Dat meen je toch niet?quote:Onzin, Kate Ryan was écht niet beter. Wel een beetje objectief blijven he .
De meerderheid stemt echt niet op buren omdat het buren zijn, maar gewoon omdat de culturen en dus ook de muziekvoorkeuren veel meer overeenkomen.
Die Benny Hill-act: "We are the winners of Eurovision!"quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:16 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik kan Lithouwen niet meer herinnerenDat liedje van ze
![]()
Er zitten in Frankrijk al 500.000 mensen van Armeense afkomst, zou dat niks te maken hebben met het feit dat Armenië de finale gehaald heeft?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:48 schreef Heero87 het volgende:
En onderschat ook Turkije niet. Ik heb absoluut niets tegen de Turken die bij ons komen wonen, maar je kan moeilijk ontkennen dat Turkije jaarlijks heel wat puntjes extra krijgt doordat ze zo over Europa verspreidt zitten.
Voor mij persoonlijk viel België bijna al af toen ik hoorde dat ze een Franse titel voor hun liedje hadden. Toen het liedje zelf dan ook nog eens in het engels bleek te zijn was er helemaal geen sympathie meer over.quote:
Ik zal morgen goed opletten.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:16 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Die Benny Hill-act: "We are the winners of Eurovision!"
quote:Maandenlang was er in Vlaanderen discussie over een punt in de act van Kate Ryan: de kniezwengel. De beweging zou eerst niet worden uitgevoerd, toen weer wel, in Athene alleen op het einde, maar de regie bleek de kniezwengel niet voldoende in beeld te brengen. Ook gisteravond was dat weer het geval. Dacht men. Na afloop zei Kate Ryan echter de kniezwengel te zijn vergeten. "De dansers en de achtergrondzangeressen hebben de kniezwengel gedaan, maar ik was hem vergeten. Ik hoopte dat recht te zetten tijdens de finale." (bron: VRTNieuws)
Klopt, maar hij had sowieso niet in beeld geweest, want de regie vond het nodig om dan de fantastische voeten van één of andere regisseur te filmen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:21 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh, en over de 'complottheoriën' m.b.t. Kate Ryan:
[..]
quote:
Ach...quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:47 schreef Heero87 het volgende:
"Misschien doe ik nog eens mee, maar dan met een masker op", zei Kate Ryan na Eurosong, verwijzend naar Finland.
En ondertussen heeft Radio Donna een poll gehouden over de toekomst van het Songfestival. Het resultaat was verpletterend: 92% van de luisteraars vindt dat België niet meer moet meedoen.
precies, er zijn landen die gewoon heel veel voordeel halen uit het feit dat hun bevolking over heel Europa verspreid wordt... denk maar aan Turkije, Rusland en ik weet niet hoe de Armenen verder verdeeld zijn over Europa maar dat zou ook goed kunnen dat zij er voordeel bij hebbenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er zitten in Frankrijk al 500.000 mensen van Armeense afkomst, zou dat niks te maken hebben met het feit dat Armenië de finale gehaald heeft?
ik gok eurovision.tv?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:14 schreef superhero87 het volgende:
Weet iemand waar je beelden kunt zien van de optredens van gisteren?
www.uitzendinggemist.nlquote:Op vrijdag 19 mei 2006 18:14 schreef superhero87 het volgende:
Weet iemand waar je beelden kunt zien van de optredens van gisteren?
Ik zou het fantastisch vinden moest Litouwen winnen. Niet omdat ze het beste lied hebben, maar wel omdat heel het festival dan flink te kijk staat en de organisatoren verplicht zijn om íets te doen aan het hele systeem.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 20:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als er dan toch excentriekelingen moeten winnen, dan toch liever de groep met de acceptabele song (Lordi) i.p.v. dat zooitje Litouwers.
Het systeem mag van mij sowieso aangepast worden want ik vind het heel irritant dat landen als Rusland en Turkije zo'n groot voordeel hebben met de meest verspreide bevolking in Europa... die hoeven nauwelijks een acceptabel lied te sturen om door de voorronde te komen...quote:Op vrijdag 19 mei 2006 20:15 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ik zou het fantastisch vinden moest Litouwen winnen. Niet omdat ze het beste lied hebben, maar wel omdat heel het festival dan flink te kijk staat en de organisatoren verplicht zijn om íets te doen aan het hele systeem.
Maar goed, ze gaan volgens mij niet winnen, en moesten ze dicht eindigen zal de organisatie er net daarom wel een stokje voorsteken.
Ik ben nog steeds voor Duitsland, maar als die het niet redden dan Lordi maarquote:Op vrijdag 19 mei 2006 20:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als er dan toch excentriekelingen moeten winnen, dan toch liever de groep met de acceptabele song (Lordi) i.p.v. dat zooitje Litouwers.
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 20:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds voor Duitsland, maar als die het niet redden dan Lordi maar
Hou toch op met dat 'Oost Europese' gedoe. Behalve Armenie en Turkije hadden de 10 die door gingen het gewoon verdiend.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 20:55 schreef Jakie het volgende:
Ik hoop dat Lordi wint maar het zal vast wel weer een oost-europees onderonsje worden.
daar ben ik het mee eens... ik kan met deze uitslag beter leven dan vorig jaar... en ik hoop voor ons dat zoveel mogelijk Balkanlanden en Turkije en Rusland zich plaatsen voor de finale... dat scheelt een enorme slok op een borrel in de halve finale van volgend jaarquote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:02 schreef superhero87 het volgende:
[..]
Hou toch op met dat 'Oost Europese' gedoe. Behalve Armenie en Turkije hadden de 10 die door gingen het gewoon verdiend.![]()
dat nummer van IJsland was zo slecht nog niet... ze heeft alleen met haar gedrag/act haar eigen kansen om zeep geholpenquote:
Je gaat toch niet ontkennen dat de Oost-Europeanen graag op elkaar stemmen?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:02 schreef superhero87 het volgende:
[..]
Hou toch op met dat 'Oost Europese' gedoe. Behalve Armenie en Turkije hadden de 10 die door gingen het gewoon verdiend.![]()
Je gaat toch ook niet ontkennen dat West Europesen graag op elkaar stemmen? Of Scandinavische landen op elkaar stemmen?quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:33 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Je gaat toch niet ontkennen dat de Oost-Europeanen graag op elkaar stemmen?
De West-Europese landen minder, veel minder. Er zijn trouwens ook gewoon véél minder West-Europese dan Oost-Europese landen. België kan bijvoorbeeld enkel terugvallen op Nederland en Frankrijk, en in mindere mate Duitsland, UK. Een land als Litouwen kan op de hele ex-Sovjet-Unie rekenen: van Letland over Rusland tot Oekraïne of zelfs Armenië.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:35 schreef superhero87 het volgende:
[..]
Je gaat toch ook niet ontkennen dat West Europesen graag op elkaar stemmen? Of Scandinavische landen op elkaar stemmen?
Als je een goed nummer hebt, maakt het niet uit waar je vandaan komt, dan win je wel.
Net zoals Griekenland vorig jaar
Ik ben het ook met je eens over Turkije en Armenie, das waar. Dat komt inderdaad door de vriendjespolitiek. Maar dit betekent niet dat alle Oost-Europese nummers ruk zijn en dat alle Nederlandse nummers altijd geweldig zijn...quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:41 schreef Heero87 het volgende:
[..]
De West-Europese landen minder, veel minder. Er zijn trouwens ook gewoon véél minder West-Europese dan Oost-Europese landen. België kan bijvoorbeeld enkel terugvallen op Nederland en Frankrijk, en in mindere mate Duitsland, UK. Een land als Litouwen kan op de hele ex-Sovjet-Unie rekenen: van Letland over Rusland tot Oekraïne of zelfs Armenië.
De Scandinavische landen reken ik trouwens ook tot het Oostblok-groepje (al horen ze er geografisch gezien natuurlijk niet bij). Net als Griekenland.
Hoe verklaar je anders dat landen als Turkije, Armenië, Litouwen door de kwalificaties zijn geraakt? België of Nederland was met zo'n lied er nóóit doorgekomen hoor.
Nee, hoegenaamd niet. Dat bijvoorbeeld Bosnië-Herzegovina gisteren doorgekomen is, is overterecht. En dat Nederland er uit ligt, is al even terecht. Maar dat Turkije, Armenië, Litouwen de voorkeur krijgen op België en Cyprus heeft toch enkel en alleen te maken met vriendjespolitiek.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:45 schreef superhero87 het volgende:
[..]
Ik ben het ook met je eens over Turkije en Armenie, das waar. Dat komt inderdaad door de vriendjespolitiek. Maar dit betekent niet dat alle Oost-Europese nummers ruk zijn en dat alle Nederlandse nummers altijd geweldig zijn...
Belgie en Slovenie hadden voor mij doorgemogen ten koste van Turkije en Armenie... Cyprus met de zingende tieten was leuk kijkspel maar het nummer was crapquote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:47 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Nee, hoegenaamd niet. Dat bijvoorbeeld Bosnië-Herzegovina gisteren doorgekomen is, is overterecht. En dat Nederland er uit ligt, is al even terecht. Maar dat Turkije, Armenië, Litouwen de voorkeur krijgen op België en Cyprus heeft toch enkel en alleen te maken met vriendjespolitiek.
Ach, de meeste van de Oost-Europese landen brengen tegenwoordig gewoon popsongs zoals we die in West-Europa kennen. Daar ligt het dus echt niet aan...quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:51 schreef superhero87 het volgende:
Maargoed...
Ooit aan gedacht dat oost-europse landen ook andere culturen hebben, met andere muzieksmaken
Mwah, daaruit concludeerde ik eigenlijk voornamelijk dat het publiek met open ogen in de grap is getrapt.quote:
De performance was erg sterk maar sec genomen is het gewoon een but-nummerquote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:24 schreef superhero87 het volgende:
opvallend dat Oekraine voorstaat in de Poll![]()
Ik vind het opzich wel een ok nummer hoor![]()
Ja, dan is het toch ook sowieso logisch dat er meer Oost-Europese landen door gaan? Daar hoeven ze nog niet voor op elkaar te gaan stemmen; het zou sowieso (statistisch) logisch zijn.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:41 schreef Heero87 het volgende:
Er zijn trouwens ook gewoon véél minder West-Europese dan Oost-Europese landen.
Het lijkt altijd alsof Oost-Europa wint. Daar zijn gewoon veel meer landen. Voorlopig mogen Frankrijk, Duitsland en de UK meedoen zonder halve finale. Dat is pas oneerlijk.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:46 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja, dan is het toch ook sowieso logisch dat er meer Oost-Europese landen door gaan? Daar hoeven ze nog niet voor op elkaar te gaan stemmen; het zou sowieso (statistisch) logisch zijn.
Ja, uiteraard. Maar bekijk het lijstje van de tien gekwalificeerden eens: op Ierland na komen alle landen uit dat Noord- en Oost-Europese groepje.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:46 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ja, dan is het toch ook sowieso logisch dat er meer Oost-Europese landen door gaan? Daar hoeven ze nog niet voor op elkaar te gaan stemmen; het zou sowieso (statistisch) logisch zijn.
Het "Noord- en Oost-Europese" groepje is wel een erg groot groepje. Van de 24 halve finalisten waren er 6 niet uit het "Noord- en Oost-Europese" groepje. En deze liedjes waren allen zeer matig (m.u.v. Ierland dan blijkbaar).quote:Op vrijdag 19 mei 2006 22:58 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ja, uiteraard. Maar bekijk het lijstje van de tien gekwalificeerden eens: op Ierland na komen alle landen uit dat Noord- en Oost-Europese groepje.
En het verklaart nog steeds niet waarom landen met erbarmelijke liedjes doorgaan ten koste van goeie liedjes.
Turkije en Armenië waren zelfs niet matig, die waren rotslecht. En Litouwen had in principe niet eens een volwaardig lied. Toch geraakten ze er door.quote:Het "Noord- en Oost-Europese" groepje is wel een erg groot groepje. Van de 24 halve finalisten waren er 6 niet uit het "Noord- en Oost-Europese" groepje. En deze liedjes waren allen zeer matig (m.u.v. Ierland dan blijkbaar).
Die redenering klopt toch niet helemaal, want elk land krijgt evenveel stemrecht. Dus als er in Frankrijk drie stemmers zijn en in Litouwen een miljoen, weegt dat even zwaar door in de puntentelling.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:16 schreef superhero87 het volgende:
Volgens mij vinden 'Oost Europese' landen t Songfestival ook veel belangrijker dan wij.
Het is voor hun hét event van het jaar...
Daardoor doen zij er meer moeite voor om leuke nummers te vinden en wij dus niet![]()
Ik vond Armenië erg goed... maar goed dat is gewoon een verschil in smaakquote:Op vrijdag 19 mei 2006 23:16 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Turkije en Armenië waren zelfs niet matig, die waren rotslecht. En Litouwen had in principe niet eens een volwaardig lied. Toch geraakten ze er door.
Ik hoop echt dat Macefonië gaat winnen.... Maar vriendjespolitiek kan je niet voorspellen. Dat is wel jammer eigenlijkquote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:18 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik vond Macedonie een leuk liedje hebben althans gisteren...kan morgen heel anders zijn, als je van andere landen hoort.![]()
Hier ben ik het mee eens... het gaat me niet zozeer om de top 3 want die krijgen altijd punten van heel Europa maar daaronder bepaalt de geografische ligging wel heel erg de uitslag... met name voor finaleplaatsen en dergelijke vormt dat burenstemmen een te grote invloed.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 11:26 schreef Heero87 het volgende:
En de VRT gaat de stemprocedure aanklagen bij de EBU. Ze gaan de organisatoren vragen een systeem te zoeken dat de kruisbestuiving tussen de oostblokkers min of meer neutraliseert.![]()
De VRT kan beter zorgen dat ze kandidaten sturen die een kans hebben in plaats van achteraf gaan zeuren over de regels. Het liedje was niks, de zangeres was ook niet om over naar huis te schrijven en de Belgen kunnen maar beter blij zijn dat ze niet twee keer met samengeknepen billen van plaatsvervangende schaamte voor de TV hoeven te zitten.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 11:26 schreef Heero87 het volgende:
En de VRT gaat de stemprocedure aanklagen bij de EBU. Ze gaan de organisatoren vragen een systeem te zoeken dat de kruisbestuiving tussen de oostblokkers min of meer neutraliseert.![]()
En een erg intelligente act, want daardoor en enkel daardoor is ze uitgeschakeld. Met dat soort ironie moet je niet komen aanzetten bij het songfestival, dat doet je het beter zoals de Litouwers -> "HEY, wij zijn ironisch! Wij zijn toch zo grappig! Vindt ons leuk! Want dan vat jij onze ironie en dan ben jij heel slim en zo!!!"quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:27 schreef HiZ het volgende:
Nog iemand die niet helemaal vat dat die arrogantie een complete act was ?
Hmm... dat is jouw mening. Ik ben ervan overtuigd dat het liedje echt wel een kanshebber was in normale omstandigheden. Dat bewijzen de charts ook duidelijk, want niet alleen in België, maar ook in heel wat andere landen (waaronder Griekenland) staat ze nu al in de top-vijf.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:05 schreef HiZ het volgende:
[..]
De VRT kan beter zorgen dat ze kandidaten sturen die een kans hebben in plaats van achteraf gaan zeuren over de regels. Het liedje was niks, de zangeres was ook niet om over naar huis te schrijven en de Belgen kunnen maar beter blij zijn dat ze niet twee keer met samengeknepen billen van plaatsvervangende schaamte voor de TV hoeven te zitten.
Overigens gaat hetzelfde op voor Nederland, maar dan 3 x zo erg.
Het is dan ook zeker wel een chart-nummer, zo op de radio klinkt het - hoewel weinig origineel - best leuk. Dat is echter héél wat anders dan een goed songfestivalnummer.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:43 schreef Heero87 het volgende:
Dat bewijzen de charts ook duidelijk, want niet alleen in België, maar ook in heel wat andere landen (waaronder Griekenland) staat ze nu al in de top-vijf.
Misschien. Maar dat betekent dus impliciet dat het songfestival niet meer het songfestival is, het is eigenlijk gewoon een verkoop-veel-show-en-heb-veel-buurlanden-festival. En dáár probeert de VRT nu iets aan te doen door het aan te klagen bij de EBU.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:46 schreef BVO het volgende:
[..]
Het is dan ook zeker wel een chart-nummer, zo op de radio klinkt het - hoewel weinig origineel - best leuk. Dat is echter héél wat anders dan een goed songfestivalnummer.
Precies wat ik dus vóór de halve finale al zei.
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Het heeft er altijd om gedraaid hoe zo'n nummer live gezongen wordt, hoe het nummer gebracht wordt. Op de radio met flink wat producing klinkt het leuk, in zo'n show blijft het niet overeind. Gewoon omdat het niet origineel genoeg is en niet goed genoeg gebracht wordt.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:48 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Misschien. Maar dat betekent dus impliciet dat het songfestival niet meer het songfestival is, het is eigenlijk gewoon een verkoop-veel-show-en-heb-veel-buurlanden-festival. En dáár probeert de VRT nu iets aan te doen door het aan te klagen bij de EBU.
Reageert de EBU niet, dan lijkt het me -zoals SaintOfKillers zegt- inderdaad het beste om absolute nonsens naar ginder te sturen. Eddy Wally geflankeerd door zeven jonglerende dwergen bijvoorbeeld.
Dat het optreden en het visuele iets of wat meespelen, is logisch. Maar tegenwoordig kent het geen grenzen. Neem Litouwen, dat zo'n lied doorgeraakt is -hoe grappig het ook overkomt- eigenlijk gewoon schandalig. En eigenlijk kan je hetzelfde zeggen van Finland. Ik vond het héél leuk wat Lordi deed, maar zingen deden ze niet bepaald. Neem de maskers weg en ze zijn nooit door.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:54 schreef BVO het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Het heeft er altijd om gedraaid hoe zo'n nummer live gezongen wordt, hoe het nummer gebracht wordt. Op de radio met flink wat producing klinkt het leuk, in zo'n show blijft het niet overeind. Gewoon omdat het niet origineel genoeg is en niet goed genoeg gebracht wordt.
Dat er veel troep meegaat door vriendjespolitiek en gekkigheid ben ik het mee eens, maar dáár is ze denk ik geen slachtoffer van geworden. Als je het optreden van Kate Ryan bijv. vergelijkt met dat van Zweden, valt ze gewoon in het niet. Het nummer is leuk, de performance is in zijn soort gewoon niet bijzonder.
Dat is zeker zo. De échte top zal er altijd wel bijzitten, die kunnen dat min of meer overtreffen. Al kan het bij de eindafrekening soms wel belangrijk zijn wanneer bijvoorbeeld Turkije met twee punten meer wint dan Nederland. In dat geval kan je toch stellen dat in normale omstandigheden NL gewoon had gewonnen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:05 schreef BVO het volgende:
Mwah, dat is een kwestie van smaak. Ik zeg ook niet dat altijd de 10 beste nummers door gaan naar zo'n finale, maar wel van elk genre 'de beste in hun soort'. Zo zal Zweden - toch wel vergelijkbaar met België - er wél gewoon bij zijn. Natuurlijk is de uitslag geen perfecte afspiegeling van de echte kwaliteitsverhoudingen en zullen er door vriendjespolitiek en vreemde acts mindere nummers bovenin staan, maar toch ben ik er zeker van dat de echte toppers tóch wel hoog zullen eindigen, dat is de laatste jaren ondanks de troep die er ook bij zat toch altijd wel gebeurd.
Precies. En het meest sneu vind ik de mensen die dan "uit protest" op het Kopspijker-cabaret uit Litouwen gaan stemmen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:42 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En een erg intelligente act, want daardoor en enkel daardoor is ze uitgeschakeld. Met dat soort ironie moet je niet komen aanzetten bij het songfestival, dat doet je het beter zoals de Litouwers -> "HEY, wij zijn ironisch! Wij zijn toch zo grappig! Vindt ons leuk! Want dan vat jij onze ironie en dan ben jij heel slim en zo!!!"
Hoe denk jij te voorkomen dat er landen hoog eindigen door vriendjespolitiek?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:04 schreef Heero87 het volgende:
Ik heb trouwens sowieso veel minder problemen met het showaspect dan met de vriendjespolitiek. Show kan je zelf maken, vriendjes niet.
Dat is inderdaad een zeer zware en moeilijke opdracht.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Hoe denk jij te voorkomen dat er landen hoog eindigen door vriendjespolitiek?
Ook een 'vakjury' doet aan vriendjespolitiek namelijk.
Amen, je ziet de afgelopen jaren dat van verschillende songs in hetzelfde genre er altijd een bovenaan eindigt en een onderaan...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:05 schreef BVO het volgende:
Mwah, dat is een kwestie van smaak. Ik zeg ook niet dat altijd de 10 beste nummers door gaan naar zo'n finale, maar wel van elk genre 'de beste in hun soort'. Zo zal Zweden - toch wel vergelijkbaar met België - er wél gewoon bij zijn. Natuurlijk is de uitslag geen perfecte afspiegeling van de echte kwaliteitsverhoudingen en zullen er door vriendjespolitiek en vreemde acts mindere nummers bovenin staan, maar toch ben ik er zeker van dat de echte toppers tóch wel hoog zullen eindigen, dat is de laatste jaren ondanks de troep die er ook bij zat toch altijd wel gebeurd.
Ik moest even hardop lachenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:30 schreef Heero87 het volgende:
En het voorstel om een neutrale jury (uit bv. Amerika) te laten beslissen
De jury kwam op precies dezelfde uitslag uit, behalve Turkije. Want Turkije had een slecht nummer, maar in de West-Europese staten wonen nou eenmaal veel Turken.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 12:43 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Hmm... dat is jouw mening. Ik ben ervan overtuigd dat het liedje echt wel een kanshebber was in normale omstandigheden. Dat bewijzen de charts ook duidelijk, want niet alleen in België, maar ook in heel wat andere landen (waaronder Griekenland) staat ze nu al in de top-vijf.
Ik ga echt niet zeggen dat ze niet had moeten winnen, maar gezien de andere finalisten had een plek in de finale zeker verdiend geweest.
Frankrijk, Duitsland, UK en Spanje doen enkel mee omdat ze altijd rechtstreeks geplaatst zijn omdat ze zo groot zijn en veel geld steken in het festival. Moesten ze die rechtstreekse plek niet hebben gehad, dan hadden ze véél minder meegedaan de afgelopen jaren, want die vier doen het tegenwoordig vaak ontzettend slecht op Eurosong.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:13 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
De jury kwam op precies dezelfde uitslag uit, behalve Turkije. Want Turkije had een slecht nummer, maar in de West-Europese staten wonen nou eenmaal veel Turken.
Ik ben het trouwens niet echt eens met dat oost/west-verhaal. Alle Zuid-Europese staten doen mee (behalve Italië, maar die doet sowieso niet mee), en alle grote West-Europese staten doen mee. De enige die niet meedoet zo langzamerhand zijn Nederland en België. En die hadden ook gewoon slechte nummers.
Ja, dat is toch veel oneerlijker. Iedereen zit Oost-Europa te bashen, terwijl deze 4 landen zich niet eens hoeven te kwalificeren. We zouden deze landen moeten bashenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:17 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Frankrijk, Duitsland, UK en Spanje doen enkel mee omdat ze altijd rechtstreeks geplaatst zijn omdat ze zo groot zijn en veel geld steken in het festival. Moesten ze die rechtstreekse plek niet hebben gehad, dan hadden ze véél minder meegedaan de afgelopen jaren, want die vier doen het tegenwoordig vaak ontzettend slecht op Eurosong.![]()
Vooropgesteld: het is niet eerlijk dat de landen met de grootste portemonnee zich niet hoeven te kwalificeren.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:20 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja, dat is toch veel oneerlijker. Iedereen zit Oost-Europa te bashen, terwijl deze 4 landen zich niet eens hoeven te kwalificeren. We zouden deze landen moeten bashen
Vorig jaar zijn ze keurig laatste gewordenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 14:20 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Ja, dat is toch veel oneerlijker. Iedereen zit Oost-Europa te bashen, terwijl deze 4 landen zich niet eens hoeven te kwalificeren. We zouden deze landen moeten bashen
Tornero!!!quote:Op zaterdag 20 mei 2006 13:55 schreef Heero87 het volgende:
Ik tip vanavond trouwens op Roemenië, al heeft het wel het nadeel dat het rechtstreeks in de finale stond en dus niet in de halve finale gestaan heeft
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:51 schreef Cheesecake het volgende:
Hadden we Jannes met 'Met Jou Naar Griekenland' maar gestuurd...Waren er iig nog stemmen uit Duitsland binnengekomen.
En daarna bij Paul de Leeuw over het Songfestivalquote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:03 schreef Bruce117 het volgende:
Donderdag niets van gezien, maar vanavond toch maar weer eens gaan kijken.
Kan toch wel leuk zijn.
Zijn wel kanshebbers naar mijn mening.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:19 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik heb gisteren dat liedje van Litouwen gehoord op de radio !
Wel geinig ja![]()
Vanochtend hoorde ik op de radio dat Finland grote kans heeft.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:20 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Zijn wel kanshebbers naar mijn mening.
Jij luistert wat af hè, op de radio.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:22 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Vanochtend hoorde ik op de radio dat Finland grote kans heeft.
Ik hoop van niet![]()
Hij bedoelt dat je veel naar de radio luistertquote:Op zaterdag 20 mei 2006 17:33 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Radio2 is de hele week met Songfestival bezig, die zijn daar !!
Hoezo luister ik wat af![]()
Een gothic act zou inderdaad wel wat zijn. Beter dan de bekende braafheid. Let's rock!quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:45 schreef TheVulture het volgende:
Misschien in de aanloop naar de finale van vanavond alvast een beetje brainstormen over de deelnemers van NL voor volgend jaar... ik pleit voor een interne selectie... mijn voorkeuren zijn Within Temptation, The Sheer, Relax of Intwine. Vooral WI zou wel eens de brug voor ons kunnen zijn naar Oost-Europa met hun gothic-rock
Hadden we de Vengaboys nog maar, die hadden zeker hoge ogen gegooidquote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:45 schreef TheVulture het volgende:
Misschien in de aanloop naar de finale van vanavond alvast een beetje brainstormen over de deelnemers van NL voor volgend jaar... ik pleit voor een interne selectie... mijn voorkeuren zijn Within Temptation, The Sheer, Relax of Intwine. Vooral WI zou wel eens de brug voor ons kunnen zijn naar Oost-Europa met hun gothic-rock
Luv!quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:02 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Hadden we de Vengaboys nog maar, die hadden zeker hoge ogen gegooid
Elize... maar het is toch een live programma?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:04 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Luv, De Toppers, Chipz, Elize....daar moet je het zoeken
Is me nooit opgevallenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:05 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Elize... maar het is toch een live programma?![]()
Denkfout, denk ik. Het gaat om de act, niet het liedjequote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:06 schreef Gert het volgende:
Eerst maar eens een professional (!) een mooi liedje laten schrijven, volgend jaar.
Daar win je het niet meequote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:06 schreef Gert het volgende:
Eerst maar eens een professional (!) een mooi liedje laten schrijven, volgend jaar.
Daarom moet het roer juist omquote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:08 schreef amaranta het volgende:
nederland blijft toch maar aanfluitingen stuen
nee precies. ik vind het een geniaal arrogant nummer.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 21:14 schreef TheVulture het volgende:
[..]
dat nummer van IJsland was zo slecht nog niet... ze heeft alleen met haar gedrag/act haar eigen kansen om zeep geholpen
noujaa... weet niet. die man met die opera dinges is ook door.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:07 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Denkfout, denk ik. Het gaat om de act, niet het liedje
Nee, een bewust keuze.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:07 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Denkfout, denk ik. Het gaat om de act, niet het liedje
"We are the losers of Eurovision"quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:20 schreef Bruce117 het volgende:
Kunnen we volgend jaar de grootste losers van Idols niet gewoon sturen, dan heeft europa in ieder geval nog een leuke avond
Jerney K?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:20 schreef Bruce117 het volgende:
Kunnen we volgend jaar de grootste losers van Idols niet gewoon sturen, dan heeft europa in ieder geval nog een leuke avond
Rusland is niet zo goed hoor.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:15 schreef Torio het volgende:
Ik denk:
1. Griekenland
2. Roemenie
3. Zweden
4. Rusland
5. Bosnia Herzegovina
Ik hoop:
1. Israel
2. Roemenie
3. Macedonie
4. Oekraine
5. Rusland
maar ik zit er vrijwel altijd ontzettend naast
Dat snap ik ook niet, die gozer wordt zo opgehemeld maar ik vind het nou geen echte kneiter van een lied, zelfde geldt voor Oekraine... dat is ook maar een middelmatig nummer... zou jammer zijn als een van die twee zou winnen.quote:
Waarom gun je het Zweden dan?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:23 schreef CJ het volgende:
Eigenlijk maakt het me niet zo veel uit wie wint. Ik gun het Duitsland en Zweden ook heel erg.
21.00 uurquote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:46 schreef Janetje het volgende:
Hoe laat begint het ongeveer vanavond?
negen uurquote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:46 schreef Janetje het volgende:
Hoe laat begint het ongeveer vanavond?
quote:
quote:
Ik heb niets tegen Carola. Ik vind het nummer gewoon zo typisch 'songfestival'. Bombastisch, dansbaar, blijft gemakkelijk in het gehoor hangen, en tja.. Carola zingt het ook gewoon vol overtuiging zoals het hoort. Het hele totaalpakketje klopt gewoon.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:40 schreef Gert het volgende:
[..]
Waarom gun je het Zweden dan?
Ik vind het maar een aanstellerig kutwijf, die Carola.
In NL iig via NED2, maar ook via internet op http://switch.streamgate.nl/cgi-bin/streamswitch?streamid=54&a=.asx te bekijken. Ook op www.eurovision.tv kan je het volgens mij online volgen.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:48 schreef Janetje het volgende:
[..]
[..]
Merci.. nou nog uitvinden op welke zender..
Nee, ik zit niet in Nl.
BBC 1 NI?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:48 schreef Janetje het volgende:
[..]
[..]Merci.. nou nog uitvinden op welke zender..
Nee, ik zit niet in Nl.
Bronquote:20:00 Eurovision Song Contest 2006 (Music)
Hmm.. ik weet dat het hier ergens op een zender te vinden is..quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:51 schreef Sirolf het volgende:
[..]
In NL iig via NED2, maar ook via internet op http://switch.streamgate.nl/cgi-bin/streamswitch?streamid=54&a=.asx te bekijken. Ook op www.eurovision.tv kan je het volgens mij online volgen.
Ik zit niet in Noord Ierland, hehe.. in zuid.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:51 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
BBC 1 NI?
20:00
[..]
Bron
Gokje maar.
EINDELIJK iemand die de IJslandse inzending ook op waarde weet te schatten!quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:44 schreef senia het volgende:
[..]
nee precies. ik vind het een geniaal arrogant nummer.![]()
Ik vond hem ook leuk hoorquote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:53 schreef gday het volgende:
[..]
EINDELIJK iemand die de IJslandse inzending ook op waarde weet te schatten!![]()
Eens.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:51 schreef CJ het volgende:
Duitsland vind ik gewoon een enorm lekker nummer. Leuke act, leuke zangeres, weer eens wat anders met hun country-achtig nummer, maar toch ook weer heel erg songfestival.
* Tha_Erik staakt google zoektocht.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:00 schreef Janetje het volgende:
Gevonden.
Die doet toch alleen de punten geven?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:01 schreef CJ het volgende:
Hoe kan Paul de Leeuw nu commentaar geven? Die is nu toch op 3?
Die springt vanuit zijn studio in op het commentaar van Cornald geloof ikquote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:01 schreef CJ het volgende:
En daar gaan we weer.
de naam is maas, cornald maasquote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:01 schreef CJ het volgende:
En daar gaan we weer.
PdL is deze keer wèl livequote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:01 schreef parselmouth het volgende:
Da's toch niet live, gekkie!
Ja, maar d'r stond aan het begin:quote:
Waarom nou precies vandaag!quote:
Aha, dat heb ik niet gezien. sorryquote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:03 schreef CJ het volgende:
[..]
Ja, maar d'r stond aan het begin:
Commentaar: Cornald Maas & Paul de Leeuw
Maar als Paul alleen de punten doet dan verklaart het de boel. Jammer dat-ie ook niet de rest doet, want Cornald begint me een beetje de keel uit te hangen.
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:03 schreef CJ het volgende:
[..]
Ja, maar d'r stond aan het begin:
Commentaar: Cornald Maas & Paul de Leeuw
Maar als Paul alleen de punten doet dan verklaart het de boel. Jammer dat-ie ook niet de rest doet, want Cornald begint me een beetje de keel uit te hangen.
vandaag zit hij om het ESF heen, na de ESF een afterpartyquote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:04 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Waarom nou precies vandaag!
Hij heeft toch wel eens eerder commentaar gegeven? Dat hij helemaal pissig werd van een walgelijke (goh) act en toen is weggelopen ofzo?
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:05 schreef Coastertommm het volgende:
Zij zingt mooi.. en (goed zuiver) hoog! Zullen dr weer zoveel
,
en
smileys komen?
Het zuivere is even langs me heen gegaan.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:05 schreef Coastertommm het volgende:
Zij zingt mooi.. en (goed zuiver) hoog! Zullen dr weer zoveel
,
en
smileys komen?
jawel hoor, die hebben er zo lang op gewacht, die doen er alles aan om het nogmaals te mogen doenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:06 schreef Heero87 het volgende:
Als Griekenland terug wint - wat niet onmogelijk is - zouden ze dan terug willen organiseren?
idd, uit die topquote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:05 schreef parselmouth het volgende:
Ah, teh drama!
Wat heeft ZIJ nou weer aan?
volgens mij wel... ik hoorde tekst en d'r mond was dichtquote:
Cool. dadelijk weer een Ferrari op het podiumquote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:03 schreef Brahimov het volgende:
OWS opening/ sluiting associatie
En een comeback voor italië met Lucianoquote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:09 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Cool. dadelijk weer een Ferrari op het podium
*trekt nu opeens het live zingen van vorig jaar in twijfelquote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:09 schreef TheVulture het volgende:
Snap niet goed waarom ze playbackt eigenlijk, vorig jaar ging het live toch ook goed
I just think it's amazingquote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:09 schreef TheVulture het volgende:
Terry Wogan zit de "amazings" van de presentatrice te turven
De teller staat al op 8
Niet doenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:10 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
*trekt nu opeens het live zingen van vorig jaar in twijfel
over hoe gelikt kun je een inzending in elkaar zetten en toch floppenquote:
vast wel.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:11 schreef dolle_hond het volgende:
wordt dit leuk?
♪ if we all give a little ♪quote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
over hoe gelikt kun je een inzending in elkaar zetten en toch floppen
en die tekst
Niet moeilijk. Een van die zangers zit ook in Alcazar van "Crying in the Discotheque".quote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:12 schreef -Wolf- het volgende:
oh wat is dit gay
Als originaliteit een criteria zou zijn, zou de Eurovisie Songfestival dit jaar heel weinig deelnemers kennen. Ik vind dit veel beter dan wat ik afgelopen donderdag allemaal heb gehoord.quote:
Die dudes zijn eng bedoel je...quote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:12 schreef snellejelle het volgende:
[..]
♪ if we all give a little ♪
die hele witte dame is ene beetje eng![]()
het zijn ingevlogen allochtonenquote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:12 schreef schatje het volgende:
Ze hebben ook allochtonen in Zwitserland![]()
.
Dat was inderdaad erg leuk en dan heb ik het niet over de muziek.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:13 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vond de 'cool vibes, why don't you kill me?' leuker
quote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:13 schreef TheVulture het volgende:
Maandag naar de tandarts... het glazuur is eraf
voor het contrastquote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:13 schreef -Wolf- het volgende:
waarom is het SF altijd doorspekt met waardeloze acts?
Niet erg slecht inderdaad, maar echt om te zeggen dit wordt de beste act. Neequote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:12 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik weet niet wat ik ervan moet denken, niet erg slecht in ieder geval. (deuntje)
Hopelijk wordt het beterquote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:14 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Niet erg slecht inderdaad, maar echt om te zeggen dit wordt de beste act. Nee
deze waren rechtstreeks geplaatstquote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:13 schreef Heero87 het volgende:
Bah. En voor zoiets mag Kate dan niet meedoen.
Om de landen die niet mee mochten doen te troosten..quote:
jaquote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:14 schreef parselmouth het volgende:
OMG, o-zone?! Dat is die van roma-roma-hey?
Arsenium doet het nu helemaal solo. Hij gaat verder waar O-Zone ophield. Check z'n "Love Me Love Me" van vorig jaar maar eens.quote:
geen ideequote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:15 schreef Bruce117 het volgende:
WTF is dit nou weer.
Behalve dan een portie siliconen
push-up.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:15 schreef Bruce117 het volgende:
WTF is dit nou weer.
Behalve dan een portie siliconen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |