abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38043034
Waar om... ?
pi_38043058
quote:
Op zondag 21 mei 2006 12:54 schreef MrX1982 het volgende:
Ik moet zo naar de stad.
Overmorgen examen.
pi_38043076
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:02 schreef Monidique het volgende:
Waar om... ?
Zoveel oorzaken, zo weinig tijd...
pi_38043130
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:03 schreef Monidique het volgende:
Overmorgen examen.
Ik zal voor je duimen .
pi_38043150
"Het blijft onrustig in de Iraakse hoofdstad Bagdad. Voor de derde keer vandaag ontplofte er een bom, die..." Waarom wordt het zo als nieuws gebracht? Interessant.
pi_38043168
Zou het ooit rustig worden in Irak?
  zondag 21 mei 2006 @ 13:07:54 #57
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_38043189
goed dat die vrouw ons rechtsbewustzijn weer heeft wakker gemaakt
pi_38043227
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:07 schreef MrX1982 het volgende:
Zou het ooit rustig worden in Irak?
Ja.
pi_38043232
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:07 schreef zakjapannertje het volgende:
goed dat die vrouw ons rechtsbewustzijn weer heeft wakker gemaakt
Op wie doelt u nu?
pi_38043294
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:09 schreef Monidique het volgende:
Ja.
Positief.

Je hoort eigenlijk niet meer zoveel over Irak. Zou het geen niuews meer zijn.
  zondag 21 mei 2006 @ 13:12:22 #61
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_38043315
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:09 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Op wie doelt u nu?
die rechtstheoreticus geinterviewd door Witteman op het eind van Buitenhof, over dat zoiets als 'regel zijn regels' ook op een kwaadaardige manier kan uitpakken voor mensen
pi_38043336
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:03 schreef Monidique het volgende:

[..]

Overmorgen examen.
Hoeveel zinnen?
pi_38043387
quote:
Op zondag 21 mei 2006 12:25 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Helaas is het bericht behoorlijk vaag. Aan wie heeft hij bijvoorbeeld zijn excuses aangeboden? Voor de rest heb je wel gelijk.
Ik had dit artikel in de volkskrant erover gelezen:
quote:
vrijdag 19 mei 2006 uur.
Dominee omstreden na preek over joden
Van onze verslaggever Menno van Dongen

AMSTERDAM - Een dominee uit Wassenaar is in opspraak geraakt vanwege een antisemitische preek. Het Centrum Documentatie en Informatie over Israël (CIDI) vindt dat hij op non-actief moet worden gesteld.

De preek is uitgesproken door predikant Kees Mos, in de Messiaskerk – volgens de website een ‘moderne protestantse gemeente’. In zijn voordracht stelt Mos dat ‘de jood in ons een verrader’ en ‘een silent killer’ is. Ook beweert hij ‘dat het heil door de jood voor geld verkwanseld wordt.’

Hij haalt zelfs Adolf Hitler erbij. ‘Hitler wilde de jood in ons midden definitief uitdrijven. Dat klinkt misschien heel vreemd, maar hij staat daarmee op bijbelse bodem. Want de jood in ons leeft aan zijn goddelijke roeping voorbij en hij doet zijn schepper lelijk tekort. We hebben Hitler in de afgelopen decennia als monster afgeschilderd. Maar monsters bestaan niet.’

Het CIDI kreeg de preek, die dateert van maart 2005, van een verontrust gemeentelid.

Vorige maand oordeelde een commissie, die was ingesteld door het lokale kerkbestuur, dat de preek ‘zo niet gehouden had mogen worden’. Maar Mos mag blijven, omdat hij voldoende steun zou hebben binnen de gemeenschap.

‘Dit houdt de gemoederen hier flink bezig’, zegt de andere predikant van de Messiaskerk, Bert Schüssler. Hij is teleurgesteld in de kerkenraad. ‘Die preek was verwerpelijk. Ik schaam me ervoor dat we dit als kerk niet zelf konden oplossen, maar dat de joodse gemeenschap dit aan de orde moest stellen.’

De kerkenraad erkent dat de woorden van Mos ‘tegen het antisemitisme aanschurken’. Maar volgens secretaris Nico Visscher is het moeilijk een afgewogen oordeel te geven. ‘Je moet dit in de context van de hele preek zien. We kunnen niet beoordelen of dit theologisch verdedigbaar is. Dat laten we uitzoeken door theologen.’

Gisteravond heeft de kerkenraad weer vergaderd over de positie van Mos. Het is nog onbekend wat dat overleg heeft opgeleverd.
Roept meer vragen op dan het beantwoordt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_38043411
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:12 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

die rechtstheoreticus geinterviewd door Witteman op het eind van Buitenhof, over dat zoiets als 'regel zijn regels' ook op een kwaadaardige manier kan uitpakken voor mensen
Je kunt iig wel een heerlijke vergelijking maken met 60 jaar geleden natuurlijk. Joden werden ook door ijverige regelneukende ambtenaren afgevoerd onder het mom 'regels zijn regels'. Zo kun je tenminste als ambtenaar je geweten rein houden.
pi_38043416
Is dat een toelatingsexamen voor de universiteit M?
pi_38043445
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:13 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Hoeveel zinnen?
Nog steeds twee. Moet ik wel voor leren, maar het hoeft maar een dag in mijn hoofd te zitten.
pi_38043453
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:15 schreef MrX1982 het volgende:
Is dat een toelatingsexamen voor de universiteit M?
Ja.
pi_38043488
Wat dat betreft vind ik het jammer dat ''bekeken moet worden of het theologisch verantwoord is'' en ''het vooral in de context beschouwd moet worden.'' Frappant natuurlijk, dat ''monsters niet bestaan'' maar ''de jood'' tot een vergaarbak van al het aardse vuil wordt gemaakt. Om van dat ''verwijderen'' - een echt Hitlerwoord - op Bijbelse gronden nog maar te zwijgen! Hier past een ruiterlijke verwerping.
pi_38043518
Ik kan volgend jaar als alles goed gaat ook naar de universiteit.

Hoewel het nu eigenlijk al kan met mijn p maar ik maak mijn hbo lekker af .
pi_38043524
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nog steeds twee. Moet ik wel voor leren, maar het hoeft maar een dag in mijn hoofd te zitten.
Latijns, he?
  zondag 21 mei 2006 @ 13:19:54 #71
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_38043532
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:15 schreef gelly het volgende:

[..]

Je kunt iig wel een heerlijke vergelijking maken met 60 jaar geleden natuurlijk. Joden werden ook door ijverige regelneukende ambtenaren afgevoerd onder het mom 'regels zijn regels'. Zo kun je tenminste als ambtenaar je geweten rein houden.
of het voorbeeld van vandaag de dag over die gepensioneerde veteraan die bevangen door de emoties na een herdenking vergeten was een treinkaartje te kopen, waar de conducteur geen boodschap aan had en hem toch een boete gaf, geen schone staat van dienst
pi_38043540
quote:
Op zondag 21 mei 2006 12:30 schreef gelly het volgende:

[..]

Het grappige is natuurlijk wel dat 'we' van moslims wel verwachten dat ze het openlijk afkeuren als een imam dergelijke uitspraken doet, terwijl we van onszelf vinden 'dat iedereen het wel zal afkeuren' en het dus niet nodig is je openlijke afkeur uit te spreken.
Nah. Enerzijds vind ik 'afkeur uitspreken' verlangen (eisen) van moslims (door niet-moslims, zeg maar even voor het gemak) een rare houding. Anderzijds vind ik de verwachting niet altijd en niet geheel onterecht.
Daarbij vind ik het bevreemdend dat de gemeenteleden van deze dominee / de kerkeraad niet meer afstand nemen cq hun steun niet duidelijk motiveren. In zekere zin verwacht ik van hun dus ook wat.

En nu ga ik buitenspelen. Het is weer mooi weer .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_38043556
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Positief.
Ik ben een optimist en geloof dat de liberale democratie zo aantrekkelijk is dat het wereldwijd zal worden ingevoerd en dat oorlog uiteindelijk, zij het wellicht over decennia, zo vermoeiend wordt en uitgestreden, dat het stopt.
quote:
Nee. Inderdaad. Het is geen nieuws meer. Er zijn tientallen aanvallen per dag, er vallen tientallen of honderden doden. Etnische zuiveringen, burgeroorlog. Elkander bestrijdende milities. Maar zo is het nu in Irak en, ja, dat is niet echt nieuws. Nu hebben, de Nederlandse media in ieder geval, ze sowieso al vrij weinig aandacht , zeker geïnformeerde, gehad voor het hele conflict.
pi_38043577
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:19 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Latijns, he?
Klopt. Latijns.

Tu esta l'amorado.
pi_38043628
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:18 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat dat betreft vind ik het jammer dat ''bekeken moet worden of het theologisch verantwoord is'' en ''het vooral in de context beschouwd moet worden.'' Frappant natuurlijk, dat ''monsters niet bestaan'' maar ''de jood'' tot een vergaarbak van al het aardse vuil wordt gemaakt. Om van dat ''verwijderen'' - een echt Hitlerwoord - op Bijbelse gronden nog maar te zwijgen! Hier past een ruiterlijke verwerping.
Persoonlijk vond ik ''bekeken moet worden of het theologisch verantwoord is'' wel echt een giller. Te triest voor woorden maar daardoor hilarisch. Sowieso werken streng-gereformeerden altijd erg op mijn lachspieren (NOFI). Ik vind ook weinig boeken zó enorm grappig als Maarten 't Hart over streng gelovigen.
pi_38043649
Latijn.
pi_38043677
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:24 schreef gelly het volgende:
Latijn.
Daar doe ik het allemaal voor.
pi_38043681
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:20 schreef Monidique het volgende:
Ik ben een optimist en geloof dat de liberale democratie zo aantrekkelijk is dat het wereldwijd zal worden ingevoerd en dat oorlog uiteindelijk, zij het wellicht over decennia, zo vermoeiend wordt en uitgestreden, dat het stopt.
Dan mogen ze in grote delen van Afrika wel snel beginnen met het invoeren van de liberale democratie anders zal je altijd last houden van oorlogen.
quote:
Nee. Inderdaad. Het is geen nieuws meer. Er zijn tientallen aanvallen per dag, er vallen tientallen of honderden doden. Etnische zuiveringen, burgeroorlog. Elkander bestrijdende milities. Maar zo is het nu in Irak en, ja, dat is niet echt nieuws. Nu hebben, de Nederlandse media in ieder geval, ze sowieso al vrij weinig aandacht , zeker geïnformeerde, gehad voor het hele conflict.
Hier lijkt alles te draaien om het lijsttrekkerschap van de VVD en daarna komt de komkommertijd er weer aan. Voor Irak lijkt weinig plaats meer te zijn als nieuwswaarde.
pi_38043682
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:19 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

of het voorbeeld van vandaag de dag over die gepensioneerde veteraan die bevangen door de emoties na een herdenking vergeten was een treinkaartje te kopen, waar de conducteur geen boodschap aan had en hem toch een boete gaf, geen schone staat van dienst
Ja, absurd. Helaas is dat de tendens in Nederland, emotie moet kennelijk op een tweede plaats komen tegenwoordig.
pi_38043716
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

http://today.reuters.com/(...)px?storyId=L20241550
pi_38043729
Maarten 't Hart vind ik een enorme zeur. Zelden een schraperiger persoonlijkheid gezien.
  zondag 21 mei 2006 @ 13:28:25 #82
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_38043747
quote:
Op zondag 21 mei 2006 10:55 schreef pberends het volgende:

[..]
Goede aflevering.
pi_38043757
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:25 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, absurd. Helaas is dat de tendens in Nederland, emotie moet kennelijk op een tweede plaats komen tegenwoordig.
Is het niet juist de tendens van de afgelopen jaren dat emotionele overdrijving alom terrein wint?
pi_38043810
Misschien ga ik zo ook nog even naar Donner.

Een bastion van kennis in een wereld van oppervlakkigheid, kledingzaken en Rotterdamse aso's.

Ja koopzondag is een ware kwelling.
pi_38043845
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:25 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dan mogen ze in grote delen van Afrika wel snel beginnen met het invoeren van de liberale democratie anders zal je altijd last houden van oorlogen.
Laatst stond ik onder de douche -is het niet vermoeiend mensen te zien die maar geen zin willen beginnen met 'Ik' en daarom allerlei vreemde constructies creëren?- en dat is erg verfrissend, maar daar wilde ik het niet over hebben. Ik dacht namelijk dat Europa misschien wel ideeën en filosofiën geëxporteerd heeft, maar dat de onderliggende kenmerken van allerlei culturen gelijk blijft. Afrika was erg, laten we zeggen, tribaal en dat is het nog steeds, ongeacht de naties en democratiën. De grootste horror vindt men in Afrika, heb ik wel eens het idee, en dat is volgens mij dus een resultaat van een tribale samenleving. Of het hangt in ieder geval samen. Zo is China ook nog steeds een hiërarchisch ingesteld land. Et cetera. Amerika en Australië tellen dan uiteraard niet mee.
  zondag 21 mei 2006 @ 13:32:39 #86
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_38043874
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:25 schreef gelly het volgende:

[..]

Alles voor het systeem! Als het systeem verliest, hebben 'ze' gewonnen! Demonstraties zijn slecht voor de 'economie' en dienen genegeerd te worden!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_38043912
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:28 schreef Johan_de_With het volgende:

[..]

Is het niet juist de tendens van de afgelopen jaren dat emotionele overdrijving alom terrein wint?
Op het gebied van regelhandhaving juist niet, wel wordt er vaker op emotionele wijze politiek bedreven inderdaad, of beter, op basis van incidenten. De laatste jaren dacht men juist op basis van overdreven regelneukerij dit land beter te maken. Ik ben juist van mening dat wetten handig zijn als gereedschap, maar dat het naleven van regels geen doel op zich dient te zijn. Een mooi voorbeeld is natuurlijk het controleren op het ID bewijs. Ingevoerd om terrorisme beter te kunnen bestrijden (wat natuurlijk imho flauwekul is) maar mensen worden te pas en te onpas bekeurd voor het niet dragen ervan.
pi_38044036
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:27 schreef Johan_de_With het volgende:
Maarten 't Hart vind ik een enorme zeur. Zelden een schraperiger persoonlijkheid gezien.
Het zou me niet verbazen als Maartje 't Hart ook zoiets vindt.
pi_38044115
Six, six, six, the number of the beast!
pi_38044143
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:34 schreef gelly het volgende:
. De laatste jaren dacht men juist op basis van overdreven regelneukerij dit land beter te maken. Ik ben juist van mening dat wetten handig zijn als gereedschap, maar dat het naleven van regels geen doel op zich dient te zijn. Een mooi voorbeeld is natuurlijk het controleren op het ID bewijs. Ingevoerd om terrorisme beter te kunnen bestrijden (wat natuurlijk imho flauwekul is) maar mensen worden te pas en te onpas bekeurd voor het niet dragen ervan.
Maar is dit niet eerder een rationeel standpunt, dat je nu inneemt?
pi_38044159
Generaal Maarten, Civilization. Zulks roep ik jou toe, opdat wij allen, de ondefiniëerbaren, gelukzalig en vrij van geest zowel als lichamelijke strijd mogen mee te ervaren in deze geweldige ervaring.

Over een half uur, ofzo?
pi_38044162
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:30 schreef MrX1982 het volgende:
Misschien ga ik zo ook nog even naar Donner.

Een bastion van kennis in een wereld van oppervlakkigheid, kledingzaken en Rotterdamse aso's.

Ja koopzondag is een ware kwelling.
Wat heb je dan allemaal nog meer nodig, dat je er niet aan ontkomt?
pi_38044209
Nu moet tvlxd maar moderator worden.
pi_38044327
Vind je? Waarom?
pi_38044364
Iemand moet zich opofferen
  zondag 21 mei 2006 @ 13:53:27 #96
93744 Finder_elf_towns
pi_38044376
Stelling:
quote:
De islam heeft altijd europa willen binnen vallen en bezetten.
Yildiz' antwoord:
quote:
Leugens.
Nou, nou, dat Yildiz geen kaas van geschiedenis gegeten heeft was mij al bekend door zijn eerdere uitlatingen. Maar dit grenst toch echt aan totale onwetendheid. Zelfs Monidique heeft meer realiteitszin.
pi_38044414
Het is al waar om het feit dat de Islam als idee niets kan doen.
pi_38044514
Het christendom cq christelijke landen, legers zijn toch de kampioen agressor geweest in het overheersen van islamitische samenlevingen.
  zondag 21 mei 2006 @ 13:58:49 #99
93744 Finder_elf_towns
pi_38044516
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:54 schreef Monidique het volgende:
Het is al waar om het feit dat de Islam als idee niets kan doen.
De islam heeft als idee er alles mee te maken. Alleen al om het idee dat zoveel mogelijk mensen moslim moeten worden.
pi_38044527
quote:
Op zondag 21 mei 2006 13:51 schreef Monidique het volgende:
Vind je? Waarom?
Omdat 'ie zich altijd verre heeft gehouden van het incestueuze kringetje, natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')