Nee dat doe jij.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:33 schreef Vhiper het volgende:
Je haalt de begrippen omzet en winst door elkaar.
Je leest duidelijk iets anders dan er staat. Elke ondernemer wil maximaal aan zijn bedrijf verdienen, zolang de continuiteit niet in gevaar komt. dat niet realistisch noemen, is pure onzin. Een ondernemer zet geen bedrijf op voor z'n lol.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:37 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Welke punten? Ik zie alleen maar onrealistische vooroordelen over die kapitalistische zwijnen van een ondernemers.
Dat blijkt. Begin maar eens te leren wat de begrippen omzet en winst inhouden en lees mijn posts dan nog eensquote:Tegen vooringenomenheid valt niet op te discussieëren. Hoe iemand met droge ogen kan beweren dat winst in het algemeen niet van invloed is op de werkgelegenheid gaat mijn verstand te boven.
Ja maar de vraag is wat daar slecht aan is, sterker nog, de vraag is wat daar in godsnaam NIET goed aan is???quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:41 schreef Vhiper het volgende:
Je leest duidelijk iets anders dan er staat. Elke ondernemer wil maximaal aan zijn bedrijf verdienen, zolang de continuiteit niet in gevaar komt. dat niet realistisch noemen, is pure onzin. Een ondernemer zet geen bedrijf op voor z'n lol.
Als ik besluit plasma-tv's te gaan verkopen voor 3 tientjes per stuk maak ik ongetwijfeld een enorme omzet. Of er aan het eind van de maand nog geld is om de schoonmaakster te betalen waag ik echter te betwijfelen.quote:Dat blijkt. Begin maar eens te leren wat de begrippen omzet en winst inhouden en lees mijn posts dan nog eens![]()
Goed, leer ik het je wel met een zeer simplistisch voorbeeld:quote:
Als ondernemer is daar niets mis mee. Ik zou je voor gek verklaren als je dat niet zou doen. Voor de werkgelegenheid echter is het dus niet per definitie gunstig.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:44 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Ja maar de vraag is wat daar slecht aan is, sterker nog, de vraag is wat daar in godsnaam NIET goed aan is???
Omzet = verkocht product x verkoopprijs.quote:Als ik besluit plasma-tv's te gaan verkopen voor 3 tientjes per stuk maak ik ongetwijfeld een enorme omzet. Of er aan het eind van de maand nog geld is om de schoonmaakster te betalen waag ik echter te betwijfelen.
Niet als ik er een miljoen stuks van verkoop slimme henk. En nou hou ik erover op want je zit volgens mij gewoon te trollen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:52 schreef Vhiper het volgende:
Met een verkoopprijs van 3 tientjes per stuk heb je dus een erg lage omzet
Klopt, maar mijn punt is dat niet meer winst zorgt voor meer werkgelegenheid, maar meer omzet. Meer winst is het gevolg, niet de oorzaak van meer werkgelegenheidquote:Op woensdag 24 mei 2006 15:46 schreef heiden6 het volgende:
Jij impliceert dat investeringen gewone kosten zijn, wat op zich niet onjuist is, maar die investeringen worden gedaan om meer winst te maken. Doorgaans zijn daar natuurlijk wel meer werknemers voor nodig, denk aan een uitbreiding van de taken.
Ik denk dat ik even 10.000 van die dingen ga bestellen, en dat ik niet de enige ben.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:52 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Als ondernemer is daar niets mis mee. Ik zou je voor gek verklaren als je dat niet zou doen. Voor de werkgelegenheid echter is het dus niet per definitie gunstig.
[..]
Omzet = verkocht product x verkoopprijs.
Met een verkoopprijs van 3 tientjes per stuk heb je dus een erg lage omzet
Wat moet je met 10.000 plasma tv's? Behangetje van maken?quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:54 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik even 10.000 van die dingen ga bestellen, en dat ik niet de enige ben.
Omzet zal stijgen, echter zal het ws. niet winstgevend zijn vanwege de lage prijs.
Ik ben bloedserieus.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:54 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Niet als ik er een miljoen stuks van verkoop slimme henk. En nou hou ik erover op want je zit volgens mij gewoon te trollen.
Verkopen natuurlijk.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:57 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Wat moet je met 10.000 plasma tv's? Behangetje van maken?![]()
bedrijf X wil andere producten gaan verkopen, neemt daarom bedrijf Y over, en gaat een gezamenlijke administratie ed voeren, hierdoor kunnen de kosten bespaard worden door medewerkers te ontslaan, waardoor de winst weer vergroot wordt.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:53 schreef heiden6 het volgende:
Technisch gezien is het natuurlijk wel relevant of het wel of niet tot de kosten wordt gerekend, echter niet voor de vraag of dit over het algemeen werkgelegenheid oplevert.
Bedrijf X heeft een omzet van 1.000.000, het betreft de verkoop van plasmatelevisies. Er wordt besloten om ook andere apparatuur te gaan verkopen, hiervoor worden nieuwe medewerkers aangenomen op allerlei terreinen. Natuurlijk maakt het voor het bedrijf uit dat deze investering tot kosten worden gerekend, echter werkgelegenheid komt voort uit een goed bedrijfsresultaat waardoor kan worden besloten extra te investeren. Op dat moment is het geen winst meer.
Het is niet zo statisch als Vhiper stelt.
aan wie wil je ze verkopen en voor welke prijs als je ze ook voor 3 tientjes kunt krijgenquote:Op woensdag 24 mei 2006 16:04 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Verkopen natuurlijk.
Ik begin toch steeds sterker te vermoeden dat je wel degelijk een ambtenaar bent.
Iets zegt me dat degene die ze voor drie tientjes aanbiedt erg snel failliet is. Hoewel iemand anders in dit topic het tegendeel beweert denk ik toch dat het gebrek aan winst erg van invloed zal zijn op zijn eigen werkgelegenheid. Zodra het faillissement een feit is zul je dus weinig moeite hebben kopers te vinden. Als je zelfs maar 31 euro vraagt maak je al tienduizend euro winst. Genoeg om een heel jaar een schoonmaakster in dienst te nemen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:14 schreef slaveloos het volgende:
aan wie wil je ze verkopen en voor welke prijs als je ze ook voor 3 tientjes kunt krijgen![]()
t ging er in dit voorbeeld toch om dat omzet alleen niet voldoende is voor werkgelegenheid?quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:20 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Iets zegt me dat degene die ze voor drie tientjes aanbiedt erg snel failliet is. Hoewel iemand anders in dit topic het tegendeel beweert denk ik toch dat het gebrek aan winst erg van invloed zal zijn op zijn eigen werkgelegenheid. Zodra het faillissement een feit is zul je dus weinig moeite hebben kopers te vinden. Als je zelfs maar 31 euro vraagt maak je al tienduizend euro winst. Genoeg om een heel jaar een schoonmaakster in dienst te nemen.
Vandaar ook dat ik zei 'over het algemeen'.quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:11 schreef slaveloos het volgende:
[..]
bedrijf X wil andere producten gaan verkopen, neemt daarom bedrijf Y over, en gaat een gezamenlijke administratie ed voeren, hierdoor kunnen de kosten bespaard worden door medewerkers te ontslaan, waardoor de winst weer vergroot wordt.
Zo zwart-wit is t dus gewoon niet. Meer winst leidt niet per definitie tot meer banen. t kan, maar hoeft niet. Omgekeerd is natuurlijk net zo goed onzin, een grotere overheid leidt ook niet per definitie tot meer banen.
Aan wie? Iedereen gaat naar HenriOsewoudt, die verkoopt ze immers voor 3 tientjes per stukquote:Op woensdag 24 mei 2006 16:04 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Verkopen natuurlijk.
Ik begin toch steeds sterker te vermoeden dat je wel degelijk een ambtenaar bent.
Wie? Of zit je nu weer de begrippen winst en verlies door elkaar te halen? Zie mijn eerdere post over verlies.quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:20 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Iets zegt me dat degene die ze voor drie tientjes aanbiedt erg snel failliet is. Hoewel iemand anders in dit topic het tegendeel beweert denk ik toch dat het gebrek aan winst erg van invloed zal zijn op zijn eigen werkgelegenheid. Zodra het faillissement een feit is zul je dus weinig moeite hebben kopers te vinden. Als je zelfs maar 31 euro vraagt maak je al tienduizend euro winst. Genoeg om een heel jaar een schoonmaakster in dienst te nemen.
Zoals al eerder gemeld (en voor een niet-ambtenaar vanzelfspreken) zal HenriO het niet lang uithouden en failliet gaan. Dan kan ik mijn winst pakken.quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:07 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Aan wie? Iedereen gaat naar HenriOsewoudt, die verkoopt ze immers voor 3 tientjes per stuk![]()
En nope, ben toch echt geen ambtenaar
Of zal ik deze naar WGR verplaatsenquote:Op woensdag 24 mei 2006 16:09 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Kunnen we het weer hebben over het mooie land Zweden met bijbehorend model?
Ierland heeft lage belastingen en een relatief kleine overheid. No way dat Woutertje Bos dat ooit als voorbeeld zou nemen. De mensen zouden 'ns kunnen gaan denken dat het wel wat minder kan met al die overheid en belastingen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:45 schreef scubaboy het volgende:
Ierland 22% en de snelst groeiende economie in europa....bos is een lul
is de verzekeringsmarkt al volwassen? anders zou je je kunnen verzekeren tegen werkloosheid of zo.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:05 schreef scubaboy het volgende:
Dat bedoel ik dus, natuurlijk in de heilstaat van bos leven we 100% van ons salaris in waarna meneertje bos ons een bonnenboeklje doet. Lang leve het Neo Communisme.
Lage belastingen (Geholpen door hogere belastingen elders) trekken echter inversteerders en arbeiders aan. Daardoor zit Ierland in een enorme boom. Mocht echter geheel Europa dat voorbeeld volgen zal het iets anders worden. Het sociale stelsel daar schijnt namelijk mijnder te zijn. (Mijn zusje gaat met een Ier dus ik heb het alleen van horen zeggen)
Ierland kent ook een progresief stelsel, boven je standard cut-off rate betaal je 42%.quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:58 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ierland heeft lage belastingen en een relatief kleine overheid. No way dat Woutertje Bos dat ooit als voorbeeld zou nemen. De mensen zouden 'ns kunnen gaan denken dat het wel wat minder kan met al die overheid en belastingen.
dat is slechts een deel van het verhaal. "Sociale" premies drukken ook en dingen als belasting op hebben-van-mooi-huisquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ierland kent ook een progresief stelsel, boven je standard cut-off rate betaal je 42%.
dat je mod bent geworden betekent niet dat je meteen domme dingen moet gaan roepen Chewie.quote:Ierland was ook niet zover gekomen zonder het "opstartkapitaal" wat ze gekregen hebben van de EU denk ik.
Nee Ierland is zover gekomen door een drastische omschakeling naar lage belastingen en een kleine overheid.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:15 schreef Chewie het volgende:
Ierland kent ook een progresief stelsel, boven je standard cut-off rate betaal je 42%.
Ierland was ook niet zover gekomen zonder het "opstartkapitaal" wat ze gekregen hebben van de EU denk ik.
heb je ook een link naar dat artikel?quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:19 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nee Ierland is zover gekomen door een drastische omschakeling naar lage belastingen en een kleine overheid.
Maar een plaatje zegt vaak meer dan duizend woorden:
[afbeelding]
http://www.libertarian.nl/NL/archives/000541.phpquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:23 schreef McCarthy het volgende:
heb je ook een link naar dat artikel?
quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:19 schreef McCarthy het volgende:
dat is slechts een deel van het verhaal. "Sociale" premies drukken ook en dingen als belasting op hebben-van-mooi-huis (mijn ouders betalen dat). Het is niet voor niets dat ik met deze grafiek altijd loop te schermen
Foeiquote:dat je mod bent geworden betekent niet dat je meteen domme dingen moet gaan roepen Chewie.
Ja prima, maar jij vergeet ook de situatie voor lidmaatschap mee te rekenen en dat een grote procentuele welvaartsgroei vrij makkelijk te maken is als je met niks begint.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:19 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nee Ierland is zover gekomen door een drastische omschakeling naar lage belastingen en een kleine overheid.
Maar een plaatje zegt vaak meer dan duizend woorden:
[afbeelding]
Niemand heeft het hier over wel of geen progressief stelsel gehad (behalve jij)quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:27 schreef Chewie het volgende:
Waar heb jij het nu over? Ik meld alleen maar dat Ierland in tegenstelling tot wat hier gedacht wordt wel een progresief stelsel kent.
maar dat is iets anders. Jij claimt dat het "opstartkapitaal" een significante reden is voor hun welvarat. Kan je dat onderbouwen? Het lijkt mij onzin want vergelijkbare landen als Griekenland en Portugal hebben ook vet mogne profiteren maar zijn nog steeds pauper.quote:Ga je eers snel eens verdiepen in Ierland en in wat voor staat de economie was voordat ze lid werden van de EU!
Als je het artikel leest zul je merken dat ook de correlatie tussen de EU-subsidies en de welvaartsgroei is onderzocht. Er werd geen significant verband gevonden.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:28 schreef Chewie het volgende:
Ja prima, maar jij vergeet ook de situatie voor lidmaatschap mee te rekenen en dat een grote procentuele welvaartsgroei vrij makkelijk te maken is als je met niks begint.
Dat zei ik dus ook alquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:29 schreef McCarthy het volgende:
[..]
maar dat is iets anders. Jij claimt dat het "opstartkapitaal" een significante reden is voor hun welvarat. Kan je dat onderbouwen? Het lijkt mij onzin want vergelijkbare landen als Griekenland en Portugal hebben ook vet mogne profiteren maar zijn nog steeds pauper.
I quote:quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:31 schreef Chewie het volgende:
Dat is niet wat anders, dat is verstandig omgaan met het ontvangen geld.
Lijkt me nogal sterk aangezien er in Ierland voor EU lidmaatschap haast geen sprake was van moderne infrastructuur en dit nu compleet aangelegd is en wordt met geld vanuit Brussel.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:30 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Als je het artikel leest zul je merken dat ook de correlatie tussen de EU-subsidies en de welvaartsgroei is onderzocht. Er werd geen significant verband gevonden.
I quote:quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:32 schreef Chewie het volgende:
Lijkt me nogal sterk aangezien er in Ierland voor EU lidmaatschap haast geen sprake was van moderne infrastructuur en dit nu compleet aangelegd is en wordt met geld vanuit Brussel.
Zeg ben jij een derde generatie ierse-yank of zo. Er is hier GWL en we hebben hadden snelwegen hoor.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja prima, maar jij vergeet ook de situatie voor lidmaatschap mee te rekenen en dat een grote procentuele welvaartsgroei vrij makkelijk te maken is als je met niks begint.
Dit zegt dus alleen dat Ierland verstandiger is omgegaan met die subsidies, het is namelijk vrij simpel zonder EU was daar namelijk geen sprake van infrastructuur. Niet dat ik zo'n voorstander ben van die subsidies, al is het de taak van de overheid om te zorgen voor goede infrastructuur, maar het is nogal kortzichtig om te stellen dat alleen de belastingverlagingen dit effect teweeg hadden gebracht.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:33 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
I quote:
"In de periode voor 1985 ontving Ierland netto even veel van de EU als in de periode sedert 1985. In de periode voor 1985 is geen enkel extra groeieffect waarneembaar. De explosieve welvaartsgroei is begonnen op het moment dat men de belastingsdruk verlaagde. Ook toen de Europese subsidies daalden is de Ierse welvaartsexplosie blijven doorgaan. Als men het spreidingsdiagram uitzet tussen omvang van de subsidies en welvaartsgroei, is dan ook géén duidelijk verband merkbaar."
Bullshit....quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
Lijkt me nogal sterk aangezien er in Ierland voor EU lidmaatschap haast geen sprake was van moderne infrastructuur en dit nu compleet aangelegd is en wordt met geld vanuit Brussel.
Ben jij zo'n Dublinse expat ofzoquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:36 schreef scubaboy het volgende:
[..]
Zeg ben jij een derde generatie ierse-yank of zo. Er is hier GWL en we hebben hadden snelwegen hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |