover het volgende:
Er is iets mis met de ondertiteling
Domme Belgen..
"So there we have it, a genuine John Cleese here, frightfully good at navigation and a beautiful speaking voice." Voor maar 9,95. Koopje. Alleen die Tomtom erbij is zo duurquote:
hardware is altijd het probleem, software is overal te krijgenquote:Op woensdag 28 juni 2006 12:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
"So there we have it, a genuine John Cleese here, frightfully good at navigation and a beautiful speaking voice." Voor maar 9,95. Koopje. Alleen die Tomtom erbij is zo duur
The same!quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:56 schreef Soul79 het volgende:
Mis het veel te vaak![]()
Was gisteren Beethoven? Is dat niet dat Cleese als Beethoven aan het oefenen is op de Vijfde, en op het moment dat hem eindelijk het openingsthema te binnen schiet, de werkster ofzo schreeuwend binnenkomt? Zoiets staat me bij iig![]()
quote:Op woensdag 28 juni 2006 14:56 schreef Soul79 het volgende:
Mis het veel te vaak![]()
Was gisteren Beethoven? Is dat niet dat Cleese als Beethoven aan het oefenen is op de Vijfde, en op het moment dat hem eindelijk het openingsthema te binnen schiet, de werkster ofzo schreeuwend binnenkomt? Zoiets staat me bij iig![]()
quote:Items not yet shipped:
Delivery estimate: July 12, 2006 - July 19, 2006
* 1 of: Yellowbeard
-edit: doen we niet...weet je toch? -quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:27 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]Net een paar dagen uit op dvd!
.
Yellowbeard aka "Butiny on the Mounty".
Niet officieel Monty Python, maar zeker wel Pythonesque..
[..]
Ik gok dat daar een newsgroup-linkje stond van 1 dag oud?quote:
nee, torrent van 1,5 dagquote:Op woensdag 28 juni 2006 21:02 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik gok dat daar een newsgroup-linkje stond van 1 dag oud?.
quote:België is een scheldwoord
Niet alleen voor radicale Vlaamse separatisten is België een vies woord, blijkt uit de internetencyclopedie Wikipedia. Daarin figureert een lijst met ,,fictionele scheldwoorden.'' Eén van de meer bizarre daarvan is Belgium . Met name in The Hitchhiker's Guide to the Galaxy - oorspronkelijk een radioprogramma, later een tv-serie en voorts ook nog een boekenreeks - duikt Belgium meermaals op. België staat er voor ,,een zo weerzinwekkend idee dat het woord in alle delen van de melkweg verboden was, behalve in één waar het onbekend was.''
Hoe België aan zijn slechte naam kwam, is volgens Wikipedia niet helemaal duidelijk. Mogelijk haalde Douglas Adams, de bedenker van The Hitchhiker's Guide... , zijn reputatie bij Monty Python. In een sketch wordt daar kijkers gevraagd om een gepaste belediging voor Belgen te bedenken. Winnaar wordt ,,ellendige vetzakken van Belgische bastaards'', vóór ,,ik kan niets bedenken dat beledigender is dan Belg .''
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fictional_expletives
semprini - from Monty Python's Flying Circus television show. Never exactly defined, this is one of the words supposedly banned from the show. Used to refer to a part of the body, but is also the name of an aftershave.quote:
Ook om 10:55 op Ned2quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:21 schreef avotar het volgende:
23:20 vandaag..
en kijktip: vanavond nederland 2 20.30 the art of football...
voetbal uitgelegd door john cleese..
nu weerquote:Op donderdag 29 juni 2006 10:39 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Ook om 10:55 op Ned2
Zometeen maar even kijken![]()
-edit-
5 minuten maar, zal wel een soort van voorstukje zijn..
quote:Op maandag 3 juli 2006 21:45 schreef Nepthys het volgende:
vandaag om 00.00 weer, niet vergeten
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 18:06 schreef DennisMoore het volgende:
Leuk he, dat humor van ca 40 jaar oudMonty Python gewoon nog steeds grappig is!!
Ja, maar frappant is het wel.quote:
alleen Monty Python dusquote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:22 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, maar frappant is het wel.
Hoeveel ouwe humor bestaat er überhaupt, die nu nog steeds (door jongeren?) leuk wordt gevonden? Ik kan zo snel effe geen voorbeelden verzinnen.
Laurel & Hardyquote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:22 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ja, maar frappant is het wel.
Hoeveel ouwe humor bestaat er überhaupt, die nu nog steeds (door jongeren?) leuk wordt gevonden? Ik kan zo snel effe geen voorbeelden verzinnen.
dat is meer omdat het zo voorspelbaar en flauw isquote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:28 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Laurel & Hardy![]()
Maar ik begrijp wel wat je bedoelt![]()
Dat werd niet gevraagd.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 19:28 schreef qu63 het volgende:
[..]
dat is meer omdat het zo voorspelbaar en flauw is
Vorige maand op de BBC nog een sort of 'Best of...' gezienquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:02 schreef Brentmeister het volgende:
Kent iemand hier Smith & Jones eigenlijk? Vond ik altijd geweldig maar is er eigenlijk nooit meer op![]()
Ja die heb ik ook gezien!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:10 schreef Berkery het volgende:
[..]
Vorige maand op de BBC nog een sort of 'Best of...' gezien![]()
quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:36 schreef qu63 het volgende:
http://www.ad.nl/cultuurenshow/article449000.ece
WTF, dat staat helemaal niet op tvgids.nl?!quote:en vanaaf was dus ook meaning of life op Veronica
Dat was toch morgen??quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:36 schreef qu63 het volgende:
en vanaaf was dus ook meaning of life op Veronica
Phew, gelukkig:quote:
Ik dacht al dat Veronica de boel weer vernueckt hadquote:Woensdag 05 juli 2006
Avond
Tijdstip: Programma: Zender:
20:30 - 22:35 Monty Python's meaning of life Veronica
dan heb ik niks gezegdquote:
And now for something completely different.... Monty Python's Flying Circus!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:54 schreef qu63 het volgende:
[..]
dan heb ik niks gezegd
iedereen morgen dus wel kijken
Heb je je mond al gespoeld met groene zeep? Nee? Nou, dat kan ook nog wel even een half uurtje wachten.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:54 schreef qu63 het volgende:
[..]
dan heb ik niks gezegd
iedereen morgen dus wel kijken
nu!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 23:56 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Heb je je mond al gespoeld met groene zeep? Nee? Nou, dat kan ook nog wel even een half uurtje wachten.
mn moeder is overledenquote:Op woensdag 5 juli 2006 00:32 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Welke?
('k Heb m'n tv niet aangesloten...)
www.montypythonpages.comquote:Op woensdag 5 juli 2006 00:37 schreef DennisMoore het volgende:
Ah!.
"Well... I dó feel a bit peckish..."
De allerbeste Monty Python sketch
En in een interview over de MP-sketch:quote:From his days as a roving reporter on news magazine show Tonight, Alan Whicker graduated to his own series, Whicker's World, and travelled the globe seeking out fascinating stories and memorable characters and to capture these on film for posterity. From Papa Doc to Peter Sellers, from Butch Cassidy's sister to Sean Connery. Whicker has met and grilled them all.
quote:Interviewer: What about the Pythons, and the famous sketch 'Whicker Island'? Where they were all there because they couldn't find enough millionaires to interview. A wonderful sketch...
Alan Whicker: Well, I fell about. I thought it was tremendously funny, and I still do, really. Especially the second half of it, where they're walking back and forwards across the screen. I wrote to John Cleese afterwards, saying, 'Very funny; really enjoyed it; you'll be hearing from my solicitors.' He then sent me signed photographs of all the Pythons posturing under these property palms on Folkestone beach, or wherever it was, and put in a little note saying, 'Here's some evidence for you.'
ja is ook wel leuk ja , ze hebben een keer in not the 9 'o clock news (dat ze samen deden met Rowan Atkinson) een sketch gedaan waarin ze de kritiek op de film "Life of Brian" waar een van de drie de vertegenwoordiger van de Python church speelde , tegen een regisseur die een film "The life of Jesus" ofzoiets gemaakt hadquote:Op dinsdag 4 juli 2006 20:02 schreef Brentmeister het volgende:
Kent iemand hier Smith & Jones eigenlijk? Vond ik altijd geweldig maar is er eigenlijk nooit meer op![]()
Het filmpje voor de 'hoofdfilm' (Meaning of life) was ook best wel grappig, dat eindequote:Mrs. Conclusion : Hullo, Mrs. Premise.
Mrs. Premise : Hullo, Mrs. Conclusion.
Conclusion: Busy Day?
Premise: Busy? I just spent four hours burying the cat.
Conclusion: *Four hours* to bury a cat?
Premise: Yes - it wouldn't keep still.
Conclusion: Oh - it wasn't dead, then?
Premise: No, no - but it's not at all well, so as we were going to be on the safe side.
Conclusion: Quite right - you don't want to come back from Sorrento to a dead cat. It'd be so anticlimactic. Yes, kill it now, that's what I say. We're going to have to have our budgie put down.
Premise: Really - is it very old?
Conclusion: No, we just don't like it. We're going to take it to the vet tomorrow.
Premise: Tell me, how do they put budgies down, then?
Conclusion: Well, it's funny you should ask that, because I've just been reading a great big book about how to put your budgie down, and apparently you can either hit them with the book, or you can shoot them just there, just above the beak.
Premise: Just there? Well, well, well. 'Course, Mrs Essence flushed hers down the loo.
Conclusion: No, you shouldn't do that - no, that's dangerous. They *breed* in the *sewers*!
En binnen! Lekker snel!quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:27 schreef DennisMoore het volgende:
[afbeelding]Net een paar dagen uit op dvd!
.
Yellowbeard aka "Butiny on the Mounty".
Niet officieel Monty Python, maar zeker wel Pythonesque..
[..]
Die sketch (of 'dergelijke sketches', er waren er nl meer van) was idd brilliant!quote:
Thanx for the heads-upquote:
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 01:02 schreef Daffodil31LE het volgende:
Ja, eentje uit 1972....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |