----------------------quote:A relative newcomer to the dance music scene, Elevation has seen rapid success through his musical production talents. Born in Detroit, Michigan, in the United States, Elevation's interest in music was visible from the start. He began learning to play the piano and the organ at a very young age and continued with them for several years. Over time, his musical tastes broadened and changed, and in his teens he became intrigued by Turntablism and scratching, which then led him to purchase his first pair of turntables in the winter of 2001. Soon, through his use of those turntables and his contact with the culture that accompanied them, his focus shifted towards electronic dance music. As time passed, Elevation began experimenting with various music production software, while further developing his mixing skills. Ever more dedicated to his art form each day, he began upgrading his equipment and devoted most of his spare time to mixing and producing.
Inspired by his favorites, Armin van Buuren and DJ Tiësto, Elevation's production skills truly began to soar in August of 2002, while using the infamous bedroom production software, Fruity Loops. During the course of the following year, he produced countless tracks, many of which became favorites among friends and others with whom he shared his work. Shortly after May of 2003, Elevation upgraded his producing software, rendering him able to unleash the full potential of his talent.
Elevation's breakthrough arrived when he submitted a project of his, then entitled Clear Blue Sky, to well-known DJ and producer, Markus Schulz. Schulz, having a keen ear for talent, quickly began work on the track with Elevation, who soon became Schulz's protégé. After working together for a few short weeks, Schulz and Elevation produced the masterpiece of progressive-trance, Clear Blue. Released on Armada Music imprint Electronic Elements, Clear Blue has seen success worldwide with some of the biggest names in trance today. Now at only 17, Elevation has reached heights he never foresaw.
Currently, Elevation is busy juggling time between his intense production schedule and his education. He is working on several projects with Markus Schulz, and continues to compose new productions of his own. Keep an eye and an ear out for more!
Dit was geen geintje gisteravond. Hij kwam uit een koude omgeving (auto en daarvoor koude ruimte). Dan is het beter om dat ding eerst op te laten warmen door hem even binnen te zetten. Hij is dus al lang opgewarmd inmiddelsquote:Op maandag 22 mei 2006 10:12 schreef m-kay het volgende:
Toch jammer dat die CDJ1000 pas a.s. woensdag weer opgewarmd is jackson..
Ja, zeker! Er is ook een Schulz vs. Elevation remix van 'Your Loving Arms' die Markus alleen nog in z'n livesets heeft gedraaid, schijnt erg lekker te zijn!quote:Op maandag 22 mei 2006 10:16 schreef jackson het volgende:
[..]
Elevation, erg goed werk levert deze man af!
Als dat dezelfde remix is die hij draaide op de Armada Night ben ik er ontzettend fan van inderdaadquote:Op maandag 22 mei 2006 10:20 schreef hp22 het volgende:
[..]
Ja, zeker! Er is ook een Schulz vs. Elevation remix van 'Your Loving Arms' die Markus alleen nog in z'n livesets heeft gedraaid, schijnt erg lekker te zijn!
Ik blijf je sig. erg goed vindenquote:
Nee hoor, het lukt zo welquote:
Je zou hem een klein beetje kunnen aanpassen.quote:
Ik vind het wat raar staan maargoed... we doen het er maar meequote:Op maandag 22 mei 2006 11:33 schreef Joppy het volgende:
[..]
Je zou hem een klein beetje kunnen aanpassen.
kuch.. the -> dj..kuch, is misschien wat toepasselijker
quote:Op maandag 22 mei 2006 11:35 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik vind het wat raar staan maargoed... we doen het er maar mee
quote:Op maandag 22 mei 2006 11:35 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik vind het wat raar staan maargoed... we doen het er maar mee
Onder welk kopje?quote:Op maandag 22 mei 2006 14:20 schreef Tomaz het volgende:
Wanneer komt Tom-S.nl in de OP?
Ik laat in dat stukje je nick wel doorlinken naar je site ipv je profielquote:Op maandag 22 mei 2006 14:20 schreef Tomaz het volgende:
Wanneer komt Tom-S.nl in de OP?
Allejezus christus!!!!quote:Op maandag 22 mei 2006 21:28 schreef Messenga het volgende:
Ah, we zijn er weer.
Zelf ook even een setje in elkaar gebrouwd, niet alleen Trance overigens, het klinkt allemaal wel grappig.
*knip*
Lang niet gedaan.
Kijk, en zo kan het dus ook! Klinkt als een puike mix! Hulde!quote:Op maandag 22 mei 2006 22:18 schreef Dj_Day-V het volgende:
02. Allure - The Loves We Lost (Tilt Remix)
05. Deep Dish Feat. Anousheh - Say Hello
07. Luminary - Amsterdam (Smith & Pledger Remix)
13. Interstate - I Found You
14. Max Graham Feat. Jessica Jacobs - I Know You're Gone
19. Above & Beyond Pres. Oceanlab Feat. Justine Suissa - Satellite
20. Ridgewalkers Feat. El - Find (Andy Moor Remix)
25. Iio - Rapture (Armin van Buuren Remix)
26. Andain - Beautifull Things (Gabriel & Dresden Unplugged Remix)
28. Gabrioel & Dresden - Arcadia (Swing To Chunk Mix)
34. Aira One - Dido (Armin Van Buuren's "Universal Religion" Remix)
Op het breezerfeest van zaterdag kreeg ik wel beter commentaarquote:Op maandag 22 mei 2006 22:24 schreef m-kay het volgende:
[..]
Allejezus christus!!!!.
.
.
Ik hoorde dat je trommelvliezen piercen helemaal hip gaat worden deze zomer. Pfff..
Breezerfeestjes zijn in PUB, hier is de echte trance en progressive.quote:Op maandag 22 mei 2006 22:27 schreef Messenga het volgende:
[..]
Op het breezerfeest van zaterdag kreeg ik wel beter commentaar.
Maar inderdaad, een fikse koptelefoon helpt wel aankomende zomer.
Zitten ook wel wat Trance platen tussen.quote:Op maandag 22 mei 2006 22:31 schreef m-kay het volgende:
[..]
Breezerfeestjes zijn in PUB, hier is de echte trance en progressive.
Zou leuk zijn als je deze mix eens online slingert.quote:Op maandag 22 mei 2006 22:18 schreef Dj_Day-V het volgende:
-puike TL-
Die deleten ze toch tegenwoordig.quote:Op maandag 22 mei 2006 22:50 schreef jackson het volgende:
[..]
Heb in het verleden ook maar 2 sets gepost maar ik ga mijn best doen mijn volgende set hier te posten met DL link.
Zolang het niet van jezelf is, wel ja. Als het van jezelf is is het *lijkt mij* geen probleem.quote:
34 tracks achterelkaar opnemenquote:Op maandag 22 mei 2006 22:50 schreef jackson het volgende:
[..]
Zou leuk zijn als je deze mix eens online slingert.
Sowieso misschien een idee als je een mix maakt deze online te slingeren en te posten. Dan kunnen we ook horen of het allemaal een beetje wil lukken met die knaapjes hier. Heb in het verleden ook maar 2 sets gepost maar ik ga mijn best doen mijn volgende set hier te posten met DL link
.
quote:Aanstaande vrijdag veschijnt L.E.F., het nieuwe album van Ferry Corsten. De Rotterdammer over boem-klets, moed en een kapotte bloes.
Door Rutger Steenbergen
Een hete lentedag ergens in mei. Ferry Corsten zit op een Amsterdams terras aan zijn witte bloesje te frunniken. Knoopje kwijt verontschuldigt hij zich, waarna hij opstaat. Daarna tegen de perspromoter: "Kun jij kijken of ze ergens een andere hebben?"
Een minuutje later vertelt Corsten in de schaduw over 'L.E.F.', zijn nieuwe studioalbum dat aan de belangrijkste kwaliteitseis voldoet: boem klets. "Dancemuziek moet vet zijn", verklaart de Rotterdammer nader. "Als je in een auto zit en je slaat de deur dicht van een lelijke eend dan hoor je kleng. Sla je de deur dicht van Porsche Cayenne dan hoor je boem. Dat is het verschil."
Peptalk
Ferry Corsten is een grootheid in de dancescene. Begonnen met gabber stapte hij begin jaren '90 succesvol over op trance. Hij scoorde internationale hits als 'Out Of The Blue' en 'Walhalla', werd in 1999 door het Britse dancemagazine Muzik uitgeroepen tot producer van het jaar en is een vaste waarde in de internationale Dj-top tien. Toch kent ook het leven van een beroemde danceartiest pieken en dalen.
"2006 is een pittig jaar, soms heb je tijden dat het voelt dat het allemaal vanzelf gaat en de andere keer moet je er hard aan trekken. Dan blijf ik mezelf continu peptalk geven, ik ben goed bezig, ik geloof erin. En ik heb in de loop der jaren wel een eigen kwaliteitsgevoel opgebouwd, dat ik met m'n vinger in de lucht kan zeggen, na, dat zit wel goed hier."
Ferry Corsten heeft als voordeel dat hij veel draait. Nummers die hij 's middags in zijn thuisstudio maakt kan hij 's avonds testen op het publiek. De meeste tracks op het nieuwe album 'L.E.F.' kregen deze behandeling en klinken opvallend dansbaar en rauw. Corsten knikt instemmend: "L.E.F. is de sound die ik nu doe, Loud Electronic Ferocious, Zeker wel een trancy feel maar ruiger en heel electronisch. En hoe kun je die muziek het beste waarderen, nou gewoon als je het keihard draait."
Volwassen
'L.E.F.' heeft ook een tweede betekenis, en daaruit blijkt dat Corsten zelfverzekerder is geworden als Dj en producer. De Rotterdammer die bekend stond om zijn zoete trance verraste drie jaar geleden vriend en vijand met de electroknallers 'Rock your body rock' en 'Punk'.
De fans moesten er niets van hebben en op internet werden ze afgebrand. "Daar was lef voor nodig en mensen die me kenden als trancejongen vonden het een enorme stap. Maar het was geen bewuste keuze, ik had zeven jaar lang volop geproduceerd en kreeg weer de drang om wat anders te doen." Dat het publiek de ommezwaai uiteindelijk wel waardeerde merkte Corsten in 2004 tijdens Sensation White in de Amsterdam Arena. Toen draaide ik 'Punk' en stond 40.000 man dat nummer mee te blerren. Dat is natuurlijk de ultieme kick, echt kippenvel."
Undergroundbehoefte
Ruim vijftien jaar loopt Corsten inmiddels rond in het dancewereldje en het heeft hem gevormd. De Dj draait en maakt alleen nog muziek waar hij volledig achter staat en beseft dat de gouden jaren zijn geweest. "De dance-industrie is op dit moment totaal verwoest. Je kunt er nog wel van leven, maar in 1999 verkocht ik in Engeland tussen de 80.000 en 100.000 platen van een single, nu sta je al op 1 met 20.000 exemplaren. En dan heb je het over hits. Van een undergroundplaatje verkoop je er maar een handjevol."
Met de consequentie dat platenlabels en partorganisators steeds commerciëler opereren kan Corsten wel leven. Fijntjes wijst hij op de dancescene die jarenlang klaagde niet serieus genomen te worden. "Nou slaat het over naar het grote publiek en is het weer niet goed." Misschien heeft het zelfs wel voordelen, denkt de Rotterdammer hardop. "Je krijgt wel een tegenreactie. Dat hele commerciële brengt een diepe undergroundbehoefte teweeg."
“Nee, niets gevonden", klinkt het opeens achter ons. De perspromoter komt met lege handen terug en schuift aan. Vertwijfeld kijkt Ferry naar zijn hagelwitte bloes waarvan ook het tweede knoopje het bijna begeeft. Dan begint hij hard te lachen. "Ik zit me helemaal uit te kleden hier, dat gaat niet goed!"
'L.E.F.' van Ferry komt vrijdag 26 mei uit. Fragmenten van de nieuwe plaat beluister je nu al op zijn website.
© 2006 Planet Internet
Bedanktquote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:25 schreef hp22 het volgende:
ASOT250 in de Asta donderdag:
20.00 - 21.00 ASOT 250 intro & ableton mix
21.00 - 22.00 Jonas Steur
22.00 - 23.00 M.I.K.E.
23.00 - 00.00 John Askew
00.00 - 02.00 Armin van Buuren
02.00 - 03.00 Rank 1
03.00 - 04.00 Menno de Jong
Het is dat ik vrijdag begin met een trainingsweekend, anders was ik daar wel ff heengegaanquote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:25 schreef hp22 het volgende:
20.00 - 21.00 ASOT 250 intro & ableton mix
22.00 - 23.00 M.I.K.E.
23.00 - 00.00 John Askew
02.00 - 03.00 Rank 1
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:25 schreef hp22 het volgende:
20.00 - 21.00 ASOT 250 intro Classics hour
22.00 - 23.00 M.I.K.E.
23.00 - 00.00 John Askew
02.00 - 03.00 Rank 1
Southern Sun FTW!!1quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:31 schreef DreamAway het volgende:
[..]
wel n hoop geprop zo, uurtje is zo om! maargoed wel erg lekker!
![]()
Megamix style ?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:43 schreef hp22 het volgende:
Ja 1e uurtje wordt idd een classics hour, maar dan een ableton classics mix gok ik
Pak ik lekker een kleine 4 uurtjes mee (gelukkig geen Armin) en dan nog 4 uur Marco V in de winkel
nee geen megamix style, hopelijk echte goede classics (commentaar bij voorbaat achterwege laten plzquote:
Hij begon over classics. Toen opmerkte ik Southern Sun. Dat Armin die moet gaan draaienquote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:52 schreef DreamAway het volgende:
[..]
nee geen megamix style, hopelijk echte goede classics (commentaar bij voorbaat achterwege laten plz)
en wat de fuck is er met Southern sun dan?
Hopelijk zittie er wel tussen in dat eerste uurtje, maar ik heb weinig hoop, alhoewel de tiësto remix vaak gerequest is (mede door mij)!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |