Waar is jij danquote:Op woensdag 24 mei 2006 17:08 schreef Evil-Cherry het volgende:
Hobje, jij zit toch vlak bij mij?
heeft er iemand foto's gemaakt toevalligquote:Op woensdag 24 mei 2006 17:18 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Ik ben net trouwens gedonderd met de fiets, er was geen houden meer aan, je werd gewoon tegen de stoep aangezogen.![]()
quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:18 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Ik ben net trouwens gedonderd met de fiets, er was geen houden meer aan, je werd gewoon tegen de stoep aangezogen.![]()
Hier het zelfde. Echt pikzwart nuquote:Op woensdag 24 mei 2006 17:22 schreef Evil-Cherry het volgende:
Zie ondertitel CoelhoDASOO is de enige rede dat mijn woonplaats daar staat.
Flinke bui net héquote:Op woensdag 24 mei 2006 17:26 schreef brighton het volgende:
Nou nou nou...was dat nou nodig
Gelukkig was ik net in de winkel en kon ik schuilen...was mooi om te zien
Nu is het weer helemaal licht buiten (Arnhem)
Doet wel eer aan dit jubileumdeel
die kans is erquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:42 schreef -skippybal- het volgende:
Ik weet dat dit een moeilijke vraag is, maar is er kans dat het om 20:30 droog is in Nijmegen??
Ik moet dan namelijk een half uur lopen daar![]()
Die wolken zijn haast engquote:Op woensdag 24 mei 2006 19:59 schreef NorthernStar het volgende:
Wow! Moet je dezen eens zien
Mammatus Clouds
mooie foto'squote:Op woensdag 24 mei 2006 21:16 schreef -CRASH- het volgende:
Alle foto's (van een bui ongeveer een uur geleden) zijn een klein beetje bewerkt
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
Ja, volgens mij welquote:Op donderdag 25 mei 2006 09:57 schreef Gappie het volgende:
Donkergrijs, windje bijna stil en tot nu toe geen rege.. Als het zo blijft de hele dag? Beetje jammer
Toch niet! Het zonnetje komt hier door!! en ik zie een brok blauwe lucht.. foto komt eraanquote:
waarschijnlijk te lichte neerslag om opgepikt te worden door de radar.quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:00 schreef E.T. het volgende:
buienradar.nl zegt dat t al de hele ochtend droog zou zijn....}:|
sinds 7.30 is het nog geen minuut droog geweest
Update:quote:Op donderdag 25 mei 2006 12:22 schreef Gappie het volgende:
Toch niet! Het zonnetje komt hier door!! en ik zie een brok blauwe lucht.. foto komt eraan![]()
Daar zit ik op te wachten... mag wat mij betreft wel iets eerder.quote:Verwachting 6 tot 9 dagen vooruit
woensdag 31 mei tot en met zaterdag 03 juni 2006
Overgang naar stabieler en overwegend droog weer. Bij geregeld zon stijgt de middagtemperatuur naar ongeveer 20 graden.
Door een komeet toevallig?quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:01 schreef -CRASH- het volgende:
Kijk net naar buiten en zie dat er nog heeeeele hoge bewolking belicht wordt....
Helaas wordt het zicht naar het noorden belemmert:
de komeet is /was voor zonsopkomst te zien...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:04 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Door een komeet toevallig?
Is het in het noorden te zien?
www.buienradar.nl is niet heel nauwkeurig. Deze radar http://weathernews.nl/radar/default.asp?cid=3 , is wat nauwkeuriger en geeft ook aan of er onweer in zit.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:22 schreef Prowl het volgende:
Hier regende het net terwijl het op buienradar.nl onbewolkt is
Hetzelfde probleem als mijn oom.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:26 schreef flugeltje het volgende:
Het is hier maar druilerig weer. Regent goed door en het ziet er niet naar uit dat dit snel gaat stoppen. Ze zouden vanmiddag m'n tuintje komen bestraten, maar ik zie het wel gebeuren dat het net zoals afgelopen zaterdag weer afgezegd/uitgesteld wordt.
Ze zijn nu in ieder geval bezig. In de stromende regen, maar ik zorg voor extra koffiequote:Op vrijdag 26 mei 2006 10:33 schreef Vjenne_kloet het volgende:
[..]
Hetzelfde probleem als mijn oom.![]()
Ze hebben het al 3 weken uitgesteld omdat het elke keer op die Zaterdag regende.![]()
Weerman Jan Visserquote:ORKAANWINDEN OP 5 KILOMETER
Wind, wind, wind! Op grote hoogte in de atmosfeer staat, voor de tijd van het jaar, buitengewoon veel wind. Op 5 kilometer bedroeg de windsnelheid gisternacht boven zowel België als ons land circa 145 km/uur, boven de Noordzee zelfs 230 km/uur. Zulke hoge windsnelheden komt men doorgaans alleen in het koude seizoen tegen en symboliseren de sterkte van de krachtige, zonale (westelijke) straalstroom. Met de krachtige hoogtestroming trok gisteren het regengebied van een volgende storing over met name de zuidelijke helft van het land. In Boxtel viel 11 (maandsom 106 nu) Eindhoven 12, Soerendonk 13 en Hoensbroek 15 mm. In het noorden bleef het op de meeste plaatsen droog, Nieuw Beerta had nog een maximumtemperatuur van 17,1ē. Vervolgens is tijdens de afgelopen nacht nog een buienstoring gepasseerd. Om 3,15 uur meldde Dieren hagel. Erg veel regen valt er de laatste tijd in de Limburgse heuvels. In Vijlen ving Patrick Bock tussen gisteravond en vanochtend 23 mm op, het maandtotaal is daar nu opgelopen naar 131 mm.
* DemonRage pakt er een 3D-brilletje bij.quote:Op zondag 28 mei 2006 15:01 schreef -CRASH- het volgende:
Ik zit weer te genieten van de iriserende wolken.........
[afbeelding]
Nu zit je zeker met je hoofd in de wolkenquote:Op zondag 28 mei 2006 15:59 schreef DemonRage het volgende:
[..]
* DemonRage pakt er een 3D-brilletje bij.
aha, dus dat waren die plusjesquote:Op maandag 29 mei 2006 11:53 schreef Evil-Cherry het volgende:
Bliksemdetectie op buienradar.nl. Het KNMI is mijn held!
ahh dan ben ik ook zo aan de beurtquote:Op maandag 29 mei 2006 22:37 schreef Againzender het volgende:
en in Amsterdam komt het nu ook met bakken naar beneden.
quote:Nu.nl
Bliksem treft vliegtuig boven Eelde
Uitgegeven: 29 mei 2006 18:51
Laatst gewijzigd: 29 mei 2006 20:16
EELDE - Een toestel met negentig passagiers van Transavia is maandagmiddag tijdens de landing op Groningen Airport Eelde door de bliksem getroffen. Dat heeft directeur J. Meulendijks van het vliegveld bevestigd. Passagiers en bemanning kwamen met de schrik vrij.
Hoewel het toestel met een bliksemafleider was uitgerust, heeft Transavia technici van Schiphol naar Eelde laten komen om de Boeing 737-800 helemaal na te kijken. De inzittenden kwamen uit het Turkse Bodrum. Als de technici het toestel goedkeuren, vliegt het maandagavond daar weer naar terug.
Inhaalmanoeuvres
Plaatselijk noodweer van hevige regen- en hagelbuien leidde op de nabijgelegen A28 tot een ongeluk waarbij drie auto's waren betrokken en drie mensen gewond raakten. Volgens de politie ontstond het ongeval doordat een auto in de slip raakte en in de sloot terechtkwam. Het verkeer ging vervolgens langzamer rijden waarna er bij inhaalmanoeuvres nog twee autos in een slip raakten en ook in de sloot belandden.
Ja, DOEI.quote:
quote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:38 schreef JoeKurr het volgende:
We zijn omsingeld![]()
[[url=http://bweijers.myphotos.cc/~bweijers/test/fotos/thumbnail.php?file=images/Joe_Kurr/radar.jpg]afbeelding][/url]
Ik mag hopen dat dat met het bereik van de radar te maken heeft...quote:Op dinsdag 30 mei 2006 09:38 schreef JoeKurr het volgende:
We zijn omsingeld![]()
[[url=http://bweijers.myphotos.cc/~bweijers/test/fotos/thumbnail.php?file=images/Joe_Kurr/radar.jpg]afbeelding][/url]
Ik vind het wel lekker; lekker zonnig en nu en dan een stevig buitje. Maar de temperatuur mag wel wat omhoog ja.quote:Op woensdag 31 mei 2006 09:04 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik wordt echt schijtziek van dit pokkeweer!!! Ik wil gewoon weer warmte zoals een paar weken terug!!!
Bah, bah en nog eens bah!
Geweldig die sneeuw.. al zullen ze het daar wel zat zijn..quote:Op donderdag 1 juni 2006 00:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
Welkom in Oostenrijk (begin JUNI):
[afbeelding]
http://www.ausserfern.net/webcams/elbigenalp2.htm.
Zie ook http://www.wetteronline.de/feature/2006/05/30_ob.htm
Schande om zo'n topic voor de zomer al dicht te gooienquote:Op donderdag 1 juni 2006 01:50 schreef Drugshond het volgende:
Hmmzzz... [NWS]-"Een koude winter verwacht" had ik dus pas in juni moeten sluiten.
Het blijft erg fris voor de tijd van het jaar.
mega zonnig vandaag hoorquote:Op donderdag 1 juni 2006 16:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
Geef mijn liever maar wat zon dan regen
mwoah, vanmiddag heel even een heerlijke opklaring, maar het zit alweer potdicht nuquote:
Liever warmte dan kou.quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
Geef mijn liever maar wat zon dan regen
Bewolking - Regen - Warmte - je hebt er dan als nog geen fuck aanquote:
Kou = pijnquote:Op donderdag 1 juni 2006 17:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Bewolking - Regen - Warmte - je hebt er dan als nog geen fuck aan
Zon - Zelfde temp - voelt warmer aan en je kan lekker naar buiten
beetje late reactie maar m'n vriendin en ik gaan meestal eind juni op vakantie en we zijn toen een keer de Sustenpas overgegaan, zag de motorkap van de auto nog net en een klein stukje van de middenstreep, voor de rest was alles, wit, wit en nog eens wit, hoe we dat overleefd hebben is mij nog steeds een raadsel.quote:Op donderdag 1 juni 2006 00:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
Welkom in Oostenrijk (begin JUNI):
[afbeelding]
http://www.ausserfern.net/webcams/elbigenalp2.htm.
Zie ook http://www.wetteronline.de/feature/2006/05/30_ob.htm
Iddquote:Op vrijdag 2 juni 2006 22:14 schreef i2Them2 het volgende:
Het weer is de laatste tijd wat saai. Maar ja, hier iig wel een mooie zonsondergang:
[afbeelding]
[afbeelding]
Misschien is het handiger slechts een paar dagen vooruit te kijken, stel je jezelf tenminste niet teleur.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:36 schreef IkWilbert het volgende:
Het wordt mooit weer mensen! De kaarten zien er goed uit voor volgende week, de 25 graden moet makkelijk te halen zijn. En misschien nog wel hogere temps!![]()
Nee, dit gaat wel goedkomenquote:Op zaterdag 3 juni 2006 13:44 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Misschien is het handiger slechts een paar dagen vooruit te kijken, stel je jezelf tenminste niet teleur.
Ziet er mooi uit, vooral 't bovenste gedeelte.quote:
Vooral voor Frieslanquote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:10 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit, vooral 't bovenste gedeelte.
Ik denk dat 't van 9 t/m 13 17 juni zeker lekker weer wordt.
Die ensemble's worden ook steeds beter. Ziet er warm uitquote:Op zaterdag 3 juni 2006 16:10 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ziet er mooi uit, vooral 't bovenste gedeelte.
Ik denk dat 't van 9 7 t/m 13 17 juni zeker lekker weer wordt.
warmer wordt het wel ja, maar tropisch, zoals hierboven beschreven.. ik betwijfel het, hoewel ik het wel hoopquote:Op zondag 4 juni 2006 10:47 schreef Take_A_Picture het volgende:
Het wordt dus weer warmer? MOOI!
Hoewel het gisteren gelukkig zonnig was, was het niet bepaald warm, slechts 16 graden.
Idd, tot eind juni, want dan is mn stage overquote:Op zondag 4 juni 2006 11:52 schreef unstoppablemark het volgende:
Hoeft voor mij ook niet tropisch te worden, 20-25 vind ik een heerlijke temperatuur.
tja, da's idd typisch.. maar goed.. beter iets dan niets he..quote:Op zondag 4 juni 2006 12:24 schreef Klonk het volgende:
typisch nederlands weer, hollen of stilstaan
vorige week de verwarming nog aan, komend weekend de airco
Nou dat is beter dan vanmorgen (05:00 - 08:00)...quote:Op zondag 4 juni 2006 12:31 schreef Klonk het volgende:
ergens de tussenweg, graadje of 25 zou ik al lang mooi vinden, maar goed ik ben dan ook een zeikende nederlander
lekker zonnetje trouwens in Belfeld, zonnetje en typische hollandsche wolkenluchten
quote:www.spaceweather.com
STRANGE CLOUDS :
On Friday night, sky watchers in Northern Ireland witnessed a vivid display of electric-blue noctilucent clouds. Paul Evans took this picture from Larne, in Antrim County:
klik foto voor meer
Noctilucent clouds (NLCs) are a mystery: They float through the outer reaches of Earth's atmosphere at the very edge of space. Some scientists think the clouds are seeded by space dust and fed by rocket exhaust. Others suspect they're a sign of global warming. Later this year, NASA plans to launch a satellite named AIM to investigate.
Friday night's display marks the beginning of the 2006 NLC season, which stretches from now until the end of northern summer.
Als je een zonnebril erbij opzet, dan zie je ze beterquote:Op zondag 4 juni 2006 20:18 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik zie dat nou nooit he, die iriserende...
quote:
Ik stond op de toren bij de krickenberger see...quote:Op zondag 4 juni 2006 20:30 schreef Klonk het volgende:
't was mooi weer, 'k heb gisteren een paar uur in Grefrath op dat vliegveldje daar gezeten, erg druk met parachutisten
Ik kom niet door Lobrich.quote:Op zondag 4 juni 2006 20:44 schreef Klonk het volgende:
geweldig plekje
stond die ijsboer ook op de parkeerplaats bij Lobberich ?
sowieso een mooi stukje, knap heuvelachtig
Als het echt helder is zonder dat heiige, zou je düsseldorf kunnen zien zeggen ze.quote:
Dat is niet (meer) zo mijn ding... kroegen.quote:Lobberich is best leuk, zitten een paar leuke kroegjes en oud centrum
Sja die gehuchten daarquote:Op zondag 4 juni 2006 20:54 schreef Klonk het volgende:
wat loop ik nou te wazelen, ik bedoel Hinsbeck
die toren staat op de Hinsbecker Hohen
Weer iemand waarvan ik niet kan wennen dat hij geen snor meer heeft (net als P.R. de Vries, Rob Verlinden en mijn buurman)quote:Op maandag 5 juni 2006 00:22 schreef Adelante het volgende:
zojuist het RTLweer gezien met Peter Timofeef zonder snor én zonder bril
Ik heb van die hele voorspelling geen zak meegekregen, alleen maar daar op gelet, 't was echt geen porum
hij is toch getrouwd? Vandaag wellicht.quote:Op maandag 5 juni 2006 00:22 schreef Adelante het volgende:
zojuist het RTLweer gezien met Peter Timofeef zonder snor én zonder bril
Ik heb van die hele voorspelling geen zak meegekregen, alleen maar daar op gelet, 't was echt geen porum
Hij is al een tijdje getrouwd maar et klopt wel.. daardoor heeft hi em weg geschoren..quote:Op maandag 5 juni 2006 10:18 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hij is toch getrouwd? Vandaag wellicht.
YaY!!!quote:Op maandag 5 juni 2006 20:51 schreef aloa het volgende:
Deze foto komt uit Moskou, waar het noodweer was.
[afbeelding]
bron:
nou, het gaat best geleidelijk omhoog hoor die temperatuur. maar het ziet er goed uit inderdaad.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 08:45 schreef Klonk het volgende:
ben benieuwd hoe lang dit goed gaat, zo van niets naar hitte daar zit mischien wat mooi onweer in
Same here, alleen dan koud en bewolktquote:Op dinsdag 6 juni 2006 08:47 schreef indahnesia.com het volgende:
ben benieuwd, vandaag begon in ieder geval koud en zonnig.
quote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:15 schreef Againzender het volgende:
[..]
nou, het gaat best geleidelijk omhoog hoor die temperatuur. maar het ziet er goed uit inderdaad.
precies als ik op vakantie ga natuurlijk
tja, da's altijd zoquote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:15 schreef Againzender het volgende:
[..]
nou, het gaat best geleidelijk omhoog hoor die temperatuur. maar het ziet er goed uit inderdaad.
precies als ik op vakantie ga natuurlijk
mooi gebiedquote:Op dinsdag 6 juni 2006 09:26 schreef Klonk het volgende:
nou vorig jaar ging ik zoals altijd de laatste twee weken van Juni weg en toen was het prachtig weer
en nee, ik was niet diep in het zuiden maar in de Duitse Harz
Tja, zover vooruit kijken heeft nog altijd geen zin, eerst het weekeinde maar zien door te komen.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:21 schreef IkWilbert het volgende:
Het gaat de goede kant op, de dertigers en een hittegolf zitten in het verschiet. Nu nog ff klink wat onweer ik ben een tevreden mens.
quote:Schnee in den Alpen und den Mittelgebirgen, dazu Minustemperaturen - am Ende des meteorologischen Frühlings war in Deutschland von Sommer keine Spur. Kurz vor dem meteorologischen Sommeranfang wurden im Thüringer Wald 0,2 Grad gemessen. Zum letzten Mal war ein solcher Wert vor 40 Jahren, am 30. Mai 1966, ermittelt worden
quote:Oberhalb von 800 Metern schneite es in Bayern. Am Riedbergpass im Allgäu fielen 15 Zentimeter Neuschnee, Autofahrer mussten die längst eingemotteten Schneeketten aufziehen und die Scheiben von Schnee und Eis befreien. Wie mitten im Winter war der Räumdienst morgens auf den Straßen unterwegs. Autofahrer mit Sommerreifen wurden von der Polizei gestoppt und durften den Pass nicht befahren.
quote:Eine englische Mountainbikergruppe berät sich am Dienstag in Oberjoch/Oberallgäu bei Schneefall in einem Anhänger wie die Tour weitergehen soll. Auf der Zugspitze gab es 20 Zentimeter Neuschnee. Am Arber im Bayerischen Wald und am Wendelstein fielen ein paar Zentimeter nasser Schnee, der am Vormittag abtaute. Auf höher gelegenen Straßen in Bayern war es glatt wie im Winter.
quote:Winterliche Temperaturen herrschten aber auch in der Mitte Deutschlands. Auf dem Brocken, mit 1142 Metern höchster Berg Norddeutschlands, schneite es leicht bei Temperaturen unter der Null-Grad-Marke, zudem herrschte dicker Nebel. Auch in Thüringen, dem grünen Herzen Deutschlands, schneite es an der Wetterstation auf der 936 Meter hohen Schmücke bei Suhl. In den Morgenstunden und auch am Mittag tanzten Schneeflocken durch die Luft - sie blieben allerdings nicht liegen. Auf dem Kahlen Asten im Sauerland schneite es ebenfalls.
Dát is dan weer wel overdreven he. 25 graden is meer dan genoeg! Kan ook mooi onweer uit komen hoor!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 16:21 schreef IkWilbert het volgende:
Het gaat de goede kant op, de dertigers en een hittegolf zitten in het verschiet. Nu nog ff klink wat onweer ik ben een tevreden mens.
Mogelijke dertigers liggen toch pas voor volgende week op de rol, uberhaupt zinloos daar nu al naar te kijken.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:14 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Dát is dan weer wel overdreven he. 25 graden is meer dan genoeg! Kan ook mooi onweer uit komen hoor!
daar pas ik persoonlijk voorquote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:15 schreef SpeedyGJ het volgende:
3 maanden 25-30 graden, gevolgt door een enorme bliksemvuurweerkshow van ruim 5 uren!dat zou eens wat zijn
Morgen of over twee weken, ik heb het toch liever nietquote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:43 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Mogelijke dertigers liggen toch pas voor volgende week op de rol, uberhaupt zinloos daar nu al naar te kijken.
Kom op mensen, beetje enthousiast mag ook wel! Die dertigers gaan komen!quote:Op dinsdag 6 juni 2006 18:43 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Mogelijke dertigers liggen toch pas voor volgende week op de rol, uberhaupt zinloos daar nu al naar te kijken.
Ik ben er ook geen fan van... 25 graden is mij warm genoeg. Maar ja.... het gaat toch echt warm worden de komende dagen en begin volgende weekquote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:34 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik moet geen 30 gradenVeel te heet, dan ben ik dus echt NIET meer productief he...
Nee bedankt..
Of het moet 's morgens van 15 --> 30 knallen, 2 uurtjes 30 zijn en dan onweren. Dat mag dan weer wel![]()
nou dan doe je toch niks. Geef je het warme weer de schuld. Onderuit in de tuinquote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:34 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik moet geen 30 gradenVeel te heet, dan ben ik dus echt NIET meer productief he...
Nee bedankt..
Of het moet 's morgens van 15 --> 30 knallen, 2 uurtjes 30 zijn en dan onweren. Dat mag dan weer wel![]()
Gelukkig is dit nog ver weg, maar als dit zo door gaat dan kunnen ze gaan puffen, als het dan al niet later begint..quote:Op dinsdag 6 juni 2006 20:13 schreef Oom_Agent het volgende:
poe poe.......... volgende week de hele week meer dan 30 graden in Duitsland met 34 graden in Berlijn als uitschieter. Dat wordt lekker voetballen met die temperatuurLevensgevaarlijk is het !
[afbeelding]
Ga jij mijn afstudeeropdracht afmaken dan?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:50 schreef Party_P het volgende:
[..]
nou dan doe je toch niks. Geef je het warme weer de schuld. Onderuit in de tuin
We gaan je wel helpen, ok?quote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:04 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ga jij mijn afstudeeropdracht afmaken dan?![]()
![]()
Ach, het WK in '94 toen Oranje aan het einde van de middag in Orlando speelde hebben we ook overleefd. 38 graden met een luchtvochtigheid rond de 90%quote:Op dinsdag 6 juni 2006 20:13 schreef Oom_Agent het volgende:
poe poe.......... volgende week de hele week meer dan 30 graden in Duitsland met 34 graden in Berlijn als uitschieter. Dat wordt lekker voetballen met die temperatuurLevensgevaarlijk is het !
[afbeelding]
Dan is het teminste snel afgelopenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 20:13 schreef Oom_Agent het volgende:
Das teveel van het goeiequote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:25 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Kom op mensen, beetje enthousiast mag ook wel! Die dertigers gaan komen!![]()
ik sluit me aan bij de meerderheid, nee bedanktquote:Op dinsdag 6 juni 2006 19:25 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Kom op mensen, beetje enthousiast mag ook wel! Die dertigers gaan komen!![]()
das inderdaad een natte droom voor de meeste in dit topicjequote:Op dinsdag 6 juni 2006 21:46 schreef DemonRage het volgende:
Een leuk verloopje om eens mee te maken (uit m'n fantasie):
05:00u - Frisse ochtend, beetje AC floccus/castellanus aan de lucht, 14°C
07:00u - 16°C
08:00u - 20°C, bewolking lost op
10:00u - 25°C
12:00u - 28°C, volop zon
13:30u - 30°C
14:00u - 31°C, stapelwolken ontstaan
15:00u - 32°C, lucht wordt nevelig
16:00u - 32°C, lucht trekt een beetje dicht
17:00u - 33°C, broeierigheid ontstaat
19:00u - 32°C
20:00u - 30°C, lucht wordt iets donkerder en het is benauwd
20:30u - 29°C, windstil
20:45u - 28°C, in de verte nadert een hele donkere lucht ( met shelf)
21:00u - 27°C, continu gerommel hoorbaar en onder onder de shelf licht de donkergroene lucht soms op
21:05u - 27°C, shelf trekt over en kort daarna trekt de wind flink aan.
21:10u - 26°C, de eerste druppels zijn voelbaar en de flitsen en donders worden heftiger, terwijl het flink waait. De geur van ozon streelt de neus.
21:12u - 25°C, de regen wordt intenser en kleine hagelstenen voegen zich erbij.
21:15u - 24°C, heel abrubt neemt de intensiteit van de neerslag sterk af, er vallen nog enkele hagelstenen.
21:17u - 23°C, wind en bliksemintensiteit nemen sterk toe.
21:18u - Een eindje verderop daalt een windhoosje neer. Indrukwekkend, maar richt weinig schade aan.
21:20u - Plotseling begint het flink te hagelen.. grotere stenen (knikkers) dan daarnet.
21:30u - Regen neemt de plaats van hagel in.
22:00u tot 01:00u - temperatuur daalt naar 19°C terwijl het rustig blijft onweren met wisselende neerslagintensiteit.
01:30u tot 02:00u - laatste onweer trekt weg... flitsen in de verte, weinig donders. Temperatuur daalt naar 17°C
02:00u tot 05:00u - Rustige nacht, temperatuur daalt naar 14°C
Leuk kaartje voor over 7 dagen. Ik weet dat dit in Indonesië altijd uitkomt, maar hier? Nah, het zal wel bijtrekken.. hoewel 30+ natuurlijk wel een leuke afsluiting is voor me.quote:Op dinsdag 6 juni 2006 20:13 schreef Oom_Agent het volgende:
[afbeelding]
Hm, verwachting halverwege volgende week is nogal onzeker als je het zo ziet.quote:Op woensdag 7 juni 2006 07:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Gaat allemaal mee vallen hoor, we krijgen gewoon 3 maanden geen regen
Maar effe serieus:
[afbeelding]
Tja.
quote:Op woensdag 7 juni 2006 09:49 schreef IkWilbert het volgende:
Mooie kaarten voor volgende week woensdag/donderdag. Kans op een onweersstoring vanuit het zuid westen.
[afbeelding]
Ja, het is nog ver weg. Maar de ervaring is dat zo'n termisch laag gewoon ontstaat bij dit soort snelle opwarmingen.quote:
Dude......quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:00 schreef IkWilbert het volgende:
Mooie kaarten, in ieder geval tot volgende week woensdag.
[afbeelding]
dan moet het wel eerst zo warm worden natuurlijk.quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:56 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Ja, het is nog ver weg. Maar de ervaring is dat zo'n termisch laag gewoon ontstaat bij dit soort snelle opwarmingen.
aah, die 34 bij Berlijn is hier al 29 geworden... morgen nog 5 er vanaf en het is normal weerquote:Op woensdag 7 juni 2006 13:00 schreef IkWilbert het volgende:
Mooie kaarten, in ieder geval tot volgende week woensdag.
[afbeelding]
Zelfde situatie als 17 juli 2004?quote:Op woensdag 7 juni 2006 09:49 schreef IkWilbert het volgende:
Mooie kaarten voor volgende week woensdag/donderdag. Kans op een onweersstoring vanuit het zuid westen.
[afbeelding]
Check:quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:11 schreef unstoppablemark het volgende:
Wat was er 17 Juli?
Was het maar waar Speedyquote:Op woensdag 7 juni 2006 17:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
WEERALARM
Opgesteld door het KNMI op woensdag 7 juni 2006, om 17.00 uur
Bericht nummer: 1
Extreem Zwaar onweer: zeer gevaarlijk en extreem grote overlast
Een gebied met extreem zware onweersbuien boven het noordoosten van het land trekt in zuidwestelijke richting met een snelheid van 1 km/uur. Tijdens de buien is er een grote kans op zeer zwaar hagel en zeer zware windstoten tot 200 km/h en grote kans op wateroverlast. morgen avond laat verlaten de buien het zuidwesten van het land.
Bron: KNMI, De Bilt
Niet verwacht
Idd was dat maar waar, dan had ik nu uren kunnen genieten van de onweerquote:
Je bent er dus duidelijk ingetraptquote:Op woensdag 7 juni 2006 18:28 schreef Klonk het volgende:
ik had op buienradar gekeken en had echt zoiets van
Ik weet hetquote:Op woensdag 7 juni 2006 18:50 schreef Evil-Cherry het volgende:
Speedy; in plaats van dat je nou een beetje subtiel bent met je gegevensEn iets minder gedetailleerd!
![]()
jaquote:Op woensdag 7 juni 2006 18:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Je bent er dus duidelijk ingetraptgeweldig
Leek het wel op. Dat buitje op de wadden ging veel harder.quote:Op woensdag 7 juni 2006 22:35 schreef JoeKurr het volgende:
Zullen wel valse echo's zijn.
Vliegbasis Leeuwarden meldt droog weer.
Precies zoals ik al aan gafquote:Op donderdag 8 juni 2006 06:56 schreef indahnesia.com het volgende:
Zijn die geintjes niet meer iets voor ONZ
De vooruitzichten worden steeds beter geloof ik. Ik denk nu toch dat er kans is op een hittegolfje
voor een hittegolf zal toch de 30 gehaald moeten worden, maar het ziet er erg goed uit inderdaad!quote:Op donderdag 8 juni 2006 06:56 schreef indahnesia.com het volgende:
Zijn die geintjes niet meer iets voor ONZ
De vooruitzichten worden steeds beter geloof ik. Ik denk nu toch dat er kans is op een hittegolfje
Ik kijk dan ook pas 3 dagen later naar de dagen waar jij naar kijkt, ik ben nu pas bij maandag/dinsdagquote:Op donderdag 8 juni 2006 08:27 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Precies zoals ik al aan gaf![]()
Volgende week woensdag/donderdag kans op een dipje, maa ik acht de kans groot dat het daarna gewoon lekker weer blijft.
whehe.. met +/- 30 graden is het hetzelfde als in Indonesie voor mij.. da's wel netjes.quote:Op donderdag 8 juni 2006 08:56 schreef Againzender het volgende:
[..]
voor een hittegolf zal toch de 30 gehaald moeten worden, maar het ziet er erg goed uit inderdaad!
Krijg nou wat, het wordt hier volgende week gewoon een paar graden warmer dan op mijn vakantieadres
Zuid Frankrijk is zo'n 25 graden over een paar dagen. Ook lekker natuurlijkquote:Op donderdag 8 juni 2006 09:00 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
whehe.. met +/- 30 graden is het hetzelfde als in Indonesie voor mij.. da's wel netjes.
quote:
Ze houden waarschijndelijk iets geheim denk ikquote:Op donderdag 8 juni 2006 09:19 schreef Againzender het volgende:
[..]
Modellen zijn helemaal van slag
eigenlijk kloppen ze prima, alleen de schaalverdeling is wat 'ongelukkig'. Want om de temperatuur nou tot 750 graden door te laten lopen....quote:Op donderdag 8 juni 2006 09:20 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ze houden waarschijndelijk iets geheim denk ik
Einde van de wereld is nabij
er staat ook 1 bolletje fout, op 175°C of zo...quote:Op donderdag 8 juni 2006 09:22 schreef Againzender het volgende:
[..]
eigenlijk kloppen ze prima, alleen de schaalverdeling is wat 'ongelukkig'. Want om de temperatuur nou tot 750 graden door te laten lopen....
Op venus kom je daar toch een heel eind meequote:Op donderdag 8 juni 2006 09:22 schreef Againzender het volgende:
[..]
eigenlijk kloppen ze prima, alleen de schaalverdeling is wat 'ongelukkig'. Want om de temperatuur nou tot 750 graden door te laten lopen....
ach, een uitbijtertjequote:Op donderdag 8 juni 2006 09:27 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
er staat ook 1 bolletje fout, op 175°C of zo...
quote:Guidance ECMWF
Opgesteld door het KNMI op donderdag 08 juni 2006 om 04.07 uur.
Geldig van vrijdag 09 juni tot en met zaterdag 17 juni
Synoptische ontwikkeling:
Een blokkerende rug in de bovenlucht boven de Britse eilanden blijft
voorlopig bepalend voor het weer in West-Europa. De nog in betekenis
toenemende rug verplaatst zich de komende dagen langzaam via de Noordzee
in oostelijke richting. Pas vanaf dinsdag komt de as van het hoog oost
van ons land te liggen en komen we (iets) meer onder invloed van de
opgaande tak van een vore ten westen van het Iberisch Schiereiland. In
deze zuidelijke stroming kan een enkele onweersbui tot ons land
doordringen.
Modelbeoordeling en onzekerheden:
Zowel aan de grond als op hoogte ontlopen de 52 modelberekeningen elkaar
t/m +120 nauwelijks. Dus tot en met maandag in de pluim weinig
spreiding. Neerslagkansen zijn nihil en de temperatuur ligt op een hoog
zomers niveau. Bovendien is er sprake van ÊÊn tube, dus een hoge
betrouwbaarheid. Duidelijk hogedrukweer met een continentale aanvoer.
De dagen daarna neemt de spreiding wat toe en verschijnen in de pluim
oplossingen met (wat) neerslag. In de staafdiagrammen neemt tegen het
eind de kans op neerslag toe naar 30%. De zon moet dan soms plaatsmaken
voor bewolking waardoor ook de temperatuur wat lager uitvalt.
Toelichting bij aanpassingen in tabel:
dag 1 kwam met een minimum- en maximumtemperatuur van 727 graden. Die
hele dag maar aangepast. Op dag 5 neerslagpercentage verlaagt van 30
naar 10%
Samenvatting meerdaagse-periode:
Zonnig en temperaturen oplopend tot zomerse waarden van 25 graden of
hoger.
Samenvatting EPS-periode:
Grote kans op aanhoudend zomerweer met mogelijk een enkele (onweers)bui.
zal vanaf nu ook wel minder wordenquote:Op donderdag 8 juni 2006 09:40 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik vind het best bizar dat het met dit heerlijke weer 's nachts vriest!
Ook al bijna een maandquote:Op donderdag 8 juni 2006 09:47 schreef Adelante het volgende:
De IJsheiligen zijn immers al gepasseerd
Veel bier en ijs!quote:Op donderdag 8 juni 2006 11:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Stralend weer zeg en het gaat aanhouden, ik denk dat de supermarktketens zich in de handen mogen wrijven met de combinatie van het voetbal en dit prachtige weer
ja, vanavond maar eens wat meer bier inslaanquote:Op donderdag 8 juni 2006 11:32 schreef Jor_Dii het volgende:
Stralend weer zeg en het gaat aanhouden, ik denk dat de supermarktketens zich in de handen mogen wrijven met de combinatie van het voetbal en dit prachtige weer
aircoquote:Op donderdag 8 juni 2006 12:42 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik vind warm weer zo lekker autorijden (afgezien van het feit dat het 50 graden is in dat ding). Raampje naar beneden, radiootje aan... Oeoeoeoe. En een grotere kans op onweer, uiteraard :p
dan zou ik hem verkopen, wat heb je nou aan een brommer zonder aircoquote:Op donderdag 8 juni 2006 12:48 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat heb ik niet op m'n brommer.![]()
Ik heb nog geen internet thuis, maar ik duik wel regelmatig 't internet-cafe in. Verder ga ik direct kijken hoe ver ze zijn met de aanleg van de kabel, want die lag al vlakbij de vorige keer. Misschien moet ik maar 300 euro investeren dan.. prima, heb ik er wel voor over om internet te krijgen thuis,quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
dan zou ik hem verkopen, wat heb je nou aan een brommer zonder airco![]()
hé, wat ik me afvroeg als je naar indonesie gaat, heb je daar ook internet enzo of moeten we het zonder jou gaan stellen ?
11-jaar oude Volkswagen Golf met mooie zwarte bekleding en een mooi Ferrari-rood lakje en ik heb niet eens ARKOquote:
Ach, het komt wel goed, het kantoortje zit vlakbij, dus ik loop daar binnenkort gewoon regelmatig binnen om de druk een beetje op te voeren.quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:55 schreef Klonk het volgende:
dat zijn zo van die dingen waar je niet over nadenkt, maar breedband is niet alleen in het westen heel ver
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |