Ik vind het leuk om te lezen dat er wordt meegedacht over de wedstrijden en de extra mogelijkheden ervanquote:Op maandag 29 mei 2006 15:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Je kan natuurlijk afspreken dat wanneer ze op offy's centrale site komen te staan je als fotograaf met bepaalde voorwaarden en tarieven accoord gaat. Zo niet, komt de foto niet in het overzicht.
Met een geautomatiseerd aankoopsysteem weet je nooit wie je foto koopt, wat ermee gebeurt en waar(/hoe) hij te zien zal zijn. Ik vind dat persoonlijk geen voordeel, maar juist een nadeelquote:Het voordeel zou zijn dat je een geautomatiseerd aankoop systeem kan maken voor highres pics.
Bij iedere foto die op de overzichtsite wordt getoond staat dit:quote:Op maandag 29 mei 2006 17:46 schreef oYo het volgende:
Ik denk dat de voorwaarden duidelijk zijn. Op de site van Offy staan ze enkel en alleen ten behoeve van de wedstrijd (misschien disclaimertje er extra bij).
quote:Deze foto is auteursrechtelijk beschermd. Zonder toestemming van de eigenaar mag er geen gebruik van gemaakt worden.
Yup, hoewel je om eindeloos heen en weer gediscussieer te voorkomen wel een vast tarief zou kunnen stellen. Take it or leave it.quote:Op maandag 29 mei 2006 19:24 schreef Offy het volgende:
Met een geautomatiseerd aankoopsysteem weet je nooit wie je foto koopt, wat ermee gebeurt en waar(/hoe) hij te zien zal zijn. Ik vind dat persoonlijk geen voordeel, maar juist een nadeelAls je de fotograaf persoonlijk benaderd kunnen er duidelijke afspraken worden gemaakt zodat je controle houdt over je eigen foto's.
Je kan er alleen geld mee verdienen lijkt me weinig reden om af te haken eigenlijk.quote:Op maandag 29 mei 2006 19:24 schreef Offy het volgende:
[..]
Ik vind het leuk om te lezen dat er wordt meegedacht over de wedstrijden en de extra mogelijkheden ervan, maar dit vind ik geen goed idee. Als je bepaalde voorwaarden gaat stellen voor plaatsing op de overzichtsite, dan zal een grote groep mensen afhaken en daarmee verlies je het hele doel van de site: een overzicht geven van alle foto's van alle wedstrijden.
Beetje naief om dat te denken als ze sowieso al voor het grijpen op het anarchistische internet staan. Je hebt geen enkele controlle over wat er met je foto's gebeurt.quote:Met een geautomatiseerd aankoopsysteem weet je nooit wie je foto koopt, wat ermee gebeurt en waar(/hoe) hij te zien zal zijn. Ik vind dat persoonlijk geen voordeel, maar juist een nadeelAls je de fotograaf persoonlijk benaderd kunnen er duidelijke afspraken worden gemaakt zodat je controle houdt over je eigen foto's.
Ja, maar een algemene uitleg als je op de site komt maakt het geheel al duidelijker.quote:Bij iedere foto die op de overzichtsite wordt getoond staat dit:
[..]
Voel je vrij om het uit te proberen, ik ben wel benieuwdquote:Op maandag 29 mei 2006 19:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Je kan er alleen geld mee verdienen lijkt me weinig reden om af te haken eigenlijk.
Dat klopt, daarom zijn de foto's nu 550 pixels breed. Als je ze in high res aan gaat bieden heb je er net zo weinig controle over. Je krijgt er geld voor, maar je hebt geen idee wie er met je foto aan de haal gaat en waar hij terecht komt.quote:Beetje naief om dat te denken als ze sowieso al voor het grijpen op het anarchistische internet staan. Je hebt geen enkele controlle over wat er met je foto's gebeurt.
Ik ben blij dat je onze goede raad netjes opvolgtquote:Anyway, dat zoeken jullie zelf maar uit. Ik benader de fotografen wel rechtstreeks
quote:Op maandag 29 mei 2006 20:12 schreef Offy het volgende:
Ik ben blij dat je onze goede raad netjes opvolgt
Ziet er erg stoer uit! Zit er ook over te denken om daar eens wat te laten afdrukken op zo'n doek, de prijzen vielen me nog wel mee.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:51 schreef Maxcre8 het volgende:
Ik had belooft een foto te posten als ik de gewonnen canvas binnen heb
Bij deze Offy.Het ziet er super uit, CanvasCompany Heeft goed werk geleverd!
De foto's zijn helaas niet zo mooi maar goed op de 2de krijg je wel n beetje een idee hoe groot het is.
[afbeelding]
[afbeelding]
Nogmaals dank en groetjes, Kas
Ik ben het hier wel een beetje mee eens, er wordt nog maar weinig gestemd nu. Een dag korter zou idd misschien geen kwaad kunnen (zolang de deadline maar duidelijk is).quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:12 schreef Schanulleke het volgende:
Dat ziet er super uit zeg! Ik moet daar ook maar eens naar gaan kijken, dat doet die canvas-company leuk! En Offy natuurlijk!![]()
Even iets heel anders... Het is al eens eerder aan de orde geweest, maar is het geen idee om de stemperiode iets in te korten? Het stemmen staat nu al een dag nagenoeg stil, dus die laatste dag was misschien niet nodig geweest. Als de wedstrijd in plaats daarvan tot zaterdag open was geweest waren er misschien net meer inzendingen gekomen, ivm de vrije dag enzo. Of we zouden eerder over kunnen naar het nieuwe onderwerp. Nu zit ik altijd zo lang te duimen draaien, en ik vind dat in ieder geval niet zo nodig. Geen kritiek dus, alleen een suggestie.
wauw, ziet er goed uit op die kleine fotootjesquote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:51 schreef Maxcre8 het volgende:
De foto's zijn helaas niet zo mooi maar goed op de 2de krijg je wel n beetje een idee hoe groot het is.
[afbeelding]
[afbeelding]
Idd helemaal superquote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:51 schreef Maxcre8 het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:53 schreef Elefes het volgende:
Ziet er erg stoer uit! Zit er ook over te denken om daar eens wat te laten afdrukken op zo'n doek, de prijzen vielen me nog wel mee.
Leuke prijs!(en die van deze maand ook:
Offy
).
Dankjulliewel!quote:Op dinsdag 30 mei 2006 14:12 schreef Schanulleke het volgende:
Dat ziet er super uit zeg! Ik moet daar ook maar eens naar gaan kijken, dat doet die canvas-company leuk! En Offy natuurlijk!
quote:
ja hoor. doe maar "kleur" ik heb nl nog wat archiefwerk liggenquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:54 schreef Elefes het volgende:
Dank jullie wel
Even een vraagje, mogen onderwerpen die al ooit geweest zijn weer opnieuw voorbij komen, als het langer dan een jaar geleden is?
overbelichtquote:Op dinsdag 30 mei 2006 22:59 schreef prupke het volgende:
doe is iets laagdrempeligs ....bv een dorpel
Webcam.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:02 schreef blackbully het volgende:
[..]
overbelicht
onderbelicht
onscherp.
scheef.
onderwerp centraal geplaatst.
ehhh nog meer laagdrempelige opdrachten?
live-stream?quote:
Ik vervang Puckzzz even nu ze op vakantie is, vandaar ook die 3e plaats ineensquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:00 schreef Shark.Bait het volgende:
Is Offy nu de nieuwe Puckzz? Is ze ook een twijfelkont enzo?
Be my guest, stemtopic weet je wel te vindenquote:oja, gefeliciteerd met de uitslag Elefes, Ilford en Offy, hoewel ik wel een hertelling eis vanwege de wel erg hoge plek die zij inneemt...
Of juist een lelijkequote:
duo-tone danquote:Op dinsdag 30 mei 2006 23:11 schreef Elefes het volgende:Kleur
Nou, ik zal eens denken, weet denk ik wel al wat leuks.
mag een monitor vol bier ookquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |