abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf vrijdag 2 juni 2006 @ 15:01:03 #51
18921 freud
Who's John Galt?
pi_38475894
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 11:46 schreef Elefes het volgende:
Gradueel filter is toch ook achteraf in bijvoorbeeld Photoshop goed toe te voegen? Kun je meteen vergelijken of het de foto wel mooier maakt..
Bij DSLR is eigenlijk de enige filter die je niet na kan bewerken in photoshop, is de polarisatiefilter.De rest is in photoshop te doen. Ik heb de 20D, en bevalt prima. De lensen van Nikon passen wel op alle bodies, maar of ze ook goed zijn, en goed werken, dat is meestal vraag 2. Ik ben zelf erg tevreden met mijn 20D!!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_38476203
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 14:54 schreef Pat-man het volgende:

P.S. wat voor compact heeft 10x opt. zoom?
Ik heb er toevallig net een paar genoemd in het zustertopic: [Centraal] Wie helpt mij een nieuwe camera vinden?

Maar dat zijn idd geen van alle camera's die je makkelijk in je broekzak steekt. In je jaszak lukt weer wel.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_38476770
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 15:01 schreef freud het volgende:

[..]

Bij DSLR is eigenlijk de enige filter die je niet na kan bewerken in photoshop, is de polarisatiefilter.De rest is in photoshop te doen. Ik heb de 20D, en bevalt prima. De lensen van Nikon passen wel op alle bodies, maar of ze ook goed zijn, en goed werken, dat is meestal vraag 2. Ik ben zelf erg tevreden met mijn 20D!!
Dat bedoelde ik te zeggen
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 14:27:12 #54
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_38503273
Wat ik ook wel weer een groot voordeel vind, is de zoeker. Je ziet ook echt wat je fotografeert... beter dan een LCD schermpje
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_38691646
Zoals velen van jullie ben ik op zoek naar een digitale camera. Na veel speurwerk is mijn oog op de volgende 2 gevallen.

http://www.kieskeurig.nl/(...)C1257106003C54CF.htm
en
http://www.kieskeurig.nl/(...)C125707500346EB1.htm

2 behoorlijk verschillende camera's, maar in prijs schelen ze niet zo heel veel.
Ik ga niet veel speciale dingen met de camera doen, gewoon wat vakantie foto's en en wat foto's van de dieren op mijn boerderij. Nou is de Panasonic iets goekoper en wat compacter, maar volgens mij kan ik beter iets meer geld bijleggen voor een betere camera als de Fuji.

Heeft iemand van jullie ervaring met deze camera's of misschien wat tips voor mij?

Alvast bedankt!
pi_38922454
Hallo luitjes,

Ik ben op zoek naar een nieuwe digitale camera. Ik zal het vooral gebruiken voor reizen, landschappen, 'mensen', architectuur en natuur, buiten en binnen, soms wat 'Macro'. Af en toe een portretje en zelden (snel) bewegende objecten.

"Nou, dan ga je toch voor een dSLR en die..." Nee, geen dSLR dus, geen geklooi met lenzen, geen aanschaf dus van duren lenzen, geen te steile leercurve en veel te veel opties die ik toch niet wil gebruiken (op dit moment).

Maar wel een solide en veelzijdige camera met veel zoom, (groot bereik dus), met óf een hogere bruikbare ISO mogelijk (en snelle sluitersnelheid) of Image Stabilisatie. Een met een kwaliteitslens en een die goed in de hand ligt en waarmee meer mogelijk is dan met een standaard P&S camera.

Goed, een dSLR-achtige dus. Ik heb er 3 geselecteerd op basis van reviews op DPreview.com, DCresource.com etc. Het lijkt een vaker voorkomend dillema te zijn op baseer ik op de draadjes daar

Panasonic FZ30
+ Geweldige lens
+ Veel (manuele) mogelijkheden, maar niet teveel
+ 12x zoom (inclusief handmatige zoomring)
+ Goed werkende IS
+ Solide gebouwd, ligt heerlijk in de hand en heeft een metalen lensring, dus eventuele filters schroef je er makkelijk op zonder kans op beschadiging (zoals bij de kunststof versies)
+ Groot LCD scherm

- Gaat maar tot 400 ISO
- Heeft schijnbaar veel Ruis problemen, vanaf 200 ISO

FujiFilm FinePixS9500
+ Hoge bruikbare ISO
+ Nog altijd een respectabel zoom (10x)
+ Ook solide gebouwd, maar net iets minder dan de FZ30
+ Goede en grote super CCD sensor

- Geen IS (al wordt dat dus gecompenseerd door de mogelijkheid van een hogere ISO en dus sluitersnelheid - maar weegt dit op tegen IS???)
- Klotig menu voor zover ik kon zien
- Minste kwaliteit lens van de drie
- Kleiner LCD scherm
- Wat zachter photoresultaat door de sterke Ruis onderdrukking

SonyCybershotR1
+ De beste lens beschikbaar voor een niet-dSLR (en waarschijnlijk beter dan veel dSLR lenzen)
+ Hoge bruikbare ISO waarden mogelijk
+ APS-C size sensor
+ Komt kwalitatief het dichtst bij een dSLR in de buurt

- Maar 5x zoom
- Geen IS

Maar goed, dit is allemaal op basis van reviews. Ik hoor graag de meningen van de gebruikers zelf. Is de ruis bij de Panasonic inderdaad zo'n probleem? Is de gebruiksvriendelijkheid van de Fuji inderdaad minder? Compenseert de hogere ISO inderdaad het ontbreken van een IS bij een hogere zoomtrap? Weegt de kwaliteit van de Sony op tegen het veel kleinere bereik?
Allemaal vragen waarop de recenties geen antwoord geven.

Ik hoor dus erg graag jullie meningen, opmerkingen en advies!
  zondag 18 juni 2006 @ 11:21:46 #57
82005 Jonan
in oprichting
pi_38965528
Kwalitatief ontlopen ze elkaar niet veel. Lijkt me belangrijker dat je voor jezelf of je meer kort bereik (28mm) of tele zoom bereik wilt.
oeps...
  zondag 18 juni 2006 @ 13:27:11 #58
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_38969031
Heeft er iemand ervaring met de Sony W100, weet dat het een compact is en geen digi spiegelreflex ofzo, maar hoop dat ook iem. er hier ervaring mee heeft...
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
  zondag 18 juni 2006 @ 14:04:42 #59
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_38969916
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 16:14 schreef DanielaJurcevice het volgende:
-verhaal-
Ik zou persoonlijk voor de Sony R1 aan, is echt een topcamera. Het relatief beperkte zoombereik van 5x is als je er echt tegenaan loopt op te lossen met een opzetlens, welke prima werk leveren. Het enige waar ik me van kan voorstellen dat het bereik van de sony niet voldoende voor is zijn mensen en natuur.

De camera maakt echter mijns insziens de mooiste foto's van de drie, reageert erg snel en heeft een scherm dat in het felle zonlicht prima te zien is. Daarnaast is stabilisatie in mijn ogen niet het belangrijkste aan een camera. Je kan er een paar stops mee winnen, maar beter is om gewoon het probleem te vermijden door een statief(je) mee te nemen. Al is het maar een enkelpoot waar je de camera op zet om te steunen. Uiteraard kan dit niet altijd maar bij veel van de onderwerpen die je noemt is het prima mogelijk je camera te laten rusten.

Wat ook een heel groot voordeel is van de sony is zoals je al zegt de lage hoeveelheid ruis. Dit kan erg sjieke nachtplaatjes maken. Neem daarbij een gruwelijk niveau van detail (10 megapixel) en je kan je foto nog flink croppen voordat het storend wordt. Het diafragma kan tot F16 wat erg hoog is. Daarmee kun je foto's maken die bijna overal scherp zijn .

Tel daarbij nog eens op dat het een handmatig bedienbare lens is en de camera inzoomt op het schermpje bij handmatige focus en de keus is wat mij betreft gemaakt.

Ik verkoop hem graag aan klanten en hoor ook altijd goede verhalen terug.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  maandag 19 juni 2006 @ 10:21:23 #60
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_38994863
quote:
Op zondag 28 mei 2006 15:15 schreef Japzer het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de Canon Ixus 800 IS?
Ik wil een camera die compact is (en je dus zo even ergens mee naar toe neemt en in je broekzak kwijt kunt) die goede kwaliteit opnamen kan maken in een omgeving met weinig licht.
Ik heb een aantal reviews van dit model gelezen en volgens mij kan deze camera wat ik wil (ik wil 'm ook in bijvoorbeeld een club kunnen gebruiken) en dat IS lijkt me wel wat, maar waar ik nog geen antwoord op heb gevonden is hoeveel tijd er tussen het indrukken van het ik-maak-een-foto-knopje en het daadwerkelijk schieten van de foto. Anyone?
Al een wat ouder postje maar ik dacht ik reageer er toch op omdat nog niemand anders dat echt gedaan heeft. Ik heb sinds een week de Ixus 800 IS. Mijn ervaring so far:

Goed:

- ragscherpe foto's met perfecte kleuren
- Bij 80/100 zo goed als ruisvrij, ISO 200 en 400 nog steeds behoorlijk bruikbaar (800 wordt nasty)
- De IS laat minder foto's met langere sluitertijd mislukken (maar het is ook geen holy grail ofzo hoor)
- Supersnelle opstarttijd
- Praktisch geen tijd tussen indrukken en het daadwerkelijk maken van een foto (voelt bijna net zo snel als mijn D70)
- Goed helder scherm
- Hij ziet er ganz geil uit en is lekker klein

Minder:

- Geen battery life indicator
- Ietsjes vignetting bij volledig wide (hebben veel compacts last van)

Ik ben van plan hem nog een keer in-depth te reviewen op mijn blog maar helaas laat de drukte rond mijn emigratie volgende maand dat momenteel nog even niet toe.
I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_38995436
Ik heb er goed naar gekeken, maar het beperkte bereik is toch de doorslaggevende factor om in elk geval niet voor de Sony te gaan. En ik wil juist geen opzetlenzen, aangezien ik dan net zo goed voor een dSLR kan gaan
quote:
Op zondag 18 juni 2006 14:04 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Ik zou persoonlijk voor de Sony R1 aan, is echt een topcamera. Het relatief beperkte zoombereik van 5x is als je er echt tegenaan loopt op te lossen met een opzetlens, welke prima werk leveren. Het enige waar ik me van kan voorstellen dat het bereik van de sony niet voldoende voor is zijn mensen en natuur.

De camera maakt echter mijns insziens de mooiste foto's van de drie, reageert erg snel en heeft een scherm dat in het felle zonlicht prima te zien is. Daarnaast is stabilisatie in mijn ogen niet het belangrijkste aan een camera. Je kan er een paar stops mee winnen, maar beter is om gewoon het probleem te vermijden door een statief(je) mee te nemen. Al is het maar een enkelpoot waar je de camera op zet om te steunen. Uiteraard kan dit niet altijd maar bij veel van de onderwerpen die je noemt is het prima mogelijk je camera te laten rusten.

Wat ook een heel groot voordeel is van de sony is zoals je al zegt de lage hoeveelheid ruis. Dit kan erg sjieke nachtplaatjes maken. Neem daarbij een gruwelijk niveau van detail (10 megapixel) en je kan je foto nog flink croppen voordat het storend wordt. Het diafragma kan tot F16 wat erg hoog is. Daarmee kun je foto's maken die bijna overal scherp zijn .

Tel daarbij nog eens op dat het een handmatig bedienbare lens is en de camera inzoomt op het schermpje bij handmatige focus en de keus is wat mij betreft gemaakt.

Ik verkoop hem graag aan klanten en hoor ook altijd goede verhalen terug.
  maandag 19 juni 2006 @ 20:57:41 #62
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_39013928
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:43 schreef DanielaJurcevice het volgende:
Ik heb er goed naar gekeken, maar het beperkte bereik is toch de doorslaggevende factor om in elk geval niet voor de Sony te gaan. En ik wil juist geen opzetlenzen, aangezien ik dan net zo goed voor een dSLR kan gaan
[..]
Ja, als je inderdaad vantevoren weet dat je tekort gaat komen aan het zoombereik dan is de sony jammer maar helaas. Gevoelsmatig, maar ik heb er geen ervaring mee, zou ik voor de panasonic FZ30 gaan dan. Ik heb met een aantal modellen gewerkt en die gaven allemaal prachtige foto's, zolang je de lichtgevoeligheid inderdaad maar in de perken hield.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  woensdag 21 juni 2006 @ 01:35:45 #63
82005 Jonan
in oprichting
pi_39061082
Daniele, is de Sony H5 geen optie?
Al heeft die minder mogelijkheden, lichtere compact bouw en weer wat andere issues
oeps...
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:07:10 #65
84769 NanoBeat
Geen inspiratie
pi_39079068
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 10:48 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
..........
....

Ga nooit, maar dan ook nooit voor EF-S objectieven omdat die niet geschikt zijn voor de hogere klasse zoals de 5d bv.
Die objectieven zijn speciaal gemaakt om de crop factor op te heffen.
Normaal heb je met een objectief een crop factor van 1.6 bij Canon, dus bijna alle objectieven, de mm daarvan, moet je maal 1.6 doen.
Ook bij EF-S objectieven heb je met de crop factor van 1.6 te maken hoor....
  woensdag 21 juni 2006 @ 18:09:08 #66
55396 Gose
doelloos
pi_39083679
hier ontstaat verwarring, de cropfactor heeft namelijk met de maat van je sensor te maken en niet met de lens. 5d 1d enzo die hebben full frame sensor wat betekent dat er geen cropfactor is. 50 mm is dus 50 mm, terwijl bij 350d tot 20d 50mm eigenlijk 80mm is. Cropfactor zit um dus in de body niet in het objectief
  woensdag 21 juni 2006 @ 18:33:01 #67
84769 NanoBeat
Geen inspiratie
pi_39084417
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 18:09 schreef Gose het volgende:
hier ontstaat verwarring, de cropfactor heeft namelijk met de maat van je sensor te maken en niet met de lens. 5d 1d enzo die hebben full frame sensor wat betekent dat er geen cropfactor is. 50 mm is dus 50 mm, terwijl bij 350d tot 20d 50mm eigenlijk 80mm is. Cropfactor zit um dus in de body niet in het objectief
Dat bedoelde ik ook...
  zaterdag 24 juni 2006 @ 12:43:54 #68
82005 Jonan
in oprichting
pi_39336720
Ik zit te twijfelen tussen deze 2 camera's:
-Canon Ixus 50
-Sony DSC-W50

Nu heb ik er totaal geen verstand van, maar ik wil hem gaan gebruiken om vooral in de vakantie leuke foto's te maken, en verder voor alledaags gebruik eigenlijk Ook binnen, dus met weinig licht, is het mooi meegenomen als ie duidelijke foto's maakt.
Ik wil er ongeveer 250 euro aan besteden, maar verder zeggen de verschillen me eigenlijk niet zoveel tussen deze twee camera's. De zwarte versie van die w50 ziet er wel super uit though
Dus, als iemand me kan vertellen welke van deze twee beter is, of dat het niks uitmaakt, graag
pi_39346610
quote:
Op woensdag 28 juni 2006 22:38 schreef Toshio het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen deze 2 camera's:
-Canon Ixus 50
-Sony DSC-W50

Nu heb ik er totaal geen verstand van, maar ik wil hem gaan gebruiken om vooral in de vakantie leuke foto's te maken, en verder voor alledaags gebruik eigenlijk Ook binnen, dus met weinig licht, is het mooi meegenomen als ie duidelijke foto's maakt.
Ik wil er ongeveer 250 euro aan besteden, maar verder zeggen de verschillen me eigenlijk niet zoveel tussen deze twee camera's. De zwarte versie van die w50 ziet er wel super uit though
Dus, als iemand me kan vertellen welke van deze twee beter is, of dat het niks uitmaakt, graag
De Sony w50 heeft een hoge ISO, prima dus voor foto's binnen.
Ook kan je met de w50 foto's maken in 3:2 verhouding waardoor je 10x15 foto's krijgt en geen 10x13 (+/-) krijgt. (vind ik, heel veel anderen niet, een groot voordeel).
De Sony dus als je het mijn vraagt!
  donderdag 29 juni 2006 @ 10:15:59 #71
69307 Pat-man
pi_39347354
geld dit ook nog voor W70 en Canon Ixus 60 / 750?

Had dit al eerder gevraagd, maar nog geen reactie gehad.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
pi_39490645
Ik wil al een tijdje een goede, leuke en simpele digitale camera met een goede (optische)zoomfunctie. Ik kwam bij de MM de Canon Powershot A430 tegen. Volgens verkoper is dit een goede, degelijke camera, zeker gezien de prijs. Hebben jullie er ervaring mee?

In feite wil ik de camera voornamelijk gebruiken voor vakanties etc. Echter een mooie zonsondergang of een wilde zee zou ik ook graag goed willen vastleggen. Is deze camera dan geschikt, en hebben jullie dan andere alterneatieven?
quote:
Compact, betaalbaar en onvoorstelbaar gemakkelijk. De PowerShot A430 is voor elke leeftijd de ideale camera om overal mee naar toe te nemen. Kies uit vier kleuren - geef die speciale momenten in het leven een extra accent.

Kenmerken

* Vier leuke kleuren*
* 4,0 MP en 4x optische zoom
* DIGIC II en iSAPS
* 15 opnameprogramma's & My Colors
* VGA movies met geluid
* 9-punts AiAF & 1cm Super Macro mode
* Breedbeeldregistratie
* 1,8" LCD-scherm
* PictBridge en Print/Share knop
* CANON iMAGE GATEWAY***Sommige kleurvarianten zijn wellicht niet in alle landen beschikbaar.**Niet in alle landen beschikbaar
http://www.canon.nl/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital/PowerShot_A430/index.asp?ComponentID=343961&SourcePageID=26181#1
pi_39491049
Je kan daar prima mee uit de voeten Ik heb een jaar lang met een A75 gefotografeerd En dat ging prima
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_39638845
Wie heeft er ervaringen met de olympus mju 700 ?
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  zondag 9 juli 2006 @ 10:35:04 #75
69307 Pat-man
pi_39653484
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 19:08 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Wie heeft er ervaringen met de olympus mju 700 ?
Camera heeft heel veel last van ruis, voor de rest wel mooie camera alleen mis je wel de optische zoeker. Zat zelf eerst ook aan die camera te denken maar ben daar vanaf gestapt en in dezelfde catagorie zijn volgens mij de Sony W70 en de Canon Ixus 60 de beste/betere camera's. Ik probeer alleen er nog achter te komen wie met deze camera's ervaring heeft of kan vertellen welke ik beter kan nemen en waarom.
pi_39668376
quote:
Op zondag 9 juli 2006 10:35 schreef Pat-man het volgende:

[..]

Camera heeft heel veel last van ruis, voor de rest wel mooie camera alleen mis je wel de optische zoeker. Zat zelf eerst ook aan die camera te denken maar ben daar vanaf gestapt en in dezelfde catagorie zijn volgens mij de Sony W70 en de Canon Ixus 60 de beste/betere camera's. Ik probeer alleen er nog achter te komen wie met deze camera's ervaring heeft of kan vertellen welke ik beter kan nemen en waarom.
Ruis...Daar lees ik dus verschillende verhalen over. Sommige mensen vinden hem geweldig...anderen helemaal niet! Lastig! ook las ik dat ie in t donker niet zulke mooie foto;s neemt en dat is toch wel jammer (wil m ook voor concertjes e.d. kunnen gebruiken)
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  maandag 10 juli 2006 @ 00:07:21 #77
69307 Pat-man
pi_39677306
ik heb van een klasgenoot gewone binnenfoto's gezien in een met tl-balken verlichte ruimte en daar zat echt mega veel ruis in. Ben ook bij de Dixons, de Combifoto, media markt en bij nog een andere fotozaak geweest, en allen zeiden hetzelfde over de ruis. Voor het zelfde geld zijn er betere camera's op de markt die er ook nog wel leuk uit zien! Zoals bovengenoemde camera's zelfs.

Kijk op www.dpreview.com, daar staat nog de nodige info!
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 10 juli 2006 @ 19:04:46 #78
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_39698137
ik heb deze camera te leen : http://img.pconline.com.c(...)anon_eos_350d_1l.jpg

canon 350 D dus en ik vroeg me af hoe je op de automaat kan fotograferen en kan zeggen dat dat flitsertje NIET uitklapt , dus dat je ergens dat flitsje uit kan zetten.
Is dat mogelijk ?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  FOK!fotograaf maandag 10 juli 2006 @ 20:51:21 #79
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_39701705
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:04 schreef paultjuhhh het volgende:
ik heb deze camera te leen : http://img.pconline.com.c(...)anon_eos_350d_1l.jpg

canon 350 D dus en ik vroeg me af hoe je op de automaat kan fotograferen en kan zeggen dat dat flitsertje NIET uitklapt , dus dat je ergens dat flitsje uit kan zetten.
Is dat mogelijk ?
ja dit kan.

De exacte handelingen weet ik niet (ik ben een Nikon-man).

Let wel op dat in de automatische stand dan de sluitertijd langer wordt om zo toch een goed belichte foto te krijgen (ter compensatie van de flitser die dan uit is). Dus dat kan weer bewogen foto's opleveren.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 10 juli 2006 @ 22:30:45 #80
84769 NanoBeat
Geen inspiratie
pi_39705669
op de 300d is dat de "P" stand als ik me niet vergis... In iedergeval de stand naast de automaat
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 10 juli 2006 @ 23:48:11 #81
80791 crew  Paul
pi_39708681
quote:
Op maandag 10 juli 2006 22:30 schreef NanoBeat het volgende:
op de 300d is dat de "P" stand als ik me niet vergis... In iedergeval de stand naast de automaat
ok thx
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:02:11 #82
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_39709186
quote:
Op maandag 10 juli 2006 23:48 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

ok thx
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:00 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

omdat ?
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:00 schreef paultjuhhh het volgende:
De verkoper zei dat de canon lang nadacht als je op de afdrukknop drukte dus de actie was al voorbij ... hoe zit dat ?
Onzin er zal wel bonus voor hem op de sony zitten.
Als je goed focust voor afdrukken heb je geen vertraging.
Canon is veel sterker dan de plastic sonytroep
en nee ik heb geen aandelen in die tent
Feyenoord!!! * Barça
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 11 juli 2006 @ 00:04:55 #83
80791 crew  Paul
pi_39709275
quote:
Op maandag 10 juli 2006 19:12 schreef paultjuhhh het volgende:
Ik twijfel tussen deze 2 camera's :

de canon ixus 60 :

[afbeelding]
( http://www.kieskeurig.nl/(...)C125711E00569432.htm )
en de Sony DSC-W30

[afbeelding]

( http://www.kieskeurig.nl/(...)C12571180033C26C.htm )

Wie kan me helpen ?
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 11 juli 2006 @ 00:06:03 #84
80791 crew  Paul
pi_39709306
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:02 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Onzin er zal wel bonus voor hem op de sony zitten.
Als je goed focust voor afdrukken heb je geen vertraging.
Canon is veel sterker dan de plastic sonytroep
en nee ik heb geen aandelen in die tent
Ik vertrouwde het ook niet helemaal
hij zei ook dat het schermpje beter was van de sony dan de canon, omdat daar een beschermlaagje omheen zat en bij canon niet
pi_39709516
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:06 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Ik vertrouwde het ook niet helemaal
hij zei ook dat het schermpje beter was van de sony dan de canon, omdat daar een beschermlaagje omheen zat en bij canon niet
Daarvoor heb je ook speciaal folie wat je er op kunt doen En zo snel gaat dat nou ook weer niet, als je er een beetje voorzichtig mee bent.
Ik ben ook meer Canon fan dan Sony fan, maar het is heel persoonlijk wat je fijner en beter vindt (qua fotokleuren en bediening bijvoorbeeld).
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 11 juli 2006 @ 00:15:48 #86
80791 crew  Paul
pi_39709569
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:13 schreef Elefes het volgende:

[..]

Daarvoor heb je ook speciaal folie wat je er op kunt doen En zo snel gaat dat nou ook weer niet, als je er een beetje voorzichtig mee bent.
Ik ben ook meer Canon fan dan Sony fan, maar het is heel persoonlijk wat je fijner en beter vindt (qua fotokleuren en bediening bijvoorbeeld).
Ik ga hem ook vaak voor uitgaan meenemen dus dat is ook wel belangrijk dat die foto;s in het donker goed zijn
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:19:20 #87
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_39709660
@ paultjuhhh : ik heb de W-40 van Sony.
ik moet zeggen dat hij erg goed bevalt, maakt zeer goede foto's en heeft een solide behuizing.
De accu gaat erg lang mee.

Ik weet niet waar je woont , maar als dat in de buurt is mag je best er even mee komen spelen. ( + bier )
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:21:56 #88
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_39709729

zeer donkere kroeg en erg dronken, op de automaat gemaakt.
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 11 juli 2006 @ 00:28:13 #89
80791 crew  Paul
pi_39709898
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:19 schreef Tha_Flash het volgende:
@ paultjuhhh : ik heb de W-40 van Sony.
ik moet zeggen dat hij erg goed bevalt, maakt zeer goede foto's en heeft een solide behuizing.
De accu gaat erg lang mee.

Ik weet niet waar je woont , maar als dat in de buurt is mag je best er even mee komen spelen. ( + bier )
Ik ken al iemand die deze camera heeft alleen nog niemand die de canon heeft ...
Hij heeft hem pas net gekocht (zaterdag) dus weet er nog weinig van...
Ik twijfel nu wel , de sony maakt best aardige foto's , maar iedereen zegt bijna hier dat de canon beter is ... maar de canon is wel een stuk duurder hmmmmmmmmmm
toch bedankt btw
  dinsdag 11 juli 2006 @ 00:30:00 #90
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_39709944
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:28 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Ik ken al iemand die deze camera heeft alleen nog niemand die de canon heeft ...
Hij heeft hem pas net gekocht (zaterdag) dus weet er nog weinig van...
Ik twijfel nu wel , de sony maakt best aardige foto's , maar iedereen zegt bijna hier dat de canon beter is ... maar de canon is wel een stuk duurder hmmmmmmmmmm
toch bedankt btw
Sterkte dan maar !!!
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 11 juli 2006 @ 00:46:31 #91
80791 crew  Paul
pi_39710344
ohwww welkemoet ik nou kiezen
  dinsdag 11 juli 2006 @ 09:48:00 #92
69307 Pat-man
pi_39714859
(
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:46 schreef paultjuhhh het volgende:
daar zit ik nou ook mee. de canon ixus 60 of 750 of de Sony W 70...
pi_39715912
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 00:46 schreef paultjuhhh het volgende:
Een vriendin van mij heeft een Ixus, en dat is ook best een leuk apparaat
Kwaliteit van beide camera's is "natuurlijk" goed genoeg, tegenwoordig zijn de meeste wel ok volgens mij.. Dus als je niet kunt kiezen zou ik de goedkoopste kiezen (als je verder de specificaties vergeleken hebt en daar geen keuze door kunt maken), aangezien het vooral voor stappen is, en je daar toch geen geweldig fotografisch mooie foto's gaat maken .
En je gebruikt toch de flits dan.
pi_39749501
Ik sta op het punt om een tweedehands Canon 10D te kopen. (hij is in hele goede staat)
Momenteel heb ik een Canon powershot A510, ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een DSLR maar nog geen keuze kunnen maken.
Kan iemand mij vertellen of dit een goede beslissing is.
I don't think necessity is the mother of invention - invention, in my opinion, arises directly from idleness, possibly also from laziness. To save oneself trouble.
  woensdag 12 juli 2006 @ 12:41:33 #95
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_39749928
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 12:27 schreef jehoeroen het volgende:
Ik sta op het punt om een tweedehands Canon 10D te kopen. (hij is in hele goede staat)
Momenteel heb ik een Canon powershot A510, ik ben al een tijdje aan het rondkijken naar een DSLR maar nog geen keuze kunnen maken.
Kan iemand mij vertellen of dit een goede beslissing is.
Dat ligt een beetje aan de prijs/kwaliteit... Hoeveel foto's heeft hij gemaakt? Hoe is de staat van de DSLR? Mag je 'm goed testen vooraf? Vergeet niet goed de sensor te bekijken! Dit zijn enkele vragen die gelijk in mijn hoofd opkomen.
Het is iig wel een erg interessante upgrade!
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
pi_39750167
De camera is getest en gecontroleerd in een aparte fotowinkel. En zij zeggen dat hij in een uitstekende staat is. En hun oordeel geloof ik wel want ik heb al veel ervaring met die winkel. Hoeveel foto's hij al heeft weet ik niet.
I don't think necessity is the mother of invention - invention, in my opinion, arises directly from idleness, possibly also from laziness. To save oneself trouble.
pi_39750505
even de prijs opgezocht. camera plus 28-200mm sigma lens en 1GB CF kaart voor 570 euro.
Heb al wel gezien dat de 10D geen EF-S lenzen ondersteunt. Is dit een groot nadeel?
pi_39756110
Nieuwe vraag; ik heb onlangs een UV filter (Canon) en een Circulair Polarisatie filter (Kenko) gekocht voor mijn Canon 18-55 kit lens (58mm filter diameter). Nu merk ik dat ik geregeld in situaties kom waar ik de polarisatiefilter met mijn 55-200 zoom lens (52mm filter diameter) wil gebruiken. Moet ik nu een apart filter kopen of zijn er hiervoor "conversie-ringen" te krijgen?
Ned Nederlander: Tell us we will die like dogs.
El Guapo: Eh?
Ned Nederlander: Tell us we will die like dogs.
El Guapo: You *will* die like dogs.
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:42:01 #99
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_39756448
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 12:49 schreef jehoeroen het volgende:
De camera is getest en gecontroleerd in een aparte fotowinkel. En zij zeggen dat hij in een uitstekende staat is. En hun oordeel geloof ik wel want ik heb al veel ervaring met die winkel. Hoeveel foto's hij al heeft weet ik niet.
Dit is wel degelijk van belang aangezien de sluiter maar een x-aantal keer mee gaat. Bijv. bij de 1D is dit ongeveer 150.000 keer. Als je dus een 1D zou kopen die al 145.000 foto's gemaakt heeft, tja, dan moet je binnenkort al weer wat laten vervangen, wat natuurlijk ook geld gaat kosten.
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:50:26 #100
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_39756712
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 13:00 schreef jehoeroen het volgende:
even de prijs opgezocht. camera plus 28-200mm sigma lens en 1GB CF kaart voor 570 euro.
geen idee of dit redelijk is of niet.. 1GB CF is niet bijzonder.. die heb je nieuw al voor minder dan ¤ 50,- staar je daar dus niet op blind.
quote:
Heb al wel gezien dat de 10D geen EF-S lenzen ondersteunt. Is dit een groot nadeel?
Ook geen idee, sorry.. ik schroef 'gewone' lenzen op m'n 1D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')