Nou eigenlijk jij dus he... maar goedquote:Op vrijdag 26 mei 2006 18:52 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
zat ik ook aan te denken.![]()
edit: LaPo, wie maakt de nieuwe?
Nee, die gitaar is eigenlijk van mijn broer, maar omdat ik wat actiever ben op Internet, verkoop ik de gitaar voor hem.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 15:21 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
En daarom moet je Epi ES-335 eraan geloven, of niet
Oeh, wat voor Gretsch (Foto!)quote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:12 schreef Shedfire het volgende:
Ik heb net een Gretch en een VOX AD30VT gekocht bij de Feedback
Dat heeft te maken met het verschil tussen de (goedkope) single coil elementen en de humbuckers (ze heten niet voor niks humbuckersquote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:27 schreef NiteSpeed het volgende:
Dat probleempje met die brom is inderdaad waarschijnlijk een slechte aarde. Ook de gitaar zelf kan verschil maken, mijn Squier Strat bromt enorm, en met mijn Columbus Les Paul kan ik de GAIN voluit zetten zonder dat hij bromt als ik niets doe.
Die Squier heeft volgens mij 5 verschillende standen, en het klinkt allemaal kut. Ik heb ooit ergens gelezen dat veel Squier Strats enorm slecht geshield worden, en dat ze daarom brommen. Klopt ook trouwens, want als ik mijn strat kantel in de lucht dat de achterkant niet tegen mijn buik aan hangt, bromt hij een stuk minder. Hij vangt de straling op uit mijn lichaam, heel apart.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:29 schreef Hammet het volgende:
[..]
Dat heeft te maken met het verschil tussen de (goedkope) single coil elementen en de humbuckers (ze heten niet voor niks humbuckers).
ja maar ik ben te lui om helemaal zo'n OP te maken.quote:
das wel maf ja..quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:32 schreef NiteSpeed het volgende:
[..]
Die Squier heeft volgens mij 5 verschillende standen, en het klinkt allemaal kut. Ik heb ooit ergens gelezen dat veel Squier Strats enorm slecht geshield worden, en dat ze daarom brommen. Klopt ook trouwens, want als ik mijn strat kantel in de lucht dat de achterkant niet tegen mijn buik aan hangt, bromt hij een stuk minder. Hij vangt de straling op uit mijn lichaam, heel apart.
Het gaat lekker met de band! Gefeliciteerd!quote:
Ook al bij die goedkope squiertjes? Vaak is het inderdaad zo dat het middelste elementen 'reverse wound/reverse polarity' is, zodat de tussenstandjes humcancelling zijn...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:14 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hmm, meestal heb je inderdaad veel minder buzz als je die singlecoils (:r,) in zo'n tussenstand hebt (mid-brug en mid-nek enzo).
Logisch, want gebruikelijkerwijs staat het middenelement uit fase met de brug en nekelementenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:14 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Hmm, meestal heb je inderdaad veel minder buzz als je die singlecoils (:r,) in zo'n tussenstand hebt (mid-brug en mid-nek enzo).
Sowwy!quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:23 schreef Litpho het volgende:
[..]
Logisch, want gebruikelijkerwijs staat het middenelement uit fase met de brug en nekelementen.
Zoals Teleluvr net zegt dus.
ik kocht n nieuwe dot studio voor 240 euroquote:omdat ie liever een Studio Dot kocht voor 360 euro....
ziet er wel super cool uit zo met die kersen erop! ook mooi, die strat van hendrix op monterey die hij in brand stakquote:Op vrijdag 26 mei 2006 19:20 schreef Hammet het volgende:
Btw, mijn strat projectje staat al een tijdje on hold. Ik heb de body helemaal kaal, maar t lakken blijft een probleem.
Plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier een schets van wat ik in gedachte had: (de kersen slaan op mijn achternaam: Morel, een kersensoort).
[afbeelding]
Ik hoorde gisteren van een kennis dat hij misschien via zn werk wat mensen kende die de gitaar wel zouden willen spuiten/airbrushen. Voor een vriendenprijsje, of misschien zelfs wel gratis!
quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:42 schreef Jorikjet het volgende:
werp eens een blik op deze pagina; http://www.harmony-central.com/Events/WNAMM97/Guitar/page2.html
aparte fenders...
Jammer dat er geen handsvat in zit.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 22:54 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
[afbeelding]
Ik vind deze Ibanez er wel goed uit zien, hij is ook maar $3,599.99
Wauw!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 00:01 schreef Shedfire het volgende:
Nou het begint goed.
1. Het brommen is opgelost, gedeeltelijk door jullie goede tips en gedeeltelijk door instellingen op het ding zelf en als laatste gedeeltelijk door het volume op de gitaar op het hoogst te zetten. Dank u dank u.
2. En toen was het na elven en ik wilde het ding gaan gebruiken waarvoor ik hem "officieel" had gekocht: om over de koptelefoon te spelen na elven vanwege het buurkind.
Ik grote jack plug verloopje er in en spelen maar. Alleen er klonk nog een beetje een brom, dus ik jack er uit.
Blijft de kop er fucking in hangen... Dus nu kan ik nog niets. GoT topic al gemaakt en morgen komt er een vriend van me langs om hopelijk die kop er uit te sleuren met een tangetje...
3. Foto van het geheel in gelukkigere tijden
[afbeelding]
Big ass versie: http://members.home.nl/mloon/P5270050.JPG
Hij is wel wauw hequote:
wat ga je halen dan?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 10:05 schreef --H-I-M-- het volgende:
hoihoi ik ben er weer
vanmiddag even naar feedback!
Het eerste deel is ongeveer zo:quote:Op zaterdag 27 mei 2006 09:42 schreef Gitarist het volgende:
* Gitarist meldt
Wat ik in het vorige topic vroeg:
Ik ben nu voor m'n gitaarles bezig met het nummer Twisted blues van Wes Montgomery... Weet iemand in welke toonsoorten dat staat? Ik kan er niet echt een touw aan vastknopen...
Ik vermoed dat er i.i.g. een toonsoort van Db in voorkomt...
Neej jij mag hier niet komen, hup naar je eigen topicquote:Op zaterdag 27 mei 2006 10:33 schreef dazzled het volgende:
Dan zeg ik hier nog een keer hoi
Hey bedankt man!quote:Op zaterdag 27 mei 2006 11:46 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Het eerste deel is ongeveer zo:
| Gb7 | G7 | Gb7 | G7 | Gb7 | G7 | Gb7 | G7 |
Het venijnige is dat die Gb7 werkt als een IV akkoord van Db, de toonsoort is hier dus Db en je kunt er met de Db bluesladder overheen soleren (het thema'tje is ook een Db-bluesladder)
Dan:
| Gb7 | Gdim | Dbmaj7 | Bm7 E7 | Bbm7 Eb7 | Em7 A7 | Ebm7 Ab7 | Dm7 G7 |
Dit is tricky om overheen te soleren, die Bm7 E7 | Bbm7 Eb7 etc. zijn allemaal ii-V progressies die steeds moduleren. Bm7 E7 is in toonsoort A, Bbm7 Eb7 is in Ab, Em7 A7 is in D, etc.
Hier staat een filmpje, kun je ook zien hoe Wes Montgomery 't zelf ongeveer doet: http://www.youtube.com/watch?v=UkzG_SF0gi4&search=wes%20montgomery%20twisted
Hoera, het gaat weer eens over spelen in plaats van plaatjes en gear-blaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |