Slaapverwekkend dus.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:03 schreef djkoelkast het volgende:
mja toen ik voor het eerst hoorde "Treble naar songfestival" dacht ik: dit kan wel eens wat worden, alleen het optreden was bijzonder mager en de muziek was te 'kaal'.
Ik wel. Mensen willen vermaakt worden. En er is een flinke groep kijkers die valt voor dit soort vermaak. Winnen zullen ze echter niet.quote:Dat die enge finse rockdebielen door zijn snap ik echt niet...
Wat dacht je van die letterlijk gekopieerde gitaarriff van Abba's "Does Your Mother Know".quote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:15 schreef Marty het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Er was een liedje (weet niet meer wie het waren), waarbij het steeds leek of ze Waterloo gingen zingen, maar dan kwam er net iets anders.
Die heb ik gemist.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:48 schreef Gert het volgende:
[..]
Wat dacht je van die letterlijk gekopieerde gitaarriff van Abba's "Does Your Mother Know".
Estland.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 11:49 schreef gday het volgende:
[..]
Die heb ik gemist.In welk liedje zat dat?
Het is ook te zot voor woorden dat de Belgische inzending niét door is, en die zo vals als de kraaien gezongen shaslick-hoempapa van Armenië wél. Maar goed, dat het ESF de laatste jaren gedomineerd wordt door Oost-Europa is niets nieuws.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:19 schreef Heero87 het volgende:
Wel opvallend: ik hoor vanuit alle hoeken da ook de pers in het buitenland absoluut niet begrijpen hoe Kate niet is kunnen doorgaan.![]()
En de Belgische kranten stellen alvast voor om volgend jaar een stel jonglerende dwergen te sturen.![]()
Mooi liedje, vind ik ook.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:06 schreef Oki het volgende:
Toch is er 1 Oost-Europees liedje dit jaar dat ik gewoon echt goed vind; die van Bosnie.
Het nummer, met name dat intermezzo halverwege, vind ik puik. Maar ze zong gisteren (vooral het eerste refrein) echt vals ja.quote:Maar Nederland en Duitsland zullen wel weer 12 punten geven aan Turkije, terwijl zij echt ongelofelijk vals gezongen heeft.
Ach ja... ergens heeft dat ook wel zijn charme.quote:Vroeger was het met de vakjury echt niet beter. Toen gaf Nederland vaak de meeste punten aan Israel en aan Belgie, dus hoe ze het eventueel ook zouden willen doen in de toekomst, het blijft een politiek getint festival.
Ik weet niet of je het nummer van Roemenie al hebt gehoord, maar dat is er ook zo één. Zo'n nummer blijft onzettend in je hoofd zitten, meer dan bijvoorbeeld dat nummer van Ierland. Het zou mij verbazen als Roemenie niet enorm hoog gaat komen morgen. Maar goed dat dacht ik van Belgie ook (alhoewel dat dan weer geen Oostblokker isquote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:15 schreef Gert het volgende:
Je hebt alleen zo langzamerhand wel twee stromingen. In West-Europa rillen veel mensen van die goedkope Balkandisco-kitsch, terwijl dat het festival domineert. Ik weet echter ook geen oplossing om dat in te dammen. Misschien ebt het weer weg.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 23:49 schreef tong80 het volgende:
Nu Ilse de Lange op Ned-3 even om te laten zien waar we wel mee zouden winnen.
Ik vraag me af waarop HLN zich baseert, want die punten worden normaal gezien nergens vrijgegven.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:01 schreef Gert het volgende:
Kate Ryan had sowieso geen kans - ook Europese vakjury's flesten haar
Het Laatste Nieuws
Het heeft weinig zin om de uitschakeling van Kate Ryan te wijten aan het sms-stemgedrag in Oost-Europese landen. Zelfs een vakjury zou de Meerhoutse eruit gekieperd hebben in de halve finale van gisterenavond. Dat valt af te leiden uit de resultaten van de zogenaamde reserve-puntentelling. De zogeheten back-up-jury's, die de punten verdelen als er onverhoopt niet telefonisch kan worden gestemd, kwamen immers op één na tot dezelfde winnaars als de televoters.
Tot nu toe zijn de resultaten van zo'n jury één keer nodig geweest, in Nederland: toen het festival daar op 13 mei 2000 werd onderbroken door de vuurwerkramp in Enschede. De punten die de schaduwjury geeft, worden ook gebruikt wanneer onverhoopt de telefoonlijnen het begeven. Ook als te weinig kijkers hun stem uitbrengen, wordt de jury-uitslag gebruikt. De telefonische uitslag is dan niet representatief, zo meent organisator EBU, waarin de publieke omroepen van Europa samenwerken.
In tegenstelling tot popular belief: de uitslag van de schaduwjury is zeker de afgelopen jaren altijd nagenoeg identiek geweest aan die van de televoters. Ook dit jaar was er eigenlijk maar één opmerkelijk verschil: Turkije kreeg bij de telefonische stemming meer punten.
Om een representatieve uitslag te krijgen moet de schaduwjury voldoen aan strenge eisen. Zo is het aantal mannen en vrouwen gelijk, moet de helft bestaan uit jongeren en moet 50 procent verbonden zijn aan de muziekindustrie. Hun identiteit moet echter geheim blijven. De juryleden hebben een spreekverbod totdat de einduitslag zaterdag bekend is gemaakt: het publiek zou door hun commentaar anders kunnen worden beïnvloed. Ook onderling praten de juryleden tijdens hun beoordeling niet.
Opmerkelijk is dat de schaduwjury punten geeft op basis van de generale repetitie, en niet de gewone uitzending beoordeelt. Iemand die voor het oog van heel Europa zo vals als een kat zingt, kan dus - als de generale repetitie goed was - een hoog puntenaantal krijgen van de back-up-jury.
Ik denk dat dit de uitslag wordtquote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:34 schreef Gert het volgende:
Dit zeggen de bookies over de kansen van morgen (Unibet):
-knip-
Gewoon niet goed genoegquote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:19 schreef Heero87 het volgende:
Wel opvallend: ik hoor vanuit alle hoeken da ook de pers in het buitenland absoluut niet begrijpen hoe Kate niet is kunnen doorgaan.![]()
Precies, het probleem van Nederland ligt niet in Oost-Europa, maar in Hilversum. Waar ze iedere keer mensen selecteren die niet kunnen zingen en die op pad sturen met liedjes die niemand aanspreken. Mensen ook die niet begrijpen wat echte competitie is, want ze komen nooit verder dan de constatering dat het 'zo goed is gegaan'.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 12:41 schreef boerinnetje het volgende:
Zaterdag zit ik gewoon voor de buis, boeit me niets dat we niet doorgaan.... Het Eurovisie is en blijft het Eurovisie... Zelfs in de tijd van de vakjurys wonnen er weleens mensen die we nu niet meer kennen, terwijl nummer 3 (1958, Italië Domenico Modugno met Nel blu dipinto di blu (Volare)) nog steeds meegezongen wordt.... Er deden toen 10 landen mee...
Eres tu is geweldig, maar is ook nooit eerste geworden. Tu te reconnaitras daarentegen won voor Luxemburg, terwijl iedereen het over eens was dat het een slechter lied was. Luxemburg was gewoon politiek correcter.....
In 1962 werd de nummer 6 een hit in Nederland, en van nummer één (Frankrijk) horen we niets meer.... Nummer zes was 'Zwei kleiner Italiener'van Conny Froboess.
Vorig jaar won Griekenland en Malta was tweede... Met mijn allergrootste fantasie kan ik daar niet 2 oost Europese landen van maken.....
Ditto, ik had zelfs gestemd voor Albanië.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:49 schreef BVO het volgende:
[..]
Gewoon niet goed genoeg. Ik had het al gezegd, het is een leuk radionummer maar Kate Ryan is niet zó'n ster dat ze dat nummer dan ook goed neer kan zetten daar. Gewoon niet veel bijzonders.
Jammer trouwens van Albanië, die vond ik echt goed.
Maar goed, wat spreekt wel aan en wie komt daarvoor in aanmerking.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 15:47 schreef HiZ het volgende:
[..]
Precies, het probleem van Nederland ligt niet in Oost-Europa, maar in Hilversum. Waar ze iedere keer mensen selecteren die niet kunnen zingen en die op pad sturen met liedjes die niemand aanspreken. Mensen ook die niet begrijpen wat echte competitie is, want ze komen nooit verder dan de constatering dat het 'zo goed is gegaan'.
Ja leuk, een koude oorlog festival. Dat zal de Europese cultuurgedachte ten goede komen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:03 schreef Heero87 het volgende:
Ach, vakjury's stemmen vaak ook op buurlanden, dus veel gaat dat niet helpen. Bovendien is een vakjury dan weer een serieuze aantrekker van corruptie.
Ik vond het idee van de halve finale spliten in een Oost- en West-Europees gedeelte nog niet zo slecht, maar daar gaan de organisatoren nooit mee akkoord gaan.
Ik hoop nu dat Litouwen dat hele gedoe wint. Dan staat heel de organisatie en het festival te kijk en zullen ze wel iets moéten doen.
Het gaat er niet echt over dat zij zo schitterend was. Armenie en Turkije waren gewoon rommel. En Litouwen was uiteraard ook buitengewoon triest, maar die schoppen het dan weer ver met hun Benny Hill humor.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 14:49 schreef BVO het volgende:
[..]
Gewoon niet goed genoeg. Ik had het al gezegd, het is een leuk radionummer maar Kate Ryan is niet zó'n ster dat ze dat nummer dan ook goed neer kan zetten daar. Gewoon niet veel bijzonders.
Jammer trouwens van Albanië, die vond ik echt goed.
Idd, daar kan ons landje niet tegen opquote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:04 schreef the_legend_killer het volgende:
Nederland zou eigenlijk niet meer mee moeten doen.
Of een West-Europese songfestival organiseren.
Tegen de oostblok landen kun je het niet opnemen, want die stemmen altijd op elkaar.
Tuurlijk, dat is zo, maar als België (of Nederland) is goed niet goed genoeg, dan moet je véél beter zijn dan anderen om tegen dat Oostblok op te kunnen.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Het gaat er niet echt over dat zij zo schitterend was. Armenie en Turkije waren gewoon rommel. En Litouwen was uiteraard ook buitengewoon triest, maar die schoppen het dan weer ver met hun Benny Hill humor.
Dat Belgie er dan op zijn minst wordt uitgeflikkerd door iets als Albanie of Slovenie of iets gelijkaardigs. Toch niet door die andere prullen.
Corrupt omdat je met je buren overweg kanquote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:08 schreef the_legend_killer het volgende:
Hier stemmen ze juist tegen elkaar terwijl ze in het Oosten op elkaar stemmen.
Corupte boel is het daar,
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 13:15 schreef Gert het volgende:
shaslick-hoempapa
quote:Balkandisco-kitsch
Misschien. Maar soms is het wel heel erg. Neem dat liedje van Armenië nu, dat was gewoon pure quatsch. Was Kate Ryan Armeens en zong ze exact hetzelfde liedje als gisteren voor België, dan was ze zeker door geweest. Terwijl België met het liedje van Armenië wél uitgeschakeld was geweest.quote:Hoezo unfair? Ik kan me voorstellen dat de gemiddelde Kroaat eerder is aangetrokken tot het liedje van Bosnië dan tot Treble. Lijkt me echt niet meer dan normaal (bovendien was het ook objectief gezien een veel mooier liedje )
eerst elkaar een kogel in de kop schieten, en dan gezellig stemmen op elkaarquote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Hoezo unfair? Ik kan me voorstellen dat de gemiddelde Kroaat eerder is aangetrokken tot het liedje van Bosnië dan tot Treble. Lijkt me echt niet meer dan normaal (bovendien was het ook objectief gezien een veel mooier liedje)
Ik verwacht zeker stemmen voor Litouwenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:53 schreef superhero87 het volgende:
Dit is mijn voorspelling van de Nederlandse stemmen voor Zaterdag:
12p: Ierland
10p: Finland
8p: Turkije (alle turkies stemmen natuurlijk)
7p: Zweden
6p: Bosnie Herzegowina
5p: Armenie
4p: Roemenie
3p: Rusland
2p: Verenigd Koninkrijk
1p: Spanje
Oh Litouwen is die van We are the Winners? Ik dacht Armeniequote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:54 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik verwacht zeker stemmen voor Litouwen
quote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:56 schreef superhero87 het volgende:
[..]
Oh Litouwen is die van We are the Winners? Ik dacht Armenie![]()
ff editten![]()
Onzin, Kate Ryan was écht niet beter. Wel een beetje objectief blijven hequote:Op vrijdag 19 mei 2006 16:48 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Misschien. Maar soms is het wel heel erg. Neem dat liedje van Armenië nu, dat was gewoon pure quatsch. Was Kate Ryan Armeens en zong ze exact hetzelfde liedje als gisteren voor België, dan was ze zeker door geweest. Terwijl België met het liedje van Armenië wél uitgeschakeld was geweest.
Inderdaad, dat was wel de meest pauperige kebabstamper die er tussen zat. Bovendien zong die vent nog zo vals als een kraai ook.quote:
De cheografie zat wel goed in elkaar... maar das dan ook het enige positieve wat ik erover kan zeggenquote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:07 schreef Gert het volgende:
[..]
Inderdaad, dat was wel de meest pauperige kebabstamper die er tussen zat. Bovendien zong die vent nog zo vals als een kraai ook.![]()
Smaken verschillen, maar ik vond het nummer van België ook beter.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:06 schreef BVO het volgende:
[..]
Onzin, Kate Ryan was écht niet beter. Wel een beetje objectief blijven he.
Wat vooral ook aantikt, is dat er in een land vaak een hoop mensen wonen uit direct aangrenzende staten. En die kunnen lekker voor hun moederland bellen.quote:De meerderheid stemt echt niet op buren omdat het buren zijn, maar gewoon omdat de culturen en dus ook de muziekvoorkeuren veel meer overeenkomen.
Ah. Op die manier.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 17:06 schreef BVO het volgende:
[..]
Onzin, Kate Ryan was écht niet beter. Wel een beetje objectief blijven he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |