abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38060451
Tegenwoordig zijn de verhaaltjes vooral bij elektronica-producten echt hilarisch. Alsof je een duurder product helemaal geen voordelen zou bieden.

Bij een simpeel middelslechte tv staat er bijvoorbeeld al dat het kraakhelder beeld geeft! Terwijl er niet eens HD-tv bij zit... maar als deze al kraakhelder is waarom zou ik dan een duurdere tv nemen??

Of bij videokaarten, staat er bij een lowbudget kaartje dat het voor 3D-gaming ZEER geschikt is. Waarom nog een andere (duurdere) nemen dan!

Of een toetsenbord, met "uitzonderlijke typervaring en comfort", nou waarom zou ik een dubbel zo dure nemen dan, dit toetsenbord is schijnbaar al het Walhalla!

Waarom diskwalificeren fabrikanten hun duurdere producten eigenlijk zo, terwijl ze goedkopere (meestal slechtere) producten al de hemel inprijzen, terwijl daar toch minder winst op te maken valt?
pi_38060653
Tja, ik moet mijn geld toch kwijt he.
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
pi_38060696
quote:
Op zondag 21 mei 2006 21:23 schreef Svensational het volgende:
Tja, ik moet mijn geld toch kwijt he.
Nou, schijnbaar niet volgens die fabrikanten.
  zondag 21 mei 2006 @ 21:25:44 #4
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_38060797
Je kunt er natuurlijk ook op zetten "Dit product is eigenlijk gewoon kut, koop het duurdere model of ga naar de concurrent".
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  zondag 21 mei 2006 @ 21:28:33 #5
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38060981
Mensen kopen dat omdat ze zich willen onderscheiden.

Of omdat ze bang zijn om iets slechts te kopen ofzo.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_38061084
Ja waarom koop je groente op de markt en niet bij de aldi... juist.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_38061599
quote:
Op zondag 21 mei 2006 21:25 schreef mstx het volgende:
Je kunt er natuurlijk ook op zetten "Dit product is eigenlijk gewoon kut, koop het duurdere model of ga naar de concurrent".
Waarom niet, dan kiezen ze duurder.
pi_38061828
Er zijn mensen die een Rolex kopen en er dan achter komen dat hij minder goed de tijd aangeeft als een simpel kwartsgestuurt horloge van een tientje.
Er speelt een patsfaktor mee
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_38061878
Zo spreken ze iedere sukkel aan. Veel mensen kopen onder het motto " duurder=beter" en anderen gaan weer op die marketingonzin af
pi_38062418
Topic starter bedoelt volgens mij iets anders dan waarop de meeste mensen reageren.

De vraag is volgens mij waarom vooral het lagere segment gepromoot word door fabrikanten/winkelketens. Dit is naar mijn mening ook niet meer dan logisch omdat de gemiddelde nederlander ook maar het budget heeft om producten te kopen uit het lagere en middensegment. Ik zie al een folder van de mediamarkt binnenvallen met":

Canon EOS 1Ds Mark II Body nu slechts 6500 euro
en
haarscherp beeld met de Epson EMP-9300NL beamer, nu voor slechts 10.000 euro. Zulke onzin krijg zelfs louis van gaal niet verkocht
  † In Memoriam † zondag 21 mei 2006 @ 22:03:51 #11
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_38063331
"goede wijn behoeft geen krans" is een gezegde dat hierbij opkomt. De duurdere producten verkopen zichzelf wel en de consument die in dat segment winkelt wordt geacht zelf voldoende informatie te verzamelen om het produkt te kiezen dat bij zijn wensen aansluit.
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  zondag 21 mei 2006 @ 22:06:21 #12
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_38063518
quote:
Op zondag 21 mei 2006 22:03 schreef Barbaaf het volgende:
"goede wijn behoeft geen krans" is een gezegde dat hierbij opkomt. De duurdere producten verkopen zichzelf wel en de consument die in dat segment winkelt wordt geacht zelf voldoende informatie te verzamelen om het produkt te kiezen dat bij zijn wensen aansluit.
Of: voor de duurdere producten wordt geen tv-reclame gemaakt, maar wel advertenties in special-interest bladen die TS niet leest
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_38064117
hihi het gaat er om dat je juist die goedkope zooi koopt
dan kunnen ze later een duurdere verkopen
2x verkoop is beter dan 1x verkoop
pi_38069806
quote:
Op zondag 21 mei 2006 21:19 schreef pberends het volgende:

Waarom diskwalificeren fabrikanten hun duurdere producten eigenlijk zo, terwijl ze goedkopere (meestal slechtere) producten al de hemel inprijzen, terwijl daar toch minder winst op te maken valt?
Het onderscheid tussen duur en goedkoop valt daarmee nagenoeg weg.
Daarnaast zijn de goedkope produkten vaak( deels) en masse in China gemaakt en daardoor
wel degelijk winstgevend. Denk maar aan de Duitse Miele of de Italiaanse Miele.
Allebei Miele, bijna even duur, echter in Italie liggen de lonen wat lager, dus de
winstmarge hoger en de consument is blij met een "echte" Miele wasautomaat.

Daarbij, de nederlander zou geen nederlander zijn als hij het bord waarop vermeld
staat REKLAME of KOOPJES of AFGEPRIJST zou kunnen weerstaan.
  zondag 21 mei 2006 @ 23:55:29 #15
132262 EsDe
Frituurkoning
pi_38069860
Omdat het plebs dom genoeg is om dit soort onzin vaak te geloven
Show me someone without an ego, and I'll show you a loser.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')