Het betalen helpt wèl om het kaf van het koren te scheiden.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:24 schreef JtS het volgende:
Ik vertik het om te betalen voor zoiets.... mocht ik al op zoek zijn. Toch zijn er zat mensen die het wel doen schijnbaar.... anders zouden die sites niet blijven bestaan.
zo. En zijn spullen ook al buiten gedonderd?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:59 schreef Marjan1985 het volgende:
Mijn vriend heeft het afgelopen zondag uitgemaakt. Hij blijkt sinds 12 mei met iemand te praten en zit nu voor 4 dagen bij haar en blijft ook slapen enz.... fijn hoor dat internet.....![]()
En dat terwijl hij woensdagavond nog zegt het niet te weten wat hij wil en nog niks met der heeft afgesproken......en volgende ochtend is hij onderweg naar haar toe... (woont hier niet in de buurt)
We woonde niet samen ofzo... we wonen allebei nog thuis. Maarja ik zit op dit moment nog in de fase "Ik droom geloof ik, dit kan niet waar zijn" en de fase "ben ik nu rijp voor het gesticht of hij?"quote:Op vrijdag 26 mei 2006 21:06 schreef Sc0rPi0n het volgende:
[..]
zo. En zijn spullen ook al buiten gedonderd?
Nee, dat zeg je verkeerd, internetdating sucks!!quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:08 schreef Harriepoeste het volgende:
Internetdating is hot!
Toch is het in datingland lang niet alleen rozengeur en maneschijn. Wat zijn de voordelen en nadelen? Wie heeft hier ervaringen mee !!
Vooroordeel of niet? Veel mensen dat internetdating alles te maken heeft met snel iemand je bed in krijgen.
Veel datingsites schreeuwen het van de daken: gratis inschrijven! Maar hoe gratis is dat gratis eigenlijk?
Hoe ging het dan?quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:49 schreef sweaty het volgende:
Ja, heb ik ervaring mee. Hij is nu mijn man en in november krijgen we ons eerste kindje. Internet dating kan dus heel goed gaan, maar ik ga er niet voor betalen uiteraard.
Wat bedoel je precies? Ik zag ergens zijn foto staan en toen heb ik gewoon een keer gemaild. Hij mailde mij gelijk terug. De eerste dag hadden we 3 mailtjes over en weer gestuurd. De dagen die volgden waren voornamelijk gevuld met mailen en ongeveer 3 tot 4 uur chatten per dag. Toen zijn we gaan bellen en 4 weken na het eerste mailtje hadden we afgesproken dat we elkaar zouden ontmoeten. Dus ik met mijn weekend tas naar Limburg (ik woonde in Utrecht) en het klikte gelijk erg goed zeg maar. Na 2 maanden over en weer gereisd ben ik bij hem ingetrokken en heb daar 1,5 jaar gewoond. Helaas miste ik mijn Utrecht toch wel meer dan ik dacht ook vrienden en familie natuurijk en dus ben ik teruggegaan en is hij met mij meegegaan. 30 juni 2005 (3 jaar nadat we elkaar voor het eerst ontmoet hadden) zijn we getrouwd en 3 november 2006 verwachten we ons eerste kindje.... :-) Dus, het kan zeker goed gaan.quote:
Ik denk dat dat ook wel een beetje met je eigen gezonde verstand te maken heeft.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:26 schreef Tranceptor het volgende:
Ik vind het grote nadeel dat je eerst iemand qua MSN/mailgedrag leert kennen en daar een foto bij ziet. Je ziet een momentopname van het uiterlijk, zonder houding, non-verbale communicatie (onmisbare zaken als je op iemand wil vallen). Bovendien leer je iemands 'innerlijk' kennen zonder dat echt te leren kennen door iemand in de ogen te kijken.
Ik geloof er niet zo in om eerlijk te zijn. Het komt zo geforceerd over en er zijn meteen verwachtingen.
Eerlijk gezegd ben ik ook geen groot voorstander van een meisje dat rookt als je het me gewoon zou vragen. Mocht ik een leuke meid tegenkomen irl die ik leuk vond, dan interesseert het me weinig. Je wordt met dat internetdating alleen maar gestimuleerd in je eigen starheid en beeld van wat en wie iemand moet zijn IMHO.quote:Op donderdag 1 juni 2006 13:28 schreef Nevada92 het volgende:
Wat ik wel mooi vind is dat je heel gericht kan zoeken op bepaalde voorkeuren, niet roker, in de buurt van ... en nog een hele rits. Maar ook dat is nog geen uitsluitend bewijs dat jouw ideale partner hieruit komt rollen. Zoals reeds gezegd, de beste manier is nog altijd om iemand in het echt te ontmoeten. Daarbij kan internetdating een goed HULPMIDDEL zijn. En zo zie ik het.
Dat zie je vaak bij internetdates zulks een onhandigheid is datquote:Op vrijdag 26 mei 2006 08:48 schreef Ikiskoel het volgende:
Klein nadeel: hij woont 3 uur treinen bij me vandaan....![]()
picsquote:Op donderdag 1 juni 2006 16:04 schreef Ikiskoel het volgende:
Ach ja, het is wel onhandig soms, maar ik heb het treinen er wel voor over. Ik ben echt he-le-maal verliefd op deze meneer
Och het geeft toch niks dat je alleen een vriend hebt om zijn meneer. Dat kan allemaal tegenwoordig.quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:30 schreef Ikiskoel het volgende:
Nevada, jammer dat je de intonatie niet meekrijgt op internet![]()
quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:32 schreef Tranceptor het volgende:
Och het geeft toch niks dat je alleen een vriend hebt om zijn meneer. Dat kan allemaal tegenwoordig.![]()
hij woont ver weg, zegt ze toch!quote:Op donderdag 1 juni 2006 16:10 schreef Nevada92 het volgende:
Deze meneer ?
Nogal afstandelijk vind je niet?
Ik zeg nooit meneer tegen seks.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 09:32 schreef Nevada92 het volgende:
Zo praat je toch niet over je grote liefde ?
ga het nog ff uitleggen aan die dodelijk serieuze userquote:Op vrijdag 2 juni 2006 12:35 schreef Ikiskoel het volgende:
Nevada, zoals ik al zei: de intonatie mist![]()
En ja, hij is mn grote liefde!!!
Er zitten er vrij veel op voor de makkelijke sex, maar ja, ik denk dat er ook veel mensen uitgaan voor de makkelijke sex. Niks mis met makkelijke sex.quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:08 schreef Harriepoeste het volgende:
Internetdating is hot!
Toch is het in datingland lang niet alleen rozengeur en maneschijn. Wat zijn de voordelen en nadelen? Wie heeft hier ervaringen mee !!
Vooroordeel of niet? Veel mensen dat internetdating alles te maken heeft met snel iemand je bed in krijgen.
Veel datingsites schreeuwen het van de daken: gratis inschrijven! Maar hoe gratis is dat gratis eigenlijk?
Daar heb ik geen cent aan uit gegeven, je moet meiden niet kopen.quote:Op vrijdag 2 juni 2006 16:38 schreef Liewec het volgende:
, maar ik denk ook dat mensen die er echt principieel over doen maar eens moeten nadenken hoeveel drankjes, bioscoopkaartjes en bossen bloemen ze al hebben gekocht om meisjes geinteresseerd te krijgen. Naar buiten gaan om mensen te ontmoeten kost ook geld, dus ik vind het wel te doen dat mensen ontmoeten via internet ook geld kost. Maar ja, dat ben ik natuurlijk. :-)
Ik vind, om het lomp te zeggen, dat ook Rik het er mee eens moet zijn. Ik heb geen zin tijd en moeite te verdoen aan tweede garnituur.quote:D'r zijn ook wel mensen die lopen te janken dat het onnatuurlijk is om op deze manier een date te regelen, en dat het ontmoeten van mensen in het echt moet gebeuren, waarbij je mekaar in de ogen kan kijken. Ik denk dan, tja, ik kan inderdaad helaas een meisje niet in de ogen kijken, maar ik kan ook niet naar d'r tieten kijken, dus de dates zijn in elk geval óók niet gebaseed op Rik De Denkende Pik.
slechtquote:Op vrijdag 2 juni 2006 23:32 schreef cheqy het volgende:
Ik heb één ervaring met een internet date en ben ondertussen getrouwd.
Maak voor je zelf maar uit of het een goede of slechte ervaring is.![]()
Tis ook niet de bedoeling dat je in de mail/msn alles van jezelf bloot geeft natuurlijk, zowel letterlijk als figuurlijk nietquote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:05 schreef Bemiddelaar het volgende:
hmzz kheb al aardig wat ervaring met internetdating maar denk toch dat t voor mij niet werkt..
De blik/chemistry van iemand als je die in t normale leven ziet de 1e x heb je eigenlijk nooit echt als je na lang mailen/msnen met iemand afspreekt..
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:13 schreef KonnieKipke het volgende:
wat mij is opgevallen is dat veel vrouwen toch wel een slag van de molen hebben gehad die zich op relatiesites etaleren.
Tsja, shit happens...quote:Op vrijdag 26 mei 2006 20:59 schreef Marjan1985 het volgende:
Mijn vriend heeft het afgelopen zondag uitgemaakt. Hij blijkt sinds 12 mei met iemand te praten en zit nu voor 4 dagen bij haar en blijft ook slapen enz.... fijn hoor dat internet.....![]()
En dat terwijl hij woensdagavond nog zegt het niet te weten wat hij wil en nog niks met der heeft afgesproken......en volgende ochtend is hij onderweg naar haar toe... (woont hier niet in de buurt)
*fap fap fap fap fap fapquote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:19 schreef milagro het volgende:
[..]
stuurde je me daarom een invite, Konnie![]()
quote:
hehehe, subtielquote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:13 schreef KonnieKipke het volgende:
wat mij is opgevallen is dat veel vrouwen toch wel een slag van de molen hebben gehad die zich op relatiesites etaleren.
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:13 schreef KonnieKipke het volgende:
quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:19 schreef milagro het volgende:
[..]
stuurde je me daarom een invite, Konnie![]()
en als je nou heel kort mailt/msn't en dan afspreekt?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 12:05 schreef Bemiddelaar het volgende:
hmzz kheb al aardig wat ervaring met internetdating maar denk toch dat t voor mij niet werkt..
De blik/chemistry van iemand als je die in t normale leven ziet de 1e x heb je eigenlijk nooit echt als je na lang mailen/msnen met iemand afspreekt..
tis te geforceerd, te gemaakt.. t wel willen omdat het al over de msn/mail klikte maar die chemistry kun je dan niet meer opwekken..
Dan een tijdje met elkaar omgaan..altijd gezellig en leuk maar dan toch iets missen.. bepaald gevoel wat er eigenlijk al had moeten zijn..
Tis beetje spelen met t lot denk ik.. je gaat bewust iemand uitzoeken ipv het aan t lot overlaten..
Of word ik nou te zweverig![]()
Maar goed ik praat voor mezelf, misschien dat anderen t wel hadden. Dat kan natuurlijk![]()
Met een webcam erbij kom je al een heel eind. Je hebt opzich natuurlijk gelijk, je leert iemand niet/nauwelijks kennen via internet, maar daarom spreek je als het goed is ook af.quote:Op donderdag 1 juni 2006 10:26 schreef Tranceptor het volgende:
Ik vind het grote nadeel dat je eerst iemand qua MSN/mailgedrag leert kennen en daar een foto bij ziet. Je ziet een momentopname van het uiterlijk, zonder houding, non-verbale communicatie (onmisbare zaken als je op iemand wil vallen). Bovendien leer je iemands 'innerlijk' kennen zonder dat echt te leren kennen door iemand in de ogen te kijken.
^ Dat is volgens mij het beste, dan kan je ook niet al te veel verkeerde indrukken krijgen maar wel net genoeg om te zien of het kan klikkenquote:Op donderdag 8 juni 2006 01:50 schreef diginoob het volgende:
[..]
en als je nou heel kort mailt/msn't en dan afspreekt?
Dat zou ook het beste zijn, ware het niet dat vrouwen (heel begrijpelijk) je willen 'leren kennen' voor ze meteen willen afspreken.quote:Op donderdag 8 juni 2006 09:40 schreef Liewec het volgende:
[..]
^ Dat is volgens mij het beste, dan kan je ook niet al te veel verkeerde indrukken krijgen maar wel net genoeg om te zien of het kan klikken
Hm, ja, wat vind jij nu een redelijke 'wachttijd' ?quote:Op donderdag 8 juni 2006 09:42 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Dat zou ook het beste zijn, ware het niet dat vrouwen (heel begrijpelijk) je willen 'leren kennen' voor ze meteen willen afspreken.
Ik vind dat zelf ook lastig. Nou ja, voor mij is het dan ook weer makkelijk. Negen van de tien keer klikt het gewoon niet echt en voel ik geen noodzaak om haar te zien of zet ik het op de langebaan en dan maakt het allemaal niet uit (iemand kan in het echt veel leuker zijn ook).quote:Op donderdag 8 juni 2006 09:51 schreef milagro het volgende:
[..]
Hm, ja, wat vind jij nu een redelijke 'wachttijd' ?
Het rare is dat ik zelf ook veel voorzichtiger ben met internetgedoe, dan wanneer ik iemand irl ontmoet, die ken je dan ook nauwelijks en toch spreek je er mee af.
Maar ja, denk ik dan, gevoelsmatig is dat anders, want die heb ik dan gezien meteen, meteen een indruk gekregen, die je op internet toch wat lastiger kan inschatten.
De andere partij, op internet, begrijpt die voorzichtigheid niet altijd en voelt zich dan afgescheept c.q. aan het lijntje gehouden.
Stel je "kent" iemand een maand , maar per saldo pas 6 keer gesproken, ja, dan ben ik nog niet toe aan ontmoeten bijvoorbeeld, uit voorzichtigheid vooral.
Is dat nu zo suf?
Okay, maar is 2 maanden te lang bijvoorbeeld dan al?quote:Op donderdag 8 juni 2006 09:57 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik vind dat zelf ook lastig. Nou ja, voor mij is het dan ook weer makkelijk. Negen van de tien keer klikt het gewoon niet echt en voel ik geen noodzaak om haar te zien of zet ik het op de langebaan en dan maakt het allemaal niet uit (iemand kan in het echt veel leuker zijn ook). Met iemand die ik zie zitten wil ik op zich wel snel afspreken om te voorkomen dat ikzelf al een heel beeld heb van hoe ze is. Het voorkomt ook het punt van gebrek aan spontaniteit, doordat je wat snel afspreekt is het nog spannend. Het ligt er gewoon aan hoe het klikt, hoe dicht je bij elkaar woont, wat de bedoeling van de 'date' isetc...
Als ik een meisje 2 maanden lang zo'n 3/.4 keer per week zou spreken en er komt geen afspraak (er ook vanuitgaande dat het niet vriendschappelijk is, zoals bijna alle contacten op mijn MSN), dan steek ik er geen energie meer in om eerlijk te zijn. Ik heb dan zoiets van 'voor haar is het geen prioriteit ergens in haar leven om mij te zien'... en dan ga ik er ook geen energie meer insteken.quote:Op donderdag 8 juni 2006 10:04 schreef milagro het volgende:
[..]
Okay, maar is 2 maanden te lang bijvoorbeeld dan al?
Ik vind dat zelf wel, voor niet dagelijks kontakt op internet, toch wel een mooie 'wachttijd'.
Ik ken dat ja.quote:Zelf denk ik ook, als ik met iedereen die zich een keer heeft gemeld op MSN zou afspreken, zou het wel erg druk worden
Daar heb ik het natuurlijk ook over, je moet echt op onderwerpen klikken en dat moet dan verder gaan dan 'hoi alles goed? Ja met jou?' . Kan dat binnen 6 gesprekken? Dat ligt er maar aan hoe lang en intensief die gesprekken zijn, maar je kent iemand niet compleet. Echter, na 6 dates in het 'normale' leven ken je iemand ook nog niet compleet. Een spanning en angst voor het 'onbekende' is ook wel weer leuk.quote:Ik moet iemand echt leukleukleuk vinden, die klik voelen zoals jij dat noemt, voor ik zin heb om ermee af te spreken, en dat heeft bij mij echt even tijd nodig, dat bouw ik niet op in een gesprekje of 5,6 bij wijze van.
Ik heb eens een meisje meegemaakt die ik spontaan belde na een aantal lange msn-gesprekken (we hadden al een beetje gesmst). Toen nam ze de telefoon niet op, dus ik dacht dat ze niet bij dr mobiel was. Vervolgens bleek dat ze liever niet belde, want ze sprak dan liever niet met iemand die ze nog niet zo goed kende.quote:Op donderdag 8 juni 2006 10:19 schreef milagro het volgende:
Okay duidelijk
Zijn er trouwens mensen die afspreken zonder dat er gebeld is over en weer?
Ik wil zelf eerst absoluut een stem horen, voor ik kan beslissen of iemand leukleukleuk is
wat ze pas doen als ze je echt zien.quote:Op donderdag 8 juni 2006 09:42 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Dat zou ook het beste zijn, ware het niet dat vrouwen (heel begrijpelijk) je willen 'leren kennen' voor ze meteen willen afspreken.
Ja precies, als het dichtbij is, en die persoon ook van dichtbij komt, okay, maar het wordt al enger als je ver weg "moet" naar een voor jou onbekende omgeving.quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:37 schreef Liewec het volgende:
Gevoelsmatig is het wel te begrijpen... Ik denk dat de meesten (vooral meisjes) dat wel doen.
Alleen, volgens mij kan je makkelijk snel afspreken, als je het in een café doet dat niet al te ver van je woonplaats is. Je ziet vrij vlot of het wat kan worden, maar je bent tegelijk in een publieke gelegenheid met mensen, dus er kunnen geen echt gekke dingen gebeuren (even ervan uitgaande dat de persoon tegenover je niet helemaal knettergek is) en je kunt altijd vrij vlot nokken. Laat een vriendin na een uurtje bellen, zodat je kan faken dat je ineens weg moet
quote:Op donderdag 8 juni 2006 10:19 schreef milagro het volgende:
Ik wil zelf eerst absoluut een stem horen, voor ik kan beslissen of iemand leukleukleuk is
Ja, Boequote:
Je selectieprocedure zuigt inderdaad.quote:Op donderdag 8 juni 2006 22:07 schreef -Nessa- het volgende:
ik heb een aantal dates gehad met gozers die ik via internet heb ontmoet, en ik ben vrijgezel
zegt dat genoeg????![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |