abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38001876
Sorry, ik bedoelde die kerel van Slovenië ook. Cyprus kan ik me zelfs niet meer herinneren.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 21:51:51 #52
124789 superhero87
Playin my game
pi_38001895
Maargoed...

Ooit aan gedacht dat oost-europse landen ook andere culturen hebben, met andere muzieksmaken

gaan jullie nog op de poll stemmen?
pi_38002034
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 21:51 schreef superhero87 het volgende:
Maargoed...

Ooit aan gedacht dat oost-europse landen ook andere culturen hebben, met andere muzieksmaken
Ach, de meeste van de Oost-Europese landen brengen tegenwoordig gewoon popsongs zoals we die in West-Europa kennen. Daar ligt het dus echt niet aan...
  vrijdag 19 mei 2006 @ 21:59:53 #54
10710 gday
propria cures
pi_38002082
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 20:52 schreef superhero87 het volgende:

[..]

Boe-geroep erop was
Mwah, daaruit concludeerde ik eigenlijk voornamelijk dat het publiek met open ogen in de grap is getrapt. Ik vond het een leuke act en een leuk liedje met een grappige tekst.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
pi_38002257
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 21:51 schreef superhero87 het volgende:

gaan jullie nog op de poll stemmen?
gestemd op onze oosterburen
  vrijdag 19 mei 2006 @ 22:19:29 #56
148935 Issues-Doll
Losing my religion
pi_38002698
Finland
  vrijdag 19 mei 2006 @ 22:24:51 #57
124789 superhero87
Playin my game
pi_38002856
opvallend dat Oekraine voorstaat in de Poll

Ik vind het opzich wel een ok nummer hoor
pi_38003023
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:24 schreef superhero87 het volgende:
opvallend dat Oekraine voorstaat in de Poll

Ik vind het opzich wel een ok nummer hoor
De performance was erg sterk maar sec genomen is het gewoon een but-nummer
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 19 mei 2006 @ 22:35:56 #59
124789 superhero87
Playin my game
pi_38003199
ff een foto toegevoegd
  vrijdag 19 mei 2006 @ 22:44:25 #60
124789 superhero87
Playin my game
pi_38003472
Zijn er mensen die ervaring hebben met Goksites? Ik wil best op Zweden wedden
  vrijdag 19 mei 2006 @ 22:45:03 #61
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_38003503
TV post
Dat de mooiste beste moge winnen morgen!
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
pi_38003551
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 21:41 schreef Heero87 het volgende:

Er zijn trouwens ook gewoon véél minder West-Europese dan Oost-Europese landen.
Ja, dan is het toch ook sowieso logisch dat er meer Oost-Europese landen door gaan? Daar hoeven ze nog niet voor op elkaar te gaan stemmen; het zou sowieso (statistisch) logisch zijn.
pi_38003775
Hunnie zijn door en wij niet. Buhu.

Zo slecht zijn de nummers niet die doorgingen. Alleen Turkije was dramatisch, maar dat is logisch. Die wordt namelijk gesupport door alle West-Europese landen.
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:46 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ja, dan is het toch ook sowieso logisch dat er meer Oost-Europese landen door gaan? Daar hoeven ze nog niet voor op elkaar te gaan stemmen; het zou sowieso (statistisch) logisch zijn.
Het lijkt altijd alsof Oost-Europa wint. Daar zijn gewoon veel meer landen. Voorlopig mogen Frankrijk, Duitsland en de UK meedoen zonder halve finale. Dat is pas oneerlijk.
pi_38003940
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:46 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ja, uiteraard. Maar bekijk het lijstje van de tien gekwalificeerden eens: op Ierland na komen alle landen uit dat Noord- en Oost-Europese groepje.
En het verklaart nog steeds niet waarom landen met erbarmelijke liedjes doorgaan ten koste van goeie liedjes.
pi_38004293
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 22:58 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Ja, uiteraard. Maar bekijk het lijstje van de tien gekwalificeerden eens: op Ierland na komen alle landen uit dat Noord- en Oost-Europese groepje.
En het verklaart nog steeds niet waarom landen met erbarmelijke liedjes doorgaan ten koste van goeie liedjes.
Het "Noord- en Oost-Europese" groepje is wel een erg groot groepje. Van de 24 halve finalisten waren er 6 niet uit het "Noord- en Oost-Europese" groepje. En deze liedjes waren allen zeer matig (m.u.v. Ierland dan blijkbaar).
  vrijdag 19 mei 2006 @ 23:16:48 #66
124789 superhero87
Playin my game
pi_38004532
Volgens mij vinden 'Oost Europese' landen t Songfestival ook veel belangrijker dan wij.
Het is voor hun hét event van het jaar...

Daardoor doen zij er meer moeite voor om leuke nummers te vinden en wij dus niet
pi_38004536
quote:
Het "Noord- en Oost-Europese" groepje is wel een erg groot groepje. Van de 24 halve finalisten waren er 6 niet uit het "Noord- en Oost-Europese" groepje. En deze liedjes waren allen zeer matig (m.u.v. Ierland dan blijkbaar).
Turkije en Armenië waren zelfs niet matig, die waren rotslecht. En Litouwen had in principe niet eens een volwaardig lied. Toch geraakten ze er door.
pi_38004586
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 23:16 schreef superhero87 het volgende:
Volgens mij vinden 'Oost Europese' landen t Songfestival ook veel belangrijker dan wij.
Het is voor hun hét event van het jaar...

Daardoor doen zij er meer moeite voor om leuke nummers te vinden en wij dus niet
Die redenering klopt toch niet helemaal, want elk land krijgt evenveel stemrecht. Dus als er in Frankrijk drie stemmers zijn en in Litouwen een miljoen, weegt dat even zwaar door in de puntentelling.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 23:20:17 #69
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_38004623
Oekraïne mag van mij winnen .
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  vrijdag 19 mei 2006 @ 23:23:52 #70
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_38004751
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 23:20 schreef BVO het volgende:
Oekraïne mag van mij winnen .
Bij afwezigheid van Albanië .
pi_38006919
Nu in de herhaling alle oude Nederlandse inzendingen op een rijtje... Glennis, Ruth, Maxine en Franklin Brown

Corry Brokken en de Spelbrekers
pi_38010744
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 23:16 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Turkije en Armenië waren zelfs niet matig, die waren rotslecht. En Litouwen had in principe niet eens een volwaardig lied. Toch geraakten ze er door.
Ik vond Armenië erg goed... maar goed dat is gewoon een verschil in smaak
  zaterdag 20 mei 2006 @ 09:47:46 #73
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_38010925
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 17:18 schreef Haaibaaike het volgende:
Ik vond Macedonie een leuk liedje hebben althans gisteren...kan morgen heel anders zijn, als je van andere landen hoort.
Ik hoop echt dat Macefonië gaat winnen.... Maar vriendjespolitiek kan je niet voorspellen. Dat is wel jammer eigenlijk
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_38012351
En de VRT gaat de stemprocedure aanklagen bij de EBU. Ze gaan de organisatoren vragen een systeem te zoeken dat de kruisbestuiving tussen de oostblokkers min of meer neutraliseert.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 11:34:39 #75
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_38012537
Wat een slechte verliezers zeg .
pi_38012741
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 11:26 schreef Heero87 het volgende:
En de VRT gaat de stemprocedure aanklagen bij de EBU. Ze gaan de organisatoren vragen een systeem te zoeken dat de kruisbestuiving tussen de oostblokkers min of meer neutraliseert.
Hier ben ik het mee eens... het gaat me niet zozeer om de top 3 want die krijgen altijd punten van heel Europa maar daaronder bepaalt de geografische ligging wel heel erg de uitslag... met name voor finaleplaatsen en dergelijke vormt dat burenstemmen een te grote invloed.
pi_38013233
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 11:26 schreef Heero87 het volgende:
De VRT kan beter zorgen dat ze kandidaten sturen die een kans hebben in plaats van achteraf gaan zeuren over de regels. Het liedje was niks, de zangeres was ook niet om over naar huis te schrijven en de Belgen kunnen maar beter blij zijn dat ze niet twee keer met samengeknepen billen van plaatsvervangende schaamte voor de TV hoeven te zitten.

Overigens gaat hetzelfde op voor Nederland, maar dan 3 x zo erg.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 12:17:03 #78
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_38013501
De VRT moet dat Songfestival gewoon dumpen bij de commerciëlen van VTM, die zijn veel beter in die nietszeggende zeiknummers, waarschijnlijk sturen die dan iets wat nog veel slechter is dan Kate Ryan, maar dat schijnt dan aan te slaan bij het doorsnee Europese klootjesvolk.

Fout die de VRT maakt, is dat ze het nog serieus nemen, terwijl dat al 10 jaar de verkeerde methode is. Je moet gewoon extreme kitsch sturen, want laat ons wel wezen, als dat aparte geval uit Ijsland zich iets minder arrogant gedraagt, zit die ook gewoon in de finale en waarschijnlijk daar ook in de top van het klassement.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_38013735
Nog iemand die niet helemaal vat dat die arrogantie een complete act was ?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 12:42:23 #80
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_38014113
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:27 schreef HiZ het volgende:
Nog iemand die niet helemaal vat dat die arrogantie een complete act was ?
En een erg intelligente act, want daardoor en enkel daardoor is ze uitgeschakeld. Met dat soort ironie moet je niet komen aanzetten bij het songfestival, dat doet je het beter zoals de Litouwers -> "HEY, wij zijn ironisch! Wij zijn toch zo grappig! Vindt ons leuk! Want dan vat jij onze ironie en dan ben jij heel slim en zo!!!"
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_38014139
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:05 schreef HiZ het volgende:

[..]

De VRT kan beter zorgen dat ze kandidaten sturen die een kans hebben in plaats van achteraf gaan zeuren over de regels. Het liedje was niks, de zangeres was ook niet om over naar huis te schrijven en de Belgen kunnen maar beter blij zijn dat ze niet twee keer met samengeknepen billen van plaatsvervangende schaamte voor de TV hoeven te zitten.

Overigens gaat hetzelfde op voor Nederland, maar dan 3 x zo erg.
Hmm... dat is jouw mening. Ik ben ervan overtuigd dat het liedje echt wel een kanshebber was in normale omstandigheden. Dat bewijzen de charts ook duidelijk, want niet alleen in België, maar ook in heel wat andere landen (waaronder Griekenland) staat ze nu al in de top-vijf.

Ik ga echt niet zeggen dat ze niet had moeten winnen, maar gezien de andere finalisten had een plek in de finale zeker verdiend geweest.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 12:46:03 #82
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_38014203
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:43 schreef Heero87 het volgende:
Dat bewijzen de charts ook duidelijk, want niet alleen in België, maar ook in heel wat andere landen (waaronder Griekenland) staat ze nu al in de top-vijf.
Het is dan ook zeker wel een chart-nummer, zo op de radio klinkt het - hoewel weinig origineel - best leuk. Dat is echter héél wat anders dan een goed songfestivalnummer.

Precies wat ik dus vóór de halve finale al zei .
pi_38014251
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:46 schreef BVO het volgende:

[..]

Het is dan ook zeker wel een chart-nummer, zo op de radio klinkt het - hoewel weinig origineel - best leuk. Dat is echter héél wat anders dan een goed songfestivalnummer.

Precies wat ik dus vóór de halve finale al zei .
Misschien. Maar dat betekent dus impliciet dat het songfestival niet meer het songfestival is, het is eigenlijk gewoon een verkoop-veel-show-en-heb-veel-buurlanden-festival. En dáár probeert de VRT nu iets aan te doen door het aan te klagen bij de EBU.

Reageert de EBU niet, dan lijkt het me -zoals SaintOfKillers zegt- inderdaad het beste om absolute nonsens naar ginder te sturen. Eddy Wally geflankeerd door zeven jonglerende dwergen bijvoorbeeld.
pi_38014290
De EBU neemt trouwens vandaag één van de laatste charmes van het songfestival weg. Door de toename van het aantal landen zal bij de puntenaankondiging per land enkel de drie hoogste punten (8, 10 en 12) vermeld worden. Alle andere punten komen rechtstreeks op het scorebord en worden dus niet afzonderlijk aangekondigd door de omroeper van elk land.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 12:54:21 #85
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_38014384
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:48 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Misschien. Maar dat betekent dus impliciet dat het songfestival niet meer het songfestival is, het is eigenlijk gewoon een verkoop-veel-show-en-heb-veel-buurlanden-festival. En dáár probeert de VRT nu iets aan te doen door het aan te klagen bij de EBU.

Reageert de EBU niet, dan lijkt het me -zoals SaintOfKillers zegt- inderdaad het beste om absolute nonsens naar ginder te sturen. Eddy Wally geflankeerd door zeven jonglerende dwergen bijvoorbeeld.
Nee, daar ben ik het niet mee eens. Het heeft er altijd om gedraaid hoe zo'n nummer live gezongen wordt, hoe het nummer gebracht wordt. Op de radio met flink wat producing klinkt het leuk, in zo'n show blijft het niet overeind. Gewoon omdat het niet origineel genoeg is en niet goed genoeg gebracht wordt.

Dat er veel troep meegaat door vriendjespolitiek en gekkigheid ben ik het mee eens, maar dáár is ze denk ik geen slachtoffer van geworden. Als je het optreden van Kate Ryan bijv. vergelijkt met dat van Zweden, valt ze gewoon in het niet. Het nummer is leuk, de performance is in zijn soort gewoon niet bijzonder.
pi_38014431
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:54 schreef BVO het volgende:

[..]

Nee, daar ben ik het niet mee eens. Het heeft er altijd om gedraaid hoe zo'n nummer live gezongen wordt, hoe het nummer gebracht wordt. Op de radio met flink wat producing klinkt het leuk, in zo'n show blijft het niet overeind. Gewoon omdat het niet origineel genoeg is en niet goed genoeg gebracht wordt.

Dat er veel troep meegaat door vriendjespolitiek en gekkigheid ben ik het mee eens, maar dáár is ze denk ik geen slachtoffer van geworden. Als je het optreden van Kate Ryan bijv. vergelijkt met dat van Zweden, valt ze gewoon in het niet. Het nummer is leuk, de performance is in zijn soort gewoon niet bijzonder.
Dat het optreden en het visuele iets of wat meespelen, is logisch. Maar tegenwoordig kent het geen grenzen. Neem Litouwen, dat zo'n lied doorgeraakt is -hoe grappig het ook overkomt- eigenlijk gewoon schandalig. En eigenlijk kan je hetzelfde zeggen van Finland. Ik vond het héél leuk wat Lordi deed, maar zingen deden ze niet bepaald. Neem de maskers weg en ze zijn nooit door.

En als ik dan Kate vergelijk met godbetert Macedonië, Turkije en Armenië -die wel doorgeraakten- is het voor mij wel duidelijk dat vriendjespolitiek wel degelijk speelde, want hun nummer was niet beter dan dat van Kate, laat staan dat de artiesten in kwestie beter zongen.
pi_38014613
Ik heb trouwens sowieso veel minder problemen met het showaspect dan met de vriendjespolitiek. Show kan je zelf maken, vriendjes niet.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 13:05:51 #88
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_38014634
Mwah, dat is een kwestie van smaak. Ik zeg ook niet dat altijd de 10 beste nummers door gaan naar zo'n finale, maar wel van elk genre 'de beste in hun soort'. Zo zal Zweden - toch wel vergelijkbaar met België - er wél gewoon bij zijn. Natuurlijk is de uitslag geen perfecte afspiegeling van de echte kwaliteitsverhoudingen en zullen er door vriendjespolitiek en vreemde acts mindere nummers bovenin staan, maar toch ben ik er zeker van dat de echte toppers tóch wel hoog zullen eindigen, dat is de laatste jaren ondanks de troep die er ook bij zat toch altijd wel gebeurd.
pi_38014828
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:05 schreef BVO het volgende:
Mwah, dat is een kwestie van smaak. Ik zeg ook niet dat altijd de 10 beste nummers door gaan naar zo'n finale, maar wel van elk genre 'de beste in hun soort'. Zo zal Zweden - toch wel vergelijkbaar met België - er wél gewoon bij zijn. Natuurlijk is de uitslag geen perfecte afspiegeling van de echte kwaliteitsverhoudingen en zullen er door vriendjespolitiek en vreemde acts mindere nummers bovenin staan, maar toch ben ik er zeker van dat de echte toppers tóch wel hoog zullen eindigen, dat is de laatste jaren ondanks de troep die er ook bij zat toch altijd wel gebeurd.
Dat is zeker zo. De échte top zal er altijd wel bijzitten, die kunnen dat min of meer overtreffen. Al kan het bij de eindafrekening soms wel belangrijk zijn wanneer bijvoorbeeld Turkije met twee punten meer wint dan Nederland. In dat geval kan je toch stellen dat in normale omstandigheden NL gewoon had gewonnen.
  Moderator zaterdag 20 mei 2006 @ 13:17:06 #90
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_38014895
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:42 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En een erg intelligente act, want daardoor en enkel daardoor is ze uitgeschakeld. Met dat soort ironie moet je niet komen aanzetten bij het songfestival, dat doet je het beter zoals de Litouwers -> "HEY, wij zijn ironisch! Wij zijn toch zo grappig! Vindt ons leuk! Want dan vat jij onze ironie en dan ben jij heel slim en zo!!!"
Precies. En het meest sneu vind ik de mensen die dan "uit protest" op het Kopspijker-cabaret uit Litouwen gaan stemmen.

Als je het ESF niet leuk vindt, waarom kijk je dan en hang je in topics rond die daarover gaan?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  Moderator zaterdag 20 mei 2006 @ 13:19:15 #91
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_38014946
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:04 schreef Heero87 het volgende:
Ik heb trouwens sowieso veel minder problemen met het showaspect dan met de vriendjespolitiek. Show kan je zelf maken, vriendjes niet.
Hoe denk jij te voorkomen dat er landen hoog eindigen door vriendjespolitiek?

Ook een 'vakjury' doet aan vriendjespolitiek namelijk.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_38015258
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:19 schreef Gert het volgende:

[..]

Hoe denk jij te voorkomen dat er landen hoog eindigen door vriendjespolitiek?

Ook een 'vakjury' doet aan vriendjespolitiek namelijk.
Dat is inderdaad een zeer zware en moeilijke opdracht.

Een vakjury lijkt me ook geen optie. En het voorstel om een neutrale jury (uit bv. Amerika) te laten beslissen, staat me ook allesbehalve aan, want dat neemt ook heel wat charmes weg.

Een regionale splitsing van de halve finales zou wel een optie kunnen zijn. Of misschien kan men de grotere landen een zwaardere stem geven.
pi_38015600
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:05 schreef BVO het volgende:
Amen, je ziet de afgelopen jaren dat van verschillende songs in hetzelfde genre er altijd een bovenaan eindigt en een onderaan...

In 2004 was het Oekraine dat de Belgische Xandee deed floppen, in 2005 zorgde Israel er met haar ballad voor dat iedereen onze Glennis vergat en in 2006 zijn Kate Ryan en Slovenie geflopt dankzij Zweden... je moet de beste zijn in je genre, anders redt je het niet, ook al is je nummer op zichzelf een goed liedje...

En ook met het commentaar op IJsland was ik het eens, dat nummer en die act zijn echt zo slecht nog niet maar het feit dat er al zo'n protest-gimmick uit Litouwen kwam plus het feit dat mensen haar act compleet verkeerd interpreteerden zorgden ervoor dat ze eruitligt.

Lordi is een op zichzelf staand fenomeen en niet te vergelijken met een protestsong... het is gewoon een gewaagde keuze in een gewaagd genre... en die maskers zijn natuurlijk wel een onderdeel van de act maar is geen verzinsel puur voor het songfestival... ik geloof zelf dat niemand die gasten ooit zonder masker heeft weten te fotograferen.
pi_38015911
Ik tip vanavond trouwens op Roemenië, al heeft het wel het nadeel dat het rechtstreeks in de finale stond en dus niet in de halve finale gestaan heeft
  † In Memoriam † zaterdag 20 mei 2006 @ 13:59:05 #95
43556 miss_dynastie
pi_38016015
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 13:30 schreef Heero87 het volgende:
En het voorstel om een neutrale jury (uit bv. Amerika) te laten beslissen
Ik moest even hardop lachen
Denk wel dat we dan een stuk hoger eindigen
pi_38016372
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 12:43 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Hmm... dat is jouw mening. Ik ben ervan overtuigd dat het liedje echt wel een kanshebber was in normale omstandigheden. Dat bewijzen de charts ook duidelijk, want niet alleen in België, maar ook in heel wat andere landen (waaronder Griekenland) staat ze nu al in de top-vijf.

Ik ga echt niet zeggen dat ze niet had moeten winnen, maar gezien de andere finalisten had een plek in de finale zeker verdiend geweest.
De jury kwam op precies dezelfde uitslag uit, behalve Turkije. Want Turkije had een slecht nummer, maar in de West-Europese staten wonen nou eenmaal veel Turken.

Ik ben het trouwens niet echt eens met dat oost/west-verhaal. Alle Zuid-Europese staten doen mee (behalve Italië, maar die doet sowieso niet mee), en alle grote West-Europese staten doen mee. De enige die niet meedoet zo langzamerhand zijn Nederland en België. En die hadden ook gewoon slechte nummers.

De beste nummers gaan toch wel door, maar vriendjespolitiek zal altijd blijven bestaan. Er is ook geen oplossing voor. Als je het per regio gaat doen dan komt er een soort Koude Oorlog festival. Ligt niet echt in de geest van het feest mijn inziens.

[ Bericht 12% gewijzigd door Athlon_2o0o op 20-05-2006 14:18:57 ]
pi_38016396
ik verwacht vanavond veel extra stemmers/jongeren die 'for fun' stemmen op anti songfestival liedjes als Finland/Litouwen. ..
pi_38016438
Lordi is goed
pi_38016478
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:13 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

De jury kwam op precies dezelfde uitslag uit, behalve Turkije. Want Turkije had een slecht nummer, maar in de West-Europese staten wonen nou eenmaal veel Turken.

Ik ben het trouwens niet echt eens met dat oost/west-verhaal. Alle Zuid-Europese staten doen mee (behalve Italië, maar die doet sowieso niet mee), en alle grote West-Europese staten doen mee. De enige die niet meedoet zo langzamerhand zijn Nederland en België. En die hadden ook gewoon slechte nummers.
Frankrijk, Duitsland, UK en Spanje doen enkel mee omdat ze altijd rechtstreeks geplaatst zijn omdat ze zo groot zijn en veel geld steken in het festival. Moesten ze die rechtstreekse plek niet hebben gehad, dan hadden ze véél minder meegedaan de afgelopen jaren, want die vier doen het tegenwoordig vaak ontzettend slecht op Eurosong.
pi_38016538
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:17 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Frankrijk, Duitsland, UK en Spanje doen enkel mee omdat ze altijd rechtstreeks geplaatst zijn omdat ze zo groot zijn en veel geld steken in het festival. Moesten ze die rechtstreekse plek niet hebben gehad, dan hadden ze véél minder meegedaan de afgelopen jaren, want die vier doen het tegenwoordig vaak ontzettend slecht op Eurosong.
Ja, dat is toch veel oneerlijker. Iedereen zit Oost-Europa te bashen, terwijl deze 4 landen zich niet eens hoeven te kwalificeren. We zouden deze landen moeten bashen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')