sinds wanneer heb jij een leonquote:Op zaterdag 27 mei 2006 12:59 schreef yup het volgende:
[afbeelding]
205 km/u met een Seat Toledo 81 kw/110 pk TDi (rode I) op de Ring A10 vanochtend vroeg.
Zelf gekiekt en geen v-max dat ligt klein stukkie hoger. Had 3 rijbanen nodig om de foto te nemen
Nu maar hopen dat de mannen in het blauw mij niet hebben gekiekt
MUAHAHAHAHHA vieze jaloerse Toyota fappende mallootquote:
Dat is maar 4400 rpm kijk maar eens goedquote:Op maandag 29 mei 2006 00:19 schreef Jimmeh het volgende:
4500 toeren in een diesel lijkt me allang vmax?
quote:Op zondag 28 mei 2006 23:58 schreef yup het volgende:
[..]
MUAHAHAHAHHA vieze jaloerse Toyota fappende malloot![]()
Maja heb in DLD wel is een Lancia Lybra 2.4 JTD (150 pk) getopt en in zn 4 kan je wel tot redline komen, maar in zn 5 houdt het op bij zo'n 3500-3700 toeren. Daarom mijn verbazing dat die TDI nog door blijft gaanquote:Op maandag 29 mei 2006 06:01 schreef yup het volgende:
[..]
Dat is maar 4400 rpm kijk maar eens goed
Gaat IETSJE harder (zeg maar na 210 is het over en uit), en bij een diesel is dat maar 50 rpm ofzo verschil. Lange overbrenging enzo.
Komt ook door zijn super aerodynamica he, is een Toledotje (heeft een reet dus zowiezo betere luchtweerstand dan een hatchje, een station is het beste heb ik weleens gehoord).
Wat dacht je van een langere eindoverbrenging bij jou Lancia 2.4JTD? Versnelling is zo lang dat de auto het niet meer trekt tegen de wind....quote:Op maandag 29 mei 2006 14:13 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
Maja heb in DLD wel is een Lancia Lybra 2.4 JTD (150 pk) getopt en in zn 4 kan je wel tot redline komen, maar in zn 5 houdt het op bij zo'n 3500-3700 toeren. Daarom mijn verbazing dat die TDI nog door blijft gaan
Denk dat het vermogen van de JTD na dat toerental lichtjes afneemt en dus niet meer verder door de luchtstroom kan beuken. Maar op dat aantal toeren zat ie op 218~220 op de klok wat dan ongeveer de fabriekstopsnelheid van 205 moet zijn.
Noops, 320cdi met chippie, ging overigens nog vlotjes maar bij 250 op de teller stopte ie ermee (met doortellen dan) Qua snelheid liep ie volgens mij nog door.quote:
Als je de thermostaat vervangt en/of de temp sensor komt je temperatuurmeter weer op een normale waarde!quote:Op donderdag 25 mei 2006 19:10 schreef Robbiej het volgende:
[..]
Voor de mensen die hun twijfels hebben. ik heb de foto toch echt gemaakt..
echt kmh zal wel op de 230 zitten ofzo
Er zaten bij mij een stel op de opleiding milieutechnologie, en die waren ook best ok. Ik carpoolde wel es met een van beide, en die jongens gingen ook gewoon stoplichtje scheuren, dus niks menselijks/mannelijks is ze vreemd.quote:Op zondag 28 mei 2006 01:33 schreef yup het volgende:
[..]
Dude je kent die gast niet eens persoonlijk hoe kan je dan zo een conclusie trekken :s
Er zijn zeker agenten die gewoon net als gewone mensen zijn hoor. Dus geen klootzakken.
Ben er zelfs een paar tegengekomen (die echt super ok waren).
Ja erg bruut. En wat willen ze nu bewijzen? Toch die kleine piemel compenseren?quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:40 schreef bolkedebeer het volgende:
Op www.e39.de staan ook een paar brute tellertjes
Yep geloof ik zeer direct, die van een maat van me, ook 320d 136pk gaat ook geen streep verder dan 210km/u, best vreemd eerlijk gezegd, had 220 verwacht.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 13:22 schreef bolkedebeer het volgende:
Fotootje van mijn oude 320D e46:
[afbeelding]
Van de E90 moet ik er nog een maken.
Jep klopt. Als ik 210 op mijn teller heb staan heeft een maat van mij 218 op de teller staan van zijn toledo.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 17:11 schreef yup het volgende:
[..]
Yep geloof ik zeer direct, die van een maat van me, ook 320d 136pk gaat ook geen streep verder dan 210km/u, best vreemd eerlijk gezegd, had 220 verwacht.
Toledo 110 pk haalt ook 210 op teller maar dat zal wel een overijverige tellertje hebben :-)
Er zit ergens een begrenzer in, ik denk van op de versnellingsbak o.i.d. Die 210 is in een mum van tijd bereikt en daarna loopt ie gewoon tegen een grens aan. De dealer ontkent overigens dat er ergens een begrenzer in zit.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 17:11 schreef yup het volgende:
[..]
Yep geloof ik zeer direct, die van een maat van me, ook 320d 136pk gaat ook geen streep verder dan 210km/u, best vreemd eerlijk gezegd, had 220 verwacht.
Toledo 110 pk haalt ook 210 op teller maar dat zal wel een overijverige tellertje hebben :-)
Kan electronisch begrenst zijn, ik herrinner me dat bepaalde E36 diesels begrenzers hadden, of de 4 cylinders ofzo, maar dat moet ik opzoeken.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:14 schreef bolkedebeer het volgende:
[..]
Er zit ergens een begrenzer in, ik denk van op de versnellingsbak o.i.d. Die 210 is in een mum van tijd bereikt en daarna loopt ie gewoon tegen een grens aan. De dealer ontkent overigens dat er ergens een begrenzer in zit.
Ik bedoel E46 320D, dat is een BMW dusquote:Op zaterdag 3 juni 2006 01:19 schreef 1299 het volgende:
Die toledo heeft geen begrenzer hoor. Die kennis van mij heeft een gechipte versie met om en rond de 160PK en die loopt 220 op de teller.
ETCquote:Op donderdag 25 mei 2006 21:27 schreef ThaFreak het volgende:
wat brand er eigenlijk voor een lampje ??
het leek ff of je van de weg ging gerakenquote:Op maandag 5 juni 2006 18:45 schreef XpectorNL het volgende:
Stond ook al op de vorige, maar nu een recente foto + filmpje![]()
Filmpje = 180 kmh op de A7 net buiten Groningen. Dit alles in een Peugeot 205 1.1 GL![]()
[[url=http://xs301.xs.to/xs301/06231/foto18a.jpg]afbeelding][/url]
Op m'n teller in ieder geval.quote:Op maandag 5 juni 2006 18:48 schreef Aarde het volgende:
[..]
het leek ff of je van de weg ging gerakenjij zondagsrijder
haalt zo'n 1.1 echt zo'n snelheid![]()
uuhmm....quote:Op vrijdag 26 mei 2006 16:20 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Heeft jou pa toevallig ook die oude rally Lancer?
ja.. maar als je in een te hoge versnelling zit.. en de turbo komt op druk... en het was volgnes mij wel regenachtig hoor...quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:26 schreef 1299 het volgende:
Idd zonde van zo'n mooie oude lancer. Die dingen hadden toch 168PK ofzo? Lijkt me niet zo heel bijzonder als de turbo er in hakt dat je gelijk van de weg af dwijlt.
http://www.wilssport.nl/Lancer/Lncr08.htm
Ik lees zojuist dat de turbo al bij 2000 toeren opgespoold is, lijkt me sterk dat je daardoor de weg af raakt.
Ja maar in een hoge versnelling zal door de lange eindreductie de turbo er ook niet zo bruusk inslaan.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 14:39 schreef arnold-d het volgende:
[..]
ja.. maar als je in een te hoge versnelling zit.. en de turbo komt op druk... en het was volgnes mij wel regenachtig hoor...
en hij heeft volgnes mij zoon 198 pk dacht ik![]()
Dude weet jij wel hoe oude turbo auto's reageren?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:26 schreef 1299 het volgende:
Idd zonde van zo'n mooie oude lancer. Die dingen hadden toch 168PK ofzo? Lijkt me niet zo heel bijzonder als de turbo er in hakt dat je gelijk van de weg af dwijlt.
http://www.wilssport.nl/Lancer/Lncr08.htm
Ik lees zojuist dat de turbo al bij 2000 toeren opgespoold is, lijkt me sterk dat je daardoor de weg af raakt.
Denk als het een turbo foutje is dat het in lage versnelling is gebeurd.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:52 schreef 1299 het volgende:
Ja ik weet prima hoe turboauto's reageren. Ik rij regelmatig in auto's met geblazen motoren. Die lancer 2000 turbo is juist ontwikkeld om al snel mee te blazen, en bij 3500rpm heb je full boost. Nu is full boost met 170PK niet echt zo erg in een hogere versnelling dat je van de weg af hoeft te dwijlen.
Maargoed laten we het op onervarenheid van de bestuurder houden...
Ik heb trouwens een paar weken terug nog zo'n lancer 2000 turbo helemaal gerestaureerd van binnen gezien. Erg toffe bak!
Ik ben het wel met je eens dat een aardige turbodruk iemand kan overvallen bij onoptlettendheid. Maar hij vertelde net dat hij in een hoge versnelling reed. Ik neem aan als je zo'n ding net hebt en je in de regen een bocht in rijdt je niet gelijk terugschakeld naar 2 en volg gas geeft oidquote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:55 schreef yup het volgende:
[..]
Denk als het een turbo foutje is dat het in lage versnelling is gebeurd.
Overigens zijn er ook veel Impreza GTT's gecrashed door dit feit. Alleen ging de auto niet doorslippen maar opeens als een dolle doorschieten (4x4 remember), ja als je dat niet verwacht in zijn 2 of 3 gebeuren er dan snel ongelukken ja.
170 Pk (het is een GLT). Top 210 km/uquote:Op zaterdag 10 juni 2006 01:23 schreef K33T het volgende:
Hoeveel pk's en wat was je top?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |