abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38161397
Internetdating is hot!

Toch is het in datingland lang niet alleen rozengeur en maneschijn. Wat zijn de voordelen en nadelen? Wie heeft hier ervaringen mee !!

Vooroordeel of niet? Veel mensen dat internetdating alles te maken heeft met snel iemand je bed in krijgen.

Veel datingsites schreeuwen het van de daken: gratis inschrijven! Maar hoe gratis is dat gratis eigenlijk?
Eens een harrie altijd een harrie
pi_38161445
Ik prefereer toch meer persoonlijk contact.
pi_38162033
Ik vertik het om te betalen voor zoiets.... mocht ik al op zoek zijn. Toch zijn er zat mensen die het wel doen schijnbaar.... anders zouden die sites niet blijven bestaan.
pi_38166877
Kickje naar R&P. .
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_38167176
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:24 schreef JtS het volgende:
Ik vertik het om te betalen voor zoiets.... mocht ik al op zoek zijn. Toch zijn er zat mensen die het wel doen schijnbaar.... anders zouden die sites niet blijven bestaan.
Het betalen helpt wèl om het kaf van het koren te scheiden.
Grappenmakers, fakers en mensen die niet echt geinteresseerd zijn gaan de portomonnee niet trekken. Dat helpt dus.
Verder kunnen die betalingen helpen om een site-beheerder aan te stellen die advertenties checkt en zorgt dat alles een beetje serieus blijft en niet ontaardt in een p0rno-bende.
pi_38167791
hadden we hier niet een reeksje voor?
Doei.
pi_38167841
Dingen die je op een datingsite afschrikken #2 dus eigenlijk, maar das meer alleen voor afschrikken
Doei.
  woensdag 24 mei 2006 @ 16:49:47 #8
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_38168094
Ja, heb ik ervaring mee. Hij is nu mijn man en in november krijgen we ons eerste kindje. Internet dating kan dus heel goed gaan, maar ik ga er niet voor betalen uiteraard.
pi_38172093
Als het dan toch anoniem moet, doe mij dan maar een gloryhole!
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
pi_38188219
Ik weiger te betalen voor dergelijke dingen. En ja, ik heb er een hele leuke man aan over gehouden!
pi_38189086
...mmm ik vind het wel leuk om heel ver te reizen voor een internet date... 3000km ofzo
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
  donderdag 25 mei 2006 @ 18:01:53 #12
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_38205077
Ik heb een tijd geleden op een regenachtige dag met veel verveling een meisje ontmoet in een chatbox. Na 2,5 maand chatten, de gesprekken werden steeds langer, hebben we de stap genomen en hadden we een date gepland. Dat meisje is sinds 3,5 week mijn vriendin

Ik vind dit ook wel internetdating eigenlijk
  donderdag 25 mei 2006 @ 23:19:12 #13
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_38215867
heb zelf nog nooit een internetdate gehad, maar toch lijkt me het wel grappig!!

komt denk ik door mijn vooroordelen, elke meid die via internet contact zoekt ---> kan dit niet in 't dagelijks leven ---> Kansloos ---> zielige meid ----> niks voor mij

Terwijl er dus blijkbaar toch leuke meiden tussen kunnen zitten... kennelijk
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
pi_38223124
Bijna 3 maanden geleden heb ik een geweldige date gehad via internet. Op dit moment zit ik achter zijn computer te tikken terwijl hij lekker op zijn werk zit. Kortom: de date was zeer geslaagd en ik mag meneer mijn vriend noemen
Klein nadeel: hij woont 3 uur treinen bij me vandaan....
It is your friends who make your world!
  vrijdag 26 mei 2006 @ 20:59:11 #15
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_38245536
Mijn vriend heeft het afgelopen zondag uitgemaakt. Hij blijkt sinds 12 mei met iemand te praten en zit nu voor 4 dagen bij haar en blijft ook slapen enz.... fijn hoor dat internet.....
En dat terwijl hij woensdagavond nog zegt het niet te weten wat hij wil en nog niks met der heeft afgesproken......en volgende ochtend is hij onderweg naar haar toe... (woont hier niet in de buurt)
Your lips keep on moving... but all i hear is " Blah Blah Blah "
pi_38245763
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 20:59 schreef Marjan1985 het volgende:
Mijn vriend heeft het afgelopen zondag uitgemaakt. Hij blijkt sinds 12 mei met iemand te praten en zit nu voor 4 dagen bij haar en blijft ook slapen enz.... fijn hoor dat internet.....
En dat terwijl hij woensdagavond nog zegt het niet te weten wat hij wil en nog niks met der heeft afgesproken......en volgende ochtend is hij onderweg naar haar toe... (woont hier niet in de buurt)
zo. En zijn spullen ook al buiten gedonderd?
♥ K, N, R en F ♥
  vrijdag 26 mei 2006 @ 23:57:50 #17
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_38253678
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 21:06 schreef Sc0rPi0n het volgende:

[..]

zo. En zijn spullen ook al buiten gedonderd?
We woonde niet samen ofzo... we wonen allebei nog thuis. Maarja ik zit op dit moment nog in de fase "Ik droom geloof ik, dit kan niet waar zijn" en de fase "ben ik nu rijp voor het gesticht of hij?"
Your lips keep on moving... but all i hear is " Blah Blah Blah "
  zaterdag 27 mei 2006 @ 10:25:00 #18
52513 whosvegas
The Trickster
pi_38260355
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:08 schreef Harriepoeste het volgende:
Internetdating is hot!

Toch is het in datingland lang niet alleen rozengeur en maneschijn. Wat zijn de voordelen en nadelen? Wie heeft hier ervaringen mee !!

Vooroordeel of niet? Veel mensen dat internetdating alles te maken heeft met snel iemand je bed in krijgen.

Veel datingsites schreeuwen het van de daken: gratis inschrijven! Maar hoe gratis is dat gratis eigenlijk?
Nee, dat zeg je verkeerd, internetdating sucks!!
Are you nuts??
pi_38261609
Het is nog steeds een beetje een beladen woord dat internetdaten.. Maar je kunt het ook anders zien denk. Heb je dan ook discotheekdating, kroegdating, smsdating, telefoondating?? Internet is gewoon een handig medium om gemakkelijk in contact te komen met mensen die dezelfde interesses delen bijvoorbeeld. Ik zal mijn droomvrouw waarschijnlijk nooit tegenkomen in een discotheek, simpelweg omdat ik beter ben in de conversatie dan in het "kijk mij michael jackson"-nadoen (misschien moet ik dat ook niet! ).

Oftewel, internet is gewoon een communicatiemiddel die zn voor en nadelen heeft. Net zoals het in real life mensen ontmoeten (discotheek voorbeeld). Daarbij heeft internet het grote voordeel dat het niet gelijk gefoceerd overkomt, het is gewoon gezellig chatten en misschien komt er dan wel wat uit. Als je in de discotheek, kroeg of whatever iemand aanspreek, denkt men ook gelijk dat je van alles wilt en je 1 doel voor ogen heb.

Dus als we het nu gewoon daten door gebruik te maken van internet noemen oid veranderd dat misschien al wat Of idaten ofzo, doen we er een mooi wit glimmend laagje omheen en we hebben een hype

tot zover mijn betoog, nooit gedacht dat ik dit zou zeggen btw vond het eerst ook vrij kansloos..
pi_38261709
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 16:49 schreef sweaty het volgende:
Ja, heb ik ervaring mee. Hij is nu mijn man en in november krijgen we ons eerste kindje. Internet dating kan dus heel goed gaan, maar ik ga er niet voor betalen uiteraard.
Hoe ging het dan?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_38263659
Misschien handig als mensen goede ervaringen hebben met internetdating dat ze dan ook een linkje posten naar de site waar ze die goede ervaring hebben opgedaan? Ook al is het maar een normale chatbox ofzo Dalijk krijgen we hier allemaal succes verhalen, gaan er mensen op zoek en belanden die allemaal op van die rare sites waar alles juist vol zit met creeps en stalkers en weet ik wat nog meer
pi_38264689
Eerste langere relaties zijn via het internet begonnen, maar geef mij toch maar het uitgaansleven om leuke meisjes te ontmoeten. Vaak zijn meisjes die je over het net ontmoet onzeker, scheelt er toch wel iets mee of zit er een ander addertje onder het gras.
pi_38264778
hoewel niet via een datingsite heb ik via internet best leuke meisjes leren kennen
pi_38265434
De enige jongens die ik via internet heb ontmoet, daar had ik al jarenlang contact mee op msn.
Ja, die met de ballen in de bek.
  zaterdag 27 mei 2006 @ 15:43:44 #25
29640 sweaty
Miss lipstick
pi_38270439
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 11:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoe ging het dan?
Wat bedoel je precies? Ik zag ergens zijn foto staan en toen heb ik gewoon een keer gemaild. Hij mailde mij gelijk terug. De eerste dag hadden we 3 mailtjes over en weer gestuurd. De dagen die volgden waren voornamelijk gevuld met mailen en ongeveer 3 tot 4 uur chatten per dag. Toen zijn we gaan bellen en 4 weken na het eerste mailtje hadden we afgesproken dat we elkaar zouden ontmoeten. Dus ik met mijn weekend tas naar Limburg (ik woonde in Utrecht) en het klikte gelijk erg goed zeg maar. Na 2 maanden over en weer gereisd ben ik bij hem ingetrokken en heb daar 1,5 jaar gewoond. Helaas miste ik mijn Utrecht toch wel meer dan ik dacht ook vrienden en familie natuurijk en dus ben ik teruggegaan en is hij met mij meegegaan. 30 juni 2005 (3 jaar nadat we elkaar voor het eerst ontmoet hadden) zijn we getrouwd en 3 november 2006 verwachten we ons eerste kindje.... :-) Dus, het kan zeker goed gaan.

Uiteraard had ik ook mijn twijfels of hij was die hij zei en of hij uberhaupt op het station zou staan om mij op te halen. Maar op de een of andere manier voelde het zo goed dat ik wel moest kijken of het in het echt ook zo goed was als via internet.
pi_38270653
Waar zag je zijn foto staan?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_38286630
Internetdating is een prima uitvinding. Toch jammer dat er zoals bij iedere andere uitvinding weer mensen zijn die het voor de verkeerde doeleinden misbruiken. Mensen die internetdating gebruiken om vreemd te gaan bijvoorbeeld. In Amerika heb je zelfs een datingsite speciaal voor getrouwde mensen die vreemd willen gaan (was een keer in Dr. Phil).

Edit Cc: Dat is dus niet de bedoeling.
Check Beleid R&P: ! Update 14-05-2006 ! om te zien hoe je aan een invite kunt komen.

[ Bericht 27% gewijzigd door Copycat op 28-05-2006 09:38:21 ]
pi_38289213
Internetdating: the odds are good, but the goods are odd
pi_38290081
In 2 dagen 3 telefoonnummers
  FOK!Fotograaf zondag 28 mei 2006 @ 11:16:04 #30
18921 freud
Who's John Galt?
pi_38294775
Ik heb het gedaan, maar niet via die standaard datingsites. Gewoon via fora of chatrooms. Een date of 4 denk ik, met leuke afloop . Ik vind het wel werken dus!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  zondag 28 mei 2006 @ 12:04:10 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_38295855
Ik heb ook een aantal internetdates gehad. Een keer een relatie van 3,5 jaar aan overgehouden, verder veel vriendschappen die zeker de moeite waard zijn. Maar dat was niet allemaal via de standaard datingsites.
Wat gratis betreft: je kunt je vaak gratis inschrijven, maar om reacties te plaatsen en te lezen moet je meestal betalen. Als je het een beetje slim aanpakt kun je contactgegevens in zo'n profiel verstoppen om dat te omzeilen. Bij Lexa werkt dat niet, maar ik heb het zelf gedaan op OneHello en het heeft toch zeker 3 maanden geduurd voordat ze dat ontdekten daar
disclaimer
pi_38428424
Ik vind het grote nadeel dat je eerst iemand qua MSN/mailgedrag leert kennen en daar een foto bij ziet. Je ziet een momentopname van het uiterlijk, zonder houding, non-verbale communicatie (onmisbare zaken als je op iemand wil vallen). Bovendien leer je iemands 'innerlijk' kennen zonder dat echt te leren kennen door iemand in de ogen te kijken.

Ik geloof er niet zo in om eerlijk te zijn. Het komt zo geforceerd over en er zijn meteen verwachtingen.
  donderdag 1 juni 2006 @ 10:42:43 #33
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_38428976
Er zijn natuurlijk veel mensen die eigenlijk geen tijd of zin meer hebben om naar de kroeg te gaan om mensen te leren kennen voor een eventuele relatie. Die kunnen dus prima op internet terecht. Mij valt op dat er veel dames op staan die in de zorg, kinderopvang of onderwijs werken. Daar kom je normaal ook niet zo snel een vent tegen.

Zelf heb ik wel leuke ervaringen opgedaan, maar heb nu toevallig weer eens iets leuks uit de uitgaans scene en dat is toch eigenlijk wel wat leuker vanwege de nonverbale communicatie!
pi_38430109
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 10:26 schreef Tranceptor het volgende:
Ik vind het grote nadeel dat je eerst iemand qua MSN/mailgedrag leert kennen en daar een foto bij ziet. Je ziet een momentopname van het uiterlijk, zonder houding, non-verbale communicatie (onmisbare zaken als je op iemand wil vallen). Bovendien leer je iemands 'innerlijk' kennen zonder dat echt te leren kennen door iemand in de ogen te kijken.

Ik geloof er niet zo in om eerlijk te zijn. Het komt zo geforceerd over en er zijn meteen verwachtingen.
Ik denk dat dat ook wel een beetje met je eigen gezonde verstand te maken heeft.
Mensen moet toch inmiddels wel weten dat je geschreven taal op meerdere manieren kunt interpreteren. Het is idd een momentopname wat je van zo iemand meekrijgt.

Ik heb momenteel ook erg leuk en gezellig contact met een jongen. En het lijkt me erg leuk hem een keer irl te ontmoeten. Maar ik hou de boot ook nog een beetje af om toch iets meer dan de standaard dingen van zo iemand te weten te komen.

Het is dus naar mijn mening hoe je het allemaal maar zelf ziet en relativeerd. En tjah via internet aan een date/vriendschap komen is tegenwoordig gewoon normaal aan het worden.
Hoewel ik er nog wel aan zou moeten wennen als dat bij mij gebeurd. Vooral hoe ik dit aan vrienden/familie moet overbrengen, want die zijn nog niet heel erg van de internetgeneratie
ach, komt vast goed mocht ik ooit zo aan een leuk vriend komen.
En anders kom ik hem vast wel op een andere manier tegen.
  donderdag 1 juni 2006 @ 13:28:12 #35
93511 Nevada92
wheelsofsteel
pi_38434376
Wat ik wel mooi vind is dat je heel gericht kan zoeken op bepaalde voorkeuren, niet roker, in de buurt van ... en nog een hele rits. Maar ook dat is nog geen uitsluitend bewijs dat jouw ideale partner hieruit komt rollen. Zoals reeds gezegd, de beste manier is nog altijd om iemand in het echt te ontmoeten. Daarbij kan internetdating een goed HULPMIDDEL zijn. En zo zie ik het.
24 flesjes in een kratje. 24 uur in een dag. Toeval?
  donderdag 1 juni 2006 @ 13:37:23 #36
84808 Hari-Bo
Onbegrijpelijk?
pi_38434678
Het is wel grappig maar IRL kan je alles veel beter inschatten kwa persoon en uiterlijk natuurlijk
Let's get down to brass tacks. How much for the ape?
Oh, shit. I forgot about the beer. You want one? No, how 'bout some ether?
pi_38434782
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 13:28 schreef Nevada92 het volgende:
Wat ik wel mooi vind is dat je heel gericht kan zoeken op bepaalde voorkeuren, niet roker, in de buurt van ... en nog een hele rits. Maar ook dat is nog geen uitsluitend bewijs dat jouw ideale partner hieruit komt rollen. Zoals reeds gezegd, de beste manier is nog altijd om iemand in het echt te ontmoeten. Daarbij kan internetdating een goed HULPMIDDEL zijn. En zo zie ik het.
Eerlijk gezegd ben ik ook geen groot voorstander van een meisje dat rookt als je het me gewoon zou vragen. Mocht ik een leuke meid tegenkomen irl die ik leuk vond, dan interesseert het me weinig. Je wordt met dat internetdating alleen maar gestimuleerd in je eigen starheid en beeld van wat en wie iemand moet zijn IMHO.
pi_38439778
Vriend van mij heeft zijn vriendin ook via internetontmoet, hij zegt wel van niet dat ze elkaar eerst een keer in het cafe hadden gezien en later op msn hadden gesproken. Dus er rust nog wel een beetje een taboe op.
pi_38440307
quote:
Op vrijdag 26 mei 2006 08:48 schreef Ikiskoel het volgende:

Klein nadeel: hij woont 3 uur treinen bij me vandaan....
Dat zie je vaak bij internetdates zulks een onhandigheid is dat
Punk !
pi_38440358
Ach ja, het is wel onhandig soms, maar ik heb het treinen er wel voor over. Ik ben echt he-le-maal verliefd op deze meneer
pi_38440401
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:04 schreef Ikiskoel het volgende:
Ach ja, het is wel onhandig soms, maar ik heb het treinen er wel voor over. Ik ben echt he-le-maal verliefd op deze meneer
pics
Punk !
  donderdag 1 juni 2006 @ 16:10:11 #42
93511 Nevada92
wheelsofsteel
pi_38440608
Deze meneer ?
Nogal afstandelijk vind je niet?
pi_38441398
Nevada, jammer dat je de intonatie niet meekrijgt op internet
pi_38441502
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:30 schreef Ikiskoel het volgende:
Nevada, jammer dat je de intonatie niet meekrijgt op internet
Och het geeft toch niks dat je alleen een vriend hebt om zijn meneer. Dat kan allemaal tegenwoordig.
  donderdag 1 juni 2006 @ 16:35:16 #45
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_38441572
Kameraad van mij heeft zijn vriendin ook via een site leren kennen, probleempje is dat ze in Dallas (Texas) woont... Na een paar maand chatten e.d. is hij er in de mei vakantie naar toe geweest voor het eerst. Ging erg goed en hij wilde meteen wel blijven haha.
* I intend to live forever, so far so good! *
  vrijdag 2 juni 2006 @ 09:06:39 #46
93511 Nevada92
wheelsofsteel
pi_38464928
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:32 schreef Tranceptor het volgende:
Och het geeft toch niks dat je alleen een vriend hebt om zijn meneer. Dat kan allemaal tegenwoordig.
pi_38464987
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 16:10 schreef Nevada92 het volgende:
Deze meneer ?
Nogal afstandelijk vind je niet?
hij woont ver weg, zegt ze toch!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 2 juni 2006 @ 09:32:42 #48
93511 Nevada92
wheelsofsteel
pi_38465410
Zo praat je toch niet over je grote liefde ?
pi_38465421
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 09:32 schreef Nevada92 het volgende:
Zo praat je toch niet over je grote liefde ?
Ik zeg nooit meneer tegen seks.
pi_38471098
Nevada, zoals ik al zei: de intonatie mist

En ja, hij is mn grote liefde!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')