Ierland heeft lage belastingen en een relatief kleine overheid. No way dat Woutertje Bos dat ooit als voorbeeld zou nemen. De mensen zouden 'ns kunnen gaan denken dat het wel wat minder kan met al die overheid en belastingen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:45 schreef scubaboy het volgende:
Ierland 22% en de snelst groeiende economie in europa....bos is een lul
is de verzekeringsmarkt al volwassen? anders zou je je kunnen verzekeren tegen werkloosheid of zo.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:05 schreef scubaboy het volgende:
Dat bedoel ik dus, natuurlijk in de heilstaat van bos leven we 100% van ons salaris in waarna meneertje bos ons een bonnenboeklje doet. Lang leve het Neo Communisme.
Lage belastingen (Geholpen door hogere belastingen elders) trekken echter inversteerders en arbeiders aan. Daardoor zit Ierland in een enorme boom. Mocht echter geheel Europa dat voorbeeld volgen zal het iets anders worden. Het sociale stelsel daar schijnt namelijk mijnder te zijn. (Mijn zusje gaat met een Ier dus ik heb het alleen van horen zeggen)
Ierland kent ook een progresief stelsel, boven je standard cut-off rate betaal je 42%.quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:58 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Ierland heeft lage belastingen en een relatief kleine overheid. No way dat Woutertje Bos dat ooit als voorbeeld zou nemen. De mensen zouden 'ns kunnen gaan denken dat het wel wat minder kan met al die overheid en belastingen.
dat is slechts een deel van het verhaal. "Sociale" premies drukken ook en dingen als belasting op hebben-van-mooi-huisquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ierland kent ook een progresief stelsel, boven je standard cut-off rate betaal je 42%.
dat je mod bent geworden betekent niet dat je meteen domme dingen moet gaan roepen Chewie.quote:Ierland was ook niet zover gekomen zonder het "opstartkapitaal" wat ze gekregen hebben van de EU denk ik.
Nee Ierland is zover gekomen door een drastische omschakeling naar lage belastingen en een kleine overheid.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:15 schreef Chewie het volgende:
Ierland kent ook een progresief stelsel, boven je standard cut-off rate betaal je 42%.
Ierland was ook niet zover gekomen zonder het "opstartkapitaal" wat ze gekregen hebben van de EU denk ik.
heb je ook een link naar dat artikel?quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:19 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nee Ierland is zover gekomen door een drastische omschakeling naar lage belastingen en een kleine overheid.
Maar een plaatje zegt vaak meer dan duizend woorden:
[afbeelding]
http://www.libertarian.nl/NL/archives/000541.phpquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:23 schreef McCarthy het volgende:
heb je ook een link naar dat artikel?
quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:19 schreef McCarthy het volgende:
dat is slechts een deel van het verhaal. "Sociale" premies drukken ook en dingen als belasting op hebben-van-mooi-huis (mijn ouders betalen dat). Het is niet voor niets dat ik met deze grafiek altijd loop te schermen
Foeiquote:dat je mod bent geworden betekent niet dat je meteen domme dingen moet gaan roepen Chewie.
Ja prima, maar jij vergeet ook de situatie voor lidmaatschap mee te rekenen en dat een grote procentuele welvaartsgroei vrij makkelijk te maken is als je met niks begint.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:19 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Nee Ierland is zover gekomen door een drastische omschakeling naar lage belastingen en een kleine overheid.
Maar een plaatje zegt vaak meer dan duizend woorden:
[afbeelding]
Niemand heeft het hier over wel of geen progressief stelsel gehad (behalve jij)quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:27 schreef Chewie het volgende:
Waar heb jij het nu over? Ik meld alleen maar dat Ierland in tegenstelling tot wat hier gedacht wordt wel een progresief stelsel kent.
maar dat is iets anders. Jij claimt dat het "opstartkapitaal" een significante reden is voor hun welvarat. Kan je dat onderbouwen? Het lijkt mij onzin want vergelijkbare landen als Griekenland en Portugal hebben ook vet mogne profiteren maar zijn nog steeds pauper.quote:Ga je eers snel eens verdiepen in Ierland en in wat voor staat de economie was voordat ze lid werden van de EU!
Als je het artikel leest zul je merken dat ook de correlatie tussen de EU-subsidies en de welvaartsgroei is onderzocht. Er werd geen significant verband gevonden.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:28 schreef Chewie het volgende:
Ja prima, maar jij vergeet ook de situatie voor lidmaatschap mee te rekenen en dat een grote procentuele welvaartsgroei vrij makkelijk te maken is als je met niks begint.
Dat zei ik dus ook alquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:29 schreef McCarthy het volgende:
[..]
maar dat is iets anders. Jij claimt dat het "opstartkapitaal" een significante reden is voor hun welvarat. Kan je dat onderbouwen? Het lijkt mij onzin want vergelijkbare landen als Griekenland en Portugal hebben ook vet mogne profiteren maar zijn nog steeds pauper.
I quote:quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:31 schreef Chewie het volgende:
Dat is niet wat anders, dat is verstandig omgaan met het ontvangen geld.
Lijkt me nogal sterk aangezien er in Ierland voor EU lidmaatschap haast geen sprake was van moderne infrastructuur en dit nu compleet aangelegd is en wordt met geld vanuit Brussel.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:30 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
Als je het artikel leest zul je merken dat ook de correlatie tussen de EU-subsidies en de welvaartsgroei is onderzocht. Er werd geen significant verband gevonden.
I quote:quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:32 schreef Chewie het volgende:
Lijkt me nogal sterk aangezien er in Ierland voor EU lidmaatschap haast geen sprake was van moderne infrastructuur en dit nu compleet aangelegd is en wordt met geld vanuit Brussel.
Zeg ben jij een derde generatie ierse-yank of zo. Er is hier GWL en we hebben hadden snelwegen hoor.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:28 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ja prima, maar jij vergeet ook de situatie voor lidmaatschap mee te rekenen en dat een grote procentuele welvaartsgroei vrij makkelijk te maken is als je met niks begint.
Dit zegt dus alleen dat Ierland verstandiger is omgegaan met die subsidies, het is namelijk vrij simpel zonder EU was daar namelijk geen sprake van infrastructuur. Niet dat ik zo'n voorstander ben van die subsidies, al is het de taak van de overheid om te zorgen voor goede infrastructuur, maar het is nogal kortzichtig om te stellen dat alleen de belastingverlagingen dit effect teweeg hadden gebracht.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:33 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[..]
I quote:
"In de periode voor 1985 ontving Ierland netto even veel van de EU als in de periode sedert 1985. In de periode voor 1985 is geen enkel extra groeieffect waarneembaar. De explosieve welvaartsgroei is begonnen op het moment dat men de belastingsdruk verlaagde. Ook toen de Europese subsidies daalden is de Ierse welvaartsexplosie blijven doorgaan. Als men het spreidingsdiagram uitzet tussen omvang van de subsidies en welvaartsgroei, is dan ook géén duidelijk verband merkbaar."
Bullshit....quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:32 schreef Chewie het volgende:
[..]
Lijkt me nogal sterk aangezien er in Ierland voor EU lidmaatschap haast geen sprake was van moderne infrastructuur en dit nu compleet aangelegd is en wordt met geld vanuit Brussel.
Ben jij zo'n Dublinse expat ofzoquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:36 schreef scubaboy het volgende:
[..]
Zeg ben jij een derde generatie ierse-yank of zo. Er is hier GWL en we hebben hadden snelwegen hoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |