Denk je werkelijk dat Verdonk zelf e-mailt, daar heeft ze toch de secretaresse voor. Het is overigens vrij begrijpelijk dat je je niet afvraagt als iemand een andere achternaam gebruikt dan waaronder zij bekend is in Nederland of deze persoon wel correct genaturaliseerd is. Zie je het voor jequote:Op donderdag 18 mei 2006 13:19 schreef nokwanda het volgende:
Druk op reply en je ziet weldegelijk het adres waaraan je replied en niet alkleen de naam
Halsema is een politiek onbenul, ze haakt in op zaken die eigenlijk maar zijdelinks ter zake doen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 12:56 schreef Cutebutpsycho het volgende:
Femke daarentegen...! .. die aanval van haar vond ik echt geweldig
.
*popcorn en cola bij gepakt heeft*
Dat laatste.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:27 schreef moussie het volgende:
[..]
en dan kom je dus bij mijn vorige punt .. wordt ayaan wel gepakt of laat ze zich pakken ..
Dan drukken ze toch de "reply" knop in of een contact list . Het wil niet zeggen dat ze het mailadres ook kent!quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:16 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Mwoah...Femke ging daar niet voor niets vanuit.
Met dat werk en met de overlappende materie waar beide dames mee bezig zijn kun je er redelijkerwijs wel vanuit gaan dat ze wel met enige regelmaat via e-mail moeten communiceren. Niet alles gaat in de wandelgangen.
Dat is niet mijn ervaring met email-systemen binnen overheidsinstellingen. Ook niet bij interne communicatie.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dan drukken ze toch de "reply" knop in of een contact list . Het wil niet zeggen dat ze het mailadres ook kent!
Verdonk daarentegen....quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:29 schreef Steijn het volgende:
Halsema is een politiek onbenul, ze haakt in op zaken die eigenlijk maar zijdelinks ter zake doen.
idd, die moeten toch juist heel secuur zijn voor het versturen van mails etc, zelfs via de interne tamtam, dat dan om zeker te maken dat de juiste gegevens bij het juiste persoon belandenquote:Op donderdag 18 mei 2006 13:41 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat is niet mijn ervaring met email-systemen binnen overheidsinstellingen. Ook niet bij interne communicatie.
Wat Femke deed was debattechnisch (zeker daar het live was) natuurlijk heerlijk; ik zal voor de teevee en mijn bek zakte open toen ze het emailadres opnoemde. Daarna zag je dat ook bij Verdonk en anderen in de kamer. Heerlijk, één van de hoogtepunten.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:51 schreef moussie het volgende:
[..]
maar ja, neemt niet weg dat het anyway niet gezien kan worden als sluitend bewijs .. het meeste wat je daaruit zou kunnen slepen is dat de minister niet weet wat er op het ministerie gebeurd, imo heeft Femke dat op tijd ingezien en is daarom wat gaan temperen
Dus moet het via een vast patroon gaan waarin je personen uit een lijst kan kiezen. Als je het telkens in moet tikken is de kans op een fout vele malen groter.quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:51 schreef moussie het volgende:
[..]
idd, die moeten toch juist heel secuur zijn voor het versturen van mails etc, zelfs via de interne tamtam, dat dan om zeker te maken dat de juiste gegevens bij het juiste persoon belanden
maar ja, neemt niet weg dat het anyway niet gezien kan worden als sluitend bewijs .. het meeste wat je daaruit zou kunnen slepen is dat de minister niet weet wat er op het ministerie gebeurd, imo heeft Femke dat op tijd ingezien en is daarom wat gaan temperen
Bewuste typo? Ik vind hem goed!quote:Op donderdag 18 mei 2006 13:29 schreef Steijn het volgende:
[..]
Halsema is een politiek onbenul, ze haakt in op zaken die eigenlijk maar zijdelinks ter zake doen.
Beter toch dan voor ieder non-issue dat in je eigen kromme richting gedraaid kan worden een nieuwe thread te openen?quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:14 schreef HenriOsewoudt het volgende:
ZEVENENTWINTIG topics en nog krijgen jullie er geen genoeg van.
denk het niet .. je zou wel gek zijn, het schip verbranden waarop je nog moet varen .quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:09 schreef nokwanda het volgende:
Ik durf het als vaste truther hier haast niet te zeggen, maar euh........ ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik voel de leugen van Verdonk hier aan mijn water.
En het erop aansturen van Hirshi Magan ook
Ik vraag me af of dit ook zou zijn gebeurd als de laatste niet een voor haar leuk baantje in de Staes was aangeboden.
Ze hoeft dit schip niet meer te bevaren.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:21 schreef moussie het volgende:
[..]
denk het niet .. je zou wel gek zijn, het schip verbranden waarop je nog moet varen .
wat ik mij afvraag is hoe Verdonk zich echt voelt .. ik ben er nl van overtuigd dat zij niets wist van de TV uitzending en wat voor gevolgen dat zou hebben, zij is gewoon doodordinair in een postitie gemanouvreerd waar zij helemaal niet wou zijn, en dat door iemand die zij als een vriendin zat te beschouwen
Nee, da's veilig. Bij ons werken voldoende mensen dat sommige namen (soms zelfs inclusief voorletters!) 2x voorkomen, en geheid dat de een mail krijgt die eigenlijk voor de ander was bestemd.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:15 schreef Chadi het volgende:
Dus moet het via een vast patroon gaan waarin je personen uit een lijst kan kiezen. Als je het telkens in moet tikken is de kans op een fout vele malen groter.
Jouw "onderontwikkelde bergbewoners" komen ook wel zonder uitkering hierheen hoor.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:14 schreef HenriOsewoudt het volgende:
ZEVENENTWINTIG topics en nog krijgen jullie er geen genoeg van. Komt het nou bij niemand 'ns op dat al dit gekonkel een totale non-discussie is die alleen wordt veroorzaakt door het onzin-idee dat we een hek om ons land hebben staan en dat er regels moeten zijn over wie er door dat hek naar binnen mag? Van mij mag iedereen die voor zichzelf kan zorgen zich hier vestigen. Schaf dus alle immigratie-wetgeving af en tevens alle uitkeringen. Dit stopt de toestroom van onderontwikkelde kansloze bergbewoners en zorgt ervoor dat degenen die wel komen heel veel moeite zullen doen om zo goed mogelijk te integreren. Misschien wel net zo goed als Ayaan.
En tegelijkertijd doe je lekker met mee de 'non-discussie'...quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:14 schreef HenriOsewoudt het volgende:
ZEVENENTWINTIG topics en nog krijgen jullie er geen genoeg van. Komt het nou bij niemand 'ns op dat al dit gekonkel een totale non-discussie is die alleen wordt veroorzaakt door het onzin-idee dat we een hek om ons land hebben staan en dat er regels moeten zijn over wie er door dat hek naar binnen mag? Van mij mag iedereen die voor zichzelf kan zorgen zich hier vestigen. Schaf dus alle immigratie-wetgeving af en tevens alle uitkeringen. Dit stopt de toestroom van onderontwikkelde kansloze bergbewoners en zorgt ervoor dat degenen die wel komen heel veel moeite zullen doen om zo goed mogelijk te integreren. Misschien wel net zo goed als Ayaan.
Nogmaals, als ze voor zichzelf zorgen heb ik daar geen enkel probleem mee.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:18 schreef MrBean het volgende:
Jouw "onderontwikkelde bergbewoners" komen ook wel zonder uitkering hierheen hoor.
Dit is welgeteld mijn 3e bericht in 27 topics dus dat valt wel mee, ik hou me juist verre van het onzinnige welles-nietes gekakel.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:23 schreef Nielsch het volgende:
En tegelijkertijd doe je lekker met mee de 'non-discussie'...
yup, nadat eerst de hele dag door al opmerkingen verschenen in de trend van : "Ik stond vanochtend op en ik dacht: ja, ik heb de juiste beslissing genomen."quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:37 schreef lurf_doctor het volgende:
Blijkbaar heeft Rita gisteravond weer stoer lopen doen![]()
Volgens mij zijn er wel meer bewindslieden gesneuveld op dit soort stunts.quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:47 schreef moussie het volgende:
yup, nadat eerst de hele dag door al opmerkingen verschenen in de trend van : "Ik stond vanochtend op en ik dacht: ja, ik heb de juiste beslissing genomen."
zat ze gisteravond in NOVA nog een riant aantal keren te schermen met "de juistheid van haar besluit" ..of te wel .. de woorden- cq begrippeneukerij gaat gewoon door
En de toekomst dan??quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:18 schreef nokwanda het volgende:
Pesies. daarom zeg ik: kom maar op met dat generaal pardon. Dit is gewoon DE aanleiding.
Al die zaken nagaan kan helemaal niet. Is niet de tijd en de mankracht voor. Onbegonnen werk.
Ik gun het die mensen van harte dat ze een mooi bestaan op kunnen bouwen. Het gaat er om dat je geen rechtstaat kan hebben als je, wanneer het uitkomt, de bestaande regels zomaar in alle vormen kunt buigen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:20 schreef gronk het volgende:
Joh, om hoeveel mensen zou 't gaan? 50? 100? En dan gaat 't ook nog eens om mensen die hier al tijdenlang wonen, al een verblijfsvergunning, baan, woning etc. hebben, en nu in de sores sitten omdat hun verblijfsvergunning onder hun voeten uit wordt getrokken. Hoeveel xenofober kun je nog zijn?
De Kamer interesseert zich blijkbaar heel weinig voor de toekomst en de 'big picture' in deze, als het om HA gaat dan mag er blijkbaar wel gesjoemeld en gelogen worden, als het om een gezin uit Irak wat echt iets te vrezen heeft gaat dan worden ze het land uitgeflikkerd.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:19 schreef ChillyWilly het volgende:
En de toekomst dan??
Iedereen mag gewoon blijven liegen om het land in te komen. Een crimineel die in het buitenland gezocht wordt kan met valse gegevens Nederland binnenkomen?
maak je voor toekomstige gevallen toch dat extra regeltje waar ik het eerder over had, dat je in bepaalde gevallen een valse naam mag voeren mits dat maar bekend is bij een ambtenaar zodat die kan checken of dat idd is ter bescherming of dat je miss al elders op een lijst staat ..quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:28 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Ik gun het die mensen van harte dat ze een mooi bestaan op kunnen bouwen. Het gaat er om dat je geen rechtstaat kan hebben als je, wanneer het uitkomt, de bestaande regels zomaar in alle vormen kunt buigen.
Stemadvies voor volgende verkiezingen: D66![]()
Politiek zou alleen uit vrouwelijke vertegenwoordigers moeten bestaan. Maakt het nog leuk om naar te kijken ook. Zeker als ze het oneens zijn.quote:Op donderdag 18 mei 2006 14:13 schreef Invictus_ het volgende:
[..]
Wat me ook opviel was dat de toon tussen Verdonk & vd Laan/Halsema duidelijk harder was dan die tussen Verdonk & de andere woordvoerders. Ik heb regelmatig 'bitch fight' lopen kirren.
Eenschquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:50 schreef dryfit het volgende:
[..]
Politiek zou alleen uit vrouwelijke vertegenwoordigers moeten bestaan. Maakt het nog leuk om naar te kijken ook. Zeker als ze het oneens zijn.
Je zegt nu dus eigenlijk: het is terecht wat Verdonk heeft gedaan en de Kamer had geen motie in moeten dienen en niet moeten zeiken?quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:28 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Ik gun het die mensen van harte dat ze een mooi bestaan op kunnen bouwen. Het gaat er om dat je geen rechtstaat kan hebben als je, wanneer het uitkomt, de bestaande regels zomaar in alle vormen kunt buigen.
Een heleboel was en is niet na te gaan.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:19 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
En de toekomst dan??
Iedereen mag gewoon blijven liegen om het land in te komen. Een crimineel die in het buitenland gezocht wordt kan met valse gegevens Nederland binnenkomen?
Is niet te checken. iig niet in alle gevallen. Wat als je uit een land in oorlog komt en er in je geboortedorp niet eens een geboorteregister is? Dan krijg je te maken met het nattevingerwerk van de IND.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:43 schreef moussie het volgende:
[..]
maak je voor toekomstige gevallen toch dat extra regeltje waar ik het eerder over had, dat je in bepaalde gevallen een valse naam mag voeren mits dat maar bekend is bij een ambtenaar zodat die kan checken of dat idd is ter bescherming of dat je miss al elders op een lijst staat ..
Maar dat is het hele punt hier toch ? Hoe kan Ayaan liegen over haar familienaam als ze die niet eens had totdat ze Nederlandse werd ?quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:21 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Is niet te checken. iig niet in alle gevallen. Wat als je uit een land in oorlog komt en er in je geboortedorp niet eens een geboorteregister is? Dan krijg je te maken met het nattevingerwerk van de IND.
Ayaan stelt in die uitzending zelf dat ze heeft gelogen over haar naam en geboortedatum. Over de feiten bestaat dan niet zo heel veel twijfel meer.quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:36 schreef fokstra het volgende:
De minister stelt op basis van een televisie uitzending dat iemand niet nederlander is. Kennelijk vindt ze het niet nodig eerst eens wat bewijzen bijelkaar te zoeken.
Dat is ook een onzinnige situatie, ze is nu eventjes 'fictief nederlandse' terwijl ze het eigenlijk nooit is geweest en straks (na die 6 weken) ook niet.quote:Bovendien heeft Ayaan een vluchtelingenstatus waarop haar gegevens staan. Zelfs als ze gelogen zou hebben blijft deze identiteit geldig en kan ze daarmee reizen, heb ik vernomen. Dan begrijp ik niet hoe ze wel onder de naam ayaan hirsi-ali een identiteit mag hebben, maar geen paspoort op die naam.
als de "betrokkene" het verklaart tegenover een zo breed publiek heb je toch echt wel alle bewijs die je nodig hebt ..quote:Op donderdag 18 mei 2006 18:36 schreef fokstra het volgende:
De minister stelt op basis van een televisie uitzending dat iemand niet nederlander is. Kennelijk vindt ze het niet nodig eerst eens wat bewijzen bijelkaar te zoeken.
en die identiteit blijft alleen bestaan omdat het verjaard is, als ik het goed heb begrepen, anders zou die ook niet meer bestaanquote:Bovendien heeft Ayaan een vluchtelingenstatus waarop haar gegevens staan. Zelfs als ze gelogen zou hebben blijft deze identiteit geldig en kan ze daarmee reizen, heb ik vernomen. Dan begrijp ik niet hoe ze wel onder de naam ayaan hirsi-ali een identiteit mag hebben, maar geen paspoort op die naam.
quote:.. she attended the English-language Muslim Girls' Secondary School in Nairobi under sponsorship of the UNCHR, where, for a brief period she received guest lessons from a fundamentalist teacher called Aziza. Following the invasion by the secular nation of Iraq of the Islamic republic of Iran, she sympathised with Iran, and the Islamist Muslim Brotherhood, and wore a head-scarf together with her school uniform.
Je verwart identiteit met een identiteitsbewijs. Een identiteitsbewijs met foute gegevens is per saldo niet bruikbaar om iemands identiteit vast te stellen. Ze heeft die kaarten en dat paspoort misschien wel, maar ze zijn niets waard omdat ze geen betrekking hebben op haar identiteit.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:13 schreef fokstra het volgende:
Hoe dan ook haar vluchtelingenstatus met naam en datum blijft bestaan. Dat dit vanwege verjaring niet kan worden ingetrokken doet niet ter zake. Deze identiteit is nog steeds geldig. En dus zie ik hier voor de minister en later de rechter een mogelijkheid om te zeggen dat de identiteit Hirsi ali met nieuwe geboortedatum inmiddels ook bestaat. Dus het is niet of of maar en en.
't is nu eenmaal een gegeven feit dat er altijd situaties zullen zijn waarvoor 'de regels' een onwenselijke uitkomst hebben. Zelfs wiskundigen weten sinds godel dat je altijd inconssitenties zult hebben.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:28 schreef ChillyWilly het volgende:
zou condoleeza al nachtmerries hebben ?quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:21 schreef nokwanda het volgende:
Wmb is het een politieke hoer die gaat waar haar de beste kansen en de meeste macht geboden wordt. En ze wordt steeds enger en enger.
Ik vind de mensen die alleen maar op de persoon kunnen spelen en schelden op een zwarte asielzoekster uit Somalie omdat ze blijkbaar een inhoudelijke discussie over de negatieve zaken die met de Islam mee Nederland zijn binnengekomen niet aankunnen of durven veel bedenkelijker. En verwerpelijker.quote:Op donderdag 18 mei 2006 19:21 schreef nokwanda het volgende:
Dan ga je je toch afvragen hoe de IND destijds haar verhaal gechecked heeft. Blijkbaar kon ze wel documenten overleggen waaruit bleek dat ze Hirshi Ali was.
Overigens.... mij zal het worst wezen of ze wel of niet nederlander blijft of niet.
Maar ik denk niet dat het haar werkelijk kan schelen. Anders had ze het zelf echt niet zo breed uitgemeten. Deze vrouw is uiterst slim en manipulatief en was er ,wetende dat er voor haar een lekkerder plekje was (idd, de draaikont) in de States, op uit om Verdonk te naaien.
Wmb is het een politieke hoer die gaat waar haar de beste kansen en de meeste macht geboden wordt. En ze wordt steeds enger en enger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |