Hij heeft zelf helemaal niet gerookt en kreeg ook een boete.quote:Op zondag 21 mei 2006 09:33 schreef N.icka het volgende:
Steek dan ook geen sigaret op waar het niet mag , krijg je ook geen boete![]()
Dat las ik ja , moet hij zich er maar niet mee bemoeienquote:Op zondag 21 mei 2006 09:37 schreef Conflict het volgende:
[..]
Hij heeft zelf helemaal niet gerookt en kreeg ook een boete.
Moet je maar de aanwijzingen *kuch* bevelen van een agent opvolgen. Befehl ist befehl, of die agent nou buiten zijn boekje gaat, en jou een loer probeert te draaien omdat je er tegenin gaat, of niet.quote:Op zondag 21 mei 2006 09:37 schreef Conflict het volgende:
[..]
Hij heeft zelf helemaal niet gerookt en kreeg ook een boete.
Wat een nonsens weer. Als de staat haar macht misbruikt of onredelijk gebruikt, dan mag je daar over klagen. Dat is de grondslag van een democratie. Als je dat soort mensen de mond wil snoeren moet je maar naar een dictatuur verhuizen. Idioot.quote:Op zondag 21 mei 2006 09:39 schreef N.icka het volgende:
[..]
Dat las ik ja , moet hij zich er maar niet mee bemoeien![]()
quote:Op zondag 21 mei 2006 09:42 schreef Mickey98 het volgende:
Als ik het verhaal zo lees...als agent zijnde, om 22.00 uur op zaterdagavond, dan zou ik het ook een bedreigende (lees: Staatsgevaarlijke) situatie vinden.
Ben blij dat deze dienders zo attent waren en alle kwaad met de wortel proberen uit te roeien...
![]()
![]()
Je gaat je vriend toch niet in de steek laten omdat oom agent een bonnetje moet schrijven?quote:Op zondag 21 mei 2006 09:39 schreef Seneca het volgende:
[..]
Moet je maar de aanwijzingen *kuch* bevelen van een agent opvolgen. Befehl ist befehl, of die agent nou buiten zijn boekje gaat, en jou een loer probeert te draaien omdat je er tegenin gaat, of niet.![]()
Note the sarcasm, Conflict. Het is schandalig hoe deze agent de TS het zwijgen op probeerde te leggen, terwijl TS zich op een normale manier probeert te verweren tegen een onredelijke boete. Dit soort machtsmisbruik mag wat mij betreft onder agenten keihard gestraft worden.quote:Op zondag 21 mei 2006 09:46 schreef Conflict het volgende:
[..]
Je gaat je vriend toch niet in de steek laten omdat oom agent een bonnetje moet schrijven?
Als een agent vraagt of je je er niet mee wilt bemoeien en je sommeert weg te gaan en je jaat gewoon door , ben je gewoon dom en dan krijg je een boetequote:Op zondag 21 mei 2006 09:43 schreef Seneca het volgende:
[..]
Wat een nonsens weer. Als de staat haar macht misbruikt of onredelijk gebruikt, dan mag je daar over klagen. Dat is de grondslag van een democratie. Als je dat soort mensen de mond wil snoeren moet je maar naar een dictatuur verhuizen. Idioot.
Ok. Je discussieert op normale toon, dus mijn gescheld was misplaatst. Daarvoor mijn excuus.quote:Op zondag 21 mei 2006 09:48 schreef N.icka het volgende:
[..]
Als een agent vraagt of je je er niet mee wilt bemoeien en je sommeert weg te gaan en je jaat gewoon door , ben je gewoon dom en dan krijg je een boete
En het is een beetje onnodig om gelijk te gaan schelden
Inderdaad regels zijn regels gelden voor iedereen.quote:Op zondag 21 mei 2006 09:39 schreef Seneca het volgende:
[..]
Moet je maar de aanwijzingen *kuch* bevelen van een agent opvolgen. Befehl ist befehl, of die agent nou buiten zijn boekje gaat, en jou een loer probeert te draaien omdat je er tegenin gaat, of niet.![]()
Pff ga toch weg. Regels zijn richtlijnen. De regels dienen ons te dienen, niet net andersom.quote:Op zondag 21 mei 2006 10:06 schreef omapietje het volgende:
[..]
Inderdaad regels zijn regels gelden voor iedereen.
We kunnen toch niet de omstandigheden mee laten tellen.
Dat is toch het land waar we met zijn allen naar toe willen ... duidelijkheid recht door zee.
Die gasten begrijpen nooit iets op het moment dat het hun geld gaat kosten, tenminste zo doen ze zich voor en ze nemen meteen de slachtofferrol aan.quote:Omdat die vriend Turks is, en het niet allemaal begreep met die bonnetjes,
Ze doen wat de politiek en de burger van hen verwacht. Zeker op een station als Hollands Spoor tolereren ze weinig.quote:Op zondag 21 mei 2006 12:48 schreef Integrity het volgende:
Volgens mij weten veel agenten niet meer zo goed hoe ze zich verbaal moeten uitdrukken.
In het geval in de OP hadden ze ook wel gelijk. Dat de TS het in twijfel trekt, da's zijn goedrecht. Maar hij had anders kunnen handelen en dat heeft ie niet gedaan. Helaasch, maar als je de aanpak van een agent ter plekke in twijfel trekt, dan trek jij aan het korste eind. Het zou een hele rare situatie zijn, als het niet zo was.quote:Op zondag 21 mei 2006 12:51 schreef gelly het volgende:
[..]
Ze doen wat de politiek en de burger van hen verwacht. Zeker op een station als Hollands Spoor tolereren ze weinig.
Respect verdien je door op te treden tegen zaken die er toe doen, niet door het onzettend criminele feit van een sigaret roken om maar liefst 10 meter van de daarvoor bestemde paal.quote:Op zondag 21 mei 2006 12:48 schreef Integrity het volgende:
Volgens mij weten veel agenten niet meer zo goed hoe ze zich verbaal moeten uitdrukken. Er zit natuurlijk wel een zekere kern van waarheid in, als je bedenkt dat "oom agent" respect moet kunnen afdwingen en heel veel mensen geen respect meer hebben. Dat heeft vooral te maken met jongelui .
Ze zullen respect moeten afdwingen in alle kleine en grote dingen.quote:Op zondag 21 mei 2006 12:54 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Respect verdien je door op te treden tegen zaken die er toe doen, niet door het onzettend criminele feit van een sigaret roken om maar liefst 10 meter van de daarvoor bestemde paal.
Feit is dat crimineel tuig fijn rondhangt bij pinautomaten, abri's sloopt e.d en de dappere dienders het lef niet hebben dat aan te pakken, maar liever fijn in de auto blijven zitten.
Aangezien ze dus de kern niet aanpakken, maar liever in de bosjes liggen te flitsen gaan ze never respect krijgen, dat heeft niks te maken met jongelui maar alles met hun eigen laffe aanpak van het geheel.
Precies, alleen blijven de grote dingen bijzonder vaak achterwege. Als crimineel kun je je op je 18e veroorloven ongestoord in een BMW cabrio te rijden. Als "normale burger" word je gepakt omdat je 5 km te hard rijdt in je door hard werken bij elkaar gesprokkelde Fiat Panda van 15 jaar oud.quote:Op zondag 21 mei 2006 12:55 schreef Integrity het volgende:
[..]
Ze zullen respect moeten afdwingen in alle kleine en grote dingen.
Je overdrijft. Ik keek laatst naar blik op de weg en toen zag ik allerlei voorbeelden van mooie dure BMW's die soms tot wel 260 over de weg reden. Nou mooi dat die hun rijbewijs kwijt zijn geraakt.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:03 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Precies, alleen blijven de grote dingen bijzonder vaak achterwege. Als crimineel kun je je op je 18e veroorloven ongestoord in een BMW cabrio te rijden. Als "normale burger" word je gepakt omdat je 5 km te hard rijdt in je door hard werken bij elkaar gesprokkelde Fiat Panda van 15 jaar oud.
Sure, ik ben ook weleens gepakt op een lege 80 km wegquote:Op zondag 21 mei 2006 13:28 schreef Integrity het volgende:
[..]
Je overdrijft. Ik keek laatst naar blik op de weg en toen zag ik allerlei voorbeelden van mooie dure BMW's die soms tot wel 260 over de weg reden. Nou mooi dat die hun rijbewijs kwijt zijn geraakt.
Dat is zo. Om die reden is een commisaris ontslagen, omdat hij het niet eens was met die quota. Gaat ook nergens over, ze misbruiken de politie voor een bedrijfseconomisch minimum.quote:Op zondag 21 mei 2006 14:08 schreef Isdatzo het volgende:
ach ja.. ze moeten toch aan hun quota komen he
![]()
![]()
Hij heeft nog nooit eerder een boete gehad, dus beetje stom dat je zo'n reactie daarop geeft. Mij maakt het niet uit als je wilt beweren dat ik 'brutaal' geweest ben (dan had ik het immers verdiend). Ik ben gewoon netjes en rustig gebleven, en als hun daarvoor een bonnetje willen uitschrijven, dan geeft dat alleen maar een teken dat ze alles doen voor geld.quote:Op zondag 21 mei 2006 12:12 schreef longinus het volgende:
[..]
Die gasten begrijpen nooit iets op het moment dat het hun geld gaat kosten, tenminste zo doen ze zich voor en ze nemen meteen de slachtofferrol aan.
Hij wist echt wel dat het niet mocht en jou houding om hem te verdedigen zal wel op een brutale manier zijn geweest om zijn slachtofferrol; te bevestigen.
Conclusie: je hebt het aan je zelf te danken.
Gewoon een bezwaarschrift indienen zoals iedereen moet doen als hij een boete krijgt.
Maar... als hij dus 5 meter dichterbij en 3 seconden later was aangestoken, dan had je dit gezeik dus niet gehadquote:Op zondag 21 mei 2006 14:31 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Hij heeft nog nooit eerder een boete gehad, dus beetje stom dat je zo'n reactie daarop geeft. Mij maakt het niet uit als je wilt beweren dat ik 'brutaal' geweest ben (dan had ik het immers verdiend). Ik ben gewoon netjes en rustig gebleven, en als hun daarvoor een bonnetje willen uitschrijven, dan geeft dat alleen maar een teken dat ze alles doen voor geld.
Hoe moeilijk had het kunnen zijn om even te zeggen dat die door moest lopen naar de rookpaal-zone (is niet eens meer als 5 meter) of gewoon kunnen zeggen dat hij hem uit moest maken en bij de rookpaal weer aan mocht steken. Hij stond verdomme net 3 seconde aan, die agenten zaten er gewoon op te loeren tot hij z'n sigaret aanstak.
Conclusie: jou reactie slaat dus nergens op![]()
Klok horen luiden...?quote:Op zondag 21 mei 2006 14:12 schreef Integrity het volgende:
[..]
Dat is zo. Om die reden is een commisaris ontslagen, omdat hij het niet eens was met die quota. Gaat ook nergens over, ze misbruiken de politie voor een bedrijfseconomisch minimum.
Dat was m. Die korpschef is opgestapt, omdat hij het niet eensch was met de quota. Ik vond het een strakke actie iig. Ze gaan ook te ver. Voor de rest valt er weinig niet te begrijpen aan de situatie, toch?quote:Op zondag 21 mei 2006 14:46 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Klok horen luiden...?
Om die reden is een korpschef zelf opgestapt.
Als zij geen reden hadden om jullie te "naaien", dan hadden ze jullie ook niet kunnen "naaien". Ik snap wel hoe je het ziet hoor, ben het ook gewoon met je eensch. Maar zo werkt het, helaasch.quote:Op zondag 21 mei 2006 14:42 schreef MeneerMuis het volgende:
Iedereen maakt toch wel eens een fout, we hadden eten bij ons en dat wilde hij op een bankje op eten. Maar voor het eten wilde hij blijkbaar een sigaret opsteken. En terwijl die hem net aansteekt waarschuw ik hem nog dat hij bij zo'n rookpaal moet staan want een stukje terug stonden agenten op het station.
Zelfs zwartrijden (wat ik een grotere 'misdaad' vind) is goedkoper. Echt te belachelijk voor woorden, ik snap echt niet waarom ze
1. Niet even een waarschuwing konden geven, we liepen al naar zo'n rookpaal toe?
2. Meneer absoluut niet normaal wilt communiceren, en alleen uit is op geld.
In mijn ogen verdienen ze totaal geen respect meer. Respect verdienen is die jongen op zijn fout wijzen en hem naar die rookpaal te laten lopen. Ze hebben het vanaf seconde 1 gezien, en toen de sigaret aangestoken was kwamen ze al op je aflopen; hoe laf.
Nouwjah..quote:Op zondag 21 mei 2006 14:52 schreef Integrity het volgende:
[..]
Dat was m. Die korpschef is opgestapt, omdat hij het niet eensch was met de quota. Ik vond het een strakke actie iig. Ze gaan ook te ver. Voor de rest valt er weinig niet te begrijpen aan de situatie, toch?
Da's waar, alleen... als de TS geen reden tot een boete kon geven, kunnen ze hem ook nergens op pakken. Hoe lullig dan ook.quote:Op zondag 21 mei 2006 14:56 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Nouwjah..
Die korpschef was ook een bokkelul 1e klas die een hele hoge pet van zichzelf op had.
Ik zou deze bon ook niet zo snel hebben uitgeschreven vermoed ik.
Al is het natuurlijk een verhaal van 1 kant, behalve de TS was niemand van ons hierbij en is het dus onmogelijk om een objectief oordeel te vellen.
hmm, ik was persoonlijk gewoon gebleven... stel je werd een nacht opgesloten, dan zou oom agent volgens mij een groter probleem hebben dan jij als je het zou aanvechten...quote:Op zondag 21 mei 2006 06:11 schreef MeneerMuis het volgende:
Nadat ik de boete heb gehad vraag ik nog vriendelijk of die nu wel kan luisteren, waarop ik attent wordt gemaakt dat wanneer ik nu niet wegga ik in een vierkant hokje terecht kom.
Ik moest in de nacht kranten bezorgen, en ik moest gewoon terug naar Rotterdam met de trein, dus het leek mij een iets minder goed ideequote:Op zondag 21 mei 2006 15:01 schreef EsDe het volgende:
[..]
hmm, ik was persoonlijk gewoon gebleven... stel je werd een nacht opgesloten, dan zou oom agent volgens mij een groter probleem hebben dan jij als je het zou aanvechten...![]()
de volgende overtreding werd verricht:quote:Op zondag 21 mei 2006 14:49 schreef kevin85 het volgende:
Verder snap ik alleen het verhaaltje niet helemaal van die 50 euro voor jou.
Het niet voldoen aan een bevel op vordering levert bij mij altijd een overtreding op van artikel 184 van het wetboek van strafrecht, wat een misdrijf is.
Dat houdt dus in: aanhouden, overbrengen en voorgeleiden.
Meestal is dat een schikkingsvoorstel van de OvJ van rond de 220 euro, en zeker geen vastgestelde 50 euro..![]()
Wat staat er op jouw bon geschreven wat jij hebt overtreden?
quote:Op zondag 21 mei 2006 13:03 schreef Sjonnjoop het volgende:
Precies, alleen blijven de grote dingen bijzonder vaak achterwege. Als crimineel kun je je op je 18e veroorloven ongestoord in een BMW cabrio te rijden. Als "normale burger" word je gepakt omdat je 5 km te hard rijdt in je door hard werken bij elkaar gesprokkelde Fiat Panda van 15 jaar oud.
Zo makkelijk gaat dat niet hoor, als je niet kan verantwoorden waar je de auto van betaalt.quote:Op zondag 21 mei 2006 13:03 schreef Sjonnjoop het volgende:
[..]
Precies.quote:Op zondag 21 mei 2006 16:31 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Zo makkelijk gaat dat niet hoor, als je niet kan verantwoorden waar je de auto van betaalt.
Maar hoe pakken jullie die jongens aan die de auto op iemand anders zijn naam zet, bijvoorbeeld een oom met een legitieme zaak??quote:Op zondag 21 mei 2006 16:39 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Precies.
In Amsterdam hebben we tegenwoordig de patseraanpak, waarin de politie samenwerkt met de belastingdienst, de sociale dienst, uitkeringsinstanties e.d.
Op deze manier kunnen we dit soort gasten aanpakken.
Hoe het patserproject precies in zijn werk gaat weet ik eerlijk gezegd niet.quote:Op zondag 21 mei 2006 16:40 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Maar hoe pakken jullie die jongens aan die de auto op iemand anders zijn naam zet, bijvoorbeeld een oom met een legitieme zaak??
quote:Politie Amsterdam-Amstelland - Politie/UWV bundelen krachten in patserconvenant
27/06/2005
Maandag 27 juni is op het Amsterdamse hoofdkantoor van de UWV (Uitvoeringsinstelling Werknemersverzekeringen) een convenant gesloten tussen het vijfde district (west) van de politie Amsterdam-Amstelland en de UWV in het kader van het zogenaamde patserproject. Dit project richt zich met name op criminele en overlastgevende personen, die zichtbaar boven hun stand leven.
Het patserproject, dat wordt uitgevoerd onder regie van de politie Amsterdam-Amstelland is één van de onderwerpen waarbij nauw wordt samengewerkt tussen de Amsterdamse driehoek en de Belastingdienst.
Patsers hebben vaak dure auto’s, gouden sieraden, de nieuwste mobieltjes, meelopers en mooie meiden om zich heen. Daarnaast hebben ze meestal lak aan alle regels. Onduidelijk blijft hoe deze, vaak jonge mannen, aan het vermogen komen waarmee ze zo opzichtig pronken. Het is de bedoeling deze mannen te ontdoen van hun onverklaarbaar verkregen vermogen en hun negatieve aantrekkingskracht op jeugdigen te stoppen. De politie Amsterdam-Amstelland heeft daarom met diverse instanties de krachten gebundeld om te komen tot een integrale aanpak. De UWV heeft zich hierbij aangesloten en ondertekent vandaag een convenant.
er zullen er vast een paar gepakt worden, maar idd heeft het gros zichzelf wel ingedekt door de auto op een andere naam te zetten, knappe juut die hem dan afpakt. Aangezien al het "verdiende" geld zwart is zal er verder weinig te vorderen zijn en is een nieuwe bak zo gekocht.quote:Op zondag 21 mei 2006 16:39 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Precies.
In Amsterdam hebben we tegenwoordig de patseraanpak, waarin de politie samenwerkt met de belastingdienst, de sociale dienst, uitkeringsinstanties e.d.
Op deze manier kunnen we dit soort gasten aanpakken.
Was dat maar zo..quote:Op zondag 21 mei 2006 17:54 schreef Goed_Gek het volgende:
het is gewoon zo dat de politie een minimum aantal boetes moet uitschrijven.
vroeger was het zelfs zo dat ze een deel provisie kregen of zo.
nu zal er ook nog wel een of ander bonusregeltje zijn.
ja en dat is dus belachelijk. elke dag zul je dus iemand moeten pakken.quote:Op zondag 21 mei 2006 17:57 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Was dat maar zo..
Dan zou ik mezelf miljonair schrijven..
Het quotum houdt in dat je gemiddeld 1 bon per dag moet schrijven.
Daar zit wat in. Bij het bevrijdingsfestival in Zwolle had ik ook problemen met hoe de politie optrad. Ze stonden te imponeren met paarden, maar hadden met elkaar afgesproken om zwijgzaam te zijn. Vanaf het provinciepark naar de stad werd de weg geblokkeerd door hekwerken. Sommigen konden er doorheen, anderen mochten weer rechtsomkeer maken. Geen enkele reactie bij de vraag waarom mensen tegen werden gehouden.quote:Op zondag 21 mei 2006 18:02 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
ja en dat is dus belachelijk. elke dag zul je dus iemand moeten pakken.
heb je een dag dat ze niemand voor een normaal delicht kunnen pakken gaan ze dus een boete uitschrijven omdat je op 5 meter van een rookpaal staat.
Mwah..quote:Op zondag 21 mei 2006 18:02 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
ja en dat is dus belachelijk. elke dag zul je dus iemand moeten pakken.
heb je een dag dat ze niemand voor een normaal delicht kunnen pakken gaan ze dus een boete uitschrijven omdat je op 5 meter van een rookpaal staat.
Ik kan me niet voorstellen wat iemand ertoe beweegt bij een zo enorm gehaat en veracht instituut te gaan werken uit vrij keuze, maar misschien kun jij dat beter uitleggen?quote:Op zondag 21 mei 2006 19:34 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Mwah..
Dit is wel heel kortzichtig.
Feit is nu eenmaal dat je per dag, als je dat echt wilt, wel 50 terechte bonnen kunt schrijven.
Het argument dat je ook dagen hebt dat iedereen zich aan de regels houdt en je dus geen bon kunt schrijven kan dus verwezen worden naar het land der fabelen.
Ik heb hier nog wel een passend antwoord op, een stukje geschreven door een collega, het weerlegt prima de mening die de doorsnee Nederlander (zoals jij dat zo mooi wist te stellen) erover heeft.quote:Op zondag 21 mei 2006 19:59 schreef Sjonnjoop het volgende:
Ik kan me niet voorstellen wat iemand ertoe beweegt bij een zo enorm gehaat en veracht instituut te gaan werken uit vrij keuze, maar misschien kun jij dat beter uitleggen?
Wat vind je er zelf van dat justitie liever cashed dan boevan vangt? en ga niet zeggen dat dat niet zo is want dat is doorsnee Nederlander inmiddels al een paar jaar duidelijk.
quote:Geachte belastingbetaler.
Ik denk dat u mij identiteit inmiddels wel heeft vastgesteld.
Ik pas vast en zeker in het hokje waarin u mij wilt indelen en u vindt mij "typisch".
Tot mijn spijt kan ik dat niet van u zeggen.
Ik weet immers niet wie u bent.
Vanaf hun geboorte leert u uw kinderen dat ik de boeman ben en zij zijn dan geschokt omdat ik met mijn traditionele vijand, de crimineel, vergeleken word.
U beschuldigt mij dat ik de jeugd te zacht aanpak, totdat ik op een keer uw eigen kind de les lees.
U Neemt waarschijnlijk een uur middagpauze en ettelijke koffiepauzes, maar u beschuldigt mij van luiheid als ik een keer ga zitten.
U bent trots op uw goede manieren, maar u vindt het heel normaal om mijn maaltijd met uw problemen te onderbreken.
U wind zich op als iemand in het verkeer u afsnijdt, maar als ik u op hetzelfde vergrijp betrap, voelt u zich onterecht behandeld.
U kent alle verkeersregels en hebt dus nog nooit onterecht een bekeuring gekregen!
U stoort zich eraan dat ik mij met hoge snelheid naar een plaats des onheil spoed, maar u beklaagt zich erover als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben.
U ziet het als een deel van mijn werk dat ik geslagen word, maar als ik terugsla noemt u dat machtsmisbruik.
U zult er niet aan denken om uw tandarts te vertellen hoe hij een kies moet trekken of een dokter laten zien hoe hij een blindedarm moet opereren.
U vindt het wel heel normaal om mij steeds te vertellen hoe ik mijn werk zou moeten doen.
U praat tegen mij op een manier die u in elke andere situatie een bloedneus op zou leveren, maar u verwacht van mij dat ik dat zonder meer accepteer.
U schreeuwt: "Er moet wat tegen de criminaliteit ondernomen worden", maar u wilt zelf niet als getuige optreden of er op een andere manier mee lastig gevallen worden.
In uw ogen deug ik absoluut niet, maar het is natuurlijk volkomen terecht als ik uw vrouw help bij het verwisselen van een band, of haar op weg naar het ziekenhuis bij de bevalling help, uw zoon met mond op mond beademing het leven red of overuren maak om uw wegelopen dochter te vinden.
Welnu meneer de belastingbetaler, staande op uw voetstuk beklaagt u zich over de manier waarop ik mijn werk verricht en geeft mij alle mogelijke scheldnamen. Maar vergeet echter niet dat uw eigendom, uw familie en ook uw leven van mij of van collega's kan afhangen.
Jawel, meneer de belastingbetaler.
Dat ben ik.
Die waardeloze politieman.
Een beetje een huillie antwoord dit.quote:Op zondag 21 mei 2006 20:08 schreef kevin85 het volgende:
Geachte belastingbetaler.
Ik denk dat u mij identiteit inmiddels wel heeft vastgesteld.
Ik pas vast en zeker in het hokje waarin u mij wilt indelen en u vindt mij "typisch".
Tot mijn spijt kan ik dat niet van u zeggen.
Ik weet immers niet wie u bent.
Vanaf hun geboorte leert u uw kinderen dat ik de boeman ben en zij zijn dan geschokt omdat ik met mijn traditionele vijand, de crimineel, vergeleken word.
U beschuldigt mij dat ik de jeugd te zacht aanpak, totdat ik op een keer uw eigen kind de les lees.
U Neemt waarschijnlijk een uur middagpauze en ettelijke koffiepauzes, maar u beschuldigt mij van luiheid als ik een keer ga zitten.
U bent trots op uw goede manieren, maar u vindt het heel normaal om mijn maaltijd met uw problemen te onderbreken.
U wind zich op als iemand in het verkeer u afsnijdt, maar als ik u op hetzelfde vergrijp betrap, voelt u zich onterecht behandeld.
U kent alle verkeersregels en hebt dus nog nooit onterecht een bekeuring gekregen!
U stoort zich eraan dat ik mij met hoge snelheid naar een plaats des onheil spoed, maar u beklaagt zich erover als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben.
U ziet het als een deel van mijn werk dat ik geslagen word, maar als ik terugsla noemt u dat machtsmisbruik.
U zult er niet aan denken om uw tandarts te vertellen hoe hij een kies moet trekken of een dokter laten zien hoe hij een blindedarm moet opereren.
U vindt het wel heel normaal om mij steeds te vertellen hoe ik mijn werk zou moeten doen.
U praat tegen mij op een manier die u in elke andere situatie een bloedneus op zou leveren, maar u verwacht van mij dat ik dat zonder meer accepteer.
U schreeuwt: "Er moet wat tegen de criminaliteit ondernomen worden", maar u wilt zelf niet als getuige optreden of er op een andere manier mee lastig gevallen worden.
In uw ogen deug ik absoluut niet, maar het is natuurlijk volkomen terecht als ik uw vrouw help bij het verwisselen van een band, of haar op weg naar het ziekenhuis bij de bevalling help, uw zoon met mond op mond beademing het leven red of overuren maak om uw wegelopen dochter te vinden.
Welnu meneer de belastingbetaler, staande op uw voetstuk beklaagt u zich over de manier waarop ik mijn werk verricht en geeft mij alle mogelijke scheldnamen. Maar vergeet echter niet dat uw eigendom, uw familie en ook uw leven van mij of van collega's kan afhangen.
Jawel, meneer de belastingbetaler.
Dat ben ik.
Die waardeloze politieman.
Ik wil best inhoudelijk met je in discussie gaan inzake de door jou aangedragen argumenten, het is dan echter wel van belang dat je enigzins op de hoogte bent van de werkzaamheden van de politie.quote:Op zondag 21 mei 2006 20:18 schreef MrSASO het volgende:
Een beetje een huillie antwoord dit.
Je weet best dat als er wat aan de hand is je bijna een afspraak moet maken om aangifte te doen.
Of dat het bijna een uur duurt voordat ze komen als er bij je ingebroken is.
Of ze zeggen dat ze geen tijd hebben om bepaalde klachten op te lossen.
Je moet niet vergeten dat de politie in dienst moet staan van de burger.
Een hoop mensen hebben slechte ervaringen met de politie, is het niet met flitsboete`s dan wel onnodige boete`s zoals die van de TS.
Je kunt toch niet met droge ogen beweren dat de politie tegenwoordig goed bezig is.
Ik vind het zowiezo al vreemd dat er een quota moet worden gehaald met boete`s.
Het is gewoon een verkapte vorm van belasting heffen.
Ik zou het graag zien dat de politie zich meer bezighoud met criminaliteit en niet meer in de berm aan het flitsen zijn of onnodig mensen op straat lastigvallen met dubieuze boete`s.
Klopt als een bus.quote:Op zondag 21 mei 2006 17:54 schreef Goed_Gek het volgende:
de politie zegt altijd dat ze voor bijvoorbeeld inbraken en degrelijke geen tijd hebben. voor lullige boetes uitschrijven of de berm-nazi uithangen wel weer.
Oke mijn fout, maar veel mensen denken dat dat hetzelfde is.quote:Op zondag 21 mei 2006 20:26 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Ik wil best inhoudelijk met je in discussie gaan inzake de door jou aangedragen argumenten, het is dan echter wel van belang dat je enigzins op de hoogte bent van de werkzaamheden van de politie.
1. Het zijn geen agenten die flitsen langs de snelweg, dit zijn Boa's. (nogal een verschil)
Maar vergeleken met andere landen doen we het volgens mij het beste.quote:2. Vergeet niet dat er nog steeds de meeste doden in het verkeer vallen (hier wordt zo nu en dan beleid op afgestemd)
Ik haalde dit aan omdat het snel voorhanden is.quote:3. Praat niet over ervaringen van een ander (TS) in de zin dat het belachelijk is, dit omdat je er zelf niet bij bent geweest en zodoende nooit een objectief beeld kunt vormen.
Zo ziet het er niet naar uit, als ze het zo druk hebben met echt politiewerk waarom dan nog steeds zoveel tijd vrijmaken voor onzin boete`s.quote:4. Hoe zou het toch komen dat het soms lang duurt voordat er ergens politie bij is of voordat je aangifte opgenomen kan worden? Misschien heeft de politie het soms echt wel druk met echt politiewerk?
Minst corrupt wel ja, maar niet echt effectief.quote:5. Natuurlijk moet je altijd kritisch blijven kijkend naar je eigen organisatie maar ik denk dat de Nederlandse politiemacht zo ongeveer de minst corrupte politiemacht ter wereld is. (zo heel slecht doen wij het niet)
En ook de meest waardeloze politiemacht ter wereldquote:Op zondag 21 mei 2006 20:26 schreef kevin85 het volgende:
5. Natuurlijk moet je altijd kritisch blijven kijkend naar je eigen organisatie maar ik denk dat de Nederlandse politiemacht zo ongeveer de minst corrupte politiemacht ter wereld is. (zo heel slecht doen wij het niet)
quote:Op zondag 21 mei 2006 20:35 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
En ook de meest waardeloze politiemacht ter wereld
Het gaat er niet om dat hij gelijk heeft, het gaat om de manier waarop de boetes tot stand zijn gekomen. Je had hier een miniscuul probleem (de roker was inmiddels al na 1 trekje opgestaan en na 10 stappen zou die in de legale zone staan) gewoon simpelweg op kunnen lossen door even op een vriendelijke toon te zeggen dat die voortaan even voor die zijn sigaret opsteekt moet nadenken of die wel in de legale rookzone staat.quote:Op zondag 21 mei 2006 19:32 schreef R16 het volgende:
Deze agent was narrig, maar hij had wel gelijk. Eigen schuld.
dat was dus de reden dat ik die art. 184 sr aan mijn broek kreeg.quote:Op zondag 21 mei 2006 21:51 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat hij gelijk heeft, het gaat om de manier waarop de boetes tot stand zijn gekomen. Je had hier een miniscuul probleem (de roker was inmiddels al na 1 trekje opgestaan en na 10 stappen zou die in de legale zone staan) gewoon simpelweg op kunnen lossen door even op een vriendelijke toon te zeggen dat die voortaan even voor die zijn sigaret opsteekt moet nadenken of die wel in de legale rookzone staat.
Dan krijgen ze niet alleen respect door de burger zelf, maar dat laat ook meteen een betere indruk achter. De samenleving dat zijn wij met z'n allen toch? Kunnen we zulk soort kleine incidenten niet gewoon zonder papierwerk afhandelen, of moet er perse met de kleinste overtreding die er is geld worden verdiend?
Ik ben opgevoed om mijn meningen te mogen uiten, en het is mij geleerd altijd een normaal gesprek aan te gaan, zonder jezelf kwaad te maken. Waarom kan een agent niet gewoon normaal communiceren met mij? Ik stel immers een doodsimpele vraag, en ik heb geprobeerd netjes uit te leggen dat ik die jongen al op zijn vingers had getikt om zijn sigaret bij die paal op te roken.
Ik heb niks positiefs meer te vertellen over de politie. En maar blijven zeggen dat ze hier voor de veiligheid zijn, maar ondertussen zijn ze bezig met geld incasseren van dit soort onzinnige boetes (en ja ik vind het onzinnig).
Politie![]()
Typischquote:Op zondag 21 mei 2006 23:00 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
agentjes, de meesten echte stumperds die vroeger gepest werden en via het blauwe uniform gezag willen krijgen maar als het er echt op aankomt zelf geen fuck kunnen!
Najah..quote:Op zondag 21 mei 2006 21:07 schreef Sjonnjoop het volgende:alleen moet je niet vergeten dat de politiek en rechtelijke macht de hoofdoorzaak zijn.
De politie mag verrekte weinig, helaas voor hun zijn ze wel degenen die uitgekotst worden.
Wat blijft is dus dat ik niet snap dat iemand vrijwillig bij die club wil horen., het salaris is kut, carrieremogelijkheden beperkt, altijd wat uit te leggen op welke gelegenheid dan ook dat je "beroep" ter sprake komt enz enz
Ik ben jong.quote:Op zondag 21 mei 2006 23:24 schreef Goed_Gek het volgende:
@kevin85, je bent zelf nog een puber ....(als 85 je geboortejaar is)
Kevin, jij als politie:quote:
Een slechte zaak.quote:Op zondag 21 mei 2006 23:29 schreef EsDe het volgende:
Wat vind jij van me eerste post hier? 't feit dat de politie er twee weken voor nodig heeft om videobeelden op te halen van een crimineel? heeft geen zak te maken met 'trappen tegen de gevestigde orde' zoals je zelf zegt... is gewoon een feit dat dit te gek voor woorden is.
het was een reactie op jouw denigrerende opmerking jegens de fokkers hier:quote:Op zondag 21 mei 2006 23:26 schreef kevin85 het volgende:
[..]
Ik ben jong.
Maar een puber op je 21e..?
pu·ber·teit (de ~ (v.))
1 levensperiode tussen kinderjaren en volwassenheid waarin de seksuele rijping plaatsvindt => apenjaren, rijpingsjaren.
Die periode ligt wel een paar jaar achter me.
Lekker zwaktebod overigens, zo op de man spelen..![]()
pubertijd misschien wel, maar je bent zelf nog zo groen als gras als het gaat om levenservaring.quote:Najah..
Fok is nu niet bepaald representatief voor de mensen waar ik in het dagelijks leven mee omga.
Het zal je misschien verbazen dat de gemiddelde persoon die ik vertel over mijn werkzaamheden juist razend enthousiast is over hetgeen ik doe.
Het barst hier van de opstandige pubers die niets liever doen dan tegen de gevestigde orde aan te trappen omdat het ´zo lekker anoniem´ op fok is.
Is het niet waar dan?quote:Op zondag 21 mei 2006 23:33 schreef Goed_Gek het volgende:
[..]
het was een reactie op jouw denigrerende opmerking jegens de fokkers hier:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |