abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38292156
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 12:59 schreef yup het volgende:
[afbeelding]

205 km/u met een Seat Toledo 81 kw/110 pk TDi (rode I) op de Ring A10 vanochtend vroeg.

Zelf gekiekt en geen v-max dat ligt klein stukkie hoger. Had 3 rijbanen nodig om de foto te nemen

Nu maar hopen dat de mannen in het blauw mij niet hebben gekiekt
sinds wanneer heb jij een leon
pi_38320214
quote:
Op zondag 28 mei 2006 03:06 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

sinds wanneer heb jij een leon
MUAHAHAHAHHA vieze jaloerse Toyota fappende malloot

1. het apparaat is geen Leon maar een Toledo.

2. het apparaat is niet van mij.

3. voor de moraalridders de eigenaar zat naast mij.
pi_38320999
4500 toeren in een diesel lijkt me allang vmax?
pi_38323584
quote:
Op maandag 29 mei 2006 00:19 schreef Jimmeh het volgende:
4500 toeren in een diesel lijkt me allang vmax?
Dat is maar 4400 rpm kijk maar eens goed

Gaat IETSJE harder (zeg maar na 210 is het over en uit), en bij een diesel is dat maar 50 rpm ofzo verschil. Lange overbrenging enzo.

Komt ook door zijn super aerodynamica he, is een Toledotje (heeft een reet dus zowiezo betere luchtweerstand dan een hatchje, een station is het beste heb ik weleens gehoord).
pi_38324360
quote:
Op zondag 28 mei 2006 23:58 schreef yup het volgende:

[..]

MUAHAHAHAHHA vieze jaloerse Toyota fappende malloot
pi_38324769
quote:
Op maandag 29 mei 2006 08:58 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

pi_38332647
quote:
Op maandag 29 mei 2006 06:01 schreef yup het volgende:

[..]

Dat is maar 4400 rpm kijk maar eens goed

Gaat IETSJE harder (zeg maar na 210 is het over en uit), en bij een diesel is dat maar 50 rpm ofzo verschil. Lange overbrenging enzo.

Komt ook door zijn super aerodynamica he, is een Toledotje (heeft een reet dus zowiezo betere luchtweerstand dan een hatchje, een station is het beste heb ik weleens gehoord).
Maja heb in DLD wel is een Lancia Lybra 2.4 JTD (150 pk) getopt en in zn 4 kan je wel tot redline komen, maar in zn 5 houdt het op bij zo'n 3500-3700 toeren. Daarom mijn verbazing dat die TDI nog door blijft gaan
Denk dat het vermogen van de JTD na dat toerental lichtjes afneemt en dus niet meer verder door de luchtstroom kan beuken. Maar op dat aantal toeren zat ie op 218~220 op de klok wat dan ongeveer de fabriekstopsnelheid van 205 moet zijn.
  maandag 29 mei 2006 @ 14:57:43 #58
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_38333100


Afgelopen nacht tussen Gent en Antwerpen met m'n dieseltje
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
  maandag 29 mei 2006 @ 17:20:52 #59
35843 j22flyingdownwind
Jay Twentie Fowh!
pi_38337940
S 400 cdi
'99 MB E320 CDI T-model
pi_38338698
quote:
Op maandag 29 mei 2006 14:13 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Maja heb in DLD wel is een Lancia Lybra 2.4 JTD (150 pk) getopt en in zn 4 kan je wel tot redline komen, maar in zn 5 houdt het op bij zo'n 3500-3700 toeren. Daarom mijn verbazing dat die TDI nog door blijft gaan
Denk dat het vermogen van de JTD na dat toerental lichtjes afneemt en dus niet meer verder door de luchtstroom kan beuken. Maar op dat aantal toeren zat ie op 218~220 op de klok wat dan ongeveer de fabriekstopsnelheid van 205 moet zijn.
Wat dacht je van een langere eindoverbrenging bij jou Lancia 2.4JTD? Versnelling is zo lang dat de auto het niet meer trekt tegen de wind....
  maandag 29 mei 2006 @ 18:15:14 #61
6201 ralphk
Go Banana !!
pi_38339454
quote:
Op maandag 29 mei 2006 17:20 schreef j22flyingdownwind het volgende:
S 400 cdi
Noops, 320cdi met chippie, ging overigens nog vlotjes maar bij 250 op de teller stopte ie ermee (met doortellen dan) Qua snelheid liep ie volgens mij nog door.

Officieel zou ie 235 moeten halen....
DYSLECTICS HAVE MORE NUF
pi_38353013
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 19:10 schreef Robbiej het volgende:

[..]

Voor de mensen die hun twijfels hebben. ik heb de foto toch echt gemaakt..

echt kmh zal wel op de 230 zitten ofzo
Als je de thermostaat vervangt en/of de temp sensor komt je temperatuurmeter weer op een normale waarde! (tussen 80 en 90 graden)
pi_38399229
quote:
Op zondag 28 mei 2006 01:33 schreef yup het volgende:

[..]

Dude je kent die gast niet eens persoonlijk hoe kan je dan zo een conclusie trekken :s

Er zijn zeker agenten die gewoon net als gewone mensen zijn hoor. Dus geen klootzakken.

Ben er zelfs een paar tegengekomen (die echt super ok waren).
Er zaten bij mij een stel op de opleiding milieutechnologie, en die waren ook best ok. Ik carpoolde wel es met een van beide, en die jongens gingen ook gewoon stoplichtje scheuren, dus niks menselijks/mannelijks is ze vreemd. (ze hikten ook wat tegen een midlife crisis aan)

Helaas heb ik net de boordcomputer van mijn koga 7 versnellingen semi automaat afgehaald, anders had ik daar wel ff een pic van kunnen maken.
Heb je mijn minicity al bezocht?
pi_38399249
Ik durfde geen foto te nemen, maar ik reed laatst bergafwaarts met 45km/h!
pi_38401419
Op www.e39.de staan ook een paar brute tellertjes
  woensdag 31 mei 2006 @ 18:01:39 #66
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_38417465
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 10:40 schreef bolkedebeer het volgende:
Op www.e39.de staan ook een paar brute tellertjes
Ja erg bruut. En wat willen ze nu bewijzen? Toch die kleine piemel compenseren?
pi_38472574
Fotootje van mijn oude 320D e46:



Van de E90 moet ik er nog een maken.
pi_38480383
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 13:22 schreef bolkedebeer het volgende:
Fotootje van mijn oude 320D e46:

[afbeelding]

Van de E90 moet ik er nog een maken.
Yep geloof ik zeer direct, die van een maat van me, ook 320d 136pk gaat ook geen streep verder dan 210km/u, best vreemd eerlijk gezegd, had 220 verwacht.

Toledo 110 pk haalt ook 210 op teller maar dat zal wel een overijverige tellertje hebben :-)
pi_38481123
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:11 schreef yup het volgende:

[..]

Yep geloof ik zeer direct, die van een maat van me, ook 320d 136pk gaat ook geen streep verder dan 210km/u, best vreemd eerlijk gezegd, had 220 verwacht.

Toledo 110 pk haalt ook 210 op teller maar dat zal wel een overijverige tellertje hebben :-)
Jep klopt. Als ik 210 op mijn teller heb staan heeft een maat van mij 218 op de teller staan van zijn toledo.
pi_38491662
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 17:11 schreef yup het volgende:

[..]

Yep geloof ik zeer direct, die van een maat van me, ook 320d 136pk gaat ook geen streep verder dan 210km/u, best vreemd eerlijk gezegd, had 220 verwacht.

Toledo 110 pk haalt ook 210 op teller maar dat zal wel een overijverige tellertje hebben :-)
Er zit ergens een begrenzer in, ik denk van op de versnellingsbak o.i.d. Die 210 is in een mum van tijd bereikt en daarna loopt ie gewoon tegen een grens aan. De dealer ontkent overigens dat er ergens een begrenzer in zit.
pi_38492731
Vergeet niet dat bij diesel na zo'n 3500 toeren het vermogen omlaag gaat, oftewel simpel gezegd met meer toeren zit je op een lager vermogen en dan vertraag je weer ietsje omdat je met minder vermogen niet door de luchtstroom kan beuken. Dan zit je weer op het vermogen om verder te beuken Oftewel een begrenzer der natuur(kunde).
pi_38493317
Dan zou chippen een uitkomst kunnen zijn...
pi_38494616
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:14 schreef bolkedebeer het volgende:

[..]

Er zit ergens een begrenzer in, ik denk van op de versnellingsbak o.i.d. Die 210 is in een mum van tijd bereikt en daarna loopt ie gewoon tegen een grens aan. De dealer ontkent overigens dat er ergens een begrenzer in zit.
Kan electronisch begrenst zijn, ik herrinner me dat bepaalde E36 diesels begrenzers hadden, of de 4 cylinders ofzo, maar dat moet ik opzoeken.
pi_38495109
Die toledo heeft geen begrenzer hoor. Die kennis van mij heeft een gechipte versie met om en rond de 160PK en die loopt 220 op de teller.
pi_38495160
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 01:19 schreef 1299 het volgende:
Die toledo heeft geen begrenzer hoor. Die kennis van mij heeft een gechipte versie met om en rond de 160PK en die loopt 220 op de teller.
Ik bedoel E46 320D, dat is een BMW dus
pi_38497377
225 km/h bij 4000 toeren in mijn Leon TDI, dit is max op vlak stuk weg, heuveltje af al eens 235 op de meter gehad.

pi_38520871
quote:
Op donderdag 25 mei 2006 21:27 schreef ThaFreak het volgende:
wat brand er eigenlijk voor een lampje ??
ETC

C20XE heeft 3 gaskleppen stiekem. 1 normale 2 traps, die wordt soms getiewrapt, en ETC werkt mechanisch met klepstelmotor en 3e gasklep die hem dichtgooit.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_38520907
etc = electronic traction control toch, kan je uitschakelen bij die apparaten.?
pi_38566168
Stond ook al op de vorige, maar nu een recente foto + filmpje

Filmpje = 180 kmh op de A7 net buiten Groningen. Dit alles in een Peugeot 205 1.1 GL

pi_38566257
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:45 schreef XpectorNL het volgende:
Stond ook al op de vorige, maar nu een recente foto + filmpje

Filmpje = 180 kmh op de A7 net buiten Groningen. Dit alles in een Peugeot 205 1.1 GL

[[url=http://xs301.xs.to/xs301/06231/foto18a.jpg]afbeelding][/url]
het leek ff of je van de weg ging geraken jij zondagsrijder

haalt zo'n 1.1 echt zo'n snelheid
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_38566446
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:48 schreef Aarde het volgende:

[..]

het leek ff of je van de weg ging geraken jij zondagsrijder

haalt zo'n 1.1 echt zo'n snelheid
Op m'n teller in ieder geval.
Geen idee wat het in het echt is, zal vast wel wat minder zijn.

O, ja. Er zit een bocht in de weg, vandaar dat het zo lijkt.
pi_38606991
BMW 116i flat-out:



Excuses voor de beroerde kwaliteit. Is met een telefoon genomen.
pi_38690336
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 16:20 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Heeft jou pa toevallig ook die oude rally Lancer?
uuhmm....

we hebben nu een lancer uit '77


met het blok van een:

dit was onze lancer 2000 turbo...
met de orginele rally kleuren enz...
Back to the 70's
pi_38690610
nadat we de 2000turbo hadden verkocht... konden we hem 2 weken later al weer bezoeken op de sloop

hij reed op een normale weg met een lange bocht.. en toen kwam ineens de turbo op druk en gingen de wielen spinnen en is hhij tegen een boom aangeknalt...

schade enorm.. hele auto was doormidden.

http://img128.imageshack.(...)cner2000turbo2op.jpg
wel een beetje donker

[ Bericht 5% gewijzigd door arnold-d op 09-06-2006 13:12:05 ]
Back to the 70's
pi_38690710
Zonde van zo een legende
pi_38691276
Idd zonde van zo'n mooie oude lancer. Die dingen hadden toch 168PK ofzo? Lijkt me niet zo heel bijzonder als de turbo er in hakt dat je gelijk van de weg af dwijlt.

http://www.wilssport.nl/Lancer/Lncr08.htm

Ik lees zojuist dat de turbo al bij 2000 toeren opgespoold is, lijkt me sterk dat je daardoor de weg af raakt.
pi_38693756
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:26 schreef 1299 het volgende:
Idd zonde van zo'n mooie oude lancer. Die dingen hadden toch 168PK ofzo? Lijkt me niet zo heel bijzonder als de turbo er in hakt dat je gelijk van de weg af dwijlt.

http://www.wilssport.nl/Lancer/Lncr08.htm

Ik lees zojuist dat de turbo al bij 2000 toeren opgespoold is, lijkt me sterk dat je daardoor de weg af raakt.
ja.. maar als je in een te hoge versnelling zit.. en de turbo komt op druk... en het was volgnes mij wel regenachtig hoor...

en hij heeft volgnes mij zoon 198 pk dacht ik
Back to the 70's
pi_38693844
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 14:39 schreef arnold-d het volgende:

[..]

ja.. maar als je in een te hoge versnelling zit.. en de turbo komt op druk... en het was volgnes mij wel regenachtig hoor...

en hij heeft volgnes mij zoon 198 pk dacht ik
Ja maar in een hoge versnelling zal door de lange eindreductie de turbo er ook niet zo bruusk inslaan.
pi_38694412
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 13:26 schreef 1299 het volgende:
Idd zonde van zo'n mooie oude lancer. Die dingen hadden toch 168PK ofzo? Lijkt me niet zo heel bijzonder als de turbo er in hakt dat je gelijk van de weg af dwijlt.

http://www.wilssport.nl/Lancer/Lncr08.htm

Ik lees zojuist dat de turbo al bij 2000 toeren opgespoold is, lijkt me sterk dat je daardoor de weg af raakt.
Dude weet jij wel hoe oude turbo auto's reageren?

DAt ie bij 2000 rpm spoolt is wel schattig maar hoeveel % druk heb je dan, misschien 10?

Lijkt me dat je pas bij 3000+ rpm full boost hebt. En ja dan kan je serieus verrast worden...
pi_38696403
Ja ik weet prima hoe turboauto's reageren. Ik rij regelmatig in auto's met geblazen motoren. Die lancer 2000 turbo is juist ontwikkeld om al snel mee te blazen (en derhalve een geleidelijke vermogen op te bouwen), en bij 3500rpm heb je full boost. Nu is full boost met 170PK niet echt zo erg in een hogere versnelling dat je van de weg af hoeft te dwijlen.

Maargoed laten we het op onervarenheid van de bestuurder houden...

Ik heb trouwens een paar weken terug nog zo'n lancer 2000 turbo helemaal gerestaureerd van binnen gezien. Erg toffe bak!
pi_38696553
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 15:52 schreef 1299 het volgende:
Ja ik weet prima hoe turboauto's reageren. Ik rij regelmatig in auto's met geblazen motoren. Die lancer 2000 turbo is juist ontwikkeld om al snel mee te blazen, en bij 3500rpm heb je full boost. Nu is full boost met 170PK niet echt zo erg in een hogere versnelling dat je van de weg af hoeft te dwijlen.

Maargoed laten we het op onervarenheid van de bestuurder houden...

Ik heb trouwens een paar weken terug nog zo'n lancer 2000 turbo helemaal gerestaureerd van binnen gezien. Erg toffe bak!
Denk als het een turbo foutje is dat het in lage versnelling is gebeurd.

Overigens zijn er ook veel Impreza GTT's gecrashed door dit feit. Alleen ging de auto niet doorslippen maar opeens als een dolle doorschieten (4x4 remember), ja als je dat niet verwacht in zijn 2 of 3 gebeuren er dan snel ongelukken ja.
pi_38696633
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 15:55 schreef yup het volgende:

[..]

Denk als het een turbo foutje is dat het in lage versnelling is gebeurd.

Overigens zijn er ook veel Impreza GTT's gecrashed door dit feit. Alleen ging de auto niet doorslippen maar opeens als een dolle doorschieten (4x4 remember), ja als je dat niet verwacht in zijn 2 of 3 gebeuren er dan snel ongelukken ja.
Ik ben het wel met je eens dat een aardige turbodruk iemand kan overvallen bij onoptlettendheid. Maar hij vertelde net dat hij in een hoge versnelling reed. Ik neem aan als je zo'n ding net hebt en je in de regen een bocht in rijdt je niet gelijk terugschakeld naar 2 en volg gas geeft oid

Zo'n impreza heeft overigens ook wat meer explosie als de turbo er inkicked

[ Bericht 9% gewijzigd door 1299 op 09-06-2006 16:04:40 ]
  zaterdag 10 juni 2006 @ 00:20:03 #93
44101 kirpeknots
Ignorance is bliss
pi_38712264


Mijn vorige leasebak. 2 maandjes voor zijn pensioen. (Rover 45 IDT club '00 met tuningbox VP65)

Prima dieseltje. Ik heb er nu weer een maar dan een IDTi nieuw type.

[ Bericht 9% gewijzigd door kirpeknots op 11-06-2006 13:38:01 ]
Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
  zaterdag 10 juni 2006 @ 00:20:48 #94
44101 kirpeknots
Ignorance is bliss
pi_38712277


En de leasebak daarvoor. (Renault Scénic 2.0-16V RXi '00)
Het leven is als een neus. Je haalt eruit wat erin zit. (en niet meer dan dat)
pi_38712331
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:58 schreef 1299 het volgende:
Hou er maar eens een gps bij
Inderdaad, mijn 2.0i vectra, reed max 215 km/u, dus dit lijkt me kolder.
pi_38712456
Ik zal volgende week zaterdagochtend om 5.00 mijn Volvo 850 nog eens trappen op de A6.
pi_38713552
Hoeveel pk's en wat was je top?
  zaterdag 10 juni 2006 @ 01:37:22 #98
106959 Nerdmans
krekwakwauw
pi_38713810
er zit leven in de brouwerij hier!

s kijken of ik mn maat zo gek krijg om een foto met de mx5 te doen..
KAP OPEN !

wheheh
ooit kom ik aan die 1000 pk :)
pi_38714797
Ik kom net weer naar huis gespoten met m'n broetjes 323 sedan 1.6 .. 200 op de teller.. hahah ding wijkt af als een mongool. Is iets van 175 echte kilometers

En dat met standaard banden en alles. Ik zeg hou gewoon de fabrieksopgave aan om te weten hoe hard een standaard auto kan, de rest is gewoon een flinke afwijking!
pi_38738220
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 01:23 schreef K33T het volgende:
Hoeveel pk's en wat was je top?
170 Pk (het is een GLT). Top 210 km/u
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')