Nou eigenlijk jij dus he... maar goedquote:Op vrijdag 26 mei 2006 18:52 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
zat ik ook aan te denken.![]()
edit: LaPo, wie maakt de nieuwe?
Nee, die gitaar is eigenlijk van mijn broer, maar omdat ik wat actiever ben op Internet, verkoop ik de gitaar voor hem.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:21 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
En daarom moet je Epi ES-335 eraan geloven, of niet
Oeh, wat voor Gretsch (Foto!)quote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:12 schreef Shedfire het volgende:
Ik heb net een Gretch en een VOX AD30VT gekocht bij de Feedback
Dat heeft te maken met het verschil tussen de (goedkope) single coil elementen en de humbuckers (ze heten niet voor niks humbuckersquote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:27 schreef NiteSpeed het volgende:
Dat probleempje met die brom is inderdaad waarschijnlijk een slechte aarde. Ook de gitaar zelf kan verschil maken, mijn Squier Strat bromt enorm, en met mijn Columbus Les Paul kan ik de GAIN voluit zetten zonder dat hij bromt als ik niets doe.
Die Squier heeft volgens mij 5 verschillende standen, en het klinkt allemaal kut. Ik heb ooit ergens gelezen dat veel Squier Strats enorm slecht geshield worden, en dat ze daarom brommen. Klopt ook trouwens, want als ik mijn strat kantel in de lucht dat de achterkant niet tegen mijn buik aan hangt, bromt hij een stuk minder. Hij vangt de straling op uit mijn lichaam, heel apart.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:29 schreef Hammet het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met het verschil tussen de (goedkope) single coil elementen en de humbuckers (ze heten niet voor niks humbuckers).
ja maar ik ben te lui om helemaal zo'n OP te maken.quote:
das wel maf ja..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:32 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Die Squier heeft volgens mij 5 verschillende standen, en het klinkt allemaal kut. Ik heb ooit ergens gelezen dat veel Squier Strats enorm slecht geshield worden, en dat ze daarom brommen. Klopt ook trouwens, want als ik mijn strat kantel in de lucht dat de achterkant niet tegen mijn buik aan hangt, bromt hij een stuk minder. Hij vangt de straling op uit mijn lichaam, heel apart.
Het gaat lekker met de band! Gefeliciteerd!quote:
Ook al bij die goedkope squiertjes? Vaak is het inderdaad zo dat het middelste elementen 'reverse wound/reverse polarity' is, zodat de tussenstandjes humcancelling zijn...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:14 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hmm, meestal heb je inderdaad veel minder buzz als je die singlecoils (:r,) in zo'n tussenstand hebt (mid-brug en mid-nek enzo).
Logisch, want gebruikelijkerwijs staat het middenelement uit fase met de brug en nekelementenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:14 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hmm, meestal heb je inderdaad veel minder buzz als je die singlecoils (:r,) in zo'n tussenstand hebt (mid-brug en mid-nek enzo).
Sowwy!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Logisch, want gebruikelijkerwijs staat het middenelement uit fase met de brug en nekelementen.
Zoals Teleluvr net zegt dus.
ik kocht n nieuwe dot studio voor 240 euroquote:omdat ie liever een Studio Dot kocht voor 360 euro....
ziet er wel super cool uit zo met die kersen erop! ook mooi, die strat van hendrix op monterey die hij in brand stakquote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:20 schreef Hammet het volgende:
Btw, mijn strat projectje staat al een tijdje on hold. Ik heb de body helemaal kaal, maar t lakken blijft een probleem.
Plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier een schets van wat ik in gedachte had: (de kersen slaan op mijn achternaam: Morel, een kersensoort).
[afbeelding]
Ik hoorde gisteren van een kennis dat hij misschien via zn werk wat mensen kende die de gitaar wel zouden willen spuiten/airbrushen. Voor een vriendenprijsje, of misschien zelfs wel gratis!
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:42 schreef Jorikjet het volgende:
werp eens een blik op deze pagina; http://www.harmony-central.com/Events/WNAMM97/Guitar/page2.html
aparte fenders...
Jammer dat er geen handsvat in zit.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:54 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik vind deze Ibanez er wel goed uit zien, hij is ook maar $3,599.99
Wauw!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 00:01 schreef Shedfire het volgende:
Nou het begint goed.
1. Het brommen is opgelost, gedeeltelijk door jullie goede tips en gedeeltelijk door instellingen op het ding zelf en als laatste gedeeltelijk door het volume op de gitaar op het hoogst te zetten. Dank u dank u.
2. En toen was het na elven en ik wilde het ding gaan gebruiken waarvoor ik hem "officieel" had gekocht: om over de koptelefoon te spelen na elven vanwege het buurkind.
Ik grote jack plug verloopje er in en spelen maar. Alleen er klonk nog een beetje een brom, dus ik jack er uit.
Blijft de kop er fucking in hangen... Dus nu kan ik nog niets. GoT topic al gemaakt en morgen komt er een vriend van me langs om hopelijk die kop er uit te sleuren met een tangetje...
3. Foto van het geheel in gelukkigere tijden
[afbeelding]
Big ass versie: http://members.home.nl/mloon/P5270050.JPG
Hij is wel wauw hequote:
wat ga je halen dan?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 10:05 schreef --H-I-M-- het volgende:
hoihoi ik ben er weer
vanmiddag even naar feedback!
Het eerste deel is ongeveer zo:quote:Op zaterdag 27 mei 2006 09:42 schreef Gitarist het volgende:
* Gitarist meldt
Wat ik in het vorige topic vroeg:
Ik ben nu voor m'n gitaarles bezig met het nummer Twisted blues van Wes Montgomery... Weet iemand in welke toonsoorten dat staat? Ik kan er niet echt een touw aan vastknopen...
Ik vermoed dat er i.i.g. een toonsoort van Db in voorkomt...
Neej jij mag hier niet komen, hup naar je eigen topicquote:Op zaterdag 27 mei 2006 10:33 schreef dazzled het volgende:
Dan zeg ik hier nog een keer hoi
Hey bedankt man!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:46 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Het eerste deel is ongeveer zo:
| Gb7 | G7 | Gb7 | G7 | Gb7 | G7 | Gb7 | G7 |
Het venijnige is dat die Gb7 werkt als een IV akkoord van Db, de toonsoort is hier dus Db en je kunt er met de Db bluesladder overheen soleren (het thema'tje is ook een Db-bluesladder)
Dan:
| Gb7 | Gdim | Dbmaj7 | Bm7 E7 | Bbm7 Eb7 | Em7 A7 | Ebm7 Ab7 | Dm7 G7 |
Dit is tricky om overheen te soleren, die Bm7 E7 | Bbm7 Eb7 etc. zijn allemaal ii-V progressies die steeds moduleren. Bm7 E7 is in toonsoort A, Bbm7 Eb7 is in Ab, Em7 A7 is in D, etc.
Hier staat een filmpje, kun je ook zien hoe Wes Montgomery 't zelf ongeveer doet: http://www.youtube.com/watch?v=UkzG_SF0gi4&search=wes%20montgomery%20twisted
Hoera, het gaat weer eens over spelen in plaats van plaatjes en gear-blaat.
Waarom wil je zo graag de toneport en niet de guitarport?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:44 schreef Jorikjet het volgende:
vanmiddag gaat een vriend van me die in utrecht woont even bij feedback kijken of ze een toneport ux1 hebben, en dan voor me kopen! helaas moet ik hem wel terug betalendinsdag heb ik hem dan hier
als ik zoiets zie wil ik dolgraag op gitaarles! geniaal dat je zo weet wat hij allemaal doet enzoquote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:46 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Het eerste deel is ongeveer zo:
| Gb7 | G7 | Gb7 | G7 | Gb7 | G7 | Gb7 | G7 |
Het venijnige is dat die Gb7 werkt als een IV akkoord van Db, de toonsoort is hier dus Db en je kunt er met de Db bluesladder overheen soleren (het thema'tje is ook een Db-bluesladder)
Dan:
| Gb7 | Gdim | Dbmaj7 | Bm7 E7 | Bbm7 Eb7 | Em7 A7 | Ebm7 Ab7 | Dm7 G7 |
Dit is tricky om overheen te soleren, die Bm7 E7 | Bbm7 Eb7 etc. zijn allemaal ii-V progressies die steeds moduleren. Bm7 E7 is in toonsoort A, Bbm7 Eb7 is in Ab, Em7 A7 is in D, etc.
Hier staat een filmpje, kun je ook zien hoe Wes Montgomery 't zelf ongeveer doet: http://www.youtube.com/watch?v=UkzG_SF0gi4&search=wes%20montgomery%20twisted
Hoera, het gaat weer eens over spelen in plaats van plaatjes en gear-blaat.
Heeft de toneport inderdaad meer effecten en amps? Dat is eigenlijk wel vreemd!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:03 schreef Jorikjet het volgende:
zang en bass gitaar kun je er ook mee opnemen, en nog een extra line in, dus je zou er ook een mixertje aan kunnen hangen en zo drums opnemen enzo. vind ik een meerwaarde hebben, en dat terwijl het 15 euro goedkoper is. ook meer modelling amps, cabinetten en effecten. en die koppeling met de internet site van line6 vind ik niet nodig, van dat je kunt mee spelen met de muziek van hendrix enzo
en van de guitarportquote:GearBox's meticulously crafted recreations of a dream collection of 16 classic and modern guitar amplifiers,24 guitar speaker cabinet models, 5 must-have bass amp and cab models, and 24 stompbox and studio effects capture the range of tone found on the best tracks ever recorded.
maar je zal we betalen voor de extra software die bij de guitarport zit, dus dat van het meejammen met tracks enzo.quote:With 16 classic guitar amplifier models and 19 stompbox and studio effects that work, sound & feel like the originals, you’ll sound great while doing it all.
Wij danken u. Wellicht is de toneport dan een betere keus... ook voor mij.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:16 schreef Jorikjet het volgende:
stukje van de toneport
[..]
en van de guitarport
[..]
maar je zal we betalen voor de extra software die bij de guitarport zit, dus dat van het meejammen met tracks enzo.
Dat zou hij ook voor mij zijn geweest, ware het niet dat de Guitarport op het moment van kopen toch echt de enige keus was (budgettair gezien). Nou ja, dat en de V-Amp van Behringer.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 13:17 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Wij danken u. Wellicht is de toneport dan een betere keus... ook voor mij.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kweek eelt, ga stug door, en begin met de basisakkoorden te meesteren.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:12 schreef maxor het volgende:
Alvast wat voorzichtige schreden in dit topic doen.
Ga binnenkort een 2e hands bitaar kopen en daar zwaar amateuristisch mee aan de slag
Nog tips van ervaren bitariften voor deze beginner?
Het is een electrische en ik wil me vooral richting rock / metal gaan begeven.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:18 schreef Desensitized het volgende:
Wat zoek je ongeveer. Wat voor stijl wil je gaan spelen?
En belangrijkste, electrisch of akoestisch?
^^ juistem!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 16:45 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Alleen genoegen nemen met perfectie!
Gefeliciteerd...quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:29 schreef guitarist.nl het volgende:
mijn maverick is verkocht
nu op zoek naar een stratocaster![]()
je broer had er toch ook 1 te koop staan een tijdje geleden ?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:31 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Gefeliciteerd...
Stratocaster genoeg te koop, zowel nieuw als tweedehands, dus veel plezier met zoeken! (voorpret is ook leuk!)
Ja, mijn broer heeft zoveel te koop (en te koop gehad).quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:35 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
je broer had er toch ook 1 te koop staan een tijdje geleden ?
voorpret is idd leuk, ik heb al op het 1 en ander geboden
edit: nu aan het mailen met de eigenaar van deze strat, maar beetje vaag allemaal!
Prijs geen idee, foto (van het net):quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:53 schreef guitarist.nl het volgende:
een deluxe?? en strat deluxe?
prijs, foto ??
Zoals gezegd, foto van het net... Ik denk niet dat de gitaar aan jou verkocht zal worden, aangezien ie niet graag iemand hoort vloeken (refinishenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:58 schreef guitarist.nl het volgende:
de kleur van de body vind ik zelf niet zo, als ik hem dan zou kopen zal ik hem refinischen
kun je voor mij eens informeren naar de prijs?
wat een foute achtergrond btw
lijkt me gewoon gaaf om een keertje te doen, zelf over spuiten.. maar ik dan uiteraard met een goedkope squierquote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Zoals gezegd, foto van het net... Ik denk niet dat de gitaar aan jou verkocht zal worden, aangezien ie niet graag iemand hoort vloeken (refinishen)
Dat klinkt al beter... op een forum zag ik laatst een gerifinishte squier, zag er best tof uit!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:03 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
lijkt me gewoon gaaf om een keertje te doen, zelf over spuiten.. maar ik dan uiteraard met een goedkope squier
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Trouwens, hoe verkracht je een gitaar (advertentie van marktplaats):
[afbeelding]
Ga es smaak kopenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 17:58 schreef guitarist.nl het volgende:
de kleur van de body vind ik zelf niet zo, als ik hem dan zou kopen zal ik hem refinischen
kun je voor mij eens informeren naar de prijs?
wat een foute achtergrond btw
ja zat laatst te bladeren op gitaar.net, iemand had hier toen een linkje geplaatst naar dat zelfbouw forum, zaten idd paar mooie tussen, ff fender decal er bij opquote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:04 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dat klinkt al beter... op een forum zag ik laatst een gerifinishte squier, zag er best tof uit!
Wegens deze enthousiaste reactie, vooruit, een echte foto... kleur komt niet mooi uit foto's, gek genoeg. Het is inderdaad wel even wennen, maar wel stylish:quote:
quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:11 schreef guitarist.nl het volgende:
ik denk dat iedereen hier wel last van GAS heeft
laat eens horen! hoe slechter het klinkt is juist goed, dan hoor je de foutjes nooit zo goedquote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:12 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Ik heb met een ingebouwde microfoon in een webcam wat opgenomen...
Het klinkt echt verschrikkelijk...
(niet wat ik speel, maar hoe het klinkt)
prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrtquote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:11 schreef guitarist.nl het volgende:
ik denk dat iedereen hier wel last van GAS heeft
Astu:quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:37 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrt
Hehe, ik vind hem echt prachtig. Later als ik groot ben koop ik wel zo'n soort gitaarquote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:17 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Wegens deze enthousiaste reactie, vooruit, een echte foto... kleur komt niet mooi uit foto's, gek genoeg. Het is inderdaad wel even wennen, maar wel stylish:
[afbeelding]
zoals ik al zei: het is opgenomen met een ingebouwde webcammicrofoonquote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:20 schreef DuranK het volgende:
Auw, doe wat aan die irritante ruis tussen door![]()
auw mn orenquote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:22 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
[..]
zoals ik al zei: het is opgenomen met een ingebouwde webcammicrofoon
verder heb ik een buttPC en geen programma's om het te bewerken
het piept en ruist en kraakt
luisteren op eigen verantwoordelijkheid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |