Waarschijnlijk woon je onder een vliegroute, dan krijg je dat.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:04 schreef zhe-devilll het volgende:
Gewoon toeval hoor dat ze opeens met zijn allen tegelijkertijd
streepjes door de lucht vliegen naast elkaar
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Niet helemaal juist. Ook boven land vinden luchtgevechtstrainingen plaats, zij het niet in de scenarios die je in de TRAs ziet. In de TRAs kun je 2v2 4v4 of zelfs nog groter zien. In de tijd dat het 32e nog op Soesterberg zat gebeurde het wel dat er 8v16 (F-15 vs F-16s respectievelijk) werden gehouden. Boven land gaat het meestal niet om luchtgevechten (alhoewel Basic Fighter Manoeuvres wel boven land beoefend worden) maar om onderscheppingsoefeningen van in totaal maximaal 4 toestellen. Hiervoor zijn TMAs ingericht, waarvan die boven Noord-Brabant/de Betuwe het meest gebruikt wordt. Maar ook boven Drenthe/Twente en Friesland/Waddenzee liggen zulke gebieden. Boven land valt het niet te voorkomen dat je daarbij boven de bebouwde kom komt. In Nederland liggen de plaatsen simpelweg te dicht bij elkaar om dat te vermijden. Maar de grotere plaatsen worden el zo veel mogelijk vermeden. In vrijwel alle gevallen (TRAs en TMAs) gebeurt het onder toezicht (actief, maar ook passief) van het gevechtsleidingscentrum in Nieuw Milligen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:29 schreef Circle het volgende:
(...)
Air Combat training boven de bebouwde kom.
Maak je niet ongerust, dat komt nooit voor. Het vliegen van ACM missies is aan strikte regels gebonden. Een ACM missie begint ook pas als je in de aangewezen area bent (bijvoorbeeld die TRA's tussen de zuidkust van Noorwegen en de Nederlandse Waddeneilanden. Deze area heeft een upper en lower boundary (zeg maar hoogtes) waarbinnen je moet blijven. Niet hoger en zeker ook niet lager! Juist vanwege het karakter van ACM missies zal je deze TRA's in Nederland niet boven het land aantreffen maar alleen maar boven zee. Het komt wel eens voor dat fighters een kortdurende dogfight uitvoeren boven het land, maar in dat geval is dat altijd volledig onder toezicht van gevechts- en verkeersleiding, met monitoring via radar.
Ook niet helemaal waar. Het vermoeden bestond al enige tijd, en door de aanslagen van 11 september is het min of meer bewezen. De contrails van vliegtuigen beïnvloeden het klimaat. In welke mate is nog niet helemaal duidelijk, en zal waarschijnlijk ook niet snel duidelijk worden, omdat de situatie direct na 11 september niet snel herhaald zal worden. In de dagen na de aanslagen was het luchtruim van de VS leeg, op een paar militaire toestellen na. De afname van de bewolking in die dagen was dramatisch. Het blijkt steeds vaker (zeker nu er door 11-9 aandacht o is kmen te liggen) dat contrails zich kunnen ontwikkelen tot behoorlijk grote wolkenfronts, met bijbehorende neerslag. Of dat zich in gevaarlijke mate zal doorontwikkelen is nog onderwerp van studie, maar stellen dat contrails zonder meer ongevaarlijk zijn is vooralsnog te kort door de bocht. Als je ze echter puur als fenomeen achter een vliegtuig ziet zijn ze inderdaad alleen maar mooi.quote:Hopelijk heb je hier wat meer aan, want het is niet de bedoeling dat je je meer zorgen maakt dan nodig. Chemtrails bestaan feitelijk niet, contrails zijn dagelijkse kost. Contrails zijn niet gevaarlijk en kunnen zelfs nu en dan mooie foto's opleveren.
Greetz,
Circle
Het is zelfs vrij eenvoudig te verklaren.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:04 schreef zhe-devilll het volgende:
Gewoon toeval hoor dat ze opeens met zijn allen tegelijkertijd
streepjes door de lucht vliegen naast elkaar
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Ho! Stop!quote:Op maandag 22 mei 2006 14:45 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Als de CIA toegang heeft tot het door de NAVO bewaakte luchtruim van Europa voor hun "martelvluchten" dan heeft de NAVO dus heel veel met de CIA te maken. Deze diensten wisselen onderling veel info uit. Neem me niet kwalijk maar ik vind je uitspraak dat de CIA niks met de NAVO te maken zou hebben n btje wereldvreemd, zeker in de tegenwoordige strijd tegen het "terrorisme"
DU wordt gebruikt door de VS, en AFAIK niet door de Europese of zelfs de Canadese bondgenoten. Sterker nog: de A-10 Thunderbolt-II, het enige vliegtuig die dit soort munitie kan afschieten, mag er in Europa niet eens mee oefenen. Dus ja, de NAVO houdt zich eraan, in ieder geval in Europa (in vredestijd). Dat de VS daarnaast zichzelf het recht voorhoudt om het in oorlogstijd te gebruiken is een ander verhaal.quote:Verarmd Uranium is in strijd met de Conventie van Geneve, en wordt door de NAVO gebruikt, of dit O.T is?
Jij begint erover dat de NAVO zich aan de conventie van Geneve houdt, o.a. het gebruik van DU bewijst het tegendeel.
btje Off topic, maar het toont i.m.o wel aan dat de NATO/Pentagon ook Chemtrails zouden kunnen gebruiken. Als iets als DU gewoon kan, waarom chemtrails dan niet?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:49 schreef RonaldV het volgende:
Dat de VS daarnaast zichzelf het recht voorhoudt om het in oorlogstijd te gebruiken is een ander verhaal.
Je moet één ding niet vergeten:quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:19 schreef Resonancer het volgende:
[..]
btje Off topic, maar het toont i.m.o wel aan dat de NATO/Pentagon ook Chemtrails zouden kunnen gebruiken. Als iets als DU gewoon kan, waarom chemtrails dan niet?
De NATO heeft het in bezit, en gebruikt het. Welliswaar in oorlogstijd.
31 March 1999 - Tony Benn (MP) has stated that NATO has admitted to using depleted uranium in Kosovo.
Dus ook de NATO houdt zichzelf het recht voor om het in oorlogstijd te gebruiken.
De NATO heeft het rapport ondertekend waarin staat dat het "onschadelijk" is.
Nato has finally given the United Nations some details of the areas in Kosovo where its aircraft fired depleted uranium (DU) ammunition in last year's Balkan conflict.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/686593.stm
A number of countries claim that some of their peace-keepers serving in either Kosovo or Bosnia have died because of conditions prompted by exposure to depleted uranium, used in Nato munitions in the Balkans.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/1106290.stm
Nato Secretary-General George Robertson has promised to give a "high priority" to investigations that depleted uranium has caused cancer in former soldiers.
http://news.bbc.co.uk/1/hi/talking_point/1100430.stm
In Irak is er heel wat n(understatement) van die rotzooi gebruikt. Wij behoren tot de coalition of the willing.
I.m.o keur je het gebruik van DU door je hierbij aan te sluiten dus goed ( je stelt i.i.g de soldaten die je in de gebieden legert eraan bloot, en niet te vergeten de mensen die je "bevrijdt") en nogmaals de NATO heeft n rapport uitgebracht dat het gebruik ervan goedkeurt. Vreemde is wel dat de EU om n ban van DU gevraagd heeft.
Ik kan niet putten uit praktijkervaring zoals jij. Ik ken wel wat Gulf War Vets. Deze jongens, Britten en Amerikanen is niks uitgelegd over de risiko's van DU. Gewoon op de foto op n uitgebrande tank.
Ook ken ik wat Nlers die in Afghanistan/Irak zijn geweest, ook zij wisten van niks.
If Bush's nominee for CIA chief, Air Force Generalquote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:49 schreef RonaldV het volgende:
CIA en NAVO wisselen geen informatie uit, dat gebeurt hooguit (en ZEER beperkt) tussen de nationale veiligheidsdiensten van landen. Die spelen hun info (voor zover dat door de filters is gekomen) weer door aan hun militaire evenknie, en die wisselen het (voor zover het ze uitkomt) weer uit met hun buitenlandse collegas. Tegen die tijd is het bij de NAVO ZEER verdund aangekomen. Met name de VS en Engeland hebben een zeer streng geheimhoudingsbeleid, waarbij vreemde nationaliteiten (ook die van NAVO-partners) gewoon geweerd worden, en tijdens besprekeningen vrolijk de kamer uitgebonjourd worden.
[
Over welke beschrijving heb jij het, en over welk doel ?quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:55 schreef RonaldV het volgende:
Edit: het grote bezwaar dat ik tegen de chemtrail-conspiracy denkers heb is het volgende.
Om een behoorlijk effect te krijgen zoals wordt beschreven
Dat is idd het grote probleem. Het is absoluut niet te voorspellen waar het neer gaat komen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 10:55 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Edit: het grote bezwaar dat ik tegen de chemtrail-conspiracy denkers heb is het volgende.
Om een behoorlijk effect te krijgen zoals wordt beschreven heb je behoorlijke hoeveelheden chemisch materiaal nodig, die je op een specifieke plaats kunt dumpen. Als je met je vliegtuig op 10KM stoffen gaat verspreiden kun je niet voorspellen waar die stoffen terecht gaan komen. Om je een idee te geven: in de jaren 70 werden de schoorstenen van NL elektriciteits centrales verhoogd zodat de stofdelen niet meer in de omgeving van de centrales terechtkwamen. Dat werkte: in plaats van in Nederland bleek het uiteindelijk voornamelijk in de Zweedse en Finse bossen te vallen. Maar er kwamen (afhankelijk van de wind) ook delen terecht in Duitsland, Denemarken en Polen. Dat was vanaf hoogtes onder de halve kilometer boven zeeniveau. Kun je je nu voorstellen waar je rommel terecht gaat komen vanaf 10 km hoogte? En dan produceer je met een vliegtuig nog niet een fractie van wat er dag in dag uit uit een fabrieksschoorsteen komt.
Die sunscreen, dat wordt al veroorzaakt door de waterdamp. Dan hoeven ze er niet nog iets extra's in te stoppen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:47 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Over welke beschrijving heb jij het, en over welk doel ?
Volgens o.a. het Ed Teller patent en hier eerder geposte rapporten zou deze methode prima geschikt zijn om b.v. n sunscreen aan te leggen.
Ik denk dat jij doelt op puur het beinvloeden /vergiftigen van mensen?
Omdat volgens de rapporten de metaal partikels na n decenium weer neerdalen, en dan gaat het wel kwalijke gevolgen hebben. Het doel heiligt de middelen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die sunscreen, dat wordt al veroorzaakt door de waterdamp. Dan hoeven ze er niet nog iets extra's in te stoppen.
En waarom zouden ze het dan verzwijgen? Hell, je kunt dat zelfs commercieel uitbuiten: ga vliegen, want dan doe je iets tegen het broeikaseffect.
Nee, ik schreef dat het diplomatiek en politiek vaak beter uitkomt om NAVO te schrijven, wanneer het eigenlijk Pentagon zou moeten zijn. Naast de NAVO-agenda heeft het pentagon er meer. ëén voor binnenlands gebruik, één voor de wereld met NAVO, één voor de wereld minus de NAVO, etc. Het Pentagon maakt niet de dienst uit in de NAVO, maar heeft er wel zeer veel invloed (al is die fors aan het verminderen)quote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:44 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Het Pentagon en de Navo is 1 pot nat schreef jij?
Ik bedoel allebei.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 11:47 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Over welke beschrijving heb jij het, en over welk doel ?
Volgens o.a. het Ed Teller patent en hier eerder geposte rapporten zou deze methode prima geschikt zijn om b.v. n sunscreen aan te leggen.
Ik denk dat jij doelt op puur het beinvloeden /vergiftigen van mensen?
quote:Op vrijdag 7 april 2006 10:21 schreef Resonancer het volgende:
Om n sunscreen aan te leggen is dit de minst omslachtige en goedkoopste manier, dat de metalen vroeg of laat in onze voedselketens ed terechtkomen..tja..
This massive research study is entitled: Policy Implications of Greenhouse Warming: Mitigation, Adaptation, and the Science Base - Panel on Policy Implications of Greenhouse Warming, sponsored by the National Academy of Sciences, National Academy of Engineering, and the Institute of Medicine. The results were presented in 1992 and published in book form in 2000 by the National Academy Press. This 994 page study is the textbook on greenhouse gasses, global warming, policy decisions and mitigation's (corrective measures). Included within is the hard science many chemtrails researchers have been searching for: the scientists, agencies, institutions and corporations involved, cost factors, chemical formula, mathematical modeling, delivery methods, policies, recruiting of foreign governments, acquisition of materials, and the manufacturing of aerosol compounds, ect.
[afbeelding]
[afbeelding]
http://www.lightwatcher.com/chemtrails/hos.html
Delivery Scenarios
"Aircraft Exhaust Penner et al. (1984) suggested that emissions of 1 percent of the fuel mass of the commercial aviation fleet as particulates, between 40,000- and 100,000-foot (12- to 30-km) altitude for a 10-year period, would change the planetary albedo sufficiently to neutralize the effects of an equivalent doubling of CO2.
Stratospheric Welsbach seeding for reduction of global warming
One proposed solution to the problem of global warming involves the seeding of the atmosphere with metallic particles. One technique proposed to seed the metallic particles was to add the tiny particles to the fuel of jet airliners, so that the particles would be emitted from the jet engine exhaust while the airliner was at its cruising altitude.
In 1975, the US Navy patented a device for producing "a powder contrail having maximum radiation-scattering ability." The powder contained a mixture of 0.3 micron-sized titanium dioxide pigment particles coated with 0.007 micron hydrophobic colloidal silica and 4.5 micron particles of silica gel. The purpose of the apparatus was "to generate contrails or reflective screens for any desired purpose."
The Welsbach Patent proposed using "very fine, talcum-like" powder of 10 to 100 micron-sized aluminum oxide to produce a "pure white plume" in the sky.
In a May 2000 draft report submitted to the International Panel on Climate Change (IPCC), an expert panel chosen from among 3,000 atmospheric scientists, concluded that Teller's scheme might work. But the IPCC warned against unpredictable upsets of the atmosphere. The panel also warned against angry populaces reacting to "the associated whitening of the visual appearance of the sky."
Was Teller's Sky Shield experiment already underway? During his interview with WMWV reporters, Deep Sky hinted that it was. Were the tankers observed on ATC radars involved in climate modification? Our FAA source hesitated before responding: "That approximates what I was told." Similar military activities were ongoing in other regions, he stated.
http://www.earthisland.org/EIJOURNAL/new_articles.cfm?articleID=585&journalID=64
"might", "unpredictable"quote:In a May 2000 draft report submitted to the International Panel on Climate Change (IPCC), an expert panel chosen from among 3,000 atmospheric scientists, concluded that Teller's scheme might work. But the IPCC warned against unpredictable upsets of the atmosphere. The panel also warned against angry populaces reacting to "the associated whitening of the visual appearance of the sky."
Dit wordt filosofisch.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:17 schreef RonaldV het volgende:
Je quote het zelf al:
[..]
Als je een wapen zoekt, of introduceert tegen enorme kosten, dan wil je zeker weten dat dat wapen werkt. 3000 wetenschappers die tevoorschijn komen met "zou kunnen" en "onvoorspelbaar" lijkt mij een heel zinnige reden om niet eens te beginnen aan een dergelijk project.
Je gaat het dan proberen, en niet meteen massaal inzetten. De atoombom werd ook eerst getest voordat 'ie op Japan werd gegooid.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:33 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Dit wordt filosofisch.
Ik denk het tegenovergestelde. Als zo'n wapen/methode zou kunnen werken zal men het proberen.
Owning The weather is toch echt n doel en n heel belangrijk doel waarbij men volgens mij best wat (financiele) risico's wil nemen.
De schadelijke gevolgen van de atoombom (na het gebruik zelf) werden pas bekend narmate er meer mee getest werd. Tot het eerste gebruik was er niet veel mer van bekend dan dat het een verwoestende werking zou hebben. Een boer in de VS die kort na het gooien er van hoorde wilde zelfs zo'n ding kunnen kopen, want hij had nog een perceeltje waar boomstronken in zaten, en ze in één klap opruimen leek hem handiger dan ze één voor één opblazen met dynamiet.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:33 schreef Resonancer het volgende:
[..]
De Atoombom heeft heel schadelijke gevolgen en zal nooit 'n echte overwinning betekenen. Toch heeft men dat ding gemaakt.
Agent Orange/Verarmd uranium .. idem, toch heeft men het gebruikt.
Het DU, verspreidt zich inmiddels wereldwijd. Gemonitord in de UK door Halliburton die pas na rechtzaken hun gegevens vrijgaven. Dat men vergiftigd wordt door eigen middelen maakt niet dat het niet gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 12:41 schreef RonaldV het volgende:
Maar alle 3 hebben ze één overeenkomst: ze werden gericht tegen bepaalde doelen ingezet. "Chemtrails" kun je door hun aard niet gericht inzetten: de kans dat je het terugkrijgt is letterlijk 1 op 1.
Dat bedoelde ik niet. De munitie is gericht toegepast, net zoals het atoomwapen en AO dat werden. Dat de gevolgen later wereldwijd blijken is een neven-effect, niet het hoofdeffect, wat bij chemtrails wel zo is.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 13:10 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Het DU, verspreidt zich inmiddels wereldwijd. Gemonitord in de UK door Halliburton die pas na rechtzaken hun gegevens vrijgaven. Dat men vergiftigd wordt door eigen middelen maakt niet dat het niet gebruikt wordt.
Niet juist. Hoewel off-topic, lijkt een kleine aanvulling/wijziging op zijn plaats. TMA's zijn transitgebieden die ervoor zorgen dat het en-route vliegverkeer in de CTA's of de UAR kan aansluiten op de CTR's. Met andere woorden: TMA's zijn de af/opritten voor de snelwegen in de lucht en verbinden op deze wijze het hoogvliegend verkeer met hun bestemmingen. Een aantal TMA's worden gecontroleerd door een military Air Traffic Control Centre (MilATCC) dat in Nederland Nieuw-Milligen heet. De gevechtsleiders van MilATCC kunnen delen van het Nederlandse luchtruim (FIR), waaronder de CTA's en TMA's, aanwijzen als Temporary Reserved Areas (TRA's) voor het trainen van air combat of combined air operations missies (COMAO). Bottomline is dat een TMA dus juist NIET een oefengebied is, maar soms als zodanig aangewezen kan worden, zodat je over heel Nederland 'vreemd' uitziende contrails kan tegenkomen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:12 schreef RonaldV het volgende:
Boven land gaat het meestal niet om luchtgevechten (alhoewel Basic Fighter Manoeuvres wel boven land beoefend worden) maar om onderscheppingsoefeningen van in totaal maximaal 4 toestellen. Hiervoor zijn TMAs ingericht, waarvan die boven Noord-Brabant/de Betuwe het meest gebruikt wordt. Maar ook boven Drenthe/Twente en Friesland/Waddenzee liggen zulke gebieden.
Ik mis dit 'bewijs' in je argumentering. Zoals je al zei: 9/11 vond plaats op 11 september, wat tegen het begin van de herfst aanloopt. Juist lente en herfst geven de grootste afwisseling in weerbeeld te zien in een kort tijdsbestek. 's Ochtends kan het strakblauw zijn, zonder wolken enz, terwijl de middag juist een frontpassage laat zien met het daarbij horende weerbeeld. Dit is een natuurlijke variatie waar je in beide periodes rekening mee moet houden. Hoe kan je ooit stellen dat de afname van de bewolking 'dramatisch' is. Dat betekent ten eerste dat de luchtvaart de enige invloedsfactor op het weerbeeld is, immers : geen luchtvaart ==> 'dramatische' afname van de bewolking. Ten tweede vraag ik me af wat een 'dramatische' afname dan is ? Hoe meet je dramatisch en hoe verhoudt zich dit met de natuurlijke variatie in weerbeeld rond deze periode in het jaar ?quote:Ook niet helemaal waar. Het vermoeden bestond al enige tijd, en door de aanslagen van 11 september is het min of meer bewezen. De contrails van vliegtuigen beïnvloeden het klimaat. In welke mate is nog niet helemaal duidelijk, en zal waarschijnlijk ook niet snel duidelijk worden, omdat de situatie direct na 11 september niet snel herhaald zal worden. In de dagen na de aanslagen was het luchtruim van de VS leeg, op een paar militaire toestellen na. De afname van de bewolking in die dagen was dramatisch.
Eerdere posts in deze thread (zie Resonancer, meerdere posts) gaven juist aan dat contrails hooguit een high-altitude cirrus scherm kunnen vormen. Dat bijt je stelling over wolkenfronts met neerslag. Het mechanisme achter de vorming van cirrus of van convectiebewolking (dus cumulus met neerslag) is principieel anders.quote:Het blijkt steeds vaker (zeker nu er door 11-9 aandacht o is kmen te liggen) dat contrails zich kunnen ontwikkelen tot behoorlijk grote wolkenfronts, met bijbehorende neerslag.
Mis Robert.... als je je niet aan je vluchtplan houdt, krijg je wel bezoek, maar niet van de NATO. De enige vliegtuigen die echt van de NATO zijn, zijn de NE-3A's van Geilenkirchen en die komen je echt niet achterna als je je flighplan bust. Zoals ik al eerder aangaf aan Resonancer, zijn de landen autonoom in het optreden in hun eigen luchtruim. Een kist zonder flightplan die van uit Duitsland ons land binnenvliegt, wordt op de grens overgedragen van de Duitse luchtmacht aan de Nederlandse. Bij het verlaten van ons luchtruim, neemt het nieuwe land van bestemming de begeleiding over. Geen NATO dus, maar de afzonderlijke landen.quote:Op dinsdag 30 mei 2006 00:49 schreef RonaldV het volgende:
Ho! Stop!
De KLM, Lufthansa en American Airlines hebben ook toegang tot het door de NAVO bewaakte luchtruim. Maar ik kan je vertellen dat ze geen bal met elkaar te maken hebben, behalve wanneer één van hen zich niet aan zijn vluchtplan houdt. In dat geval hebben ze wel wat met de NAVO te maken, die komen namelijk een bezoekje brengen, om te zien of alles nog wel ok is. [...]
Geen commentaar. Wel blik van herkenning.quote:CIA en NAVO wisselen geen informatie uit, dat gebeurt hooguit (en ZEER beperkt) tussen de nationale veiligheidsdiensten van landen. Die spelen hun info (voor zover dat door de filters is gekomen) weer door aan hun militaire evenknie, en die wisselen het (voor zover het ze uitkomt) weer uit met hun buitenlandse collegas. Tegen die tijd is het bij de NAVO ZEER verdund aangekomen. Met name de VS en Engeland hebben een zeer streng geheimhoudingsbeleid, waarbij vreemde nationaliteiten (ook die van NAVO-partners) gewoon geweerd worden, en tijdens besprekeningen vrolijk de kamer uitgebonjourd worden.
Dus .....? Een vriend van mij is kok op een kazerne in Ede.quote:Trust me on this: ik hoorde tot 6 jaar geleden ook bij zo'n leger.
Je houdt wel van een risicootje, lees ik? Gevechtsleiders van het Mil? Laat ze het maar niet horen.quote:Op woensdag 31 mei 2006 10:40 schreef Circle het volgende:
[..]
Niet juist. Hoewel off-topic, lijkt een kleine aanvulling/wijziging op zijn plaats. TMA's zijn transitgebieden die ervoor zorgen dat het en-route vliegverkeer in de CTA's of de UAR kan aansluiten op de CTR's. Met andere woorden: TMA's zijn de af/opritten voor de snelwegen in de lucht en verbinden op deze wijze het hoogvliegend verkeer met hun bestemmingen. Een aantal TMA's worden gecontroleerd door een military Air Traffic Control Centre (MilATCC) dat in Nederland Nieuw-Milligen heet. De gevechtsleiders van MilATCC kunnen delen van het Nederlandse luchtruim (FIR), waaronder de CTA's en TMA's, aanwijzen als Temporary Reserved Areas (TRA's) voor het trainen van air combat of combined air operations missies (COMAO). Bottomline is dat een TMA dus juist NIET een oefengebied is, maar soms als zodanig aangewezen kan worden, zodat je over heel Nederland 'vreemd' uitziende contrails kan tegenkomen.
Zoek maar op Google. Ik zou het voor je doen, maar ben eigenlijk aan het werk. Er staat genoeg op het web over het klimaat in de dagen na 9-11. Overigens is 11 september nog gewoon zomer hoor.quote:PS wel eeuwig zonde dat de Wolfhounds het nest hebben verlaten. De tijden van 8V16's zijn toch echt voorbij, lijkt het. Moest voor mijn werk op Ramstein zijn pasgeleden en heb daar nog wat 'oude' 32 TFS mannen gesproken (in 't nederlands !!!){/quote]
[quote]
[..]
Ik mis dit 'bewijs' in je argumentering. Zoals je al zei: 9/11 vond plaats op 11 september, wat tegen het begin van de herfst aanloopt. Juist lente en herfst geven de grootste afwisseling in weerbeeld te zien in een kort tijdsbestek. 's Ochtends kan het strakblauw zijn, zonder wolken enz, terwijl de middag juist een frontpassage laat zien met het daarbij horende weerbeeld. Dit is een natuurlijke variatie waar je in beide periodes rekening mee moet houden. Hoe kan je ooit stellen dat de afname van de bewolking 'dramatisch' is. Dat betekent ten eerste dat de luchtvaart de enige invloedsfactor op het weerbeeld is, immers : geen luchtvaart ==> 'dramatische' afname van de bewolking. Ten tweede vraag ik me af wat een 'dramatische' afname dan is ? Hoe meet je dramatisch en hoe verhoudt zich dit met de natuurlijke variatie in weerbeeld rond deze periode in het jaar ?
Diverse onderzoeken van NASA (die overigens al voor 9/11 zijn begonnen), o.a. voor de kust van Californie suggereren iets anders. Alweer: Google.quote:[..]
Eerdere posts in deze thread (zie Resonancer, meerdere posts) gaven juist aan dat contrails hooguit een high-altitude cirrus scherm kunnen vormen. Dat bijt je stelling over wolkenfronts met neerslag. Het mechanisme achter de vorming van cirrus of van convectiebewolking (dus cumulus met neerslag) is principieel anders.
1. Ik heet Ronaldquote:Op woensdag 31 mei 2006 10:48 schreef Circle het volgende:
[..]
Mis Robert.... als je je niet aan je vluchtplan houdt, krijg je wel bezoek, maar niet van de NATO. De enige vliegtuigen die echt van de NATO zijn, zijn de NE-3A's van Geilenkirchen en die komen je echt niet achterna als je je flighplan bust. Zoals ik al eerder aangaf aan Resonancer, zijn de landen autonoom in het optreden in hun eigen luchtruim. Een kist zonder flightplan die van uit Duitsland ons land binnenvliegt, wordt op de grens overgedragen van de Duitse luchtmacht aan de Nederlandse. Bij het verlaten van ons luchtruim, neemt het nieuwe land van bestemming de begeleiding over. Geen NATO dus, maar de afzonderlijke landen.
Goedkoop.quote:Dus .....? Een vriend van mij is kok op een kazerne in Ede.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |