Gisteravond met 2 vrienden naar Den Haag gegaan. Zitten we rond een uurtje of 22:00 op Holland Spoor te wachten op de trein, steekt een vriend van mij een sigaret op waar het niet mag.
En terwijl hij hem aansteekt waarschuw ik hem al dat hij stukje dichter bij de rookpaal moet staan (hij stond er ongeveer 10 meter vandaan) omdat die anders een boete kan riskeren van oom agent die een stukje verderop stond. Hij is zo slim om te luisteren en na niet eens 1 haaltje van zijn sigaret loopt die richting de rookpaal.
Helaas hebben de 2 agenten dit gezien (het opsteken van de sigaret en 1 trekje nemen) en besluiten hem daarop aan te spreken. Niet eens een vriendelijke toon, een waarschuwing of iets anders, nee meneer krijgt direct
¤50 boete.
Omdat die vriend Turks is, en het niet allemaal begreep met die bonnetjes, vroeg ik dus netjes aan oom agent of het wel nodig was een bonnetje uit te schrijven, terwijl we al van plan waren naar de rookpaal te lopen. Ik vertel hem dat ik het beetje kinderachtig vind en dat ik die jongen 2 seconden na het aansteken van de sigaret er al op had gewezen dat hij hier niet mocht roken.
Ik krijg hierop op een zeer onvriendelijke en chagerijnige toon: "Ik ben nu niet met jou bezig, dus bemoei je er niet mee"
Ik blijf rustig en vraag nogmaals vriendelijk of die niet gewoon antwoord kan geven op mijn vraag waarop de andere agent zegt: "Ik geef je nu de aanwijzing te vertrekken anders krijg jij ook een boete"
Helaas stond de trein al klaar, en zou die vertrekken na 1 minuut, maar meneer was nog bezig het bonnetje uit te schrijven voor een vriend. Ik wijs die agent er vriendelijk op dat ik de treinkaartjes bij me heb en dat ik wacht tot hij het bonnetje heeft uitgeschreven want we gaan immers met z'n 3en terug met de trein.
Helaas was dit het verlossende woord voor de agent, en ik krijg de aanwijzing om me ID-kaart te pakken. Ik heb nu dus een boete gehad van
¤50 voor het niet opvolgen van de aanwijzing van de agent. Pure bullshit als je het mij vraagt, ben tot voor de boete enorm vriendelijk geweest, heb alleen een kort gesprek willen voeren met de agent over de aard van de overtreding van een vriend.
Nadat ik de boete heb gehad vraag ik nog vriendelijk of die nu wel kan luisteren, waarop ik attent wordt gemaakt dat wanneer ik nu niet wegga ik in een vierkant hokje terecht kom.
Waar zijn agenten nog voor in dit land, veiligheid? Was een waarschuwing niet op z'n plaats, of hebben ze echt perse geld nodig?
Ik heb echt 0.0% respect meer voor deze mensen. Het is dat een doodsverwensing niet op zijn plaats is, maar het komt in die richting. Ik begrijp nu pas dat iedereen een hekel heeft aan die lui!
En voor iedereen die onzinnig gaat posten; ik heb al een aantal keer een terechte boete gehad voor bijv. Door rood rijden e.d en daar spreek ik alleen mezelf op aan, daar doe ik immers iets verkeerds. Nu staat er verdomme iemand in de openlucht, 5 meter tever van een rookpaal vandaan, na 1 heisje van een sigaret waarop die al richting de rookpaal, en die ontvangt een boete, waarop je nog niet eens netjes uitleg kan krijgen.
Er valt niet eens normaal te communiceren met die kut lui
Politie
Talpa