abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38182421
In dit topic is het de bedoeling om een foto te plaatsen van je kilometerteller als je flat out gaat!

Wel handig als je even laat weten in welke auto dit is geweest en waar.

Het laatst geposte kiekje:



Opel Calibra 2.0i, met eupfelafwijking van 260! (verrekte lage cwwaarde, lager dan ouwe Ferrari!)

Nepfoto's van de wijlen Tuf Tuf Club met 300+ km/h en welles-nietes geneuzel mogen oppleuren.
pi_38182879
Hou er maar eens een gps bij
pi_38183758
tvptje
pi_38187047
Rij jij je top met koude motor?
pi_38187170
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 00:59 schreef Sloper het volgende:
Rij jij je top met koude motor?
Dat maakt voor photoshop niet veel uit
  donderdag 25 mei 2006 @ 06:04:28 #6
46106 dimage
Beroeps levensgenieter
pi_38189503
vind het toch wel stoer dat een auto met 150pk maar 40km langzamer gaat dan mijn GT3 met 400+ pk's en een veel betere CW waarde.

* dimage gaat toch eens porsche bellen dat ze de mensen van opel in dienst moeten nemen.
  donderdag 25 mei 2006 @ 08:33:12 #7
20928 Magicfrankie
Bad to the bone
pi_38189779
lol @dimage
Ben je ook een basketballjunkie? Join us: http://www.nbaforum.nl/
pi_38189814
Dimage, kzou het eens opzoeken, tzou me niet eens verbazen als je Cw waarde hoe gek het ook klinkt, slechter is dan van zijn Calibra (mits die echt origineel is, dus geen rare spiegels en bumpers).

Verder is Pks tegen de luchtwrijvingsmuur radicaal. Bv mijne loopt officieel met 150 pk top van 220, teller loopttie 240 idd, heb je nu 250 Pk haal je 250 km/u, en een Porsche Turbo met 480 Pk loopt 300+ nog een beetje, een Veyron met weer het dubbele, 1000 pk loopt 400. Kortom, je hebt meer dan 6 en een half x zoveel Pks nodig om minder dan 2x zo hard te gaan.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_38189834
En dus bv al meer dan 3x zoveel Pk om 90 km/u harder te gaan. Als ik jouw was Dimage zou ik Opel niet bellen, ik zou een natuurkunde boek kopen
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  Moderator donderdag 25 mei 2006 @ 09:53:36 #10
18653 crew  D.
pi_38190392
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 08:44 schreef PNG het volgende:
Dimage, kzou het eens opzoeken, tzou me niet eens verbazen als je Cw waarde hoe gek het ook klinkt, slechter is dan van zijn Calibra (mits die echt origineel is, dus geen rare spiegels en bumpers).

Verder is Pks tegen de luchtwrijvingsmuur radicaal. Bv mijne loopt officieel met 150 pk top van 220, teller loopttie 240 idd, heb je nu 250 Pk haal je 250 km/u, en een Porsche Turbo met 480 Pk loopt 300+ nog een beetje, een Veyron met weer het dubbele, 1000 pk loopt 400. Kortom, je hebt meer dan 6 en een half x zoveel Pks nodig om minder dan 2x zo hard te gaan.
ow, dus kijken of mijn auto 594km/u kan heeft geen zin?
  donderdag 25 mei 2006 @ 10:00:53 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_38190467
wat kost dat nou? de reparatie van zo'n opel snelheidsmetertje?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 25 mei 2006 @ 13:09:39 #12
38577 Racerat
Life's a ratrace
pi_38195664
Ik vind alles best, maar ik ga toch echt m'n fototoestel niet tevoorschijn halen als ik 240 rijd.

Of ben ik nou een watje?

Biertje? Koekje d'r bij?
  donderdag 25 mei 2006 @ 13:14:15 #13
114305 Gizmore
En aldus zal geschieden.
pi_38195829
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 13:09 schreef Racerat het volgende:
Ik vind alles best, maar ik ga toch echt m'n fototoestel niet tevoorschijn halen als ik 240 rijd.

Of ben ik nou een watje?

Passagier misschien?
Maar toch niet helemaal.
pi_38203328
Was het bij Porsche niet zo dat de vorm van de auto er niet voornamelijk is om snel te gaan, maar juist om ervoor te zeggen dat die wagens heel goed remmen.
pi_38203766
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:02 schreef Marzocchi het volgende:
Was het bij Porsche niet zo dat de vorm van de auto er niet voornamelijk is om snel te gaan, maar juist om ervoor te zeggen dat die wagens heel goed remmen.
Mja meer voor de downforce. De meeste sportauto's hebben niet per definitie een hele goede drag coefficient omdat ze spoilers e.d. hebben die de auto naar beneden drukken om sneller door bochten te kunnen.
pi_38204615
Jongens, oprotten!

nogmaals, foto's posten, geen geneuzel!
  donderdag 25 mei 2006 @ 19:10:15 #17
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_38207401
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:46 schreef K33T het volgende:
In dit topic is het de bedoeling om een foto te plaatsen van je kilometerteller als je flat out gaat!

Wel handig als je even laat weten in welke auto dit is geweest en waar.

Het laatst geposte kiekje:

[afbeelding]

Opel Calibra 2.0i, met eupfelafwijking van 260! (verrekte lage cwwaarde, lager dan ouwe Ferrari!)

Nepfoto's van de wijlen Tuf Tuf Club met 300+ km/h en welles-nietes geneuzel mogen oppleuren.
Voor de mensen die hun twijfels hebben. ik heb de foto toch echt gemaakt..

echt kmh zal wel op de 230 zitten ofzo
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_38210637
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:10 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Voor de mensen die hun twijfels hebben. ik heb de foto toch echt gemaakt..

echt kmh zal wel op de 230 zitten ofzo
Ik wil het best geloven, als je versnellingsbak maar een lang genoege eindoverbrenging heeft en je gaat een lang stuk bergaf dan dan kun je dit wel halen.
Zo heb ik een corsa 1.2 (45pk) weleens 180 op de teller zien doen
Wheehee
  Moderator donderdag 25 mei 2006 @ 21:16:47 #19
18653 crew  D.
pi_38211584
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 17:46 schreef K33T het volgende:
Jongens, oprotten!

nogmaals, foto's posten, geen geneuzel!
het is geen goed weer om foto's te maken
  donderdag 25 mei 2006 @ 21:17:08 #20
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_38211604
tvp
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_38211723
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:46 schreef K33T het volgende:
In dit topic is het de bedoeling om een foto te plaatsen van je kilometerteller als je flat out gaat!

Wel handig als je even laat weten in welke auto dit is geweest en waar.

Het laatst geposte kiekje:

[afbeelding]

Opel Calibra 2.0i, met eupfelafwijking van 260! (verrekte lage cwwaarde, lager dan ouwe Ferrari!)

Nepfoto's van de wijlen Tuf Tuf Club met 300+ km/h en welles-nietes geneuzel mogen oppleuren.
deze ziet er ook wel nep uit
vraag me niet waarom
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_38211886
wat brand er eigenlijk voor een lampje ??
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  Moderator donderdag 25 mei 2006 @ 21:29:58 #23
18653 crew  D.
pi_38211960
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:27 schreef ThaFreak het volgende:
wat brand er eigenlijk voor een lampje ??
van de fotocamera denk ik
  vrijdag 26 mei 2006 @ 12:13:17 #24
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_38226954
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:46 schreef K33T het volgende:
In dit topic is het de bedoeling om een foto te plaatsen van je kilometerteller als je flat out gaat!

Wel handig als je even laat weten in welke auto dit is geweest en waar.

Het laatst geposte kiekje:

[afbeelding]

Opel Calibra 2.0i, met eupfelafwijking van 260! (verrekte lage cwwaarde, lager dan ouwe Ferrari!)

Nepfoto's van de wijlen Tuf Tuf Club met 300+ km/h en welles-nietes geneuzel mogen oppleuren.
En warm rijden was er kennelijk ook niet bij
pi_38233463
bij me vaders auto gaat het een beetje moeilijk
orginele teller gaat maar tot 180.. en er ligt een anders blok in
van 1400 automaat naar een 2000Turbo blok

(lancer uit 1977 met blok van lancer 2000turbo 1981)
Back to the 70's
pi_38235320
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 15:26 schreef arnold-d het volgende:
bij me vaders auto gaat het een beetje moeilijk
orginele teller gaat maar tot 180.. en er ligt een anders blok in
van 1400 automaat naar een 2000Turbo blok

(lancer uit 1977 met blok van lancer 2000turbo 1981)
Heeft jou pa toevallig ook die oude rally Lancer?
pi_38236280
De foto is ook nep. Volgens mij heeft hij de wagen in z'n twee zo ver mogelijk doorgetrokken (wel met koude motor)
Als je goed kijkt zie je namelijk dat de km meter eigenlijk op 90 km per uur staat, weggewerkt met photoshop.
pi_38237220
Zou natuurlijk ook goed kunnen. Eerdat je auto op z'n top zit is hij anders echt wel warm hoor
pi_38244522


deze ook van een calibra wel echt... v6 versie. Later net voor de grens bij de a12 die bult af ding nog wel op 255km/h gehad.
Mercedes-Benz
pi_38264589


205 km/u met een Seat Toledo 81 kw/110 pk TDi (rode I) op de Ring A10 vanochtend vroeg.

Zelf gekiekt en geen v-max dat ligt klein stukkie hoger. Had 3 rijbanen nodig om de foto te nemen

Nu maar hopen dat de mannen in het blauw mij niet hebben gekiekt
  zaterdag 27 mei 2006 @ 13:55:04 #31
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_38266203
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:59 schreef yup het volgende:
[afbeelding]
Sohee! Jij kunt goed gasgeven!
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_38266232
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:46 schreef K33T het volgende:
In dit topic is het de bedoeling om een foto te plaatsen van je kilometerteller als je flat out gaat!

Wel handig als je even laat weten in welke auto dit is geweest en waar.

Het laatst geposte kiekje:

[afbeelding]

Opel Calibra 2.0i, met eupfelafwijking van 260! (verrekte lage cwwaarde, lager dan ouwe Ferrari!)

Nepfoto's van de wijlen Tuf Tuf Club met 300+ km/h en welles-nietes geneuzel mogen oppleuren.
Niet echt gezond om zo'n snelheid te rijden terwijl je motor nog niet op temp is.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:03:59 #33
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_38266480
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 00:59 schreef Sloper het volgende:
Rij jij je top met koude motor?
dat dacht ik ook meteen

ik heb een keer 160 op de teller gereden met een peugeot 205XL uit 1989. zit een 1.1 in met 54 pk
ohja, heb er geen kiekje van
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:06:59 #34
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_38266602
Mja mijn temp metertje doet een beetje raar. heb wel eerst een half uur / 3 kwartier normaal gereden @ snelweg. maar voor de mensen die denken dat het nep is.

tja als jullie dat vinden. ik postte hem alleen maar. wat je er verder van denkt is jullie zaak.
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 14:10:57 #35
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_38266759
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 14:06 schreef Robbiej het volgende:
Mja mijn temp metertje doet een beetje raar. heb wel eerst een half uur / 3 kwartier normaal gereden @ snelweg. maar voor de mensen die denken dat het nep is.

tja als jullie dat vinden. ik postte hem alleen maar. wat je er verder van denkt is jullie zaak.
Ik geloof je, hoor.

if that makes you sleep at night..
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
pi_38287309
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 13:55 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Sohee! Jij kunt goed gasgeven!
  zaterdag 27 mei 2006 @ 23:35:54 #37
14827 Kogando
Modelprutser
pi_38287404
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:59 schreef yup het volgende:
[afbeelding]

205 km/u met een Seat Toledo 81 kw/110 pk TDi (rode I) op de Ring A10 vanochtend vroeg.

Zelf gekiekt en geen v-max dat ligt klein stukkie hoger. Had 3 rijbanen nodig om de foto te nemen

Nu maar hopen dat de mannen in het blauw mij niet hebben gekiekt
Niet slecht voor een 110pk..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_38287478
Nou, beste yup, het moest ervan komen. Je bent nu betrapt.

Kogando houdt ook regelmatig controles
  zaterdag 27 mei 2006 @ 23:39:26 #39
14827 Kogando
Modelprutser
pi_38287538
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:37 schreef K33T het volgende:
Nou, beste yup, het moest ervan komen. Je bent nu betrapt.

Kogando houdt ook regelmatig controles
Waarom denk je dat ik bij de politie werk..

om legaal hard te kunnen rijden natuurlijk
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_38287589
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:59 schreef yup het volgende:
[afbeelding]

205 km/u met een Seat Toledo 81 kw/110 pk TDi (rode I) op de Ring A10 vanochtend vroeg.

Zelf gekiekt en geen v-max dat ligt klein stukkie hoger. Had 3 rijbanen nodig om de foto te nemen

Nu maar hopen dat de mannen in het blauw mij niet hebben gekiekt
Toch niet West he > trajectcontrole
pi_38287603
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:39 schreef Kogando het volgende:

[..]

Waarom denk je dat ik bij de politie werk..

om legaal hard te kunnen rijden natuurlijk
jaja, en intussen ga je mooi nietsvermoedende burgers beroven en lastig maken met je machtsspelletjes.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 23:43:24 #42
14827 Kogando
Modelprutser
pi_38287706
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:41 schreef K33T het volgende:
jaja, en intussen ga je mooi nietsvermoedende burgers beroven en lastig maken met je machtsspelletjes.
Tss, heb gisteren nog iemand met een waarschuwing weg laten komen die 160 reed waardie 100 mocht..

Ik heb een zwak voor hardrijders..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_38288097
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:40 schreef Drifter__ het volgende:

[..]

Toch niet West he > trajectcontrole
ROFLMAO, je denkt toch niet dat ik zin heb in financiele zelfmoord.

Als je 200+ gaat rijden door de trajectcotnrole heb je ballen van staal, en een knip geladen met 500 briefjes...

DEnk ook dat je op het nieuws komt.

Het was na de tunnel naar Amsterdam-Noord. Effe in de tunnel aanloop genomen naar 190+, na de tunnel verder gegaan naar 205 km/u, omdat ik bij me afslag was gekome moest ik afremmen want topsnelheid is iets over 210 @ teller.
pi_38288176
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:51 schreef yup het volgende:

[..]

ROFLMAO, je denkt toch niet dat ik zin heb in financiele zelfmoord.

Als je 200+ gaat rijden door de trajectcotnrole heb je ballen van staal, en een knip geladen met 500 briefjes...

DEnk ook dat je op het nieuws komt.

Het was na de tunnel naar Amsterdam-Noord. Effe in de tunnel aanloop genomen naar 190+, na de tunnel verder gegaan naar 205 km/u, omdat ik bij me afslag was gekome moest ik afremmen want topsnelheid is iets over 210 @ teller.
Weheheheh
Hier pas eentje binnen> 4km/h te hard
  zondag 28 mei 2006 @ 00:00:28 #45
14827 Kogando
Modelprutser
pi_38288472
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:51 schreef yup het volgende:
ROFLMAO, je denkt toch niet dat ik zin heb in financiele zelfmoord.

Als je 200+ gaat rijden door de trajectcotnrole heb je ballen van staal, en een knip geladen met 500 briefjes...

DEnk ook dat je op het nieuws komt.

Het was na de tunnel naar Amsterdam-Noord. Effe in de tunnel aanloop genomen naar 190+, na de tunnel verder gegaan naar 205 km/u, omdat ik bij me afslag was gekome moest ik afremmen want topsnelheid is iets over 210 @ teller.
Of je moet stoppen voor het eind of een stukje gras pakken..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  zondag 28 mei 2006 @ 00:00:49 #46
14827 Kogando
Modelprutser
pi_38288490
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:53 schreef Drifter__ het volgende:
Weheheheh
Hier pas eentje binnen> 4km/h te hard
Ik ook zoiets, 18 euro..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_38288510
quote:
Op zondag 28 mei 2006 00:00 schreef Kogando het volgende:

[..]

Of je moet stoppen voor het eind of een stukje gras pakken..
Omklapbare kentekenplaten is ook zoeits leuks
pi_38290363
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 23:43 schreef Kogando het volgende:

[..]

Tss, heb gisteren nog iemand met een waarschuwing weg laten komen die 160 reed waardie 100 mocht..
Na het vertonen van zijn politiekaart zeker.

Naja, ik vind het merendeel van de agenten niet van 'oom agent' duigen, de meesten zijn simpelweg een stelletje machtsbelusten die wel ervan houden om anderen te naaien. En daar reken ik je zeker ook ertoe.
  zondag 28 mei 2006 @ 01:12:09 #49
14827 Kogando
Modelprutser
pi_38290555
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:03 schreef K33T het volgende:
Na het vertonen van zijn politiekaart zeker.

Naja, ik vind het merendeel van de agenten niet van 'oom agent' duigen, de meesten zijn simpelweg een stelletje machtsbelusten die wel ervan houden om anderen te naaien. En daar reken ik je zeker ook ertoe.
Nee, na het tonen van het kentekenbewijs van zijn Golf GTI.. maargoed, ik hoef jou nergens van te overtuigen. Hou vooral je makkelijke vooroordelen in stand als je je daar prettig bij voelt.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_38290998
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:03 schreef K33T het volgende:

[..]

Na het vertonen van zijn politiekaart zeker.

Naja, ik vind het merendeel van de agenten niet van 'oom agent' duigen, de meesten zijn simpelweg een stelletje machtsbelusten die wel ervan houden om anderen te naaien. En daar reken ik je zeker ook ertoe.
Dude je kent die gast niet eens persoonlijk hoe kan je dan zo een conclusie trekken :s

Er zijn zeker agenten die gewoon net als gewone mensen zijn hoor. Dus geen klootzakken.

Ben er zelfs een paar tegengekomen (die echt super ok waren).
pi_38292156
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:59 schreef yup het volgende:
[afbeelding]

205 km/u met een Seat Toledo 81 kw/110 pk TDi (rode I) op de Ring A10 vanochtend vroeg.

Zelf gekiekt en geen v-max dat ligt klein stukkie hoger. Had 3 rijbanen nodig om de foto te nemen

Nu maar hopen dat de mannen in het blauw mij niet hebben gekiekt
sinds wanneer heb jij een leon
pi_38320214
quote:
Op zondag 28 mei 2006 03:06 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

sinds wanneer heb jij een leon
MUAHAHAHAHHA vieze jaloerse Toyota fappende malloot

1. het apparaat is geen Leon maar een Toledo.

2. het apparaat is niet van mij.

3. voor de moraalridders de eigenaar zat naast mij.
pi_38320999
4500 toeren in een diesel lijkt me allang vmax?
pi_38323584
quote:
Op maandag 29 mei 2006 00:19 schreef Jimmeh het volgende:
4500 toeren in een diesel lijkt me allang vmax?
Dat is maar 4400 rpm kijk maar eens goed

Gaat IETSJE harder (zeg maar na 210 is het over en uit), en bij een diesel is dat maar 50 rpm ofzo verschil. Lange overbrenging enzo.

Komt ook door zijn super aerodynamica he, is een Toledotje (heeft een reet dus zowiezo betere luchtweerstand dan een hatchje, een station is het beste heb ik weleens gehoord).
pi_38324360
quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:58 schreef yup het volgende:

[..]

MUAHAHAHAHHA vieze jaloerse Toyota fappende malloot
pi_38324769
quote:
Op maandag 29 mei 2006 08:58 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

pi_38332647
quote:
Op maandag 29 mei 2006 06:01 schreef yup het volgende:

[..]

Dat is maar 4400 rpm kijk maar eens goed

Gaat IETSJE harder (zeg maar na 210 is het over en uit), en bij een diesel is dat maar 50 rpm ofzo verschil. Lange overbrenging enzo.

Komt ook door zijn super aerodynamica he, is een Toledotje (heeft een reet dus zowiezo betere luchtweerstand dan een hatchje, een station is het beste heb ik weleens gehoord).
Maja heb in DLD wel is een Lancia Lybra 2.4 JTD (150 pk) getopt en in zn 4 kan je wel tot redline komen, maar in zn 5 houdt het op bij zo'n 3500-3700 toeren. Daarom mijn verbazing dat die TDI nog door blijft gaan
Denk dat het vermogen van de JTD na dat toerental lichtjes afneemt en dus niet meer verder door de luchtstroom kan beuken. Maar op dat aantal toeren zat ie op 218~220 op de klok wat dan ongeveer de fabriekstopsnelheid van 205 moet zijn.
  maandag 29 mei 2006 @ 14:57:43 #58
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_38333100


Afgelopen nacht tussen Gent en Antwerpen met m'n dieseltje
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
  maandag 29 mei 2006 @ 17:20:52 #59
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_38337940
S 400 cdi
'99 MB E320 CDI T-model
pi_38338698
quote:
Op maandag 29 mei 2006 14:13 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Maja heb in DLD wel is een Lancia Lybra 2.4 JTD (150 pk) getopt en in zn 4 kan je wel tot redline komen, maar in zn 5 houdt het op bij zo'n 3500-3700 toeren. Daarom mijn verbazing dat die TDI nog door blijft gaan
Denk dat het vermogen van de JTD na dat toerental lichtjes afneemt en dus niet meer verder door de luchtstroom kan beuken. Maar op dat aantal toeren zat ie op 218~220 op de klok wat dan ongeveer de fabriekstopsnelheid van 205 moet zijn.
Wat dacht je van een langere eindoverbrenging bij jou Lancia 2.4JTD? Versnelling is zo lang dat de auto het niet meer trekt tegen de wind....
  maandag 29 mei 2006 @ 18:15:14 #61
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_38339454
quote:
Op maandag 29 mei 2006 17:20 schreef j22flyingdownwind het volgende:
S 400 cdi
Noops, 320cdi met chippie, ging overigens nog vlotjes maar bij 250 op de teller stopte ie ermee (met doortellen dan) Qua snelheid liep ie volgens mij nog door.

Officieel zou ie 235 moeten halen....
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_38353013
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:10 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Voor de mensen die hun twijfels hebben. ik heb de foto toch echt gemaakt..

echt kmh zal wel op de 230 zitten ofzo
Als je de thermostaat vervangt en/of de temp sensor komt je temperatuurmeter weer op een normale waarde! (tussen 80 en 90 graden)
pi_38399229
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:33 schreef yup het volgende:

[..]

Dude je kent die gast niet eens persoonlijk hoe kan je dan zo een conclusie trekken :s

Er zijn zeker agenten die gewoon net als gewone mensen zijn hoor. Dus geen klootzakken.

Ben er zelfs een paar tegengekomen (die echt super ok waren).
Er zaten bij mij een stel op de opleiding milieutechnologie, en die waren ook best ok. Ik carpoolde wel es met een van beide, en die jongens gingen ook gewoon stoplichtje scheuren, dus niks menselijks/mannelijks is ze vreemd. (ze hikten ook wat tegen een midlife crisis aan)

Helaas heb ik net de boordcomputer van mijn koga 7 versnellingen semi automaat afgehaald, anders had ik daar wel ff een pic van kunnen maken.
Heb je mijn minicity al bezocht?
pi_38399249
Ik durfde geen foto te nemen, maar ik reed laatst bergafwaarts met 45km/h!
pi_38401419
Op www.e39.de staan ook een paar brute tellertjes
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:01:39 #66
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_38417465
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 10:40 schreef bolkedebeer het volgende:
Op www.e39.de staan ook een paar brute tellertjes
Ja erg bruut. En wat willen ze nu bewijzen? Toch die kleine piemel compenseren?
pi_38472574
Fotootje van mijn oude 320D e46:



Van de E90 moet ik er nog een maken.
pi_38480383
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 13:22 schreef bolkedebeer het volgende:
Fotootje van mijn oude 320D e46:

[afbeelding]

Van de E90 moet ik er nog een maken.
Yep geloof ik zeer direct, die van een maat van me, ook 320d 136pk gaat ook geen streep verder dan 210km/u, best vreemd eerlijk gezegd, had 220 verwacht.

Toledo 110 pk haalt ook 210 op teller maar dat zal wel een overijverige tellertje hebben :-)
pi_38481123
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:11 schreef yup het volgende:

[..]

Yep geloof ik zeer direct, die van een maat van me, ook 320d 136pk gaat ook geen streep verder dan 210km/u, best vreemd eerlijk gezegd, had 220 verwacht.

Toledo 110 pk haalt ook 210 op teller maar dat zal wel een overijverige tellertje hebben :-)
Jep klopt. Als ik 210 op mijn teller heb staan heeft een maat van mij 218 op de teller staan van zijn toledo.
pi_38491662
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:11 schreef yup het volgende:

[..]

Yep geloof ik zeer direct, die van een maat van me, ook 320d 136pk gaat ook geen streep verder dan 210km/u, best vreemd eerlijk gezegd, had 220 verwacht.

Toledo 110 pk haalt ook 210 op teller maar dat zal wel een overijverige tellertje hebben :-)
Er zit ergens een begrenzer in, ik denk van op de versnellingsbak o.i.d. Die 210 is in een mum van tijd bereikt en daarna loopt ie gewoon tegen een grens aan. De dealer ontkent overigens dat er ergens een begrenzer in zit.
pi_38492731
Vergeet niet dat bij diesel na zo'n 3500 toeren het vermogen omlaag gaat, oftewel simpel gezegd met meer toeren zit je op een lager vermogen en dan vertraag je weer ietsje omdat je met minder vermogen niet door de luchtstroom kan beuken. Dan zit je weer op het vermogen om verder te beuken Oftewel een begrenzer der natuur(kunde).
pi_38493317
Dan zou chippen een uitkomst kunnen zijn...
pi_38494616
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:14 schreef bolkedebeer het volgende:

[..]

Er zit ergens een begrenzer in, ik denk van op de versnellingsbak o.i.d. Die 210 is in een mum van tijd bereikt en daarna loopt ie gewoon tegen een grens aan. De dealer ontkent overigens dat er ergens een begrenzer in zit.
Kan electronisch begrenst zijn, ik herrinner me dat bepaalde E36 diesels begrenzers hadden, of de 4 cylinders ofzo, maar dat moet ik opzoeken.
pi_38495109
Die toledo heeft geen begrenzer hoor. Die kennis van mij heeft een gechipte versie met om en rond de 160PK en die loopt 220 op de teller.
pi_38495160
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 01:19 schreef 1299 het volgende:
Die toledo heeft geen begrenzer hoor. Die kennis van mij heeft een gechipte versie met om en rond de 160PK en die loopt 220 op de teller.
Ik bedoel E46 320D, dat is een BMW dus
pi_38497377
225 km/h bij 4000 toeren in mijn Leon TDI, dit is max op vlak stuk weg, heuveltje af al eens 235 op de meter gehad.

pi_38520871
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:27 schreef ThaFreak het volgende:
wat brand er eigenlijk voor een lampje ??
ETC

C20XE heeft 3 gaskleppen stiekem. 1 normale 2 traps, die wordt soms getiewrapt, en ETC werkt mechanisch met klepstelmotor en 3e gasklep die hem dichtgooit.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_38520907
etc = electronic traction control toch, kan je uitschakelen bij die apparaten.?
pi_38566168
Stond ook al op de vorige, maar nu een recente foto + filmpje

Filmpje = 180 kmh op de A7 net buiten Groningen. Dit alles in een Peugeot 205 1.1 GL

pi_38566257
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:45 schreef XpectorNL het volgende:
Stond ook al op de vorige, maar nu een recente foto + filmpje

Filmpje = 180 kmh op de A7 net buiten Groningen. Dit alles in een Peugeot 205 1.1 GL

[[url=http://xs301.xs.to/xs301/06231/foto18a.jpg]afbeelding][/url]
het leek ff of je van de weg ging geraken jij zondagsrijder

haalt zo'n 1.1 echt zo'n snelheid
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_38566446
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:48 schreef Aarde het volgende:

[..]

het leek ff of je van de weg ging geraken jij zondagsrijder

haalt zo'n 1.1 echt zo'n snelheid
Op m'n teller in ieder geval.
Geen idee wat het in het echt is, zal vast wel wat minder zijn.

O, ja. Er zit een bocht in de weg, vandaar dat het zo lijkt.
pi_38606991
BMW 116i flat-out:



Excuses voor de beroerde kwaliteit. Is met een telefoon genomen.
pi_38690336
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:20 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Heeft jou pa toevallig ook die oude rally Lancer?
uuhmm....

we hebben nu een lancer uit '77


met het blok van een:

dit was onze lancer 2000 turbo...
met de orginele rally kleuren enz...
Back to the 70's
pi_38690610
nadat we de 2000turbo hadden verkocht... konden we hem 2 weken later al weer bezoeken op de sloop

hij reed op een normale weg met een lange bocht.. en toen kwam ineens de turbo op druk en gingen de wielen spinnen en is hhij tegen een boom aangeknalt...

schade enorm.. hele auto was doormidden.

http://img128.imageshack.(...)cner2000turbo2op.jpg
wel een beetje donker

[ Bericht 5% gewijzigd door arnold-d op 09-06-2006 13:12:05 ]
Back to the 70's
pi_38690710
Zonde van zo een legende
pi_38691276
Idd zonde van zo'n mooie oude lancer. Die dingen hadden toch 168PK ofzo? Lijkt me niet zo heel bijzonder als de turbo er in hakt dat je gelijk van de weg af dwijlt.

http://www.wilssport.nl/Lancer/Lncr08.htm

Ik lees zojuist dat de turbo al bij 2000 toeren opgespoold is, lijkt me sterk dat je daardoor de weg af raakt.
pi_38693756
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:26 schreef 1299 het volgende:
Idd zonde van zo'n mooie oude lancer. Die dingen hadden toch 168PK ofzo? Lijkt me niet zo heel bijzonder als de turbo er in hakt dat je gelijk van de weg af dwijlt.

http://www.wilssport.nl/Lancer/Lncr08.htm

Ik lees zojuist dat de turbo al bij 2000 toeren opgespoold is, lijkt me sterk dat je daardoor de weg af raakt.
ja.. maar als je in een te hoge versnelling zit.. en de turbo komt op druk... en het was volgnes mij wel regenachtig hoor...

en hij heeft volgnes mij zoon 198 pk dacht ik
Back to the 70's
pi_38693844
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:39 schreef arnold-d het volgende:

[..]

ja.. maar als je in een te hoge versnelling zit.. en de turbo komt op druk... en het was volgnes mij wel regenachtig hoor...

en hij heeft volgnes mij zoon 198 pk dacht ik
Ja maar in een hoge versnelling zal door de lange eindreductie de turbo er ook niet zo bruusk inslaan.
pi_38694412
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:26 schreef 1299 het volgende:
Idd zonde van zo'n mooie oude lancer. Die dingen hadden toch 168PK ofzo? Lijkt me niet zo heel bijzonder als de turbo er in hakt dat je gelijk van de weg af dwijlt.

http://www.wilssport.nl/Lancer/Lncr08.htm

Ik lees zojuist dat de turbo al bij 2000 toeren opgespoold is, lijkt me sterk dat je daardoor de weg af raakt.
Dude weet jij wel hoe oude turbo auto's reageren?

DAt ie bij 2000 rpm spoolt is wel schattig maar hoeveel % druk heb je dan, misschien 10?

Lijkt me dat je pas bij 3000+ rpm full boost hebt. En ja dan kan je serieus verrast worden...
pi_38696403
Ja ik weet prima hoe turboauto's reageren. Ik rij regelmatig in auto's met geblazen motoren. Die lancer 2000 turbo is juist ontwikkeld om al snel mee te blazen (en derhalve een geleidelijke vermogen op te bouwen), en bij 3500rpm heb je full boost. Nu is full boost met 170PK niet echt zo erg in een hogere versnelling dat je van de weg af hoeft te dwijlen.

Maargoed laten we het op onervarenheid van de bestuurder houden...

Ik heb trouwens een paar weken terug nog zo'n lancer 2000 turbo helemaal gerestaureerd van binnen gezien. Erg toffe bak!
pi_38696553
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 15:52 schreef 1299 het volgende:
Ja ik weet prima hoe turboauto's reageren. Ik rij regelmatig in auto's met geblazen motoren. Die lancer 2000 turbo is juist ontwikkeld om al snel mee te blazen, en bij 3500rpm heb je full boost. Nu is full boost met 170PK niet echt zo erg in een hogere versnelling dat je van de weg af hoeft te dwijlen.

Maargoed laten we het op onervarenheid van de bestuurder houden...

Ik heb trouwens een paar weken terug nog zo'n lancer 2000 turbo helemaal gerestaureerd van binnen gezien. Erg toffe bak!
Denk als het een turbo foutje is dat het in lage versnelling is gebeurd.

Overigens zijn er ook veel Impreza GTT's gecrashed door dit feit. Alleen ging de auto niet doorslippen maar opeens als een dolle doorschieten (4x4 remember), ja als je dat niet verwacht in zijn 2 of 3 gebeuren er dan snel ongelukken ja.
pi_38696633
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 15:55 schreef yup het volgende:

[..]

Denk als het een turbo foutje is dat het in lage versnelling is gebeurd.

Overigens zijn er ook veel Impreza GTT's gecrashed door dit feit. Alleen ging de auto niet doorslippen maar opeens als een dolle doorschieten (4x4 remember), ja als je dat niet verwacht in zijn 2 of 3 gebeuren er dan snel ongelukken ja.
Ik ben het wel met je eens dat een aardige turbodruk iemand kan overvallen bij onoptlettendheid. Maar hij vertelde net dat hij in een hoge versnelling reed. Ik neem aan als je zo'n ding net hebt en je in de regen een bocht in rijdt je niet gelijk terugschakeld naar 2 en volg gas geeft oid

Zo'n impreza heeft overigens ook wat meer explosie als de turbo er inkicked

[ Bericht 9% gewijzigd door 1299 op 09-06-2006 16:04:40 ]
  zaterdag 10 juni 2006 @ 00:20:03 #93
44101 kirpeknots
Ignorance is bliss
pi_38712264


Mijn vorige leasebak. 2 maandjes voor zijn pensioen. (Rover 45 IDT club '00 met tuningbox VP65)

Prima dieseltje. Ik heb er nu weer een maar dan een IDTi nieuw type.

[ Bericht 9% gewijzigd door kirpeknots op 11-06-2006 13:38:01 ]
Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
  zaterdag 10 juni 2006 @ 00:20:48 #94
44101 kirpeknots
Ignorance is bliss
pi_38712277


En de leasebak daarvoor. (Renault Scénic 2.0-16V RXi '00)
Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
pi_38712331
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:58 schreef 1299 het volgende:
Hou er maar eens een gps bij
Inderdaad, mijn 2.0i vectra, reed max 215 km/u, dus dit lijkt me kolder.
pi_38712456
Ik zal volgende week zaterdagochtend om 5.00 mijn Volvo 850 nog eens trappen op de A6.
pi_38713552
Hoeveel pk's en wat was je top?
  zaterdag 10 juni 2006 @ 01:37:22 #98
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_38713810
er zit leven in de brouwerij hier!

s kijken of ik mn maat zo gek krijg om een foto met de mx5 te doen..
KAP OPEN !

wheheh
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_38714797
Ik kom net weer naar huis gespoten met m'n broetjes 323 sedan 1.6 .. 200 op de teller.. hahah ding wijkt af als een mongool. Is iets van 175 echte kilometers

En dat met standaard banden en alles. Ik zeg hou gewoon de fabrieksopgave aan om te weten hoe hard een standaard auto kan, de rest is gewoon een flinke afwijking!
pi_38738220
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 01:23 schreef K33T het volgende:
Hoeveel pk's en wat was je top?
170 Pk (het is een GLT). Top 210 km/u
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')