Bij DSLR is eigenlijk de enige filter die je niet na kan bewerken in photoshop, is de polarisatiefilter.De rest is in photoshop te doen. Ik heb de 20D, en bevalt prima. De lensen van Nikon passen wel op alle bodies, maar of ze ook goed zijn, en goed werken, dat is meestal vraag 2. Ik ben zelf erg tevreden met mijn 20D!!quote:Op vrijdag 2 juni 2006 11:46 schreef Elefes het volgende:
Gradueel filter is toch ook achteraf in bijvoorbeeld Photoshop goed toe te voegen? Kun je meteen vergelijken of het de foto wel mooier maakt..
Ik heb er toevallig net een paar genoemd in het zustertopic: [Centraal] Wie helpt mij een nieuwe camera vinden?quote:Op vrijdag 2 juni 2006 14:54 schreef Pat-man het volgende:
P.S. wat voor compact heeft 10x opt. zoom?
Dat bedoelde ik te zeggenquote:Op vrijdag 2 juni 2006 15:01 schreef freud het volgende:
[..]
Bij DSLR is eigenlijk de enige filter die je niet na kan bewerken in photoshop, is de polarisatiefilter.De rest is in photoshop te doen. Ik heb de 20D, en bevalt prima. De lensen van Nikon passen wel op alle bodies, maar of ze ook goed zijn, en goed werken, dat is meestal vraag 2. Ik ben zelf erg tevreden met mijn 20D!!
Ik zou persoonlijk voor de Sony R1 aan, is echt een topcamera. Het relatief beperkte zoombereik van 5x is als je er echt tegenaan loopt op te lossen met een opzetlens, welke prima werk leveren. Het enige waar ik me van kan voorstellen dat het bereik van de sony niet voldoende voor is zijn mensen en natuur.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 16:14 schreef DanielaJurcevice het volgende:
-verhaal-
Al een wat ouder postje maar ik dacht ik reageer er toch op omdat nog niemand anders dat echt gedaan heeft. Ik heb sinds een week de Ixus 800 IS. Mijn ervaring so far:quote:Op zondag 28 mei 2006 15:15 schreef Japzer het volgende:
Heeft er iemand ervaring met de Canon Ixus 800 IS?
Ik wil een camera die compact is (en je dus zo even ergens mee naar toe neemt en in je broekzak kwijt kunt) die goede kwaliteit opnamen kan maken in een omgeving met weinig licht.
Ik heb een aantal reviews van dit model gelezen en volgens mij kan deze camera wat ik wil (ik wil 'm ook in bijvoorbeeld een club kunnen gebruiken) en dat IS lijkt me wel wat, maar waar ik nog geen antwoord op heb gevonden is hoeveel tijd er tussen het indrukken van het ik-maak-een-foto-knopje en het daadwerkelijk schieten van de foto. Anyone?
quote:Op zondag 18 juni 2006 14:04 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Ik zou persoonlijk voor de Sony R1 aan, is echt een topcamera. Het relatief beperkte zoombereik van 5x is als je er echt tegenaan loopt op te lossen met een opzetlens, welke prima werk leveren. Het enige waar ik me van kan voorstellen dat het bereik van de sony niet voldoende voor is zijn mensen en natuur.
De camera maakt echter mijns insziens de mooiste foto's van de drie, reageert erg snel en heeft een scherm dat in het felle zonlicht prima te zien is. Daarnaast is stabilisatie in mijn ogen niet het belangrijkste aan een camera. Je kan er een paar stops mee winnen, maar beter is om gewoon het probleem te vermijden door een statief(je) mee te nemen. Al is het maar een enkelpoot waar je de camera op zet om te steunen. Uiteraard kan dit niet altijd maar bij veel van de onderwerpen die je noemt is het prima mogelijk je camera te laten rusten.
Wat ook een heel groot voordeel is van de sony is zoals je al zegt de lage hoeveelheid ruis. Dit kan erg sjieke nachtplaatjes maken. Neem daarbij een gruwelijk niveau van detail (10 megapixel) en je kan je foto nog flink croppen voordat het storend wordt. Het diafragma kan tot F16 wat erg hoog is. Daarmee kun je foto's maken die bijna overal scherp zijn.
Tel daarbij nog eens op dat het een handmatig bedienbare lens is en de camera inzoomt op het schermpje bij handmatige focus en de keus is wat mij betreft gemaakt.
Ik verkoop hem graag aan klanten en hoor ook altijd goede verhalen terug.
Ja, als je inderdaad vantevoren weet dat je tekort gaat komen aan het zoombereik dan is de sony jammer maar helaas. Gevoelsmatig, maar ik heb er geen ervaring mee, zou ik voor de panasonic FZ30 gaan dan. Ik heb met een aantal modellen gewerkt en die gaven allemaal prachtige foto's, zolang je de lichtgevoeligheid inderdaad maar in de perken hield.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:43 schreef DanielaJurcevice het volgende:
Ik heb er goed naar gekeken, maar het beperkte bereik is toch de doorslaggevende factor om in elk geval niet voor de Sony te gaan. En ik wil juist geen opzetlenzen, aangezien ik dan net zo goed voor een dSLR kan gaan
[..]
Ook bij EF-S objectieven heb je met de crop factor van 1.6 te maken hoor....quote:Op vrijdag 2 juni 2006 10:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
..........
....
Ga nooit, maar dan ook nooit voor EF-S objectieven omdat die niet geschikt zijn voor de hogere klasse zoals de 5d bv.
Die objectieven zijn speciaal gemaakt om de crop factor op te heffen.
Normaal heb je met een objectief een crop factor van 1.6 bij Canon, dus bijna alle objectieven, de mm daarvan, moet je maal 1.6 doen.
Dat bedoelde ik ook...quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:09 schreef Gose het volgende:
hier ontstaat verwarring, de cropfactor heeft namelijk met de maat van je sensor te maken en niet met de lens. 5d 1d enzo die hebben full frame sensor wat betekent dat er geen cropfactor is. 50 mm is dus 50 mm, terwijl bij 350d tot 20d 50mm eigenlijk 80mm is. Cropfactor zit um dus in de body niet in het objectief
http://www.popphoto.com/c(...)-dmc-fz30-page1.htmlquote:Op woensdag 21 juni 2006 12:33 schreef DanielaJurcevice het volgende:
Meer voer tot nadenken: http://www.digitalcamerai(...)d-to-Head-Review.htm
De Sony w50 heeft een hoge ISO, prima dus voor foto's binnen.quote:Op woensdag 28 juni 2006 22:38 schreef Toshio het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen deze 2 camera's:
-Canon Ixus 50
-Sony DSC-W50
Nu heb ik er totaal geen verstand van, maar ik wil hem gaan gebruiken om vooral in de vakantie leuke foto's te maken, en verder voor alledaags gebruik eigenlijk Ook binnen, dus met weinig licht, is het mooi meegenomen als ie duidelijke foto's maakt.
Ik wil er ongeveer 250 euro aan besteden, maar verder zeggen de verschillen me eigenlijk niet zoveel tussen deze twee camera's. De zwarte versie van die w50 ziet er wel super uit though
Dus, als iemand me kan vertellen welke van deze twee beter is, of dat het niks uitmaakt, graag
http://www.canon.nl/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital/PowerShot_A430/index.asp?ComponentID=343961&SourcePageID=26181#1quote:Compact, betaalbaar en onvoorstelbaar gemakkelijk. De PowerShot A430 is voor elke leeftijd de ideale camera om overal mee naar toe te nemen. Kies uit vier kleuren - geef die speciale momenten in het leven een extra accent.
Kenmerken
* Vier leuke kleuren*
* 4,0 MP en 4x optische zoom
* DIGIC II en iSAPS
* 15 opnameprogramma's & My Colors
* VGA movies met geluid
* 9-punts AiAF & 1cm Super Macro mode
* Breedbeeldregistratie
* 1,8" LCD-scherm
* PictBridge en Print/Share knop
* CANON iMAGE GATEWAY***Sommige kleurvarianten zijn wellicht niet in alle landen beschikbaar.**Niet in alle landen beschikbaar
Camera heeft heel veel last van ruis, voor de rest wel mooie camera alleen mis je wel de optische zoeker. Zat zelf eerst ook aan die camera te denken maar ben daar vanaf gestapt en in dezelfde catagorie zijn volgens mij de Sony W70 en de Canon Ixus 60 de beste/betere camera's. Ik probeer alleen er nog achter te komen wie met deze camera's ervaring heeft of kan vertellen welke ik beter kan nemen en waarom.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 19:08 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Wie heeft er ervaringen met de olympus mju 700 ?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |