Geeft niet Ratelslangetje, dan leggen we het gewoon nog een keer uitquote:
The_stranger heeft eigenlijk alles al gezegd en uitgelegd hoe contrails langzaam van vorm veranderen nadat ze ontstaan zijn. Het blijven ijsdeeltjes die onder invloed van de atmosfeer aan het bewegen zijn.quote:Dus dit vliegtuig is van het één op het andere moment van hoogte veranderd,.(lekker voor de passagiers),of toevallig alleen dat ene stukje (omcirkeld) is warmer dan de rest?Dat gaat er bij mij niet in,hoe graag ik het ook zou willen.
Kijk hoe dik die trail is.![]()
[afbeelding]
Ik belandde vannacht op een site waar ik jou tegenkwam.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 06:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Weet je het zeker, aangezien het volgende stukje aangeeft van niet
[..]
Het is je gegund hoor.quote:Het geeft wel een leuk gesprek in de cockpit als je weer eens op FL nogwat een chem/contrail ziet verschijnen
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 07:35 schreef Circle het volgende:
[..]
Geeft niet Ratelslangetje, dan leggen we het gewoon nog een keer uit![]()
[..]
Beste Circle, deze foto's heb ik vanuit mijn woning in de binnenstad van Almelo (twente) gemaakt.quote:Dan zijn er nog contrails die gemaakt worden door jachtvliegtuigen die in de hogere luchtlagen eigen oefengebieden hebben (Temporary Reserved Areas, TRA's ten Noorden van de Waddeneilanden). In deze TRA's worden bijna dagelijks air combat trainingen gedaan, waarbij meerdere vliegtuigen wel snel van hoogte en snelheid wisselen. Dit soort contrails blijft extreem lang hangen en de resultaten kunnen dagen later nog in andere delen van Europa waargenomen worden. Jouw plaatje lijkt daarvandaan te komen, te zien aan het 'vraagteken-achtige' contrail dat te zien is. Verkeersvliegtuigen vliegen bijna nooit de grote bochten (meer dan 180 graden) die je op jouw foto kunt zien.
Circle
Luchtvaartcirrus is niet 'onschuldig'quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:29 schreef Circle het volgende:
Contrails zijn niet gevaarlijk en kunnen zelfs nu en dan mooie foto's opleveren.
Ik had gehoop dat je me hierop zou wijzen;quote:Op maandag 22 mei 2006 22:26 schreef Circle het volgende:
Ik kijk uit naar je volgende response, maar dan zonder de klassieke samenzweringselementen,
Kortom, waarmee een vakdeskundige zelf al aangeeft dat er mechanismen zouden kunnen bestaan, maar dat het beperkt voorkomt en zelfs dan nog een onbekend effect heeft, Let wel, ik ben er van overtuigd dat ook uitlaatgassen van vliegtuigen bijdragen aan klimaateffecten maar dat gaat op dezelfde wijze als dat auto’s en fabrieken e.d. op de grond hieraan bijdragen.quote:There may be changes in (non-contrail) upper level clouds: Most contrails decay after minutes to hours, but some continue to exist and are then not distinguishable anymore from natural cirrus clouds (thin upper level clouds) for the human eye. The climate effect of changes in cirrus cloud cover due to aviation are not well known.
Greetz,quote:On your way towards becoming a bad theoretician, take your own immature theory, stop checking it for mistakes, don't listen to colleagues who do spot weaknesses, and start admiring your own infallible intelligence. Try to overshout all your critics, and have your work published anyway. If the well-established science media refuse to publish your work, start your own publishing company and edit your own books. .... Accuse all your critics of the short-sightedness that you actually suffer too much from yourself. It is easy and pleasant, it does not require the hard work of checking and re-checking your results, and if you are sufficiently eloquent, you might even gather some admirers
Robert? Wat je wil Jan Klaas(en).quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:37 schreef Circle het volgende:
Tja Resonancer (of Robert ?),
PS zag net je bijdrage over het Open Skies verdrag. Ik begrijp serieus niet waarom je dat te berde brengt en dat verklaart ook waarom ik je er niet op gewezen heb. Heeft niets met de NATO te maken,
Ik herhaal: teveel samenzweringspilletjes zijn echt niet goed voor een mens…..
3)quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:05 schreef Boswachtertje het volgende:
Ik vind het prachtig.. Junkie is hier de enige die daadwerkelijk gelooft in chemtrails en ik sluit me er bij aan.. de wetenschap kan nog met zoveel mooie oplossingen komen, het bewijst voor mij NIETS!
De waarheid weet ik niet, maar ga bv eens op zoek naar wat er tegenwoordig allemaal in benzine zit (en dan ook JP-5 of JP-8).. en dan zul je zien dat dit geheim is. En als je op chemtrails zoekt, kom je alleen maar 2 soorten bronnen tegen: 1) conspiracies 2) sceptische (wetenschappelijke) verhalen die alles ontkrachten.
Dit heeft niets met wetenschap te maken, maar met politiek.quote:Nou is dit voor mij slechts een onderdeel binnen een groter geheel. De farmaceutische industrie bijvoorbeeld, het militair-industriëel complex.. allemaal in handen van enkele grote firma's.
Maar dat is plain and simple marktwerking, of niet?
Pas als je alles in verband met elkaar brengt, dus bv 9/11, madrid, londen, de ingevoerde wetten, de oorlogen in irak en afghanistan, de huidige staat in de wereld enz.. kun je pas wat zeggen over de ware toedracht. Zolang mensen zich beperken tot een enkele bron (wat zowel voor de conspiracies als de wetenschappelijke bronnen geldt), blijft men in een cirkel zoeken...
Bij wetenschap kun je altijd zelf nadoen wat er onderzocht is. Is iets wetenschappelijk bewezen, dan is er een theorie of een praktijk test beschreven. En een ieder die dat nadoet moet tot dezelfde conclusie komen. Zolang dit zo is, en niemand komt met een betere theorie en test, dan is dit de waarheid. Vandaar ook dat waarheden wel eens kunnen veranderen.quote:Mijn wereld is al een stuk groter en interessanter geworden, maar wanneer ik dit zal uitleggen.. word ik waarschijnlijk niet begrepen. Dat is niet erg. Er zijn er enkelen als junkie hier in het topic, die dezelfde weg als ik hebben gekozen. Niet altijd makkelijk, niet altijd de beste keuze, maar het is in ieder geval onze eigen keuze geweest. Of dat van alle wetenschappers te zeggen valt laat ik in het midden..
Wie zijn de grootste na-apers; De wetenschappers of de conspiracy-denkers?
volgens de "vakdeskundige" Velthovenhuizen? is het effect onbekend en tegelijkertijd beperkt?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:37 schreef Circle het volgende:
KNMI/Peter van Velthoven, Dr. van Velthuizen geeft juist aan dat e.e.a wel zou kunnen voorkomen, maar dat het effect daarvan beperkt is:
[..]
Kortom, waarmee een vakdeskundige zelf al aangeeft dat er mechanismen zouden kunnen bestaan, maar dat het beperkt voorkomt en zelfs dan nog een onbekend effect heeft.
ja hoor Knarfje, en iedereen heeft de vrije beschikking over zo'n apparaat?quote:Dit heeft niets met wetenschap te maken, maar met politiek.
Als je wilt kun je zelf meten wat er in de lucht gebeurd. Daar heb je spectrofotometers voor, je hoefd niet eens naar 10 km te vliegen om te weten wat de samenstelling van de lucht is.
Hoe zouden ze anders weten wat de samenstelling van de zon/sterren is.
Klopt. Het zat in benzine, nu niet meer.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:21 schreef Resonancer het volgende:
[..]
volgens de "vakdeskundige" Velthovenhuizen? is het effect onbekend en tegelijkertijd beperkt?
Ik heb bronnen die n heel andere mening zijn toegedaan, onbekend o.k maar beperkt lijkt me 'n voorbarige uitspraak.
NASA scientists have found that cirrus clouds, formed by contrails from aircraft engine exhaust, are capable of increasing average surface temperatures enough to account for a warming trend in the United States that occurred between 1975 and 1994.
http://www.nasa.gov/home/(...)_clouds_climate.html
Maar ben het met je eens hoor, niks is zeker, helemaal als je iets 100% zeker wilt weten.
Aircraft produce up to 4 percent of the annual global CO2 emissions from fossil fuels near the Earth's surface as well as at higher altitudes (25,000 to 50,000 feet). Scientists are still studying the effects of increased amounts of CO2 near the Earth's surface and in the upper atmosphere.
http://www.nasa.gov/centers/glenn/about/fs10grc.html
Maar laten we maar gewoon lekker zo doorgaan tot we zeker weten dat het ernstig is.
n ingredientje wat niet meer in Benzine zit maar nog wel in Jet Fuel
http://www.atsdr.cdc.gov/tfacts37.html
(Klein foutje, geen fotospectrometer, spectrometer)quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:35 schreef Resonancer het volgende:
Op dinsdag 23 mei 2006 20:09 schreef Knarf het volgende:
[..]
ja hoor Knarfje, en iedereen heeft de vrije beschikking over zo'n apparaat?
Waarom zou men van die dure apparaten in o.a. Cessna's laden om metingen aan Aerosolen te doen?
http://www.cmdl.noaa.gov/(...)ap/aerosol_syst.html
Some people claim they got sick.quote:VERS van de Pers.
Channel 4 news @ 11pm
Tuesday, May 23 rd
It will be covering a small town in Northern California and how everyone is getting sick from this aerial spraying that is actually going across the country and globe.
http://mfile.akamai.com/1(...)519/9246197.200k.asx
sorry Knarf. ik zal het je weglaten, was niet mijn bedoeling je te beledigen, iets waar anderen hier duidelijk wel op uit zijn. nogmaals sorry dat ik me verlaag tot hun niveau.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:48 schreef Knarf het volgende:
[..]
(Klein foutje, geen fotospectrometer, spectrometer)
Omdat je aerosolen niet meet met een spectrometer.
Aerosolen zijn 'vloeistof' deeltjes. (soort regen, maar dan van een willekeurige vloeibare stof).
Met een spectrometer, meet je moleculen.
[..]
Some people claim they got sick.
En doe eens niet zo neerbuigend.
Dat zal altijd gissen blijven. Wie weet hoe gezond iedereen had kunnen zijn zonder die chemische troep?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:37 schreef Knarf het volgende:
Mijn vraag is dan, hoe erg is dit voor de mensheid geweest. Zijn wij als mensheid veranderd?
. Een strakke spijkerbroek is ook slecht voor je sperma, ga je je daar ook zo druk over maken?
Mooi he, geloven.... Hoef je je niets meer aan te trekken van de feiten en van de bewezen theorieen. Lijkt zo wel een beetje op spookrijden: 'hoezo spookrijder gesignaleerd... ik zie er hier wel tientallen...'quote:Op dinsdag 23 mei 2006 19:05 schreef Boswachtertje het volgende:
Ik vind het prachtig.. Junkie is hier de enige die daadwerkelijk gelooft in chemtrails en ik sluit me er bij aan.. de wetenschap kan nog met zoveel mooie oplossingen komen, het bewijst voor mij NIETS!
Ja, is simpel: onbekend zegt iets over het mechanisme erachter, terwijl beperkt aangeeft dat de gevolgen nagenoeg nihil zijn. Kan dus erg eenvoudig tegelijkertijd bestaan en sluit elkaar niet uit. Oh ja... niet helemaal goed opgelet bij het spellen van de naam Van Velthoven. Dank voor je correctie.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 20:21 schreef Resonancer het volgende:
[..]
volgens de "vakdeskundige" Velthovenhuizen? is het effect onbekend en tegelijkertijd beperkt?
Ik heb bronnen die n heel andere mening zijn toegedaan, onbekend o.k maar beperkt lijkt me 'n voorbarige uitspraak.
quote:NASA scientists have found that cirrus clouds, formed by contrails from aircraft engine exhaust, are capable of increasing average surface temperatures enough to account for a warming trend in the United States that occurred between 1975 and 1994.
http://www.nasa.gov/home/(...)_clouds_climate.html
Maar ben het met je eens hoor, niks is zeker, helemaal als je iets 100% zeker wilt weten.
quote:Aircraft produce up to 4 percent of the annual global CO2 emissions from fossil fuels near the Earth's surface as well as at higher altitudes (25,000 to 50,000 feet). Scientists are still studying the effects of increased amounts of CO2 near the Earth's surface and in the upper atmosphere.
http://www.nasa.gov/centers/glenn/about/fs10grc.html
quote:Maar laten we maar gewoon lekker zo doorgaan tot we zeker weten dat het ernstig is.
Ratelslangetje... jij bent ECHT goed bezig !quote:Geintje.![]()
Hierin geef ik je ook 100% gelijk, contrails blijven uitlaatgassen en zolang een vliegtuig niet op waterstof "loopt", zullen er tussen de waterdeetjes ook andere verbrabdingsresten zitten.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:52 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Luchtvaartcirrus is niet 'onschuldig'
http://www.contrails.nl/c(...)dse%20tekst%2001.htm
Contrails zijn niet zo onschuldig als men denkt (áls men denkt). In vliegtuigwolken vinden chemische reacties plaats, waar nog weinig over bekend is. De eind- en afvalprodukten zijn echter ongewenst. Deze chemische industrie hoog in de de ooit blauwe lucht wordt met subsidies en fiscale faciliteiten in stand gehouden.
De luchtvaart moet groeien, vindt ook onze regering. Vliegen moet goedkoop blijven, vindt bijna iedereen. Onze economie en onze levensstijl zijn daarvan afhankelijk. Zo ging het ook met de bio-industrie van varkens en kippen, ondanks mest, stank, verzuring en watervervuiling. En ondanks alle waarschuwingen en protesten.
OMG... is dit nou nodig Circlequote:Op woensdag 24 mei 2006 10:37 schreef Circle het volgende:
Mooi he, geloven.... Hoef je je niets meer aan te trekken van de feiten en van de bewezen theorieen. Lijkt zo wel een beetje op spookrijden: 'hoezo spookrijder gesignaleerd... ik zie er hier wel tientallen...'
Dream on my friend en laat je door de wetenschap niets wijsmaken, Als het je uitkomt, verzin je er gewoon weer een kaboutertje bij dat al die smerige chem-deeltjes zomaar uit de lucht opveegt. Alleen jammer dat het militair-industrieel complex die kaboutertjes telkens laat ontvoeren door de CIA
...of gooi ik nu alles door elkaar![]()
Tot nu toe kan ik niet anders zeggen dat je inderdaad alles "fantaseert". Tot nu toe heb jij, en alle andere "gelovers" nog geen bewijs kunnen overleggen, waaruit blijkt dat wij moedwillig en met een vooropgesteld doel worden besproeid.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:30 schreef Boswachtertje het volgende:
Jij maakt 1 grote denkfout: je gaat er vanuit dat wij alles fantaseren.... de waarheid is anders vriend![]()
Volgens je post van vandaag bedoel je echter:quote:Ik vind het prachtig.. Junkie is hier de enige die daadwerkelijk gelooft in chemtrails en ik sluit me er bij aan.. de wetenschap kan nog met zoveel mooie oplossingen komen, het bewijst voor mij NIETS
Dat is niet hetzelfde. Een stelling dat 'wetenschap' met mooie oplossingen kan komen maar dat dat voor jou NIETS bewijst, is op z'n zachtst gezegd 'een beetje dom', omdat je daarmee de essentie van wetenschap niet begrijpt. Nogmaals: wetenschap is een methode/structuur waarmee via feiten, hypothesen, toetsing etc. conclusies worden getrokken over wetmatigheden in het leven om ons heen. Het is juist die structuur die maakt dat je geen geloof in de uitkomst hoeft te hebben, aangezien alle stappen in het bewijs voor jou te controleren zijn. Wetenschap =per definitie= bewijs!quote:Het enige wat ik zeg, is dat mensen verder moeten kijken dan wat de media,de politiek of de wetenschap of de religie hen vertelt. Maar voor heel veel mensen is het niet te verkroppen dat er nog mensen zijn die kritisch staan tov het nieuwste heilige huisje: de wetenschap
Voor de duidelijkheid, ik heb het niet over sproeien, i.m.o. onjuiste term.quote:Op woensdag 24 mei 2006 15:43 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat je kritisch bent is een goede eigenschap, maar tot nu toe heb ik niets anders gezien dan vage "aanwijzingen", foutieve aannames, "theorieën" die met zuiver wetenschappelijk, en logisch nadenken weerlegt kunnen worden en ronduit leugens.
Oei oei... beetje aangebrand vandaag? Ik heb je post nog even opnieuw gelezen en je zegt daarin het volgende:quote:Op woensdag 24 mei 2006 16:08 schreef Circle het volgende:
Ja, dat zijn, in mijn opinie, vage aanwijzingen.quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:03 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid, ik heb het niet over sproeien, i.m.o. onjuiste term.
Zijn Patenten of rapporten (zoals al ettelijke malen in dit topic gepost) opgesteld door 3000 wetenschappers vage aanwijzingen?
Is de brief van All Cuppet n vage aanwijzing?
Zijn de Labtesten van Carnicom leugens?
Is de vaagheid waarmee de ingredienten van b.v. JP8 zijn bedocumenteerd slechts n vage aanwijzing?
Is de i.m.o. onbetrouwbare EPA/RIVM die verantwoordelijk is voor Jet Fuel slechts n vage aanwijzing.
Is het FEIT dat de middelen om chemtrails te realiseren in handen zijn van n zeer klein groepje mensen slechts n vage aanwijzing?
Bewijzen dat iets niet bestaat is überhaupt onmogelijk.quote:Als je de bewijsvoering zou omdraaien (en ik weet dat is niet de gebruikelijke wetenschappelijke methode) is er bijna niks dat bewijst dat Chemtrails niet zouden bestaan.
Ja. Niets bewijst dat HAARP voor chemtrails gebruikt wordt. Dat is weer een conclusie die sommigen trekken op basis van vage aanwijzingen. En op die conclusie ga jij dan weer verder om je conclusie over chemtrails te baseren.quote:Is het bestaan van HAARP en bijbehorende Patenten die Chemtrails toejuichen slechts n vage aanwijzing?
Ik heb genoeg zelfgemaakte foto's van vliegtuigen die volgens mijn inschating lager dan 10km vliegen en toch dikke trails achterlaten.quote:Op woensdag 24 mei 2006 18:15 schreef The_stranger het volgende:
Waar zijn de foto's van een chemtrail vliegtuig, welke niet op 10 km hoogte vliegt?
Waar is het tastbare bewijs?
En het "feit" dat de middelen slechts in handen zouden zijn van een klein groepje? Dat is zo mogelijk nog vager, aangezien niet duidelijk is welke groep dat is, hoe ze het doen en waarom...
Waarom zet je daar je vraagtekens bij? Contrails kunnen in principe op elke hoogte voorkomen, en in de praktijk zeker beneden de 10 kmquote:Op woensdag 24 mei 2006 18:34 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik heb genoeg zelfgemaakte foto's van vliegtuigen die volgens mijn inschating lager dan 10km vliegen en toch dikke trails achterlaten.
Maar volgens de experts kunnen die trails overal ontstaan mits er de juiste omstandigheden zijn, natuurkundig gezien is hier geen speld tussen te krijgen.
Of het waarschijnlijk is dat die omstandigheden boven nl ook zo zijn, daar zet ik mijn vraagtekens bij.
Neem aan dat je (vooral) de resultaten over barium bedoelt?quote:Ik wijs je nogmaals op de labtesten van carnicom.
En hoe zou dit chemtrails bewijzen?quote:Dat selecte groepje? uhm.. zij die Enron, Mobile , Boeing, Lockheed e.d financieel beheren.
Er zijn wel meer schandalen in de openheid gebracht, neem watergate. Als de betrokkenen maar een fatsoenlijk verhaal hebben.quote:Wat voor bewijs zie jij als echte bewijzen dan?
Iemand (n insider) die zegt dat "het waar is " lijkt me net zo makkelijk te weerspreken als ieder andere uitspraak. Er zijn al ettelijke insiders die dit vertelden overigens.
Ook de labtesten kunnen wetenschappelijk gezien makkelijk worden weerlegd, achtergrondconcentraties, momentopname, etc.
Volgens de patenten zouden de metaal partikels na ongeveer n decenium terugvallen op aarde, vroeger of later zouden we dit dan moeten kunnen meten.. maar vrees dat het dan te laat is.
In bovenstaande probeer ik aan te geven dat de wetenschappelijke methode tot een altijd waar en geverifieerd resultaat MOET leiden. Dat is best te geloven voor de natuurwetenschappen (wis/natuurkunde, scheikunde, mechanica etc) maar kan af en toe betwijfeld worden zo gauw je in de sfeer van de gamma-wetenschappen komt. Sociologie/psychologie bedienen zich van wetenschappelijke methoden, maar vaak is de bewijsvoering gebaseerd op modelvorming en statistiek. Ook dit is wetenschappelijk, echter je moet goed in de gaten houden op wat voor manier de conclusies tot stand zijn gekomen. Het nadeel van statistiek is dat je gemakkelijk uitspraken kan doen die met een zekere nauwkeurigheid een gedrag voorspellen, maar de meeste statistische verdelingen laten 'outliers' toe. Zo'n outlier is dan meteen het bewijs dat de conclusie niet in alle gevallen waar is. Ergo conclusio: twijfel aan de uitkomst en voor veel tegenstanders van de conclusies het bewijs dat de conclusie gefalsifieerd is.quote:Op woensdag 24 mei 2006 17:16 schreef Boswachtertje het volgende:
Wetenschap =per definitie= bewijs!
daar ben ik het dus niet mee eensWetenschap is een beschrijving van de meest waarschijnlijke werkelijkheid, maar het blijft bij die beschrijving. Ik wil het niet als iets absoluuts aannemen, omdat ik zelf antwoorden zoek waar de wetenschappers al antwoorden op heeft gevonden, middels een bepaalde aanname/theorie (die mij dan weer niets zegt bv). Ik wil de waarheid ook zelf ontdekken middels mijn eigen ervaring
daar ben ik dus niet over begonnen en vind ik zelf ook moeilijk te geloven. Maar aan de andere kant denk ik dat er wel meer is buiten deze wereld, vandaar dat ik wel meer mogelijk acht, wat nog niet bewezen is/wordt/kan. Zegt niets over de wetenschap maar over mijzelf
Ben benieuwd naar de meningen op dit forum,quote:Je bent gast in een spelshow. De quizmaster laat je drie grote dozen zien, waarvan er eentje een TV bevat. Jij maakt je keuze en loopt naar de doos van keuze toe. Nog voordat je die doos bereikt, stopt de quizmaster je en laat je zien dat een van beide niet-gekozen dozen leeg is.
Mijn vraag: is het verstandig om op dat moment van keuze te wisselen (dus: vergroot je je kans door te wisselen) of blijf je bij je keuze ?
Wisselen, ook al klinkt het niet logisch, als je alle mogelijkheden uittekent, kom je toch op dat antwoordquote:Je bent gast in een spelshow. De quizmaster laat je drie grote dozen zien, waarvan er eentje een TV bevat. Jij maakt je keuze en loopt naar de doos van keuze toe. Nog voordat je die doos bereikt, stopt de quizmaster je en laat je zien dat een van beide niet-gekozen dozen leeg is.
Mijn vraag: is het verstandig om op dat moment van keuze te wisselen (dus: vergroot je je kans door te wisselen) of blijf je bij je keuze ?
Is idd een topic over geweest op fok.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:07 schreef The_stranger het volgende:
Wisselen, ook al klinkt het niet logisch, als je alle mogelijkheden uittekent, kom je toch op dat antwoord
Wiskundig gezien zou ik mijn keuze herzien.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 09:48 schreef Circle het volgende:
Raadseltje?
Weet je dat zeker ? Misschien is wisselen van keuze wel veel slimmer en wordt je kans op success groter. We houden het nog even spannend....quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:26 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Wiskundig gezien zou ik mijn keuze herzien.
Je had kans 1op3, maar die is nu 1 op2.
Maakt dan niet uit welke deur je kiest, of dezelfde of de ander, De kans blijft 1 op2.
Wiskundig gezien zou ik mijn keuze herzien zeg ik toch?quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:38 schreef Circle het volgende:
[..]
Weet je dat zeker ? Misschien is wisselen van keuze wel veel slimmer en wordt je kans op success groter. We houden het nog even spannend....
Kans was 1/3 wordt nu 2/3.. wiskundig gezien.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:56 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Wiskundig gezien zou ik mijn keuze herzien zeg ik toch?
Erg knap, Resonancer. Ik stel je een simpele vraag, je geeft een vaag antwoord waarin je beide mogelijkheden kiest (enerzijds keuze herzien, anderzijds kans van 1/3 naar 1/2), daarna geef je bovenstaande reply waarbij je hetzelfde doet. Je kans springt nu van 1/3 naar 2/3 en je stelt dat er een nieuwe situatie ontstaat waarbij je opeens uitkomt op 50%. Dan lijk je ook het antwoord al te weten maar niet te begrijpen, gezien je opmerking over de derde deur. Het kan zijn dat ik je argumentatie niet begrijp en dat ik wel te snel vanuit de heup schiet, dus wellicht kan je nog eens aangeven wat je zou doen en waarom.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:05 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Kans was 1/3 wordt nu 2/3.. wiskundig gezien.
Maar... eigenlijk ontstaat er 'n nieuwe situatie.
De 3 in de 2/3 is niet meer relevant. De 3de deur doet op dat moment toch niet meer mee?
2 deuren , 1 keus..50 procent kans.
Maar de wiskunde rekent die 3de deur nog wel mee kennelijk?
Wiskunde?
De vraag of n getal oneindig groot of klein kan zijn?
Men neemt voor het gemak maar aan dat dat zo is.
Klopt... jammer dat dit alleen wordt geloofd door mensen die daarmee aangeven juist geen hersenen te bezitten (paradox). Trouwens... als aan het einde van een chemtrail dus een Al Quaida terrorist zit, is het wel heel erg makkelijk om ze te vinden.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:50 schreef Monocultuur het volgende:
chemtrails bestaan wel degelijk.
Ze komen van El Qaida af en werken in op onze hersenen zodat wij gaan geloven dat 911 door de amerikanen georganiseerd is.
Circle,quote:Op maandag 22 mei 2006 20:14 schreef Circle het volgende:
/off-topic
Resonancer,
Beetje laat en zeker buiten het bestek van dit topic, maar ik wilde je toch een reactie geven op:
[..]
Voor alle duidelijkheid: de NAVO bewaakt geen luchtruim, heeft geen eigen leger of vliegtuigen behalve de AWACS vloot en is dus zeker niet verantwoordelijk of betrokken bij hetgeen landen (US ?) op eigen initiatief uitspoken. De NAVO bestaat feitelijk alleen op papier, aangezien alle lidstaten de autonomie over hun grondgebied, hun legermacht en hun beslissingen hebben. Als er dus een CIA vlucht over bv Duitsland zou vliegen, dan is dat omdat Duitsland dat toestaat en niet omdat het Duitse luchtruim door de NAVO wordt bewaakt.
Ik stel voor dat je je eerst wat verder verdiept in de reikwijdte van nationale bevoegdheden en multi-nationale afspraken alvorens de verkeerde verantwoordelijkheden aan allerlei instanties of groeperingen toe te kennen. Ik begrijp je wens tot spannend 'samenzweringsdenken' maar een beetje realisme kan geen kwaad.
Groet,
Circle
/einde off-topic
Ik vond het ook al toch een beetje off-topicquote:Op maandag 29 mei 2006 20:16 schreef Resonancer het volgende:
Thx Ronald, mooi dat jij uit praktijkervaring kan putten, is toch n ander verhaal dan dat je het op papier ziet.
Dit is i.m.o in dit topic veel relevanter dan wiskundige "raadseltjes"
quote:Op woensdag 24 mei 2006 14:17 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Hierin geef ik je ook 100% gelijk, contrails blijven uitlaatgassen en zolang een vliegtuig niet op waterstof "loopt", zullen er tussen de waterdeetjes ook andere verbrabdingsresten zitten.
Echter dit is natuurlijk niet anders dan de uitlaatgassen van een auto. Neem bijvoorbeeld diesel, is een van de meest giftige en vervuilende brandstoffen die we kennen en die worden vlak onder je neus uitgebraakt.
Mocht je ooit in staat zijn om het luchtruim te kiezen, ga eens op een mooie windstille zomerse dag. Je zult schrikken van de bruine/paarse/groene band troep die je ziet op ongeveer 1000 meter hoogte. Dit is de troep die op de grond geproduceerd wordt en een stuk omhoog in de atmosfeer verzamelt. Niet geheel onverwacht is deze troep het hevigste boven industrie en steden.
(Helaas) heeft onze staat van leven een groot nadeel, en dat is vervuiling. Echter de vervuiling van de luchtvaart valt in het niets vergeleken met de vervuiling van industrie en wegverkeer.
Bijkomend voordeel van de luchtvaart is dat de brandstofkosten een zeer groot deel van de totale kosten inneemt. Bijna alles in de luchtvaart staat dan ook in teken van brandstofbesparing, wat weer gunstig is voor de vervuiling... Kan ik op het moment nog niet zeggen van het wegverkeer, en met name de transport sector.
(uiteraard heeft dit niets te maken met (georganiseerde) chemtrails)
Da's niet zo vreemd hoor. Lijnvliegtuigen volgen namelijk vaste routes. Als er bv. tien minuten na elkaar een vliegtuig komt, en het waait een beetje, dan vormen die contrails mooie parallele banen. Zit je toevallig onder een kruispunt van vliegroutes, dan kan dat zo een mooi schaakbordpatroon opleveren.quote:Op maandag 29 mei 2006 23:57 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
![]()
[afbeelding]
dus dit vind je ook niet vreemd?
Kruislings door de lucht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |